loader image

استخر ذخیره آب کشاورزی

خانه | خدمات استخر ذخیره | استخر ذخیره آب کشاورزی

فهرست مطالب

استخر کشاورزی بهترین گزینه برای ذخیره آب است

بسیاری از کشاورزان و باغداران با اهمیت ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی آشنا هستند. در سال‌های اخیر، در بسیاری از مناطق کشور شاهد کاهش میزان بارندگی و حتی خشکسالی‌های دوره‌ای بوده‌ایم. این دو عامل صنعت کشاورزی کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده‌اند و در بسیاری از موارد باعث خرابی و خشک شدن حجم بالایی از محصولات کشاورزی شده‌اند.

اگر کشاورزان بتوانند مکان مناسبی را برای احداث استخر کشاورزی در نزدیکی زمین‌های خود در نظر بگیرند، می‌توان با ساخت چنین استخری مشکل کم‌آبی را تا حد زیادی برطرف کرد. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با مزایا و روش ساخت استخر کشاورزی در مناطق مختلف کشور آشنا کنیم.

استخر ذخیره آب کشاورزی

استخر ذخیره آب کشاورزی چه کاربردی دارد؟

ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی در نزدیکی زمین‌های کشاورزی و باغ‌های بزرگ نقش بسیار مهمی را در جلوگیری از خرابی و خشک شدن محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند. اهمیت احداث استخر کشاورزی در مناطق گرمسیر که در طول سال شاهد بارش‌های کمتری هستند، بسیار پررنگ‌تر است. به زبان ساده، ساخت یک استخر کشاورزی به منظور ذخیره آب می‌تواند محصولات شما را از بحران کم‌آبی و خشک‌سالی نجات دهد.

شما به عنوان یک کشاورز یا زمین‌دار می‌توانید با احداث یک استخر کشاورزی با ساده‌ترین مصالح و متریال موجود، آب مورد نیاز برای آبیاری محصولات در زمین‌های کشاورزی را فراهم کنید. بسیاری از کارشناسان صنعت کشاورزی ساخت استخر کشاورزی در مناطقی را که با بحران کم‌آبی و کاهش بارندگی مواجه هستند، به عنوان بهترین راه‌حل برای تامین آب مورد نیاز معرفی می‌کنند.

ساخت استخر ذخیره آب باران به منظور ذخیره آب برای استفاده‌های گوناگون شاید در نگاه اول به نظر شما بیهوده و پرهزینه باشد. اما زمانی که با مزایا و روش ساده ساخت آن آشنا شوید، بدون شک تمایل پیدا می‌کنید که شما نیز برای تامین آب مورد نیاز خود برای پرورش محصولات کشاورزی به سراغ استفاده از این روش کاربردی بروید.

شما می‌توانید با استفاده از بلوک‌های سیمانی یا ورق‌های ژئوممبران به سادگی و با کمترین هزینه ممکن یک استخر ذخیره آب کشاورزی برای خود احداث کرده و برای همیشه با مشکل و بحران بزرگ کم‌آبی خداحافظی کنید.

مزایای احداث استخر کشاورزی

مزایای احداث استخر کشاورزی

همان‌طور که اشاره کردیم، از استخرهای کشاورزی بیشتر به منظور ذخیره آب برای آبیاری محصولات کشاورزی در دوران کم‌آبی و خشک‌سالی استفاده می‌شود. البته این استخرها برای حل مشکلات ساده‌تری مانند قطعی آب به صورت دوره‌ای نیز بسیار موثر هستند. زمانی که به زمین‌های کشاورزی موجود در کشورهای پیشرفته دنیا نگاه می‌کنید، متوجه احداث استخرهای کشاورزی کوچک و بزرگ در کنار بسیاری از این زمین‌ها می‌شوید.

ساخت استخر کشاورزی برای ذخیره آب در کشور ایران نیز در حال تبدیل شدن به یک ضرورت اساسی است. اما سوالی که برای بسیاری از کشاورزان و زمین‌داران به وجود می‌آید، این است که ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی چه مزایایی دارد؟ آیا احداث استخر کشاورزی برای کشاورزان و باغ‌داران یک گزینه مقرون‌به‌صرفه است؟ در ادامه با برخی از مهم‌ترین مزایای احداث انواع استخر ذخیره آب کشاورزی آشنا می‌شویم.

تماس با برکه

بهترین روش برای ذخیره آب در مناطق گرمسیر

همان‌طور که می‌دانید، کشاورزی در مناطق مختلفی از کشور ما به روش‌های گوناگون رواج دارد و کشاورزان در طول سال در حال پرورش انواع محصولات کشاورزی هستند. برخی از استان‌های کشور ایران که به عنوان قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی شناخته می‌شوند، در مناطق نسبتا گرمسیر کشور واقع شده‌اند. در سال‌های اخیر به دلیل کاهش میزان بارندگی بسیاری از این مناطق گرمسیر با مشکل کمبود آب و حتی بحران خشک‌سالی مواجه بوده‌اند.

یک راه‌حل ساده و کاربردی برای برطرف کردن مشکل کمبود آب برای زمین‌های کشاورزی و جلوگیری از خشک شدن محصولات کشاورزان، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی در این مناطق است. شما می‌توانید آب مورد نیاز برای آبیاری زمین‌های کشاورزی را از طریق لوله‌کشی یا به وسیله یک تانکر به استخر کشاورزی انتقال دهید و آن را در داخل استخر ذخیره کنید.

به این صورت می‌توان از خشک شدن محصولات در دوران کاهش بارندگی و کم‌آبی جلوگیری کرد. به همین علت، گفته می‌شود که ساخت استخر کشاورزی در مناطق گرمسیر کشور یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید در دستور کار کشاورزان و زمین‌داران قرار بگیرد. این موضوع به خصوص برای کشاورزانی به تولید محصولات کشاورزی در حجم بالا می‌پردازند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهترین روش برای ذخیره آب در مناطق گرمسیر

یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای ذخیره آب

یکی از مهم‌ترین مزایای استخر ذخیره آب کشاورزی برای کشاورزان و زمین‌داران مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های مربوط به احداث و ساخت این استخرها است. از آنجا که کشاورزان به خودی خود با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه ساخت استخر کشاورزی می‌توان کمک بسیار بزرگی به آن‌ها بکند. کشاورزان می‌توانند با احداث یک استخر مناسب و اقتصادی برای ذخیره آب مشکل کم‌آبی را به طور کامل برطرف کنند.

استخر ذخیره آب کشاورزی در مواقع کم‌آبی به داد کشاورزان می‌رسد!

شما می‌توانید از ساده‌ترین و ارزان‌ترین مصالح و متریال‌های موجود مانند بلوک‌های سیمانی یا آهک برای ساخت استخر کشاورزی استفاده کنید. این روش‌ها به عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های موجود برای احداث استخر کشاورزی شناخته می‌شوند. البته روش‌های پیشرفته‌تری نیز برای ساخت این دسته از استخرها وجود دارند که شاید از لحاظ هزینه در سطح بالاتری قرار بگیرند، اما در زمینه آب‌بندی و جلوگیری از هدر رفت آب عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان می‌دهند.

استخر ذخیره آب کشاورزی در مواقع کم‌آبی به داد کشاورزان می‌رسد!

همان‌طور که اشاره کردیم، به دلیل تغییرات جوی و گرمایش زمین، در سال‌های اخیر شاهد کاهش میزان بارندگی در سطح کشور بوده‌ایم. این بحران بزرگ توانست خسارت‌های سنگینی را به صنعت کشاورزی کشور ما وارد کند. بسیاری از کشاورزان به دلیل کمبود آب بخش بزرگی از محصولات کشاورزی یک سال خود را از دست دادند. این اتفاق نه تنها می‌تواند کشاورزان را از لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار دهد، بلکه می‌تواند باعث کمیاب یا نایاب شدن برخی محصولات کشاورزی ضروری شود.

یک راه‌حل ساده و کم‌هزینه که می‌تواند در مواقع بحرانی و کمبود آب به داد کشاورزان و زمین‌داران برسد، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی در نزدیکی زمین‌های کشاورزی است. شما می‌توانید با ذخیره آب مورد نیاز برای آبیاری زمین‌های کشاورزی، در چنین شرایطی محصولات خود را نجات دهید.

An image of an agricultural pool in the middle of the garden min - 1

در نتیجه شما نباید به استخر کشاورزی به چشم نوعی هزینه اضافی نگاه کنید. شما با احداث یک استخر کشاورزی می‌توانید از خسارت‌های بسیار عظیم‌تری جلوگیری کنید که با هزینه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی قابل مقایسه نیست.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از نحوه ساخت استخر ذخیره آب باغ و نیز برآورد هزینه آن روی نام مقاله مربوطه کلیک نمایید.

بهترین روش برای احداث استخر کشاورزی چیست؟

بسیاری از کشاورزانی که به منظور ذخیره آب و آبیاری زمین‌های کشاورزی خود به فکر ساخت استخر کشاورزی افتاده‌اند، به دنبال پیدا کردن بهترین روش برای اجرای پروژه خود هستند. شما برای ساخت یک استخر کشاورزی مستحکم و بادوام می‌توانید از مصالح و مواد اولیه مختلفی استفاده کنید. روش‌های احداث استخر کشاورزی نیز با توجه به نوع متریال و مصالح مورد استفاده در آن‌ها تعریف می‌شوند.

برخی از روش‌های مرسوم برای احداث استخر کشاورزی به شرح زیر هستند:

نحوه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی با روش ژئوممبران

اما سوالی که برای بسیاری از کشاورزان به وجود می‌آید، این است که از میان روش‌های موجود باید کدام روش را انتخاب کنیم؟ متداول‌ترین و بهترین روش‌ها برای ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی، روش ژئوممبران و ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی ساده با استفاده از بلوک‌های بتنی و سیمانی است. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و با توجه به بودجه و نیاز کشاورزان می‌توان گزینه مناسب را انتخاب کرد.

نحوه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی با روش ژئوممبران

همان‌طور که اشاره کردیم، روش ژئوممبران یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت استخر کشاورزی است که در میان کشاورزان طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای روش ژئوممبران است که شما برای احداث استخر نیاز به انجام زیرسازی خاصی ندارید. همچنین این استخرها در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهند و می‌توانند باعث صرفه‌جویی در هزینه و مصرف آب شوند. در ادامه با مراحل و نحوه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی با روش ژئوممبران آشنا می‌شویم.

انتخاب پیمانکار باتجربه و متخصص

شاید بتوان مهم‌ترین مرحله ساخت استخر کشاورزی ژئوممبران را انتخاب تیم اجرایی پروژه دانست. از آنجا که ساخت استخر ژئوممبران فرایندی تخصصی است، شما برای ساخت استخر مورد نظر باید به سراغ یک پیمانکار باتجربه بروید. پیمانکار وظیفه اجرای صفر تا صد مراحل احداث پروژه را برعهده دارد.

نقشه‌برداری و طراحی استخر با توجه به ابعاد تعیین‌شده

در نتیجه میزان تخصص و تجربه گروه او می‌تواند به طور مستقیم روی کیفیت استخر اثرگذار باشد. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای ساخت یک استخر ذخیره آب کشاورزی استاندارد و مدرن به سراغ یک پیمانکار بادانش، باتجربه و به‌روز بروید.

نقشه‌برداری و طراحی استخر با توجه به ابعاد تعیین‌شده

نخستین مرحله از احداث استخر کشاورزی با روش ژئوممبران، آغاز فرایند نقشه‌برداری از زمین مورد نظر است. فرایند نقشه برداری باید توسط یک گروه یا یک نقشه‌بردار حرفه‌ای و باتجربه انجام شود. توجه داشته باشید که نقشه‌برداری به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت استخر کشاورزی شناخته می‌شود که می‌تواند به صورت مستقیم روی کیفیت مراحل اجرای پروژه اثرگذار باشد.

نقشه‌برداری و طراحی استخر با توجه به ابعاد تعیین‌شده

سپس نوبت به طراحی نقشه استخر کشاورزی با توجه به ابعاد تعیین‌شده می‌رسد. برای تعیین ابعاد استخر شما می‌توانید با مهندس نقشه‌کش مشورت کنید. یک مهندس باتجربه با ارزیابی دقیق زمین مورد نظر می‌تواند بهترین ابعاد را برای استخر ذخیره آب کشاورزی در نظر بگیرد. پس از طراحی دقیق نقشه استخر کشاورزی، نوبت به شروع مراحل عملی اجریا پروژه توسط پیمانکار می‌رسد.

گچ‌ریزی، خاک‌برداری و بسترسازی محیط استخر

پس از طراحی نقشه استخر، مراحل عملی احداث آن آغاز می‌شود. پیمانکار پروژه و تیم خود در محل احداث استخر حاضر می‌شوند و شروع به اجرای مراحل ساخت استخر می‌کنند. در مرحله اول باید حدود و ابعاد استخر ذخیره آب کشاورزی را مشخص کرد. برای انجام این کار معمولا از روشی به نام گچ‌ریزی استفاده می‌شود. تیم پیمانکار با ریختن گچ بر روی قطعه زمین مورد نظر، ابعاد استخر را مشخص می‌کنند.

سپس نوبت به خاک‌برداری یا همان گودبرداری می‌رسد. با توجه به ابعاد استخر، کارگران برای خاک‌برداری از ماشین‌آلات مکانیکی یا تجیهزات سبک دستی استفاده می‌کنند. مطمئنا هر چه استخر مورد نظر بزرگ‌تر بوده و عمق بیشتری داشته باشد، برای گودبرداری باید از تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین‌تری استفاده کرد. پس از گودبرداری استخر کشاورزی، فرایند بسترسازی برای محیط استخر توسط تیم پیمانکار آغاز می‌شود.

لوله‌گذاری برای ورود و خروج آب

در ادامه شرح نحوه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی، باید به یکی از مراحل مهم احداث پروژه یعنی لوله‌کشی اشاره کنیم. همان‌طور که می‌دانید، شما برای پر یا تخلیه مردن آب استخر کشاورزی باید سیستم لوله‌کشی مناسبی را برای آن طراحی کنید. پیشنهاد می‌شود که برای طراحی و اجرای سیستم لوله‌کشی استخر از یک مهندس تاسیسات باتجربه کمک بگیرید.

با توجه به این که سیستم لوله‌کشی در قسمت زیرین ورق‌های ژئوممبران قرار می‌گیرند، باید توجه ویژه‌ای نسبت به نصب و راه‌اندازی آن داشت. زیرا بروز هرگونه نقص در این سیستم می‌تواند هزینه‌های سنگینی را به کشاورزان تحمیل کند.

تعیین تعداد ورق‌های ژئوممبران و نصب آن‌ها در استخر ذخیره آب کشاورزی

پس از نصب سیستم لوله‌کشی استخر شکاورزی، نوبت به تعیین تعداد ورق‌های ژئوممبران مورد نیاز می‌رسد. تعداد ورق‌های مورد نیاز معمولا با توجه به ابعاد استخر تعیین می‌شود. پس از تعیین و خریداری ورق‌های ژئوممبران تیم پیمانکار به سراغ نصب این ورق‌ها در استخر کشاورزی می‌روند. نکته‌ای باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای نصب ورق‌های ژئوممبران باید از روش خاصی به نام جوش حرارتی استفاده کرد.

نصب تجهیزات جانبی و کنترل نهایی

پس از نصب ورق‌های ژئوممبران به وسیله روش جوش حرارتی، مراحل ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی تقریبا به پایان می‌رسد. البته نباید از اهمیت آب‌بندی استخر غافل شد. زیرا آب‌بندی می‌تواند از نفوذ آب و رطوبت به خارج از فضای استخر کشاورزی و به هدر رفتن آب جلوگیری کند. ورق‌های ژئوممبران خود به عنوان عایق‌های رطوبتی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهند. به همین علت معمولا شما برای آب‌بندی استخرهای کشاورزی ژئوممبران دیگر نیازی به استفاده از سایر متریال‌های موجود در بازار ندارید.

نصب تجهیزات جانبی و کنترل نهایی

پس از پایان مراحل ساخت استخر کشاورزی و نصب ورق‌های ژئوممبران، تجهیزات جانبی مورد نیاز در فضایی مانند موتورخانه نصب می‌شوند. به عنوان مثال، شما برای انتقال آب به دالخ کاسه استخر توسط سیستم لوله‌کشی به یک پمپ با توان مناسب نیاز دارید. همچنین می‌توان در این مرحله استخر را به طور کامل ایمن‌سازی کرد. در گام آخر، پیمانکار باید بازرسی و کنترل نهایی را انجام دهد و از عملکرد صحیح استخر اطمینان حاصل کند.

نحوه ساخت استخر بلوکی ذخیره آب کشاورزی

یکی دیگر از روش‌های کاربردی و پرطرفدار برای ذخیره آب در زمین‌های کشاورزی ساخت استخر بلوکی است. استخرهای بلوکی به دلیل ساده بودن مراحل ساخت و مقرون به صرفه بودن در میان کشاورزان بسیار محبوب هستند. در واقع شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه ممکن، یک استخر کشاورزی کاربردی و استاندارد را در کنار زمین‌های کشاورزی خود احداث کنید. از مهم‌ترین مزایای ساخت استخر بلوکی برای ذخیره آب می‌توان به عدم نیاز به تخصص بالا برای ساخت، مقاومت و استحکام قابل قبول، امکان ساخت استخر در طرح‌های هندسی متفاوت و … اشاره کرد.

در ادامه با نحوه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی با استفاده از انواع بلوک‌ها آشنا می‌شویم:

  • استخدام گروه پیمانکار برای اجرای پروژه ساخت استخر کشاورزی
  • تعیین مکان مناسب برای ساخت استخر
  • ترسیم نقشه استخر کشاورزی با توجه به ابعاد تعیین‌شده توسط مهندس نقشه‌کش و کارفرما
  • شروع مراحل عملی احداث پروژه و خاک‌برداری از کاسه استخر بلوکی
  • رگلاژ خاک کف استخر به منظور آماده‌سازی استخر برای بتن‌ریزی و نصب بلوک‌ها
  • پوشاندن کف استخر با استفاده از یک لایه پلاستیکی به منظور افزایش مقاومت و ماندگاری استخر
  • بتن‌ریزی کف استخر که یکی از مهم‌ترین مراحل احداث استخر کشاورزی به شمار می‌آید
  • استفاده از دو لایه شبکه آرماتور ساخته‌شده با میلگرد مقاوم برای آرماتوربندی استخر با توجه به نقشه ترسیم‌شده توسط مهندس نقشه‌کش
  • نصب و اجرای بلوک‌های سیمانی در استخر کشاورزی
  • آب‌بندی استخر کشاورزی با استفاده از عایق‌های رطوبتی مناسب مانند چسب‌های نانو، پلیمرها و …
  • نصب تجهیزات جانبی و انجام بازرسی و کنترل‌های نهایی توسط پیمانکار به منظور اطمینان حاصل کردن از عملکرد مناسب استخر

هزینه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی به چه عواملی بستگی دارد؟

تمامی کشاورزان با مشکلات مالی و اقتصادی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. در نتیجه مسائل مالی و هزینه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان شناخته می‌شود. تمامی کشاورزان به دنبال بهترین و اقتصادی‌ترین روش موجود برایساخت استخر کشاورزی هستند تا بتوانند تا حد امکان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

هزینه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی به چه عواملی بستگی دارد؟

برای این که کشاورزان بتوانند بودجه خود را به طور صحیح مدیریت کرده و برآورد دقیقی از هزینه اجرای پروژه داشته باشند، باید با عوامل موثر بر هزینه ساخت استخر کشاورزی آشنا باشند. عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند هزینه ساخت استخرهای کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار دهند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه ساخت استخر آشنا می‌شویم.

ابعاد استخر کشاورزی؛ یکی از عوامل موثر بر هزینه ساخت آن

اولین و مهم‌ترین عاملی که می‌تواند باعث افزایش یا کاهش هزینه ذخیره اب کشاورزی شود، ابعاد و متراژ آن است. هر چه ابعاد استخر کشاورزی شما بزرگ‌تر باشد، برای احداث آن به متریال، نیروی کار و زمان بیشتری نیاز دارید.

تمامی این عوامل می‌توانند باعث افزایش هزینه‌های شما برای ساخت استخر شوند. از طرف دیگر، شما می‌توانید با ساخت یک استخر کشاورزی کوچک که پاسخگوی نیازهای شما باشد، در هزینه‌های مربوط به احداث استخر ذخیره آب صرفه‌جویی کنید.

روش ساخت استخر کشاورزی

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند به طور مستقیم روی هزینه استخر ذخیره اب کشاورزی اثرگذار باشد، روشی است که کشاورزان به کمک پیمانکار پروژه برای ساخت استخر انتخاب می‌کنند. همان‌طور که مشاهده کردید، شما برای ساخت استخر کشاورزی با روش‌های مختلف باید از متریال، مصالح و تحهیزات متفاوتی استفاده کنید. همچنین مراحل اجرای پروژه در هر یک از این روش‌ها نیز با دیگری متفاوت است. این عوامل می‌توانند باعث افزایش یا کاهش هزینه‌های کشاورزان برای ساخت استخر به منظور ذخیره آب شود.

روش ساخت استخر کشاورزی

کیفیت متریال مورد استفاده برای احداث استخر

از دیگر عوامل موثر بر هزینه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی، می‌توان به کیفیت متریال مورد استفاده در مراحل اجرای پروژه اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، متریال و مصالح موجود در بازار توسط کارخانه‌ها و برندهای مختل تولید می‌شوند. به همین علت، این متریال‌ها و مصالح از نظر کیفیت با یکدیکر متفاوت هستند. بدون شک هرچه کیفیت متریال و مصالح مورد استفاده برای ساخت استخر کشاورزی بهتر باشد، شما باید هزینه بیشتری را برای خرید آن‌ها پرداخت کنید.

محل ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی

مکانی که قرار است پروژه ساخت استخر کشاورزی در آن اجرا شود نیز می‌تواند باعث افزایش یا کاهش هزینه‌ها شود. محل احداث پروژه به طور مستقیم با مواردی مانند نحوه اسکان تیم پیمانکار، هزینه استخدام پیمانکار، انتقال تجهیزات و ماشین‌آلات، مدت زمان لازم برای ساخت استخر و … در ارتباط است. هر یک از این عوامل می‌توانند به صورت مستقل باعث افزایش یا کاهش هزینه ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی شوند.

ساخت استخر کشاورزی با خدمات مجموعه برکه

ساخت استخر کشاورزی با خدمات مجموعه برکه

کاهش میزان بارندگی و خشک‌سالی‌های دوره‌ای از جمله عواملی هستند که می‌توانند صنعت کشاورزی را به شدت تهدید کنند. یک راه‌حل ساده برای برطرف کردن مشکل کم‌آبی و جلوگیری از نابودی محصولات کشاورزی، ساخت استخر ذخیره آب در نزدیکی مزارع و زمین‌های کشاورزی است. کشاورزان به منظور ساخت یک استخر استاندارد کشاورزی برای ذخیره آب، باید از خدمات یک مجموعه فنی و مهندسی معتبر و شناخته‌شده استفاده کنند.

مجموعه برکه که از منابع آموزشی معتبر استفاده میکند با سابقه سال‌ها فعالیت در حوزه ساخت و آب‌بندی انواع استخر و با برخورداری از یک تیم مجرب آماده ارائه خدمات متفاوت در زمینه ساخت استخر کشاورزی است. شما می‌توانید برای کسب مشاوره و شروع مراحل ساخت استخر کشاورزی خود، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای ساخت استخر کشاورزی از چه مصالحی‌ استفاده می‌شود؟

معمولا برای ساخت استخر‌های کشاورزی از بلوک‌های سیمانی یا ورق‌های ژئوممبران استفاده می‌شود.

معمولا برای ساخت استخر‌های کشاورزی از بلوک‌های سیمانی یا ورق‌های ژئوممبران استفاده می‌شود.

از آنجا که ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی فرایندی تخصصی است، امکان اجرای پروژه بدون بهره‌مندی از خدمات یک مجموعه فنی مهندسی معتبر و بادانش فراهم نیست.

استخر کشاورزی چه مزایایی دارد؟

امکان ذخیره آب به منظور آبیاری محصولات کشاورزی در مواقع کم‌آبی و کاهش بارندگی از مهم‌ترین مزایای استخرهای کشاورزی به شمار می‌آید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 33

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *