loader image

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

خانه | خدمات پشت بام | عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

امروزه امکانات پیشرفته‌ای همراه با روش‌های مختلف برای عایق‌کاری پشت بام وجود دارد. نفوذ آب به سطوح ساختمانی موجب لرزش ساختمان و تخریب آن خواهد شد. عایق‌کاری پشت بام برای جلوگیری از ورود رطوبت و افزایش عمر ساختمان انجام می‌شود.

استفاده از ایزوگام به منظور آب‌بندی پشت بام به عنوان پوششی مقاوم برای ایجاد عایق رطوبتی همراه با معایب گوناگونی است که با پیشرفت تکنولوژی شیوه‌های مختلفی جایگزین آن شده‌اند. عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با استفاده از عایق رطوبتی نانو یکی از بهترین روش‌های آب‌بندی پشت بام است که باعث کاهش هزینه‌های عایق‌کاری می‌شود.

بهترین روش عایق کاری پشت بام، عایق رطوبتی نانو با کیفیتی عالی و استاندارد برای محافظت از انواع سطوح ساختمانی با مقاومت بالا است که از نفوذ آب به سطوح ممانعت خواهد کرد. عایق‌های رطوبتی نانو نقش موثری در کاهش خسارات دارند و در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب نمی‌بینند.

تماس با برکه

عایق‌سازی پشت بام

از گذشته تا کنون از عایق رطوبتی ایزوگام برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت استفاده می‌شود. ایزوگام از خسارات ناشی از رطوبت جلوگیری کرده و موجب افزایش عمر ساختمان خواهد شد. البته امروزه روش‌های گوناگونی برای عایق‌سازی ساختمان به‌کار گرفته می‌شود که مزیت‌های فراوانی نسبت به ایزوگام دارند. به طوری که شاید انتخاب بهترین پوشش روی ایزوگام پشت بام برای برخی تبدیل به چالش شده باشد. 

عایق رطوبتی نانو موجب افزایش دوام ساختمان و مقاومت آن می‌شود. همچنین نصب ایزوگام همراه با مشکلات فراوانی است و اجرای آن موجب ایجاد خطر در هنگام عایق‌بندی می‌شود. اما عایق رطوبتی نانو با روش‌های مناسب و مطلوبی روی سطوح ساختمانی پوشش داده خواهد شد. همچنین استانداردهای لازم برای نصب و اجرای آن رعایت شده است.

نم و رطوبت در اثر جمع‌شدن حجم بالای آب روی پشت بام باعث نشتی از سقف می‌شود و تخریب پشت بام را نیز به دنبال خواهد داشت. در فصل زمستان نیز ایزوگام پشت بام به دلیل رطوبت زمین امکان‌پذیر نیست. اما عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با استفاده از فناوری نانو در تمام فصول سال قابل انجام است که با افزایش مقاومت سطوح عایق‌کاری‌شده از نشست پشت بام جلوگیری می‌شود.

همواره استفاده از جایگزین ایزوگام برای رفع چنین مشکلاتی منجر به افزایش عمر سطوح ساختمان می‌شود. همچنین عملیات اجرایی عایق‌کاری سطوح با استفاده از عایق رطوبتی نانو به آسانی انجام خواهد شد. قیمت مناسب عایق‌ کاری با نانو برای مقاوم‌سازی سطوح عامل مهمی برای جایگزینی آن با پوشش ایزوگام است.

بنابراین با انتخاب عایقی مناسب به جای استفاده از ایزوگام می‌توان از آسیب‌های خطرآفرین هنگام عایق‌کاری و یا تخریب پشت بام جلوگیری کرد. عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام تحت تاثیر عوامل مختلف برای بهبود پایداری سطوح ساختمانی انجام می‌شود.

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

بررسی عایق ایزوگام

ایزوگام به عنوان پوششی محکم و بادوام برای مقاوم‌سازی پشت بام مورد استفاده قرار می‌گیرد. جلوگیری از نفوذ رطوبت به هنگام بارندگی در فصل زمستان عامل مهمی برای عدم نشست پشت بام است که با ایجاد پوششی مناسب روی سطوح ساختمانی مانع از خرابی زودهنگام سقف مکان‌های گوناگون خواهد شد.

همواره بیشتر افراد به منظور آب‌بندی سطوح ساختمانی از عایق ایزوگام استفاده می‌کنند. قیر و الیاف مصنوعی اجزای تشکیل‌دهنده ایزوگام هستند که در فرآیند تولید ایزوگام به‌کار برده می‌شوند. چسباندن ایزوگام روی پشت بام به وسیله ابزارهای حرارتی به نام مشعل‌های گازی انجام شده و سطوح ساختمان به طور کامل با استفاده از لایه‌های ایزوگام پوشش داده می‌شود.

قیر صنعتی و مواد پلیمری جزء مواد اولیه ایزوگام هستند که نقشی اساسی در عایق‌سازی سطوح دارند. پوشش ایزوگام به دو صورت تک لایه و دولایه استفاده می‌شود. ایزوگام دو لایه برای پوشش سطح پشت بام به‌کار گرفته شده و برای عایق‌سازی دیوارهای ساختمان از ایزوگام تک لایه استفاده می‌شود. پوشش ایزوگام روی سطح پشت بام بعد از گذشت مدتی در اثر عوامل مختلف از بین می‌رود.

همچنین با قرارگیری ایزوگام در معرض رطوبت، دوام و پایداری اولیه آن کاهش می‌یابد و مقاومت ناچیزی در برابر عوامل بیرونی مانند آب و رطوبت پیدا خواهد کرد. بنابراین محافظت از سطوح در مقابل آسیب‌های احتمالی با استفاده از عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام راه حلی مناسب است. در زیر برخی از معایب عایق ایزوگام برای پشت بام پرداخته می‌شود.

بررسی عایق ایزوگام

معایب عایق‌کاری با پوشش ایزوگام

عایق ایزوگام برای نگه‌داری از سطوح ساختمانی دارای موادی با کیفیت پایین است که سبب آسیب به ساختمان شده و پوشش عایقی آن به دلایل گوناگون نابود می‌شود. طول عمر پایین ایزوگام از معایب اصلی این نوع عایق رطوبتی است که به تدریج موجب تخریب پشت بام خواهد شد.

همچنین هزینه بالای ایزوگام نسبت به مواد دیگر برای عایق‌سازی پشت بام جزء معایب استفاده از پوشش ایزوگام است. تابش مستقیم نور خورشید نیز باعث کاهش مقاومت لایه عایقی ایزوگام می‌شود.

عایق ایزوگام بعد از گذشت مدت زمان 6 ماه کم کم فاسد می‌شود و مواد مورد استفاده در آن از بین خواهد رفت. تجزیه مواد ایزوگام و پوسیدگی آن به تدریج باعث افزایش مشکلات آب‌بندی شده و نفوذ آب به سطوح سیمانی پشت بام در زمان کوتاهی باعث نشست سقف خواهد شد. همچنین امتداد بدنه پشت بام به طور کامل توسط عایق ایزوگام پوشش داده نمی‌شود و در مدت زمان اندکی جذب آب به نواحی مختلف سطوح ساختمان موجب ایجاد نم و رطوبت به دیوارهای جانبی نیز خواهد شد.

معایب عایق‌کاری با پوشش ایزوگام

عایق رطوبتی نانو

در حال حاضر با پیشرفت علم و استفاده از فناوری‌های به‌روز موادی کاربردی و ایده‌آل تولید شده است که به عنوان جایگزینی مناسب برای عایق ایزوگام مورد استفاده قرار می‌گیرند. تولید نانو از مواد پلیمری با به‌کارگیری دانش و مهارت انجام شده است.

عایق رطوبتی نانو با استفاده از تکنولوژی جدید و پیشرفته‌ای تحت نظر افراد متخصص برای پوشش سطوح ساختمانی ساخته می‌شود. عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام از خرابی ناشی از آب و یا رطوبت بالا جلوگیری خواهد کرد.

مواد پلیمری ساخته‌شده مانند نانو مقاومت بالایی در مواجه با رطوبت و نفوذ آب دارند. بنابراین استفاده از مواد نانو به عنوان عایقی مناسب برای پوشش لایه‌های پشت بام امکان‌پذیر است و موجب استحکام سطح پشت بام در برابر عوامل آسیب‌زا می‌شود.

عایق رطوبتی ساخته‌شده از نانو مزایای فراوانی نسبت پوشش ایزوگام دارد که سبب برتری آن برای عایق‌کاری شده است. عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام در انواع مختلفی از تمام سطوح ساختمانی که احتمال ورود آب به لایه‌های آن‌ها بالا است، با استفاده از فناوری نانو به منظور افزایش مقاومت و دوام لایه‌ها انجام می‌شود. مزیت‌های گوناگون عایق رطوبتی نانو در برابر نفوذ آب باعث افزایش محبوبیت آن شده است.

عایق رطوبتی نانو

مزایای عایق رطوبتی نانو

افزایش مقاومت سطوح ساختمان در مقابل نور خورشید و یا اشعه ماوراء بنفش با استفاده از عایق نانو جزء یکی از مزایای بی‌شمار عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام محسوب می‌شود. مهم‌ترین دلیل استفاده از عایق رطوبتی نانو، به عنوان بهترین عایق پشت بام، عدم اشتعال آن در برابر عوامل خطرناک است.

قابلیت شستشوی عایق نانو، هزینه پایین آن هنگام ساخت و اجرای آسان عایق‌کاری موجب افزایش کارآیی آن نسبت به عایق ایزوگام می‌شود. بنابراین نصب عایق رطوبتی نانو به آسانی قابل اجرا است و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.

همچنین تغییرات دمایی در فصول مختلف سال تاثیری در خرابی عایق نخواهد گذاشت. عایق رطوبتی نانو مانع از شکستگی و ترک‌خوردگی سطوح عایق‌کاری‌شده به هنگام تغییر آب و هوا شده و در فصل سرد زمستان از ورود حجم فراوان آب به لایه‌های پشت بام توسط عایق رطوبتی نانو جلوگیری می‌شود.

بنابراین استفاده از عایق نانو سبب استحکام بالای پشت بام شده و مانع ریزش سقف خواهد شد. طول عمر بالای عایق‌های نانو یکی از دلایل اصلی عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام است و نقش موثری در پایداری و دوام بالای سطوح عایق‌کاری‌شده می‌گذارد.

همچنین قدرت بالای چسبانندگی مواد نانو و چسب‌های عایق از دلایل اصلی عدم نفوذ آب به ملات‌های سیمانی پشت بام است. طولانی بودن زمان تجزیه مواد پلیمری مانند نانو و ماندگاری بالای آن‌ها در طبیعت از عوامل آنها پایداری روی سطوح ساختمانی است.

سازگاری بالای مواد پلیمری با محیط زیست نیز یکی از مهم‌ترین مزایای عایق رطوبتی نانو است. همچنین آب‌بندی پشت بام با استفاده از عایق رطوبتی نانو به طور کامل در تمام نواحی سطوح ساختمانی انجام خواهد شد. بنابراین پوشش‌دهی مناسب این نوع عایق از مشکلات آب‌بندی و نفوذ آب به قسمت‌های مختلف پشت بام و یا دیوارهای جانبی آن جلوگیری می‌کند.

مزایای عایق رطوبتی نانو

معایب استفاده از عایق رطوبتی نانو

فناوری نانو برای انواع عایق‌بندی سطوح ساختمانی مانند پشت بام قابل استفاده است. اما در دسترس نبودن آن در بعضی از مناطق دورافتاده و حاشیه‌ای موجب عدم کارآیی آن می‌شود. مواد ساخته شده با فناوری نانو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین عایق‌کاری با نانو تاثیر زیادی در افزایش مقاومت سطوح ساختمانی می‌گذارد. با این حال ویسکوزیته بالای آن نقطه ضعف این ماده است.

معایب استفاده از عایق رطوبتی نانو

عایق نانو جایگزین ایزوگام

عایق نانو جایگزین ایزوگام، یک نوآوری فوق‌العاده در صنعت عایق‌ها است. 

عایق نانو جایگزین ایزوگام، با استفاده از تکنولوژی نانو، موادی را ارائه می‌دهد که علاوه بر عملکرد برجسته در عایق‌بندی، به صورت بهینه، با هزینه پایین تر و متناسب با محیط زیست نیز عمل می‌کند. عایق نانو با استفاده از ساختار نانومتری، توانایی عایق‌بندی بالا را در برابر حرارت، صوت و همچنین رطوبت دارد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد عایق نانو جایگزین ایزوگام، نیروی عملکرد خود در حالت‌های مختلف است. این عایق نانو، در دماهای بسیار پایین و بسیار بالا همچنان عملکرد مطلوب خود را حفظ می‌کند. همچنین، این عایق نسبت به رطوبت از هر نوع نیز مقاومت بالایی دارد و در برابر نفوذ آب مقاوم است.

علاوه بر این، عایق نانو جایگزین ایزوگام، به عنوان یک جایگزین هوشمند برای عایق‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عایق با داشتن ویژگی‌هایی همچون خنک کنندگی، جذب صدا و تنظیم رطوبت، تجربه‌ای بهتر و راحت‌تر را برای کسانی که با استفاده از آن، پشت بام خود را عایق بندی می‌کنند، خلق می‌کند.

عایق نانو جایگزین ایزوگام، با توجه به مزایای بیشماری که ارائه می‌دهد، به عنوان یک راهکار مبتکرانه و پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز، خودروسازی و صنایع دیگر مورد توجه قرار گرفته است. این فناوری نوین، عملکرد و کارایی ساختمان‌ها و دستگاه‌ها را بهبود بخشیده و به سازمان‌ها و افراد کمک می‌کند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و از سوء استفاده از منابع طبیعی جلوگیری کنند.

روش عایق‌کاری پشت بام با ایزوگام

ایزوگام پشت بام باید با استفاده از وسایل مخصوص برای عایق‌ کاری انجام شود. وسایلی مانند کپسول‌های گاز مایع، چراغ شعله پخش‌کن، کمچه، ماله بندکشی، دستکش نسوز و کفش مناسب ایزوگام برای اجرای عملیات عایق‌کاری ضروری است. بنابراین عملیات نصب ایزوگام به سختی انجام می‌شود و مشکلات فراوانی حین اجرای آن ایجاد خواهد شد.

روش عایق‌کاری پشت بام با ایزوگام

روش عایق‌کاری پشت بام با فناوری نانو

اجرای عملیات عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام توسط عایق رطوبتی نانو به آسانی و بدون استفاده از وسایل خاصی امکان‌پذیر است. بنابراین مخلوط عایق رطوبتی نانو با مقداری آب به منظور عایق کاری قبل از اجرای آن روی پشت بام انجام خواهد شد و سپس اقدام به اجرای عایق‌بندی سطوح با استفاده از قلموی مخصوص می‌شود.

روش عایق‌کاری پشت بام با فناوری نانو

بررسی قیمت عایق رطوبتی نانو با ایزوگام

برخلاف قیمت عایق نانو پشت بام، پوشش سطوح ساختمانی با ایزوگام مشمول هزینه‌های فراوانی است که بستگی به عوامل مختلفی برای عایق‌کاری دارد. مساحت و متراژ کار، نوع مصالح مورد نیاز، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه حمل و نقل، هزینه مواد اولیه و میزان ایزوگام مصرفی از جمله مواردی هستند که باعث افزایش قیمت نهایی عایق ایزوگام می‌شوند.

همچنین هزینه‌های زیرسازی و آماده‌سازی سطوح برای اجرای عملیات عایق‌کاری تاثیر مستقیمی بر قیمت ایزوگام خواهد گذاشت. بنابراین قیمت بالای عایق ایزوگام در مقایسه با عایق نانو منجر به افزایش استفاده از عایق رطوبتی نانو می‌شود.

قیمت عایق رطوبتی نانو تنها وابسته به مساحت پشت بام و مقدار پوشش‌دهی آن است. قیمت مناسب عایق نانو و کیفیت بالای آن مهم‌ترین عوامل استفاده از این نوع عایق رطوبتی بام به شمار می‌آیند.

قیمت عایق جایگزین ایزوگام با توجه به مزایای متعددی که نسبت به ایزوگام دارا است، صرفه اقتصادی و ارزش خرید بالایی را دارا است.  

مشخصات عایق رطوبتی نانو

مشخصات عایق رطوبتی نانو

استفاده از عایقی مناسب و استاندارد مطابق با فناوری‌های روز برای آب‌بندی پشت بام ضروری است تا از نفوذ آب و رطوبت به سطوح ساختمانی و دیوارهای مجاور پشت بام جلوگیری شود. عایق رطوبتی نانو بهترین پوششی است که به منظور محافظت از پشت بام در برابر عوامل آسیب‌زایی مانند آب و یا حرارت ناشی از نور مستقیم خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد عایق نانو از لحاظ ساختاری و کیفیت بالای آن منجر به حفاظت از پشت بام در برابر نفوذ آب و رطوبت خواهد شد. افزایش مقاومت عایق نانو در مقابل انواع مواد شوینده، مواد اسیدی، مواد قلیایی، گاز CO2، اشعه UV و حرارت بالای آفتاب از مشخصه‌های بارز این نوع عایق رطوبتی هستند.

همچنین تحمل ایجاد فشارهای مثبت و منفی آب و یا تحمل دمای بین 75- تا 350+ درجه سانتی‌گراد مهم‌ترین ویژگی‌های‌ لازم برای پوششی مناسب و استاندارد روی پشت بام هستند. مشخصه‌های عایق نانو از جمله سازگاری آن با انواع رنگ‌های اکریلیک و پلاستیک جهت ایجاد خاصیت ضدآبی، در افزایش محبوبیت آن تاثیر داشته است. این عایق رطوبتی بدن بو و عوارض شیمیایی است و در تماس با خزه، جلبک و باکتری‌های موجود تغییری نخواهد کرد.

کاربردهای عایق نانو

ترکیبات موجود در مواد نانو موجب ایجاد ساختاری محکم و استاندارد برای آب‌بندی سطوح می‌شود. عایق رطوبتی نانو قابل استفاده برای تمامی انواع سطوح ساختمانی سیمانی، گچی، آجری، چوبی و آهنی است که بدون تغییر ظاهر سطوح خواهد بود. همچنین عایق نانو قابل ترکیب با انواع ملات‌های سیمانی و گچی است. برای آب‌بندی تمام سازه‌های در حال ساخت، ترمیم و بازسازی سطوح مختلف نیز از عایق نانو استفاده می‌شود.

کاربردهای عایق نانو

نتیجه‌گیری

سطوح ساختمانی از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و یا آب فراوان برخوردار نیستند و به مرور زمان دچار آسیب و تخریب خواهند شد؛ به همین دلیل به عایق رطوبتی پشت بام نیاز است. برای عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام باید از پوششی مناسب و بادوام استفاده شود. عایق رطوبتی نانو با به‌کارگیری فناوری جدیدی ساخته شده است که دوام و پایداری بالایی در مقابل نفوذ آب به تمامی سطوح ساختمانی مانند پشت بام دارد. مزایایی مانند عدم اشتعال با حرارت بالا و سازگاری با محیط زیست از مهم‌ترین عوامل انتخاب عایق حرارتی نانو است.

برای عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با گروه مهندسی برکه در ارتباط باشید. این گروه متخصص با برخورداری از سال‌ها تجربه و صدها نمونه عایق کاری موفق، برای افزایش مقاومت ساختمان شما قدم به قدم همراه شما خواهد بود.

 

مزایای عایق رطوبتی نانو در مقایسه با پوشش ایزوگام چیست؟

مقاومت بالای عایق نانو در برابر نفوذ آب فراوان، هزینه پایین، طول عمر بالا، اجرای آسان و عدم اشتعال آن از جمله مهم‌ترین مزیت‌های عایق نانو است.

دلایل عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام چیست؟

دلایلی مانند طول عمر پایین، تجزیه مواد ایزوگام، پوسیدگی ایزوگام و عدم پایداری آن در برابر حرارت بالا موجب عدم استفاده از عایق ایزوگام شده است.

استفاده از چه نوع عایقی در فصل زمستان مناسب است؟

عایق حرارتی نانو به دلیل خاصیت چسبندگی و افزایش زمان تجزیه مواد نانو از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و بارش باران برخوردار است و پایداری بالای عایق رطوبتی نانو از تخریب پشت بام جلوگیری می‌‌کند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 31

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *