loader image

عایق حرارتی کف ساختمان

خانه | خدمات عایق حرارتی | عایق حرارتی کف ساختمان

فهرست مطالب

عایق حرارتی کف ساختمان در شرایط امروز یک انتخاب هوشمندانه است

ذخیره کردن انرژی علاوه بر اینکه در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند، نشان از این دارد که شما به فکر نسل‌های آینده نیز هستید و به خوبی از ارزش منابع انرژی و فواید آن آگاه می‌باشید. با توجه به محدود بودن ذخایر انرژی در بسیاری از ساختمان‌ها، تدابیری اندیشیده می‌شود تا بیشترین میزان بازدهی با مصرف کمترین حجم از انرژی حاصل شود.

کفپوش عایق حرارتی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در همه سازه‌ها انجام شود تا از اتلاف انواع انرژی جلوگیری شود. در ضمن وجود این آیتم یک مزیت برای ساختمان‌ها نیز به شمار می‌رود و در قیمت‌گذاری آن‌ها موثر است. در این مطلب از سایت برکه قصد داریم شما را با عایق حرارتی کف ساختمان آشنا کنیم.

عایق حرارتی کف ساختمان

منظور از عایق حرارتی کف ساختمان چیست؟

عایق حرارتی به ماده‌‌ای می‌گویند که می‌تواند از انتقال دما و حرارت از یک محیطی به محیطی دیگر جلوگیری کند. در واقع مهم‌ترین هدف از استفاده از عایق حرارتی در سازه جلوگیری از اتلاف انرژی و تنظیم دمای سازه در شرایط استاندارد است. با وجود اینکه عایق‌کاری ساختمان‌ها می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز شود اما در بلند مدت می‌تواند در هزینه‌های مختلفی صرفه‌جویی کند یک رفاه و آسایش را برای ساکنین ساختمان به همراه داشته باشد. طبق آمارها استفاده از عایق حرارتی در کف ساختمان می‌تواند تا 50 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

تماس با برکه

عایق حرارتی مناسب برای کف ساختمان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به منظور خرید و استفاده از بهترین عایق حرارتی کف ساختمان و نیز عایق حرارتی مخازن باید به نکات و فاکتورهای مهمی‌‌توجه شود تا بهترین و تاثیرگذارترین نتیجه حاصل شود. از جمله مواردی که در خرید بهترین عایق حرارتی ساختمان باید مورد توجه قرار بگیرد می‌توانیم به مواردی از قبیل میزان مقاومت حرارتی، درجه سمی‌ ‌بودن عایق، قابلیت احتراق، میزان مقاومت در مقابل فشار، میزان چروک‌خوردگی، مقاومت عایق در مقابل اشعه ماورابنفش، مقاومت در مقابل جانوران، قارچ و میکروب، میزان ضریب انبساط و انقباض عایق، میزان واکنش‌پذیری از لحاظ شیمیایی، چگالی، میزان خاصیت مویینگی و سایر موارد اشاره کرد.

عایق حرارتی مناسب برای کف ساختمان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به طور کلی عایق حرارتی کف ساختمان باید دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیر باشد:

  • عایق کف ساختمان باید در مقابل آتش سوزی مقاوم باشد
  • عایق باید مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشد
  • عایق باید در برابر عواملی مثل فشار، چروک خوردگی، اشعه‌های فرابنفش، قارچ‌ها و میکروب‌ها از خود مقاومت نشان بدهد
  • عایق نباید به هیچ عنوان با مواد شیمیایی واکنش بدهد و باید از نظر شیمیایی باید خنثی باشد
  • عایق باید دارای ضخامت و قیمت مناسب باشد و از اتلاف انرژی جلوگیری کند

تقسیم‌بندی کفپوش عایق حرارتی از نظر عملکرد

یکی از نکات بسیار مهمی‌‌که باید قبل از خرید و اجرای عایق حرارتی کف ساختمان به آن توجه داشته باشید، نوع عملکرد آن است. به طور کلی عایق‌های حرارتی کف ساختمان از نظر عملکرد به سه دسته همرفتی، منعکس‌کننده و همینطور رطوبتی تقسیم می‌شوند. ابتدا از عایق همرفتی شروع می‌کنیم. همانطور که در جریان هستید یکی از روش‌های جابه‌جایی هوا در محیط، همرفت است و مطابق اصول همرفت، بعضی از محصولات دارای قابلیتی موسوم به گذر حرارتی می‌شود.

در این شرایط وجود عایق‌های حرارتی برای کف سازه مثل پشم شیشه می‌تواند تا حد قابل توجهی از جریان همرفتی جلوگیری کند. زیرا این دسته از عایق‌ها، دارای حباب‌های هوایی میان الیاف‌ها هستند و می‌توانند تا حد بسیار زیادی جریان همرفتی را کاهش بدهند.

استفاده از عایق‌های حرارتی منعکس‌کننده در کف ساختمان

دومین دسته از عایق‌های حرارتی برای کف ساختمان، عایق‌های منعکس‌کننده هستند. این دسته از عایق‌های حرارتی جابه‌جایی گرما به شکل تشعشع را به طور کامل متوقف می‌کنند. عایق حرارتی کف ساختمان منعکس‌کننده باید از جنس‌های فلزی باشد تا بتواند از انعکاس گرما و همچنین خروج آن جلوگیری کند. البته توجه داشته باشید که باید نصب این نوع از عایق‌ها را به یک مجموعه قابل اطمینان مانند برکه بسپارید تا تمامی‌‌قابلیت‌های خود را حفظ کنند.

عایق‌های حرارتی رطوبتی برای کف سازه

سومین دسته از عایق حرارتی کف ساختمان، عایق رطوبتی است. به طور کلی باید گفت که نفوذ کردن رطوبت به درون عایق‌ها منجر به کاهش قابلیت‌های آن‌ها می‌شود و به همین دلیل نیز بعضی از این محصولات به عایق رطوبتی مجهز شده‌اند که در مقایسه با دیگر مدل‌ها معمولا بهتر عمل می‌کنند. در نتیجه اگر قصد خرید عایق‌های حرارتی برای محیط‌های مرطوب را دارید باید حتما به این قابلیت توجه ویژه داشته باشید.

انواع عایق حرارتی برای کف ساختمان چه ویژگی‌هایی دارند؟

همانطور که گفته شد پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های مختلف در صنعت ساختمان باعث شده است که امروزه از مواد مختلفی به عنوان بهترین عایق حرارتی ساختمان استفاده شود که مهم‌ترین آن‌ها شامل مواردی هستند که در ادامه این بخش قصد معرفی آن‌ها به شما را داریم.

انواع عایق حرارتی برای کف ساختمان چه ویژگی‌هایی دارند؟

یونولیت هیچ واکنش شیمیایی را به دنبال ندارد

می‌توان یونولیت را به عنوان یکی از بهترین عایق حرارتی برای کف ساختمان معرفی کرد. چرا که به صورت همزمان کاربردهایی همچون عایق رطوبتی و عایق صوتی نیز دارد و در برابر زلزله مقاوم است. یونولیت از لحاظ ماهیت بی‌اثر است و در نتیجه هیچ گونه واکنش شیمیایی به دنبال نخواهد داشت. با توجه به این مساله که آفات تاثیری در آن ندارند، می‌‌توان به راحتی در صنعت ساخت و ساز نیز از آن استفاده کرد. سلول‌های موجود در این مواد بسیار فشرده هستند؛ به همین دلیل وقتی به عنوان ماده اصلی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، آب کمی‌‌ را جذب می‌‌کند و منجر به ایجاد پوسیدگی نمی‌‌شود.

یونولیت‌ها دوام بالایی دارند و در عین حال سبک هستند و می‌‌توانند به عنوان سیستم‌های عایق پنل‌ها برای نما، دیوارها، سقف‌ها و کف در ساختمان‌های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین از آن‌ها به عنوان ماده شناور در ساخت ماریناها و پنتون‌ها و به عنوان پر کننده‌های سبک وزن در ساخت و سازهای راه و راه آهن نیز مورد استفاده می‌شود.

عایق ایزوهم یکی از مدرن‌ترین انواع عایق حرارتی برای کف ساختمان است

ایزوهم یکی از مدرن‌ترین عایق‌های حرارتی دنیا در صنعت ساختمان است که از قابلیت‌های مختلفی نظیر داشتن عمر بیش از یک قرن، ضریب هدایت فوق‌العاده بالا، غیر قابل اشتعال بودن، انعطاف پذیری مناسب، مقاومت عالی در برابر رطوبت و نم، مقاومت بالا برای استفاده در زیر خاک و آب، مقاومت بالا در برابر سائیدگی و سایش، قابلیت نصب در نقاط مختلف ساختمان و سازگاری عالی با انواع مصالح برخوردار می‌باشد.

توجه داشته باشید که این عایق حرارتی ساختمانی دارای ضخامت بسیار کمی‌‌ بوده و در زمان نصب نیازی به زیرسازی ندارد. عایق ایزوهم علاوه بر کف ساختمان‌های مسکونی می‌‌تواند در کف سازه‌های تجاری، اداری، سوله‌ای و سردخانه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

عایق پشم شیشه به بهترین شکل ممکن از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند

یکی دیگر از عایق‌های حرارتی پر کاربرد در کف ساختمان‌ها عایق پشم شیشه است که از گذشته‌های دور در ساختمان‌های استفاده می‌شد و هنوز هم بسیار مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. در واقع این عایق نوعی عایق معدنی است که از ذوب شیشه و تبدیل آن به الیاف تشکیل می‌‌شود. پشم شیشه منجر می‌‌شود که هوا در میان این لایه‌ها حبس شده و از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

همچنین پشم شیشه علاوه بر اینکه یک عایق حرارتی خوب است می‌‌تواند به عنوان عایق صوتی نیز هم مورد استفاده قرار بگیرد. این عایق وزن بسیار کمی دارد و در مقابل حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. البته باید گفت پشم شیشه در برابر رطوبت و نم مقاومت مناسبی ندارد و ممکن است حساسیت‌هایی را نیز برای شما ایجاد کند.

عایق‌های پشم سنگ مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارند

یک عایق حرارتی کف ساختمان دیگر که کاربردهای فراوانی دارد، پشم سنگ است. پشم سنگ تحمل فشارهای بسیار زیادی را دارد. این نوع عایق یک عایق معدنی است که از نوعی سنگ آتشفشانی تحت عنوان بازالت به دست می‌‌آید.

این عایق از مقاومت حرارتی فوق‌العاده بالایی (تحمل دمای در حدود ۷۵۰ درجه سانتی گراد) برخوردار است و همین مساله باعث می‌‌شود که در اماکن مختلفی مثل ساختمان‌ها، پالایشگاه‌ها، لوله‌های حجیم صنعتی و نیروگاه‌ها از آن استفاده شود. همچنین از عایق پشم سنگ به عنوان عایق صوتی هم استفاده می‌‌شود. از جمله خصوصیات دیگر عایق پشم سنگ می‌‌توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت و نم، مقاومت در برابر قارچ و میکروب و سایر عوامل محیطی اشاره کرد.

عایق‌های پشم سنگ مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارند

کفپوش حرارتی الاستومری برای ساختمان

عایق‌های الاستومری از یک ماده به نام نیتریل فوم تولید شده‌اند و خاصیت بسیار ویژه آن‌ها انعطاف پذیری بالا است. همچنین این عایق‌ها در مقابل رطوبت نفوذ آب نیز مقاوم هستند و برای انواع لوله‌ها، بویلرها، سوله‌ها و مخزن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود اینکه این عایق قیمت به نسبت بالاتری در مقایسه با پشم سنگ دارد اما وزن پایین و همینطور عایق صوتی بودن باعث شده تا در ساختمان‌های مسکونی بیشتر از آن استفاده شود.

عایق پلی استایرن (XPS) چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی دیگر از انواع کفپوش عایق حرارتی ساختمان از پلی استایرن اکسترود شده ساخته شده است و وزن بسیار کم اما در عین حال مصارف بسیار زیادی دارد. از این عایق می‌‌توانید برای دیوارهای فونداسیون، سقف‌های تیرچه و بلوک و سردخانه‌ها نیز استفاده کنید. عایق پلی استایرن مقاومت بسیار مطلوبی در مقابل رطوبت و نم دارد و به سختی دچار پوسیدگی می‌‌شود. به همین خاطر نیز هیچ نوع اثرات منفی بر طبیعت نمی‌گذارد.

چرا باید از عایق پرلیت در کف ساختمان استفاده کنیم؟

یکی دیگر از سنگ‌های آتشفشانی که کاربردهای مختلفی دارد، سنگ پرلیت است. عایق پرلیت وزن بسیار کمی‌‌داشته و در  مقابل حرارت و آتش بسیار مقاوم می‌باشد. یکی دیگر از کاربردهای قابل توجه پرلیت علاوه بر کف ساختمان، استفاده به عنوان عایق صوتی است. این عایق از لحاظ شیمیایی خنثی بوده و واکنشی با مواد شیمیایی نمی‌‌دهد و در مقابل حشرات و میکروب‌ها نیز مقاوم است.

عایق شیشه اسفنجی حرارتی قابلیت انبساط بسیار بالایی دارد

یکی دیگر از عایق‌های حرارتی برای کف ساختمان که قصد معرفی به شما را داریم از شیشه خالص به دست می‌‌آید و قابلیت انبساط بسیار بالایی دارد. عایق حرارتی شیشه اسفنجی در مقابل آب و رطوبت مقاومت بسیار خوبی دارد و در صنعت آن را به عنوان ماده‌ای نسوز می‌شناسند. این عایق از طرفی در برابر حشرات موذی نیز مقاومت بالایی دارد و از نظر مقاومت فشاری نیز وضعیت مطلوبی دارد و می‌‌تواند در اماکن و سازه‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

عایق‌های تخته فیبری اولین عایق‌های حرارتی بودند که برای ایزوله‌سازی ‎ استفاده می‌شدند

می‌‌توان با قطعیت گفت که عایق‌های تخته فیبری جزو اولین عایق‌های حرارتی بودند که به منظور ایزوله کردن ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. عایق تخته فیبری از فشرده کردن پشم نمد و سایر الیاف‌های گیاهی تولید می‌‌شود و در مقابل فشارهای مکانیکی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و در مقابل آتش و حرارت نیز مقاومتی نسبی دارد. از جمله مهم‌ترین معایب این عایق‌ها می‌توانیم به جذب رطوبت و نم بالا اشاره کنیم که در نهایت به کاهش مقاومت مکانیکی آن منجر می‌‌شود. توجه داشته باشید که این عایق نباید به هیچ عنوان در محیط‌های مرطوب مورد استفاده قرار بگیرد.

عایق حرارتی تخته چوب پنبه فشرده برای کف ساختمان

این نوع از عایق‌های حرارتی از فشرده شدن دانه‌های چوب پنبه ساخته ‌می‌شوند و از مقاومت فشاری بسیاری مطلوبی بهره‌مند هستند. این دسته از عایق‌ها همچنین در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاومت بسیار خوبی دارند و ‌می‌توانند در نقاطی که رطوبت بالایی دارد مورد استفاده قرار بگیرند. از نقاط ضعف این عایق‌ها ‌می‌توانیم به قیمت بالا و همینطور شکنندگی آن‌ها اشاره کنیم.

استفاده از الیاف کربنی به عنوان عایق حرارتی کف ساختمان

الیاف کربنی تشکیل شده از ۹۰ درصد کربن می‌باشند که با حرارت دادن الیاف آلی مثل الیاف پلی اکریلونیتریل، الیاف فنولیک و الیاف سلولزی تولید می‌شوند. از این الیاف ترد در صنایع گوناگونی نظیر هواپیماسازی، پزشکی، الکترونیک و سایر صنایع استفاده می‌شود. الیاف کربنی در صنعت ساختمان‌ با هدف تقویت کردن بتن، استفاده در رمپ‌ها و به عنوان یک نوع عایق حرارتی کاربرد دارند.

عایق حرارتی کف ساختمان از نوع فویل آلومینیوم و الیاف سرامیکی نسوز

ورق آلومینیو‌می‌ بسیار نازک است و مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما دارد. از طرفی هدایت الکتریکی آن نیز بالا است. این محصول اغلب در ساخت روکش مصالح و یا ساخت ساندویچ پانل کاربرد دارد.‌ الیاف سرامیکی نسوز الیافی غیر آلی هستند و به منظور عایق کاری تاسیسات ساختمان و بخش‌های دیگر ساختمان از آن استفاده می‌کنند. خوب است بدانید که الیاف سرامیکی نسوز از اکسیدهای فلزی یا رس به وجود می‌آیند.

پشم سرباره چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از محصولات فرعی کوره ذوب آهن سرباره است که به شکل الیاف موجود است و به عنوان عایق حرارتی برای کف ساختمان معمولا از آن استفاده می‌کنند. به علت کروی بودن سر این الیاف، پشم سرباره سبب ایجاد تحریکات پوستی و خراش نمی‌شوند‌‌. از طرفی این محصول با هدف عایق‌سازی صدا و عایق الکتریسیته مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از اصلی‌ترین مزایای پشم سرباره امکان تجزیه‌پذیری و برگشت‌پذیری سریع آن به طبیعت است.

پشم سرباره چه ویژگی‌هایی دارد؟

عایق‌‌های سیلیکات چه خصوصیاتی دارند؟

عایق‌های سیلیکات از مواد معدنی و الیاف سرامیکی به همراه ذرات سیلیکا و اکسید فلزات قلیایی (نظیر کلسیم، منیزیم و آلومینیوم) که در دماهای بالا به هم دوخته می‌شوند، تولید می‌شوند. عایق‌های سیلیکاتی معمولا به شکل پتویی و یا به صورت آجرهای یکپارچه ساخته می‌شوند. لازم به توضیح است که این مواد در مقابل شوک‌های حرارتی مقاوم است و به خوبی تحمل دماهای بالا را دارد و غیر قابل اشتعال می‌باشد.

عایق سرما برای کف ساختمان

کف ساختمان، یکی از مهم ترین بخش های یک ساختمان است که نقش مهمی در حفظ دمای داخل ساختمان و کاهش اتلاف انرژی دارد. عایق سرما برای کف ساختمان، یکی از اقدامات مهمی است که می تواند به این امر کمک کند.


نحوه انتخاب عایق سرما برای کف ساختمان

برای انتخاب عایق سرما برای کف ساختمان مناسب، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع ساختمان: ساختمان های مسکونی، تجاری، و صنعتی، نیازهای متفاوتی از نظر عایق کاری دارند. برای انتخاب عایق سرما برای کف ساختمان مناسب، باید نوع ساختمان را در نظر گرفت.
  • شرایط آب و هوایی: در مناطقی که دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند، باید از عایق هایی استفاده کرد که در برابر رطوبت مقاوم باشند.
  • میزان بودجه: قیمت انواع مختلف عایق ها، متفاوت است. برای انتخاب عایق سرما برای کف ساختمان مناسب، باید میزان بودجه را نیز در نظر گرفت.

مراحل عایق کاری سرما برای کف ساختمان

عایق کاری سرما برای کف ساختمان، معمولاً توسط متخصصان انجام می شود. مراحل عایق کاری سرما برای کف ساختمان، به شرح زیر است:

  1. تمیز کردن سطح کف: ابتدا، باید سطح کف به طور کامل تمیز شود.
  2. نصب عایق: در مرحله بعد، عایق مورد نظر روی سطح کف نصب می شود.
  3. پوشاندن عایق: در مرحله آخر، عایق با استفاده از یک لایه پوشش، پوشانده می شود.

عایق سرما برای کف ساختمان، یکی از اقدامات مهمی است که می تواند به کاهش اتلاف انرژی، افزایش راحتی ساکنین، و افزایش عمر سازه کمک کند. برای انتخاب عایق سرما برای کف ساختمان مناسب، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت.

عایق‌های مدرن یا نانو عایق‌ها

پدیده نانوتکنولوژی در ارتباط با تغییر خصوصیت مولکولی مواد به منظور ارتقا کیفی آن‌ها است. در حقیقت با استفاده از روش‌هایی، فواصل میان مولکول‌ها یا اتم‌های مواد را کاهش داده که با حفظ ویژگی‌های اصلی آن‌ها، خواص جدیدی مانند سختی، عایق بودن و شفافیت را ایجاد می‌کند. عایق‌های حرارتی نانو مواد جدیدی از تکنولوژی نانو هستند که محافظ و عایق حرارتی مناسبی در مقابل هر سه نوع انتقال گرما (هدایت، همرفت و تابش) ایجاد می‌کنند.

از طرفی می‌توان از آن‌ها به سادگی در کف ساختمان‌های در دست بهره‌برداری هم استفاده کرد. چرا که هیچ نوع تغییر ظاهری در ترکیب ساختمان ایجاد نمی‌کنند. این عایق‌ها دارای کمترین میزان از انتقال حرارت در بین تمام عایق‌های موجود هستند و به دلیل مایع بودن، قابلیت اجرا بر روی تما‌می ‌سطوح با استفاده از هر نوع ابزار رنگ آمیزی مانند قلم مو، غلتک و را دارند.

از دیگر خواص نانو عایق‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ضخامت بسیار کم (برخلاف عایق‌های دیگر)
  • جلوگیری از خوردگی سطح زیر عایق
  • قابلیت مشاهده سطح زیر عایق جهت بررسی بصری آن (به علت رنگ نیمه شفاف این عایق‌ها)
  • مقاومت در برابر آتش (تحمل دمای بالا تا مرز 400 درجه سانتی گراد)
  • مقاومت بالا در مقابل رطوبت و انواع قارچ‌ها و کپک‌ها
  • امکان رنگ آمیزی
  • شستشو با آب و صابون
  • غیر سمی و بر پایه آب است

مهم‌ترین نکات در زمینه عایق کاری حرارتی برای کف ساختمان

نخستین و مهم‌ترین مرحله در خصوص عایق کاری حرارتی ساختمان‌ها اعم از عایق کف یا سقف همچون عایق حرارتی سقف کاذب انتخاب عایق حرارتی ساختمان مناسب است به شکلی که با شرایط محیط به طور کامل سازگار باشد. از طرفی در زمان انتخاب عایق باید به خصوصیات ساختاری محصول مثل مقاومت در برابر آتش و رطوبت توجه شود. پس از انتخاب و خرید عایق مناسب ‌می‌توان آن را در فضای داخل و خارج ساختمان‌ها و یا به شکل لایه در میان مصالح ساختمان نصب کرد.

اصول نصب عایق‌های حرارتی برای کف ساختمان

میزان اثربخشی و نتیجه بخش بودن عایق حرارتی ساختمان ارتباط مستقیمی با چگونگی نصب آن دارد. نصب عایق نباید به هیچ عنوان تحت فشار باشد و باید ضخامت عایق پس از نصب نیز حفظ شود در غیر اینصورت مقاومت حرارتی آن کاهش پیدا خواهد کرد.

عایق‌کاری باید به شکلی انجام شود که تمام سطح مورد نظر را پوشش دهد. در غیر این صورت این احتمال و کارایی آن حتی تا ۵۰ درصد کم شود. در صورتی که لایه‌های ضد رطوبت به عنوان عایق حرارتی ساختمان استفاده ‌می‌شود باید پیوستگی و قشر ضد رطوبت آن حفظ شود.

در سقف‌هایی که دارای شیب زیادی هستند نباید از عایق‌های آزاد استفاده شود.

از دیگر نکات نصب عایق‌های حرارتی برای کف ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهترین عایق‌ها برای سقف‌، عایق‌هایی انباشتنی و پرکردنی هستند. البته در این شرایط باید سطح سقف صاف و یکنواخت باشد
  • بر روی سطوحی پلی استایرن نبای به هیچ عنوان از رنگ‌های روغنی استفاده کرد چرا که این احتمال وجود دارد که آتش‌سوزی ایجاد شود
  • عایق‌های حرارتی نباید در مجاورت فن‌های خروجی و اطراف کابل‌های برق و لوازم الکتریکی باشند
  • پیشنهاد می‌شود که از مصالح غیر فلزی برای نصب عایق حرارتی ساختمان استفاده شود تا حجم ضریب انتقال حرارت کاهش پیدا کند. در صورت استفاده از فلزات هم باید از پوشش استفاده کنند

چرا باید بهترین عایق حرارتی برای کف ساختمان نصب شود؟

به طور کلی اجرای بهترین عایق حرارتی و استفاده از آن به دو علت انجام می‌شود‌. اول از همه منجر به کاهش مصرف انرژی و افزایش گرمای محیط منزل می‌شود‌. همچنین از هدر رفت گرما در زمستان جلوگیری کرده و باعث گرم شدن راحت منازل می‌شود. در ساختمان‌های سنتی دلیل استفاده نکردن از عایق مناسب ساختمان گرما و حرارت به راحتی از ساختمان خارج می‌شد.

دومین ضرورت اجرای عایق حرارتی ساختمان نیز جلوگیری از وارد شدن حرارت و گرما به فضای درون ساختمان است. چرا که گرمای بیش از حد فصل تابستان منجر به کلافه شدن افراد می‌شود و نبود عایق مناسب نیز باعث ایجاد دم و گرما در منازل خواهد شد. حتی مصرف انرژی در فصل تابستان نیز بر اثر گرم شدن دیوارهای منازل اتفاق می‌افتد.

چرا باید بهترین عایق حرارتی برای کف ساختمان نصب شود؟

صفر تا صد عایق‌کاری حرارتی کف سازه را به مجموعه برکه بسپارید

به طور کلی عایق کاری از خارج ساختمان سبب ‌می‌شود تا اینرسی یا لختی حرارتی ساختمان به حداکثر رسیده و از نوسان دما در فضای داخل ساختمان جلوگیری شود و تنظیم دما نیز راحت‌تر انجام شود. این نوع از عایق‌کاری معمولا در سازه‌های مسکونی انجام ‌می‌شود. عایق کاری کف نیز برای ساختمان‌های اداری و تجاری به صورت منقطع پیشنهاد ‌می‌شود.

مجموعه برکه بیش از 15 سال تجربه در زمینه تاسیسات و خدمات دارد. شما می‌توانید با خیالی آسوده تمامی مراحل نصب کفپوش حرارتی برای ساختمان و یا اجرای عایق حرارتی سقف پارکینگ و سقف ساختمان و دیوار را به مجموعه ما بسپارید و در صورت وجود هر نوع سوال یا ابهام در رابطه با اجرای پروژه با کارشناسان ما در تماس باشید.

قیمت کفپوش حرارتی ساختمان به چه عواملی بستگی دارد؟

متراژ محلی که قرار است عایق‌کاری در آن انجام شود، وزن و ضخامت عایق، نوع و جنس عایق، برند و شرکت تولیدکننده، هزینه‌های حمل و نقل و نصب عایق، مقدار نفوذپذیری آب، میزان واکنش‌پذیری عایق، انعطاف‌پذیری عایق، وزن، مقدار تحمل فشار عایق و چگالی بر روی قیمت عایق حرارتی کف تاثیر می‌گذارند.

منظور از عایق دیاتومه‌ای برای کف ساختمان چیست؟

عایق دیاتومه‌ای ماده‌ای است که در بسیاری از موارد از بقایای دیاتومه‌ها (ذرات سیلیسی با اندازه میکروسکوپی) تشکیل می‌شود و به صورت پودر یا دانه در دسترس است. در برخی از مواقع آن را پخته و یا به صورت آجر نیز در می‌آورند.

عایق‌های حرارتی نسوز کدام موارد هستند؟

الیاف سرامیکی نسوز الیافی غیر آلی هستند که با استفاده از اکسیدهای فلزی یا رس ساخته می‌شوند. از این الیاف به منظور عایق کردن بخش‌های مختلف ساختمان به ویژه تاسیسات استفاده می‌کنند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 55

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *