loader image

آب بندی در نمای ساختمان

خانه | خدمات نما | آب بندی در نمای ساختمان

فهرست مطالب

آب بندی در نمای ساختمان به کمک بهترین مواد

نمای بیرونی ساختمان‌ها در معرض عوامل مختلفی مانند بارندگی، تابش شدید نور خورشید، انواع آلودگی‌ها و … قرار دارند. تمامی این عوامل می‌توانند با گذر زمان به سازه آسیب‌های جدی وارد کنند و باعث تحمیل خسارت‌های سنگین شوند. در این میان، رطوبت یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند آسیب‌های جدی را به نمای ساختمان وارد کند. در نتیجه برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و نم‌زدگی سازه افراد به سراغ استفاده از روش‌های مختلف برای آب بندی در نمای ساختمان می‌روند.

شما می‌توانید با استفاده از متریال‌های مختلف با توجه به شرایط اقلیمی محل زندگی، نمای ساختمان خود را عایق‌کاری کنید. در این مقاله با جوانب مختلف آب بندی و عایق کاری نما آشنا می‌شویم.

آب بندی در نمای ساختمان

آب بندی و عایق کاری نما چیست؟

به طور کلی، به هرگونه اقدامی که با هدف جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ترک‌ها و درزهای موجود در نمای ساخمتمان‌ها و پیشگیری از نم‌زدگی سازه انجام می‌شود، آب بندی در نمای ساختمان گفته می‌شود. عایق‌کاری نما یکی از مهم‌ترین پارامترها برای سنجش کیفیت و مقاومت سازه است که اجرای آن در برخی از مناطق اهمیت ویژه‌ای دارد. اب بندی نمای ساختمان در مناطقی که میزان بارندگی یا سطح رطوبت هوا بالا است و می‌تواند باعث آسیب رساندن به سازه شود، امری حیاتی به شمار می‌رود.  

حتی در صورت کم بودن میزان بارندگی یا سطح رطوبت هوا، نمای ساختمان با گذر زمان دچار ترک‌خوردگی شده و درزهایی روی قسمت‌های مختلف آن به وجود می‌آید. همین درزها و ترک‌ها می‌توانند باعث نفوذ اندک بارندگی‌های سالیانه به داخل سازه شوند. در نتیجه شما می‌توانید با عایق‌کاری نمای ساختمان خود از بسیاری از خسارت‌های سنگینی که به دلیل نم‌زدگی ایجاد می‌شود جلوگیری کنید.

آب بندی و عایق کاری نما چیست؟

آب بندی نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟

آب بندی در نمای ساختمان همچون آب بندی نمای سنگ و کامپوزیت و سیمانی یکی از عواملی است که نقش مهمی در کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری ساختمان ایفا می‌کند. در واقع شما می‌توانید با صرف یک هزینه معقول و منطقی از بسیاری از خسارت‌های سنگینی که عوامل خارجی مانند رطوبت، آلودگی یا تابش نور خورشید به ساختمان شما وارد می‌کنند، جلوگیری کنید. متریال‌هایی که از آن‌ها برای آب بندی و عایق کاری نمای ساختمان استفاده می‌شود با توجه به جدیدترین تکنولوژی روز دنیا تولید شده‌اند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مهم‌ترین مزایای استفاده از این مواد برای عایق‌کاری نمای ساختمان عبارتند از:

  • پیشگیری از خسارت‌های ناشی از نفوذ رطوبت
  • حفظ نظافت و زیبایی نمای ساختمان
  • جلوگیری از شل شدن یا سقوط سنگ‌های مورد استفاده در نما
  • پیشگیری از شوره‌زدگی
  • جلوگیری از اتلاف انرژی

تماس با برکه

نقش آب بندی نما در پیشگیری از خسارت‌های ناشی از نفوذ رطوبت

همان‌طور که اشاره کردیم، نقش آب‌ بندی در نمای ساختمان برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و ایجاد نم‌زدگی انکارناپذیر است. این امر با توجه به میزان بارندگی و رطوبت موجود در بسیاری از مناطق کشور ما اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. قرار گرفتن نمای ساختمان در معرض بارندگی و رطوبت، با گذر زمان و به صورت تدریجی باعث به وجود آمدن درزها و ترک‌های متعدد در سنگ‌های نما می‌شود. البته شما باید در کنار بارندگی عوامل دیگری مانند آلودگی هوا را نیز در نظر بگیرید که باعث اسیدی شدن باران و تخریب شدید تر نمای ساختمان می‌شوند.

آب بندی نمای ساختمان چه مزایایی دارد؟

رطوبت می‌تواند به سادگی از طریق این درزها و ترک‌های ایجادشده به داخل سازه راه پیدا کرده و تاثیر بسیار مخربی را بر روی ساختمان شما بگذارد. رطوبت نه تنها باعث نم‌زدگی و تخریب مصالح ساختمانی می‌شود، بلکه می‌تواند به صورت تدریجی باعث ایجاد خوردگی و زنگ‌زگی در فولاد شود و استحکام و مقاومت اسکلت ساختمان را به شدت کاهش دهد. آب بندی نمای ساختمان می‌تواند از نفوذ رطوبت به داخل سازه جلوگیری کند و در نتیجه بسیاری از هزینه‌های شما برای تعمیر و بازسازی ساختمان را کاهش دهد.

عایق‌کاری نمای ساختمان برای حفظ نظافت و زیبایی

اولین قسمتی که ما در مواجهه با هر ساختمان با آن رو‌به‌رو می‌شویم، نمای ساختمان است. در نتیجه تمیز بودن نمای ساختمان همچون آب بندی نمای کامپوزیت و سنگی یکی از عواملی است که می‌تواند حس مثبتی را در افراد ایجاد کند. نمای بیرونی ساختمان‌ها معمولا در معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار دارند. این آلودگی‌ها می‌توانند به داخل درزها و شکاف‌های موجود در نمای ساختمان نفوذ کنند و زیبایی ظاهر ساختمان را از بین ببرند. از طرف دیگر معمولا نظافت و تمیز کردن نمای ساختمان فرایند دشواری دارد و هزینه انجام این کار نسبتا بالا است. تمیز نگه داشتن نما زمانی دشوارتر می‌شود که ارتفاع ساختمان زیاد باشد.

نقش آب بندی نما در پیشگیری از خسارت های ناشی از نفوذ رطوبت

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توان به کمک آن از تجمع انواع باکتری‌ها و آلودگی‌ها جلوگیری کرد، آب بندی و عایق کاری نمای ساختمان است. شما می‌توانید به کمک روش‌های مختلف آب بندی در نمای ساختمان تمامی درزها و شکاف‌های موجود در میان سنگ‌های نما را بپوشانید و علاوه‌بر جلوگیری از نفوذ رطوبت، از تجمع آلودگی نیز جلوگیری کنید.

به تمام موارد فوق این نکته را نیز اضافه کنید که در صورت نشت کردن آب به داخل ساختمان به دلیل عم توجه به آب بندی نمای ساختمان، سلامتی شما و تمامی اعضای خانواده به دلیل ورود باکتری‌ها و انواع آلودگی‌های جمع‌شده در این منافذ به خطر می‌افتد. در نتیجه شما می‌توانید با صرف هزینه‌ی ناچیز، از بروز انواع بیماری‌ها نیز جلوگیری کنید.

عایق کاری نمای ساختمان برای حفظ نظافت و زیبایی

آب بندی در نمای ساختمان برای جلوگیری از سقوط سنگ‌های نما

همان‌طور که می‌دانید برای چسباندن سنگ‌های نمای به بخش بیرونی سازه از نوعی ملات نگهدارنده استفاده می‌شود. این ملات در برابر رطوبت مقاومت چندان بالایی ندارد و می‌تواند به مرور زمان خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد. عدم توجه به اب بندی نمای ساختمان باعث می‌شود که رطوبت به دلیل بارش برف و باران در فصول مختلف سال به پشت سنگ‌های نما نفوذ کند و مقاومت ملات نگهدارنده این سنگ‌ها نما را کاهش دهد.

کاهش یافتن مقاومت ملات نگهدارنده در قدم اول باعث شل شدن سنگ‌های نما و با گذر زمان باعث سقوط این سنگ‌ها می‌شود. سقوط سنگ‌های نما یک خطر بالقوه برای تمامی ساکنین و عابران پیاده به شمار می‌رود و نه تنها سلامتی افراد، بلکه زندگی آن‌ها را نیز به خطر می‌اندازد. در کنار خسارت‌های جانی جبران‌ناپذیر، این اتفاق می‌تواند هزینه‌های سنگینی را نیز به شما و سایر ساکنین ساختمان تحمیل کند. با توجه به تورم و نوسانات شدید بازار ارز شما برای ترمیم و بازسازی نمای ساختمان و جایگزین کردن سنگ‌های سقوط کرده باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید. اما سوالی که ممکن است برای شما نیز به وجود آمده باشد، این است که چه راه‌حلی برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود دارد؟

آب بندی در نمای ساختمان برای جلوگیری از سقوط سنگ های نما

اب بندی نمای ساختمان ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌حل برای جلوگیری از شل شدن و سقوط سنگ‌های به کار رفته در نمای ساختمان است. مواد مورد استفاده برای آب بندی در نمای ساختمان اجازه نفوذ رطوبت به پشت سنگ‌ها و از بین بردن مقاومت ملات نگهدارنده را نمی‌دهند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی بالقوه، هر چه زودتر برای آب‌بندی و عایق‌کاری درزهای نمای ساختمان خود اقدام کنید.

آب بندی در نمای ساختمان برای جلوگیری از شوره‌زدگی

یکی دیگر از مزایای مهم آب بندی در نمای ساختمان جلوگیری از ایجاد شوره، سفیدک یا کپک روی نمای بیرونی ساختمان است. شوره‌زدگی یا ایجاد کپک می‌تواند ظاهر ساختمان شما را دچار تغییر کند و زیبایی آن را کاهش دهد. مشکل شوره‌زدگی معمولا به خاطر استفاده از مصالح ساختمانی خاصی در نما ایجاد می‌شود. اما علت ایجاد شوره یا کپک در نمای ساختمان چیست؟

برخی از مصالح ساختمانی مانند آجر یا سنگ‌های رسوبی مانند تراورتن که از آن‌ها برای طراحی و اجرای نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌شود، معمولا قدرت جذب رطوبت بالایی دارند. در نتیجه در صورت نفوذ آب به بخش‌های داخلی نمای ساختمان، این مصالح نمک‌های موجود در ملات نگهدارنده سنگ‌های نما را به خود جذب می‌کنند. بنابراین این نمک‌ها به سطح نما می‌رسند و باعث زشت شدن نمای ساختمان می‌شوند. در صورت بروز این مشکل، شما ناچار می‌شوید که برای حفظ زیبایی و نظافت، نمای ساختمان خود را به صورت مداوم تمیز کنید. همین امر باعث افزایش هزینه‌های زندگی شما و سایر ساکنین ساختمان می‌شود.

آب بندی در نمای ساختمان برای جلوگیری از شوره زدگی

 در نتیجه اگر شما برای اجرای نمای بیرونی ساختمان خود از چنین مصالحی استفاده کرده‌اید و زیبایی ظاهر ساختمان خود اهمیت می‌دهید، حتما باید از روش‌های مختلف آب بندی نما ساختمان استفاده کنید تا اجازه نفوذ آب به بخش‌های داخلی سازه را ندهید و از ایجاد شوره، سفیدک یا کپک‌ها جلوگیری کنید.

اب بندی نمای ساختمان از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند

امروزه همه ما با اهمیت انرژی آشنا شده‌ایم و می‌دانیم که نبودن انواع اشکال انرژی تا چه حد می‌تواند زندگی ما را مختل کند. به همین دلیل تمامی کشورهای پیشرفته دنیا به دنبال پیدا کردن راه‌های مختلف برای کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفتن آن هستند. همان‌طور که می‌دانید، معمولا برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی از انواع عایق‌های حرارتی مانند پشم شیشه یا پشم سنگ در بخش‌های داخلی ساختمان استفاده می‌شود. اما حالا روش‌های جدیدتری نیز برای کاهش مصرف انرژی به وجود آمده‌اند.

آب بندی نمای ساختمان از اتلاف انرژی جلوگیری می کند

آب بندی در نمای ساختمان با استفاده از مواد مختلف یکی از روش‌های نوین و با بازده بالا برای جلوگیری از اتلاف انرژی است. به وجود آمدن درزها و ترک‌های مختلف روی نمای ساختمان می‌تواند باعث اتلاف انرژی و خروج گرما از محیط خانه شود و علاوه‌بر افزایش مصرف انرژی، مبلغ قبض‌های شما را نیز افزایش دهد. در نتیجه شما با آب بندی نما ساختمان نه تنها می‌توانید از اتلاف انرژی جلوگیری کنید، بلکه می‌توانید بسیاری از هزینه‌های اضافی خود را نیز کاهش دهید.

از طرف دیگر، آب بندی و عایق کاری نما در فصول گرم سال نیز می‌تواند از ورود گرما به محیط داخل خانه شما جلوگیری کند. در نتیجه شما کمتر با مشکل گرما مواجه خواهید بود و می‌توانید سیستم‌های سرمایشی خود را برای مدت بیشتری خاموش کنید. به طور کلی، شما با عایق‌کاری نمای ساختمان می‌توانید نقش بسیار مهمی را در کاهش مصرف انرژی و نگهداری این سرمایه ارزشمند برای آیندگان ایفا کنید.

روش های مختلف برای آب بندی نمای ساختمان

روش‌های مختلف برای آب بندی نمای ساختمان

همان‌طور که می‌دانید، برای طراحی و اجرای نمای بیرونی ساختمان‌ها از انواع مختلفی از متریال‌ها استفاده می‌شود. شما برای انتخاب روش مناسب برای آب بندی در نمای ساختمان باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با مصالح و متریال به کار رفته در نمای ساختمان شما سازگار باشد. برخی از روش‌ها تنها برای عایق کاری انواع خاصی از نماها مناسب هستند، در حالی که روش‌هایی نیز وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها طیف وسیعی از نماهای ساختمان را آب‌بندی و عایق‌کاری کرد.

کاربردی‌ترین روش‌ها برای آب بندی نمای ساختمان عبارتند از:

  • عایق کاری با استفاده از آب‌گریز‌های برپایه آب
  • عایق کاری با استفاده از آب‌گریزهای بر پایه حلال
  • استفاده از رنگ‌های مخصوص اب بندی نمای ساختمان
  • آب بندی نما ساختمان با چسب پلی اورتان
  • عایق کاری نما با استفاده از چسب آب بندی نانو و رزین نما
  • استفاده از چسب‌های سیلیکونی برای آب بندی نما
آب بندی در نمای ساختمان با آب گریزهای بر پایه آب

آب بندی در نمای ساختمان با آب‌گریزهای بر پایه آب

آب‌گریزهای تولیدشده بر پایه آب یکی از کاربردی‌ترین متریال‌های موجود برای آب بندی در نمای ساختمان به شمار می‌روند. مهم‌ترین ویژگی آب بندی نمای ساختمان با روش استفاده از آب‌گریزهای بر پایه آب این است که شما می‌توانید طیف وسیعی از نماهای ساختمان را به کمک این روش عایق‌کاری کنید. آبگریزهای بر پایه آب برای آب بندی نماهای خام، نماهای بتنی، کاهگلی، آجری سیمانی، سنگی و … مناسب هستند و می‌توانند از نفوذ رطوبت به داخل این نماها جلوگیری کنند. بسیاری از محلول‌های آبگریز بر پایه آب با استفاده از تکنولوژی نانو تولید شده و در حجم‌ها و کیفیت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند.

محلول‌های آب‌گریز بر پایه آب در برابر شوینده‌های اسیدی و بازی مورد استفاده برای تمیز کردن نمای ساختمان مقاومت قابل قبولی را از خود نشان می‌دهند. همچنین این آب‌گریزها از ایجاد شوره و کپک روی نماهای آجری یا سنگ‌های آهکی جلوگیری می‌کنند و دارای خاصیت براق‌کننگی هستند.

استفاده از آب گریزهای بر پایه آب چه مزایایی دارد؟

استفاده از آب‌گریزهای بر پایه آب چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه آب بندی نمای ساختمان به هزینه‌های خرید و اجرای ماده عایق مربوط می‌شود. آب‌گریزهای بر پایه آب به سادگی بر روی نماها با جنس‌های مختلف قابل اجرا هستند و به دلیل قیمت مناسب خود یک گزینه به صرفه و اقتصادی به شمار می‌روند. شما می‌توانید با خرید و اجرای این آب‌گریزها از نفوذ رطوبت و ایجاد نم‌زدگی در سازه جلوگیری کنید.

از دیگر مزایای مهم استفاده از آب‌گریزهای بر پایه آب برای آب بندی در نمای ساختمان می‌توان به جلوگیری از تغییر رنگ و ظاهر مصالح مورد استفاده در نما اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید تابش اشعه UV خورشید می‌تواند باعث تغییر رنگ و ایجاد تغییرات ظاهری در نمای ساختمان شود. محلول‌های عایق تولیدشده بر پایهه آب در برابر اشعه‌های UV خورشید مقاومت قابل قبولی را از خود نشان می‌دهند. همچنین این محلول‌ها به یون‌های خورنده‌ای مانند سولفات یا کلرید که می‌توانند به مصالح یا اسکلت فولادی ساختمان آسیب‌های جدی را وارد کنند، اجازه نفوذ نمی‌دهند.

سایر مزایای اب بندی نمای ساختمان با آب‌گریزهای بر پایه آب عبارتند از:

  • امکان نفوذ به داخل مصالح تا عمق 4 میلی‌متر
  • فاقد هر گونه بوی ناخوشایند یا مواد فرار
  • قابلیت شسشتو و خود تمیز‌شوندگی در صورت بارش برف و باران
  • جلوگیری از تجمع و رشد جلبک، باکتری‌ها، گرد و غبار و انواع آلودگی
  • پایداری و طول عمر مفید بالا
  • کمک به حفظ تنفس‌پذیری نمای سازه

برای عایق‌کاری نما به چه حجمی از آب‌گریزهای بر پایه آب نیاز داریم؟

شما برای استفاده از آب‌گریزهای بر پایه آب باید قبل از هر چیز به نسبت مناسب برای ترکیب این محلول‌ها با مصالح ساختمانی نما دست پیدا کنید. برای این منظور معمولا پیشنهاد می‌شود که مقادیر مختلفی از این محلول‌ها را روی یک سطح نمونه آزمایش کرده تا بتوانید مقدار دقیق آن برای ترکیب با مصالح مورد نظر را شناسایی کنید.  گفته می‌شود که شما برای آب‌بندی هر متر مربع از نمای ساختمان به طور متوسط به 350 میلی‌لیتر مایع آب‌گریز نیاز دارید. برای اجرای آب بندی در نمای ساختمان با استفاده از محلول‌های بر پایه آب شما باید محلول را با نسبت یک به سه با آب مخلوط کنید.

روش اعمال محلول‌های آب‌گریز بر پایه بر روی نمای ساختمان

پس از رسیدن به نسبت مورد نظر برای ترکیب محلول‌های آب‌گریز بر پایه آب با نمای ساختمان، شما باید سطح مورد نظر خود را برای اعمال محلول آماده‌سازی کنید. سطحی که قرار است محلول آب‌گریز بر روی آن اجرا شود، باید به خوبی شسته شده و هر گونه گرد و غبار، چربی و آلودگی از روی آن زدوده شود. پس از شستشو و خشک شدن سطح شما می‌توانید از انواع پیستوله اسپری، غلتک یا قلم مو استفاده کنید.

البته روش متداول‌تر برای اب بندی نمای ساختمان با استفاده از محلول‌های آب‌گریز بر پایه آب ترکیب کردن آن‌ها با ملات یا دوغاب است. به این صورت که در مراحل ساخت و اجرای نمای ساختمان این محلول‌ها را با نسبت مناسب با مصالح بتنی، سیمانی، آهکی، ملات بندکشی، دوغاب، ملات گچ و … ترکیب می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده از این محلول‌ها به منظور آب بندی در نمای ساختمان از نیروهای متخصص و باتجربه یک مجموعه معتبر فعال در این زمینه کمک بگیرید.

برای عایق کاری نما به چه حجمی از آب گریزهای بر پایه آب نیاز داریم؟

نکات ایمنی برای آب بندی و عایق کاری نمای ساختمان با محلول‌های بر پایه آب

اکثر محلول‌هایی که از آن‌ها به عنوان عایق رطوبتی در نمای ساختمان استفاده می‌شود، دارای خواص قلیایی هستند. به همین دلیل تماس این مواد با پوست، چشم یا غشاهای مخاطی می‌تواند باعث ایجاد سوزش، خارش یا انواع حساسیت‌ها شود. به همین دلیل شما برای اعمال این محلول‌ها روی سطح نمای ساختمان باید از تجهیزات ایمنی مانند دستکش، عینک و ماسک استفاده کنید.

در صورتی که این محلول‌ها با چشم شما تماس پیدا کردند، در قدم اول چشم‌ها را به خوبی با آب شستشو دهید و به سرعت به پزشک مراجعه کنید. شما همواره می‌توانید برای جلوگیری از بروز این مشکلات، برای آب بندی در نمای ساختمان از نیروهای متخصص کمک بگیرید.

آب‌‎گریزهای بر پایه حلال؛ مناسب برای آب بندی در نمای ساختمان

نقش علم نانو در تولید محلول‌های آب‌گریز برپایه حلال برای آب‌ بندی و عایق کاری نمای ساختمان انکارناپذیر است. بسیاری از این محلول‌ها به کمک تکنولوژی نانو تولید می‌شوند و در جلوگیری از نفوذ رطوبت و تخریب نماهای سنگی و آجری عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهند.

آب‌گریزهای بر پایه حلال نه تنها می‌توانند از نفوذ رطوبت و نم‌زدگی مصالح ساختمانی جلوگیری کنند، بلکه باعث افزایش مقاومت و استحکام این مصالح می‌شوند. این آب‌گریزها نیروی چسبندگی سطحی موجود میان آب و مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان را کاهش می‌دهند و به این صورت از نفوذ رطوبت به داخل سازه و ایجاد خسارت‌های سنگین جلوگیری می‌کنند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که محلول‌های آب‌گریز بر پایه حلال مورد استفاده برای آب بندی در نمای ساختمان نسبت به محلول‌های آب‌گریز بر پایه آب کاربرد محدودتری دارند. در نتیجه شما نمی‌توانید همه نماهای ساختمانی را با استفاده از این محلول‌ها آب‌بندی کنید. پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید این محلول‌های بر پایه حلال حتما به نوع کاربرد آن‌ها توجه کنید و در این باره از فروشنده مشورت بگیرید.

مزایای آب بندی نمای ساختمان با آب‌گریزهای بر پایه حلال

آب‌گریزهای بر پایه حلال توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام مزایا، معایب و کاربردهای منحصربه‌فردی دارند. اما به طور کلی اکثر آب‌گریزهای بر پایه حلال عمق نفوذ بسیار بالایی دارند و در برابر شرایط جوی و بارندگی‌های شدید مقاومت قابل قبولی را زا خود به نمایش می‌گذارند. همچنین این محلول‌ها می‌توانند اشعه UV خورشید را جذب و دفع کنند و اجازه ندهند که این اشعه مضر به نمای ساختمان آسیبی وارد کند یا باعث تغییر رنگ مصالح نما شود.

یکی دیگر از مزایای آب بندی در نمای ساختمان با استفاده از محلول‌های بر پایه حلال، اضافه شدن قابلیت خود تمیزشوندگی به نمای ساختمان است. در واقع استفاده از محلول‌های آب‌گریز بر پایه حلال باعث می‌شود که در صورت بارش برف و باران، نما بدون نیاز به هیچ‌گونه مواد شیمیایی و شوینده و بدون دخالت نیروی انسانی از هر گونه آلودگی پاک شود.

سایر مزایای اب بندی نمای ساختمان با آب‌گریزهای بر پایه حلال عبارتند از:

  • عدم ایجاد لایه‌های اضافی بر روی نما و تغییر رنگ
  • جلوگیری از رشد انواع جلبک و خزه
  • ایجاد پیوند شیمیایی قوی با ذرات معدنی و طول عمر بسیار بالا
  • حفظ تنفس‌پذیری ساختمان
  • امکان ایجاد خاصیت فوق آب‌گریزی روی نماهای آجری و سیمانی با زاویه تماس 135 درجه
  • مقاومت قلیایی بالا و امکان شسشتوی نما با استفاده از شوینده‌های قلیایی
  • عایق رطوبتی دائمی

آیا می‌توان برای آب‌بندی نماهای شیشه‌ای و فلزی از آب‌گریز بر پایه حلال استفاده کرد؟

میزان اثرگذاری محلول‌های آب‌گریز تولیدشده بر پایه حلال در جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل سازه با توانایی جذب مصالح مورد استفاده برای اجرای نما رابطه مستقیم دارد. هر چه مصالح نما خاصیت جذب بیشتری داشته باشند، خاصیت آب‌گریزی نما پس از اعمال عایق رطوبتی نیز بیشتر خواهد شد. در نتیجه برای آب بندی نماهای فلزی و شیشه‌ای نمی‌توان از محلول‌های آب‌گریز بر پایه حلال استفاده کرد. چرا که این مصالح به دلیل ماهیت خود، خاصیت جذب‌کنندگی پایینی دارند.

محاسبه مقدار آب‌گریز بر پایه حلال برای عایق‌کاری

مقدار محلول آب‌گریز بر پایه حلال مورد نیاز برای آب بندی در نمای ساختمان به عوامل مختلفی مانند مساحت، قدرت جذب سطح و برند تولیدکننده محلول و … بستگی دارد. برای اطمینان از مقدار مورد نیاز برای آب‌بندی نما پیشنهاد می‌شود که از مشخصات درج‌شده بر روی مخازن این محلول‌ها توجه کنید یا از فروشنده محصول کمک بگیرید. اما به عنوان یک قاعده کلی، معمولا شما برای اب بندی هر یک متر مربع از نمای ساختمان خود به 200 میلی‌لیتر محلول آب‌گریز بر پایه حلال نیاز خواهید داشت.

نکات ایمنی برای آب بندی و عایق کاری نمای ساختمان با محلول های بر پایه آب

آب‌گریزهای بر پایه حلال چگونه بر روی سطح اعمال می‌شوند؟

اولین و مهم‌ترین مرحله برای اجرای آب بندی و عایق کاری نمای ساختمان، اطمینان حاصل کردن از تمیزی و خشک بودن سطح مورد نظر است. به همین دلیل شما پیش از اعمال محلول باید حتما سطح مورد نظر را با استفاده از حلال‌ها و شوینده‌های شیمیایی به طور کاملا از هر گونه چربی و گرد و غبار پاک کنید. سپس باید اجازه دهید که نمای ساختمان به طور کامل خشک شود.

شما برای اعمال آب‌گریزهای بر پایه حلال روی نمای ساختمان با از نوع خاصی از اسپری‌ها استفاده کنید که در بازار با نام اسپری ایر لس (Airless) شناخته می‌شوند. این اسپری‌ها علاوه‌بر افزایش سرعت اعمال عایق رطوبتی باعث پخش شدن یکنواخت محلول روی سطح نما می‌شود. محلول آب‌گریز بر پایه حلال دو مرتبه با روش خیس روی خیس بر روی نمای ساختمان اعمال می‌شود. بهترین دمای کاربری برای استفاده از آب‌گریزهای بر پایه حلال به منظور آب بندی در نمای ساختمان در بازه 0 تا 40 درجه سانتی‌گراد قرار دارد. دماهای بیشتر یا کمتر از این بازه می‌توانند باعث کاهش عملکرد این محلول‌ها شوند.

نکات ایمنی برای آب بندی نمای ساختمان با آب‌گریزهای بر پایه حلال

مواد شیمیایی تشکیل‌دهنده عایق‌های آبگریز بر پایه حلال در صورت تماس مستقیم با پوست یا سایر اعضای بدن می‌تواند باعث ایجاد حساسیت، سوزش و خارش شود. به همین علت، شما برای آب بندی در نمای ساختمان با آب‌گریزهای بر پایه حلال باید از تجهیزات ایمنی مانند لباس کار، دستکش لاستیکی، ماسک و عینک محافظ استفاده کنید.

در صورت بروز حساسیت‌های پوستی شما باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین در صورت ورود این محلول‌های آب‌گریز به چشم باید چشم‌های خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه شستشو دهید و سپس در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین اگر قصد نگهداری از این محلول‌ها را دارید، باید آن‌ها را به دور از نور مستقیم خورشید و تغییرات دمایی شدید ذخیره کنید.

آب بندی و عایق کاری نما با رنگ‌های مخصوص

یکی دیگر از روش‌های کاربردی و ساده‌ای که در سال‌های اخیر برای آب بندی در نمای ساختمان مورد توجه قرار گرفته، استفاده از رنگ‌های مخصوص آب‌بندی است. رنگ‌های مخصوص آب‌بندی با ایجاد یک لایه پوششی بر روی سطح مورد نظر از نفوذ رطوبت، شل شدگی و ریزش نما جلوگیری می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به مصالح به کار رفته در نمای ساختمان، رنگ مناسب آب‌بندی را انتخاب کنید. به این صورت می‌توان انواع نماهای چوبی، فلزی، آجری، سیمانی و … را با استفاده از این رنگ‌ها به سادگی آب‌بندی کرد. برای اب بندی نمای ساختمان از رنگ‌ها و روکش‌های مختلفی استفاده می‌شود که عبارتند از:

  • رنگ‌های اکریلیک: رنگ‌های چند منظوره که باعث افزایش استحکام مصالح نما و جلوگیری از نفوذ رطوبت می‌شوند
  • روکش بتنی ضد آب: محصولی شبیه به سیمان که به سطح بتن می‌چسبد و برای دیوارهای بتنی نقاشی‌شده بهترین گزینه است
  • انواع رنگ ضد آب: مناسب برای آب‌بندی قسمت‌های مختلف ساختمان
  • رنگ ضد آب چوب: مناسب برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و پوسیدگی چوب
  • لاک چوب: افزایش طول عمر نما و جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل درزها

برای ماندگاری هر چه بهتر رنگ، شما باید برای آب‌ بندی و عایق کاری نما ساختمان از رنگی استفاده کنید که با شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی محل زندگی شما سازگار باشد. توجه به همین نکته ساده می‌تواند باعث افزایش طول عمر مفید آب‌بندی شما شود.

چه مزایایی باعث محبوبیت رنگ‌های ضد آب شده‌اند؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش محبوبیت این روش برای آب بندی در نمای ساختمان، طول عمر قابل قبول آن است. اگر زیرسازی لازم برای اجرای آب بندی نما ساختمان با استفاده از رنگ‌ها و پوشش‌های مخصوص به درستی انجام شود، طول عمر این روش می‌تواند به 15 تا 20 سال برسد. همچنین پوشش‌های ضد آب و رنگ‌ها به سادگی قابل ترمیم هستند.

از دیگر مزایای آب بندی و عایق کاری نما ساختمان با استفاده از رنگ‌ها و روکش‌های مخصوص می‌توان به قابلیت اجرای سریع و آسان آن اشاره کرد. شما می‌توانید به کمک یک کارشناس باتجربه در کوتاه‌ترین زمان ممکن نمای ساختمان خود را آب‌بندی کرده و از نفوذ رطوبت و عوامل تخریب‌کننده جلوگیری کنید. مراحل آب‌بندی ساختمان با استفاده از رنگ‌ها و روکش‌های ضد آب در کمتر از 24 ساعت قابل اجرا است.

سایر مزایای رنگ‌های ضد آب عبارتند از:

  • امکان تنفس سطوح مختلف
  • خاصیت چسبندگی فوق‌العاده به سطوح مختلف
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و تغییرات شیمیایی
  • مقاومت بالا در برابر بارندگی و نفوذ رطوبت
  • انعطاف‌پذیری فوق‌العاده و قابلیت جذب لرزش
  • جلوگیری از تجمع گرد و غبار و آلودگی در داخل درزهای نمای ساختمان
  • مقاومت در باربر اشعه‌های UVA و UVB

عملیات آب بندی نما با استفاده از رنگ‌های مخصوص

همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای موفقیت‌آمیز بودن عایق کاری و آب بندی نما انجام زیرسازی صحیح است. انجام زیرسازی و تمیز کردن سطح از انواع آلودگی‌ها و چربی‌ها به چسبندگی بهتر رنگ بر روی نما کمک می‌کند. پس از انجام زیرسازی‌های لازم، باید صبر کنیم تا سطح مورد نظر به طور کامل خشک شود. سپس می‌توانید عملیات آب بندی در نمای ساختمان را آغاز کنیم.

  • پس از زیرسازی نوبت به اجرای مراحل زیر می‌رسد:
  • پر کردن ترک‌ها و حفره‌های موجود در سطح نما
  • اعمال بتونه پلیمری و صبر کردن برای خشک شدن سطح
  • اعمال پرایمر برای افزایش چسبندگی
  • اعمال روکش یا رنگ ضد آب به منظور عایق‌کاری نما

ابتدا باید درزها و حفره‌های موجود روی نما را با استفاده از بتونه پلیمری پر کنیم. پس از پر کردن حفره‌ها و درزها، نوبت به استفاده از پرایمر آستر می‌رسد. پرامر باید به وسیله غلتک یا قلم موی مناسب روی سطح مورد نظر اعمال شود. پرایمر باعث افزایش حاصیت چسبندگی سطح مورد نظر می‌شود و عملکرد عایق رطوبتی را بهبود می‌دهد.

در مرحله آخر نیز باید رنگ یا روکش ضد آب را به درستی آماده‌سازی کرده و با استفاده از غلتک یا پیستوله اسپری روی سطح خارجی نما اعمال کنیم. تمامی این مراحل در کمتر از 24 ساعت قابل اجرا است و در صورت انجام زیرسازی درست و اصولی، طول عمر این عایق‌های رطوبتی می‌تواند به بیش از 20 سال برسد.

مقدار رنگ مورد نیاز برای عایق کاری نمای ساختمان

به طور متوسط، شما می‌توانید از هر 1 لیتر رنگ برای آب بندی 8 تا 12 متر مربع از نمای ساختمان استفاده کنید. البته پس از اعمال رنگ، باید حتما تست‌های لازم را انجام داد تا از آب‌بندی و عایق‌کاری صحیح و اصولی نمای ساختمان اطمینان حاصل کرد. پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب بهترین نتیجه ممکن برای آب بندی در نمای ساختمان از کارکنان باتجربه یک مجموعه معتبر فعال در این حوزه کمک بگیرید.

نکات ایمنی برای عایق‌کاری نمای ساختمان با رنگ‌های مخصوص

رنگ‌های مخصوص آب‌بندی از مواد شیمیایی مختلفی تشکیل شده‌اند. این مواد معمولا با استفاده از اسپری‌ها روی سطح مورد نظر اعمال می‌شوند. به همین علت، ممکن است ذرات ریز رنگ در هنگام آب‌ بندی نما ساختمان وارد چشم یا دستگاه تنفسی شما شوند. در نتیجه شما برای جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی و بینایی باید در هنگام اعمال رنگ‌ها و پوشش‌های ضد آب روی سطح نمای ساختمان از تجهیزاتی مانند ماک مخصوص و عینک استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که برای جلوگیری از کثیف یا رنگی شدن لباس‌ها از روپوش مناسب استفاده کنید.

آب گریزهای بر پایه حلال مناسب برای آب بندی در نمای ساختمان

آب بندی نما با استفاده از چسب پلی اورتان

به طور کلی، استفاده از چسب پلی اورتان برای پر کردن درزها و حفره‌های موجود روی نمای خارجی ساختمان، یکی از روش‌های متداول برای آب بندی در نمای ساختمان است. چسب‌های پلی اورتان از لحاظ کاربرد نسبت به رنگ‌ها یا محلول‌های آب‌گریز بر پایه آب محدودیت‌های بیشتری دارند و نمی‌توان از آن‌ها برای عایق‌کاری برخی از سطوح استفاده کرد. شما می‌توانید برای آب بندی و عایق کاری نما ساختمان‌هایی که در طراحی و اجرای آن‌ها از سطوح شیشه‌ای، ورقه‌های فولادی و سطوح کامپوزیتی استفاده شده است، از چسب پلی اورتان استفاده کنید.

چسب پلی اورتان از نفوذ آلودگی، گرد و غبار و رطوبت به بخش‌های داخلی سازه جلوگیری می‌کند. همچنین ای عایق‌ رطوبتی در مقابل اشعه فرا بنفش یا همان UV خورشید مقاومت قابل قبولی را از خود نشان می‌دهد و از تغییر رنگ نما جلوگیری می‌کند. به طور کلی شما می‌توانید پیش از انجام آب‌بندی با روش‌های مختلف، برای ترمیم ترک‌های موجود از چسب پلی اورتان استفاده کنید.

نگاهی به مزایای آب بندی نمای ساختمان با چسب پلی اورتان

انجام زیرسازی یکی از مراحل حساس برای اجرای آب‌بندی نمای ساختمان‌ها در روش‌های مختلف به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین مزایای چسب‌های پلی اورتان این است که شما برای آب بندی در نمای ساختمان با استفاده از این چسب نیازی به انجام زیرسازی ندارید. این امر نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود، بلکه می‌تواند مدت زمان اجرای عایق‌کاری را نیز کاهش دهد.

از طرف دیگر، چسب پلی اورتان خاصیت الاستیکی بالایی دارد به همین علت از انعطاف‌پذیری قابل قبولی برخوردار است و می‌تواند در برابر پارگی به خوبی مقاومت کند. از دیگر مزایای مهم چسب پلی اورتان می‌توان به قدرت چسبندگی فوق‌العاده آن اشاره کرد.

چسب پلی اورتان مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • خاصیت رنگ‌پذیری
  • سرعت خشک شدن بالا
  • مقاومت بالا در برابر تنش‌های حرارتی
  • طول عمر مفید بالا

مراحل عایق‌کاری نمای ساختمان با استفاده از چسب پلی اورتان

برای اعمال چسب پلی اورتان روی سطح مورد نظر، قبل از هرچیز باید سطح مورد نظر را به طور کامل تمیز کنید. سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه چربی، روغن و گرد و غبار باشد. شما برای اعمال چسب پلی اورتان و آب بندی در نمای ساختمان باید دقت و حساسیت زیادی را به خرج بدهید. به یاد داشته باشید که پیش از شروع مراحل آب‌بندی حتما اطراف درزها و شکاف‌های مورد نظر را با استفاده از چسب‌های کاغذی بپوشانید تا برخورد چسب با سایر قسمت‌ها جلوگیری کنید. زیرا اگر سایر قسمت‌های نما به چسب پلی اورتان آغشته شوند، به دلیل خاصیت چسبندگی پاک کردن آن عملا غیر ممکن خواهد بود.

اگر چسب پلی اورتان شما از نوع کارتریجی است، باید دهانه آن را باز کنید و قسمت انتهایی آن را برش دهید. سپس می‌توانید کارتریج را در گان یا مخزن مخصوص خود قرار داده و با فشار دادن اهرم آن، چسب پلی اورتان را روی سطح مورد نظر اعمال کنید.

اگر چسب پلی اورتان شما از نوع سوسیسی است، برای آب بندی و عایق کاری نما باید ابتدا چسب سوسیسی را در داخل گان مخصوص قرار دهید و سر آن را ببرید. سپس باید دهانه گانر و سر نازل را به درستی ببندید. حالا دستگاه شما برای اب بندی نمای ساختمان آماده است و شما می‌توانید با فشار دادن اهرم گان، چسب را روی سطح مورد نظر خود اعمال کنید. شرایط دمایی مناسب برای اجرای عملیات آب بندی نما در بازه 5 تا 35 درجه سانتی‌گراد قرار دارد.

نکات ایمنی برای استفاده از چسب پلی اورتان

برای جلوگیری از ورود چسب پلی اورتان به داخل چشم یا ایجاد حساسیت‌های پوستی، پیشنهاد می‌شود که برای عایق‌کاری نمای ساختمان با استفاده از این چسب حتما از تجیهزات ایمنی مانند عینک و دستکش‌های لاستیکی محافظ استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام استفاده از این محصول به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

عایق‌کاری رطوبتی نمای ساختمان با چسب آب‌بندی و رزین

استفاده از چسب آب‌بندی و رزین یکی از روش‌های مدرن و پیشرفته برای آب بندی در نمای ساختمان به شمار می‌رود که جایگزینی مناسب برای روش‌های قدیمی و سنتی آب‌بندی و عایق‌کاری است. چسب‌های آب‌بندی و رزین با استفاده از تکنولوژی نانو و بر پایه رزین‌های اکریلیک تولید شده و در حجم‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند.

چسب آب‌بندی نانو با هر نوعی از دئغاب به خوبی ترکیب می‌شود و پس از اجرا پیوند بسیار قدرتمندی را با مصالح نما به وجود می‌آورد که از ورود رطوبت و گرد و غبار جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از چسب آب‌بندی نانو به عنوان عایق یا رزین استفاده کنید. ضخامت لایه ایزلاسیون اجراشده به وسیله چسب‌های آب‌بندی نانو می‌تواند در بازه 300 میکرون تا 5 میلی‌متر قرار بگیرد.

علاوه‌بر نمای ساختمان، شما می‌توانید از چسب آب‌بندی برای عایق کردن بخش‌های دیگری نیز استفاده کنید که عبارتند از:

  • آب‌بندی استخرهای کوچک
  • آب‌بندی مخازن آب
  • آب‌بندی پشت بام و روف گاردن
  • عایق‌کاری پارکینگ
  • عایق‌کاری سرویس‌های بهداشتی

استفاده از چسب‌های نانو برای آب بندی و عایق کاری نما باعث می‌شود که نمای علاوه‌بر مقاومت در برابر نفوذ رطوبت، در برابر تنش‌ها و تغییرات دمایی نیز مقاوم شود. چرا که چسب آب‌بندی و رزین نانو می‌تواند عملکرد خود را در بازه دمایی 75- تا 350 درجه سانتی‌گراد حفظ کند. همچنین چسب‌های نانو در مقابل مواد شوینده شیمیایی، اشعه UV خورشید و گاز مضر CO2 مقاومت قابل قبولی را از خود نشان می‌دهند. به عبارت دیگر، چسب‌های آب‌بندی نانو به عنوان ماده‌ای همه کاره در حوزه ایزولاسیون سطوح مختلف شناخته می‌شود.

مزایای آب بندی نمای ساختمان با چسب آب‌بندی و رزین

چسب‌های آب‌بندی و رزین به دلیل تکنولوژی پیشرفته خود مزایای فراوانی دارند و جایگزین مناسبی برای سایر روش‌های عایق‌کاری هستند. شما می‌توانید برای اعمال چسب‌های آب‌بندی نانو از انواع قلم مو یا پیستوله اسپری استفاده کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرایند عایق‌کاری را به اتمام برسانید. همچنین شما می‌توانید این چسب را با انواع رنگ‌های اکریلیک ترکیب کنید و ظاهر زیبایی را به نمای ساختمان خود ببخشید.

از دیگر مزایای اجرای عایق برای نمای ساختمان با چسب‌های آب‌بندی و رزین نانو می‌توان به عدم نیلز به سیمان‌کاری و استفاده از ملات پلاستر پس از پایان مراحل اجرا اشاره کرد. همچنین این چسب‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و می‌توانند هزینه‌های آب بندی در نمای ساختمان را به شدت کاهش دهند. شما با داشتن کمی تجربه می‌توانید با استفاده از این چسب‌ها به تنهایی عملیات آب‌بندی را انجام دهید.

سایر مزایای چسب آب‌بندی و رزین عبارتند از:

  • مقاومت در برابر تنش‌های واردشده از سوی سازه
  • عدم تعرق یا تورق لایه‌های مختلف آب‌بندی با گذر زمان
  • قابلیت کاهش لایه ایزولاسیون و صرفه‌جویی در مواد مصرفی
  • دارای بوی خوشایند
  • جلوگیری از رشد انواع خزه، جلبک، باکتری و …
  • قدرت نفوذ بالا به عمق منافذ و حفره‌ها و پر کردن آن‌ها
  • قابلیت استفاده بر روی سطوح بتنی، سیمانی، آجری، چوبی، سنگی، گچی و …
  • قابلیت عایق‌کاری و آب‌بندی سایر بخش‌های ساختمان

مزایای آب بندی نمای ساختمان با آب گریزهای بر پایه حلال

عایق‌کاری نمای ساختمان با استفاده از چسب نانو

پیش از شروع مراحل اعمال چسب آب‌بندی نانو شما باید از مواردی مانند عدم وجود ترک‌ها و منافذ سطحی یا عمقی، استحکام بالای سطح نهایی و عدم نشست سازه اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعدی نوبت به پاکسازی کامل سطح نمای ساختمان می‌رسد. شما برای اعمال چسب آب‌بندی باید سطح مورد نظر را از هرگونه مواد آلوده و اضافی مانند چربی، مواد نفتی، رنگ‌های روغنی، روکش‌های قدیمی گرد و غبار و … به کمک آب و مواد شوینده مناسب به طور کامل پاک کنید.

شما برای آب‌بندی و رزین نما باید چسب آب‌بندی را با نسبت یک به یک با آب ترکیب کنید. شما برای آب‌بندی هر یک متر مربع از نمای ساختمان به 600 میلی‌لیتر چسب و برای هر متر مربع رزین به 300 میلی‌لیتر چسب نیاز دارید. در مرحله اول شما باید چسب آب‌بندی ترکیب‌شده با آب را با استفاده از یک قلم‌مو یا پیستوله اسپری به طور کامل روی سطح مورد نظر اعمال کنید. پس از خشک شدن ظاهری لایه اول، باید به سراغ اعمال لایه دوم بروید تا عملیات آب بندی در نمای ساختمان با بهترین کیفیت ممکن انجام شود.

البته اگر شما قصد رنگ کردن نمای ساختمان خود را داشته باشید، نسبت مورد استفاده کمی دچار تغییر می‌شود. شما می‌توانید برای آب بندی و عایق کاری نما با استفاده از رنگ‌های اکریلیک (بر پایه آب)، چسب آب‌بندی نانو را با نسبت یک به سه با رنگ مورد نظر ترکیب کنید. به این صورت در کنار رنگ‌آمیزی می‌توانید نمای ساختمان را به طور کامل در برابر نفوذ رطوبت عایق کنید.

توجه به نکات ایمنی برای اعمال چسب آب‌بندی نانو

چسب‌آب‌بندی نانو بر پایه آب تولید می‌شود و از همین رو قابل اشتعال نیست. در نتیجه شما در هنگام استفاده از آن‌ها نیازی به رعایت نکات ایمنی مربوط به آتش‌سوزی ندارید. اما این چسب‌ها با استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌شوند که در صورت تماس با پوشت می‌توانند باعث ایجاد حساسیت شوند. در نتیجه برای انجام آب بندی در نمای ساختمان با استفاده از چسب‌های نانو حتما از دستکش و لباس مناسب استفاده کنید.

در صورت تماس چسب‌های آب‌بندی و رزین با پوست باید به سرعت آن ناحیه را با آب شستشو دهید و در صورت بهبود نیافتن علائم حساسیت حتما به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر رنگ‌های اکریلیک ترکیب‌شده با چسب آب‌بندی نانو روی لباس‌های شما بریزند، باید تا پیش از خشک شدن رنگ لباس را با آب گرم و صابون شستشو دهید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید از فروشنده چسب کمک بگیرید.

عوامل موثر بر هزینه آب بندی نمای ساختمان

امروزه همه ما با مشکلات مالی و ریز و درشتی مواجه هستیم و ممکن است شما نیز به دلیل وجود این مشلات از آب بندی در نمای ساختمان چشم‌پوشی کرده باشید. اما نکته مهمی که شما باید به آن توجه کنید، این است که عدم توجه به آب‌بندی نما و ترمیم منافذ و ترک‌های ایجادشده می‌تواند باعث نفوذ رطوبت به سازه شده و خسارت‌های سنگین‌تر و جبران‌ناپذیری را به بار آورد.

خوشبختانه روش‌های مختلفی برای آب‌بندی و عایق‌کاری نمای ساختمان‌ها وجود دارد که هزینه اجرای آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. مطمئنا هر چه روش انتخابی از سوی شما پیشرفته‌تر و مدرن‌تر باشد، هزینه شما برای اب بندی نمای ساختمان نیز افزایش خواهد یافت. اما سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که چه عواملی می‌توانند روی قیمت عایق‌کاری نمای ساختمان اثرگذار باشند؟ در ادامه با برخی از عواملی که می‌توانند باعث کاهش یا افزایش هزینه‌های شما شوند آشنا می‌شویم.

نقش نوع متریال در هزینه ایزولاسیون نما

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند هزینه ایزولاسیون نمای ساختمان را به صورت مستقیم تحت‌تاثیر خود قرار دهد، نوع متریال مورد استفاده برای آب‌بندی است. به عنوان مثال، چسب‌های آب‌بندی نانو به دلیل تکنولوژی پیشرفته خود نسبت به سایر مواد عایق رطوبت قیمت بالاتری دارند. به همین دلیل معمولا از این چسب‌ها برای عایق‌بندی بخش‌هایی با متراژ و مساحت پایین استفاده می‌شود، زیرا استفاده از این ماده برای آب‌بندی در متراژ‌های بالا توجیه اقتصادی ندارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که برای انتخاب متریال مناسب علاوه‌بر جنس مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان به بودجه خود نیز توجه کنید.

توجه به مصالح ساختمانی به کار رفته در نما

همان‌طور که اشاره کردیم، انواع متریال‌های موجود برای آب‌بندی و عایق‌کاری نما ساختمان کاربردهای منحصربه‌فردی دارند و شما نمی‌توان از آن‌ها برای عایق‌کاری همه نماهای ساختمانی استفاده کرد. در نتیجه نوع مصالح به کار رفته در نمای ساختمان می‌تواند باعث شود که شما ناچار به استفاده از نوع خاصی از مواد عایق رطوبت شوید.

به عنوان مثال، شما برای عایق‌کاری ساختمان‌هایی که در طراحی نمای آن‌ها از فلزات و شیشه استفاده شده است، نمی‌توانید از محلول‌های آب‌گریز بر پایه حلال استفاده کنید. در عوض شما باید به سراغ استفاده از انواع چسب‌ها مانند چسب آب‌بندی‌ نانو بروید. همین امر می‌تواند باعث افزایش قیمت عملیات آب بندی در نمای ساختمان شود.

در نتیجه به شما پیشمهاد می‌کنیم که اگر هنوز مراحل طراحی و ساخت نمای ساختمان مورد نظر شما به پایان نرسیده است، از ابتدا به فکر آب‌بندی آن نیز باشید و به سراغ استفاده از مصالحی بروید که باعث کاهش هزینه آب‌بندی شوند. به عنوان مثال، شما برای آب‌بندی ساختمان‌هایی با نمای سنگی با محدودیت چندانی مواجه نیستید و می‌توانید از روش‌های متعدد و مختلفی برای عایق‌کاری این نماها استفاده کنید.

مساحت نما می‌تواند باعث افزایش هزینه عایق‌کاری رطوبتی شود

یکی از عواملی که می‌تواند به صورت مستقیم روی قیمت آب بندی در نمای ساختمان اثرگذار باشد، بحث مساحت نما است. همان‌طور که می‌دانید، شما برای آب‌بندی هر متر مربع از مساحت نمای ساختمان خود به مقدار معینی از مواد عایق رطوبت نیاز دارید. در نتیجه هر چه مساحت نمای ساختمان شما بیشتر باشد و آپارتمان شما تعداد طبقات بیشتری داشته باشد، هزینه شما برای آب بندی و عایق کاری نما نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه پیش از انتخاب متریال، حتما بروآورد دقیقی از مساحت نما و مقدار مواد مورد نیاز داشته باشید تا بتوانید با انتخاب گزینه مناسب در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. اگر تعداد طبقات ساختمان شما زیاد است، می‌توانید به سراغ استفاده از روش‌های ارزان قیمت‌تر بروید.

موقعیت جغرافیایی؛ از عوامل موثر بر هزینه آب بندی نمای ساختمان

موقعیت جغرافیایی و محل زندگی یکی از عواملی است که می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی هزینه آب بندی در نمای ساختمان اثرگذار باشد. زیرا هزینه زندگی و ارائه خدمات در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه اجرای آب‌بندی نما در شهر تهران با سایر شهرستان‌های اطراف این شهر قابل مقایسه نیست. بدون شک شما برای عایق‌کاری ساختمان خود در شهر تهران باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

از طرف دیگر، عواملی مانند میزان رطوبت و بارندگی در مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل شما باید در برخی از مناطق کشور مانند شمال یا شمال غربی از متریالی برای عایق‌کاری نمای ساختمان استفاده کنید که در برابر رطوبت و بارندگی‌های شدید مقاومت قابل قبولی را از خود نشان دهد و همچنین طول عمر بالایی داشته باشد.

محاسبه مقدار آب گریز بر پایه حلال برای عایق کاری

برند تولیدکننده متریال

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند هزینه آب بندی در نمای ساختمان را افزایش دهد، برند تولیدکننده متریال‌ها است. برندهای معتبرتر برای تولید محصولات خود از مواد اولیه باکیفیت‌تر و تکنولوژی پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند. به همین علت، عایق‌کاری نمای ساختمان با استفاده از این متریال‌ها ماندگاری و مقاومت بسیار بالاتری خواهد داشت. البته مشخص است که شما برای استفاده از این متریال باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. اما با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید خیال خود را برای چندین سال از بابت نم‌زدگی و آسیب رسیدن به مصالح یا اسکلت ساختمان راحت کنید.

توجه داشته باشید که در کنار برندهای خارجی، امروزه برندهای داخلی معتبری نیز وجود دارند که محصولات باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را تولید می‌کنند. شما می‌توانید با انجام یک جستجوی ساده با بهترین تولید‌کنندگان این عایق‌های رطوبتی آشنا شوید.

ارائه خدمات آب بندی نمای ساختمان در مجموعه برکه

نمای ساختمان همواره در معرض عوامل مخرب خارجی مانند رطوبت، بارندگی و تابش اشعه‌ UV خورشید قرار دارد. نفوذ رطوبت به قسمت‌های داخلی ساختمان می‌تواند باعث کاهش مقاومت و استحکام اسکلت ساختمان و نم‌زدگی مصالح شود. به همین علت، آب بندی و عایق کاری نمای ساختمان به خصوص در مناطقی که رطوبت زیادی دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. شما برای اجرای صحیح و اصولی آب‌بندی به غیر از متریال مناسب به نیروهای متخصص و باتجربه نیاز دارید.

مجموعه برکه با سابقه چندین سال فعالیت در حوزه آب‌بندی انواع سازه‌ها و فروش مواد آب بندی نمای ساختمان و رفع شوره آجر نما توانسته است تیمی متشکل از حرفه‌ای‌ترین نیروهای متخصص در زمینه عایق‌کاری نمای ساختمان را به گروه خود اضافه کند. شما می‌توانید تمام مراحل عایق‌کاری نمای ساختمان خود را به کارکنان مجموعه ما واگذار کنید.

بهترین چسب برای آب بندی نماهای شیشه‌ای کدام است؟

شما می‌توانید برای آب‌بندی نماهای شیشه‌ای از چسب‌های آب‌بندی نانو استفاده کنید که مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی دارند.

عایق‌های رطوبتی را از برندهای خارجی خریداری کنیم یا برندهای داخلی؟

به طور کلی، کیفیت محصولات تولید‌شده توسط برندهای خارجی در مقایسه با کیفیت محصولات برندهای داخلی بیشتر است، اما شما می‌توانید برندهای داخلی معتبر و باکیفیت را نیز پیدا کنید.

قیمت متریال آب‌بندی مهم‌تر است یا کیفیت آن؟

شما برای خرید متریال مناسب برای آب بندی در نمای ساختمان باید به هر دو عامل توجه داشته باشید. اما فراموش نکنید که کیفیت و ماندگاری را فدای قیمت نکنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 48

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *