loader image

ساخت حوض هشت ضلعی

خانه | خدمات ساخت حوض | ساخت حوض هشت ضلعی

ساخت حوض هشت ضلعی

امروزه می توانید با خرید انواع حوض های خانگی، آرامش را به خانه خود بیاورید. در واقع این حوضچه ها برای زیباسازی فضای داخلی و حتی حیاط و باغ طراحی و ساخته می شوند. صدای آرامش بخش آب در فضای خانه به شما این حس را القا می کند که گویی در طبیعت هستید! این حوض ها دارای طرح ها و شکل های متنوعی می باشند و هر سلیقه ای را راضی می کند.

شما می توانید حوض های دایره ای، مستطیلی و یا هشت ضلعی را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا درباره جزئیات ساخت حوض هشت ضلعی بیشتر بدانید.

طراحی و ساخت حوض هشت ضلعی

طراحی و ساخت حوض هشت ضلعی

حوض های هشت ضلعی باید به گونه ای جانمایی شود که در برابر سیل، زلزله و غیره دارای حفاظ باشد. در صورتی که این حوض ها برای پرورش ماهی به کار می رود، باید قطر و ارتفاع و شیب کف استخر بر اساس نوع آبزی و موقعیت جغرافیایی مکان مورد نظر تعیین شود. در نتیجه آبزیان می توانند بهترین راندمان رشد را در چنین شرایطی داشته باشند. در صورتی که برای ساخت حوض هشت ضلعی از بتن پاششی استفاده شده، باید برای آب بندی آن نیز اقدام شود.

حوض هشت ضلعی معمولا از بتن مرغوب ساخته و با کاشی استخری مربعی و شش ضلعی تزئین می شود. همین مسئله باعث شده تا این حوض ها در شرایط آب و هوایی مختلف از مقاومت بالایی برخوردار باشند. مجموعه برکه با استفاده از ورق های گالوانیزه در لبه های این حوض ها، از شکستگی یا لب پریدگی آن هنگام جابجایی جلوگیری می کند.

از جمله مزایای ساخت حوض هشت ضلعی می توان به حمل و نقل آسان، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، قابل شستشو بودن، دارای شیب مناسب جهت خروج آب و غیره اشاره کرد. اما این نوع حوض دارای معایبی نظیر امکان ایجاد ترک در سرامیک ها به دلیل ضربه نیز می باشد.

تماس با برکه

مراحل ساخت حوضچه هشت ضلعی

برای خلق منظره ای زیبا و ارامش بخش در خانه یا باغ خود، کافیست یک حوضچه در وسط آن بسازید. این حوض ها می تواند در هر شکل و فرمی باشد. معمولا حوض های هشت ضلعی را برای پرورش ماهی انتخاب می کنند. اما می تواند جنبه تزئینی هم داشته باشد. با ما همراه شوید تا بدانید چگونه می توان یک حوض هشت ضلعی ساخت:

1.انتخاب مکان حوض

حوض هشت ضلعی شما باید در مکان مناسبی قرار داشته باشد. در واقع گیاهان و ماهی نیاز به نور دارند. بنابراین سعی کنید به گونه ای مکان آن را انتخاب کنید که نیمی از روز را در نور و بخشی دیگر را در سایه باشد. حوض هشت ضلعی را نباید در گوشه ها قرار دهید. چرا که امکان عبور و مرور از کنار آن وجود ندارد. در ضمن درختان برگ ریز در نزدیکی حوض باعث کثیف شدن آب آن خواهد شد.

2.تعیین سایز و عمق حوض

عمق، ارتفاع و سایز حوض باید با توجه به نوع ماهیانی که می خواهید در آن پرورش دهید، انتخاب شود. چرا که هر نوع ماهی نیازمند شرایط خاصی برای رشد دارند. هر چه حوض های هشت ضلعی بزرگ تر باشد، امکان زیست گیاهان بیشتری در آن وجود دارد.

3.حفاری حوض

بر اساس عمق و سایز حوض هشت ضلعی باید از تجهیزات مناسب برای حفاری استفاده کنید. همانطور که پیش تر گفتیم، در صورت بتن ریختگی یا بتن پاشی باید برای آب بندی حوض نیز اقدام کنید. در نهایت نیز باید سیمان کاری و عایق کاری حوض انجام شود.

حفاری حوض

نکات مهم درباره ساخت حوضچه هشت ضلعی

یکی از انواع استخرهای پرورش ماهی، استخرهای هشت ضلعی هستند. این نوع استخرها را با توجه به بودجه و فضای مورد نظر در دو نوع پیش ساخته و یا بتنی می سازند. در ادامه به توضیح نکات مهم درباره ساخت حوض هشت ضلعی می پردازیم:

  • در اطراف حوض های هشت ضلعی باید به اندازه کافی فضا برای عبور و مرور وجود داشته باشد. در واقع این حوض ها معمولا کاربردهای مختلفی دارند. گاهی به عنوان یک المان تزئینی و گاهی برای پرورش ماهی ساخته می شوند. در هر صورت نباید چسبیده به دیوار باشد.
  • چنانچه این حوض ها برای پرورش ماهی استفاده می شود، باید ابعاد آن متناسب با نوع ماهی باشد.
  • فرم استخر یا حوض هشت ضلعی باید بر اساس اصول مهندسی شیلات طراحی شود تا بتوان در هزینه ها صرفه جویی نمود.
  • سطح این نوع حوض ها را معمولا با کاشی سرامیکی یا موزائیک شیشه ای می پوشانند. البته می توان برای پوشش سطح حوض های هشت ضلعی از رنگ های نانو یا آنتی باکتیال نیز استفاده کرد.

توجه داشته باشید که در اطراف حوض هشت ضلعی درختان و بوته های علفی وجود نداشته باشد. در غیر این صورت ممکن است هر روز مجبور به تمیز کردن حوض باشید.

نکات مهم درباره ساخت حوضچه هشت ضلعی

جمع بندی

شما می توانید برای تزئین ویلا یا باغ خود یکی از انواع حوض ها در شکل و فرم های دایره ای، مستطیلی، هشت ضلعی و غیره را انتخاب کنید. مجموعه برکه این امکان را برای مشتریان خود مهیا نموده تا حوض هشت ضلعی به صورت سفارشی با ترکیب رنگ بر اساس سلیقه شما ساخته شود.

این مجموعه علاوه بر خدمات مربوط به آب بندی، در زمینه ساخت و ساز حوض و حوضچه هشت ضلعی نیز تخصص دارد. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. گروه مهندسی برکه با تکیه بر سال ها تجربه و همچنین تکنولوژی روز دنیا اقدام به ارائه خدمات مربوط به ساخت انواع حوض هشت ضلعی نموده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید.

حوض هشت ضلعی چیست؟

حوض هشت ضلعی معمولا از بتن مرغوب ساخته و با کاشی استخری مربعی و شش ضلعی تزئین می شود.

مراحل ساخت حوض هشت ضلعی کدام است؟

محل ساخت حوضچه، حفر حوض، سیمان کاری و عایق کاری

مکان ساخت حوض هشت ضلعی چه شرایطی باید داشته باشد؟

در اطراف حوض های هشت ضلعی باید به اندازه کافی فضا برای عبور و مرور وجود داشته باشد. در واقع این حوض ها معمولا کاربردهای مختلفی دارند. گاهی به عنوان یک المان تزئینی و گاهی برای پرورش ماهی ساخته می شوند. در هر صورت نباید چسبیده به دیوار باشد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 41

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *