loader image

شرکت خدمات استخر

خانه | خدمات استخر | شرکت خدمات استخر

شرکت خدمات استخر

بعد از ساخت و تجهیز استخر، مهم‌ترین دغدغه افراد، نگهداری و سرویس آن است. نگهداری و سرویس منظم استخر از آن جهت اهمیت دارد که با سلامتی انسان سروکار دارد. به هر حال هیچکس دوست ندارد در آب آلوده شنا یا آب‌تنی کند. به همین دلیل این موضوع باید جدی گرفته شود. سرویس و نگهداری برعهده شرکت خدمات استخر است. این شرکت‌ها فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهند که در این مطلب قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

تماس با برکه

درباره خدمات استخر چه می‌دانید؟

خیلی از افراد گمان می‌کنند که کار استخر بعد از ساخت و تجهیز به پایان می‌رسد، اما غافل از این که ساخت و تجهیز استخر، تازه آغاز ماجراست! استخرها بعد از راه‌اندازی به صورت دوره‌ای به نگهداری و تعمیرات نیاز دارند. در غیر این صورت کیفیت لازم را نخواهند داشت و چه بسا آسیب هم ببینند. اگر موضوع خدمات و نگهداری از استخر را نادیده بگیرید، بعد از مدتی با انواع آلودگی‌ها و میکروب‌ها در آب استخر مواجه خواهید شد. اینجاست که اهمیت شرکت خدمات استخر مشخص می‌شود.

یکی از موارد نگهداری از استخرها، استفاده از محلول‌های مناسب، برای جلوگیری از تجمع میکروب‌هاست. در صورتی که این محلول‌ها استاندارد نباشند، میزان میکروب‌ها و آلودگی‌ها در آب استخر کنترل نمی‌شود. همین موضوع باعث رشد انواع ارگانیسم‌ها و کدر شدن آب می‌شود. شاید برخی استخرها را مشاهده کرده باشید که کاشی‌ها و دیواره‌های آن لزج هستند. این استخرها به خوبی نگهداری نمی‌شوند و محل خوبی برای رشد انواع باکتری هستند.

اهمیت و ضرورت استفاده از خدمات استخر

با توجه به مسائلی که مطرح شدند، باید نگهداری و تعمیر استخر را جدی بگیرید. شرکت‌های خدماتی زیادی وجود دارند که اقدام به ارائه انواع خدمات برای استخرها می‌کنند. شما می‌توانید با انتخاب یک شرکت خدمات استخر مناسب، خیال خود را بابت دردسرهای احتمالی راحت کنید.

اهمیت و ضرورت استفاده از خدمات استخر

آب استخر تقریبا با تمام نقاط بدن تماس دارد. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که این آب به هیچ وجه آلودگی نداشته باشد. به هر حال ممکن است در استخرها انواع آلودگی، حشرات، برگ درختان و … وجود داشته باشد. از طرف دیگر برای نگهداری از آب استخر، مجبور به استفاده از محلول‌هایی، مثل کلر هستید. همه این عوامل نشان از اهمیت نگهداری از استخر دارند.

سرویس‌های شرکت های خدمات استخر، شامل تمیز کردن انواع آلودگی‌ها، مثل حشرات، برگ درخت و …، تنظیم PH آب، اضافه کردن محلول‌های مناسب به آب و … است. همه این موارد در جلوگیری از رشد انواع جلبک و باکتری در آب استخر تاثیر بسزایی دارند. استخرها هم از نظر فیزیکی و هم از نظر شیمیایی نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. در صورتی که هر کدام از این موارد نادیده گرفته شوند، هزینه‌های گزافی متوجه شما خواهد شد.

معرفی برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت خدمات استخر

معرفی برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت خدمات استخر

داشتن یک استخر تمیز و سالم از هر چیزی مهم‌تر است. برای این امر، باید از شرکت‌های خدمات استخر استفاده کنید. به طور کلی این شرکت‌ها خدمات متنوعی را برای نگهداری از استخرها ارائه می‌دهند. آشنایی با این خدمات به نگهداری بهتر از استخر کمک زیادی می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین خدمات این نوع شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم.

1. تمیز کردن و تعمیر فیلتر

فیلترها نقش مهمی در کیفیت آب استخر دارند. به همین دلیل فیلترها باید به صورت دوره‌ای سرویس شوند. این سرویس شامل نظافت، تعمیر و تازه‌سازی می‌شود. فیلترهای استخر باید حداقل سالی دو بار تمیز شوند. همچنین در صورت نیاز به تعمیر و تعویض، اقدامات لازم باید انجام بگیرند. گاهی اوقات تمیز کردن یا تعمیر یک فیلتر، کیفیت آب استخر را تضمین می‌کند.

فیلترها در معرض انواع آلودگی‌ها، ذرات و کثیفی‌ها هستند. دلیل این امر گردش آب تولیدشده توسط پمپ استخر در فیلترهاست. هر چقدر فیلترها تمیز باشند، آب استخر هم کیفیت بالایی خواهد داشت. به این ترتیب از شنا کردن در استخر هم نهایت لذت را خواهید برد. سیستم فیلتراسیون آب استخر، روی عوامل دیگری، مثل عملکرد سایر دستگاه‌ها تأثیر دارد. وقتی فیلتر کثیف باشد، سایر سیستم‌های استخر هم تحت تأثیر قرار می‌گیرند. این موضوع می‌تواند روی خرابی زودهنگام سایر قطعات استخر تاثیر بگذارد.

نظافت و سرویس فیلتراسیون استخر به صورت دوره‌ای، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت خدمات استخر محسوب می‌شود.

2. بررسی سطح تعادل یا PH آب استخر

متعادل کردن آب استخر از لحاظ قلیایی یا اسیدی بودن اهمیت زیادی دارد. به طور کلی سطح PH آب استخر باید بین 7.2 تا 7.6 باشد. برای تست تعادل یا سطح PH آب استخر از نوارهای مخصوص استفاده می‌شود. PH و سطح سختی کلسیم آب استخر باید در وضعیت نرمال قرار داشته باشد. هر چقدر سطح آب استخر قلیایی پائینی داشته باشد به این معنی است که سطح PH به راحتی تغییر می‌کند. قلیایی بالا هم باعث تیره شدن رنگ استخر خواهد شد.

در مورد سختی کلسیم هم باید گفت که تابش نور آفتاب باعث تبخیر آب می‌شود. به این ترتیب رسوبات منیزیم و کلسیم در آب باقی می‌مانند. محدوده مجاز برای باقی ماندن این سختی‌ها در آب استخر، بین 150 تا 400 PPM است.

بررسی سطح مواد شیمیایی و PH آب استخر

3. شستشوی استخر با اسید

یکی از سخت‌ترین و البته مهم‌ترین خدماتی که شرکت‌های خدمات استخر ارائه می‌دهند، شستشو و سرویس استخر با اسید است. معمولا این کار هر 5 تا 7 سال یک بار انجام می‌شود. در واقع استفاده از این سرویس ضروری نیست. در صورتی که سایر سرویس‌های استخر به موقع و به خوبی انجام شوند، دیرتر به شستشو با اسید نیاز خواهید داشت.

نکته مهمی که در خصوص شستشوی استخر با اسید وجود دارد، بررسی سطح مواد شیمیایی آب استخر است. به این معنی که بعد از شستشو با استخر، نباید هیچگونه مواد شیمیایی مضر داخل آب باقی بماند. زمان استفاده از این فعالیت شرکت خدمات استخر هم مشخص است. وقتی ظاهر و رنگ آب استخر تغییر می‌کند، معمولا از اسید برای شستشو استفاده می‌کنند. گاهی لکه‌هایی روی آب استخر جمع می‌شوند که نمی‌توان آنها را از بین برد.

اسیدشویی باعث از بین رفتن کلسیم باقی‌مانده روی کاشی‌های استخر هم می‌شود. با استفاده از اسید می‌توان تمام رسوبات موجود در استخر را از بین برد. در این روش باید آب استخر تخلیه شده و شستشو انجام شود. بعد از آن اسید موریاتیک با استفاده از برس اسیدی به صورت دستی روی سطح استخر کشیده می‌شود.

4. اضافه کردن کلر

شنا کردن در استخری که آب کثیفی دارد به مذاق هیچ کس خوش نمی‌آید. به همین دلیل آب استخر همیشه باید سالم و عاری از هر نوع آلودگی باشد. اولین خط دفاعی در برابر انواع آلودگی‌ها و باکتری‌ها، استفاده از کلر است. اضافه کردن کلر به آب استخر باعث جلوگیری از رشد انواع جلبک‌ها و باکتری‌ها می‌شود. کلر در انواع گرانول، قرص، پودر، مایع و … وجود دارد. کلر ازجمله مواد شیمایی است که اضافه کردن آن به آب هیچ خطری ندارد و باعث تمیز شدن آن هم می‌شود. البته باید مقدار استاندارد کلر در آب را رعایت کنید.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت خدمات استخر، اضافه کردن مواد شیمیایی اضافی، مثل کلر به آب است که اصطلاحا به آن شوک دادن گفته می‌شود. این کار باعث می‌شود تا جلبک‌ها، باکتری‌ها و سایر آلودگی‌ها به سرعت از بین بروند. در این روش میزان کلر آب را تا 10 برابر بیشتر می‌کنند تا از نابودی آلودگی‌ها اطمینان حاصل کنند. بهتر است این کار به صورت هفته‌ای یک بار انجام شود.

اضافه کردن مواد شیمیایی به آب استخر برای تمیز کردن آن

هزینه نگهداری از استخر

یکی از موضوعات مهمی که در خصوص انتخاب شرکت خدمات استخر وجود دارد، هزینه نگهداری از استخر است. به طور کلی هزینه نگهداری و سرویس استخرها به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان هزینه ثابتی برای آنها در نظر گرفت. ازجمله عوامل مهم و تاثیرگذار در هزینه نگهداری از استخر، می‌توان به نظافت کف استخر، اندازه‌گیری و کنترل سطح PH آب، اندازه‌گیری میزان کلر آب استخر، تزریق کلر به آب استخر، بک واش فیلترها، نگهداری از تصفیه‌خانه و … اشاره کرد.

البته نرخ دستمزد در هر شرکت خدمات استخر با دیگری متفاوت خواهد بود. همچنین ابعاد و نوع استخر هم روی هزینه نگهداری آن تاثیرگذارند. نکته مهم دیگر در هزینه خدمات استخر، برند و کیفیت موادی است که در نگهداری از استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هزینه نگهداری از استخر

چگونه کیفیت آب استخر را بهبود ببخشیم؟

همانطور که اشاره کردیم، کیفیت آب استخر اهمیت زیادی در انتقال حس خوب به افراد حین شناکردن دارد. منظور از کیفیت آب استخر، این است که از همه لحاظ پاک و عاری از هر نوع آلودگی باشد. برای بهبود کیفیت آب، باید از بهترین مواد موجود در بازار و تجهیزات باکیفیت استفاده شود. برخی از مهم‌ترین خدماتی که برای بهبود کیفیت آب استخر توسط شرکت خدمات استخر ارائه می‌شوند، عبارتند از:

·       نصب ازن

·       نصب دستگاه اتوماتیک اندازه‌گیری و تنظیم سطح PH

·       کلرزنی

·       تست میزان کلر

·       تعویض شن سیلیس تصفیه

·       جاروبی استخر

·       بک واش فیلتر شنی

همه این خدمات باید در بهترین حالت ارائه شوند تا کیفیت آب استخر به حد استاندارد برسد. برخی از مهم‌ترین برندهایی که مواد نگهداری از استخر را تولید می‌کنند، عبارتند از هایوارد، کوکیدو، فاوارتی، مگاپول و … .

چگونه کیفیت آب استخر را بهبود ببخشیم؟

مزایای استفاده از خدمات نگهداری استخر

نگهداری و سرویس استخر مزایای بسیار زیادی دارد که مهم‌ترین آن تمیز شدن آب استخر و جلوگیری از تجمع انواع آلودگی است. استفاده از سرویس‌های شرکت خدمات استخر، باعث می‌شود تا استخر همواره تمیز و شفاف باشد. به این ترتیب عمر مفید استخر هم افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که نگهداری از استخر به هر دلیلی نادیده گرفته شود، عواقب زیادی به همراه خواهد داشت. یکی از مزایای مهم استفاده از خدمات نگهداری استخر، افزایش احساس آرامش حین استفاده از استخر است. وقتی استخر همواره تمیز و عاری از آلودگی باشد، وقتی در آن شنا می‌کنید، قطعا احساس آرامش بیشتری هم خواهید داشت.

با استفاده از خدمات و سرویس‌های نگهداری از استخر، تعادل شیمیایی آب هم حفظ می‌شود. این کار به جلوگیری از رشد انواع باکتری و جلبک کمک خواهد کرد. هر چقدر مواد شیمیایی موجود در آب کنترل شوند، کیفیت آن نیز بهتر خواهد بود.

از دیگر مزایای استفاده از سرویس‌های شرکت خدمات استخر، می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و هزینه اشاره کرد. وقتی مشکل استخر شناسایی و کنترل شود از هزینه‌های گزاف در آینده جلوگیری خواهد شد. هر چقدر تجهیزات استخر هم به صورت دوره‌ای سرویس شوند، زمان خرابی آنها به تأخیر خواهد افتاد. به این ترتیب در زمان هم صرفه‌جویی می‌شود. همه این عوامل نشان از اهمیت نگهداری و سرویس استخر به صورت دوره‌ای و منظم دارند.

کلام پایانی

در این مطلب به بررسی سرویس‌های شرکت خدمات استخر پرداختیم. نگهداری و سرویس استخر اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر این موضوع به هر دلیلی نادیده گرفته شود، آب استخر به مرور زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد. علاوه‌بر این آب استخر در معرض انواع آلودگی‌ها، باکتری‌ها و جلبک‌ها قرار دارد. در صورتی که خدمات استخر به صورت منظم انجام نشوند، این آلودگی‌ها باعث انتقال انواع بیماری‌ها خواهند شد. برخی از مهم‌ترین خدمات استخر، عبارتند از تنظیم سطح PH آب، جاروبی کف استخر، اضافه کردن کلر و … .

برکه یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌کنندگان انواع خدمات و تجهیزات استخر در کلیه استان ها از جمله خدمات استخر اهواز، شیراز، مشهد، خدمات استخر کردان و … است. خدمات این مجموعه با کمک کارشناسان مجرب و زبده انجام می‌شوند. در صورتی که نیاز به نگهداری و سرویس استخر دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در برکه ارتباط برقرار کنید. 

هزینه سرویس و نگهداری از استخر چقدر است؟

به طور کلی هزینه سرویس و نگهداری از استخر به عوامل مختلفی، ازجمله ابعاد و نوع استخر بستگی دارد.

اهمیت نگهداری از استخر چقدر است؟

هر نوع استخری که دارید، باید به صورت دوره‌ای و منظم پاکسازی کنید. در غیر این صورت انواع آلودگی‌ها وارد استخر خواهند شد.

استفاده از کلر در استخرها ضروری است؟

کلر یکی از موادی است که باید در حد مناسبی به آب استخر اضافه شود. این ماده از رشد انواع باکتری، جلبک و ... در آب استخر جلوگیری می‌کند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *