loader image

خدمات استخر کردان

خانه | خدمات استخر | خدمات استخر کردان

خدمات استخر کردان

استفاده از استخر کار ساده‌ای است، اما نگهداری از آن بسیار سخت و دشوار خواهد بود. شما باید همیشه نسبت به تمیز بودن آب استخر اطمینان حاصل کنید. برای این که خیالتان بابت این موضوع راحت باشد، بهترین کار، استفاده از خدمات استخر کردان است. شرکت‌های خدماتی مختلفی وجود دارند که اقدام به انجام این خدمات می‌کنند. خدمات استخر در کردان، شامل چه مواردی می‌شود؟ در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

تماس با برکه

اهمیت و ضرورت خدمات استخر کردان

لذت بردن از آب‌تنی و شنا در استخرها به نگهداری و مراقبت آنها وابسته است. در واقع مهم‌ترین کاری که بعد از ساخت و راه‌اندازی استخر باید انجام دهید، نگهداری و سرویس منظم آن است. در صورتی که این موضوع نادیده گرفته شود، کیفیت آب استخر هم کاهش می‌یابد. به این ترتیب لذت آب‌تنی هم کمتر خواهد شد. انجام به موقع سرویس‌های استخر، باعث می‌شود تا انواع آلودگی‌ها از بین بروند. این موضوع به افزایش طول عمر مفید استخرها هم کمک خواهد کرد.

اهمیت و ضرورت خدمات استخر کردان

خدمات استخر بسیار گسترده هستند. هرکدام از این خدمات و سرویس‌ها باید به موقع و با بهترین کیفیت انجام شوند. در غیر این صورت شاهد کاهش کیفیت آب و بسیاری از خرابی‌های دیگر خواهید بود. استخرها باید عاری از هر نوع آلودگی و کثیفی باشند.

آشنایی با رایج‌ترین مشکلات آب استخر

آب استخر ممکن است بنا به دلایل مختلفی، کیفیت لازم را نداشته باشد. آشنایی با دلایل این موضوع به ریشه‌یابی مشکل و برطرف کردن آن کمک زیادی می‌کند. در ادامه برخی از رایج‌ترین دلایل آلودگی آب استخر را بررسی می‌کنیم.

1. رشد انواع جلبک

وقتی که سطح مواد شیمیایی آب در حد مناسبی نباشد، شرایط برای رشد انواع جلبک فراهم می‌شود. استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها، می‌تواند تا حدودی از رشد جلبک‌ها جلوگیری کند. در صورت رشد جلبک در استخر، آنها را با رنگ سبز مشاهده خواهید کرد.

2. کدر بودن آب استخر

وقتی آب استخر کدر می‌شود، میل به آب‌تنی و شنا کردن هم کاهش می‌یابد. دلیل کدر بودن آب استخر هم، گردش نامناسب آب، تعادل نامناسب سطح مواد شیمیایی آب، تصفیه نامناسب و … است. برای جلوگیری از کدرشدن آب استخر، آزمایش منظم آن ضروری است.

آشنایی با رایج‌ترین مشکلات آب استخر

معرفی مهم‌ترین بخش‌هایی که شامل خدمات استخر می‌شوند

تعمیر و نگهداری از استخر، موضوع گسترده‌ای است که باید کاملا جدی گرفته شود. کوتاهی و نادیده گرفتن این موضوع، باعث آسیب رسیدن به تجهیزات نیز خواهد شد. به این ترتیب هزینه‌های زیادی در آینده به شما تحمیل خواهد شد. برای جلوگیری از این دردسرها، بهتر است به صورت دوره‌ای و منظم، تجهیزات و آب استخر را بررسی کنید. به طور کلی سه بخش مهم در هر استخر وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. در ادامه این سه بخش را تشریح خواهیم کرد.

1. بخش تأسیسات استخر

به جرأت می‌توان گفت که تأسیسات مهم‌ترین بخش یک استخر را تشکیل می‌دهد. تقریبا تمام تجهیزات مربوط به استخر در این بخش نگهداری می‌شوند. یکی از مهم‌ترین خدمات استخر کردان هم بررسی تجهیزات، اتصالات و انجام هرگونه سرویس مربوط به تأسیسات است. تجهیزات استخر در صورت داشتن مشکل باید تعمیر و اگر خراب باشند، باید تعویض شوند. این کار باعث می‌شود تا از مشکلات بزرگ‌تر در آینده جلوگیری شود.

2. آب استخر

آب استخر باید از هر نظر مناسب برای شنا و آب تنی باشد. به همین دلیل نگهداری از آن به صورت منظم اهمیت بسیار زیادی دارد. بررسی مواد شیمیایی موجود در آب و تمیز کردن و نظافت آن باید به صورت منظم انجام شود. یکی از وظایف اصلی سرویس‌کار استخر، لایروبی، کلرزنی و … آب است. همچنین سطح PH آب هم باید به صورت منظم چک شود.

3. مخزن و سازه استخر

یکی از مواردی که در نگهداری استخر اغلب نادیده گرفته می‌شود، سازه استخر است. سازه استخر ممکن است به دلیل فشارهای وارده، تجمع رسوبات و … دچار آسیب شوند. به همین دلیل باید به صورت مرتب مورد بررسی قرار بگیرند. در صورتی که سازه به هر دلیلی آسیب ببیند، هزینه زیادی متوجه شما خواهد شد. نکته مهم دیگر در خدمات استخر کردان، آب‌بندی و عایق‌بندی سازه در صورت نیاز است.

معرفی مهم‌ترین خدمات استخر کردان

معرفی مهم‌ترین خدمات استخر کردان

برای اطمینان از این که استخر از همه نظر آماده استفاده است، انجام خدمات سرویس و نگهداری از استخر ضروری خواهد بود. خدمات استخر شامل فعالیت‌های گسترده‌ای می‌شوند که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست. در ادامه برخی از این خدمات را بررسی می‌کنیم.

1. نظافت آب استخر

همانطور که اشاره کردیم، آب استخر از هر نظر باید پاک و عاری از آلودگی باشد. به همین دلیل لایروبی و تمیز کردن آن باید در دستور کار قرار بگیرد. یکی از خدمات مهم نگهداری از استخرها، تمیزکردن سبدهای پمپ و کفگیر است. این سبدها باید به صورت مرتب پاکسازی شوند تا آب همیشه تمیز باشد. ممکن است برخی آلودگی‌ها در کفگیر و سبد باقی مانده باشند. بنابراین باید از حذف این نوع آلودگی‌ها اطمینان حاصل شود.

بهتر است هفته‌ای یک یا دو بار، کفگیر را پاکسازی کنید. بیشتر آلودگی‌ها و زباله‌ها در کفگیر استخر باقی می‌مانند.

2. بررسی گردش آب استخر

یکی دیگر از مهم‌ترین سرویس‌های شرکت‌ های خدمات استخر کردان، بررسی گردش آب است. وقتی آب به خوبی گردش نکند به این معنی است که پمپ به درستی کار نمی‌کند. البته ممکن است این مشکل به دلیل نقص در فیلتر هم باشد. به هر حال عدم گردش صحیح آب به دلیل وجود نقص در عملکرد پمپ یا فیلتر است. گردش صحیح آب از این نظر حائز اهمیت است که وجود نقص در آن باعث راکد شدن آب خواهد شد. راکد شدن آب هم شرایط را برای رشد جلبک‌ها فراهم می‌کند.

در گردش آب استخر چندین بخش یا سیستم درگیر هستند که شامل پمپ، کفگیر، فیلتر و جت‌ها می‌شوند. هر کدام از این تجهیزات به هر دلیلی صحیح کار نکنند، آب استخر به خوبی گردش نخواهد کرد. به طور کلی سازوکار گردش صحیح آب به این صورت است که پمپ از طریق کفگیر، آب استخر را می‌مکد. آب از طریق پمپ به درون فیلتر هدایت می‌شود و فیلتر هم آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را تمیز می‌کند. به این ترتیب آب پاکسازی‌شده از طریق جت‌های مخصوص به داخل استخر ریخته می‌شود.

پمپ را می‌توان قلب تپنده استخر دانست. آب تمیزشده در اثر فیلتراسیون از طریق پمپ وارد استخر می‌شود. هرچقدر سیستم فیلتراسیون بهتر عمل کند، آب استخر کیفیت بیشتری هم خواهد داشت. برای این کار بهتر است سیستم فیلتراسیون، 10 تا 12 ساعت در طول روز روشن باشد. این میزان برای آب و هوای گرم کمی بیشتر هم می‌شود.

در انتخاب پمپ از نوع سرعت متغیر استفاده کنید. این نوع پمپ‌ها در طول شبانه‌روز با سرعت کمتری کار می‌کنند و علاوه‌بر ایجاد سروصدای کمتر، باعث کاهش مصرف انرژی هم می‌شوند. پمپ آب استخر هم باید بین 8 تا 12 ساعت در طول روز کار کند.

به طور کلی اگر تمام تجهیزات و عوامل یادشده به بهترین شکل عمل کنند، آب استخر به خوبی گردش کرده و کیفیت خوبی خواهد داشت.

3. بررسی سطح مواد شیمیایی آب استخر

یکی دیگر از خدمات استخر کردان، چک کردن مواد شیمیایی موردنیاز آب استخر است. وجود برخی مواد شیمیایی در آب استخر ضروری و برخی دیگر مضر است. شناسایی این مواد شیمیایی و میزان آنها اهمیت زیادی دارد. وقتی سطح مواد شیمیایی موجود در آب متعادل باشد، کیفیت آن هم به بهترین حالت خواهد رسید. در غیر این صورت آب استخر کدر، سبز و نامطلوب خواهد بود. از طرف دیگر متعادل نبودن سطح مواد شیمیایی آب استخر، باعث تجمع انواع باکتری و رشد جلبک‌ها می‌شود.

وجود برخی مواد شیمیایی در آب استخر در حد مناسب مفید است. با این حال اگر این مواد هم بیش از اندازه مورد استفاده قرار بگیرند، باعث ایجاد آسیب به انسان خواهند شد. برای اطمینان از دستیابی به بهترین نتیجه، باید آب استخر به صورت منظم بررسی شود. برای بررسی سطح مواد شیمیایی آب استخر، باید نکاتی را مدنظر داشته باشید که عبارتند از:

  • در صورت تماس پوست بدن با مواد شیمیایی، باید به مدت 15 دقیقه نقطه موردنظر با آب سرد شسته شود و سپس با اورژانس تماس بگیرید.
  • در هر مرحله از سرویس و نگهداری استخر، مواد شیمیایی باید دور از دسترس کودکان و حیوانات قرار داشته باشند.
  • مواد شیمیایی را به صورت خالص وارد آب کنید و به هیچ وجه آن را در ابتدا با آب ترکیب نکنید.
  • تمام دستورالعمل‌های موجود روی محصولات شیمیایی را با دقت انجام دهید.

یکی از مهم‌ترین مواد شیمیایی ضروری آب که در خدمات استخر کردان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، کلر است. اضافه کردن کلر در دوز مناسب به آب استخر، باعث جلوگیری از تجمع باکتری‌ها، رشد جلبک‌ها و … می‌شود.

موضوع مهم دیگر در بررسی سطح مواد شیمیایی آب استخر، اندازه‌گیری PH آب است. محدوده مناسب برای PH آب استخر، بین 7.2 تا 7.8 است. اگر سطح PH بیشتر یا کمتر از این مقدار باشد، کیفیت اب کاهش پیدا خواهد کرد.

معرفی مهم‌ترین خدمات استخر کردان

منظور از شوک دادن به استخر چیست؟

خدمات استخر کردان فقط به موارد ذکرشده خلاصه نمی‌شود. یکی دیگر از سرویس‌های شرکت های خدمات استخر، شوک دادن به استخر است. این شوک دادن به صورت هفته‌ای انجام می‌شود. منظور از شوک دادن، ضدعفونی کردن و پاکسازی آب استخر است. با انجام این کار، استخر از انواع آلودگی، جلبک و … پاک می‌شود. البته زمان‌بندی شوک دادن به استخر، بستگی به میزان استفاده دارد. در صورتی که زیاد از استخر استفاده می‌کنید، بهتر است هفته‌ای حداقل دو بار به آن شوک بدهید. برای شوک دادن به استخر از محصولات متنوعی استفاده می‌شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • محصولات پایه‌ای: این نوع محصولات برای از بین بردن انواع باکتری، لوسیون، باقی‌مانده مواد آرایشی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • محصولات چندمنظوره: سرعت عمل این نوع محصولات بسیار بالاست و با پاکسازی آب باعث شفافیت آن می‌شوند. محصولات چندمنظوره باعث تنظیم سطح PH آب هم می‌شوند و از استخر در برابر رشد جلبک‌ها محافظت می‌کنند.

منظور از شوک دادن به استخر چیست؟

هزینه نگهداری و خدمات استخر کردان

هزینه نگهداری و سرویس استخر، موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد. به طور کلی این هزینه‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارند. یکی از این فاکتورها، مساحت استخر است. طبیعتا هر چقدر استخر بزرگ‌تر باشد، هزینه نگهداری از آن نیز بیشتر خواهد شد. موضوع مهم دیگر نوع استخر است. معمولا استخرهای روباز، بیشتر در معرض انواع آلودگی قرار می‌گیرند و نگهداری از آنها هم پیچیده‌تر است. کیفیت مواد شیمیایی مورد استفاده در استخر هم اهمیت زیادی دارد. هر چقدر از مواد باکیفیت استفاده شود، هزینه نگهداری هم افزایش پیدا می‌کند.

هزینه نگهداری و خدمات استخر کردان

کلام پایانی

استخرها برای این که همیشه سالم و شفاف بمانند، نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. نگهداری از استخر هم کار ساده‌ای نیست که هر کسی از عهده آن بربیاید. به همین دلیل بسیاری از دارندگان استخر از شرکت خدمات استخر کمک می‌گیرند. خدمات استخر کردان شامل طیف گسترده‌ای از انواع سرویس‌ها و فعالیت‌ها می‌شود.

آشنایی با این سرویس‌ها اهمیت زیادی دارد. این سرویس‌ها در محدوده تأسیسات، آب استخر و سازه خلاصه می‌شوند. در صورتی که خدمات استخر نادیده گرفته یا به صورت نامناسب انجام شوند، آب استخر کیفیت لازم را نخواهد داشت. وقتی که آب استخر کیفیت لازم را نداشته باشد، استفاده از آن هم غیرممکن خواهد بود. هزینه نگهداری از استخر هم بستگی به نوع و ابعاد آن دارد.

گروه مهندسی برکه یکی از برترین ارائه‌دهندگان انواع تجهیزات و خدمات استخر محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات مرتبط با ساخت و طراحی استخر با کارشناسان ما در برکه تماس برقرار کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه‌کارهای ما، به وبسایت برکه مراجعه فرمائید همچنین می توانید برای اطلاع از نحوه و هزینه اجرای خدمات استخر شهریار، تهران، اصفهان و یا خدمات استخر مازندران با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ضرورت انجام خدمات استخر چیست؟

در صورتی که خدمات استخر به موقع و باکیفیت لازم انجام نشوند، آب استخر در معرض آلودگی‌ها قرار خواهد گرفت.

خدمات استخر کردان شامل چه مواردی می‌شود؟

این خدمات در محدوده آب استخر، تأسیسات و سازه هستند و هر نوع مشکلی را در این محدوده برطرف می‌کنند.

هزینه نگهداری از استخر در کردان چقدر است؟

این هزینه با توجه به عوامل مختلفی، مثل نوع مواد شیمیایی، ابعاد استخر و ... متفاوت است.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 49

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *