loader image

ساخت حوض با شیشه

خانه | خدمات ساخت حوض | ساخت حوض با شیشه

فهرست مطالب

ساخت حوض با شیشه طی سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است

در روزهای خسته‌کننده، هیچ چیزی آرامش‌بخش‌تر و بهتر از داشتن حوضی شیشه‌ای زیبا در منزل یا محل کار برای استراحت کردن یا ریلکس کردن نیست. زمانی که در کنار حوض به تماشای شنا کردن ماهی‌ها می‌نشینید، می‌توانید صدای آرامش‌بخش جریان آب را تصور کنید.

ساخت حوض با شیشه ممکن است در نگاه اول کمی‌سخت به نظر برسد. به همین خاطر در این مطلب از سایت برکه قصد داریم هرآنچه که کارفرمایان باید در خصوص ساخت حوض با شیشه بدانند را مورد بررسی قرار بدهیم.

ساخت حوض با شیشه

مراحل ساخت حوض با شیشه

به طور کلی باید گفت که ساخت حوض شیشه‌ای فرآیند پیچیده‌ای است که احتیاج به دانش و تخصص بالایی دارد. در ادامه این بخش مراحل کلی طراحی و ساخت حوض شیشه‌ای را با یکدیگر مرور می‌کنیم. اولین قدم در ساخت یک حوض شیشه ای، همکاری با یک طراح استخر با تجربه به منظور ایجاد یک طرح سفارشی است که نیازها و ترجیحات خاص شما را برآورده می‌کند. در این شرایط طراح مربوطه عواملی مانند اندازه و شکل حوض، محل حوض و هر ویژگی اضافی مانند آبنما یا نور را در نظر می‌گیرد.

گفتنی است حوض شیشه ای یک حوض تزئینی به حساب می آید و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع حوض های تزئینی به مطالعه مقاله “ساخت حوض تزئینی” بپردازید.

مراحل ساخت حوض با شیشه

آماده سازی سایت می‌تواند شامل حفاری منطقه‌ای باشد

پس از نهایی شدن طراحی، نوبت به مرحله بعدی یعنی آماده سازی سایت به منظور ساخت و ساز می‌رسد. این مرحله ممکن است شامل حفاری منطقه‎‌ای باشد که در آن حوض نصب می‌شود و زمینه را برای پایه حوض آماده می‌کند.

تماس با برکه

ساختن پایه یک مرحله حیاتی است

شالوده یک حوض شیشه‌ای به منظور یکپارچگی ساختاری کلی آن اهمیت فراوانی دارد. با توجه به اندازه و شکل استخر، فونداسیون می‌تواند از بتن(بتن ریزی استخر) یا فولاد باشد. فونداسیون همچنین باید به خوبی تسطیح و صاف شود تا اطمینان حاصل کنید که استخر به خوبی پشتیبانی می‌شود.

نصب دیوارهای شیشه ای

بعد از اتمام فونداسیون نوبت به ساخت دیوارهای شیشه‌ای می‌رسد. شیشه‌های مورد استفاده در حوض‌های شیشه‌ای به شکل معمول به منظور مقاومت در برابر فشار و وزن آب و همچنین تغییرات دما و شرایط آب‌وهوایی طراحی شده‌اند. در این شرایط پانل‌های شیشه ای به دقت در فونداسیون نصب می‌شوند و به منظور جلوگیری از نشت آب بندی می‌شوند.

نوبت به نصب برق و تاسیسات لوله کشی می‌رسد

زمانی که دیوارهای شیشه‌ای در جای خود مستقر شدند، مرحله بعدی نصب سیستم‌های برق و لوله کشی است. این مرحله شامل نصب پمپ‌ها، فیلترها، بخاری‌ها، لوله استخر و سایر تجهیزات استخر می‌شود که برای نگهداری استخر ضرورت دارد.

آخرین مرحله ساخت حوضچه شیشه ای، تکمیل و محوطه سازی است

بعد از نصب سیستم‌های برق و لوله کشی، مرحله نهایی تکمیل محوطه حوض و افزودن هرگونه محوطه سازی یا ویژگی‌های اضافی است. این مرحله می‌تواند شامل اضافه کردن عرشه یا سایر مواد سخت، نصب پوشش استخر، یا اضافه کردن نور یا آبنما باشد.

توجه داشته باشید که قوانین محلی ساختمان و مقررات منطقه بندی می‌تواند بر روی مراحل طراحی و ساخت یک حوض شیشه‌ای تاثیر فراوانی داشته باشد.

به همین منظور کار با متخصصان با تجربه مجموعه‌ای مانند برکه که با این الزامات آشنا هستند اهمیت زیادی دارد. چرا که ساخت حوض شیشه‌ای فرآیندی پیچیده و درگیرکننده است که احتیاج به برنامه ریزی دقیق و توجه به جزئیات فراوانی دارد. با این وجود، با تخصص و پشتیبانی مناسب مجموعه برکه حوض شیشه‌ای می‌تواند افزودنی خیره‌‍کننده و منحصر به فردی را به هر ملکی ارائه دهد.

گزینه‌های پیش روی افراد برای ساخت حوضچه شیشه ای

حوض‌های شیشه‌ای می‌توانند یک افزودنی زیبا برای یک خانه یا ملک تجاری باشند و جلوه بصری منحصر به فرد و خیره کننده‌ای را ارائه بدهند. انواع مختلفی از حوض‌های شیشه‌ای در بازار موجود هستند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان را دارند. در ادامه به شما ویژگی‌های انواع حوض‌های شیشه‌ای را توضیح خواهیم داد.

گزینه‌های پیش روی افراد برای ساخت حوضچه شیشه ای

ساخت حوض شیشه‌ با لبه بی‌نهایت

حوضچه لبه ناپدید با نام حوضچه لبه منفی نیز شناخته می‌شود. این حوض شیشه‌ای باعث ایجاد توهم جریان آب از لبه می‌شود و جلوه بصری خیره کننده‌ای را می‌تواند ایجاد ‌کند. حوض‌های شیشه‌ای لبه بی‌نهایت به صورت معمول بر روی یک سطح مرتفع مانند پشت بام یا دامنه تپه قرار داده می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت یکپارچه با مناظر اطراف بتوانند ترکیب شوند.

حوض شیشه‌ای معلق

حوض شیشه‌ای معلق طراحی بسیار منحصر‌به‌فردی دارد و غالبا بر روی بالکن یا سایر سطوح مرتفع نصب می‌شود. این سازه به خودی خود توسط یک سازه فولادی یا بتنی پشتیبانی می‌شود که به آن اجازه می‌دهد در هوا بسیار شناور به نظر برسد. به خاطر داشته باشید که حوض‌های شیشه‌ای معلق از نظر اندازه کوچک هستند و باید به صورتی طراحی شوند که از لحاظ بصری، جذابیت بسیار خیره‌کننده‌ای را برای املاک مسکونی یا تجاری به همراه داشته باشند.

ساخت حوض با شیشه به صورت دیواری

حوض دیواری شیشه‌ای در حقیقت نوعی حوض شیشه‌ای می‌باشد که دارای دیوارهای شفاف در یک یا چند طرف استخر است. این طراحی می‌تواند نمای واضحی از آب را هم از درون و هم از خارج از استخر فراهم ‌کند و می‌تواند جلوه بصری خیره کننده‌ای را ایجاد کند که هم مدرن و هم شیک به شمار می‌رود.

ساخت حوضچه شیشه ای پشت بام

حوض شیشه‌ای مخصوص پشت بام در واقع نوعی استخر بی نهایت است که روی پشت بام ساختمان نصب می‌شود. این طرح‌ها اغلب در محیط‌های شهری استفاده می‌شوند که در آن‌ها فضا در اولویت قرار دارد و می‌تواند ویژگی منحصر به فرد و از لحاظ بصری خیره‌کننده‌ای را برای ساکنان یا مهمانان ایجاد کند.

ساخت حوض با کف شیشه

حوضچه با کف شیشه‌ای نوعی سازه است که دارای یک کف یا دیوار شفاف است که به افراد اجازه می‌دهد تا سطح زیرین را ببینند. این طرح اغلب در هتل‌ها یا استراحتگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و از نظر بصری خیره‌کننده‌ای را برای مهمانان به همراه داشته باشد.

بعد از ساخت حوض با شیشه نوبت به نگهداری اصولی از آن می‌رسد

نگهداری از یک حوض شیشه‌ای شبیه نگهداری هر نوع استخر دیگری است با چند تفاوت کلیدی که آن هم به دلیل خواص منحصر به فرد شیشه است. در این بخش چند نکته اساسی وجود دارد که به شما کمک می‌کند حوض شیشه‌ای خود را در شرایط مساعدی نگهداری کنید.

نگهداری اصولی از حوض شیشه ای

تعادل آب را حفظ کنید

حفظ تعادل شیمیایی مناسب در حوضچه شیشه‌ای به منظور شفاف نگه داشتن آب و همینطور جلوگیری از آسیب دیدن دیواره‌های شیشه‌ای ضروری به نظر می‌رسد. سطح pH، قلیائیت و کلر را شما باید به طور مرتب بررسی کنید.

به طور مرتب باید شیشه‌ها را تمیز کنید

برای اینکه دیوارهای شیشه‌ای شفاف و عاری از آلودگی و زباله دیده شوند باید آن‌ها را به شکل مرتب تمیز کنید. به این منظور باید از یک پارچه یا اسفنج نرم برای پاک کردن شیشه استفاده کنید و از استفاده از مواد شیمیایی خشن یا مواد ساینده که می‌توانند سطح را خراش داده و به آن آسیب وارد کنند، خودداری کنید.

وجود هر نوع علائم نشتی را بررسی کنید

با توجه به این مطلب که ساخت حوض‌ با شیشه به مراتب پیچیده‌تر از حوض‌های سنتی است، این احتمال وجود دارد که این آیتم‌های تزئینی پرطرفدار در محوطه‌سازی معمولا بیشتر در معرض نشتی و یا سایر مسائل باشند. به همین خاطر باید مطمئن شوید که نشتی یا سایر مشکلات را به طور منظم بررسی کرده و به سرعت به آنها رسیدگی کنید تا از وارد آمدن آسیب بیشتر جلوگیری کرده باشید.

عدم استفاده از اشیا تیز و سنگین یک ضرورت است

شیشه در مقایسه با سایر مواد بیشتر در معرض آسیب ناشی از اجسام سنگین یا تیزتر است. در نتیجه هنگام گذاشتن یا جابجایی اشیا در اطراف محوطه استخر باید بسیار مراقب باشید و از قرار دادن هر نوع اثاثیه سنگین یا سایر اشیا در کنار دیوارهای شیشه‌ای خودداری کنید و همواره مراقب باشید که چیزی به شیشه نیفتد یا به آن برخورد نکنید.

کاربرد‌های حوض شیشه ای

حوض شیشه‌ای یک آیتم افزودنی منحصر به فرد و در عین حال خلاقانه است که می‌تواند طیف وسیعی از کاربردها را برای املاک مسکونی و تجاری به همراه داشته باشد. در ادامه بعضی از متداول‌ترین کاربردها برای ساخت حوض با شیشه آورده شده است.

کاربرد‌های حوض شیشه ای

ساخت حوضچه شیشه ای در منازل لوکس طرفداران بسیاری دارد

حوض‌های شیشه ای اغلب در منازل لوکس یافت می‌شوند؛ یعنی جایی که می‌توانند یک مرکز بصری خیره کننده برای ملک ارائه دهند. حوضچه شیشه ای به خصوص برای منازلی با محیط طبیعی خیره کننده مثل املاک کنار اقیانوس یا خانه‌هایی با منظره کوه مناسب می‌باشد. چرا که با دیوارهای شفاف خود می‌تواند دید واضحی را از محیط اطراف ارائه دهد.

هتل‌ها و استراحتگاه‌های لاکچری

حوض‌های شیشه‌ای در مواردی در هتل‌ها و استراحتگاه‌های سطح بالا یافت می‌شوند که می‌توانند تجربه‌ای منحصر به فرد و از نظر بصری خیره‌کننده را برای مهمانان ایجاد کنند. این حوض‌های شیشه ای معمولا در تراس‌های پشت بام یا سایر مناطق مرتفع قرار دارند.

ساخت حوض با شیشه برای املاک تجاری

حوض‌های شیشه ای همچنین می‌توانند یک افزودنی عالی برای املاک تجاری مثل ساختمان‌های اداری، مراکز خرده فروشی یا پارک‌های عمومی‌ به شمار بیایند. در این موارد، حوض‌‌های شیشه‌ای می‌توانند تجربه به یاد ماندنی را ارائه کنند که به متمایز شدن ملک از رقبای خود کمک بسیار زیادی می‌کند.

ساخت حوض با شیشه برای محیط‌های شهری

حوضچه‌های شیشه ‎ای می‌توانند یک افزودنی عالی برای محیط‌های شهری باشند؛ یعنی جایی که فضا غالبا محدود است. با نصب و راه‌اندازی یک حوض شیشه‌ای بر روی پشت بام یا سایر مناطق مرتفع، صاحبان املاک می‌توانند از فضای محدود بیرونی خود نهایت استفاده را برده و در عین حال ویژگی منحصر‌به‌فرد و از نظر بصری خیره کننده‌ای را برای ساکنان یا مهمانان ایجاد کنند.

هزینه ساخت حوض با شیشه به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی هزینه ساخت حوض شیشه‌ای و یا سایر مدل های حوض همچون ساخت حوض با یونولیت با توجه به عوامل متعددی مانند اندازه و شکل حوض، مواد مورد استفاده و محل و پیچیدگی نصب می‌تواند بسیار متفاوت باشد. با این وجود، حوض‌های شیشه ای به علت هزینه مواد شیشه‌ای تخصصی و تکنیک‌های نصب، گران‌تر از سایر حوض‌های سنتی می‌باشد.

هزینه ساخت حوض با شیشه به چه عواملی بستگی دارد؟

در اینجا بعضی از عواملی که می‌تواند بر هزینه ساخت حوض شیشه‌ای تأثیر بگذارد آورده شده است:

  • اندازه و شکل: به هر میزان که حوض بزرگتر و پیچیده‌تر باشد، هزینه ساخت آن بیشتر خواهد بود. در ضمن وجود اشکال و طرح‌های سفارشی نیز می‌تواند هزینه استخر را افزایش دهد
  • مواد شیشه‌ای: نوع شیشه ای که در ساخت حوض استفاده می‌شود می‌تواند بر هزینه آن تاثیر مستقیمی بگذارد. بعضی از انواع شیشه‌ها گران‌تر از سایرین هستند و به طور معمول برای دیوارها و کف استخر و شیشه‌های سکوریت با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند
  • آماده‌سازی محل: هزینه آماده سازی محل، از جمله گودبرداری و ساخت فونداسیون، با توجه به شرایط سایت و سطح کار مورد نیاز می‌تواند متفاوت باشد
  • استفاده از سیستم‌های برق و لوله کشی: هزینه نصب و راه‌اندازی سیستم‎‌های برق و لوله کشی مورد نیاز حوض مثل پمپ ها، فیلترها و بخاری‎ها با توجه به پیچیدگی سیستم و اندازه استخر می‌تواند متفاوت باشد
  • امکانات اضافی: هزینه امکانات اضافی مثل روشنایی، آب نما و محوطه‌سازی می‌تواند به هزینه کلی استخر اضافه کند

گروه مهندسی برکه با کادری مجرب و متخصص در خدمت شما است

گروه مهندسی برکه با کادری مجرب و متخصص در خدمت شما است

ساحت حوض شیشه‌ای بهترین انتخاب برای محوطه‌سازی مناطق مسکونی، تجاری و ادرای است و زیبایی خیره‌کننده‌ای به محیط اضافه می‌کند. مجموعه برکه با سال‌ها تخصص و تجربه در زمینه سخت حوض‌های شیشه‌ای تمامی نیازهای شما را به منظور نگهداری بلندمدت از چنین سازه‌ای فراهم می‌کند. مجموعه ما همچنین با بررسی شرایط پروژه، بهترین روش‌ها را به منظور عایق‌کاری و آب‌بندی و همچنین ساخت انواع حوض و حوضچه ها همچون ساخت حوض انبار را فراهم می‌کند.

هزینه ساخت حوض با شیشه به چه عواملی بستگی دارد؟

اندازه و شکل، استفاده یا عدم استفاده از امکانات اضافی و وجود سیستم‌های برق و لوله‌کشی می‌تواند بر هزینه ساخت حوضچه شیشه ای تاثیر مستقیم داشته باشد.

آیا امکان عایق‌بندی حوض شیشه‌ای به تنهایی وجود دارد؟

در بعضی از روش‌ها شما می‌توانید به تنهایی حوض را آب‌بندی کنید. اما ما توصیه می‌کنیم برای عایق بندی حوض آب از خدمات مجموعه‌های معتبر فعال در این حوزه مثل برکه استفاده کنید.

چگونه می‌توانیم مکان مناسب را برای حوض حیاط شیشه‌ای انتخاب کنیم؟

به منظور جلوگیری از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید که می‌تواند باعث رشد جلبک شود بهتر است نقطه‌ای را انتخاب کنید که سایه‌ای جزئی داشته باشد. به این منظور از مناطقی با درختان یا بوته‌های آویزان که می‌توانند برگ‌ها یا زباله‌ها را در آب بریزند باید خودداری کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 36

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *