loader image

تعمیرات موتورخانه استخر

خانه | خدمات موتورخانه استخر | تعمیرات موتورخانه استخر

فهرست مطالب

تعمیرات و نگهداری موتورخانه استخر امری ضروری است

شنا یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات افراد در فصول مختلف سال، به خصوص در فصل تابستان است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای گذراندن اوقات فراغت، با دوستان و اعضای خانواده خود به استخرهای شخصی یا عمومی بروند. همان‌طور که می‌دانید، موتورخانه قلب تپنده استخر است که بروز هر گونه نقص فنی در عملکرد آن می‌تواند فعالیت استخر را به طور جدی مختل کند.

به همین علت، صاحبان استخرها باید به تعمیرات موتورخانه استخر خود توجه ویژه‌ای داشته باشند و از بازرسی‌های فنی دوره‌ای غافل نشوند. شما می‌توانید با سرویس و نگهداری موتورخانه استخر به طور استاندارد، از بسیاری از هزینه‌های سنگین و اضافی جلوگیری کنید.

تعمیرات و نگهداری موتورخانه استخر امری ضروری است

موتورخانه استخر چگوه عمل می‌کند؟

به زبان ساده، موتورخانه به فضای سرپوشیده محدودی گفته می‌شود که اکثر تاسیسات و تجهیزات استخر در آن نصب می‌شوند. راه‌اندازی یک استخر مدرن و مطابق با استانداردهای روز دنیا بدون احداث موتورخانه امکان‌پذیر نیست. همان‌طور که می‌دانید، سیستم فیلتراسیون، سیستم گردش آب و سیستم گرمایش آب سه رکن اصلی برای تاسیس و راه‌اندازی هر استخر استانداردی به شمار می‌آیند. بسیاری از تجهیزات مربوط به این سه سیستم اساسی و ضروری در موتورخانه نصب می‌شوند.

عملکرد صحیح و استاندارد هر استخر به صورت مستقیم با نحوه عملکرد سیستم‌های فیلراسیون، گردش و گرمایش آب در ارتباط است. از طرف دیگر، عملکرد صحیح هر یک از این سیستم‌ها به تنهایی کاملا بی‌معنا است. زیرا تمامی تاسیسات استخر به یکدیگر وابسته هستند. به همین علت است که تعمیرات موتورخانه استخر و نگهداری صحیح از تجهیزات سیستم‌های نصب‌شده در موتورخانه اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند.

شما به عنوان صاحب استخر، باید به کمک تکنسین‌های متخصص و باتجربه عملکرد هر یک از سیستم‌های ذکرشده را به صورت منظم و مداوم مورد بازرسی و ارزیابی قرار دهید. بروز نقص فنی در هر یک از این سیستم‌ها و عدم رسیدگی و برطرف کردن آن‌ها می‌تواند خسارت‌های سنگینی را به استخر وارد کند. اگر استخر مورد نظر از نوع عمومی باشد، نگهداری موتورخانه استخر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

تماس با برکه

دلایل اهمیت تعمیرات موتورخانه استخر

همان‌طور که اشاره کردیم، موتورخانه قلب تپنده هر استخر است و تمامی تاسیسات و تجهیزات ضروری در این محیط نصب می‌شوند. این تجهیزات و تاسیسات نیز درست مانند تجهیزات هر بخش دیگری با گذر زمان دچار انواع نقص‌های فنی و فیزیکی می‌شوند. در نتیجه شما به عنوان صاحب استخر باید در زمان مناسب نسبت به تعمیرات موتورخانه استخر اقدام کنید.

موتورخانه استخر چگوه عمل می‌کند؟

تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر و همچنین شستشوی کویل موتورخانه فرایندی تخصصی است و باید توسط تکنسین‌های باتجربه انجام شود. تکنسینی که قصد تعمیر مورتوخانه را دارد، باید با تاسیسات، سیستم فیلتراسیون، سیستم‌های گرمایشی، سیستم گردش آب، مهندسی برق و نحوه گرم كردن اب استخر … آشنایی کامل داشته باشد. به همین علت، ممکن است شما برای تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر به چندین تکنسین ماهر که در رشته خاصی تبهر دارند، نیاز پیدا کنید. اما سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که چرا تعمیرات موتورخانه استخر تا این اندازه اهمیت و ضرورت دارد؟ در ادامه با دلایل حیاتی بودن تعمیر موتورخانه آشنا می‌شویم.

جلوگیری از مختل شدن علمکرد استخر

بروز کوچک‌ترین نقص‌های فنی در تاسیسات و سیستم‌های فیتراسیون، گردش آب و سیستم گرمایش می‌تواند عملکرد استخر را به شدت تحت‌تاثیر قرار دهد. این نقص‌های فنی با کاهش عملکرد و کارایی سیستم‌های فنی می‌توانند باعث افزایش مصرف انرژی در مجموعه مورد نظر شوند. عدم توجه و رسیدگی به نقص‌های فنی ایجادشده در تاسیسات و تجهیزات استخر، باعث می‌شود که با مرور زمان، این نقص‌های فنی بزرگتر و حادتر شوند و به طور کلی عملکرد استخر را با مشکل مواجه کنند.

مختل شدن عملکرد استخر و دور شدن شرایط آن از استانداردهای تعیین‌شده در نهایت منجر به تعطیلی و از کار افتادن استخر می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایلی اهمیت تعمیرات موتورخانه این است که شما می‌توانید از بروز نواقص فنی و گسترش آن‌ها به سایر بخش‌ها و سیستم‌های استخر جلوگیری کنید. در نتیجه هرگز نباید فرایند تعمیر و نگهداری سیستم‌های نصب‌شده در موتورخانه را به تعویق بیندازید.

تعمیرات موتورخانه استخر باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

از دیگر دلایل اهمیت تعمیرات موتورخانه استخر می‌توان به نقش آن در کاهش هزینه‌ها اشاره کرد. مشکلات مالی و اقتصادی در چند سال اخیر به دغدغه اصلی تمامی افراد تبدیل شده‌اند. به همین علت، تمامی ما به دنبال پیدا کردن روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های خود در زمینه‌های مختلف هستیم.

جلوگیری از مختل شدن علمکرد استخر

همان‌طور که می‌دانید، با توجه به قیمت ارز و شرایط اقتصادی هزینه خرید و نصب تجهیزات موتورخانه استخر بسیار بالا است و خراب شدن هر یک از این تجهیزات حیاتی می‌تواند به قیمت تعطیلی استخر تمام شود. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که درباره استخرهای عمومی صحبت می‌کنیم. زیرا استخرهای عمومی منبع اصلی درآمد صاحبان این مجموعه‌های ورزشی و تفریحی به شمار می‌آیند.

انجام بازرسی‌های دوره‌ای و منظم و تعمیرات موتورخانه استخر می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. شما با تعمیر و نگهداری از تجهیزات سیستم‌های تصفیه، گردش و گرمایش در موتورخانه می‌توانید از خراب شدن و از کار افتادن آن‌ها جلوگیری کرده و به این صورت از بسیاری از خسارت‌های سنگین و غیر قابل جبران پیشگیری کنید. از طرف دیگر، نگهداری صحیح از موتورخانه استخر می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و در نهایت، باعث کاهش هزینه‌های شما شود.

در نتیجه شما با پرداخت یک مبلغ منطقی به تکنسین‌ها و تعمیرکاران تجهیزات موتورخانه استخر، در حال جلوگیری از خسارت‌های چند میلیاردی و بروز مشکلات جدی مانند تعطیلی کامل استخر هستید. پس فراموش نکنید که در موعد مقرر، برای بازرسی و تعمیرات موتورخانه استخر با تکنسین‌های یک مجموعه معتبر و باسابقه تماس بگیرید.

حفظ شرایط ایده‌آل آب استخر

زمانی که آب استخر در شرایط محیطی ایده‌آل قرار نداشته باشد، شما نمی‌توانید از شنا کردن و آب‌تنی با دوستان و اعضای خانواده لذت ببرید. سیستم‌های نصب‌شده در موتورخانه استخر وظیفه ایجاد شرایط ایده‌آل برای شنا کردن در آب استخر را برعهده دارند. به گردش درآوردن آب استخر، تصفیه و ضدعفونی کردن و رساندن دمای آب به محدوده ایده‌آل از جمله وظایفی هستند که برعهده تجهیزات سیستم‌های نصب‌شده در موتورخانه استخر قرار دارند.

تعمیرات موتورخانه استخر برای حفظ سلامتی افراد

قرار گرفتن آب استخر در شرایط دمایی ایده‌آل برای شنا کردن، به خصوص در فصول سر سال از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ما از تعمیرات موتورخانه استخر و انجام بازرسی‌های منظم غافل شویم، به مرور زمان تجهیزات سیستم گرمایش آب با مشکل مواجه شده و عملکرد و راندمان بالای خود را از دست می‌دهند. در نتیجه آب استخر از شرایط ایده‌آل خود خارج خواهد شد.

تعمیر و نگهداری استخر این امکان را برای ما فراهم می‌کند که همیشه آب استخر را در شرایط استاندارد و ایده‌آل حفظ کنیم. مطلوب بودن شرایط استخر باعث می‌شود که افراد تمایل بیشتری به استفاده از خدمات مجموه تفریحی و ورزشی شما پیدا کنند. به خصوص اگر شما بتوانید این شرایط ایده‌آل را در فصول سرد سال مانند زمستان نیز حفظ کنید، می‌توانید تعداد مشتریان استخر و در نتیجه میزان درآمد خود را افزایش دهید.

در خصوص استخرهای خانگی و شخصی نیز باید به این نکته اشاره کنیم که ایجاد شرایط محیطی ایده‌آل و تنظیم دمای آب می‌تواند تجربه لذت‌بخشی را در کنار دوستان و اعضای خانواده برای شما به ارمغان بیاورد. پس برای ایجاد شرایط ایده‌آل هرگز از تعیمر سیستم گرمایش و فیلتراسیون موتورخانه غافل نشوید.

تعمیرات موتورخانه استخر برای حفظ سلامتی افراد

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت تعمیرات موتورخانه به نقش تجهیزات سیستم‌های فیلتراسیون و ضدعفونی آب در حفظ سلامتی افراد مربوط می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، در طول روز تعداد زیادی از افراد از استخرها استفاده می‌کنند. این امکان وجود دارد که تعدادی از این افراد به انواع بیماری‌های پوستی و عفونی مبتلا باشند. اگر تجهیزات مربوط به سیستم فیلتراسیون و ضدعفونی موتورخانه به درستی عمل نکنند، این عوامل بیماری‌زا به سادگی به سایر افراد منتقل می‌شوند و سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازند.

در مورد استخرهای روباز، عوامل محیطی و طبیعی متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث آلودگی آب استخر و رشد انواع جلبک، قارچ و … شوند. تعمیرات موتورخانه استخر و رسیدگی به سیستم فیلتراسیون و گردش آب مهم‌ترین عامل در جلوگیری از بروز این مشکلات خطرناک به شمار می‌آید. اگر آب استخر به درستی در سیستم لوله‌شی به گردش در نیاید و نتواند به سیستم فیلتراسیون برسد، آلودگی محیط استخر افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر، اگر سیستم گردش آب عملکرد مناسبی داشته باشد اما سیستم فیلتراسیون درست عمل نکند، عملا گردش آب امری بیهوده است.

شما به عنوان صاحب استخر باید سیستم گردش و تصفیه آب استخر را به صورت منظم مورد بررسی قرار دهید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. زیرا مسئولیت حفظ سلامتی تمامی افرادی که از استخرهای شخصی و عمومی استفاده می‌کنند، برعهده صاحب استخر است.

حفظ شرایط ایده‌آل آب استخر

کدام یک از بخش‌های موتورخانه استخر به تعمیرات نیاز دارند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، سیستم گردش آب، سیستم فیلتراسیون و سیستم گرمایش از اجزای اصلی موتورخانه استخر به شمار می‌آیند که تعمیر و نگهداری آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه به عملکرد صحیح هر یک از این سیستم‌ها و برطرف کردن نواقص فنی آن‌ها می‌تواند از هدر رفتن انرژی، افزایش هزینه و خراب شدن تجهیزات موتورخانه جلوگیری کند.

بنابراین صاحبان استخرهای شخصی و عمومی باید همواره توجه ویژه‌ای به نحوه عملکرد این سه سیستم حیاتی داشته باشند. عملکرد صحیح هر یک از سیستم‌های گردش آب، فیلتراسیون  وگرمایش آب به دیگری وابسته است و شما باید در زمان مناسب و پیش از بروز مشکلات جدی نسبت به تعمیرات موتورخانه استخر و برطرف کردن نقص فنی این سیستم‌ها اقدام کنید. در ادامه به نقش هر یک از این سیستم‌ها در عملکرد استخر و اهمیت تعمیر و نگهداری هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم.

تعمیرات موتورخانه استخر برای حفظ سلامتی افراد

تعمیر و نگهداری سیستم گرمایش موتورخانه

سیستم گرمایش موتورخانه یکی از حیاتی‌ترین اجزای استخرها است. این سیستم نه تنها وظیفه حفظ دمای محیط در شرایط ایده‌آل را برعهده دارد، بلکه باید دمای آب استخر را نیز به کمک مبدل‌های حرارتی به بازه استاندارد برساند. به طور کلی، مهم‌ترین وظیفه سیستم گرمایشی، تنظیم دمای آب ورودی به استخر است. در نتیجه تعمیرات موتورخانه استخر و سیستم گرمایش آن باید یکی از اولویت‌های اصلی صاحبان استخرها باشد.

در صورت بروز نقص فنی و اختلال در سیستم گرمایش استخر، شما نمی‌توانید در آب آن شنا کنید. این مشکل زمانی پررنگ‌تر می‌شود که در فصول سرد سال حضور داشته باشیم. در چنین شرایطی وارد شدن به آب استخر و شنا کردن هیچ نتیجه‌ای به غیر از سرماخوردگی به همراه نخواهد داشت.از طرف دیگر، بسیاری از استخرها در سایر بخش‌های خود دارای سونا و جکوزی هستند. در صورت بروز مشکل در نحوه عملکرد سیستم گرمایش موتورخانه چگونه می‌توان آب جکوزی را گرم کرد؟

کدام یک از بخش‌های موتورخانه استخر به تعمیرات نیاز دارند؟

تعمیر و نگهداری سیستم گرمایش موتورخانه استخر مزایای فراوانی دارد که عبارتند از:

  • کمک به حفظ دمای آب در شرایط ایده‌آل و گرم کردن آن تا دمای 28 درجه سانتی گراد
  • امکان تامین آب گرم برای دوش استحمام و سرویس‌های بهداشتی در استخرهای عمومی
  • کمک به تنظمی دمای محیط استخر و جلوگیری از سرد شدن محیط
  • کاهش مصرف انرژی برای گرم کردن آب و محیط استخر

پیشنهاد می‌شود که برای جلوگیری از بروز مشکلات ذکرشده و به منظور حفظ شرایط ایده‌آل و تنظیم دمای آب استخر، حتما سیستم گرمایش موتورخانه را به صورت دوره‌ای مورد بازرسی و عیب‌یابی قرار دهید. در صورت وجود هر گونه نقص فنی، بلافاصله با کمک یک تکنسین ماهر و باتجربه اقدام به رفع مشکل فنی کنید.

بازرسی منظم و تعمیر سیستم فیلتراسیون استخر

سیستم فیلتراسیون یا همان تصفیه آب استخر اساسی‌ترین نقش را در حفظ سلامتی افراد و جلوگیری از رشد و تکثیر انواع میکروب، باکتری، جلبک، قارچ و … برعهده دارد. اگر سیستم فیلتراسیون استخری دچار نقص فنی شود و صاحب آن نسبت به تعمیرات موتورخانه استخر اقدام نکند، آب آن در مدت زمان بسیار کوتاهی غیر قابل استفاده خواهد شد.

تعمیر و نگهداری سیستم گرمایش موتورخانه

سیستم فیلتراسیون موتورخانه وظیفه پاکسازی و جدا کردن انواع آلودگی از آب استخر را برعهده دارد. با گذر زمان، این آلودگی‌ها در سیستم فیلتراسیون انباشته شده و باعث بروز مشکلاتی در سیستم تصفیه می‌شوند. در نتیجه شما باید در دوره‌های زمانی مشخصی نسبت به تعمیر این سیستم اقدام کنید. تعمیر و نگهداری سیستم فیلتراسیون موتورخانه استخر فرایندی تخصصی است و شما برای انجام آن باید از نیروهای متخصص و باتجربه کمک بگیرید.‌

مزایای تعمیرات سیستم فیلتراسیون موتورخانه عبارتند از:

  • جلوگیری از رشد و تکثیر انواع میکروب، باکتری و آلودگی‌ها در محیط استخر
  • جلوگیری از مختل شدن فرایند تصفیه و ضدعفونی آب استخر
  • کمک به حفظ سلامتی تمامی افرادی که از امکانات استخر استفاده می‌کنند

بازرسی منظم و تعمیر سیستم فیلتراسیون استخر

توجه ویژه به نگهداری از سیستم گردش آب و لوله‌کشی‌ها

اگر استخر شما سیستم فیلتراسیون و گرمایش آب سالمی داشته باشد، اما سیستم گردش آب و لوله‌کشی‌های آن دچار نقص و گرفتگی باشند، چگونه می‌توانید دمای آب را تنظیم کرده و آن را ضدعفونی کنید؟ به همین علت است که گفته می‌شود عملکرد هر یک از سیستم‌های موتورخانه به دیگری وابسته است. زمانی که درباره تعمیرات موتورخانه استخر صحبت می‌شود، بسیاری از افراد معمولا بر تعمیر و نگهداری تجهیزات نصب‌شده در موتورخانه متمرکز شده و از بررسی وضعیت لوله‌کشی استخر غافل می‌شوند.

عدم توجه به شرایط سیستم گردش آب و لوله‌کشی‌های استخر می‌تواند به صورت مستقیم روی عملکرد استخر و راندمان سایر سیستم‌ها مانند سیستم گرمایش و فیلتراسیون تاثیر منفی داشته باشد. زیرا لوله‌کشی استخر وظیفه انتقال آب از داخل کاسه استخر به سیستم فیلتراسیون و گرمایش و سپس بازگرداندن آن به داخل کاسه استخر را برعهده دارد. این تاسیسات و لوله‌کشی‌های سیستم گردش آب نیز ممکن است به دلایل مختلفی دچار نقص و گرفتگی شوند.

برای تعمیرات سیستم لوله‌کشی استخر باید از یک متخصص تاسیسات کمک بگیرید. توجه داشته باشید که به تعویق انداختن فرایند تعمیرات لوله‌کشی و تاسیسات استخر می‌تواند هزینه‌های بسیار سنگینی را به شما تحمیل کند. زیرا این لوله‌کشی‌ها معمولا در فونداسیون استخر نصب می‌شوند و شما برای تعویض آن‌ها باید تقریبا تمام استخر را تخریب کنید. پس بهتر است از تعمیرات موتورخانه استخر غافل نشوید.

مهم‌ترین مزایای تعمیر به موقع و اصولی سیستم گردش آب عبارتند از:

  • کمک به جبران آب هدر رفته به دلیل تبخیر سطحی
  • تامین آب هدر رفته به دلیل ورود و خروج افراد به داخل آب استخر
  • کمک به بهبود علمکرد سیستم فیلتراسیون و گرمایش
  • جلوگیری از ایجاد اختلال در گردش آب استخر و کاهش سطح آب

توجه ویژه به نگهداری از سیستم گردش آب و لوله‌کشی‌ها

تعمیرات سیستم برق‌کشی موتورخانه استخر

بسیاری از تجهیزات موتورخانه استخر به وسیله جریان الکتریسیته کار می‌کنند. به همین علت، سیستم برق‌کشی استخر یکی از اجزای اساسی سیستم موتورخانه به شمار می‌آید. تجهیزاتی مانند پمپ، تابلو برق، سیستم نور و … برای حفظ عملکرد خود به صورت مستقیم از یک منبع تغذیه استفاده می‌کنند. تعمیرات موتورخانه استخر تنها به تعمیر تجهیزات سیستم‌های گرمایش، فیلتراسیون و گردش آب محدود نمی‌شود و شما باید برای جلوگیری از بروز مشکلات مختلف به صورت مداوم سیستم برق‌کشی استخر را مورد بازرسی قرار دهید.

تعمیر و نگهداری سیستم برق‌کشی موتورخانه استخر از دو جهت اهمیت بسیار بالایی دارد:

  • حفظ امنیت افراد: سیم‌کشی‌های برق استخر به صورت دائمی در معرض آب و رطوبت قرار دارند. همین امر باعث افزایش خطر برق‌گرفتگی برای افرادی می‌شود که از استخر استفاده می‌کنند. بروز کوچک‌ترین نقص فنی یا اتصالی در سیستم برق‌کشی می‌تواند زندگی بسیاری از افراد را با خطرات جدی مانند برق‌گرفتگی شدید و حتی مرگ مواجه کند. به همین علت بازرسی منظم و نگهداری صحیح از سیستم برق استخر اهمیت بالایی دارد
  • جلوگیری از مختل شدن عملکرد تجهیزات برقی: همان‌طور که اشاره کردیم، بسیاری از تجهیزت سیستم‌های گرمایشی و فیلتراسیون موتورخانه به کمک جریان الکتریسیته کار می‌کنند. بروز نقص فنی و قطع شدن جریان برق می‌تواند این سیستم‌های حیاتی را به طور کامل از کار بیندارد. به همین علت است که در بحث نگهداری موتورخانه استخر، به سیستم برق توجه ویژه‌ای می‌شود

به طور کلی، بدون سیستم برق تمامی اجزای استخر شما از جمله روشنایی و سیستم تصفیه آب با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. از طرف دیگر، اتصالی سیستم برق استخر می‌تواند سلامتی و جان دوستان و عزیزان شما را به خطر بیندازد. پس هرگز نباید از نکات ایمنی غافل شوید.

عیب‌یابی و تعمیر تجهیزات موتورخانه استخر

عیب‌یابی و تعمیر تجهیزات موتورخانه استخر

شما برای تعمیرات موتورخانه استخر باید پیش از هر چیز با انجام بازرسی‌های فنی دوره‌ای تمامی تجهیزات موتورخانه را عیب‌یابی کنید. تا زمانی که نتوانید عیوب تجهیزات و دستگاه‌های مختلف را به درستی تشخیص دهید، نمی‌توانید دستگاه مورد نظر را تعمیر کنید. پس نخستین گام برای تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر، انجام بازرسی‌های دوره‌ای و عیب‌یابی دستگاه‌ها و تجهیزات است.

سیستم‌های نصب‌شده در موتورخانه که وظیفه گردش، تصفیه و گرمایش آب را بر عهده دارند، هر یک از دستگاه‌ها و تجهیزات متفاوتی تشکیل شده‌اند. بسیاری از این دستگاه‌ها به مرور زمان دچار عیوب مختلفی می‌شوند و شما برای حفظ عملکرد استخر و بالا نگه داشتن راندمان موتورخانه باید به رفع آن‌ها بپردازید. معمولا برای عیب‌یابی و تعمیر تجهیزات موتورخانه از تکنسین‌های فنی باتجربه کمک گرفته می‌شود.

بررسی تجهیزات موتورخانه و عیب‌یابی به منظور تعمیر و نگهداری

اما سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که عیب‌یابی و تعمیر کدام یک از تجهیزات موتورخانه مهم‌تر و حیاتی‌تر است؟ به طور کلی، شما نباید از تعمیرات هیچ یک از اجزای موتورخانه غافل شوید. اما در این میان برخی از تجهیزات و دستگاه‌ها نقش پررنگ‌تری را در حفظ کیفیت، بهداشت و تنظیم دمای آب ایفا می‌کنند که باید نسبت به تعمیر و نگهداری آن‌ها توجه بیشتری داشت. زیرا به وجود آمدن نقص فنی در هر یک از این تجهیزات و دستگاه‌ها می‌تواند روی عملکرد سایر بخش‌ها و کیفیت آب استخر تاثیر منفی بگذارد.

حیاتی‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات موتورخانه که تعمیر و نگهداری آن‌ها اهمیت بالایی دارد، عبارتند از:

  • فیلترهای سیستم تصفیه آب استخر
  • لوله‌کشی موتورخانه
  • مبدل حرارتی، گرم‌کن و مشعل سیستم گرمایشی
  • پمپ در سیستم گردش آب

تعمیرات و تعویض فیلترهای سیستم تصفیه در موتورخانه استخر

نقش سیستم فیلتراسیون موتورخانه در حفظ کیفیت و بهداشت آب استخر انکارناپذیر است. معمولا در سیستم فیلتراسیون استخرها از انواع فیلترها برای تصفیه آب استفاده می‌شود. این فیلترها می‌توانند ذراتی با ابعاد چند میکرون را از آب جدا کرده و از ورود عوامل بیماری‌زا و آلوده‌کننده به محیط استخر پیشگیری کنند.

فیلترهای شنی یکی از کاربردی‌ترین فیلترها برای حفظ شفافیت آب استخر به شمار می‌رود. آب استخر پس از ورود به داخل فیلتر شنی و قرار گرفتن در معرض سیلیس به طور کامل شفاف می‌شود و بیشتر آلاینده‌های آن از بین می‌روند. این آلاینده‌های ریز و درشت در فیلتر شنی باقی می‌مانند و با مرور زمان باعث کاهش کارایی فیلترها می‌شوند. پایین آمدن کارایی و بازدهی فیلترها به معنای کاهش کیفیت آب و کاهش راندمان سیستم فیلتراسیون موتورخانه است. به همین علت، گفته می‌شود که باید فیلرتهای سیستم تصفیه آب استخر را در دوره‌های زمانی مشخص تعویض کرد.

با توجه به این که تعویض فیلترهای سیستم تصفیه آب یکی از گام‌های مهم تعمیرات موتورخانه استخر به شمار می‌آید، این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود که در چه بازه زمانی باید این فیلترها را تعویض کرد؟ انتخاب زمان مناسب برای تعویض فیلتر ب عواملی مانند عمر مفید و کیفیت فیلتر وابسته است. اما معمولا فیلترها با گذشت 5 سال از عمر مفید خود دچار افت شدید کارایی می‌شوند و نیاز به تعویض دارند.

تعمیرات و تعویض فیلترهای سیستم تصفیه در موتورخانه استخر

عیب‌یابی و تعمیرات لوله‌کشی موتورخانه استخر

لوله‌کشی موتورخانه استخر وظیفه به گردش در آوردن آب در بخش‌های مختلف را برعهده دارد. بروز مشکلات فنی مختلف در سیستم لوله‌کشی موتورخانه می‌تواند عملکرد سایر سیستم‌ها و دستگاه‌ها را به طور جدی مختل کند. به همین علت در تعمیرات موتورخانه استخر، به عیب‌یابی و نگهداری از سیستم لوله‌کشی موتورخانه‌ توجه ویژه‌ای می‌شود.

به طور کلی نواقص و مشکلات سیستم لوله‌کشی موتورخانه به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • قرسوده شدن لوله‌کشی‌ها با گذر زمان که امری طبیعی است و در چنین مواقعی نیاز به تعویض سیستم لوله‌کشی استخر دارید
  • نشتی و مشکلات فنی سیستم لوله‌کشی که در موارد جدی نیاز به تعویض لوله‌کشی دارید، اما در موارد جزئی‌تر می‌توانید با استفاده از روش‌هایی مانند آب‌بندی لوله‌کشی مشکل را برطرف کنید

عیب‌یابی و تعمیرات لوله‌کشی موتورخانه استخر

تعویض لوله‌کشی استخر فرایندی دشوار، پرهزینه و زمان‌بر است. به همین علت، اگر نیاز پیدا کردید که سیستم لوله‌کشی موتورخانه و استخر خود را به طور کامل تعویض کنید، حتما به سراغ لوله‌های UPVC باکیفیت بروید. این لوله‌ها مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی دارند و نصب آن‌ها می‌تواند در بلندمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شود.

تعمیر تجهیزات سیستم گرمایش موتورخانه

سیستم گرمایش موتورخانه وظیفه تنظیم دمای آب استخر را برعهده دارد. این سیستم نیز با گذر زمان به دلایل مختلف با مشکلات فنی مواجه می‌شود که شما باید با انجام بازرسی‌های دوره‌ای و عیب‌یابی صحیح، نسبت به برطرف کردن مشکلات فنی این سیستم اقدام کنید. مبدل حرارتی، گرم‌کن و مشعل سیستم گرمایشی از جمله تجهیزاتی هستند که بیشتر دچار نقص فنی می‌شوند.

تعمیر تجهیزات سیستم گرمایش موتورخانه

عملکرد نامناسب سیستم گرمایش استخر می‌تواند به دلیل وجود نقص فنی در هر یک از این تجهیزات ایجاد شود. در ادامه با عیب‌یابی و روش حل این مشکلات فنی آشنا می‌شویم:

  • ایجاد خوردگی در مبدل حرارتی: این مشکل در صورت عملکرد نامناسب فیلترهای شنی و ورود آلاینده‌ها به داخل مبدل حرارتی ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل باید در قدم اول فیلترهای شنی را تعویض کنید
  • عدم توانایی گرم‌کن در تنظیم دمای آب: تنظیم نادرست تایمر، کثیف بودن فیلترهای سیستم فیلتراسیون، کاهش فشار گاز و عملکرد نادرست ترموستات از مهم‌ترین عوامل بروز این مشکل هستند که برای برطرف کردن آن باید از یک تکنسین باتجربه کمک بگیرید
  • تجمع دوده در محفظه احتراق گرم‌کن: نامناسب بودن میزا جریان آب عبوری از گرم‌کن و مسدود شدن دریچه خروج هوا از دلایل ایجاد این مشکل به شمار می‌روند
  • ضعیف شدن شعله مشعل: کاهش فشار گاز و ایجاد آلودگی در مشعل از علل اصلی بروز این مشکل هستند که باید در مراحل تعمیرات موتورخانه استخر نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید
  • کاهش جریان آب عبوری: رسوب‌گرفتگی مبدل حرارتی یکی از دلایل اصلی کاهش جریان آب عبوری در سیستم گرمایش استخر است که باید برای برطرف کردن آن سایر قسمت‌های موتورخانه مانند سیستم فیلتراسیون را نیز مورد بازرسی و عیب‌یابی قرار دهید

برای تعمیرات موتورخانه از تکنسین‌های مجرب کمک بگیرید

موتورخانه استخر از تعداد زیادی تجهیزات و سیستم‌های پیشرفته تشکیل شده است که شما برای برطرف کردن نواقص فنی هر یک از آن‌ها به تجربه و دانش فنی بالایی نیاز دارید. اقدام به تعمیرات موتورخانه استخر بدون توجه به نکات ایمنی و فنی می‌تواند نتیجه معکوسی داشته باشد و صرف باعث افزایش هزینه‌ها و بروز مشکلات حادتر شود. به همین علت، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای تعمیر تجهیزات موتورخانه حتما از تکنسین‌های باتجربه کمک بگیرید. مطمئن باشید که با صرف یک مبلغ ناچیز می‌توانید از بروز مشکلات جدی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

برای تعمیرات موتورخانه از تکنسین‌های مجرب کمک بگیرید

تعمیر موتورخانه را به تکنسین‌های مجموعه برکه بسپارید

تجهیزات موتورخانه به عنوان قلب تپنده استخر وظیفه تنظیم دما، فیلتراسیون، ضدعفونی کردن و به گردش در آوردن آب در استخر را برعهده دارند. متاسفانه هر یک از این تجهیزات با گذر زمان و به دلایل مختلف دچار نقص و فنی کاهش راندمان می‌شوند. در چنین مواقعی شما باید به سراغ تعمیرات موتورخانه استخر بروید. از آنجا که تعمیر و نگهداری موتورخانه اعم از تعمیر موتوخانه گازوئیلی استخر و یا سایر موتورخانه های استخر امری تخصصی است، باید از تجربه تکنسین‌های یک مجموعه معتبر و باسابقه استفاده کنید.

مجموعه برکه با چندین سال سابقه در زمینه طراحی، ساخت، اجرا، فروش تجهیزات موتورخانه و فروش تاسیسات استخر و تعمیرات استخرهای خانگی و عمومی، آماده خدمت‌رسانی به شما است. شما می‌توانید برای کسب مشاوره و تعمیر موتورخانه استخر و بستن قرارداد سرویس و نگهداری موتورخانه مورد نظر با کارشناسان ما در مجموعه بزرگ برکه تماس بگیرید.

چنانچه تمایل دارید تا درخصوص موتورخانه استخر با پکیج اطلاعات جامعی بدست آوردید با کلیک روی لینک هر آنچه لازم است را خواهید آموخت.

عدم توجه به تعمیر و نگهداری سیستم برق استخر چه خطراتی را به همراه دارد؟

عدم توجه به سیستم برق استخر و موتورخانه می‌تواند باعث ایجاد خطراتی مانند برق‌گرفتگی، خرابی تجهیزات موتورخانه و حتی بروز آتش‌سوزی شود.

نگهداری صحیح از تجهیزات موتورخانه چه مزایایی دارد؟

نگهداری صحیح از تحهیزات موتورخانه و برطرف کردن به موقع نواقص فنی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفظ نظافت آب استخر شود.

چگونه تجهیزات موتورخانه را تعمیر کنیم؟

تعمیر تجهیزات سیستم‌های تصفیه، گردش و گرمایش آب دارای فرایندی بسیار تخصصی است. پیشنهاد می‌شود برای تعمیرات موتورخانه استخر از تکنسین‌های باتجربه کمک بگیرید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 43

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *