loader image

ساخت حوض برای غاز

خانه | خدمات ساخت حوض | ساخت حوض برای غاز

ساخت حوض برای غاز

غازها موجوداتی آبزی هستند و به منظور حفظ سلامتی و رشد سریع جوجه ها، پرورش دهندگان باید شرایط زندگی مطلوب را برای آن ها فراهم کنند. از این رو با ساخت استخر می توان نبود برکه های آب را به طو مصنوعی برای غازها جبران نمود. برای آشنایی با مراحل ساخت حوض برای غاز و نکات مربوط به آن با ما همراه باشید.

چرا غازها نیاز به شنا کردن دارند؟

چرا غازها نیاز به شنا کردن دارند؟

شنا کردن یک سرگرمی برای پرندگان در هوای گرم محسوب می شود. علاوه بر این، شنا تاثیر خوبی بر ظاهر و سلامت غازها دارد. یکی دیگر از دلایل ساخت استخر برای غازها، کمک به جذب بهتر مواد مغذی می باشد. از طرف دیگر، آب تاثیر مهمی در تخم گذاری آن ها دارد.

در صورت عدم وجود فرصت مناسب برای شنا کردن، افزایش وزن روزانه غازها تا 30 درصد کاهش می یابد. در واقع، اب به توزیع یکنواخت چربی در سرتاسر بدن آن ها کمک می کند. همچنین احتمال عفونت را کاهش می دهد. برای جوجه غازها باید یک حوضچه بسازید تا با شرایط طبیعت آشنا شوند.

تماس با برکه

مزایا و معایب ساخت حوضچه برای غازها

ساخت یک استخر مصنوعی برای غازها و همچنین ساخت حوض برای ماهی علاوه بر مزایای متعددی که دارد، با معایبی نیز همراه است. از جمله مزایای آن می توان به حفظ سلامت پرندگان، تقویت سیستم ایمنی و محافظت در برابر آفات، ایجاد شرایط زندگی طبیعی، توزیع یکنواخت چربی در بدن غاز، کاهش هزینه مالی نگهداری و پرورش غازها اشاره کرد.

اما ساخت یک برکه دست ساز برای غازها دارای معایبی نظیر نیاز به مراقبت مداوم به دلیل کثیف شدن آب، تبخیر شدن آب در هوای گرم و غیره می باشد. در واقع، اگر مخزنی برای پر کردن حوضچه وجود نداشته باشد، شما مجبور هستید به صورت دستی برای پر کردن آن اقدام کنید.

ویژگی های حوض برای پرورش غاز

ویژگی های حوض برای پرورش غاز

برای انتخاب ابعاد و فرم حوضچه ای که می خواهید برای غاز و اردک های خود بسازید، بستگی به بودجه، سلیقه و تعداد غازها بستگی دارد. در واقع برای تعداد اندکی غاز و اردک، یک حوضچه کوچک مناسب خواهد بود. البته باید به طور منظم برای تمیز کردن آن اقدام کنید. در اینجا به توضیح ویژگی های حوض برای غاز و اردک می پردازیم:

  • حوضچه مناسب برای پرورش غاز و اردک باید از استحکام کافی برخوردار باشد. آستر حوض به خودی خود و با گذشت زمان دچار پوسیدگی می شود. بنابراین باید به طور منظم بررسی شود و در صورت نیاز پوشش سطح حوض را ترمیم کنید.
  • این حوض باید در یک یا هر دو طرف دارای شیب ملایم باشد تا پرندگان بتوانند به راحتی به حوض وارد و از آن خارج شوند. ترجیحا باید سطحی کم عمق داشته باشد تا پرندگان به راحتی روی آن بایستند.
  • هنگام ساخت حوض برای غاز باید از محکم بودن لبه های حوض اطمینان حاصل کنید. چرا که غاز و اردک دائما با منقار خود هر نقطه مرطوبی را حفر می کنند و این مسئله باعث تضعیف ساختار حوض می شود.
  • یکی از ساده ترین و ارزان ترین انواع حوض برای پرورش غاز، حوضچه های بتنی می باشد. در صورتی که یک حوض بتنی توسط افراد متخصص ساخته شود، چندین دهه دوام خواهد آورد. در ضمن شما می توانید آن را در فرم دلخواه خود به صورت دایره ای، شش ضلعی و غیره سفارش دهید.

مراحل ساخت حوضچه برای غاز

غاز ها از دسته جانورانی هستند که برای ادامه حیات خود به آب تنی نیاز دارند. بنابراین ساخت حوض برای افرادی که تصمیم به پرورش غاز و اردک دارند، الزامی است. در صورتی که تصمیم به ساخت حوضچه برای غاز و اردک های خود داشته باشید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل ساخت حوضچه برای غاز

مرحله اول

ترجیحا نیاز به تعبیه یک مخزن مصنوعی در نزدیکی محل زندگی غازها وجود دارد. غازها معمولا از مکان زندگی خود چندان دور نمی شوند. یک منطقه ای در سایه بوته ها با خاک نرم و سست انتخاب کنید. اندازه حوض باید با تعداد غازها همخوانی داشته باشد.

برای ساخت حوضچه پرورش اردک و غاز باید ابتدا زمین را حفر کنید. سعی کنید ابتدا ابعاد و شکل حوض را روی زمین  رسم کنید و سپس آن را حدود 100 میلی متر حفر نمایید. عمق حفاری باید کمی بیشتر از عمق مورد نظر برای حوضچه باشد.

در صورت امکان، سعی کنید حوض هایی با زوایا و شیب تند را انتخاب نکنید. چرا که تمیز کردن آن ها دشوار است و متعد ترک خوردگی هستند. مطمئن شوید که خاک سطح حوض نرم باشد و خاک سست نباشد.

مرحله دوم

دور تا دور قسمت حفاری شده را با گچ و سیمان پر کنید. سپس بلوک بچینید و به کمک یک آستر پلاستیکی داخل گودال قرار دهید. سپس داخل گودال را با آب پر کنید و لبه های پلاستیک را زیر خاک یا سنگ قرار دهید.

مرحله سوم

یک لوله داخل حوضچه باید تعبیه شود تا بتوانید آب آن را به راحتی تخلیه کنید. در ضمن این حوض نیاز به یک شیر آب هم نیاز دارد تا بعد از تخلیه مجددا آن را پر از آب کنید.

مرحله چهارم

قبل از این که پرنده ها به داخل حوض بروند، دو هفته بعد از ساخت حوض، آب آن را عوض کنید. بعد از آن نیز باید آب به طور دوره ای عوض شود. چرا که بعد از مدتی این آب لجنی و آلوده می شود. شما می توانید از این آب برای رشد گیاهان باغچه خود استفاده کنید.

جمع بندی

پرورش غاز یکی از روش های درآمد برای برخی پرورش دهندگان به شمار می رود. از این رو بایستی شرایط مناسب و مطلوب برای زندگی آن ها را فراهم کنند. یکی از این شرایط، ساخت حوضچه برای غازها می باشد. در واقع می توان با ایجاد یک استخر مصنوعی باعث بهبود شرایط زندگی آن ها شد. در این مقاله به توضیح نکات مربوط به ساخت حوض برای غازها و مراحل آن پرداختیم.

مجموعه برکه علاوه بر خدمات مربوط به آب بندی، در زمینه ساخت و ساز حوض و حوضچه برای غازها نیز تخصص دارد. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. گروه مهندسی برکه با تکیه بر سال ها تجربه و همچنین تکنولوژی روز دنیا اقدام به ارائه خدمات مربوط به ساخت انواع حوض برای غاز و اردک نموده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید.

مزایای ساخت حوض برای غازها چیست؟

از جمله مزایای آن می توان به حفظ سلامت پرندگان، تقویت سیستم ایمنی و محافظت در برابر آفات، ایجاد شرایط زندگی طبیعی، توزیع یکنواخت چربی در بدن غاز، کاهش هزینه مالی نگهداری و پرورش غازها اشاره کرد.

ساده ترین و ارزان ترین انواع حوض برای غازها کدام است؟

یکی از ساده ترین و ارزان ترین انواع حوض برای پرورش غاز، حوضچه های بتنی می باشد. در صورتی که یک حوض بتنی توسط افراد متخصص ساخته شود، چندین دهه دوام خواهد آورد. در ضمن شما می توانید آن را در فرم دلخواه خود به صورت دایره ای، شش ضلعی و غیره سفارش دهید.

چه زمانی بعد از ساخت حوض باید آب آن را تعویض کرد؟

دو هفته بعد از ساخت حوض، آب آن را عوض کنید. بعد از آن نیز باید آب به طور دوره ای عوض شود. چرا که بعد از مدتی این آب لجنی و آلوده می شود. شما می توانید از این آب برای رشد گیاهان باغچه خود استفاده کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 39

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *