loader image

آب بندی استخر با فایبرگلاس

خانه | خدمات آب بندی استخر | آب بندی استخر با فایبرگلاس

آب بندی استخر با فایبرگلاس

استخرها منابع آبی هستند که در ساخت آن‌ها سیمان به‌کار رفته است. آب موجود در استخر به راحتی جذب سیمان می‌شود و مقدار نفوذ آن به داخل سیمان بسیار بالا است. همچنین افزایش جذب آب به سیمان سبب هدر رفتن آب تمام استخر و عدم ماندن آب در استخر می‌شود.

تماس با برکه

مقاومت مصالح ساختمانی مانند سیمان و بتن در برابر آب و رطوبت بسیار کم است و آسیب فراوانی به بدنه استخر وارد می‌شود. برای محافظت از بدنه استخر و نگهداری آب در آن به مدت طولانی باید دیواره استخر با مواد استاندارد و مناسبی عایق‌کاری شود تا مقاومت و دوام بدنه استخر افزایش یابد.

آب بندی استخر با فایبرگلاس روش مناسبی برای محافظت از دیواره سیمانی استخر است. ایجاد لایه محافظتی بر جداره دیوارها باعث افزایش خاصیت ضدآبی بدنه استخر می‌شود و توان مقاومتی آن در برابر حجم بالای آب افزایش خواهد یافت. بنابراین عدم عبور آب نکته‌ای اصلی برای طراحی و ساخت استخرهای سیمانی است که باید به آن توجهی ویژه شود.

استفاده از مش فایبرگلاس برای آب‌بندی استخرهای آبی

 

آب بندی استخرهای آبی با فایبرگلاس

استخرهای آبی هنگام مواجه با حجم زیاد آب در مدت زمان طولانی دچار فرسایش می‌شوند و آب فراوانی از استخر با تخریب سطوح سیمانی آن خارج خواهد شد. برای جلوگیری از نشتی آب به بیرون استخر استفاده از لایه‌ای محافظتی بسیار لازم و ضروری است.

آب بندی استخر با مواد مناسب برای نگهداری آب در استخر و عدم جذب آن توسط مصالح ساختمانی مانند سیمان انجام می‌شود. نفوذ آب به دیواره‌ها و کف استخر در مدت طولانی موجب ریزش استخر خواهد شد. عدم عایق‌کاری استخر در هنگام طراحی و ساخت آن منجر به حرکت آب در لایه‌های سیمانی می‌شود و به مرور زمان دیواره‌های استخر از بین می‌رود.

بنابراین مجاورت دائمی استخر با جریان آب سبب سستی جداره استخر شده و فروپاشی آن را به دنبال دارد. همواره متریال‌های گوناگونی به منظور عایق‌سازی استخر به‌کار برده می‌شود تا جریان آب در استخر امکان‌پذیر باشد. فایبرگلاس ماده‌ای مقاوم و ضدآب است که باعث جلوگیری از نفوذ آب به لایه‌های سیمانی می‌شود.

عایق کاری استخر با فایبرگلاس و سایر روش ها همچون آب بندی استخر با رزین و همچنین روش های آب بندی استخر بدون ایزوگام، استحکام سازه‌های آبی را افزایش خواهد داد. ساختار بتن و مواد سیمانی در اثر ایجاد حباب متخلخل می‌شود و باعث تخریب زودهنگام استخر خواهد شد. همچنین ساختار مصالح ساختمانی به گونه‌ای است که با تغییر هوا دچار فرسودگی می‌شود. با جذب آب موجود در استخر بتن توانایی تحمل تنش‌های دمایی را به هنگام یخ‌زدگی و یا ذوب آب ندارد.

بنابراین تغییر حالت آب در فصل زمستان و تابستان با تغییر دمای آن باعث فشار به مواد سیمانی خواهد شد و ساختار آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شکنندگی ساختار بتن و مواد سیمانی در اثر کاهش و افزایش دما باعث تخریب و فروپاشی دیواره استخر خواهد شد. آب بندی استخر با فایبرگلاس روشی مطمئن و کاربردی برای رفع آسیب‌های حاصل از فروپاشی دیواره سیمانی و یا بتنی است.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از نحوه عایق کاری استخر ژئوممبران و نیز برآورد هزینه آن با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.

عدم نفوذ آب به استخرهای آبی با عایق‌سازی آن‌ها

 

روش‌های آب‌‌ بندی استخر با فایبرگلاس

ورقه‌های ضدآب برای پوشش سطوح بتنی استفاده مفیدی برای ساخت استخرهای آبی دارد. البته روش‌های مختلفی برای آب بندی استخر با فایبرگلاس به کار می‌رود. توری فایبرگلاس و مش فایبرگلاس از جمله مواردی هستند که برای عایق‌کاری استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

متریال‌های متنوع از لحاظ ساختاری تفاوت اندکی با یکدیگر دارند. آب‌بندی استخر  با استفاده از مش فایبرگلاس ایده مناسبی برای مقاوم‌سازی جداره استخر است. میله‌های کامپوزیتی ساخته‌شده از الیاف شیشه‌ای در طراحی مش فایبرگلاس به‌کار برده می‌شوند که ساختاری مشبک با استفاده از آن ایجاد خواهد شد.

وزن سبک، انعطاف، ماندگاری بالا و مقاوم‌بودن از ویژگی‌های مش فایبرگلاس است که با نصب آن روی جداره استخر از نابودی آن جلوگیری می‌شود. خرید مش فایبرگلاس با قیمت مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی شرایط مطلوبی را برای عایق‌کاری استخر ایجاد کرده است.

همچنین دوام بالای عایق فایبرگلاس موجب افزایش کیفیت روش آب بندی استخر با فایبرگلاس می‌شود. استفاده از ورق‌های فایبرگلاس برای انواع آب و هوا و تغییرات دمایی در فصول مختلف سال امکان‌پذیر است که این مزیت آن را نسبت به سایر روش‌های آب‌بندی متمایز می‌کند.

 

آب بندی استخر با فایبرگلاس به منظور عدم ریزش دیواره‌ها و کف آن

 

استفاده از فایبرگلاس به منظور آب‌بندی استخر گزینه مناسبی برای حفاظت از دیواره‌های استخر است. ساخت استخر فایبرگلاس ذخیره و نگه‌داری آب در استخر را امکان‌پذیر می‌کند. سازه‌های آبی مانند استخر نیاز لازم و ضروری به عایق‌های رطوبتی مانند فایبرگلاس دارند.

لایه‌های محافظتی مانند فایبرگلاس از توان و مقاومت بالایی در برابر ساختارهای شیمیایی و اسیدی علاوه بر آب برخوردار هستند. بنابراین آب‌گریز ‌کردن محفظه‌های شیمیایی و استخرهای اسیدی با فایبرگلاس سبب افزایش استحکام جداره استخرها می‌شود.

رزین‌های گوناگونی مانند وینیل استر، اپوکسی و پلی استر در ساخت ورق‌های فایبرگلاس مورد استفاده قرار می‌گیرند. فایبرگلاس به عنوان ماده‌ای پرکاربرد معرفی می‌شود که از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است و در ساختار آن از رزین‌ها و الیاف شیشه‌ای استفاده می‌شود.

ترکیبات موجود در ورق‌های فایبرگلاس مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. این لایه کامپوزیتی به نام فیبر شیشه‌ای نیز در بازار موجود است و کاربرد فراوانی در صنعت دارد. عایق‌سازی محفظه‌های اسیدی و استخرهای آبی در صنایع گوناگون توسط فیبرهای شیشه‌ای یا همان فایبرگلاس‌ها انجام می‌شود و مانع از خرابی مخازن آبی و محفظه‌های نگهداری اسید خواهند شد.

همچنین آب بندی استخر با فایبرگلاس از ایجاد خسارات فراوان و آسیب‌های احتمالی در اثر نفوذ آب به دیواره‌های سیمانی و یا بتنی جلوگیری می‌کند. فایبرگلاس ماده‌ای سبک وزن با جرمی اندک است که استحکام بسیار زیادی دارد و در صنایع گوناگونی مانند خودروسازی، صنعت ساخت و ساز، صنایع تولیدی ایرانیت‌ها و … از فایبرگلاس استفاده‌های فراوان و مفیدی می‌شود.

ورق‌های فایبرگلاس ترکیبی از رزین‌های پلی استری، الیاف شیشه‌ای و رنگ‌ها هستند که در مکان‌های پرنور کاربرد زیادی دارند. مواد نفتی و پشم شیشه نیز از عناصر تشکیل‌دهنده فایبرگلاس هستند که به عنوان کامپوزیت‌های پلیمری شناخته می‌شوند.

استفاده از ورق‌های فایبرگلاس کامپوزیتی در آب‌بندی استخرهای آبی

 

ویژگی‌های استفاده از فایبرگلاس

بهترین روش برای محافظت از بدنه سازه‌های آبی عایق کاری استخر با فایبرگلاس است. ماندگاری بالا و طول عمر مفید یکی از ویژگی‌های مهم ورق‌های فایبرگلاس محسوب می‌شود. افزایش مقاومت شیمیایی فایبرگلاس باعث کاهش آسیب به دیواره استخرها خواهد شد.

بنابراین ورق‌های فایبرگلاس از بدنه استخر در برابر مواد اسیدی و عوامل مخرب شیمیایی محافظت کرده و موجب افزایش توان مقاومتی و استحکام سازه‌های آبی می‌شوند. همچنین خاصیت ضدآبی متریال فایبرگلاس اصلی‌ترین تاثیر را در افزایش مقاومت جداره سیمانی استخر می‌گذارد.

الیاف‌های شیشه‌ای و رزین‌های پلیمری به‌کار رفته در ورق‌های فایبرگلاس سبب ایجاد ویژگی آب‌گریزی لایه‌های محافظتی شده است. از مهم‌ترین ویژگی فایبرگلاس می‌توان به نارسانا و عایق‌بودن آن در برابر جریان الکتریکی اشاره کرد که آب بندی استخر با فایبرگلاس سبب کنترل جریان برق در برابر حجم زیاد آب موجود در استخر می‌شود. بنابراین خاصیت نارسانا بودن ورق‌های فایبرگلاس از ویژگی‌های بارز آن به حساب می‌آید.

همچنین مقاومت فایبرگلاس در برابر حرارت بسیار بالا است و انبساط کمی هنگام افزایش گرما و حرارت دارد. بنابراین تغییرات دما تاثیر ناچیزی بر ورق‌های فایبرگلاس می‌گذارد و تنش‌های دمایی ایجاد شده در استخر را به راحتی تحمل خواهد کرد.

عدم انقباض و انبساط در فصول مختلف سال با ساخت استخر فایبرگلاس از ایجاد ترک در پوشش عایقی جداره استخرهای آبی جلوگیری می‌کند. عدم نفوذ آب به ورق‌های فایبرگلاس یکی دیگر از ویژگی‌های این لایه حفاظتی است که از تخریب و فروپاشی دیواره استخر جلوگیری می‌کند. همچنین افزایش انعطاف‌پذیری متریال فایبرگلاس باعث کاربرد فروان آن در سازه‌های مختلف آبی شده است. وزن سبک فایبرگلاس باعث کاهش بار اضافه در جداره‌های استخر می‌شود.

برای اطلاع از نحوه اجرای آب بندی استخر با رنگ توسط مجموعه برکه با ما در ارتباط باشید.

ماندگاری ورقه‌های فایبرگلاس استفاده شده در استخرهای آبی

 

مزایای استفاده از فایبرگلاس

ساخت سازه‌های آبی و عایق‌کاری آن‌ها باید با بهترین شرایط برای جلوگیری از خرابی‌های متعدد انجام شود. بنابراین نوع متریال استفاده‌شده برای آب‌بندی جداره استخر تاثیر زیادی در کیفیت کار دارد. استفاده از موادی استاندارد با کیفیتی مطلوب باعث افزایش دوام و استحکام سازه‌های آبی می‌شود.

آب بندی استخر با فایبرگلاس از مزیت‌های بی‌شماری برخوردار است که سبب برتری آن نسبت به سایر متریال‌های قدیمی می‌شود. بنابراین بهترین روش آب‌بندی برای استخرهای آبی استفاده از ورقه‌های فایبرگلاس است. در زیر به برخی از مزایای فایبرگلاس اشاره می‌کنیم.

  • افزایش عمر مفید ورقه‌های فایبرگلاس نسبت به سایر متریال‌های موجود در بازار باعث افزایش مدت زمان استفاده از استخرهای آبی می‌شود.
  • هزینه‌های آب بندی استخر با فایبرگلاس در مقایسه با انواع روش‌های آب‌بندی بسیار کم است. بنابراین با کاهش هزینه‌ها و افزایش میزان بهره‌وری از ورقه های فایبرگلاس می‌توان استفاده بهینه‌ای از سازه آبی ایجاد شده با عایق‌سازی مناسب جداره‌های آن کرد.
  • جلوگیری از ورود جریان الکتریسیته به استخر توسط ورقه‌های فایربگلاس برای آب‌بندی جداره‌های آن امکان‌پذیر است. بنابراین نارسانایی متریال فایبرگلاس به عنوان یکی از مزایای مهم آب بندی استخر با فایبرگلاس محسوب می‌شود که کمک بسیاری به کنترل جریان برق برای جلوگیری از آسیب‌های وارده خواهد کرد.
  • توانایی بالای فایبرگلاس در ممانعت از ترک‌خوردگی مصالح ساختمانی به‌کار رفته مانند بتن یا سیمان و عدم نفوذ آب به آن‌ها از مزیت‌های بارز ساخت استخر با فایبرگلاس است.
  • یکپارچگی بتن یا سیمان و مقاومت مواد مورد استفاده با عایق کاری استخر با فایبرگلاس حفظ می‌شود.
  • ضخامت و وزن پایین ورقه فایبرگلاس موجب کاهش حجم استخر آبی شده و وزن آن افزایش چشمگیری نخواهد داشت. بنابراین کاهش وزن لایه‌های عایق‌کاری شده جزء مزیت‌های مهم ورقه‌های فایبرگلاس محسوب شده و باعث افزایش کیفیت روش آب‌بندی می‌شود.
  • آب بندی استخر با فایبرگلاس روشی مطمئن و آسان است که می‌توان به راحتی و با سرعت بالایی جداره‌های سازه آبی را عایق‌کاری کرد.
  • انعطاف‌پذیری ورق فایبرگلاس و پایداری آن سبب کاربرد آن در انواع سطوح پیچیده استخرهای آبی می‌شود که منجر به ایجاد شرایطی مطلوب برای عایق‌بندی جداره استخر خواهد شد.
  • از کاربردی‌ترین مزایای استفاده از فایبرگلاس برای اجرای آب‌بندی می‌توان به خاصیت ضد آبی آن اشاره کرد که در مواجه با آب و رطوبت فایبرگلاس ماده‌ای آب‌گریز بوده و از نفوذ آب به سیمان و جذب آن جلوگیری می‌کند.
  • کنترل واکنش‌های قلیایی و یا اسیدی با استفاده از فایبرگلاس با کیفیت بالا باعث افزایش مقاومت سطوح سیمانی و بتنی خواهد شد.
استفاده از ورقه‌های فایبرگلاس به منظور افزایش مقاومت جداره استخرهای آبی

 

سایر مزایای استفاده از فایبرگلاس در آب‌بندی به شرح زیر است:

عدم ایجاد تاول در لایه‌های زیرین

نفوذ آب به لایه‌های عمیق‌تر و زیرین استخرهای آبی در روش‌های قدیمی و استفاده از مواد و محصولات سنتی موجب نشتی آب می‌شود و لایه‌ها از سطوح زیرین کار جدا خواهند شد. نبود خاصیت ضدآبی در مواد قدیمی سبب ایجاد تاول در لایه‌های زیرین می‌شود. اما فایبرگلاس با حفظ ویژگی آب‌گریزی در مواجه با آب و رطوبت سبب استحکام لایه‌های سیمانی و مقاومت آن‌ها در جداره استخر خواهد شد.

عدم تاثیرپذیری از دما

دما و درجه حرارت بالا در روش‌های گوناگون آب‌بندی منجر به ذوب عایق‌های قدیمی شده و مواد قیری از آن‌ها شر می‌کند. اما عایق فایبرگلاس متریالی جامد و سخت است و تغییرات دمایی تاثیری بر حالت مواد دارای فیبر شیشه‌ای نمی‌گذارد. بنابراین تخریب جداره استخر با دارابودن لایه‌های حفاظتی از جنس فایبرگلاس امکان‌پذیر نخواهد بود.

برخورداری از مقاومت بالا

عایق‌سازی لایه‌های سیمانی در جداره استخرهای آبی به روش‌های سنتی با استفاده از مواد بی‌کیفیت در معرض آسیب‌های فراوان هستند. توان مقاومتی مواد سنتی در برخورد با ابزارهای تیز و یا ریشه درختان از بین می‌رود و باعث ایجاد نشتی در لایه‌های سیمانی استخر خواهد شد. اما مقاومت و استحکام دیواره سازه‌های آبی با به‌کارگیری متریالی مناسب و آب بندی استخر با فایبرگلاس افزایش می‌یابد و تحت تاثیر عوامل مخرب قرار نخواهد گرفت.

پیشگیری از پوسیدگی لایه‌های زیرین

لایه‌های زیرین و عمیق جداره استخرهای آبی هنگام آب‌بندی به روش‌های سنتی در مواجه با آب و یا مواد شیمیایی سریعا دچار پوسیدگی می‌شوند و تاثیر فراوانی نیز در کاهش توانایی مواد عایقی برای آب‌بندی لایه‌ها دارد. اما استفاده از فایبرگلاس در آب‌های زیرزمینی عمیق موجب استحکام لایه‌های موجود می‌شود و توان مقاومتی جداره‌های استخر و یا سازه‌های آبی را افزایش می‌دهد.

مقاوم در برابر فشار بالا

ورق‌های فایبرگلاس در برابر فشارهای وارد شده در اثر نیروی هیدرولیکی و یا آب مقاومت بالایی دارد و باعث افزایش الاستیسیته خواهد شد. همچنین مقاومت و استحکام سطوح در برابر رطوبت با عایق فایبرگلاس بالا می‌رود.

ایمنی فوق‌العاده بالا

ایمنی و مقاومت پوشش‌های فایبرگلاس برای سطوح زیرین مخازن بسیار قابل توجه است که استفاده از عایق فایبرگلاس از نشتی آب و یا مواد شیمیایی جلوگیری می‌کند. همچنین ایجاد شکاف در جداره استخرهای آبی با به‌کارگیری ورق‌های فایبرگلاس کاهش خواهد یافت و از پایین‌آمدن سطح آب و یا هدر رفتن آن جلوگیری می‌کند.

 

کیفیت بالای ورقه‌های فایبرگلاس در مقاوم‌سازی استخرهای آبی

 

کاربردهای فایبرگلاس در آب بندی استخر

ساخت استخرهای آبی با بتن و یا سیمان باید همراه با آب‌بندی جداره‌ها و کف باشد. آسیب‌های وارد شده به لایه‌های سیمانی در اثر مجاورت با آب و یا مایعات اسیدی موجب تخریب سازه و نشتی آب می‌شود. همچنین جذب آب فراوان با ایجاد ترک در سطوح بتنی فرسایش دیواره استخر را به دنبال دارد و باعث هدررفتن آب شده و خسارات بی‌شماری به بار می‌آورد.

بنابراین عایق‌سازی استخر در نواحی گوناگون آن برای جلوگیری از نفوذ آب توسط ورق‌های فایبرگلاس انجام می‌شود و مقاومت لایه‌های بتنی در جداره‌ها و کف سازه‌های موجود به وسیله آب بندی استخر با فایبرگلاس افزایش خواهد یافت.

کاربرد گسترده پوشش‌های محافظتی در فعایت‌های عمرانی از مزایای ورق‌های فایبر گلاس است. همچنین فرم‌پذیری و انعطاف بالای آن موجب کاربرد فراوان آن در صنایع مختلف می شود. از توری‌های فایبرگلاس نیز به منظور پایه نگهدارنده مواد عایقی روی سطوح بتنی استفاده خواهد شد.

طراحی و افزودن لایه‌های گچی و سیمانی در دیواره های استخر با استفاده از مش فایبرگلاس برای نگه‌داشتن متریال‌های گچی یا سیمانی و فرم‌دهی سازه به شکل جدید امکان‌پذیر است. پوشش سنگ‌های بزرگ با عایق‌کاری توسط ورق‌های فایبرگلاس و اعمال توان مقاومتی بالا کاربرد فراوانی در تقویت استحکام فیزیکی سنگ‌ها دارد.

 

کیفیت بالای ورقه‌های فایبرگلاس در مقاوم‌سازی استخرهای آبی

 

شیوه عایق‌سازی استخرهای آبی با فایبرگلاس

آب‌بندی بعد از ساخت استخر از شرایط لازم برای نگهداری و حفاظت از جداره‌های آن است که باید با استفاده از وسایل مورد نیاز آب‌بندی مقاومت و توان آن در برابر خوردگی و یا تخریب افزایش یابد. آب بندی استخر با فایبرگلاس متناسب با شیوه بهره‌برداری و نحوه استفاده از آن انجام می‌شود.

در ابتدا با خرید مواد عایق‌سازی مانند چسب و محلول‌های پلیمری ضدآب شروع به اجرای آب‌بندی خواهد شد. سپس با ایجاد پوشش مناسبی از مصالح پرایمری بر سطوح مورد نظر اقدامات لازم برای عایق‌کاری و آماده‌سازی آن‌ها صورت می‌گیرد.

درنهایت پوشش مناسبی از ورقه‌های فایبرگلاس را برای آب‌بندی لایه‌های سیمانی در جداره استخر و کف آن ایجاد کرده و ملات‌های بتنی ساخته شده به شیوه دوغابی با استفاده از قلم‌های معمولی نقاشی در اجرای آب‌بندی به کار می‌روند. استفاده از فرآورده‌های آب‌بندی نانو بر سطوح سیمانی بعد از ایجاد سختی مورد نظر در ملات‌های بتنی انجام خواهد شد.

اختلاط رزین‌ تقویت‌شده با الیاف شیشه‌ای در افزایش استحکام و توان مقاومتی لایه‌های سیمانی، بتنی، آجری و یا بلوکی نقش موثری دارد. همچنین پلیمرهای موجود در در بخش خارجی استخر باعث ایجاد فشار منفی شده و مانع از خوردگی فولاد و یا کربناته‌شدن بتن می‌شود.

در استخرهای رنگ‌آمیزی شده اعمال چسبندگی در لایه چسبی بتن دو جزئی و مولکول‌های رنگی منجر به ایجاد بافت مناسبی میان رنگ استخر و سطوح آب‌بندی شده استخر خواهد شد. تمیزی زیر چسب‌‌ها از موارد مختلفی مانند چربی، گرد و خاک، جلبک و ریشه گیاهان برای اجرای آب بندی استخر با فایبرگلاس لازم و ضروری است. همچنین تمام نواحی سازه آبی از جمله دیواره‌ها، جداره‌ها و کف استخر باید به طور کامل برای جلوگیری از ترک‌خوردگی و یا آسیب‌های احتمالی ناشی از نفوذ آب با ورقه‌های فایبرگلاس پوشش داده شود. آب بندی استخر با فایبرگلاس سبب افزایش مقاومت کششی، فشاری و هیدرولیکی بتن‌ها در مواجه با آب می‌شود.

نتیجه‌گیری

سطوح سیمانی دیواره‌ها و جداره‌ها در استخرهای آبی با نفوذ آب به مرور زمان دچار پوسیدگی شده و آسیب‌های فراوانی به استخر وارد خواهد کرد که در نتیجه آن تخریب دیواره‌های استخر و نشتی آب را به همراه دارد. آب بندی استخر با فایبرگلاس برای استحکام‌سازی و افزایش دوام دیواره‌های بتنی استخر انجام می‌شود.

سادگی، کم حجم‌بودن و هزینه پایین ورق‌های فایبرگلاس از جمله مزایای متریال فاایبرگلاس است که تاثیر زیادی در استفاده از آن به عنوان عایقی مناسب و با کیفیت دارد. همچنین پایداری سطوح در اثر افزایش الاستیسیته و مقاومت فشاری در ورق‌های فایبرگلاس سبب کاهش فشار وارده و نیروی هیدرولیکی شده و از خرابی دیواره‌های بتنی استخر جلوگیری خواهد کرد. برای پیاده‌سازی فایبرگلاس در استخر خود از گروه مهندسی برکه مشورت بگیرید. گروه مهندسی برکه با داشتن سال ها تجربه و نمونه کارهای موفق با قیمتی منصفانه در کنار شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در برکه تماس بگیرید.

سوالات متداول

    کاربرد ورق فایبرگلاس در عایق‌کاری استخر چیست؟

    پوشش سطوح سیمانی با استفاده از ورق‌های فایبرگلاس برای جلوگیری از نشتی آب، پوسیدگی دیواره‌ها، ترک‌خوردگی، تخریب و افزایش توان مقاومتی جداره‌های استخر جزء کاربردهای فایبرگلاس محسوب می‌شود.

    آیا آب بندی استخر با فایبرگلاس موجب استحکام دیواره استخر می‌شود؟

    عایق‌سازی استخرهای آبی استحکام و مقاومت لایه‌های بتنی و یا سیمانی را در مواجه با حجم آب فراوان افزایش خواهد داد و از نفوذ آب به جداره‌های استخر ممانعت می‌کند.

    آیا فایبرگلاس عایق مناسبی برای جریان برق است؟

    فایبرگلاس دارای خاصیت نارسانایی فوق‌العاده‌ای در عایق‌سازی سازه‌های آبی است. بنابراین در آب بندی استخر با فایبرگلاس جریان‌های الکتریکی وارد‌شده به دیواره استخر کنترل خواهد شد.

    این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

    برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

    میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 60

    اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

    درباره برکه

    ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

    خدمات برکه

    آخرین مطالب

    It seems we can't find what you're looking for.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *