loader image

طراحی آبنمای دیواری

خانه | خدمات آبنما | طراحی آبنمای دیواری

راهنمای جامع طراحی آبنمای دیواری

آبنما و فواره یک جزء جدایی ناپذیر معماری سنتی بوده و همیشه در وسط باغ و ویلاها ساخته می شد. در واقع به دلیل آرامش بخش بودن عنصر آب، ساخت آبنمای دیواری هنوز طرفداران زیادی دارد. در واقع اجرای انواع آبنما از جمله آبنمای دیواری امروزه مورد توجه معماران قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره طراحی آبنمای دیواری بیشتر بدانید.

آبنمای دیواری چیست؟

آبنمای دیواری چیست؟

آبنمای دیواری یک المان تزیینی پر کاربرد در فضاهای داخلی و برخی فضاهای بیرونی به شمار می رود. زمانی که تصمیم به تزئین حیاط خلوت خانه خود می گیرید، هیچ المانی مانند آبنما نمی تواند نظرها را به خود جلب کند. این آبنما نه تنها زیبایی را به خانه شما می آورد، بلکه آرامش را به فضا القا می کند.

یکی از بزرگ ترین مزایای آبنمای دیواری نسبت به سایر انواع آبنما، اشغال فضای کم تر می باشد. بنابراین می توان برای تراس، بالکن، پاسیو و حیاط خلوت این نوع آبنما را انتخاب کرد.

تماس با برکه

انواع آبنمای دیواری بر اساس کاربرد

آبنمای دیواری یکی از انواع آبنمای مورد استفاده در فضای داخلی ساختمان مثل لابی، هتل، رستوران، پاساژ و غیره به شمار می رود. این نوع آبنما نه تنها زیبایی خاصی به محیط می بخشد، بلکه باعث خنک شدن و طراوات فضا نیز خواهد شد.

آبنمای دیواری دارای انواع مختلف در طرح های متنوع می باشد که مدل جریان آب به طرح آن بستگی دارد. برخی از ابنماهای دیواری به صورت پیش ساخته در بازار عرضه می شوند. ولی برخی دیگر را باید به شکل پازل در محل مورد نظر اجرا و نصب نمایید. در ادامه به توضیح انواع آبنمای دیواری می پردازیم:

آبنمای مخزن دار

آبنمای مخزن دار یکی از ساده ترین انواع آبنمای دیواری می باشد. این فواره داخل خود یک مخزن دارد که آب مورد نیاز را با پمپ به گردش در می آورد. متریال این نوع آبنما معمولا از سرامیک، فایبرگلاس و سنگ تشکیل می شود. از آنجایی که هزینه آبنمای مخزن دار نسبت به سایر آبنماهای دیواری ارزان تر است، طرفداران زیادی دارد. معمولا از این نوع آبنما در بالکن، تراس، ورودی رستوران و هتل های استفاده می شود.

آبنمای چند تشتکه

این نوع آبنما همانطور که از نامش پیداست، دارای سه تا چهار تشتک می باشد. در واقع آب بعد از خروج از هر تشتک به تشتک دیگر می ریزد. این ریزش آب باعث ایجاد صدایی می شود که آرامش را به محیط القا می کند.

آبنمای آبشاری

این نوع آبنمای دیواری، آبشار طبیعی را شبیه سازی کرده و با ایجاد جلوه و صدای آبشار به شما آرامش می بخشد. طرح های متنوعی از این آبنمای آبشاری وجود دارد. شما می توانید با توجه به سلیقه خود آن را به صورت ساده و مینیمال اجرا کنید و یا طرح های طبیعی یا صخره ای آن را انتخاب نمایید.

آبنمای باغی

همانطور که می دانید، آب یکی از عناصر اصلی باغ های ایرانی به شمار می رود. بنابراین تعجبی ندارد که آبنمای دیواری باغی از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. این نوع آبنما نیز دارای طرح های متنوع می باشد که با توجه ابعاد و متریال به کار رفته، قیمت متفاوتی دارد.

آبنمای حیاط

آبنمای حیاط به نوعی از ابنمای دیواری گفته می شود که به صورت توکار و یا روکار نصب می گردند. این نوع آبنما اغلب از نوع سنگی و کلاسیک است و در کنار استخر و حوض ها نصب می شود.

انواع آبنمای دیواری بر اساس جنس

انواع آبنمای دیواری بر اساس جنس

مصالح مورد استفاده در آبنمای دیواری با توجه به سبک طراحی و ابعاد آن متفاوت می باشد. در ادامه به توضیح انواع  آبنمای دیواری بر اساس مصالح کاربردی می پردازیم:

آبنمای سرامیکی

آبنمای دیواری سرامیکی به دلیل عدم مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، فقط مناسب فضای داخلی می باشد. البته در صورتی که تغییرات دمایی چندان زیاد نباشد، می توان آن را در فضای بیرونی هم نصب نمود.

آبنمای سنگی

آبنمای دیواری سنگی بر خلاف نوع سرامیکی از مقاومت بالایی نسبت به تغییرات دمایی برخوردار است. از این رو در محوطه بیرونی باغ و ویلاها نصب می گردد. معمولا از سنگ گرانیت، مرمر یا آهک برای ساخت آبنما دیواری سنگی استفاده می شود. از جمله مزایای آبنمای سنگی دیواری می توان به مقاومت بالا در برابر دما و سایش اشاره کرد.

آبنمای شیشه ای

آبنمای دیواری شیشه ای یکی از حساس ترین و ظریف ترین آبنماهای دیواری است که اغلب در فضای داخلی طراحی و اجرا می شود.

آبنمای فلزی

معمولا در طراحی آبنمای دیواری فلزی از طرح های ساده استیل یا برنز استفاده می شود. این نوع آبنما متناسب با سبک طراحی فضاهای مدرن و کلاسیک اجرا می گردد.

آبنمای اکریلیک

آبنمای دیواری اکریلیک نیز مانند آبنمای شیشه معمولا مناسب فضای داخلی می باشد. چرا که در صورتی که در فضای باز اجرا شود، می تواند تحت تاثیر تغییرات دمایی شکننده و خراب شود.

انواع آبنمای دیواری بر اساس متریال

جمع بندی

اگر می خواهید به فضای داخلی و یا حتی حیاط خلوت خانه خود یک آبنما اضافه کنید، باید با افراد متخصص مشورت کنید. مطمئن شوید کدام آبنما برای شما مناسب تر است. آبنماهای دیواری و یا طراحی آبنما سنگی یکی از بهترین گزینه ها برای فضاهای داخلی، حیاط خلوت و غیره به شمار می روند. مجموعه برکه با طراحی آبنمای دیواری ، ساخت انواع آبنما از جمله ساخت آبنما با یونولیت در انواع طرح ها و رنگ ها، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

این مجموعه تمامی خدمات مربوط به طراحی و ساخت انواع آبنمای دیواری، طراحی و ساخت آبنما خانگی را ارائه می کند. گروه مهندسی برکه با تکیه بر سال ها تجربه و همچنین تکنولوژی روز دنیا، می تواند بهترین آبنمای دیواری متناسب با بودجه و سلیقه شما را بسازد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هزینه طراحی آبنما دیواری با همکاران ما تماس بگیرید.

آبنمای دیواری آبشاری چیست و چه طرح هایی دارد؟

این نوع آبنمای دیواری، آبشار طبیعی را شبیه سازی کرده و با ایجاد جلوه و صدای آبشار به شما آرامش می بخشد. طرح های متنوعی از این آبنمای آبشاری وجود دارد. شما می توانید با توجه به سلیقه خود آن را به صورت ساده و مینیمال اجرا کنید و یا طرح های طبیعی یا صخره ای آن را انتخاب نمایید.

بزرگ ترین مزیت آبنمای دیواری چیست؟

یکی از بزرگ ترین مزایای آبنمای دیواری نسبت به سایر انواع آبنما، اشغال فضای کم تر می باشد. بنابراین

برای ساخت آبنمای دیواری سنگی از چه سنگ هایی استفاده می شود؟

معمولا از سنگ گرانیت، مرمر یا آهک برای ساخت آبنما دیواری سنگی استفاده می شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز : 0

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *