loader image

ساخت حوض با فواره

خانه | خدمات ساخت حوض | ساخت حوض با فواره

ساخت حوض با فواره

نصب فواره در حوض مزایای متعددی دارد: باعث جذب موجودات می شود، محیطی آرامش بخش ایجاد می کند و باعث گردش هوای سالم می شود. حوض های فواره دار را معمولا در مکان های تفریحی مثل پارک ها نصب می کنند. شما می توانید با ساخت این نوع حوض ها در حیاط باغ یا ویلای خود، حس و حال خوبی را به محیط القا کنید و ارزش ملک خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید تا درباره ساخت حوض با فواره و مراحل آن بیشتر بدانید.

ساخت حوض با فواره

 

نحوه ساخت فواره حوض

می توانید با کمترین هزینه در طول یک روز، یک فواره زیبا برای حوض خانه خود بسازید و به آن زیبایی ببخشید. در ادامه به توضیح مراحل روش ساخت فواره حوض می پردازیم:

مرحله اول: ساخت حوضچه

ابتدا باید حوض را در ابعاد و شکل مورد نظر خود با اسپری رنگ بر روی زمین علامت گذاری کنید. سپس اقدام به حفاری نمایید. شما می توانید از حوض های پیش ساخته استفاده کنید و یا یک حوضچه کوچک و زیبا در محل بسازید.

قبل از حفاری باید مطمئن شوید که در محل مورد نظر شما برای ساخت حوض فواره دار، خطوط گاز، برق، آب و تلفن رد نشده باشد.

چنانچه از حوضچه های پلاستیکی آماده استفاده کنید، به قدری مستحکم هستند که نیازی به نگرانی درباره وجود ریشه درختان یا تکه سنگ ها نباشد. اما در هر صورت، بهتر است محل حفاری را از وجود ریشه درختان و صخره ها پاکسازی کنید. اگر حوض بالاتر از سطح زمین قرار گرفت، می توانید از بلوک های دیوار حائل به هم پیوسته برای ساخت دیواره استفاده کنید.

زمانی که زمین را حفر کردید، حوضچه پیش ساخته را داخل آن قرار دهید و مطمئن شوید فضای کافی برای نصب آن وجود دارد. اگر به اندازه کافی برای حوضچه جا بود، نوبت به تراز کردن کف حوض می رسد. کمی شن و سیمان برای تراز کردن حوض روی سطح آن بریزید. مطمئن شوید تمامی شکاف های بین خاک و قالب پر شده باشد.

نحوه ساخت فواره حوض

مرحله دوم: نصب فواره حوض

شما با رد کردن یک لوله از پمپ شناور به سمت بالای آبنما می توانید یک فواره بسازید. می توانید از یک گلدان سرامیکی به عنوان ابنما استفاده کنید و لوله را از آن عبور دهید. ته گلدان را با درزگیر سیلیکونی بپوشانید و اجازه دهید خشک شود.

باید یک مسدود کننده بین پمپ و گلدان نصب شود تا در صورت خاموش بودن پمپ، از برگشت آب به داخل گلدان و سر ریز شدن آن جلوگیری کند. حالا زمانی که پمپ را روشن کنید، آب به طور یکنواخت از گلدان سر ریز خواهد شد.

تماس با برکه

مرحله سوم: تزئین حوض فواره دار

بعد از آن برای پوشاندن اطراف و لبه های حوضچه به مقداری سنگ نیاز دارید. با قرار دادن سنگ ها در آن قسمت می توانید جلوه طبیعی تری به حوض و فواره آن ببخشید. بعد از نصب سنگفرش در اطراف حوض، نیاز به یک خروجی GFCI در نزدیکی پمپ خواهید داشت.

سعی کنید سنگ ها را مثل پازل بچینید تا جلوه زیباتری به حوض و فواره شما بدهد. برای تزئین و مخفی نمودن پمپ می توانید چند سنگ بزرگ در کف حوض قرار دهید. همچنین می توانید از گیاهان زینتی و آبزی بر روی آب حوض، برای تزئین استفاده کنید.

بهتر است آب استخر را هر دو ماه یکبار تمیز کنید و برگ های داخل حوض را بردارید. در پاییز و زمستان حوض را خالی کنید تا دوباره فصل گرما فرا برسد و بتوانید از هوای خنک در کنار آن لذت ببرید.

مزایای نصب فواره حوض

مزایای نصب فواره حوض

فواره حوض به جذابیت بصری حوض می افزاید و صدای آب فضایی آرامش بخش و دلنشین بوجود می آورد. شما با ساخت فواره حوض هوا را به جریان می اندازید و به تمیز و سالم نگه داشته آب حوض کمک می کنید. معمولا در حوضچه های واقع در آپارتمان ها، املاک تجاری، دانشگاه ها و غیره از این حوض های فواره دار برای زیباسازی محیط استفاده می شود. اما دلایل نصب فواره حوض چیست؟ در ادامه به توضیح مزایای نصب آن می پردازیم:

کاهش رشد جلبک ها با فواره حوض: فواره باعث می شود جلبک ها از سطح حوضچه به قسمت های زیرین بروند. در نتیجه نور خورشید کم تری دریافت می کنند و این مسئله مانع رشد آن ها می شود.

از بین بردن بوی نامطبوع: فرایند هوادهی توسط فواره باعث افزایش اکسیژن می شود و از تجمع گاز هیدروژن در کف حوض جلوگیری می کند. در نتیجه مانع ایجاد بوی بد خواهد شد.

فضای مناسب برای ماهی ها: همانطور که گفتیم، فرایند هوادهی باعث افزایش اکسیژن در آب می شود و به سالم ماندن اکوسیستم حوض کمک می کند. در نتیجه ماهی و دیگر موجودات آبزی در یک محیط حوضچه ای با اکسیژن خوب رشد می کنند.

کاهش حشرات: به دلیل وجود فواره در این نوع حوض ها، آب دائما در حرکت می باشد. در نتیجه محیط آبی آرامی که برای زندگی حشرات لازم است، وجود ندارد.

نکات مهم قبل از ساختن فواره حوض

نکات مهم قبل از ساختن فواره حوض

ساخت فواره حوض می تواند محیطی دلپذیر و آرام در حیاط شما بوجود بیاورد. در واقع افزودن صدای آب، هر مکانی را به فضای مناسبی برای استراحت و سرگرمی تبدیل می کند. اما قبل از ساختن فواره باید یک سری نکات را در نظر بگیرید:

ابعاد فواره حوض : هنگام نصب فواره به عمق حوض توجه کنید. اگر از فواره به منظور هوادهی استفاده می کنید، باید در حوضچه هایی با عمق 6 فوت یا کمتر نصب شوند. در واقع فواره خیلی کوچک نمی تواند هوادهی موثری داشته باشد. فواره بزرگ نیز آشفتگی بوجود می آورد و باعث ناراحتی گیاهان آبزی می شود. انتخاب سایز فواره بستگی به هدف شما از نصب آن دارد. اگر ساخت فواره حوض برای شما فقط جنبه تزئینی دارد، می توانید یک فواره کوچک و ساده تر بکار ببرید. اما اگر می خواهید از فواره برای هوادهی بهره مند شوید، باید مدل های پیچیده تر در ابعاد بزرگ تر با اسب بخار بالاتر نصب نمایید.

عمق حوضچه: فواره های هوادهی برای حوضچه هایی با عمق 6 فوت یا کمتر کارایی دارند. در واقع عمق حوض بر عملکرد فواره تاثیر زیادی می گذارد. اکثر پمپ های مورد استفاده در حوض ها برای عمق 3 تا 6 فوت طراحی شده اند. این مسئله باعث یک جریان ثابت و قدرتمند در فواره می شود.

مکان حوض: میزان نور خورشیدی که به حوض می رسد، بر سرعت رشد گیاهان آبزی و ماهی ها تاثیر می گذارد. مطمئن شوید که حوض را در جایی دور از تاسیسات زیر زمینی و سیستم های زهکشی بسازید. اطمینان حاصل کنید که تمامی قطعات الکتریکی به طور ایمن نصب شده باشند.

تابش نور خورشید: نور خورشید بر رشد گیاهان آبزی و جلبک ها تاثیر می گذارد. همچنین با تولید اکسیژن در آب، به ترویج فتوسنتز نیز کمک می کند. مقدار کافی نور خورشید می تواند به سلامت گیاهان آبزی کمک کند. در صورتی که نور خورشید زیاد بتابد، باعث رشد جلبک های فراوان می شود و تجمع نامناسبی روی سطوح ایجاد می کند. در نتیجه پمپ ها و فیلترها را مسدود می نماید.

نوع فواره حوض: نوع فواره بر روی صدا، ظاهر و شرایط نگهداری آن تاثیر می گذارد. انواع فواره حوض در بازار وجود دارد که جلوه های صوتی و ظاهری مختلفی ایجاد می کنند. برخی از آن ها موج ایجاد می کنند، در حالی که برخی دیگر، اب را به هوا پرتاب می نمایند. یک سری از فواره ها به دلیل تجمع زباله یا گرفتگی نازل نسبت به سایر فواره ها بیشتر نیاز به نگهداری دارند. در ادامه به توضیح انواع فواره می پردازیم:

  • فواره شناور روی آب: فواره های شناور در بالای سطح آب قرار می گیرند و هنگامی که آب از پایین به بالا فشار می آورد، یک آبشار زیبا بوجود می آورد. این نوع آبنما هم از نظر زیبایی و هم هوادهی مناسب انواع حوض ها می باشد.
  • فواره مجهز به LED: این نوع فواره ها دارای چراغ های LED هستند که به حوضچه شما در شب درخشش خاصی می بخشند. نور از سطح آب منعکس می شود و منظره زیبایی ایجاد می کند.
  • فواره شناور زیر آب: این فواره ها به طور کامل در زیر آب غوطه ور هستند و دائما آب را متلاطم نگه می دارند.
  • فواره آبشاری: این نوع فواره با سرریز شدن از لبه های حوض به قسمت پایینی آن، جلوه زیبای آبشار طبیعی را شبیه سازی می کنند. برخی از فواره های آبشاری دارای مدل های پیچیده ای هستند.
  • فواره خورشیدی: فواره های خورشیدی می توانند هر یک از انواع فواره باشند. با این تفاوت که انرژی آن از تابش نور خورشید تامین می شود. بنابراین نیازی به متصل کردن آن به برق نیست و می توان در مصرف برق صرفه جویی کرد.
  • فواره های دیواری: فواره های دیواری همانطور که از نام آن پیداست، بر روی دیوار نصب می شوند. یکی از مزایای آن این است که می توانید بر اساس سلیقه خود این نوع فواره ها را بسازید. این نوع فواره حوض را می توان در دکوراسیون داخلی یا بیرونی و حتی فضاهای کوچک استفاده کرد.
  • فواره بی حوض: یکی از انواع فواره، فواره های بی حوض می باشد که هیچ نیازی به حوضچه ندارد. در عوض به یک منبع آب زیرزمینی نیاز دارند. شما می توانید این نوع فواره را در کنار مصنوعات چوبی و مجسمه ها نصب کنید. آبشار های بی حوض نیاز به تعمیرات چندانی ندارند و کافیست آن را روی یک سطح صاف نصب نمایید و از جلوه بی نظیرش لذت ببرید.

فواره حوض در پاییز و زمستان: در پاییز و زمستان باید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات و همچنین ماهی ها، به طور منظم برای بررسی حوض اقدام کنید. برگ های پاییزی را از آب بیرون بیاورید. چرا که در زیر آب تجزیه می شوند و ظاهر بدی به آن می بخشند. از یک توری برای برداشتن برگ ها استفاده کنید. در زمستان از بخاری شناور یا حباب ساز استفاده کنید تا شرایط آب برای ماهی ها متعادل نگه دارید.

هزینه نگهداری و تعمیر فواره حوض: هزینه نگهداری فواره با توجه به نوع آن، بسیار متفاوت است. عواملی مانند محل قرار گیری، اندازه پمپ، متریال مورد استفاده و غیره بر هزینه نهایی تعمیر و نگهداری آن تاثیر زیادی می گذارند. رشد جلبک و تمیز کردن حوض می تواند باعث ایجاد هزینه های اضافی شود. گاهی لازم است برای از بین رفتن مواد زائد در حوض، هزینه مواد شیمیایی را بپردازید.

جمع بندی

نصب فواره حوض می تواند به ایجاد یک اکوسیستم سالم کمک کند، آب را در گردش نگه دارد و رشد جلبک ها را کاهش دهد. فواره حوض دارای انواع مختلفی می باشد که شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. برای این کار نیاز به کمک افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه دارید. کارشناسان ما در مجموعه برکه به شما در ساخت فواره حوض مناسب کمک خواهند کرد.

گروه مهندسی برکه تمامی خدمات مربوط به آب بندی، ساخت و ساز فواره حوض و حوضچه، ساخت حوض سیمانی و غیره به شما عزیزان خدمات ارائه می کند. چنانچه در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. این مجموعه با تکیه بر سال ها تجربه و همچنین تکنولوژی روز دنیا اقدام به ارائه خدمات مربوط به ساخت فواره انواع حوض سیمانی، سنگی و غیره نموده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه اجرای استخر و حوض از جمله ساخت حوض در تراس، حیاط، پشت بام و … همین حالا با همکاران ما تماس بگیرید.

مزایای نصب فواره حوض چیست؟

کاهش رشد جلبک ها با فواره حوض: فواره باعث می شود جلبک نور خورشید کم تری دریافت کند و این مسئله مانع رشد آن ها می شود.

هزینه نگهداری و تعمیر فواره حوض به چه عواملی بستگی دارد؟

عواملی مانند محل قرار گیری، اندازه پمپ، متریال مورد استفاده و غیره بر هزینه نهایی تعمیر و نگهداری آن تاثیر زیادی می گذارند. رشد جلبک و تمیز کردن حوض می تواند باعث ایجاد هزینه های اضافی شود. گاهی لازم است برای از بین رفتن مواد زائد در حوض، هزینه مواد شیمیایی را بپردازید.

عمق حوض برای ساخت فواره چگونه باید باشد؟

فواره های هوادهی برای حوضچه هایی با عمق 6 فوت یا کمتر کارایی دارند. در واقع عمق حوض بر عملکرد فواره تاثیر زیادی می گذارد. اکثر پمپ های مورد استفاده در حوض ها برای عمق 3 تا 6 فوت طراحی شده اند. این مسئله باعث یک جریان ثابت و قدرتمند در فواره می شود.

فواره بی حوض چگونه کار می کند؟

فواره بی حوض: یکی از انواع فواره، فواره های بی حوض می باشد که هیچ نیازی به حوضچه ندارد. در عوض به یک منبع آب زیرزمینی نیاز دارند. شما می توانید این نوع فواره را در کنار مصنوعات چوبی و مجسمه ها نصب کنید. آبشار های بی حوض نیاز به تعمیرات چندانی ندارند و کافیست آن را روی یک سطح صاف نصب نمایید و از جلوه بی نظیرش لذت ببرید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 43

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *