loader image

عایق حرارتی سقف یونولیت

خانه | خدمات عایق حرارتی | عایق حرارتی سقف یونولیت

عایق حرارتی سقف یونولیت

اهمیت و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و در کنار آن افزایش دادن مقاومت سازه در برابر آسیب‌های مختلف باعث شده تا در هنگام ساخت و ساز از مواد و مصالح گوناگونی استفاده شود تا از طریق آن علاوه بر کاهش مصرف انرژی به افزایش مقاومت سازه نیز اقدام گردد.

عایق‌های حرارتی سقف یکی از مهمترین مصالح برای دستیابی به این اهداف بوده و از پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به عایق حرارتی سقف یونولیت اشاره کرد. با کمک این عایق نقش قابل توجهی در پیشگیری از هدر رفت انرژی از سقف سازه خود خواهید داشت و از بروز بسیاری از آسیب‌های محیطی نیز در امان خواهید بود.

عایق حرارتی سقف یونولیت

برای دریافت این خدمات می‌توانید با کارشناسان گروه مهندسی برکه تماس حاصل نمایید. گروهی متخصص که بیش از ۱۵ سال است که در حوزه تاسیسات ساختمان فعالیت داشته و انواع متنوعی از خدمات و محصولات مربوط به آب و ساختمان را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

برخی از مهمترین خدمات این مجموعه عبارتند از: طراحی و ساخت، نگهداری و تعمیرات، آب بندی استخر، پشت بام، نما، آب نما، عایق حرارتی سقف سوله و شیروانی و…..

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره این عایق حرارتی خواهیم پرداخت. خدمتی که توسط این گروه مهندسی با کیفیت بالا و قیمت مناسب به هموطنان ارائه می‌گردد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

تماس با برکه

عایق حرارتی سقف یونولیت چیست؟

پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده تا در بسیاری از حوزه‌ها و صنایع مختلف تغییر و تحولات جدی و چشمگیر به وجود آید. یونولیت را می‌توان یکی از خلاقانه‌ترین محصولاتی به شمار آورد که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص و مزایای جالب توجه توانسته جایگاه ویژه‌ای را در صنایع مختلف از آن خود کند.

در حال حاضر میزان استفاده از این محصول به عنوان عایق حرارتی و سقفی و یا حتی دیواری افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. در واقع عایق­ های حرارتی سقف اعم از عایق حرارتی مخصوص سقف یونولیت این روزها در صنعت ساخت و ساز جایگزین مصالحی از قبیل بلوک‌های سیمانی و آجری شده و عایق کاری سقف یک سازه و یا حتی دیواره‌های آن با این محصولات مزیت‌های فراوانی را به وجود می‌آورد.

یونولیت سقفی و ویژگی‌های آن

همان‌طور که می‌دانید یونولیت عنوان یک ماده است که در ایران به آن پلاستوفوم، آکاسیف، آکاسیو و…. نیز گفته می‌شود. این ماده بسیار سبک وزن بوده و از سطحی متخلخل برخوردار شده است. در بیشتر موارد به رنگ سفید یافت شده و در صنایع بسته بندی و عایق کاری ساختمان موارد کاربرد ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

بعضی از افراد نیز به این محصول فیبر سفید می‌گویند. در حالی که در واقع می‌توان آن را یک نوع پلیمر به شمار آورد که از رنگ سفید برخوردار شده و عایقی بسیار مناسب برای رطوبت، سر و صدا و گرما و حرارت است. به این نکته توجه داشته باشید که یک یونولیت با ساختار معمولی که از ضخامت ۱۰ سانتی متر برخوردار شده در برابر سر و صدای محیط ۴۲ دسی بل عایق خواهد بود.

از سوی دیگر یک یونولیت با ساختار معمولی و با ضخامت ۱۰ سانتی‌متر در برابر انتقال حرارت و گرما چیزی در حدود ۳۵ درصد عایق است. این محصول طی فرایندهای شیمیایی و یا پتروشیمی تهیه و تولید شده و به بازار مصرف ارائه می‌گردد و یکی از مهمترین موارد کاربرد آن، عایق سازی سقف سازه است.

همان‌طور که می‌دانید در فرایند ساخت و ساز به ویژه در مواقعی که تمایل دارند سقف یک سازه را طراحی کنند باید به نکات زیادی توجه داشته باشند. در حال حاضر ساختمان‌های با وزن سبک‌تر و دارای مقاومت بیشتر از استاندارد بالاتری هم برخوردار شده و مطلوب و مورد نظر افراد و اقشار مختلف هستند.

یکی از مهمترین بخش‌هایی که می‌تواند وزن یک ساختمان را کاهش دهد سقف آن است. اگر نوع مناسب مصالح برای این قسمت انتخاب شود وزن سازه مورد نظر کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل استفاده از مواد و مصالحی از قبیل تیرچه بلوک و یونولیت و یا فوم سقفی افزایش پیدا کرده است.

از مهمترین ویژگی‌های عایق حرارتی سقف یونولیت می‌توان به وزن بسیار کم و سبک بودن اشاره کرد. وجود این ویژگی کمک می‌کند تا با استفاده از این محصول وزن کلی ساختمان شما کاهش پیدا کند. این مصالح از مقاومت بسیار مناسبی در برابر حرارت و گرما برخوردار شده‌اند و میزان مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت و نفوذ آب نیز قابل توجه است.

یونولیت سقفی و ویژگی‌های آن

داشتن مقاومت کافی در برابر سر و صدا و برخورداری از قیمت مناسب و مقرون به صرفه از دیگر ویژگی‌های عایق حرارتی سقف یونولیت است. این ویژگی باعث می‌شود تا هزینه‌های کلی ساخت و ساز شما کاهش پیدا کند. از سوی دیگر شما می‌توانید این مصالح ساختمانی را به شیوه آسانتری نسبت به دیگر مصالح حمل و نقل کرده و یا مورد نصب و بهره برداری قرار دهید.

یونولیت‌های فشرده به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند سرعت اجرای پروژه را نیز افزایش می‌دهند. این محصولات را می‌توانید بازیافت نمایید و هیچ خطری را متوجه محیط زیست نکنید. عایق حرارتی سقف یونولیت نسبت به دیگر مصالح و مواد ساختمانی از طول عمر و دوام مفید بیشتری برخوردار شده است.

علاوه بر کاهش وزن ساختمان‌ها، کاربرد عایق حرارتی سقف یونولیت کمک می‌کند تا سازه مد نظر شما در برابر آسیب‌های طبیعی و محیطی از قبیل زلزله نیز مقاوم شده و از خود حفاظت کند. نحوه طراحی و برش عایق حرارتی سقف یونولیت یکی دیگر از مهمترین مزایای این محصول است.

چراکه این فرایند به گونه‌ای به اجرا در می‌آید تا یونولیت‌های سقفی بدون نیاز به دیگر مصالح ساختمانی و به راحت‌ترین شکل ممکن گچ‌کاری شوند. پس با استفاده از آن‌ها در مصرف مواد و مصالح ساخت و ساز نیز صرفه‌جویی به عمل خواهید آورد.

یونولیت‌های سقفی محصولاتی ضد ضربه به شمار می‌روند. به این معنا که با استفاده از آن‌ها میزان ضربات وارد شده به ساختمان را کاهش خواهید داد. عایق حرارتی سقف یونولیت از نفوذ حشرات به درون سقف نیز پیشگیری به عمل خواهد آورد. و

وجود این ویژگی‌ها یونولیت را به محصولی بسیار محبوب و پرطرفدار در صنعت ساختمان سازی تبدیل کرده و شما می‌توانید برای عایق کاری سقف ساختمان‌های گوناگون مسکونی، اداری، تجاری و…. از این محصولات استفاده کنید.

حواستان به این نکته هم باشد که تمامی این ویژگی‌ها به شرطی در عایق حرارتی سقف یونولیت وجود دارند که از مجموعه معتبر و با تجربه کافی خریداری شوند. در این صورت اطمینان خاطر کافی خواهید داشت که در ساختار یونولیت مورد نظر از مواد اولیه مرغوب و مناسب استفاده شده است. در غیر این صورت از این ویژگی‌های منحصر به فرد برخوردار نخواهد بود.

سایز و ابعاد یونولیت سقفی

گروه مهندسی برکه می‌توانند عایق حرارتی سقف یونولیت را در هر ابعاد و اندازه‌ای طراحی و تولید کنند تا شما بتوانید از آن‌ها در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده کرده و شاهد هیچگونه پرتی و یا ضایعات و هدر رفت مصالح نباشید. همچنین برای انجام عایق حرارتی سقف پارکینگ، سوله و شیروانی خود می توانید از کارشناسان ما در این زمینه راهنمایی های لازم را بگیرید.

در حقیقت و تنها با ایجاد چند برش ساده می‌توان ابعاد و اندازه‌های این نوع از عایق حرارتی سقف را تغییر داده و آن را مورد استفاده قرار داد. این ابعاد و اندازه‌ها بر اساس تمایل و نوع نیاز و مصارف مشتریان تعیین شده و سفارشی تولید می‌شوند.

با این حال عایق حرارتی سقف یونولیت دارای ابعاد و اندازه‌های استانداردی نیز است. برای نمونه اگر بخواهند از این نوع مصالح ساختمانی برای تیرچه فندوله و یا بتن استفاده کنند آن را با طول دو متر، عرض نیم متر و ارتفاع ۲۰ و یا ۲۵ سانتی‌متر طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند.

در حالی که یونولیت‌های حفره دار از طول ۱۱۰ سانتی‌متر برخوردار شده‌اند و دارای عرض ۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۲۵ سانتی‌متر هستند. اگر تمایل داشته باشند از عایق حرارتی سقف یونولیت برای تیرچه‌های کرومیت و یا فلزی استفاده کنند، این محصولات را در طول‌های مختلف معمولاً تا دو متر برش می‌زنند و عرض ۶۵ سانتی‌متری را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

 ارتفاع این نوع از یونولیت‌های سقفی در حالت معمول ۲۰ و یا ۲۵ سانتی متر است. ممکن است تمایل داشته باشند یونولیت را به عنوان فوم سقفی پیش تنید تولید کنند. در این صورت طول دو متر را برای آن در نظر می‌گیرند و عرض این محصولات را ۵۰ سانتی متر و ارتفاع آن‌ها را ۱۵ سانتی‌متر تعیین می‌کنند.

سایز و ابعاد یونولیت سقفی

وزن و قیمت عایق حرارتی سقف یونولیت

علاوه بر ابعاد و اندازه‌های متنوع، عایق­های حرارتی سقف یونولیت در وزن و دانسیته‌های مختلفی هم طراحی و تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تعیین کردن وزن این نوع از یونولیت‌ها از شاخصی به نام چگالی و یا دانسیته استفاده می‌شود.

قاعده کلی این است که هرچه میزان دانسیته یونولیت‌های سقفی بالاتر رود وزن این محصولات نیز بیشتر خواهد شد و بالعکس. در واقع چگالی در معنای وزن در واحد حجم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر عایق حرارتی سقف یونولیت از وزن‌های مختلفی برخوردار شده اما پراستفاده‌ترین این محصولات دارای وزن ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر هستند.

علاوه بر آگاهی از وزن و ابعاد عایق حرارتی سقف یونولیت، مصرف کنندگان باید درباره قیمت این محصولات نیز اطلاعات کافی کسب کنند. لازم است بدانید که قیمت عایق حرارتی سقف یونولیت یک نرخ ثابت نبوده و تحت تاثیر چند عامل و یا فاکتور مهم قرار می‌گیرد. پس نمی‌توان قیمت دقیق و صد درصدی برای آن در نظر گرفت.

از جمله عوامل موثر بر قیمت این محصولات می‌توان به برند و شرکت سازنده یونولیت سقفی اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر این محصولات مانند دیگر مصالح و مواد ساختمانی، توسط شرکت‌های مختلفی تولید شده و در بازار مصرف وجود دارند.

محصولات تولید شده توسط شرکت‌های مختلف از ویژگی‌های گوناگونی برخوردار شده‌اند و امکان دارد نوع مواد اولیه به کار رفته در ساختار آن‌ها و میزان کیفیت محصول نهایی شرکت‌ها با یکدیگر اختلافاتی داشته باشد. این عوامل نیز قیمت این عایق حرارتی سقف را با تغییر و تحول مواجه می‌سازد.

علاوه بر عامل برند و شرکت سازنده، قیمت یونولیت‌های سقفی بر اساس میزان جذب رطوبت و آب نیز متفاوت بوده و میزان مقاومت آن‌ها در برابر آتش و حرارت نیز میزان هزینه قابل پرداخت را تغییر می‌دهد. دیگر عامل اثرگذار بر قیمت عایق حرارتی سقف یونولیت، میزان دانسیته این محصولات است.

شما می‌توانید از این نوع مصالح ساختمانی برای فضاهای با متراژ‌ها و مساحت‌های گوناگون استفاده کنید و بابت خرید هر کدام از این ابعاد قیمت متفاوتی پرداخت نمایید. نوع مواد اولیه مصرف شده در ساختار یونولیت، سایز و ابعاد این محصولات، ضریب انتقال حرارت، میزان مقاومت در برابر سر و صدا و…. نیز قیمت یونولیت سقفی را با افزایش و یا کاهش روبرو می‌کند.

فرایند تولید عایق حرارتی سقف یونولیت

یونولیت سقفی با استفاده از ترکیبات پلی استایرن که شامل یک عنصر منبسط کننده نیز است، تولید می‌شود. پس از فرایند انبساط پرلیت‌ها را در سیلوهای استراحت نگهداری و ذخیره کرده و سپس آن‌ها را به دستگاه‌های قالب گیری منتقل می‌سازند.

فرایند تولید عایق حرارتی سقف یونولیت

درون این سیستم‌ها مقداری گرما بر مواد اعمال می‌گردد. طی این شرایط عنصر منبسط کننده به کار رفته در پرلیت‌ها گرم شده و حجم آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. به صورت همزمان پلیمر نیز حالت پلاستیک به دست می‌آورد. پس از آن مواد مورد نظر با شکل قالب‌ها تطابق و سازگاری پیدا می‌کنند.

اگر تمایل داشته باشند از یونولیت‌ها در ساخت و ساز استفاده کنند آن‌ها را در صفحات مختلف با ضخامت‌های متنوع و تراکم‌های گوناگون تهیه کرده و روانه بازار مصرف می‌نمایند.

یونولیت بر حرارتی

یونولیت، یکی از انواع پلاستیک های مصنوعی است که از پلی استایرن ساخته می شود. یونولیت، به دلیل داشتن ساختار سلولی، دارای خواص عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی است.

یونولیت بر حرارتی، نوعی یونولیت است که به طور ویژه برای کاربردهای حرارتی طراحی شده است. یونولیت بر حرارتی، معمولاً از یونولیت معمولی متراکم تر است و دارای ساختار سلولی منظم تری است. این ویژگی ها، باعث می شود که یونولیت بر حرارتی، دارای ضریب انتقال حرارت پایین تری باشد و بتواند به طور موثرتری از انتقال حرارت جلوگیری کند.

مزایای یونولیت بر حرارتی

یونولیت بر حرارتی، مزایای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق حرارتی بسیار موثر: یونولیت بر حرارتی، دارای ضریب انتقال حرارت پایینی است و می تواند به طور موثری از انتقال حرارت جلوگیری کند.
  • وزن سبک: یونولیت بر حرارتی، وزن سبکی دارد و به راحتی قابل حمل و نصب است.
  • مقاومت در برابر رطوبت: یونولیت بر حرارتی، در برابر رطوبت مقاوم است و می تواند در محیط های مرطوب نیز مورد استفاده قرار گیرد.
  • دوام بالا: یونولیت بر حرارتی، دارای دوام بالایی است و می تواند سال ها بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، مورد استفاده قرار گیرد.

کاربردهای یونولیت بر حرارتی

یونولیت بر حرارتی، کاربردهای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق حرارتی سقف و دیوار: یونولیت بر حرارتی، یکی از بهترین گزینه ها برای عایق حرارتی سقف و دیوار است. یونولیت بر حرارتی، می تواند به کاهش هزینه های انرژی و افزایش راحتی ساختمان کمک کند.
  • عایق حرارتی لوله ها و مخازن: یونولیت بر حرارتی، می تواند برای عایق حرارتی لوله ها و مخازن نیز مورد استفاده قرار گیرد. یونولیت بر حرارتی، می تواند به جلوگیری از اتلاف انرژی و افزایش عمر لوله ها و مخازن کمک کند.
  • عایق حرارتی یخچال و فریزر: یونولیت بر حرارتی، یکی از اجزای اصلی یخچال و فریزر است. یونولیت بر حرارتی، می تواند به جلوگیری از خروج سرما از یخچال و فریزر کمک کند.
  • عایق حرارتی کف ساختمان: یونولیت بر حرارتی، می تواند برای عایق حرارتی کف ساختمان نیز مورد استفاده قرار گیرد. یونولیت بر حرارتی، می تواند به کاهش انتقال حرارت از زمین به داخل ساختمان کمک کند.

نحوه انتخاب یونولیت بر حرارتی

برای انتخاب یونولیت بر حرارتی مناسب، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع کاربرد: یونولیت های بر حرارتی، در انواع مختلفی با ضریب انتقال حرارت های مختلف تولید می شوند. برای انتخاب یونولیت بر حرارتی مناسب، باید نوع کاربرد را در نظر گرفت.
  • شرایط آب و هوایی: در مناطقی که دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند، باید از یونولیت بر حرارتی هایی استفاده کرد که در برابر رطوبت مقاوم باشند.
  • میزان بودجه: قیمت یونولیت های بر حرارتی، متفاوت است. برای انتخاب یونولیت بر حرارتی مناسب، باید میزان بودجه را نیز در نظر گرفت.

یونولیت بر حرارتی، یکی از انواع یونولیت است که به طور ویژه برای کاربردهای حرارتی طراحی شده است. یونولیت بر حرارتی، دارای مزایای مختلفی مانند عایق حرارتی بسیار موثر، وزن سبک، مقاومت در برابر رطوبت، و دوام بالا است. یونولیت بر حرارتی، کاربردهای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به عایق حرارتی سقف و دیوار، عایق حرارتی لوله ها و مخازن، عایق حرارتی یخچال و فریزر، و عایق حرارتی کف ساختمان اشاره کرد.

کار اجرای عایق حرارتی اهواز ، تهران، شیراز و … را با خیالی آسوده به ما بسپارید و از متریال جدید و باکیفیت لذت ببرید.

مهمترین ویژگی‌ها و مزایای عایق حرارتی سقف یونولیت چیست؟

صرفه‌جویی در مصرف مصالحی از قبیل بتن، تیرچه، نداشتن ضایعات و پرتی در هنگام تولید و نصب، افزایش سرعت نصب سقف و اجرای راحت‌تر آن، سبک کردن سقف، مقاومت بالا و عایق بودن در برابر حرارت سر و صدا و رطوبت و...

ابعاد و اندازه‌های عایق حرارتی سقف یونولیت چگونه است؟

تولید کنندگان می‌توانند این محصولات را در ابعاد و اندازه‌های مد نظر مشتریان و یا با ابعاد استاندارد طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه دهند. به ابعاد و اندازه‌های استاندارد یونولیت‌های سقفی نیز در مقاله اشاره کردیم.

وزن یونولیت سقفی چگونه محاسبه می‌شود؟

وزن عایق حرارتی سقف یونولیت بر اساس دانسیته آن مشخص می‌گردد. در حالت معمول دانسیته یونولیت سقفی چیزی میان ۷ تا ۸ کیلوگرم بر متر مکعب است. به این نکته توجه داشته باشید که دانسیته زیر ۷ کیلوگرم در متر مکعب به هیچ عنوان برای کاربرد در سقف توصیه نمی‌شود. با وجود اینکه دانسیته مناسب برای سقف ۱۲ کیلوگرم بر متر مکعب است، اما بسیاری از تولید کنندگان در فرایند ساخت آن از مواد اولیه نامرغوب و بی کیفیت استفاده می‌کنند. پس باید به دنبال انتخاب یک مجموعه معتبر و خرید عایق حرارتی سقف یونولیت با دانسیته ۱۲ کیلوگرم بر متر مکعب از آن باشید. مجموعه‌ای که استانداردهای این محصولات را در نظر می‌گیرند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 57

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *