loader image

آموزش طراحی و ساخت آبنمای شیشه‌ ای

خانه | خدمات آبنما | آموزش طراحی و ساخت آبنمای شیشه‌ ای

آموزش طراحی و ساخت آبنمای شیشه‌ ای

در طراحی دکوراسیون داخلی وسایل متعدد زیادی هستند که با توجه به سلیقه و بودجه‌ی انتخابی مصرف‌کننده در چیدمان منزل از آن‌ها استفاده می‌شود. یکی ازین و سایل آبنماها هستند که طرفداران بسیاری دارند. آبنماها در طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلف طراحی و در جنس‌های شیشه‌ای، فایبرگلاس، مس، سیمان، بتن، فولاد و سنگ ساخته می‌شوند. شیشه و سنگ دو ابزار اصلی برای ساخت این سبک از آبنماها هستند.

آبنماهای شیشه‌ ای از زیباترین و شکیل‌ترین نوع آبنماها به‌شمار می‌آیند که چشم هر بیننده‌ ای را به خود می‌دوزد و حتی برای خانه‌های کوچک و آپارتمانی امروزی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه چه در ایران چه در کشورهای دیگر کمتر کسی خواهان آبنمای شیشه‌ای برای لوکس‌تر کردن چیدمان دکوراسیون داخلی منزل خود نیست.

تماس با برکه

آبنماهای شیشه‌ای نه‌تنها به زیبایی منزل کمک می‌کند بلکه با صدای دلنشین آب فضا را برای هر فردی فرح‌ بخش و دلنواز می‌کنند. این نوع آبنماها برای فضاهای خالی و درون خانه بهترین وسیله و همچنین نصب آن‌ها بسیار آسان است. در فضای رستوران‌ ها و هتل‌ ها نیز از آبنمای شیشه‌ ای به‌عنوان پارتیشن استفاده می‌شود. برای طراحی آبنمای مدرن همچون آبنمای شیشه‌ای نیازمند دانش طراحی و ابزارهای مورد استفاده در آن هستید برای آموزش طراحی و ساخت آبنمای شیشه‌ای در ادامه با ما همراه باشید و مطالب را دنبال کنید.

آموزش طراحی و ساخت آبنمای شیشهای

دیواره‌ این آبنماها شیشه‌ای است و دارای حوضچه کوچک به‌جهت برگشت آب است، تا آبی که از دیواره‌ شیشه به پایین می‌ریزد به‌سرعت در حوضچه ریخته شده و در حوض به‌طور کامل تخلیه می‌شود آب تخلیه شده به‌کمک موتور مکشی که به‌طور معمول در کنار آبنما قرار می‌گیرد به‌سمت بالا رفته و این‌چنین جلوه‌ی بصری زیبا و جذابی را به محوطه‌ای که در آن قرار گرفته می‌بخشد.

اگر محوطه منزل یا ویلای شما از وسایل کاربردی و اشیای متفاوت تزئینی اشباع شده ‌است و فضای زیادی ندارد می‌توانید از آبنماهای شیشه‌ای پرتابل که به نسبت آبنماهای دیگر کوچک‌ تر هستند و به‌علت سبک وزن بودن و قابلیت جابه‌جایی دارند استفاده ‌کنید.

آبنماهای پرتابل به‌ راحتی در مکان مورد نظر نصب شده و در صورت آسیب دیدن با هزینه‌ ی بسیار کمتر از آبنماهای دیگر به‌سرعت قابل‌تعمیر و همچنین کار کردن با آن آسان است.

بهترین مکان برای نصب آبنمای شیشه ‌ای

برای اینکه آبنمای شیشه‌ ای بهتر در محوطه منزل جلب توجه کند به مکانی که می‌خواهید آن را نصب کنید باید توجه ویژه‌ای کنید زیرا مکان مناسب برای نصب آبنمای شیشه‌ای به طول عمر آن اضافه خواهد کرد و باعث خنک شدن هوا و ایجاد هوای مطلوب داخل منزل می‌شود. در این بخش به چند نکته برای انتخاب محل نصب آبنماهای شیشه‌ای اشاره می‌کنیم که دانستن آن‌ ها خالی از لطف نیست.

  • مکانی که به‌ دور از نور خورشید و کاملاً سایه‌دار باشد زیرا تابش مستقیم خورشید باعث خشک شدن آب و آسیب دیدن پمپ خواهد شد.
  • بهترین مکان برای نصب این نوع آبنماها مکانی است که به‌دور از وزش‌های مستقیم باد باشد، رطوبت و وزش باد باعث رشد جلبک در آبنما و آلوده شدن آب آن می‌کند.
  • محلی که آبنما در آن نصب می‌شود باید عاری از درخت و شاخ و برگ باشد زیرا در فصل پاییز ریزش برگ‌ها باعث کثیف شدن آب و گرفتن پمپ آن می‌شود و خسارت جبران‌ناپذیر دارد.

7 مورد از مزایای آبنماهای شیشهای

1- این نوع از آبنماها به‌دلیل شیشه‌ای و شفاف بودن به‌راحتی با محیط درون و بیرون منزل ارتباط برقرار کرده و دارای جذابیت بصری بسیاری است.

2- آبنماهای شیشه‌ای هوای داخل منزل را خنک و دلنشین می‌کند.

3- صدای آرام‌بخش آب حس طراوت و زندگی را در فضای منزل شما ایجاد می‌کند.

5- به‌راحتی و به‌سرعت روی دیوار یا کنار دیوار نصب می‌شود.

6- آبنماهای شیشه‌ای قابلیت جابه‌جایی به مکان دیگر را دارند.

7- قرار گرفتن لوگو و آیکون‌های تبلیغاتی روی این نوع از آبنماها در تبلیغات برندهای مختلف نیز استفاده می‌شود و به همین جهت بیشترین طرفدار را در بین دیگر آبنماها دارد.

مراحل طراحی آبنمای شیشه‌ ای

تأمین انرژی آبنما مهم‌ ترین مسئله‌ای است که پیش از ساخت آبنما باید آن را در نظر بگیرید. به‌علت اینکه کار کردن پمپ آبنما باعث رفت و آمد و جاری شدن متوالی آب است کاربردی‌ ترین وسیله برای ساخت آبنما به‌شمار می‌آید بهتر است قبل از طراحی شکل ظاهری به طراحی مسیر رفت و برگشت آب بپردازید. ابزارهای مورد استفاده در طراحی و ساخت آبنماهای شیشه‌ای عبارت‌اند از:

  • شیشه نشکن سیکوریت
  • سنگ
  • پمپ آب
  • نازل
  • مخزن
  • شاسی
  • وسیله‌های تزئینی به‌ منظور جای‌گذاری آن‌ها کنار آبنما

مراحل طراحی آبنمای شیشه‌ ای

5 نکته مهم که در طراحی و ساخت آبنمای شیشه‌ ای باید آن را رعایت کنید

1- انتخاب محل مناسب برای قرارگیری آبنما

2- مدل و فریم آبنما که طبق سلیقه متقاضی انتخاب می‌شود.

3- مشخص کردن سایز و ابعاد مناسب برای ساخت آبنما

4- استفاده از نورپردازی رنگارنگ برای فواره جهت زیباتر کردن آبنما

5- متریال و ابزارهای مورد استفاده برای ساخت آبنما باید همگی از مرغوب‌ترین جنس‌های بازار باشد.

آبنماهای شیشه‌ای به‌دلیل ظرافت از حساسیت بالایی برخوردارند به همین دلیل بسیار راحت‌تر از آبنماهای دیگر اعم از بتنی، سیمانی، سنگی و غیره ممکن است آسیب ببیند تهیه و استفاده از مواد و متریال مرغوب برای ساخت آبنما از مهم‌ ترین چیز هایی است که باید آن را در نظر بگیرید و قبل از شروع به خرید از معتبر بودن مراکز اطمینان حاصل کنید تا در نهایت عمر آبنما افزایش پیدا کند و نیاز به نگهداری کمتری داشته‌باشد.

آموزش ساخت و اجرای آبنمای شیشه‌ ای

برای آموزش طراحی و ساخت آبنمای شیشه‌ای دستورالعمل بسیار آسان و کاربردی را برای شما آماده کرده‌ایم که با یادگیری آن می‌توانید زیبایی مکان قرارگیری آبنما را افزایش دهید. برای اینکه آبنما تناسب با دیگر مسائل داشته‌ باشد باید قبل از هر چیز ابعادی را در نظر گرفت که باعث کور شدن نقاط دیگر منزل نشود.

  • برای ساخت آبنمای شیشه‌ ای مخزن اولین چیزی است که باید طراحی و ساخته شود. مخزن‌ ها نیز در سایزهای مختلف ساخته و موجود هستند.
  • تهیه یک عدد پمپ که داخل مخزن قرار می‌گیرد و خروجی آن به داخل شلنگ متصل می‌شود.
  • فریم آبنما سومین چیزی است که بنا بر سلیقه‌ انتخابی شما و متناسب با چیدمان منزلتان ساخته می‌شود.
  • کم‌ کردن جنبش‌های مولکولی روی شیشه به‌وسیله باردار کردن شیشه

آموزش ساخت و اجرای آبنمای شیشه‌ ای

5 نکته ضروری و مهم برای حفظ و افزایش طول عمر آبنمای شیشه‌ ای

1-به‌طور کلی آبنماهای تیره رنگ به نسبت آبنماهای روشن دیرتر کثیف می‌شوند و ترک و شکستگی آنها به نسبت آبنماهای روشن کمتر است.

2- آب نماهایی که سطح بدنه آنها تیره رنگ است معمولاً مانع از رشد جلبک می‌شوند.

3- استفاده از پمپ قوی و فیلتر به افزایش طول عمر آبنما کمک زیادی می‌کند.

4- پمپ آبنما باید به‌صورت متوالی و دوره‌ای تمیز شود تا از رسیدن آسیب جدی به آبنما جلوگیری کند.

5- بهتر است که آبنما همیشه روشن باشد و کار کند زیرا روشن و خاموش کردن متوالی باعث خرابی موتور آبنما می‌شود.

کلام پایانی

همان طور که گفته شد آبنماهای شیشه‌ای هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی قابل نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرند و به‌جهت اینکه بیننده به‌علت شفافیت شیشه جریان آب را تماشا می‌کند طرفداران بسیاری دارد. می‌توان گفت آبنمای شیشه‌ ای از پرطرفدارترین نوع آبنماها هستند و هر فردی برای دلنشین کردن فضای خانه‌اش مشتاق خرید و یا آموزش ساخت این نوع آبنماها است.

آبنمای شیشه‌ای نه‌ تنها زیبایی چشمگیری به دکوراسیون محوطه شما می‌بخشند بلکه دیدن جاری شدن آب و شنیدن صدای دلنشین‌ اش برای هر فردی محسورکننده است و باعث آرامش خاطر و آسوده شدن خیال می‌گردد. اگر می‌ خواهید به‌طور جدی و بدون دردسر شروع به آموزش طراحی و ساخت آبنمای شیشه‌ای و یا بطور کلی  شروع به آموزش طراحی و ساخت آبنما، فواره، حوض و برکه کنید درست‌ترین کار ممکن این است که از یک گروه حرفه‌ای و کاربلد کمک بگیرید تا به‌راحتی بتوانید یک آبنمای شیشه‌ای زیبا با در نظر گرفتن اصول طراحی اولیه و قرار گرفتن در جای مناسب داشته‌باشید.

به‌ منظور طراحی و ساخت این نوع از آبنما و یا ساخت انواع آبنما در تهران وارد وب سایت برکه شده و از تجربه‌ متخصصین دکوراسیون داخلی که تجربه بسیاری در ساخت و تولید آبنماهای شیشه‌ای دارند استفاده‌کنید. تمامی ایده‌ها و ساخت و سازها با بهره‌گیری از کارکنان مجرب است که پروژه‌های معماری بسیاری را برای ساخت آبنماهای شیشه‌ای در سطح کشور توسط این وبسایت انجام داده‌اند. مطالعه آن بدون شک به شما کمک بیشتری خواهد کرد. باعث خوشحالی و افتخار ماست که شما را در آموزش طراحی و ساخت آبنمای شیشه‌ای جذاب در مناسب‌ترین فضا یاری کنیم.

آبنمای شیشه‌ ای برای چه مکان‌ هایی مناسب است؟

آبنمای شیشه‌ ای برای کافه‌ها، رستوران‌ها، لابی هتل‌ها، دیواره‌ی باغچه‌ها، روف‌گاردن‌ها، مراکز تجاری و تفریحی و همچنین تراس، بالکن و دیواره‌ ی حیاط خانه‌های ویلایی گزینه بسیار شکیل و مناسبی هستند.

قیمت آبنمای شیشه‌ ای چگونه محاسبه می‌شود؟

برآورد قیمت این نوع آبنماها بر اساس نوع ابعاد انتخابی و کیفیت متریال موجود در آن حساب می‌شود. به‌طور معمول هر چه کیفیت متریال به کار رفته بیشتر باشد به طبع هزینه ساخت یا خرید آن بیشتر است.

کدام نوع از آبنمای شیشه‌ ای برای خانه‌ های کوچک مناسب‌تر هستند؟

آبنمای شیشه‌ ای از نوع دیواری به‌ علت اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کنند بهترین گزینه برای نصب در خانه‌ های کوچک به‌ شمار می‌آیند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 47

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *