loader image

عایق الاستومریک حرارتی برودتی

خانه | خدمات انواع عایق | عایق الاستومریک حرارتی برودتی

عایق الاستومریک حرارتی برودتی

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در بخش مدیریت و نگهداری ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی، اداری و صنعتی بحث هدررفت انرژی و مدیریت مصرف آن است. در فصل‌های مختلف سال، نگه داشتن دمای متعادل درون ساختمان نیاز به انرژی و به دنبال آن، صرف هزینه‌های بسیار دارد. بنابراین تدبیرها و راه‌حل‌هایی برای کاهش این مصرف بالا و هزینه‌های گزاف اندیشیده می‌شود. یکی از این تدبیرها استفاده از عایق الاستومریک حرارتی برودتی در ساختمان است.

 استفاده از این عایق به جلوگیری و محافظت از هدررفت انرژی در بخش گرما و سرمای تولید شده توسط سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان کمک می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم درباره این نوع عایق الاستومری بیشتر بدانیم. پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مدیریت مصرف بهینه سوخت و انرژی برایتان مهم است با ما در این مقاله همراه باشید.

عایق الاستومریک حرارتی برودتی

عایق‌های حرارتی و برودتی، عایق‌هایی هستند که کمک می‌کنند خروج و هدررفت بیشتر انرژی به حداقل میزان خود برسد. این نوع عایق‌ها از هدررفت گرما یا سرما که شکل‌های مهم انرژی هستند جلوگیری می‌کنند. یعنی در عین حال که اجازه خروج انرژی گرمایی از محیط را نمی‌دهند، از هدررفت و اتلاف سرمای تولید شده به وسیله سیستم‌های سرمایشی ساختمان هم جلوگیری می‌کنند.

 بدین ترتیب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان می‌توانند با هزینه‌های بسیار کمتر عملکرد بهتری داشته باشند. یکی از بهترین این عایق‌ها عایق الاستومری یا الاستومریک است که در ادامه توضیحات بیشتر و مفصل‌تری درباره آن ارائه می‌شود. این عایق علاوه بر مقاومت در برابر انتقال حرارت، می‌تواند باعث شود میزان انرژی مورد نیاز برای خنک نگه داشتن فضا در فصل‌های گرم سال کاهش یابد.

قبل از آن که به صورت اختصاصی به عایق الاستومری بپردازیم ذکر چند نکته کلی درباره عایق‌های ضروری هستند. عایق‌ها به طور کلی در قسمت‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و انواع متنوعی از عایق‌ها در بازار موجود است. هدف استفاده از عایق‌ها صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری و مدیریت ساختمان، افزایش میزان ایمنی ساختمان و بالا بردن کیفیت آن است. در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه می‌شود تا به خوبی با عایق و کارکردهای آن به خصوص عایق الاستومریک حرارتی برودتی آشنا شوید.

تماس با برکه

عایق چیست و چه کاربردی دارد؟

بهتر است بدانیم استفاده از عایق، امری است که در گذشته نیز انجام می‌گرفته است. از دیرباز انسان‌ها سعی می‌کردند در ساختمان‌سازی از مصالحی استفاده کنند که نیاز کمتری به انرژی برای گرم و سرد کردن منزل و محیط خود داشته باشند. همچنین از انواع عایق به این منظور استفاده می‌شود.

عایق چیست و چه کاربردی دارد؟

هدف کلی استفاده از عایق هم آن است که کمک کند ساختمان کیفیت بهتری داشته باشد و برای گرم و سرد کردن آن نیاز به صرف هزینه‌های بسیار نباشد. همچنین در بحث اهمیت به محیط زیست، عایق کاری ساختمان می‌تواند نقش بسیار مهمی در حفظ محیط زیست ایفا کند. انواع عایق‌ها در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر یک کارکرد خاصی دارند. از عایق‌های صوتی گرفته تا عایق‌های حرارتی و عایق‌های رطوبتی و در نهایت عایق‌های برودتی. در این مقاله می‌خواهیم به یکی از این عایق‌های باکیفیت حرارتی برودتی بپردازیم.

انواع عایق‌ ها

 اگر بخواهیم چند مورد عایق حرارتی و برودتی نام ببریم عایق پشم سنگ، عایق پشم شیشه، عایق پلی یورتان، عایق‌های پلی استایرن منبسط‌شده، عایق پلی استایرن اکسترود شده نمونه‌هایی از این عایق‌ها هستند که در دیوارها، سقف، کف، نمای ساختمان و همچنین برخی از تاسیسات ساختمان مانند موتورخانه نصب می‌شوند. اما در این مقاله ما می‌خواهیم به یک نوع عایق بسیار باکیفیت یعنی عایق حرارتی و برودتی الاستومری بپردازیم. پس بیایید به صورت مستقیم به سراغ این عایق برویم.

مشخصه‌ های عایق الاستومریک حرارتی برودتی

عایق الاستومری یکی از پرکاربردترین عایق‌های حرارتی برودتی است که علاوه بر مجتمع‌ها و ساختمان‌های مسکونی در محیط‌های صنعتی و پالایشگاه‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عایق از نیتریل فوم تولید می‌شود. عایق الاستومری مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و همچنین رطوبت دارد. همچنین داشتن مشخصه‌های مثبت بسیار عایق الاستومریک حرارتی برودتی را تبدیل به گزینه شماره یک بسیاری از ساختمان‌سازان و متخصصان این عرصه کرده است.

حتما می‌دانید که استفاده از عایق در برخی قسمت‌های ساختمان طبق مقررات ضروری است. بنابراین بسیاری از ساختمان‌سازان به دنبال یک عایق باکیفیت و بادوام هستند که با آن کیفیت سازه خود را افزایش دهند. توصیه ما به شما خرید عایق الاستومری است. بیایید با این عایق پرکاربرد و پرطرفدار بیشتر آشنا شویم.

انواع عایق الاستومری

انواع عایق‌های الاستومری از نظر شکل، ساختار و کاربرد در دو دسته عایق لوله‌ای و عایق رولی موجود است. عایق لوله‌ای استومری

این عایق ساختاری شبیه به لوله دارد و به دو شکل در محیط‌های سرپوشیده و روباز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به شکل دارای یک روکش آلومینیومی و بدون روکش. نوع روکش دار این عایق حرارتی و برودتی برای لوله‌ها، اتصالات و تجهیزات در محیط‌های روباز بیشتر کاربرد دارد. انواع عایق‌های لوله‌ای الاستومری به طول 2 و ضخامت‌های متنوع اعم از 9، 13، 19 و 21 میلی‌ متر در بازار موجود است. شما می‌توانید بنا به نیاز و شرایط محیط یا تجهیزات خود دست به انتخاب بزنید.

انواع عایق الاستومری

عایق رولی الاستومری

این عایق حرارتی و برودتی به شکل رولی نیز عرضه می‌شود. معمولا از عایق رولی الاستومری برای عایق کاری دیوار و سطوح مختلف در ساختمان استفاده می‌شود. نوع رولی عایق الاستوری نیز به دو شکل ساده و روکش‌دار در بازار در دسترس است. نکته مهم درباره این نوع عایق الاستومری، مقاومت زیاد عایق در برابر پارگی است. روکش‌هایی که در این عایق رولی به کار رفته است از جنس آلومینیوم هستند و چسب‌هایی در پشت این عایق وجود دارد که کمک می‌کند به صورت محکم و قوی روی سطح مورد نظر بچسبند.

ویژگی‌ های مهم عایق الاستومری

 به این نکته توجه داشته باشید که عایق الاستومریک حرارتی برودتی در هر دو نوع لوله‌ای و رولی آن یک ساختار سلولی بسته دارد. همین ساختار سلولی بسته باعث می‌شود که در برابر نفوذ آب و حرارت مقاومت بالایی از خود نشان دهد. به همین دلیل است که چنین مورد استقبال بازار قرار گرفته است. این مقاومت آن چنان بالاست که عایق الاستومری حتی بخار آب را هم به خود جذب نمی‌کند.

 از طرفی به دلیل این ویژگی‌های گزینه بسیار مناسبی برای عایق کاری لوله‌ها و تاسیسات است زیرا با توجه به ویژگی‌های مثبتی که عایق الاستومری دارد لوله‌هایی که با این عایق ایزوله می‌شوند دیگر دچار زنگ‌زدگی یا خوردگی نمی‌شوند.

عایق الاستومری علاوه بر مواردی که ذکر آن رفت، دارای وزن بسیار سبک است. بنابراین استفاده از آن در ساختمان و تجهیزات آن، بار اضافی تحمیل نمی‌کند. همچنین بسیار منعطف است. همین قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی که عایق حرارتی برودتی و الاستومری دارد باعث شده که گزینه بسیار خوبی برای ایزوله کردن سیستم‌های مختلف باشد.

نکته مهم دیگر در مورد عایق الاستومری این است که هیچ ماده مضر یا آلرژی‌زایی ندارد، به همین دلیل موقع نصب و استفاده از این عایق لازم نیست از دستکش یا ماسک استفاده کنید. لابد می‌دانید که برخی از عایق‌ها می‌توانند حساسیت‌های پوستی و تنفسی در انسان ایجاد کنند. به خصوص برای کسانی که کار نصب عایق را انجام می‌دهند به دلیل تماس با این عایق‌ها ممکن است چنین مشکلاتی پیش بیاید. اما در مورد عایق الاستومری اینگونه نیست و شما می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

مزایای عایق الاستومریک حرارتی برودتی

قابلیت رنگ‌پذیری عایق الاستومریک حرارتی برودتی از دیگر مشخصه‌های مثبت آن است. شما می‌توانید با رنگ روغنی این عایق را رنگ کنید. بنابراین استفاده از عایق الاستومری در قسمت‌هایی که در معرض دید است هم مناسب است زیرا می‌توان برای زیبایی بیشتر ظاهر عایق، آن را به رنگ دلخواه درآورد.

همچنین عایق الاستومری در برابر رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از این عایق باکیفیت و بادوام در محیط زندگی خود استفاده کنید و نگران رشد قارچ و باکتری در آن نباشید.

نصب آسان و سریع این عایق، از دیگر مشخصه‌های مثبت آن به حساب می‌رود. این امر به خصوص در ساختمان‌‌سازی و سرعت دادن به امور اهمیت خاصی دارد. شما در کمترین زمان و با مناسب‌ترین قیمت‌ها می‌توانید عایق الاستومری را در ساختمان و تجهیزات آن نصب کنید. دوام و عمر بالای عایق الاستومری، باعث شده است که بسیاری از افراد به سراغ خرید و نصب این عایق بروند.

بدین ترتیب مدت زمان بیشتری می‌توانند از مزایای این عایق حرارتی و برودتی استفاده کنند. مجموع شرایطی که بررسی شد نشان می‌دهد اگر به دنبال یک عایق باکیفیت دارای بیشترین مزایای ممکن برای ساختمان هستید خرید و نصب عایق الاستومریک حرارتی و برودتی می‌تواند گزینه مطلوب باشد.

مقایسه با سایر عایق‌ های موجود

در بازار علاوه بر عایق حرارتی و برودتی الاستومری ، عایق‌های دیگری هم وجود دارد که در ابتدای مقاله به برخی از آنها اشاره شد. برخی از این عایق‌ها مانند پشم سنگ و پشم شیشه که جزو عایق‌های سنتی به حساب می‌روند ممکن است حساسیت‌هایی در انسان ایجاد کنند. اما عایق الاستومری هیچ گونه عارضه‌ای برای انسان در صورت تماس با آن ندارد. از طرفی عایق الاستومریک حرارتی برودتی، کیفیت بهتری نسبت به عایق‌های مذکور از خود نشان داده است.

مشاهدات نشان داده که عایق الاستومری به دلیل مقاومت بالای خود در برابر رطوبت و حرارت می‌تواند گزینه بهتری نسبت به این عایق‌ها باشد. از طرفی قیمت عایق الاستومری در مقایسه با دیگر عایق‌های ذکر شده بالاتر است هر چند دوام و کیفیت آن هم بالاتر است. همچنین اگر بخواهیم مقایسه دیگری داشته باشیم این است که گرچه قیمت بالاتری دارد اما به دلیل عدم نیاز به پوشش، کار نصب آن به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است. در هر صورت این شما هستید که بنا به نیاز می‌توانید از بین این عایق‌ها یکی را انتخاب کنید.

ذکر این نکته ضروری است که هر سه عایق ذکر شده، یعنی عایق پشم سنگ، عایق پشم شیشه و عایق حرارتی و برودتی الاستومری از عایق‌های همه‌کاره به حساب می‌روند.

کاربرد عایق الاستومری

عایق حرارتی و برودتی الاستومری به دلیل مشخصه‌های مثبت بسیاری که دارد می‌تواند علاوه بر عایق کاری حرارتی ساختمان در سیستم‌ها و تاسیسات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. از انواع مختلف این عایق که در مقاله به آنها اشاره شد می‌توانید بسته به شرایط ساختمان در قسمت‌های مختلف آن استفاده کنید. از عایق کاری دیوارها و نمای ساختمان گرفته تا عایق کاری موتورخانه و لوله‌های آب گرم. همه این قسمت‌ها می‌توانند توسط عایق الاستومریک عایق‌کاری شوند.

کاربرد عایق الاستومری

همچنین برای ایزوله‌سازی تاسیسات ساختمان، کانال‌ها، بویلرها، سقف‌های سوله، لوله‌های انتقال نفت وگاز، سیستم‌های تهویه مطبوع و صنایع مربوط به خودروسازی هم به کار می‌رود. همچنین می‌توانید از این عایق در چیلرها و لوله‌های گرم و سرد هم استفاده کنید. مزایای مختلفی که عایق حرارتی و برودتی الاستومری در اختیار ما قرار می‌دهد به تنوع کارکردهای آن کمک می‌کند. شما می‌توانید از آن برای عایق‌کاری تاسیسات مختلف در ساختمان استفاده کنید.

در این مقاله با عایق الاستومریک حرارتی برودتی آشنا شدیم. یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین عایق‌های موجود که می‌توانید از آن برای عایق کاری قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده کنید و از عمر و دوام آن برای مدت‌ها بهره‌مند شوید. این عایق الاستومری از نوع عایق‌های همه‌کاره به حساب می‌آید. یعنی علاوه بر مقاومت بالا در برابر انتقال حرارت و جلوگیری از هدررفت انرژی در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌تواند در عین حال به عنوان یک عایق صوتی و رطوبتی هم عمل کند.

خرید عایق الاستومری از سایت برکه

شما می‌توانید برای خرید حرارتی و برودتی عایق الاستومری با کارشناسان و متخصصان ما در سایت برکه تماس بگیرید. کارشناسان باتجربه و متبحر ما می‌توانند با ارائه مشاوره‌های دقیق و اصولی به شما کمک کنند تا بهترین انتخاب را برای عایق کاری ساختمان خود بگیرید. بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده کار خرید و نصب عایق الاستومری خود را به ما بسپارید و از بابت کیفیت ارائه خدمات آسوده‌خاطر و مطمئن باشید.

وسایل مورد نیاز برای نصب عایق الاستومری چه مواردی هستند؟

نوار دارای چسب با قابلیت درزگیری، چسب‌های مخصوص عایق الاستومری، نوارهای آلومینومی برای درزگیری، نوار برزنتی و نوار درزگیر پلیمری

معایب عایق الاستومری شامل چه مواردی است؟

قیمت بالاتر نسبت به عایق‌های پشم شیشه و پشم سنگ و چگالی و صلبیت بیشتر آن نسبت به موارد ذکر شده.

از دیگر مزایای عایق الاستومری که در مقاله به آن ذکر نشده است؟

مقاومت بالا در برابر آلودگی‌های محیطی، گردوخاک و آلودگی‌های بیولوژیکی، همچنین مقاوم در برابر اشعه ماورابنفش

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 37

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *