loader image

رفع نم با تکنولوژی نانو

خانه | خدمات رفع نم | رفع نم با تکنولوژی نانو

چگونه برای رفع نم با تکنولوژی نانو اقدام کنیم؟

یکی از مشکلاتی که معمولا با آن مواجه خواهید شد، نم زدگی دیوارها، آشپزخانه و سرویس بهداشتی ساختمان است. نم و رطوبت در خانه می تواند به دلایل مختلفی از جمله تغییرات دمایی، عدم استفاده از هواکش و سیستم تهویه و غیره ایجاد شود.

در صورتی که هر چه سریع تر برای رفع نم و رطوبت اقدام نکنید، ممکن است شاهد  ترک خوردگی ها، نشتی ها و تغییر ابعاد سازه شوید. یکی از راه حل های نوین برای رفع نم و رطوبت، استفاده از مواد نانو است. در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید چگونه می توان برای رفع نم با تکنولوژی نانو اقدام نمود.

چگونه برای رفع نم با تکنولوژی نانو اقدام کنیم؟

نم دیوار و مشکلات مربوط به آن!

برخی از افراد به بوی نم و رطوبت در داخل خانه اهمیت نمی دهند و از عواقب آن بی خبر هستند. اما باید بدانید نم زدگی دیوارها، کف و سقف ساختمان می تواند به مرور زمان باعث کاهش استحکام و عمر مفید ساختمان شود. عدم برطرف نمودن نم و رطوبت سازه همچنین می تواند باعث پوسیدگی فلز ساختمان، اتصال سیستم های برق و خراب شدن دیوارها شود. در ادامه به خسارات نم و رطوبت و اهمیت رفع نم با نانو می پردازیم.

تماس با برکه

  • کاهش ارزش ملک: نم و رطوبت باعث تغییر ظاهر سازه و رشد کپک و قارچ خواهد شد. بنابراین ارزش ملک با افت شدیدی روبرو خواهد شد. بنابراین بهتر است در اولین فرصت برای رفع نم ساختمان اقدام کنید.
  • افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری: اگر در ساختمان از سیستم تهویه مناسب، هواکش و دستگاه رطوبت گیر استفاده نکنید، باید هزینه های زیادی برای تعمیرات بپردازید. شما می توانید با نگهداری منظم و رعایت یک سری نکات برای جلوگیری از ایجاد و نم رطوبت در خانه، در هزینه ها صرفه جویی کنید.
  • نشتی و ترک خوردگی: نم دیوار یا سقف می تواند به مرور زمان منجر به ترک خوردگی و در نتیجه نشتی شود. اگر آب بتواند به داخل دیوارها نفوذ پیدا کند، به مصالح ساختمانی خسارت جدی وارد خواهد شد. در چنین شرایطی، هر لحظه امکان فرو ریختن سقف یا دیوارهای سازه وجود دارد.
  • ضعف سازه: نم زدگی باعث ایجاد فاصله بین لایه های دیوار می شود. این مسئله منجر به کاهش مقاومت مکانیکی دیوارها خواهد شد.
  • آسیب به وسایل داخل ساختمان: در صورتی که برای رفع نم دیوارهای سازه اقدام نکنید، احتمال نفوذ آن به وسایل و دکوراسیون داخلی وجود دارد. در نتیجه با تغییر رنگ دیوارها، خیس شدن کاغذ دیواری، لا دادن کاشی ها و آسیب به پوشش های دکوراتیو می شود.

مزایای تکنولوژی نانو برای رفع نم سازه

شما می توانید با استفاده از تکنولوژی نانو برای رفع نم دیوارها و سقف سازه اقدام کنید. در واقع مواد نانو باعث تقویت ساختمان و افزایش عمر مصالح ساختمانی می شود. زمانی که هر گونه ترک خوردگی در دیوارها مشاهده نمودید، می توانید با تزریق ذرات نانو در دیوارها، آن را ترمیم کنید. در واقع این ذرات به سرعت با مصالح ساختمانی نظیر سیمان و آجر ترکیب شده و وارد ترک های دیوار می شوند. تکنولوژی نانو همچنین از گسترش ترک خوردگی های سازه جلوگیری می کند و باعث افزایش استحکام و مقاومت ساختمان می شود. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین مزایای تکنولوژی نانو در ساخت و ساز می پردازیم:

  • افزایش طول عمر سازه : مواد نانو با تقویت مصالح ساختمانی باعث افزایش طول عمر مفید سازه خواهند شد.
  • سازگاری با محیط زیست: مواد نانو به دلیل سازگاری با محیط زیست به متریال سبز نیز معروف می باشند. این متریال نیاز به تعمیرات ساختمان را کاهش می دهد و در نتیجه باعث محافظت از محیط زیست می شوند.
  • ترمیم خودکار: مواد نانو دارای خاصیت ترمیم خودکار می باشند و به سرعت داخل ترک ها نفوذ پیدا می کنند.

مزایای تکنولوژی نانو برای رفع نم سازه

چگونه به رفع نم با نانو بپردازیم؟

یکی از راهکارهای نوآورانه برای رفع نم دیوارها و سقف سازه، استفاده از مواد نانو است. در ادامه به چگونگی رفع نم با نانو می پردازیم:

  1. شناسایی محل نم زدگی: ابتدا باید محل نم و رطوبت در ساختمان مشخص شود. برای این کار می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید. آن ها می توانند تمامی مکان هایی که احتمال نم زدگی، رشد کپک و قارچ، نشتی و ترک خوردگی وجود داشته باشد را شناسایی کنند.
  2. آماده سازی دیوار: در این مرحله باید سطح دیوار برای اعمال مواد نانو آماده شود. در واقع چنانچه ترک خوردگی روی دیوار مشاهده شود، باید به طور کامل ترمیم شود.
  3. انتخاب مواد نانو: سپس باید مواد نانو برای رفع نم با توجه به مشکل سازه انتخاب شود. این مواد اغلب دارای خواص پر کنندگی، ترمیم کنندگی و تقویت کنندگی می باشند.
  4. تزریق مواد نانو: بعد از انتخاب مواد نانو مناسب سطح مورد نظر، نوبت به تزریق آن می رسد. شما می توانید به کمک نازل های مخصوص مواد نانو را به دیوار تزریق نمایید. سپس این مواد شروع به ترمیم خودکار سطح می کنند. تکنولوژی نانو حتی می تواند منجر به تقویت ساختار دیوار شود. در نتیجه باعث افزایش مقاومت مکانیکی دیوار خواهد شد.
  5. بازبینی: پس از ترمیم سطح با نانومواد باید تمامی بخش های سازه مورد بازبینی و بررسی قرار گیرند و مطمئن شوید ترمیم در همه قیمت قسمت ها به درستی انجام شده باشد.

عایق بندی ساختمان با مواد نانو

امروزه استفاده از مصالح ساختمانی مدرن بیش از پیش در سرتاسر دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته و صنعتی رونق یافته است. این محصولات مدرن که بر پایه فناوری نانو تولید و عرضه می شوند، از جمله محصولات سازگار با محیط زیست می باشند. البته هر ماده ای که با تکنولوژی نانو تولید شود، لزوما سازگار با محیط زیست نیست.

 آب بندی ساختمان با مواد نانو نسبت به مصالح سنتی از مزایای بیشتری برخوردار است. در واقع شما می توانید به کمک این تکنولوژی از بار مرده سازه بکاهید. از طرف دیگر استفاده از مواد نانو آسان است و به راحتی می توانید آن را بر روی سطح اعمال کنید.

عایق بندی ساختمان با مواد نانو

جمع بندی

مواد نانو یکی از بهترین روش ها برای رفع نم و رطوبت در حمام، توالت، آشپزخانه و سایر بخش های ساختمان به شمار می رود. در صورتی که از تکنولوژی نانو برای عایق بندی سازه و جلوگیری از نم زدگی آن بهره مند شوید، باعث افزایش عمر بنا و استحکام مصالح ساختمانی خواهید شد.

سعی کنید از پوشش های یکدست و بدون درز برای سطوح مختلف استفاده نمایید. همچنین گاهی لازم است پنجره های دوجداره نصب کنید و یا هواکش در توالت تعبیه نمایید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. چنانچه با علائمی نظیر رشد کپک، پوسته شدن دیوار، لا دادن کاشی ها، ایجاد لکه های مرطوب و غیره در ساختمان خود شدید، با مجموعه برکه تماس بگیرید.

ما به شما کمک خواهیم کرد تا در کم ترین زمان ممکن، برای رفع نم با نانو اقدام نمایید. گروه مهندسی برکه همواره در تلاش است تا خدمات نوآورانه همراه با کیفیت را به مشتریان خود ارائه کند. این مجموعه با ارائه خدمات درجه یک و کیفیت عالی، رضایت شما را جلب خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رفع نم مشهد، تهران، شیراز و … همین حالا با همکاران ما تماس بگیرید.

نم دیوار چه مشکلاتی به وجود می آورد؟

کاهش ارزش ملک، افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری، نشتی و ترک خوردگی، ضعف ساختار سازه

مراحل رفع نم با تکنولوژی نانو کدامند؟

شناسایی محل نم زدگی، آماده سازی دیوار، انتخاب مواد نانو، تزریق مواد نانو، بازبینی

مزایای تکنولوژی نانو برای رفع نم سازه کدامند؟

افزایش طول عمر سازه، سازگاری با محیط زیست، ترمیم خودکار

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 36

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *