loader image

خدمات استخر شمال

خانه | خدمات استخر | خدمات استخر شمال

فهرست مطالب

خدمات استخر شمال

استخرها به عنوان مکانی عمومی و تفریحی برای استفاده مردم احداث می‌شوند و رعایت مسائل بهداشتی و خدمات نظافتی در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انجام امور نظافت این مکان به تخصص و تجهیزات خاصی نیاز بوده و باید در تمامی استخرها مراحل نظافت، تصفیه آب و تمیزکاری به صورت منظم انجام شود.

این امر در خصوص استخرهایی که کاربران بیشتری برای تفریح به آن‌ها مراجعه می‌کنند، اهمیت بیشتری دارد. با توجه به حساسیت این موضوع در این مقاله قصد داریم کلیه نکاتی که در خصوص نظافت و خدمات استخر شمال انجام می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم.

خدمات استخر شمال را بشناسید

خدمات استخر شمال را بشناسید

شست‌و‌شو و خدماتی که برای نظافت و نگهداری از استخر انجام می‌شود شامل مواردی از قبیل عملیات تمیزکاری، نظافت، حذف آلودگی‌ها و رسوبات، جلوگیری از تجمع میکروب‌ها، جمع‌آوری جلبک و خزه از روی سطح آب و غیره است. مراحل تمیزکاری استخر فقط مختص به مجموعه‌های ورزشی نبوده و برای تمامی استخرهای شخصی که در ویلا‌ها ساخته می‌شوند نیز کارایی دارد. آشنایی با این خدمات در شمال که دارای ویلاهای تفریحی متعددی بوده، بسیار حائز اهمیت است.

رسوب‌زدایی و نظافت استخر کار بسیار مهم و تخصصی به حساب می‌آید و باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. فرایند تمیز‌کردن استخر علاوه بر جلوگیری از انتشار بیماری‌ها باعث محافظت از تجهیزات آن و بالا رفتن کیفیت آب نیز می‌شود.

تماس با برکه

اهمیت خدمات استخر شمال

در خصوص اهمیت مراقبت و نگهداری از استخر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ممانعت از آلودگی آب داخل استخر؛
  • جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف به خصوص مشکلات پوستی؛
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها؛
  • ممانعت از تخریب تجهیزات به کار رفته در استخر؛
  • داشتن آبی پاکیزه با دمایی مناسب برای شنا.

عملیات رسوب‌زدایی در خدمات استخر شمال

در استخرها به دلیل عواملی مانند تماس انسان‌ها با آب، تراکم و تجمع آب برای مدت طولانی، وجود شن، ماسه، سنگ و برگ درختان روی سطح و کف استخر، آلودگی و رسوبات مختلفی به وجود می‌آید که باید از داخل آب حذف شوند. آلودگی‌ها و رسوبات می‌توانند روی سطح آب، کف استخر یا دیواره‌های آن تشکیل شوند و باعث کاهش کیفیت آب و کدر شدن آن گردند. در این‌صورت حتما باید استخر را با روش‌هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد، از وجود این آلودگی‌ها پاک‌کنید.

ابزار مورد نیاز برای خدمات استخر شمال

هنگام نظافت و مراحل انجام خدمات استخر شمال از ابزار مختلفی استفاده می‌کنند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • جارو استخری یا خشک‌کن استخر؛
  • جارو مورد نیاز برای از بین بردن آلودگی‌‌های کف استخر؛
  • انواع مختلف فیلتر‌های نصب شده در تجهیزات استخر برای رسوب‌زدایی؛
  • کیت‌‌های شیمیایی تشخیص میزان PH آب و تعیین‌کننده سطح کلر؛
  • ابزار‌ها و تجهیزات محافظتی برای کار مانند دستکش و چکمه؛
  • مواد ضدعفونی کننده شیمیایی مانند کلر، اسید کلریدریک و … .

جمع‌آوری آلودگی‌ها

برای این‌کار باید آلودگی‌هایی مانند برگ گیاهان و ذراتی که روی آب جمع می‌شوند را با دستگاه‌هایی به نام خشک‌کن استخر از روی سطح آب و داخل آن حذف کنید.

تمیزکاری کف استخر

با توجه به اینکه بسیاری از آلودگی‌ها در کف استخر جمع می‌شود، شست‌و‌شوی آن یکی از مهم‌ترین مراحل نظافت استخر بوده که برای انجام آن از جارو کف استخر استفاده می‌کنند. این وسیله به کمک لوله‌های مخصوصی به کف استخر وصل شده و از طریق پمپی که دارد محل مورد نظر را از وجود آلودگی‌ها پاک می‌کند.

نظافت دیوارهای استخر

از آنجا که دیوارهای استخر درون آب قرار دارند، هرگونه آلودگی در آن‌ها به داخل آب نفوذ کرده و منجر به بروز بیماری‌های مختلفی در افراد استفاده کننده از استخر می‌شود.

بنابراین نظافت و خدمات شستشوی استخر بسیار حائز اهمیت است. همچنین با توجه به اینکه ترک‌خوردگی دیوار محل رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها به حساب می‌آید، باید به طور مداوم سالم بودن آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

تعویض آب در خدمات استخر شمال

تعویض آب در خدمات استخر شمال

برای حذف برخی از آلودگی‌ها مانند ذرات معلقی که بر روی سطح آب قرار دارند، نیاز است در فواصل زمانی منظم و مشخص مقداری از آب استخر را خارج کرده و آن را با آب تازه جایگزین کنید.

تمیزکاری سطوح و تجهیزات

هنگام انجام خدمات استخر شمال و سایر شهرها همچون خدمات استخر گرگان، برای حفظ نظافت و پاکیزگی آب تجهیزات به کار رفته داخل استخر را به صورت منظم با کمک برس‌ها و لوازمی که برای این‌کار طراحی شده، تمیز کرده و از وجود رسوبات و آلودگی‌ها پاک می‌کنند.

شست‌و‌شوی منظم استخر

شست‌و‌شوی استخر معمولا با مواد اسیدی انجام شده که برای حفظ سلامتی و رعایت مسائل بهداشتی باید هر چند سال یک‌بار توسط تیمی حرفه‌ای صورت پذیرد. این افراد با بررسی‌های تخصصی، سطح آلودگی استخر را تشخیص داده و پس از آن، از میزان مشخصی اسید برای این‌کار استفاده ‌می‌کنند.

استفاده از مواد شیمیایی برای نظافت استخر

گاهی اوقات نیاز است برای از بین بردن آلودگی‌هایی مانند رسوبات کلسیمی، مواد شیمیایی خاصی را به کار ببرند. برای این‌کار در ابتدا باید با کمک کیت‌های شیمیایی، میزان PH و عناصر مختلف داخل آب را مورد بررسی قرار داده و متناسب با آن، مواد مورد نظر را انتخاب کنند.

تعیین نوع ماده استفاده شده و میزان آن به اندازه استخر، ساختار و محیطی که در آن قرار گرفته بستگی دارد. همچنین لازم به ذکر است، هر یک از مواد شیمیایی به کار رفته در نظافت استخر، کاربرد خاصی داشته که در ادامه به بررسی هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

ضدعفونی‌کردن آب در خدمات استخر شمال

استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده که برای کنترل باکتری‌ها، از بین بردن ویروس‌ها و بهداشت آب استخرها تولید شده‌اند، بسیار مهم و حیاتی بوده و باید در فواصل زمانی مشخص طبق دستورالعملی که دارند به کار برده شوند.

مواد مخصوص تصفیه آب

تصفیه آب برای جلوگیری از خراب شدن فیلترها و پمپ استخر در انجام خدمات استخر شمال بسیار مهم بوده و به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. برای این‌کار از مواد مخصوصی مانند کلاریفایرها و فلوکولانت‌ها داخل آب استفاده می‌کنند.

مواد متعادل کننده کلسیم

از آنجا که مواد کلسیمی داخل آب استخر به وفور یافت می‌شود، استفاده از ماده متعادل کننده کلسیم در آب بسیار مهم است. با این‌کار ضمن جلوگیری از رسوبات کلسیمی روی دیواره‌ها و کف استخر، آب استخر را نیز از وجود این مواد پاک می‌کنید.

آلژینات
این ماده یک کنترل‌کننده رشد جلبک‌ها بوده و برای جلوگیری از تشکیل آن‌ها داخل آب و دیوارهای استخر استفاده می‌شود. لازم به ذکر است مواد شیمیایی مانند مس و سلنیوم نیز برای جلوگیری از رشد جلبک‌ها موثر هستند.

استفاده از کلر برای انجام خدمات استخر شمال

کلر یک ماده ضدعفونی کننده برای آب استخر بوده که باکتری‌ها، ویروس‌ها و جلبک‌ها را از داخل سطح استخر و دیوارهای آن از بین می‌برد. بنابراین استفاده از کلر می‌تواند بهداشت آب را تضمین کند. انواع مختلفی از کلرها در بازار وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای نظافت و پاکسازی استخرها استفاده کرد.  کلر تبلوری، کلر آلکالین و کلر کلسیم هیپوکلریت نمونه‌هایی از این ماده به حساب می‌آیند. هر کدام از این کلرها که برای تمیزکاری استخر استفاده می‌شوند دارای ویژگی‌ها و دستورالعمل‌های مختص به خود هستند.

شما با کمک کیت‌های تشخیص میزان کلر، باید در صورت کم شدن اندازه آن در آب از این ماده ضدعفونی کننده برای پاک‌سازی آب استخر استفاده کنید.

باید بدانید استفاده از این ماده اثرات جانبی مانند کاهش PH آب را نیز به همراه خواهد داشت. به همین دلیل باید همزمان موقع به کار بردن کلر از متعادل کننده‌های PH آب نیز استفاده نموده تا سطح این دو ماده در آب همواره متعادل باشد.

متعادل‌کننده hp برای انجام خدمات استخر شمال

متعادل‌کننده hp برای انجام خدمات استخر شمال

هنگام انجام مراحل خدمات استخر شمال، تعادل میزان hp آب فاکتور بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این مقدار باید همیشه در محدوده 7.2 تا  7.8 قرار داشته باشد. در غیر این‌صورت برای  متعادل کردن آن از مواد متعادل‌کننده hp یا متعادل کننده مواد قلیایی آب مانندpH minus  یا pH plus  استفاده می‌کنند.

چرا تنظیم hp آب استخر اهمیت دارد؟

شاید این سوال مطرح باشد که چرا میزان hp آب برای شنا کردن مهم است. برخی از دلایل این مسئله را در زیر توضیح داده‌ایم.

  1. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید hp آب در محدوده ۷.۲ تا ۷.۶ قرار داشته باشد، برقراری تعادل با hp اشک چشم انسان بوده که مانع آسیب رسیدن به چشم، سوزش و ناراحتی چشمان می‌شود.
  2. افزایش میزان اثر بخشی کلر موجود در آب، دلیل دیگری برای این مسئله به حساب می‌آید. به طور مثال کلر در آبی که hp آن ۸ است، تنها ۲۰ درصد خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد در حالی‌که این عدد در آبی با hp معادل ۷.۴  به ۶۰ درصد می‌رسد.
  3. با حفظ تعادل hp آب، تاثیرگذاری کلر افزایش یافته و در نتیجه از رشد جلبک‌ها درون آب جلوگیری می‌شود.
  4. در صورت از بین رفتن محدوده تعادل hp، خاصیت اسیدی آب افزایش پیدا می‌کند و تجهیزات درون استخر زنگ زده و آسیب می‌بیند.
  5. همچنین افزایش میزان hp، باعث تشکیل رسوب بر روی سطح کاشی‌ها، داخل فیلترها و کدر شدن سطح آب می‌شود.

استفاده از اسید برای کاهش hp آب استخر

با استفاده از کیت‌های تست کننده میزان hp می‌توانید اندازه آن را داخل آب استخر بررسی کرده و در صورت نیاز، زمان انجام خدمات استخر شمال اقدام به متعادل کردن آن نمایید. با توجه به نوع منابع آبی و مواد شیمیایی که داخل آن قرار دارد، معمولاً با افزایش میزان hp آب مواجه خواهد بود. بنابراین برای کاهش این میزان داخل آب از اسیدهای مختلفی مانند اسید کلریدریک استفاده می‌کنند.

استفاده از اسید کلریدریک

معمول‌ترین اسیدی که برای متعادل‌سازی میزان PH به کار می‌رود، اسید کلریدریک نام دارد. این اسید به صورت مایع بوده، بسیار خورنده است و برای تمیز‌کردن رسوبات آهکی سفید رنگ روی سطوح از آن استفاده می‌شود. در هنگام استفاده از این ماده باید موارد ایمنی را رعایت نموده و مواظب باشید که بخار آن به چشم و ریه‌های شما آسیب وارد نکند. میزان PH آب و حجم آب استخر از مهم‌ترین عوامل انتخاب اندازه اسید کلریدریک برای متعادل‌سازی سطح PH آب هستند.

خدمات نگهداری از استخر

علاوه بر نظافت آب استخر و داخل آن یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که برای محیط استخر باید انجام شود نگهداری از تجهیزات این مکان تفریحی است. برخی از اقداماتی که برای انجام این کار باید در نظر بگیرید به شرح زیر هستند.

تعمیرات و بررسی موتورخانه استخر

موتورخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های استخر است که اگر در روند کار آن خللی وارد شود، دیگر نمی‌توان از استخر استفاده نمود. به همین دلیل باید در فواصل زمانی مشخص و معین رسوب‌زدایی شده و تجهیزات آن مورد ارزیابی قرار بگیرند.

بررسی صافی پمپ

صافی فیلتر پمپ استخر باید به طور مداوم بررسی شده تا در صورت لزوم از وجود آلودگی‌ها و باکتری‌ها پاک شود. در غیر این صورت با گرفتگی صافی، فیلتر پمپ استخر خراب شده و هزینه‌های زیادی زمان انجام خدمات استخر شمال ایجاد می‌کند.

همچنین باید بدانید که خرابی فیلتر منجر به رسوب در لوله‌های حمل‌کننده آب استخر شده و روی میزان فشار آب نیز تاثیر مستقیمی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که حداقل هر دو سال یک‌بار فیلتر پمپ استخر از لحاظ کارایی برای جلوگیری از خسارات احتمالی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

بررسی گردش آب استخر

باید همواره سیستم گردش آب در داخل استخر، تمیز بودن آب، عدم گرفتگی لوله‌ها،  ترک خوردگی یا خرابی اتصالات را بررسی نموده تا در روند کار استخر اختلالی ایجاد نشود.

فیلتراسیون استخر

همیشه باید تمامی فیلترهای که در مسیر گردش آب استخر یا قسمت‌های دیگر آن قرار دارند را مورد بررسی قرار دهید، از گرفتگی یا خراب‌شدن آن‌ها ممانعت نموده و با این‌کار جلوی خسارت احتمالی یا تعطیلی کار استخر را بگیرید. امروزه فیلترهای مختلفی در بازار برای کارگزاری در سیستم گردش آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند که از بین آن‌ها می‌توان به فیلتر کارتریج و شنی اشاره نمود.

نظارت منظم

نظارت منظم

باید به صورت منظم پارامترها پاکیزه بودن آب، مانند میزان hp و سطح کلر را بررسی نمایید تا در صورت نیاز بتوانید، اقدامات لازم را انجام دهید.

سخن پایانی

خدماتی که برای نظافت و نگهداری از استخر ارائه می‌شوند برای حفظ کیفیت آب و رعایت بهداشت بسیار ضروری هستند. هزینه تمامی این خدمات مانند مراقبت از تجهیزات، ضدعفونی استخر، رسوب‌زدایی، تعویض آب، تمیزکاری منظم سطوح و تجهیزات، تنظیم پارامترهای آب و تعمیرات دستگاه به وسعت استخر، نوع تجهیزات استفاده شده، حرفه‌ای بودن تیم خدمات‌رسانی بستگی دارد.

با توجه به حساسیت موضوع مراقبت از استخر باید انجام کلیه امور فوق را به تیمی با تجربه و کاربلد مانند شرکت برکه بسپارید. متخصصان این شرکت با کمک تجهیزات پیشرفته و سال‌ها تجربه‌ای که در زمینه ارائه این خدمات دارند، تمامی پروژه‌های مربوط به خدمات استخر شمال، خدمات استخر قم و همچنین خدمات سایر استان ها را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهند.

خدمات استخر هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

با توجه به تجهیزات مختلف استفاده شده در استخر حداقل هر 2 هفته یکبار باید بررسی شوند.

خدمات ارائه شده برای استخر چقدر هزینه دارد؟

با توجه به میزان کارایی، وسعت استخر، تجهیزات استفاده شده متفاوت بوده و نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

فیلترها باید هر چند وقت یکبار تعویض شوند؟

این مسئله متناسب با میزان رسوب داخل آب متفاوت بوده ولی به طور معمول هر 2 سال یکبار باید کارایی آن‌ها ارزیابی شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 56

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *