loader image

خدمات استخر قم

خانه | خدمات استخر | خدمات استخر قم

خدمات استخر قم

برای ساخت یک استخر، نیاز به فضای بزرگ و بودجه فراوان ندارید، بلکه به یک تیم طراحی و پیاده سازی نیاز دارید. این تیم به خوبی می‌تواند استخر مورد نظرتان را، با توجه به محدودیت‌های مکان و هزینه، تحقق ببخشد. برای آشنایی با خدمات استخر قم و دسترسی به چنین تیمی، متن زیر را تا انتها دنبال کنید.

طراحی انواع استخر

آیا تصمیم دارید در ملک خود یک استخر پیاده سازی کنید؟ طراحی و ساخت انواع استخر، یک کار تخصصی بوده و نیاز به دانش فنی بالایی دارد.

طراحی انواع استخر

استخرهای شیشه ای، بتنی، فایبرگلاس

استخرها انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال استخرها را می‌توان با شیشه، بتن یا فایبرگلاس ساخت. استخرهای شیشه‌ای، بسیار لوکس هستند. استخرهای بتنی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند. این نوع استخرها را می‌توان در هر طرح و اندازه‌ای ساخت. استخرهای فایبرگلاس نیز معمولا پیش ساخته هستند و به سرعت نصب می‌شوند.

تماس با برکه

استخرهای تفریحی، پرورش ماهی یا ذخیره آب کشاورزی

استخرها همچنین از نظر نوع کاربری، انواع مختلفی دارند. بعضی از استخرها برای شنا و سرگرمی ساخته می‌شوند. بعضی دیگر برای پرورش ماهی یا ذخیره آب کشاورزی در نظر گرفته می‌شوند.

استخرهایی که به منظور شنا و سرگرمی ساخته می‌شوند، در هر مکانی که فضای کافی داشته باشد، قابل ساخته شدن هستند. این استخرها معمولا به دو دسته خصوصی و عمومی تقسیم می‌شوند. استخرهای خصوصی معمولا در خانه، ویلا، باغ، جنگل و… ساخته می‌شوند. استخرهای عمومی نیز معمولا در مکان‌هایی مانند هتل‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و… احداث می‌شوند.

استخرهای سرپوشیده و روباز، توکار و روکار

استخرها همچنین در دو نوع روباز و سرپوشیده طراحی می‌شوند. هرکدام مزایای خاص خود را دارند. مثلا استخرهای سرپوشیده در تمام فصول سال، قابل استفاده هستند.

استخرهای توکار داخل زمین ساخته می‌شوند، در حالی ‌که استخرهای روکار، روی سطح زمین پیاده سازی می‌شوند. البته از لحاظ طراحی، استخرهای توکار منعطف‌تر هستند.

گزینه های مختلف طراحی استخر

مهندسان خدمات استخر قم پس از بررسی فضای مورد نظر، می‌توانند استخر را طراحی کنند. استخر می‌تواند بسیار کوچک یا بسیار بزرگ باشد؛ می‌تواند بسیار ساده طراحی شود یا بسیار لوکس و تجملاتی. شکل استخر می‌تواند به سادگی یک مربع یا دایره بوده یا اینکه طراحی پیچیده‌تری داشته باشد. عمق استخر می‌تواند زیاد یا اینکه متوسط یا کم باشد. این موارد به درخواست مشتری و فضای مورد نظر، بستگی دارند.

ساخت انواع استخر، بخشی از خدمات استخر قم

پس از طراحی استخر، نوبت به ساخت آن می‌رسد. در واقع در مرحله طراحی مواردی مانند: نوع استخر، مصالح، شکل، عمق، محل کاسه استخر، حاشیه یا عرشه، موتورخانه، تصفیه خانه و… به طور دقیق تعیین می‌شوند. سپس طبق نقشه، ساخت استخر انجام می‌شود.

مراحل ساخت استخر بتنی

در ابتدا محل مورد نظر، گود برداری می‌شود. یعنی محلی که قرار است کاسه استخر در آنجا باشد، با استفاده از ماشین آلات مخصوص، تا عمق مشخصی حفاری می‌شود. پس از انجام این کار، کف و دیواره‌ها صاف و تراز می‌شوند. در صورت لزوم، زهکشی (و اقدامات دیگری نیز) صورت می‌گیرند.

پس از تراز کردن، میلگرد‌های فولادی نصب می‌شوند یا به عبارتی آرماتوربندی انجام می‌شود. آرماتوربندی باید به دقت و به صورت حرفه‌ای انجام شود. پس از این کار، لازم است تا عملیاتی مانند لوله کشی و سیم کشی انجام شوند. سپس نوبت به بتن ریزی و آب بندی می‌رسد. در مرحله آخر نیز، کاشی‌ها یا سرامیک‌ها نصب می‌شوند. هر لبه تیزی، با ترفندهای مخصوص، از بین برده می‌شود؛ به طور کلی هر عملیاتی که لازم باشد انجام می‌شود تا پروژه تکمیل شود.

توضیحاتی که داده شد، در مورد استخرهای بتنی بود؛ استخرهای شیشه‌ای یا فایبرگلاس و وینیلی مراحل خاص خود را دارند. برای ساخت استخر، بهره مندی از خدمات جارو استخر و در کل تاسیسات استخر، با خدمات استخر قم تماس بگیرید.

آب بندی استخر توسط خدمات استخر قم

آب بندی استخر توسط خدمات استخر قم

آب بندی یکی از مهم‌ترین مراحل احداث یک استخر است. این کار به این منظور انجام می‌شود که آب در استخر جمع شده و در آن باقی بماند، به زمین‌های اطراف نشت نکند و کم نشود. از طرفی آلاینده‌های خاک نیز وارد آب استخر نشوند.

آب بندی استخرهای پرورش آبزیان یا ذخیره آب کشاورزی

استخرها با توجه به نوع و کاربری‌شان به روش‌های مختلفی، آب بندی می‌شوند. به عنوان مثال برای آب بندی استخرهای کشاورزی یا پرورش آبزیان، از ورق‌های ژئوممبران استفاده می‌شود. این ورق‌ها ضد آب هستند و به خوبی می‌توانند جلوی نشت آب را بگیرند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه شود، جوش خوردن ورق‌ها به طور دقیق به یکدیگر است.

آب بندی استخرهای بتنی

برای آب بندی استخرهای بتنی، گزینه‌های متنوعی وجود دارد. مثلا پودرهایی وجود دارند که با بتن ترکیب شده یا به آن تزریق می‌شوند. این مواد، بتن را متراکم کرده و آن را در برابر آب نفوذناپذیر می‌سازند. از جمله این مواد می‌توان به ژل میکروسیلیس، پودر نفوذگر یا کریستال شونده، چسب بتن، عایق‌های رطوبتی بر پایه نانو، رنگ‌ها و… اشاره کرد. این مواد را همچنین می‌توان به صورت یک لایه با ضخامت مناسب روی کف و دیوارهای استخر، اجرا کرد.

همانطور که گفته شد تعیین ماده مناسب برای آب بندی و روش اجرای آن، با توجه به عوامل مختلفی مانند جنس استخر، شرایط محیطی، میزان بودجه و… انجام می‌شود.

به طور کلی، آب بندی مقوله بسیار مهمی است و باید به صورت کاملا حرفه‌ای انجام شود. کوچکترین اشتباهی در این زمینه می‌توانند خسارات زیادی در پی داشته باشد. بنابراین آب بندی استخرتان را به خدمات استخر قم بسپارید.

تهیه، نصب و راه اندازی تجهیزات استخر با خدمات استخر قم

همه استخرها شامل تجهیزاتی مانند: سیستم گردش آب (پمپ، فیلتر، لوله‌کشی، زهکشی)، سیستم گرمایشی، واحد تصفیه و سیستم روشنایی هستند. این تجهیزات باید به درستی انتخاب و تهیه شوند. بعد از آن هم باید به صورت کاملا اصولی نصب و راه‌اندازی شوند.

تجهیزات موتورخانه استخر

موتورخانه استخر از اجزای مختلفی مانند: دیگ آبگرم، مبدل‌های حرارتی، دستگاه‌های سختی گیر، پمپ‌ها، فیلترها و… تشکیل شده است. این تجهیزات با همکاری هم آب استخر را تصفیه کرده و به دمای مناسب می‌رسانند، سپس این آب را به سمت استخر روانه می‌کنند. این فرآیند مرتبا تکرار می‌شود.

هر یک از اجزای موتورخانه، باید به درستی نصب و مستقر شوند. پس از آن هم باید به صورت دوره‌ای، مورد بازرسی قرار گیرند تا این اطمینان حاصل شود که همه چیز درست کار می‌کند و مشکلی وجود ندارد.

تجهیزات واحد تصفیه

همانطور که می‌دانید بهداشت آب استخر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا آلاینده‌ها از منابع مختلف وارد آب استخر می‌شوند و باید برای از بین بردن آن‌ها چاره‌ای اندیشید. در واقع واحد تصفیه برای همین منظور در نظر گرفته شده است.

یک واحد تصفیه معمولا شامل: پمپ، انواع فیلترها (شنی، کارتریج، دی‌ای)، دستگاه‌های کلر زن و… است. این تجهیزات، انواع زباله، مو، ذرات ریز و هر نوع آلودگی دیگر را از آب حذف می‌کنند.

همانند تجهیزات موتورخانه، اجزای واحد تصفیه نیز باید به درستی نصب و اجرا و به طور دوره‌ای بازبینی و تمیز شوند. این کارها را می‌توان به راحتی، به خدمات استخر قم واگذار نمود.

تعمیرات استخر و رفع نشتی

یک استخر پس از مدتی، ممکن است به تعمیر نیاز پیدا کند. به عنوان مثال یکی از مسائلی که ممکن است اتفاق بیفتد، نشت استخر است. یعنی قسمتی از استخر دچار مشکل شده و آب از آن قسمت‌ به زمین‌های اطراف، نفوذ می‌کند.

تعمیرات استخر و رفع نشتی

تشخیص نشت، ردیابی و تعمیر آن بسیار مهم است. زیرا اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند ایمنی فضای اطراف استخر را به خطر بیندازد. همچنین مقدار زیادی آب هدر می‌رود.

اگر متوجه شدید که آب استخرتان، به طور قابل توجهی کم می‌شود باید به نشتی آن مشکوک شوید و برای رفع آن از متخصصان کمک بگیرید. تکنسین‌های ما می‌توانند با استفاده از تجهیزات و به کار گیری روش‌های خاص، محل نشتی را پیدا کرده و آن را تعمیر کنند.

یکی دیگر از مسائلی که هر استخری ممکن است به آن دچار شود، خراب شدن یا درست کار نکردن تجهیزات آن است. این مسائل ممکن است در اثر فرسودگی یا عوامل دیگر اتفاق بیفتند. نیروهای ما به راحتی می‌توانند ریشه این مشکلات را بررسی کرده و آن‌ها را رفع نمایند.

خدمات استخر قم شامل مشاوره است

ممکن است به عنوان کسی که صاحب یک استخر است با مشکلات زیادی رو به رو شوید و نیاز به کمک داشته باشید. مثلا شاید بخواهید درباره خرید یا به روز رسانی تجهیزات خود، از کسی کمک بگیرید. یا اینکه بخواهید به طور دوره‌ای استخرتان را از لحاظ ایمنی بودن و مسائل دیگر چک کنید. می‌توانید با خدمات استخر قم تماس بگیرید.

ممکن است تصمیم بگیرید، ملکی خریداری کنید که دارای استخر باشد. شما باید مطمئن شوید که این استخر استاندارد است یا خیر. لازم است یک فرد متخصص آن را ببیند و در این رابطه نظر دهد.

از طرفی ممکن است بخواهید ملکتان که شامل یک استخر است را بفروشید. برای این که مطمئن شوید استخر شما مشکلی ندارد، نیاز دارید یک متخصص آن را بررسی کند.

به هر حال فرقی نمی‌کند، در چه وضعیتی باشید و چه نوع کمکی در رابطه با استخرتان نیاز داشته باشید، همواره می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای ما استفاده کنید.

طراحی و ساخت جکوزی و آب بندی آن

طراحی و ساخت جکوزی و آب بندی آن

معمولا در کنار استخر، یک جکوزی ساخته می‌شود. جکوزی در واقع حوضچه‌ای است که آب با دمای نسبتا بالا و فشار زیاد در آن جریان دارد و برای ماساژ، رفع خستگی و کسب آرامش از آن استفاده می‌شود.

جکوزی‌ها دو نوع دارند. یک نوع از آن‌ها، در بازار به صورت آماده به فروش می‌رسد. البته این جکوزی‌های آماده بیشتر برای استفاده‌های شخصی مناسب هستند. نوع دوم، جکوزی‌هایی هستند که در محل مورد نظر احداث می‌شوند. این نوع، برای فضاهای عمومی و بزرگ بسیار مناسب‌تر هستند.

جکوزی را علاوه بر کنار استخر، می‌توان در هر جای دیگری نیز به تنهایی ساخت. اولین مرحله ساخت آن، طراحی آن است. ابعاد جکوزی می‌تواند دو نفره یا بیشتر باشد. همچنین شکل آن می‌تواند مربع، دایره یا هر شکل دلخواه دیگری در نظر گرفته شود.

مراحل ساخت و آب بندی جکوزی، شبیه استخر بتنی است. حتی برخی از تجهیزات جکوزی نیز با استخر مشترک است. با توجه به این موارد، احداث یک جکوزی در کنار استخر، بسیار خوب و بهینه است. طراحی و پیاده سازی جکوزی بخشی از خدمات استخر قم است.

طراحی و ساخت سونا و آب بندی آن توسط خدمات استخر قم

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در کنار استخرها (یا حتی به تنهایی) ایجاد کرد، سونا است. سونا در واقع اتاقکی است که دمای بالایی در آن جریان دارد. سونا می‌تواند خشک یا مرطوب باشد. افراد با نشستن در این اتاقک، برخی از مشکلات سلامتی خود را درمان می‌کنند.

طراحی سونا، قواعد خاص خود را دارد. ابتدا باید یک مکان مناسب انتخاب شود. اتاقی که قرار است سونا باشد، بهتر است تا حد امکان کوچک باشد تا کنترل دما و رطوبت راحت‌تر انجام شود. همچنین در اطراف دیوارها، سکوهایی برای نشستن یا دراز کشیدن در نظر گرفته می‌شود.

پس از طراحی سونا مراحل ساخت آن دنبال می‌شود. در مرحله ساخت سونا، پس از ساخت اتاق و سکوها، لازم است آب بندی انجام شود. آب بندی سونا، مشابه آب بندی استخر و جکوزی است. پس از آب بندی نیز سایر عملیات شامل نصب کاشی یا سرامیک، نصب تجهیزات لازم، زیبا سازی و… صورت می‌پذیرد. معمولا دیوارهای سونا خشک را چوبی درست می‌کنند اما در سونا مرطوب، دیوارها سنگی یا سرامیکی ساخته می‌شوند.

احتمالا به خدمات استخر اراک که توسط مجموعه برکه ارائه می شود علاقه مند باشید.

جمع بندی

اگر فضای مناسبی در اختیار دارید، می‌توانید تصمیم بگیرید که در آن یک استخر تاسیس کنید. این کار مزایای زیادی به همراه دارد. یک استخر می‌تواند فضا را بسیار لوکس و باشکوه جلوه دهد. علاوه بر این، استخرها بسیار کاربردی هستند و حتی می‌توانند منبع خوبی از درآمد باشند.

در کنار هر استخر، می‌توان یک جکوزی یا سونا نیز ایجاد کرد. این موارد تجهیزات مشترکی را نیاز دارند. بنابراین ساخت آن‌ها در کنار هم، کار بهینه‌ای است. البته مجبور نیستید برای جکوزی یا سونا حتما استخر داشته باشید، می‌توانید هر کدام را که دوست دارید به تنهایی بسازید. برای ساخت هر یک از این موارد می‌توانید از خدمات استخر قم استفاده کنید.

برای ساخت استخر، سونا و جکوزی و نیز بهره مندی از خدمات استخر دماوند، شیراز، شمال، تهران و … می‌توانید از مهندسان گروه برکه کمک بگیرید. این گروه، در تمامی مراحل ایجاد این تاسیسات، شما را همراهی خواهند کرد. برای تماس با ایشان کافی است به سایت berke.ir مراجعه کنید.

آیا ساخت استخر، ارزش ملک را بالا می‌برد؟

بله، استخر به عنوان یک عنصر دکوراتیو ارزش ملک را چند درصد بالا می‌برد.

بهترین روش آب بندی استخر کدام است؟

در حال حاضر استفاده از مواد نانو و مواد نفوذگر در کنار سایر عملیات آب بندی، بهترین روش هستند.

ساخت جکوزی چقدر طول می‌کشد؟

بسته به پیچیدگی پروژه، طول این عملیات می‌تواند از 2 تا 12 هفته متغیر باشد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 45

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *