loader image

خدمات استخر اراک

خانه | خدمات استخر | خدمات استخر اراک

خدمات استخر اراک و مهم‌ترین موارد موجود

استخر یکی از امکانات رفاهی و بسیار جذابی است که افراد زیادی از آن در خانه و ویلای خود استفاده می‌کنند. اما باید بدانید این فضا مانند هر فضای دیگری به نگهداری و رعایت نکات مهم نیازمند است. از همان مراحل ابتدایی طراحی و ساخت باید نکات مهم در دستور کار قرار گرفته شده و همچنین بعد از ساخت نیز به مواردی همچون بهداشت و نحوه عملکرد استخر توجه شود.

این امر باعث می‌شود که همواره استخری پاکیزه و سالم را در اختیار داشته باشید و از بروز حساسیت‌ها و بیماری‌های مختلف نیز جلوگیری کنید. اگر صاحب مجموعه‌های تفریحی مختلف هستید، عدم توجه به این موارد به قیمت از دست رفتن مشتریانتان تمام خواهد شد. در این مطلب نگاهی به خدمات استخر اراک می‌اندازیم.

تماس با برکه

خدمات استخر اراک را بشناسید

اگر می‌خواهید استخری پاک و شفاف داشته باشید و از شنا کردن در آن لذت ببرید، باید به نکات مهم و تاثیرگذار این زمینه توجه کنید. در زیر به مهم‌ترین مواردی که در خصوص خدمات استخر اراک وجود دارد اشاره می‌شود. پیشنهاد می‌شود اگر تاکنون نسبت به این موارد بی‌توجه بودید، حتما آن‌ها را در اولویت برنامه‌ریزی خود قرار دهید.

خدمات استخر اراک را بشناسید

بررسی کل آب استخر

به عنوان یکی از موارد مهم، باید آب استخر از نظر کیفیت به صورت کلی بررسی شود. تمیزی و شفافیت آب اهمیت زیادی دارید. همچنین معیار pH آب نیز باید مناسب بوده و فضای لازم برای رشد انواع باکتری را فراهم نکند.

شاید تصور کنید که توجه به بهداشت و تعویض به موقع آب استخر تنها برای حفظ سلامتی افراد صورت می‌گیرد. اما باید گفت که این روند به افزایش عمر تجهیزات نیز کمک بسیاری کرده و از بروز مشکلاتی همچون رسوب و زنگ‌زدگی جلوگیری می‌کند.

فیلتراسیون استخر

فیلتراسیون یکی از مهم‌ترین خدمات استخر اراک به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. قطعا همه شما با کارکرد کلی فیلترها آشنا هستید؛ در استخرها نیز فیلترها وظیفه تصفیه آب و جدا کردن انواع آلودگی‌ها را دارند.

به همین دلیل اگر فیلترها به خوبی کار نکرده یا از انواع نامناسبی برای آن‌ها استفاده شود، شاهد آلودگی و کثیف شدن آب استخر خواهیم بود. در بسیاری از شرایط این آلودگی‌ها حتی با چشم نیز قابل‌مشاهده نیستند و این مورد در بالاترین حد ممکن سلامتی افراد را تهدید می‌کند.

فیلترهای مختلفی برای استفاده در استخر وجود دارند که از بین آن‌ها می‌توان به فیلترهای کارتریج، شنی و… اشاره کرد. توجه به این بخش از استخر نیز روی افزایش عمر استخر و جلوگیری از هزینه‌ها و خسارات اضافه تاثیر بسیاری دارد.

بررسی گردش آب استخر

این بخش از استخرها را می‌توان به سیستم عروقی بدن تشبیه کرد. با استفاده از سیستم گردش، آب فیلترشده و پاکیزه به استخر وارد شده و افراد می‌توانند در آن شنا کنند. شما باید به صورت مداوم ور در برنامه‌‌های مشخص، تمامی سیستم گردش و فیلتر استخر را بررسی کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، در سریع‌ترین زمان نسبت به رفع آن اقدام کنید.

بررسی گردش آب استخر

دیوارهای استخر

لبه و دیوارهای استخر به طور دائم با آب استخر در ارتباط هستند. به همین دلیل اگر مشکل یا آلودگی در این بخش وجود داشته باشد، تمامی آب نیز آلوده خواهد شد. انواع جلبک‌ها و باکتری‌ها این فرصت را دارند که در چنین فضاهایی رشد کرده و آب استخر را آلوده کنند. بنابراین حتما به این مورد مهم نیز توجه کنید.

بررسی صافی پمپ

فرقی ندارد که از چه نوع استخری استفاده می‌کنید؛ این فضا باید به طور کامل بدون آلودگی و باکتری باشد. با گرفتگی صافی و فیلتر پمپ استخر، فشار بیشتری به پمپ نیز وارد می‌شود و برای کارکرد آن نیاز به انرژی بسیار بیشتری وجود دارد. به صورت کلی باید فیلتر استخر را در سال دو بار تعمیر و بررسی کرد. اگر نیاز به تعمیرات کوچکی باشد، بهتر است حتما صورت بگیرند؛ چرا که با گذشت زمان احتمالا با مشکلات و خرابی‌های گسترده‌ای روبرو خواهید شد.

با توجه به حساسیت این بازرسی‌ها، چنین فرآیندهایی باید حتما توسط افراد ماهر و باتجربه انجام شود و به هیچ عنوان نباید به شکلی سرخود به تعمیر آن‌ها بپردازید. جالب است که بدانید تمام بخش‌های استخر برای عملکرد مناسب و دقیق خود به عملکرد فیلتر و تصفیه سیستم وابسته هستند. اگر این بخش نتواند عملکرد خوبی را داشته باشد، دیگر بخش‌ها از مشکلاتی را تجربه خواهند کرد.

مشکل در فیلتر حتی روی فشار آب و مشکلات مربوط به لوله کشی سیستم نیز تاثیرگذار است.

شستشوی مرتب و مناسب استخر

شستشو استخر

در ادامه مبحث خدمات استخر اراک باید به نکته مهم بعدی، یعنی شستشو استخر اشاره کنیم. معمولا از انواع اسید برای شستشو کامل استخر استفاده می‌شود. به صورت کلی پیشنهاد می‌شود که شستن استخر با اسید را در حدود هر 5 سال یکبار انجام دهید. به دلیل حساسیت بالای این فرآیند نیز توصیه می‌شود حتما از مراکز و شرکت‌های معتبر در این زمینه کمک بگیرید. خوشبختانه شرکت های خدمات استخر باکیفیتی نیز وجود دارند که امکان استفاده از خدمات آن‌ها برایتان فراهم است.

البته لازم به ذکر است که اگر نکات مربوط به نظافت و بهداشت استخر را به طور کامل رعایت کنید، زمان شستشو استخر با اسید نیز طولانی‌تر خواهد شد و شاید نیازی به این اقدام نیز وجود نداشته باشد.

معمولا مراکز متخصص قبل از اسیدشویی استخر اقدام به بررسی مواد شیمیایی درون استخر می‌کنند. این کار به این منظور صورت می‌گیرد که میزان رسوب و آلودگی استخر مشخص شده و سپس مطابق با آن مقدار اسید کافی برای شستشو در نظر گرفته شود.

بررسی pH آب

از دیگر خدمات استخر اراک که باید به آن توجه شود می‌توان به تنظیم pH آب اشاره کرد. تنظیم این پارامتر و همچنین سختی کلسیم فرآیندی بسیار مهم در زمینه خدمات استخر است. pH استخر را باید بین 7.2 تا 7.6 متعادل نگه داشت. برای بررسی میزان اسیدی بودن آب استخر از نوارهای مخصوصی استفاده می‌شود که به خوبی و به طور دقیق این عامل را بررسی می‌کنند.

همچنین در تابستان تابش مستقیم نور آفتاب و تبخیر دائم آب باعث ایجاد رسوبات کلسیم و منیزیم می‌شود. برای بررسی سختی آب نیز روش‌ها و نکات مهمی وجود دارد که مراکز تخصصی در این زمینه تجربه کافی را داشته و بررسی‌های لازم را به عمل می‌آورند.

کلرزنی استخر

کلر اصلی‌ترین عامل برای جلوگیری از فعالیت انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها در استخر است. در حالت کلی کلر در سه نوع قرص، مایع و گرانول در دسترس قرار دارد. کلر را می‌توان به همراه سایر مواد شیمیایی نیز استفاده کرد.

در برخی مواقع می‌توان از کلر به میزان 10 برابر حالت عادی استفاده کرد و به اصطلاح به آب شوک داد. این کار تمامی آلودگی‌ها و میکروب‌های احتمالی را از بین خواهد برد. سپس باید از مقدار مناسب و استاندارد کلر برای ضدعفونی دائم استخر استفاده کرد.

روش‌های مختلفی نیز برای استفاده از کلر در آب استخر وجود دارد که با بررسی کارشناسان و شرایط استخر، بهترین روش اتخاذ خواهد شد.

توجه به نکات بهداشتی استخر

بررسی دمای آب استخر

یکی دیگر از خدمات استخر اراک، بررسی دمای آب است. برای داشتن شنایی دلچسب و لذت‌بخش، دمای آب باید در بهترین حالت ممکن قرار داشته باشد. همچنین آب باید به حدی تعادل داشته باشد که همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند. این دما استاندارد مخصوص خود در فصول مختلف را دارد که باید توسط کارشناسان بررسی شده و سپس با کمک ابزار مناسب دمای آب در همان مقدار مناسب ثابت نگه داشته شود.

تعمیرات و بررسی موتورخانه استخر

موتورخانه استخر را باید بخش اصلی آن بدانیم. گرچه این بخش از دید همه دور است، اما بدون آن امکان استفاده از استخر هم وجود ندارد. تجهیزات مهمی در این قسمت استخر قرار دارند که باید حتما به صورت هفتگی و ماهانه مورد بررسی قرار بگیرند. بهتر است از خدمات شرکت‌های متخصص در این زمینه بهره بگیرید و برای جلوگیری از هزینه‌های سنگین احتمالی، بهترین راهکار را انتخاب کنید.

اهمیت توجه به خدمات استخر

در این بخش از مطلب خدمات استخر اراک به بررسی دلایل اهمیت توجه به این خدمات پرداخته می‌شود.

جلوگیری از آلودگی آب و ایجاد بیماری‌ها

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید خدمات مربوط به تعمیرات و بررسی استخر را جدی گرفت، سلامتی خود انسان است. در صورت عدم توجه به این موارد، سلامتی افراد تهدید شده و گاه اتفاقات غیرقابل‌جبران نیز رخ می‌دهد. هم آلودگی کلی آب و هم بالا رفتن اسیدیته آن ممکن است برای انسان و بخش‌های مختلف بدن او مضر باشد.

اهمیت توجه به خدمات استخر

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

بسیاری این تصور را دارند که هزینه‌های مربوط به بازرسی و تعمیرات استخر بسیار بالا بوده و ارزش آن را ندارد. اما باید بدانید که هزینه کردن برای چنین مواردی در واقع سرمایه شما را حفظ خواهد کرد. چرا که در صورت عدم رعایت برخی از این نکات، هزنیه‌های بسیار سنگینی ناشی از خرابی‌ها و خسارات متعدد به وجود خواهد آمد. بنابراین چنین خدماتی را به عنوان عاملی برای حفظ سرمایه خود در نظر داشته باشید.

جلوگیری از تخریب تجهیزات

در برخی مواقع خاص، به دلیل عدم توجه به خدمات تعمیر و بازرسی استخرها، بسیار تجهیزات و بخش‌های قسمت به دلایل مختلف ممکن است تخریب شوند و شما باید نسبت به تهیه مجدد آن‌ها اقدام کنید. رسوب، گرفتگی و زنگ زدن تجهیزات از مهم‌ترین عواملی هستند که چنین حوادثی را به دنبال دارند.

استفاده از استخر با خیالی آسوده

استخر محلی برای استراحت و تفریح افراد است. اگر همواره این ترس و اضطراب وجود داشته باشد که استخر کیفیت لازم را نداشته و حتی ممکن است برای سلامتی بدن مضر باشد، بدون شک نمی‌توان از استخر لذت کافی را برد. پس برای این منظور هم که شده باید حتما به نکات مهم پیرامون خدمات استخر اراک دقت و توجه شود.

برکه، مرجع تخصصی خدمات استخر

شما برای تعمیر و بررسی استخر خود در هر نوعی، باید از مراکز معتبر و حرفه‌ای در این بخش بهره بگیرید. برکه، مجموعه تخصصی خدمات استخر بوده که با سال‌ها فعالیت درخشان در این حوزه خود را آماده خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف می‌داند.

شما می‌توانید از خدمات مختلف این مجموعه در هر زمان از داشتن استخر استفاده کنید. طراحی و ساخت انواع استخر، بررسی موتورخانه، بازسازی، حل مشکلات، سرویس‌های دوره‌ای و… از مهم‌ترین خدمات مجموعه برکه به شمار می‌رسوند. برای اطلاع از چگونگی همکاری و همچنین راهنمایی‌های بیشتر، این فرصت را دارید که از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت برکه با کارشناسان آن‌ها در تماس بوده و در سریع‌ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید. با برکه، استخر شما هیچ مشکل و ضعفی را تجربه نخواهد کرد.

بررسی سختی آب استخر و اهمیت این موضوع

جمع‌بندی

توجه به تعمیرات و بازرسی‌های مربوط به استخر اهمیت بسیار بالایی دارد. برای این که بتوانید از استخر خود نهایت استفاده را برده و همچنین مشتریان خود را همواره راضی نگه دارید، لازم است که نکات مهمی در این خصوص را رعایت کنید .

ایجاد مشکلات پوستی، انواع حساسیت‌ها، بیماری‌های تنفسی، خرابی تجهیزات و ایجاد هزینه‌های اضافی از اصلی‌ترین پیامدهای هدم توجه به خدمات استخر است. در این مطلب به بررسی خدمات استخر اراک پرداخته شد و حال شما با درک اهمیت آن می‌توانید از خدمات مختلف مجموعه تخصصی برکه در این زمینه کمک بگیرید.

برای ثبت سفارش و دریافت خدمات استخر قم از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت برکه کمک گرفته و اقدامات لازم را انجام دهید.

دلیل اصلی توجه به خدمات مختلف استخر چیست؟

جلوگیری از انواع بیماری‌های پوستی و تنفسی، جلوگیری از آسیب استخر و ایجاد هزینه‌های تعمیر و تعویض اساسی از اصلی‌ترین این دلایل هستند.

استخر را باید هر چند وقت یکبار بررسی کرد؟

با توجه به این که سیستم استخر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده، هر کدام از آن‌ها نیاز به بررسی جداگانه‌ای داشته و باید حداقل هفته‌ای یکبار از قسمت‌های مهم آن دیدن شود.

آیا موتورخانه استخر نیاز به بررسی دارد؟

موتورخانه بخش اصلی هر استخر است که چگونگی به گردش در آمدن و دمای آب از این طریق مشخص می‌شود. از این رو برای جلوگیری از اختلال در روند استخر باید حتما این بخش نیز به طور مداوم و مرتب بررسی شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 54

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *