loader image

تفاوت میکروسمنت با تکسچر

خانه | خدمات میکروسمنت | تفاوت میکروسمنت با تکسچر

تفاوت میکروسمنت با تکسچر

میکروسمنت و تکسچر هر دو جز مصالحی مدرن به حساب می‌آیند که استفاده از آن در سال‌های اخیر رایج‌تر شده است. هر کدام از این پوشش‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند که موجب شده در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

در این مقاله قصد داریم تفاوت میکروسمنت با تکسچر را بررسی کرده و در مورد فرایند اجرا و هزینه انجام پروژه‌ها با بهره بردن از این موارد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد دارید در سازه‌های مختلف از ان ها استفاده کنید به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

تفاوت میکروسمنت با تکسچر

میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت نوعی از مصالح ساختمانی است که به عنوان یک پوشش سطحی مینیمال و مدرن در معماری و طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده ساختمانی از ترکیباتی مانند سیمان، رزین آب پایه، رنگدانه های معدنی، و مواد افزودنی خاص به وجود می‌آید و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به عنوان یک جایگزین مناسب برای مصالح ساختمانی سنتی مورد توجه قرار گرفته است.

جالب است بدانید که این ماده پلیمری در سال 2015 از دید معماران و طراحان داخلی به عنوان پوششی منحصر به فرد و ایدآل برای فضای داخلی و خارجی یک بنا که هزینه اجرای آن مقرن به صرفه است انتخاب شد. تنوع طرح این مصالح موجب می‌شود تا مجریان بتوانند به راحتی نقوش مدنظرشان را پیاده سازی کنند.

تماس با برکه

تکسچر چیست؟

در بخش قبل در مورد چیستی Microcement صحبت کردیم. از آنجایی که قصد داریم  در مورد تفاوت میکروسمنت با تکسچر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم در این قسمت می‌خواهم به خواص Texture اشاره کنیم. ماده ای خمیری شکل که از آن برای طراحی ایجاد اشکال مختلف در محیط داخلی استفاده می‌شود.

از این پوشش دکوراتیو که بر پایه رزین شاخته شده می‌توان در پتینه کار استفاده کرد و با بهره بردن از آن طرح‌ها و اشکال مختلف را روی سطح مورد نظر ایجاد کرد. به این نکته توجه داشته باشد که این ماده دوست دار محیط زیست است و پس از خشک شدن هیچ آسیبی به ان وارد نمی‌کند.

بررسی تفاوت میکروسمنت با تکسچر از نظر ساختار

حال که این مصالح مدرن آشنا شدید زمان آن فرا رسیده تا تفاوت این دو پوشش را بررسی کنیم. تا بتوانید بهترین انتخاب را برای محیط مدنظر خود انجام دهید. توجه داشته باشید که استفاده از مواد گفته شده می‌تواند موجب افزایش هزینه اجرای پروژه شود پس حتماً با نهایت دقت این کار را انجام دهید.

بررسی تفاوت میکروسمنت با تکسچر از نظر ساختار

ساختار متفاومت

ساختار این دو پوشش تقاوت فراوانی با یکدیگر دارند. همانطور که گفتیم میرکروسمنت از سیمان و پودرهای معدنی خاص ساخته شده، این در حالی است که از موادی مثل کچ، پودر مل، سیریشف پودر سنگ و… ساخته می‌شود. به همین دلیل است که می‌توان از Microcement  در فضاهای مختلف استفاده کرد؛ اما texture فقط مناسب محیط‌های داخلی است.

استفاده و کاربرد

در ادامه بررسی تفاوت میکروسمنت با تکسچر می‌توان به کاربردهای آن‌ها اشاره کرد. از میکروسمنت به دلیل مواد تشکیل دهنده و ضخامت کم ساختار می‌توان در سطوح داخلی و خارجی استفاده کرد. ولی از آنجایی که ترکیبات تکسچر در مواجه به رطوبت و آب خاصیت خود را از دست می‌دهند فقط مناسب به برای طراحی داخلی به عنوان عناصر دکوراتیو هستند. از طرفی به دلیل مقاومت بالای Microcement  می‌توان برای پوشش کف و محیط‌هایی که ممکن است فشار یا ضربات خارجی به آن‌ها وارد شود از این ماده  استفاده کرد.

تفاوت میکروسمنت با تکسچر در میزان مقاومت و دوام

سیمان یک از مواد اصلی تشکیل دهنده میکروسمنت است که موجب افزایش دوام و مقاومت این پوشش در شرایط آب و هوایی نامساعد و تغییراتی دمایی می‌شود. در حالی که ماده اصلی سازنده تکسچر کچ، مل و سایر مواد نرم است. پس نباید از آن‌ها در محیط‌هایی که احتمال وارد شدن ضربه به لایه روی سطح وجود دارد استفاده کرد.

بررسی تفاوت میکروسمنت با تکسچر از نظر مزایا

همانطور که گفته شده این پوشش‌ها در مواد اولیه تشکیل دهند تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که موجب شده برای محیطی خاص مناسب باشند. در این بخش به برخی از مزایای هرکدام اشاره می‌کنیم تا در انتخاب برای محیط‌ها مختلف با چالش کمتری مواجه شوید.

ضخامت و وزن کم

در حالت معمول ضخامت معمول لایه Microcement چیزی در حدود 4 میلی متر است. در حالی که این میزان به دلیل وزن بالاتر texture کمتر بوده تا ماده از روی سطح دیوار جدا نشود.

قابلیت اجرا در محیط‌های مختلف

تفاوت میکروسمنت با تکسچر در محیط اجرای آن است. به دلیل نوع مواد اولیه نمی‌توان از تکسچرها در محیط بیرونی استفاده کرد زیرا در مواجه با نور خورشید و رطوبت هوا آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد می‌شود؛ اما میکروسمنت برای محیط‌های خشن و شرایط آب  و هوایی مختلف طراحی شده و محدودیت برای اجرا در فضاهای مختلف ندارد.

حجم دادن به سطوح

اگر قصد اجرای محیط‌های دکوراتیو را داشته باشید قطعاً تکسچر گزینه بهتری است زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا به سطح مورد نظرتان حجم دهید و طرح‌های دلخواه را روی ان ایجاد کنید. در صورتی که امکان انجام چنین کاری با میکروسمنت وجود ندارد و ایجاد بعد به وسیله آن تقریباً غیرممکن است.

بررسی روند اجرا و هزینه میکروسمنت و تکسچر

در ادامه بررسی تفاوت میکروسمنت با تکسچر می‌توان به شیوه اجرای هر کدام از این مصالح اشاره کرده که در ادامه به برخی از مهم‌ترین مواردی که قبل از انتخاب پوشش باید به ان ها توجه کرد.

زمان اجرا

به دلیل ضخامت نازک میکروسمنت و امکان پوشش سریع سطوح، روند اجرای با استفاده از مواد معمولاً سریع‌تر است. این ویژگی می‌تواند زمان نصب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اعمال تکسچرها، به ویژه اگر الگوها و طرح‌های پیچیده باشند، ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد؛ زیرا انجام پردازش برای رسیدن به نتیجه دلخواه از اهمیت ویژه ای دارد.

بررسی روند اجرا و هزینه میکروسمنت و تکسچر

مواد و تجهیزات مورد نیاز برای انجام پروژه

دیگر تفاومت تفاوت میکروسمنت با تکسچر در مواد و تجهیزات مورد استفاده در هنگام اجرای پروژه است. Microcement معمولاً از ترکیبات کمتری تشکیل شده و برای پوشاندن سطح با استفاده از این ماده به ابزار خاصی نیاز نیست. در حالی که ممکن است برای اجرای texture به مواد اولیه بیشتر و تجهیزات پیچیده برای ایجاد طرح و الگو نیاز داشته باشید.

هزینه نصب و مواد

به دلیل ساده‌تر بودن روند اجرا و مواد اولیه مصرفی کمتر در پوشش میکروسمنت هزینه نهایی پروژه بسیار کمتر از تکسچر است. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که به دلیل دکرواتیو بودن و نیاز به مهارت بالا در طراحی شما باید از افراد ماهر برای پوشاندن سطوح با texture کمک بگیرید در غیر این صورت ممکن است نتیجه کار مطلوب نباشد. در نتیجه هزینه شما بیشتر می‌شود.

نکاتی برای نگهداری مکیروسمنت و تکسچر

اگر قصد دارید پوشش روی سطح مدنظرتان برای مدت طولانی‌تری کیفیت اولیه خود را حفظ کند باید به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه ویژه ای داشته باشید در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه ای هنگفت برای اجرای مجدد می‌شوید.

تمیزی و نظافت

تا اینجا تفاوت میکروسمنت با تکسچر را بررسی کردیم؛ اما در این بخش قصد داریم به یک نقطه مشترک  از این مصالح اشاره کنیم. اگر قصد دارید از نابودی سطوح و خرابی آن‌ها جلوگیری کنید به شما توصیه می‌کنیم به نظافت اهمیت دهید. یعنی اگر بخشی از کار به هر دلیلی کثیف شده سریعاً عامل خارجی را از روی آن پاک کنید تا آسیبی به بافت اصلی وارد نشود.

جلوگیری از ضربه

درست است که برخلاف تکسچر میکروسمنت ساختاری بسیار مستحکم دارد؛ اما اگر در معرض ضربات متوالی قرار بگیرید امکان آسیب دیدن آن وجود دارد. پس بهتر است تا حد امکان از وارد شدن فشارهای خارجی به سطح طراحی شده با هر دو ماده جلوگیری کنید تا طول عمرشان بیشتر شود.

ترمیم دوره ای

به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید از وارد شدن آسیب‌های جدی به سطوح پوشانده شده با این مواد جلوگیری کنید حتماً به صورت دروه ای تمام بخش‌های کار را بررسی نمایید. با انجام این کار می‌توان خرابی‌های احتمالی را شناسایی کرد و با برطرف کردن آن‌ها از بروز خسارت جدی‌تر جلوگیری به عمل آورد. البته به دلیل تفاوت میکروسمنت با تکسچر از نظر مقاومت نیازی به بررسی مداوم Microcement نیست.

محافظت در برابر رطوبت و نور خورشید

نور خورشید و رطوبت موجب آسیب رسیدن به هر دو سطح می‌شود پس بهتر است از موارد ضد آب روی آن‌ها استفاده کنید تا عمرشان طولانی‌تر شود. در غیر این صورت مجبور به ترمیم مداوم و پرداخت هزینه‌های سنگین خواهید شد.

خرید میکروسمنت و تکسچر

پس از این که تفاوت میکروسمنت با تکسچر را بررسی کردیم حال نوبت آن رسیده که انتخاب نهایی و خرید یکی از این محصولات را انجام دهیم. برای انجام این کار باید به فروشگاهی معتبر مراجعه کنیم که در ادامه ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم.

فروش محصول اصیل و با کیفیت

مهم‌ترین ویژگی در هنگام انتخاب فروشگاه باید به آن توجه کنید فروش محصولات اصلی و با کیفیت است. تنها در این صورت است که می‌توانید پروژه مدنظرتان را با کمترین هزینه و به بهترین شکل ممکن اجرا کنید.

تنوع در محصول

فروشگاه باید انواع مختلف محصولات میکروسمنت و تکسچر را داشته باشد تا مشتریان بتوانند بر اساس نیازهای خود انتخاب کنند. این گستردگی می‌تواند شامل رنگ، الگو، و ترکیبات مختلف باشد.

ارائه مشاوره و توضیحات کامل

به احتمال فراوان سوالات متعددی قبل و حین خرید محصول مورد نظرتان در مورد تفاوت میکروسمنت با تکسچر ایجاد می‌شود. کارشناسان باید توانایی این را داشته باشند توضیحات و اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهند تا ابهام و سوالی برایتان باقی نماند.

خرید میکروسمنت و تکسچر

قیمت منصفانه

با توجه به هزینه‌های بالای اجرای یک پروژه شما باید خرید خود را از مجموعه انجام دهید که جانب انصاف را رعایت کرده و سودی منصفانه از شما دریافت کند. حتماً قبل از تهیه مواد اولیه مورد نظر خود از چندین فروشگاه استعلام قیمت بگیرید و پس از مقایسه انتخاب نهایی را انجام دهید.

خدمات پس از فروش

فروشگاه باید خدمات پس از فروش مطمئنی را ارائه دهد. این شامل توضیحات کامل در مورد نصب و نگهداری، تعمیرات و بازگشت محصولات در صورت خرابی می‌شود.

ارسال سریع سفارشات

برای کوتاه‌تر شدن زمان اجرای یک پروژه فروشگاه مدنظر شما باید توانایی ارسال محصول در سریع‌ترین زمان ممکن را داشته باشد. به شما توصیه می‌کنیم قبل از عقد قرار داد و پرداخت پول در مورد این موضع تحقیقات لازم را انجام دهید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. به شما توصیه می‌کنیم برای آسان‌تر شدن کار خود و انجام خریدی مطمئن از خدمات سایت برکه استفاده کنید که تجربه و تخصص کافی در زمینه فروش میکروسمنت و تکسچر را دارد.

جمع بندی

مصالح ساختمانی متعددی وجود دارند که شما می‌توانید با تهیه هرکدام از آن‌ها پروژه‌های خود را اجرا کنید. در این مقاله سعی کردیم تفاوت میکروسمنت با تکسچر را بررسی کنیم تا بتوانید براساس نیاز خود بهترین انتخاب را انجام داده و کیفیت کار را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

اگر پس از مطالعه بخش‌های مختلف این مطلب همچنان سوالی در مورد مصالح گفته شده دارید کافی است از طریق راه‌های ارتباطی که در وب سایت برکه برای ارتباط با کارشناسان در نظر گرفته شده پرسش‌های خود را مطرح کرده و جواب آن‌ها را دریافت کنید.

تفاوت میکروسمنت با تکسچر در چیست؟

اصلی‌ترین تفاومت این دو محصول در مواد اولیه تشکیل دهنده آن‌ها است.

برای اجرای پروژه در فضای خارجی استفاده از کدام مصالح ساختمانی را پیشنهاد می‌کنید؟

به دلیل مقاومت بالاتر در برابر رطوب و تغییرات آب و هوایی میکروسمنت گزینه مناسب‌تری است.

هزینه نصب میکروسمنت کمتر است یا تکسچر؟

میکروسمنت

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *