loader image

اپوکسی کف کارخانه

خانه | خدمات اپوکسی | اپوکسی کف کارخانه

اپوکسی کف کارخانه

کفپوش اپوکسی یک کفپوش جذاب و پرکاربرد است که کاربردهای تجاری و مسکونی زیادی دارد. اپوکسی ماده‌ای است که به صورت مایع روی سطح اعمال و پس از مدتی خشک می‌شود و سطح پلیمری سخت و مقاومی ایجاد می‌کند. کفپوش اپوکسی کارخانه ای نسبت به سایر روش‌های محافظت از سطح مزایای چشمگیری دارد.

کفپوش اپوکسی کف کارخانه بادوام بوده و نصب و اجرای آن آسان است. بنابراین استفاده از اپوکسی نسبت به سایر روش های سطحی روز به روز بیشتر می‌شود. در این مقاله به بررسی خصوصیات اپوکسی کف کارخانه، مزایای این روش، شرایط اجرا و همچنین چالش‌های استفاده از اپوکسی برای پوشش کف کارخانه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اپوکسی کف کارخانه

مواد لازم برای ساخت رزین اپوکسی کف کارخانه چیست؟

برای ساخت رزین اپوکسی کف کارخانه به مواد زیر نیاز است:

  • رزین اپوکسی: این ماده اصلی برای پوشش کف کارخانه است و باید به مقدار مناسب و با کیفیت مناسب تهیه شود.
  • سخت کننده یا هاردنر: برای افزایش مقاومت و سختی رزین اپوکسی، افزودن این ماده به ترکیب ضروری است.
  • پیگمنت ها: پیگمنت ها برای ایجاد رنگ و ظاهر مورد نظر در مخلوط و سپس در کف استفاده می‌شوند.
  • ماده ضد خش: برای جلوگیری از خشک شدن زودرس و سطح ناهموار رزین اپوکسی، باید یک ماده ضد‌خش به این ترکیب اضافه شود.
  • مواد تقویت کننده: برخی مواد مانند فایبرگلاس برای افزایش مقاومت فشاری و ضربه‌ای در پوشش اپوکسی کف کارخانه کاربرد دارند.
  • مواد رقیق کننده: برای تنظیم ویسکوزیته و رسوبات، افزودن یک ماده رقیق‌کننده ضروری است.

لازم است برای تهیه و استفاده از این مواد، دقت و آشنایی کافی با فرآیند ساخت رزین اپوکسی کف کارخانه داشته باشید. تیم فنی مهندسی برکه به دلیل تجربه و تخصص بالای خود، به یکی از معتبرترین شرکت های این حوزه تبدیل شده است. با استفاده از متریال و ابزارهای مدرن و با دقت ظرافت و کیفیت بالا، شرکت برکه بهترین خدمات را برای کفپوش اپوکسی کارخانه با مناسب ترین قیمت بازار به مشتریان خود ارائه می‌نماید.

تماس با برکه

مهم‌ترین شرایط اجرای کفپوش اپوکسی کف کارخانه

پیش از اجرای کفپوش اپوکسی باید چند نکته را مد نظر داشت. اول اینکه بستر باید تمیز و خشک و عاری از هرگونه پوششی غیر از اپوکسی، چسب، روغن، گریس و سایر آلاینده‌ها باشد.

همچنین برای اعمال اپوکسی کف کارخانه روی بتن جدید، باید حداقل 20  الی 30 روز زمان بگذارید تا بتن کاملا خشک شود.

روغن یا سایر مواد شیمیایی باید از سطح جدا شده و خنثی شوند و ذرات سست روی سطح بستر باید حذف شوند. در نهایت باید توجه کنید که دمای بستر اپوکسی کف کارخانه و محیط آن بین 10 تا 50 درجه سانتیگراد باشد.

موارد کاربرد اپوکسی کف کارخانه

پوشش اپوکسی کف کارخانه یک پوشش اپوکسی دو جزئی است که برای استفاده در کف بتنی در محیط های صنعتی عمومی و متوسط طراحی شده است. این پوشش مایع بدون حلال را می‌توان در ضخامت های زیاد و بدون عیب یا حلال اعمال کرد. از این نوع کف به عنوان عایق حرارتی نیز استفاده می‌شود و می‌تواند انعکاس تابش خورشید را افزایش داده و جریان انرژی حرارتی را کاهش دهد و در نتیجه عمر سیستم پوشش را افزایش داده و تلفات انرژی را کاهش دهد.

موارد کاربرد اپوکسی کف کارخانه

کفپوش های اپوکسی نسبت به کفپوش های پلی اورتان حساسیت کمتری دارند. اپوکسی کف کارخانه علاوه بر کاربرد اصلی در مکان های دیگری مانند پارکینگ، پیاده رو، ساختمان های تجاری، منازل و سالن های ورزشی نیز کاربرد دارد.

مزایای استفاده از اپوکسی برای کفپوش کارخانه

استفاده از این نوع کفپوش به عنوان ابزاری برای محافظت از کف ساختمان چندین مزیت بزرگ دارد، از جمله این مزایا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

عمر مفید بالا

عمر مفید بنا‌‌های پوشش داده‌شده با کفپوش اپوکسی کف کارخانه بسیار بیشتر است و مقاومت سایشی آنها بسیار بیشتر از سایر روش های حفاظت از کف خواهد بود.

دوام بیشتر

اپوکسی کف کارخانه ترکیبات شیمیایی پلیمری پیچیده ای هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند.

صرفه جویی در زمان

اگرچه استفاده از آن آسان است، اما این اتاق به زمان زیادی نیاز ندارد. بنابراین اگر قصد تعمیر و بازسازی طبقات منزل یا ساختمان صنعتی خود را دارید، دانستن مراحل کفپوش های اپوکسی به شما این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان ممکن به خواسته های خود برسید.

سهولت در تمیز کردن

نظافت کف بنا، به ویژه در مکان‌های پرتردد و صنعتی مثل کارخانه‌ها همیشه به عنوان یک چالش بزرگ در نگهداری این ساختمان‌ها تلقی می‌شود. از آنجایی که سطح کف بدون درز و بدون منافذ است، تمیز کردن سطح کف اپوکسی کف کارخانه به راحتی انجام می‌شود.

زیبایی و تنوع بسیار

تنوع زیاد در رنگ و طرح کفپوش اپوکسی از دیگر ویژگی های این محصول می‌باشد. یکی از اهداف اصلی اجرای آن ایجاد جلوه بصری خاص و زیبا در خانه و محیط کار شما می‌باشد.

امنیت

شاید برای شما مفید باشد که بدانید اپوکسی کف کارخانه دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش، گرما و لغزش ناشی از خیس شدن است. بنابراین استفاده از آن می‌تواند امنیت این ساختمان‌ها را افزایش دهد.

روشنایی سطح

اپوکسی سطحی روشن و شفاف ایجاد می‌کند که به لحاظ بصری هم زیباست. این کار می‌تواند ظاهر محیط را چند برابر بهتر کند و کیفیت آن را بالا ببرد.

کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری

انتخاب کفپوش اپوکسی کف کارخانه به دلیل مقاومت بالای آن در برابر سایش و ضربه به شما این امکان را می‌دهد که هزینه بسیار کمتری برای نگهداری و تعمیر کفپوش محل کار خود داشته باشید.

سازگار با محیط زیست

یکی از دلایل اصلی انتخاب این نوع کفپوش این است که یک ماده سازگار با محیط زیست است. بنابراین اگر قصد دارید یک کفپوش جدید در محل کار یا کارخانه نصب کنید، اپوکسی قطعا بهترین و اولین انتخاب شما خواهد بود.

از رزین اپوکسی برای کفپوش چه موادی ساخته می‌شود؟

هر ترکیبی که گروه عاملی آن اپوکسید باشد یا کاملاً از رزین اپوکسی پلیمریزه شده باشد، اپوکسی محسوب می‌شود. رزین اپوکسی که پلی اپوکسید نیز نامیده می‌شود، گروهی از پلیمرهای فعال است که شامل گروه‌های اپوکسید می‌باشد.

از رزین اپوکسی برای کفپوش چه موادی ساخته می‌شود؟

مونومرهای موجود در رزین اپوکسی کف کارخانه می‌توانند با مونومرهای خود در حضور کاتالیزور مناسب یا آمین‌ها، اسیدها، فنل‌ها، الکل ها و مرکاپتان ها واکنش دهند و پلیمریزه شوند. این ترکیبات که مونومرهای اپوکسی را به پلیمریزاسیون تشویق می کنند، سخت کننده نامیده می شوند. پلیمریزاسیون به پیوند دادن مولکول های مونومر کوچک به یکدیگر و تشکیل یک مولکول بزرگتر (مانند اتصال زنجیره های زنجیره ای به یکدیگر به صورت یک زنجیره بلند) اشاره دارد.

به طور کلی دو نوع پلیمریزاسیون وجود دارد. پلیمریزاسیون ترموست و ترموپلاستیک. ترموست بدین معنی است که رزین پس از سفت شدن قابل تغییر نیست. ترموپلاستیک به این معنی است که پس از پلیمریزاسیون با حرارت دادن یا استفاده از یک حلال، مولکول ها را می‌توان دوباره جدا کرد و مونومرهای آزاد را تشکیل داد. از واکنش مونومرهای اپوکسی یک پلیمر گرماسخت با خواص حرارتی، شیمیایی و مکانیکی خوب به وجود می‌آید.

رزین اپوکسی کاربردهای زیادی دارد. برخی از این کاربردها شامل پوشش‌دهی فلزات خاص، استفاده در صنایع الکترونیک، صنعت رنگ و لاک، کامپوزیت های تقویت شده با الیاف اپوکسی و کفپوش اپوکسی کف کارخانه است.

با سخت کننده (هاردنر) اپوکسی کف کارخانه بیشتر آشنا شوید

روکش اپوکسی در سال‌های اخیر به عنوان یک راه حل قابل اعتماد و هزینه‌ای برای کفپوش‌های صنعتی و تجاری به شدت محبوب شده است. یکی از اجزای کلیدی روکش اپوکسی، هاردنر است که با رزین مخلوط شده و یک واکنش شیمیایی را ایجاد می‌کند که منجر به سطح قوی و مقاوم می‌شود. چندین نوع هاردنر اپوکسی در دسترس است که هر یک ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند.

معمول‌ترین نوع هاردنر اپوکسی بر پایه آمین است که معمولاً برای کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود. زیرا مقاومت شیمیایی بالا و زمان خشک شدن سریعی دارد. همچنین کاربرد آن نسبتا آسان است و می‌توان آن را در شرایط مختلفی به کار برد.

نوع دیگر هاردنر اپوکسی بر پایه پلی آمید است که به دلیل ویژگی‌های عالی حفظ رنگ و براقیت آن معمولا برای کاربردهای تزئینی یا معماری استفاده می‌شود. هاردنرهای پلی آمید نسبت به هاردنرهای آمین کندتر خشک می‌شوند. همچنین مقاومت شیمیایی خوبی دارند و برای مناطق با تردد بالا مناسب هستند.

سومین نوع هاردنر اپوکسی بر پایه فنال‌کامین است که هیبرید هاردنرهای آمین و پلی آمید است. هاردنرهای فنال‌کامین ترکیبی منحصر به فرد از ویژگی‌ها (از جمله مقاومت شیمیایی عالی، زمان خشک شدن سریع و چسبندگی خوب به سطوح مرطوب) را ارائه می‌دهند. آنها معمولاً در محیط‌هایی مانند ایستگاه‌های نفت و گاز، محیط‌های دریایی و کارخانه‌های پردازش شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب هاردنر اپوکسی مناسب برای دستیابی به عملکرد و ظاهر مورد نظر در کفپوش اپوکسی کف کارخانه بسیار مهم است. عواملی مانند کاربرد، محیط و الزامات عملکرد باید در هنگام انتخاب هاردنر مناسب مورد توجه قرار گیرند. مشاوره با پیمانکار حرفه‌ای می‌تواند کمک کند تا از هاردنر مناسب برای نیازهای خاص خود استفاده کنید. گروه خدماتی برکه آمادگی خود را برای ارائه خدمات مشاوره و اجرای طرح‌های کفپوش اپوکسی با توجه به نیازهای شما اعلام می‌دارد.

قیمت کفپوش اپوکسی کارخانه چقدر است؟

قیمت کفپوش اپوکسی نسبتا بالاست. اما از آنجایی که کفپوش اپوکسی کف کارخانه نسبت به کف و سیستم‌های کاشی قدیمی بسیار بادوام و در برابر آسیب‌های معمولی بسیار مقاوم است، انتخابی مقرون به صرفه و مناسب برای استفاده در کارخانه خواهد بود. نکته جالب اینجاست که کفپوش اپوکسی به دلیل ایجاد براقیت و انعکاس نور حتی می‌تواند در کاهش هزینه روشنایی محیط نیز اثرگذار باشد. کفپوش‌های اپوکسی در ضخامت‌های گوناگون برای پوشش انبارها و سوله‌ها نیز کاربرد دارند.

قیمت کفپوش اپوکسی کارخانه‌ای به عوامل مختلفی از جمله وسعت سطحی که قرار است آن را پوشش دهد، پیچیدگی فرآیند اجرا، نوع و کیفیت رزین اپوکسی مورد استفاده، میزان آماده سازی مورد نیاز برای زیرلایه و موارد دیگر بستگی دارد. ویژگی هایی مانند خاصیت ضد لغزش یا ایجاد خصوصیات تزیینی بر این قیمت اثرگذارند.

همچنین هزینه نیز ممکن است بر اساس مکان و در دسترس بودن نیروی کار ماهر برای نصب متفاوت باشد. گروه مهندسی برکه با داشتن تیم تخصصی و باتجربه به شما اطمینان می‌دهد که با خرید باکیفیت‌ترین مواد موجود در بازار با قیمت مناسب، بهترین نتیجه را در تولید کفپوش اپوکسی کارخانه به شما هدیه دهد.

چالش‌ های استفاده از پوشش اپوکسی برای کف کارخانه

یکی از چالش های استفاده از اپوکسی کف کارخانه می‌تواند نیاز به آماده سازی مناسب سطح قبل از نصب باشد. برخی از سطوح ممکن است ناهموار یا کثیف باشند. این سطوح نیاز به تمیز کردن و آماده سازی مناسب دارند تا اپوکسی به درستی عمل کند و در صورت وجود اشکال در این مرحله، ممکن است نتیجه مناسبی ایجاد نشود. راه حل این مشکل، آماده سازی مناسب سطح قبل از نصب اپوکسی شامل تمیز کردن، خراش دادن لکه‌ها و زوائد یا استفاده از یک پوشش پایه برای زیر اپوکسی است.

چالش‌ های استفاده از پوشش اپوکسی برای کف کارخانه

مشکل دیگر ممکن است مربوط به ترک خوردن حماسی یا فرسایش زیرسطحی باشد. این به دلیل شرایط سطحی نامناسب، استفاده نادرست از مواد یا شرایط محیطی نامطلوب به وجود می‌آید. برای رفع این موضوع نیز باید از مواد باکیفیت در اجرای کفپوش اپوکسی کارخانه استفاده کرد و دستورالعمل‌های نصب و آماده سازی سطح را به درستی اجرا نمود.

و در نهایت چالش آخر هزینه اجرای این طرح است که همانطور که گفتیم، با عوامل مختلفی در ارتباط است. اگر در ساخت کفپوش اپوکسی از مواد خوب استفاده شود و کفپوش دوام بالایی داشته باشد، هزینه‌های مربوط به این بخش به راحتی جبران می‌شود. از طرفی نصب این کفپوش نیازمند تخصص و تجربه است تا کل این پروسه به درستی انجام گیرد و از تعمیرات بعدی تا حد امکان جلوگیری شود. به کارگیری افراد باتجربه برای این کار می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند و متضمن دوام بالای کفپوش اپوکسی باشد.

سخن پایانی

رزین اپوکسی از جمله مواد مقاومی است که کاربردهای صنعتی فراوان دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به تولید کفپوش کارخانه و مناطق صنعتی اشاره کرد. استفاده از اپوکسی برای کفپوش مزایای متعددی به همراه دارد که از آن جمله می‌توانیم به دوام بالا، جلوه زیبا، مقرون به صرفه بودن و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری اشاره کنیم. البته این کار چالش‌هایی نیز به همراه دارد که شامل هزینه نسبتا بالا در هنگام پیاده سازی و نیاز به اجرا توسط یک تیم متخصص است.

اگر می‌خواهید کفپوش اپوکسی کف کارخانه را برای پوشش سطح در بناهای صنعتی مانند کارخانه، انبار و سوله و کف آسانسور استفاده انتخاب نمایید، می‌توانید روی خدمات تیم مهندسی برکه حساب کنید. برکه با انتخاب به روزترین مواد و ابزارهای موجود، بهره مندی از سال‌ها تجربه خدماتی و تیم کارآزموده و قیمت مناسب، پاسخگوی درخواست‌های شما در این زمینه است.

دلایل استفاده از رزین اپوکسی برای پوشش کف کارخانه چیست؟

محبوبیت این روش به علت دوام بالا، قابلیت تمیز نمودن آسان، براقیت و بهبود ظاهر محیط و پایین بودن هزینه تعمیر و نگهداری است.

پوشش اپوکسی از چه موادی ساخته می‌شود؟

رزین، ماده سخت کننده (هاردنر)، پیگمنت‌ها، ماده خش و سایر مواد آلی و معدنی در ساخت این ترکیب به کار می‌روند.

قیمت پوشش اپوکسی کف کارخانه به چه عواملی بستگی دارد؟

این قیمت به عواملی همچون کیفیت مواد اولیه، مساحت سطحی که باید پوشش داده شود و تخصص و مهارت پیمانکار بستگی دارد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 53

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *