loader image

اجرای عایق حرارتی

خانه | خدمات عایق حرارتی | اجرای عایق حرارتی

اجرای عایق حرارتی

تامین انرژی ساختمان‌ها و مجتمع‌ها معمولا امری بسیار پرهزینه است. در فصل زمستان، گرم نگه داشتن ساختمان‌های مسکونی، اداری و صنعتی یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. از طرفی در فصل تابستان، نیز تامین انرژی لازم برای سرمایش ساختمان از مسائلی است که ذهن بسیاری را درگیر می‌کند.

اجرای عایق حرارتی از آن دسته راه‌ حل‌هایی است که کمک می‌کند بتوانید با کمترین هزینه، دمای متعادلی در محیط خود داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم درباره عایق‌ کاری ساختمان اطلاعات بیشتری کسب می‌کنیم. همچنین به نکاتی می‌پردازیم که بهتر است در هنگام عایق کاری حرارتی ساختمان به آنها توجه شود.

اجرای عایق حرارتی

مدتی است که در ساختمان‌ها از عایق کاری برای اهداف متفاوتی از جمله متعادل نگه داشتن دمای ساختمان و صرفه‌جویی در هزینه‌های تامین انرژی استفاده می‌شود. عایق کاری ساختمان آنقدر اهمیت دارد که می‌تواند تا حدود 50 درصد هم در هزینه‌های نگهداری و مدیریت ساختمان صرفه‌جویی کند. اما قبل از این که وارد مبحث اجرای عایق‌های حرارتی در شویم، بیایید ببینیم عایق چیست و چه کارکردی دارد. همچنین انواع عایق‌ها را بیشتر بشناسیم و سپش درباره نکات مهمی که هنگام عایق کاری باید به آن توجه کرد اطلاعاتی کسب کنیم.

تماس با برکه

عایق چیست؟

عایق‌ها به مواد و مصالح ساختمانی گفته می‌شود که برای مقاصد و اهداف متفاوتی در قسمت‌های مختلف ساختمان نصب می‌شوند. این قسمت‌ها می‌توانند شامل موتورخانه ساختمان، سقف، عایق حرارتی کف ساختمان و دیوارها باشند. همچنین برخی از تجهیزات و تاسیسات ساختمان از جمله لوله‌های آب گرم هم عایق کاری می‌شود.

از عایق‌ها معمولا برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تامین انرژی مورد نیاز ساختمان، بالا بردن ایمنی بیشتر ساختمان و تجهیزات آن و همچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت و نم‌زدگی استفاده می‌شود. از طرفی عایق‌ها به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی‌های صوتی از محیطی به محیط دیگر هم به کار می‌روند.

حال که دانستیم عایق‌ چیست بهتر است قبل از پرداختن به مبحث اجرای عایق حرارتی، درباره انواع عایق‌ها هم اطلاعات مختصری به دست آوردیم.

انواع عایق‌ ها

به صورت خلاصه معمولا عایق‌ها بر سه یا چهار دسته تقسیم می‌شوند. عایق‌های صوتی، عایق‌های حرارتی، عایق‌های رطوبتی و در نهایت عایق‌های برودتی از انواع عایق‌هایی هستند که شما می‌توانید با نصب آنها به افزایش کیفیت ساختمان خود و تامین هزینه‌های انرژی به صورت بهینه کمک کنید.

عایق کاری حرارتی ساختمان کمک می‌کند بتوانید دمای محیط خود را بدون آن که نیاز باشد هزینه‌های گزافی پرداخت کنید متعادل نگه دارید. دمایی که در آن احساس آرامش داشته باشید و نیازی نباشد که به زحمت بیفتید. درباره کارکرد بقیه عایق‌ها در ادامه صحبت می‌شود.

کارکرد عایق‌ ها

هر کدام از عایق‌ها کارکرد خاصی دارند. مثلا عایق صوتی به این منظور در محیط نصب می‌شود که جلوی ورود و خروج صدا را بگیرد. حتما می‌دانید که در زندگی آپارتمان‌نشینی امروزی، داشتن لحظه‌های پر از آرامش تا چه اندازه مهم است. اگر ساختمان شما به خوبی عایق کاری شده باشد، دیگر بابت سروصدای همسایه‌ها اذیت نمی‌شوید و به زحمت نمی‌افتید. شما با عایق صوتی در استودیوها آشنایی دارید که خاصیت آکوستیک دارند و مانع ورود سروصدا به داخل استودیوهای ضبط می‌شوند. عایق‌های صوتی که در ساختمان نصب می‌شود نیز چنین کارکردی دارد.

کارکرد عایق‌ ها

عایق رطوبتی هم برای بسیاری از شهرهایی که بارش باران و برف را تجربه می‌کنند چندان ناآشنا نیست. همان عایق ایزوگام که بسیاری از افراد روی پشت بام خود نصب می‌کنند یکی از این نوع عایق‌هاست. کارکرد این عایق، جلوگیری از نفوذ رطوبت و نم‌زدگی به درون ساختمان است. می‌دانید که رطوبت تا چه اندازه می‌تواند کیفیت ساختمان شما را کاهش دهد و باعث ایجاد خرابی در قسمت‌های مختلف ساختمان شود. از طرفی تعمیر این خرابی‌ها خود هزینه‌بر است. با استفاده از عایق رطوبتی در کنار اجرای عایق حرارتی، می‌توانید جلوی این ضررها و آسیب‌ها را هم بگیرید.

حال که با انواع عایق‌های رایج در بازار که مناسب نصب در ساختمان‌ها هستند آشنا شدیم به سراغ مبحث عایق کاری حرارتی برویم. اگر علاقه مند به رزین عایق حرارتی و یا نحوه اجرای عايق حرارتي پشت بام هستید کلیک نمایید.

عایق کاری حرارتی : چرا و چگونه؟

عایق کاری حرارتی ساختمان نقش بسیار مهمی در کیفیت ساختمان و بهینه‌سازی هزینه‌های نگهداری از آن دارد. همچنین به دلیل کاهش مصرف انرژی، باعث می‌شود آلودگی‌های کمتری تولید شده و محیط زیست سالم‌تری داشته باشیم. همچنین منابع انرژی برای استفاده فرزندان و آیندگان ما حفظ شود.

عایق کاری حرارتی ساختمان از دیرباز در ایران رایج بوده است، هر چند به شکل تخصصی چندین سال است که انجام می‌شود و جزو مقررات ساخت سازه‌ها و ساختمان‌ها نیز شده است. در واقع، گرچه در گذشته عایق‌های متنوعی مانند امروز در دسترس نبود اما بسیاری از مردم سعی می‌کردند از مصالح ساختمانی موجود به شکلی استفاده کنند که نیاز کمتری به انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان خود داشته باشند.

عایق کاری حرارتی : چرا و چگونه؟

خوشبختانه امروزه، انواع عایق‌های حرارتی بسیار باکیفیت و بادوام به بازار عرضه شده است که بنا به نیاز و شرایط ساختمان و همچنین آب و هوا محیط می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. عایق حرارتی مشهد، عایق حرارتی تهران، شیراز و اصفهان نمونه ای از آنها هستند.

انواع عایق‌های حرارتی

عایق‌های حرارتی موجود در بازار شامل موارد زیر است:

  • عایق پشم شیشه
  • عایق پشم سنگ
  • عایق حرارتی الاستومری
  • عایق پلی استایرن
  • عایق حرارتی پرلیت
  • عایق حرارتی ایزوهم
  • عایق حرارتی تخته فیبری
  • عایق حرارتی شیشه اسفنجی

موارد ذکر شده، جزو پرکاربردترین عایق‌های حرارتی موجود در بازار هستند که به آنها می‌توانید لقب عایق همه‌کاره هم بدهید. یعنی گرچه شما می‌توانید به عنوان مثال از عایق پشم شیشه می‌توانید هنگام اجرای عایق حرارتی استفاده کنید، اما این عایق خاصیت ضدصدا بودن هم دارد. بنابراین در عین حال که جلوی ورود و خروج گرما و سرما را از محیطی به محیط دیگر می‌گیرد جلوی صدا را هم می‌گیرد. همچنین این عایق‌های  خاصیت ضدرطوبتی هم دارند. درباره این عایق‌ها می‌توانید در سایر مقاله‌های موجود در سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید.

حال که با انواع عایق‌های حرارتی آشنا شدیم وقت آن است که به انواع عایق کاری‌ حرارتی در ساختمان بپردازیم.

انواع عایق کاری حرارتی در ساختمان

عایق‌ها به صورت کلی از جهت انواع عایق کاری بر دو دسته هستند و روش کار با آنها کاملا متفاوت است:

  • عایق‌های حرارتی که در ساختار آن حباب هوا وجود دارد و همین وجود حباب هوا باعث می‌شود که حرارت کمتر از محیطی به محیط دیگر منتقل شود. پس این حباب‌های هوا هستند که جلوی ورود و خروج هوای گرم یا سرد را می‌گیرند و کمک می‌کنند دمای محیط متعادل باقی بماند
  • دسته دوم عایق‌هایی هستند که حرارت را بازمی‌تابانند. در پشت این نوع عایق های حرارتی در حدود 20 میلی‌متر فاصله هوایی تعبیه کرده‌اند و همین باعث می‌شود که به عنوان یک عایق حرارتی عمل کنند.

ارزیابی عایق‌ های حرارتی

برای ارزیابی عایق‌های مختلف هنگام انتخاب آنها چند فاکتور وجود دارد که مهم‌ترین ان میزان مقاومت عایق در برابر حرارت است. به این ترتیب که هر چه مقاومت عایق حرارتی مد نظر، در برابر حرارت بیشتر باشد این عایق بهتر است. پس کیفیت عایق‌های حرارتی را با میزان حرارتی که اجازه می‌دهند عبور کند می‌سنجند.

ارزیابی عایق‌ های حرارتی

هر عایق حرارتی که صرفه‌جویی بیشتری در انرژی حاصل کند، قطعا از ارزش بیشتری برخوردار است. پس هنگام انتخاب و اجرای عایق حرارتی توجه داشته باشید که ضخامت عایق چندان اهمیتی ندارد در مقایسه با معیار مقاومت حرارتی آن. عایق‌های حرارتی که میزان مقاومت یکسانی در برابر حرارت دارند، به یک میزان هم باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند.

تنها تفاوت بین این نوع عایق‌ها در قیمت آنها و محل کاربردشان است. مثلا برخی از عایق‌ها بیشتر به درد محیط‌های مرطوب می‌خورند و برخی دیگر اصلا برای این نوع محیط‌ها کارآیی ندارند. پس هنگام انتخاب عایق مناسب برای عایق کاری حرارتی ساختمان حتما به این موضوع دقت کنید. نوع محیط و محلی که قرار است عایق کاری انجام شود نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در انتخاب عایق حرارتی دارد.

مکان‌ هایی که باید عایق‌ کاری شوند

همانطور که قبلا هم اشاره شد برخی قسمت‌های ساختمان نیاز به عایق کاری دارد. در این جا به برخی از آنها اشاره می‌شود. عایق‌ کاری این بخش‌های ساختمان بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود هدف ما از صرفه‌جویی انرژی به صورت هوشمندانه‌تری محقق شود. این مکان‌ها شامل موارد زیر هستند:

سقف ساختمان

معمولا عایق کاری حرارتی ساختمان در بخش سقف باعث می‌شود مصرف انرژی لازم برای گرمایش و سرمایش ساختمان تا حتی 45 درصد هم کاهش پیدا کند. با توجه به بزرگی این رقم، پس نباید گزینه عایق کاری حرارتی سقف ساختمان را از دست دهید.

دیوارهای خارجی

از دیگر قسمت‌های ساختمان که باید عایق کاری انجام شود، عایق کاری پوسته خارجی ساختمان است. عایق کاری این بخش مهم باعث می‌شود هزینه تامین انر‌‌ژی برای گرمایش یا سرمایش ساختمان تا حدود 15 درصد شاید بیشتر کاهش یابد.

مکان‌ هایی که باید عایق‌ کاری شوند

کف ساختمان

عایق کاری کف ساختمان نیز از دیگر اقداماتی است که هنگام اجرای عایق حرارتی باید به آن توجه کرد. شاید بسیاری از ما تصور می‌کنیم عایق کاری کف ساختمان بیشتر به دلیل جلوگیری از نفوذ رطوبت و نم‌زدگی باشد، اما جالب است بدانید عایق کاری کف ساختمان تا حد 5 درصد در کاهش مصرف انرژی به خصوص در فصل زمستان کمک می‌کند.

عایق‌ کاری لوله‌های آب گرم

از دیگر قسمت‌هایی که حتما باید عایق کاری در آن انجام شود، عایق‌ کاری لوله‌های آب گرم است. این عایق کاری کمک می‌کند تا گرمای موجود در این لوله‌ها به هدر نرود.

نمای ساختمان

عایق کاری حرارتی نمای ساختمان هم از دیگر مواردی است که باید حتما انجام شود و نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های مصرف سوخت و انرژی دارد. شما می‌توانید از انواع عایق برای عایق کاری نمای ساختمان استفاده کنید. مانند پشم شیشه، پشم سنگ، سیلیکات کلسیم، شیشه سلولی یا مواد فیبری. بررسی‌ها نشان داده عایق کاری نمای ساختمان تا آنجا اهمیت دارد که تا حدود 50 درصد در هزینه‌های تامین انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

بازشوها

عایق کاری حرارتی بازشوها هم بسیار مهم است. به صورت کلی بازشوها به دو دسته تقسیم می‌شوند: بازشوهای شفافی مانند پنجره‌ها و بازشوهای غیرشفافی مانند درهای ساختمان. در عایق کاری حرارتی بازشوهایی مانند پنجره باید از شیشه‌های دو یا سه جداره استفاده کرد. این شیشه‌ها به نحوی ساخته شده‌اند که جلوی ورود و خروج هوا را می‌گیرند و مانع هدررفت انرژی می‌شوند.

برای عایق کاری حرارتی بازشوهای غیرشفافی مانند درها معمولا از مواد و مصالحی استفاده می‌کنند که مقاومت حرارتی داشته باشند. مثلا درها را با رویه چوبی و لایه داخلی از جنس عایقی مانند پلی اورتان می‌سازند. به این ترتیب میزان هدررفت انرژی در ساختمان به حداقل میزان خود کاهش پیدا می‌کند. همچنین علاوه بر اجرای عایق حرارتی می‌توان برای نتیجه مطلوب از سایه‌بان نیز استفاده کرد. سایه‌بان‌ها جلوی ورود گرما به ساختمان در فصل گرم را می‌گیرند، بنابراین در میزان مصرف انرژی برای سرمایش ساختمان موثرند.

عایق کاری موتورخانه

پس همانطورکه تا اینجا دانستیم قسمت‌های مختلف ساختمان باید عایق کاری شوند. علاوه بر این قسمت‌ها معمولا در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ از موتورخانه برای گرم کردن ساختمان استفاده می‌شود.

عایق کاری موتورخانه هم از آن دسته اموری است که حتما باید انجام شود. به خصوص که علاوه بر این که می‌تواند در کاهش مصرف انرژی تاثیرگذار باشد، اگر از عایق مناسبی استفاده شود جلوی سروصدای این محیط را می‌گیرد. درباره عایق کاری موتورخانه هم می‌توانید در مقاله‌های دیگر سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نکته‌های مهم هنگام انتخاب عایق حرارتی

برای انتخاب عایق حرارتی مناسب ساختمان باید ابتدا شرایط ساختمان و توقعات خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن دست به خرید بزنید. زیرا این موارد هستند که مشخص می‌کنند چه عایقی مناسب ساختمان شماست.

ممکن است عایقی که شما برای عایق کاری حرارتی ساختمان خود انتخاب می‌کنید در ساختمان‌های دیگر یا در شهرهای دیگر کارآیی مورد انتظار را نداشته باشد. زیرا شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانی هر ساختمانی با دیگری متفاوت است. بنابراین هنگام انتخاب و نصب عایق حرارتی مورد نظر خود حتما از کارشناسان مربوطه مشاوره بگیرید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هنگام انتخاب عایق برای عایق کاری حرارتی، به اثر آتش بر عایق دقت کنید. از عایقی استفاده کنید که در آتش‌سوزی مشارکت نکند و جلوی سرایت آتش از محیطی به محیط دیگر را بگیرد. در این صورت جلوی خسارت‌های بزرگ و آسیب‌های کلان ساختمان بر اثر حریق و آتش‌سوزی را می‌گیرید.

همچنین نوع عایقی که هنگام اجرای عایق حرارتی انتخاب می‌کنید هم مهم است. ممکن است شما از عایق حرارتی خود انتظار داشته باشید که همزمان به عنوان یک عایق صوتی هم عمل کند. در این صورت باید به سراغ خرید و سفارش عایق حرارتی و صوتی بروید. از طرفی ممکن است از عایق حرارتی خود توقع داشته باشید که در عین حال به عنوان عایق رطوبتی هم عمل کند، بنابراین باید به سراغ انتخاب عایق حرارتی و رطوبتی بروید.

نکات مهم هنگام اجرای عایق حرارتی

در اینجا چند راهنمایی کلی برای نصب عایق آمده که کمک می‌کند کار نصب عایق را به درستی انجام دهید. چرا که اگر کار نصب عایق به صورت صحیح انجام شود، بهترین کارآیی را از عایق‌هایی که نصب کرده‌اید، خواهید داشت.

  • عایق را هرگز فشرده نکنید. عایق‌ها باید بعد از نصب، همچنان ضخامت اولیه خود را داشته باشند. اگر اینگونه نباشد، مقاومت حرارتی عایق نصب‌شده، کاهش می‌یابد. در این صورت دیگر نمی‌تواند آن طور که انتظار می‌رود از انتقال حرارت جلوگیری کند.
  • اجرای عایق کاری حرارتی را روی همه سطوح به صورت کامل انجام دهید. اگر فقط 5 درصد هم از سطح مورد نظر خالی بماند احتمال دارد تا 50 درصد کارآیی عایق کاری شما کاهش یابد. بنابراین به دقت کار عایق کاری انجام شود و این امر را حتما به افراد کاردان و متخصص بسپارید تا نتیجه خوبی حاصل شود.
  • مواد عایق خود را هنگام عایق کاری حرارتی، همواره باید خشک نگه دارید. به این دلیل که کارآیی عایق‌ها بر اثر رطوبت کاهش می‌یابد. غیر از عایق پلی استایرن که نسبت به آب مقاوم است، بقیه عایق‌ها باید خشک نگه داشته شوند.
  • هنگام اجرای عایق حرارتی اگر سقف ساختمان شما دارای شیب زیادی است، از عایق‌های آزاد برای عایق کاری حرارتی استفاده نکنید.
  • به این نکته مهم توجه داشته باشید که در بعضی از عایق‌های آزاد میزان مقاومت حرارتی، متناسب با ضخامت آن نیست، بلکه متناسب با میزان تراکم عایق است. بنابراین بعد از گذشت مدتی زمانی ممکن است میزان مقاومت عایق تا 20 درصد هم کاهش یابد. به همین منظور قبل از نصب، در این مورد با نصاب خود صحبت کنید و ضمانت‌های لازم را در این رابطه از وی بگیرید. هنگام انتخاب عایق حرارتی هم به این نکته مهم دقت کنید.

نکات مهم هنگام اجرای عایق حرارتی

نکات مهم هنگام نصب عایق حرارتی

همچنین علاوه بر نکات ذکر شده، هنگام نصب عایق به این نکات توجه کنید. نصب دقیق و اصولی عایق به همان اندازه انتخاب درست عایق اهمیت دارد. زیرا اگر کار نصب به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام نشود کارآیی مورد انتظار را نخواهد داشت. در اینجا به برخی از این موارد اشاره شده است:

  • اگر از عایق‌های حرارتی بازتابنده استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که حتما پشت آنها یک لایه هوای ساکن، آن هم به ضخامت 20 میلی‌متر وجود داشته باشد. همچنین باید همه سوراخ‌ها، درزها و پارگی‌ها با نوار چسب پوشانده شوند.
  • هرگز اطراف کابل‌های برقی و لوازم الکتریکی را عایق کاری نکنید. عایق کاری حرارتی ساختمان باید حتما به دست افراد کارشناس و متخصص که در این زمینه تبحر دارند سپرده شود. بنابراین کار نصب و عایق کاری حرارتی را به دست هر کسی نسپارید.
  • فاصله کمتر از 25 میلی‌متری حباب‌های لامپ، همچنین سرپیچ‌‌های آنها را عایق کاری نکنید.
  • فاصله کمتر از 90 میلی‌متری فن‌های خروجی را هم عایق نصب نکنید.
  • مصالح ساختمانی که برای نصب و اجرای عایق حرارتی به کار می‌روند بهتر است غیرفلزی باشند. در این صورت باعث افزایش ضریب انتقال حرارت نمی‌شوند.
  • همچنین این مصالح نصب حتما باید پوشش مناسب داشته باشند.
  • اگر از عایق حرارتی تخته‌ای یا ورقه‌ای استفاده می‌شود و این عایق‌ها در دو یا چند لایه اجرا شده‌اند بهتر است جهت قرار گرفتن عایق در هر لایه به صورت عمود بر لایه زیرین خود باشد.
  • اگر از عایق پلی استایرن برای عایق کاری حرارتی ساختمان خود استفاده کرده‌اید نباید از رنگ‌های روغنی استفاده کنید. به این دلیل که ممکن است خطر آتش‌سوزی را بیشتر کنند.

توصیه‌های مهم

علاوه بر نکات یاد شده این توصیه‌ها را هم رعایت کنید:

  • اگر مایل هستید سقف ساختمان خود را عایق کنید، بهتر است از عایق‌های انباشتنی یا پر کردنی استفاده کنید. این عایق‌ها برای استفاده در عایق کاری حرارتی سقف ساختمان مناسب‌ترند.
  • هنگام استفاده از عایق‌های انباشتنی باید تا جای ممکن کاری کنید که سطح صافی که ضخامت یکنواخت دارد به دست آید. در این صورت کار نصب به درستی انجام شده و کارآیی مورد انتظار را خواهد داشت.
  • اگر در عایق کاری حرارتی ساختمان، از لایه‌های ضدرطوبت استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که پیوستگی عایق و آن قشر ضد رطوبت عایق حفظ شود.

این نکات می‌تواند کمک کند تا عایق کاری حرارتی ساختمان نتیجه مورد انتظار را در برداشته باشد. حال که در مورد عایق کاری حرارتی صحبت کردیم بهتر است به چند سوال بپردازیم که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. در اینجا چند سوال متداول درباره عایق کاری حرارتی مطرح شده است.

اجرای عایق حرارتی با سایت برکه

انتخاب و نصب عایق، کاری حرفه‌ای و تخصصی است و باید به درستی انجام شود. شما می‌توانید برای انتخاب و نصب عایق حرارتی صنعتی در قسمت های مختلف ساختمان از جمله نصب عایق حرارتی سقف شیروانی و یا سقف فلزی از کارشناسان و متخصصان ما در سایت برکه کمک بگیرید. با مشاورهای‌ دقیق و اصولی کارشناسان ما می‌توانید بهترین انتخاب عایق صوتی و حرارتی و رطوبتی را برای ساختمان خود داشته باشید و خیالتان از بابت کیفیت کالا و خدمات ارائه شده راحت و آسوده باشد.

در این مقاله سعی کردیم به مبحث نصب و اجرای عایق‌های حرارتی بپردازیم. امر مهمی که جزو قوانین الزام‌آور در صنعت ساختمان‌سازی است و رعایت آن کمک می‌کند که کیفیت ساخت ساختمان افزایش یافته و هزینه‌های آن در بحث نگهداری، ایمنی و همچنین تامین انرژی لازم کاهش یابد. همچنین به نکات مهمی برای انتخاب و نصب عایق پرداختیم. شما می‌توانید درباره هر کدام از مطالب ارائه شده به تفصیل بیشتر در مقاله‌های دیگر سایت بیشتر بخوانید. همچنین اگر تمایل به دریافت نحوه اجرای عایق حرارتی قزوین، مشهد، تهران و سایر استان ها دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

عایق کاری حرارتی دیوار معمولا به چند روش اجرا می‌شود؟

دو روش. عایق کاری حرارتی از داخل ساختمان با استفاده از یک صفحه گچی و عایق، عایق کاری حرارتی از خارج ساختمان با موادی که جاذب آب نباشند.

اجرای عایق حرارتی در کف ساختمان چطور اجرا می‌شود؟

عایق کاری حرارتی در کف ساختمان با استفاده از بلوک‌های سقفی عایق‌دار و یونولیت‌های سقفی سنگین انجام می‌شود. برای این کار فوم سقفی 1400 گرم یا بیشتر مناسب است.

چه نوع ایزوگامی برای عایق کاری حرارتی ساختمان مناسب‌تر است؟

برای عایق کاری حرارتی ساختمان از خارج آن از ایزوگامی استفاده کنید که روکش فویل آلومینیوم داشته باشد که باعث بازتاب نور خورشید شود و همچنین اثر اشعه یووی خورشید را کاهش دهد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 55

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *