loader image

تعمیر برج خنک کننده چیلر

خانه | خدمات تخصصی چیلر | تعمیر برج خنک کننده چیلر

تعمیر برج خنک کننده چیلر

در طی فرایند تعمیر برج خنک کننده چیلر مراحل مختلفی پشت سر گذاشته می‌شود که هر یک از آن‌ها دارای اهمیت بالایی هستند. چیلرها نیز همانند سایر محصولات موجود در حوزه تهویه مطبوع ممکن است با مشکلات فنی مختلفی روبه‌رو شوند. در این حالت چاره‌ای به جز بازدید کلی و سپس آغاز روند تعمیر وجود ندارد. اینکه مدت زمان مربوط به تعمیر این محصولات چقدر طول می‌کشد به پارامترهای مختلفی بستگی خواهد داشت. در ادامه متن با ما همراه باشید تا اطلاعات موردنیاز شما عزیزان را در این رابطه ارائه کنیم.

تعمیر برج خنک کننده چیلر

آشنایی با کولینگ تاور یا برج خنک‌کننده

پیش از هر چیز لازم است که با کولینگ تاور یا همان برج خنک‌کننده آشنا شویم. کولینگ تاور یک منبع عظیم به منظور خنک‌سازی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حوزه HAVC یا تهویه مطبو‌ع، برج خنک کننده به عنوان یک قطعه فوق‌العاده مهم برای کارکرد صحیح چیلر شناخته مي‌شود. آبی که در درون کولینگ‌ تاورها خنک شده است به صورت مستقیم در چیلرها به کار گرفته خواهد شد.

نکته جالب در مورد برج‌های خنک کننده باید در نظر گرفته شود، ضرورت وجود آن‌ها برای هر نوع چیلر است. در واقع برای کارکرد صحیح چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی به کولینگ تاور نیاز داریم که خود نشان‌دهنده نقش موثر این قطعه است. حتی در حوزه‌هایی به غیر از تهویه مطبوع از جمله صنعت تزریق پلاستیک از این دستگاه کمک گرفته می‌‌شود.

call us banner 5 - 1

 در زمینه ساخت پلاستیک نیز از کولینگ تاور بهره می‌گیریم. البته در این صنعت معمولاً باید کولینگ تاور را در کنار محصولات خاصی همچون چیلرهای زیر صفر به کار برد. مجموع این عوامل در کنار هم منجر به آن شده‌اند که امروزه کارکرد صحیح چیلرها به عنوان یک هدف بسیار مهم برای اکثر کاربران در نظر گرفته شود. اگر برج خنک کننده به خوبی عمل نکند، سایر بخش‌های سیستم مدنظر شما نیز به خوبی روند کاری خود را طی نخواهند کرد.

گستردگی موارد استفاده از برج خنک کننده موجب شده است تا این محصول دارای طراحی‌های مختلفی باشد. در هر صنعت،‌ کولینگ تاور با توجه به نیازها و همچنین نوع چیلر ساخته خواهد شد. همین امر منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود که خود یک امر کاملاً مثبت است. ارزش کولینگ تاور را نمی‌توان با هیچ بخش دیگری مقایسه کرد. به همین دلیل است که در صورت خرابی آن، عملاً امکان به کارگیری چیلر وجود ندارد. با انجام سرویس‌‌های دوره‌ای می‌توان احتمال خراب شدن کولینگ تاور را کاهش داد.

آشنایی با کولینگ تاور یا برج خنک‌کننده

عواملی که تعمیر برج خنک‌ کننده چیلر را به یک ضرورت اساسی تبدیل می‌‌کنند

در بسیاری از موارد،‌ تعمیر کردن کولینگ تاور به یک لازمه اساسی تبدیل می‌شود. همه قطعات برج‌های خنک کننده معمولاً باکیفیت بسیاری بالایی به تولید می‌رسند، اما در هر صورت نمی‌توان آن‌ها را در برابر خراب شدن مصون دانست. موارد طبیعی و یا حتی حوادث ناگهانی می‌توانند قطعات کولینگ تاور مدنظر ما را به طور کامل خراب کنند. در این حالت باید روند عیب‌یابی یا Troubleshooting آغاز شود.

در روند عیب‌یابی، تمرکز اصلی بر روی یافتن علت خراب شدن کولینگ تاور است. اگر این امر به خوبی صورت نگیرد نمی‌توان انتظار داشت که روند تعمیر کردن برج خنک کننده چیلر به خوبی پیش برود. عیب‌یابی امری مهم است که تنها با بهره‌گیری از دانش و تخصص کارشناسان و همچنین یک سری ابزارهای به خصوص قابل انجام خواهد بود. بنابراین، کاربران عادی نباید نسبت به انجام چنین امری اقدام کنند.

در طی روند عیب‌يابی مشکلات مختلفی مشخص می‌شوند. در واقع ممکن است که تصور شود چیلر مدنظر فلان مشکل را ندارد، اما در طی روند عیب‌یابی با خلاف این موضوع روبرو شویم. متخصصانی که در حوزه تعمیر کولینگ تاورها فعالیت می‌کنند به طور کامل با این فرایند آشنا هستند و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیرند. آن‌ها می‌د‌انند که اگر این موضوع به خوبی پیگیری نشود می‌تواند مشکلات مختلفی را برای کاربران به وجود بیاورد.

بنابراین، اگر حس می‌کنید که چیلر شما عملکرد و راندمان سابق را از خود نشان نمی‌دهد، بهتر است سریعاً با تعمیرکاران مربوطه تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا جهت فرایند عیب‌يابی به شما کمک کنند. هرچه زودتر این اقدام را انجام دهید، احتمال گسترش آسیب‌دیدگی‌های فنی کاهش مي‌يابد و در نتیجه می‌توانید چیلر خود را بلافاصله به کار بیندازید. چنانچه کولینگ تاور مدنظر در محل نامناسبی نصب شده است،‌ احتمال خراب شدن آن افزایش می‌‌یابد.

مواردی که پیش از انجام روند تعمیرات باید آن‌ها را انجام دهیم

قبل از آغاز شدن روند تعمیر برج خنک کننده چیلر باید یک سری مراحل مشخص را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که کولینگ تاور در حالت تعمیر قرار گرفته است. علاوه بر این، چنین مواردی به منظور تأمین امنیت تعمیرکاران نیز اهمیت دارند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. این کار موجب می‌شود تا تعمیرکاران مربوطه با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به تعویض یا تعمیر قطعات مختلف برج خنک کننده اقدام کنند. در ادامه به برخی از این مراحل اشاره می‌کنیم تا بتوانید با هر یک از آن‌ها آشنا شوید.

متوقف کردن دستگاه dm

اولی موردی که باید به سراغ آن برویم، جدا کردن دستگاه دی – ام است. احتمالاً با این امر آشنا هستید که چنین دستگاه‌هایی به منظور تولید آب مورد استفاده قرار می‌گیرند، البته آبی که هیچ‌گونه املاحی ندارد. به منظور متوقف کردن این بخش ویژه از کولینگ تاور لازم است که با بخش ورودی آب تمیز گرفته شود و از آن‌ها بخواهیم تا روند ارسال آب به درون دستگاه را متوقف کنند. پس از اینکه مطمئن شدیم هیچ‌ جریان آبی به درون کولینگ تاور وارد نمی‌شود، می‌توان روند تعمیر را ادامه داد. عدم توجه به این موضوع، امکان رفتن به سراغ سایر مراحل مربوط به این امر دشوار خواهد شد.

مواردی که پیش از انجام روند تعمیرات باید آن‌ها را انجام دهیم

جدا کردن سند فیلترز

سند فیلترز یا فیلترهای شنی قطعاتی هستند که به منظور جداسازی هرگونه مواد ناخواسته از درون آب ورودی به کولینگ تاور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فیلترها اهمیت قابل توجهی در کارکرد صحیح کولینگ تاور دارند، اما به هر روی پس از مدت زمان خاصی غیرقابل استفاده می‌شوند. مصرفی بودن، یک ماهیت اساسی برای فیلترهای شنی به شمار می‌رود.

به منظور جدا کردن این فیلترها اول باید پمپ آن‌ها را جدا کنیم. این امر باید با دقت صورت بگیرد تا آسیبی به فیلتر‌ها وارد نشود. در صورتی که پمپ به خوبی جدا شد،‌ نوبت به جدا کردن فیلترهای شنی می‌رسد. برخی از کولینگ تاورها دارای چندین و چند فیلتر شنی هستند که باید هر یک از آ‌ن‌ها را با دقت جدا کنیم. این فیلترها بعداً در یک مرحله اختصاصی مورد بررسی قرار می‌گیرند و مشخص خواهد شد که کدام مورد باید به طور کامل تعویض شود.

خاموش کردن همه پمپ‌ها

کولینگ تاورها دارای پمپ‌های مختلفی هستند. بخشی از آ‌ن‌ها را در طی روند جدا کردن سند فیلترز جدا کردیم، اما نیازی نیست به جداسازی همه این دستگاه‌ها نیست. برخی از پمپ‌ها تنها باید خاموش شوند تا بتوانیم روند تعمیر کولینگ تاور را ادامه دهیم. در این مرحله، دستور مربوط به خاموش کردن همه پمپ‌ها صادر می‌شود. عدم رعایت این امر منجر به آن خواهد شد که در طی تعمیر یک بخش خاص، جریان آب دوباره به درون کولینگ تاور وارد شود و در نتیجه مشکلات ایمنی متعددی ایجاد شود.

از کار انداختن فن‌ها

مورد دیگری که باید به سراغ آن برویم، خاموش کردن فن‌ها است. فن‌هایی که در کولینگ تاور شما به کار رفته‌اند به طور قطع با یک مدل دیگر از برج‌های خنک کننده متفاوت هستند. همین امر موجب شده است تا بررسی خاموش بودن فن‌ها به یک امر کاملاً تخصصی تبدیل شود. خارج کردن فن‌ها از سرویس منجر به آن خواهد شد تا بتوانیم با اطمینان خاطر از عدم ایجاد مشکلات ایمنی، روند تعمیر کولینگ تاور را دنبال کنیم.

مراحل مربوط به تعمیر کردن کولینگ تاور

در بخش قبلی به مواردی پرداختیم که پیش از آغاز روند تعمیر باید به آن‌ها توجه شود. اگرچه مراحل مذکور دارای اهمیت بالایی هستند، اما طبیعتاً مراحل اصلی تعمیر کولینگ تاور نیز باید به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند. کارشناسان و تعمیرکارانی که در این زمینه مشغول به کار هستند می‌توانند با دانش و تخصص خود هر یک از این موارد را به بهترین شکل ممکن انجام دهند تا در مدت کوتاهی روند تعمیر کولینگ تاور انجام بگیرد و بتوانیم دوباره از این دستگاه بهره ببریم.

بررسی و بالانس کردن پروانه

در این مرحله، روند کاکرد کلی پروانه و بادبزن مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که پروانه بالانس نشده باشد، احتمال دارد که کولینگ تاور سر و صدای بسیار زیادی از خود تولید کند. این موضوع به مرور زمان منجر به خراب شدن موتور و فن‌ خواهد شد. به همین جهت، لازم است که هم در طی بازدید‌های دوره‌ای و هم در زمان تعمیر برج‌های خنک کننده این موضوع مهم مورد بررسی قرار بگیرد.

بالانس کردن پروانه نیز از جمله اموری به شمار می‌آيد که تنها افراد مجب و آگاه توانایی انجام آن را دارند. شایان ذکر است که در برخی از موارد،‌ پروانه آنقدر خراب شده است که تنها راهکار پیش روی ما تعویض آن محسوب می‌شود. انجام روند تعویض پروانه خود شامل یک سری مراحل ویژه است که باید با دقت پیگیری شوند.

تعویض کردن تسمه‌ها

مورد دیگری که در زمان تعمیر هر نوع کولینگ تاور مورد بررسی قرار می‌گیرد، تعویض کردن تسمه‌ها است. تسمه‌های موجود در برج خنک‌ کننده معمولاً دارای طرح V شکل هستند و به هر روی پس از مدت زمان خاصی آن حالت ابتدایی خود را از دست می‌دهند. تسمه‌ها در کنار کوپلینگ‌ها و محورها قرار دارند و به همین جهت باید به کارکرد صحیح آن‌ها توجه داشته باشیم. در صورتی که نیاز به تعویض تسمه‌ها وجود داشته باشد، لازم است که ابتدا از کیفیت تسمه‌های جدید خریداری شده اطمینان پیدا کنیم و سپس آن‌ها را در محل مدنظر قرار دهیم.

تعویض کردن شیر شناوری

برخی از مشکلات فنی شما به قطعاتی ارتباط دارند که شاید در ابتدا ساده به نظر برسند، اما نقش چشم‌گیری را در فرایندهای مختلف کولینگ تاور برعهده دارند. از جمله این قطعات می‌توانیم به شیر شناوری اشاره کنیم. این قطعه به صورت مستقیم با سطح تشتک آب ارتباط دارد و به ما اجازه می‌دهد تا میزان آب موجود در این تشتک را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شیر شناوری خراب شده باشد، طبیعتاً امکان انجام این امر وجود ندارد و مشکلات فنی بسیار زیادی برای کولینگ تاور به وجود می‌آيد. با تعویض شیر شناوری می‌توان از همه این ایرادات فنی جلوگیری کرد و خیلی سریع دوباره کولینگ تاور را به راه انداخت.

زیر آب کشی

اکنون به یکی دیگر از مراحل مهم تعمیر انواع کولینگ پاور اشاره می‌کنیم. با گذشت زمان و در صورت استفاده از آب‌ نامناسب، این امکان وجود دارد که جلبک‌های زیادی بر روی تشتک قرار بگیرند. این یک امر کاملاً طبیعی است، اما قاعدتاً می‌‌تواند منجر به ایجاد مشکلات متعددی برای شما شود. اگر میزان جلبک کمتر از حد انتظار باشد، نیازی به عملیات زیر آب کشی وجود ندارد، اما اگر ببینیم که جلبک‌ها گسترش یافته‌اند، باید حتماً از زیر آب کشی استفاده کنیم.

مراحل مربوط به تعمیر کردن کولینگ تاور

بررسی نازل‌ها

نازل‌هایی که به منظور پاشش آب در یک کولینگ پاور مورد استفاده قرار می‌گیرند باید در طی روند تعمیر مورد بازدید قرار بگیرند. عدم کارکرد صحیح نازل‌ها می‌تواند تأثیر نامناسبی بر روی توان کلی کولینگ تاور داشته باشد.

در واقع اگر نازل‌ها به خوبی کار نکنند، روند خنک‌سازی نیز به خوبی صورت نمی‌گیرد و در نتیجه شاهد افزایش بی‌رویه مصرف انرژي خواهیم بود. در صورتی که نازل‌ها و یا ارفیس دچار مشکل باشند، باید آن‌ها را تعویض کنیم. معمولاً نازل‌ها خراب نمی‌شوند و تنها مسدود شده‌اند. با بهره‌گیری از ابزارهای کاربردی می‌توان این نوع انسداد را به بهترین شکل ممکن برطرف کرد،‌ آن هم بدون اینکه نیازی به تعویض نازل‌ها وجود داشته باشد.

بررسی صافی ورودی

در گام بعدی باید به سراغ صافی ورودی برویم. این بخش نیز از جمله مواردی به شمار می‌آيد که شاید در ابتدا ساده به نظر برسد،‌ اما اهمیت بسیار بالایی در کارکرد کولینگ تاور دارد و به همین جهت باید به سرویس کردن و تعمیر آن توجه داشته باشیم. صافی ورودی به طور معمول به خاطر تجمع لجن دچار مشکل می‌شود. با پاک کردن همه لجن‌ها و تمیز کردن این صافی می‌توان هرگونه مشکل فنی مرتبط با آن را حل کرد.

بررسی یاتاقان‌ها و کوپلینگ‌ها

بازدید و تعمیر جعبه دنده و اجزای دیگری همچون یاتاقان‌ها و کوپلینگ‌ها نیز باید در لیست تعمیر کولینگ تاورها قرار بگیرد. این موارد همگی برای کارکرد صحیح برج خنک کننده اهمیت دارند و حتی نمي‌تواند خرابی آن‌ها برای کوتاهی را متصور شد. فرسودگی از جمله مهم‌ترین خطراتی است که چنین بخش‌هایی را تهدید می‌کند. بنابراین، لازم است که متخصصان تعمیر برج خنک کننده به این قسمت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات فنی مربوط به آن‌ها به کار بگیرند.

بازدید و تعمیر بخش‌های مختلف بدنه

تعمیر کردن کولینگ تاور تنها مربوط به قطعات درونی دستگاه نیست. در پاره‌ای از موارد شاهد این امر هستیم که بدنه این دستگاه‌ها به دلایل مختلفی همچون قرارگیری در محیطی با شرایط آب و هوایی نامناسب دچار خرابی می‌شود. این نوع خرابی‌های معمولاً به شکل زنگ‌زدگی هستند. ادامه یافتن چنین حالتی منجر به آن می‌شود که بدنه کولینگ تاور به مرور زمان از هم بپاشد. بنابراین، لازم است که در همان مراحل اولیه در صورت مشاهده هرگونه زنگ زدگی اقدامات لازم انجام شود.

بازدید و تعمیر بخش‌های مختلف بدنه

تمیز کردن کلی برج

اگرچه همواره توصیه می‌شود که برج‌های خنک کننده در محلی عاری از هرگونه آلودگی نصب شوند، اما امکان انجام چنین موضوعی به صورت مداوم وجود ندارد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود در طی روند تعمیر نیم نگاهی به تمیز کردن کلی برج خنک کننده به وسیله آب داشته باشیم. این امر شاید چندان طول نکشد، اما نتایج خارق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند عمر مفید کولینگ تاور مدنظر ما را به شکل قابل قبولی افزایش دهد.

روغن زدن گیربکس و کاهنده دور

پس از مراحل گفته شده، نوبت به روغن زدن گیبرکس و کاهنده دور می‌رسد. این دو مورد باید روغن زده شوند و سپس گریس موردنیاز آن‌ها تأمین شود. اگر این امر فراموش شود و یا به خوبی صورت نگیرد، احتمال ایجاد مشکلات فنی متعدد وجود خواهد داشت. خوشبختانه تمامی تعمیرکاران حرفه‌ای به طور کامل با این موضوع آشنا هستند و می‌توانند چنین مشکلاتی را به راحتی حل کنند.

تعویض کردن قطره‌گیر

مورد دیگری که باید از آن یاد کنیم،‌ تعویض کرده قطره‌گیر است. این بخش به منظور کاهش اتلاف آب مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بسیاری از کولینگ تاورهای جدید می‌توان آن را مشاهده کرد. قطره گیر حتی در زمینه جلوگیری از پرتاب آب نیز کاربرد دارد و به همین جهت باید به آن توجه داشته باشیم. قطره گیرها در همه کولینگ تاورها یکسان نیستند و در زمان تعمیر باید قطره‌گیری انتخاب شود که با نوع کولینگ تاور همخوان است.

از جمله مهم‌ترین قطره‌گیرهایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانیم به مواردی همچون قطره‌گیرهای لانه زنبوری و قطره‌گیرهای تیغه‌ای اشاره کنیم.

هر دوی این موارد دارای کارکرد ویژه‌ خود هستند و نمی‌توان آن‌ها را به جای هم به کار گرفت. از قطره‌های زنبوری عموماً در کولینگ تاورهایی استفاده می‌شود که کوچک هستند. این در حالی است که قطره‌گیرهای تیغه‌ای برای کولینگ تاورهای صنعتی مناسب‌تر به نظر می‌رسند و می‌‌توانند مناسب‌تر باشند.

مزایای مربوط به تعمیر کولینگ پاور

تعمیر برج خنک کننده چیلر مزایای متعددی دارد. اولین موردی که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم،‌ افزایش میزان راندمان و کارکرد کولینگ تاور است. با استفاده از مواردی همچون برگزیدن پکینگ صحیح می‌توان این راندمان را تا چند برابر افزایش داد که خود امری مهم تلقی محسوب می‌شود و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

مورد بعدی، کاهش هدر رفت آب است. تعمیر و بازدید حرفه‌ای از کولینگ تاور به ما اجازه می‌دهد تا میزان هدر رفت آب را تا حد بسیار خوبی کاهش دهیم. این موضوع هم برای محیط زیست یک موضوع عالی محسوب می‌شود و هم می‌تواند هزینه‌های مربوط به مصرف آب را کاهش دهد. در واقع باید بیان کرد که چنین موضوعی منجر به ایجاد یک روند برد – برد خواهد شد.

اگر تعمیر و بررسی کولینگ تاور در زمان مناسب و توسط افراد حرفه‌ای صورت بگیرد، می‌‌توانید اطمینان داشته باشید که این دستگاه‌ها برای سال‌های متمادی بدون هیچ‌گونه ایرادی برای شما کار خواهند کرد. اگر قصد ندارید هر چند سال یک بار هزینه گزافی را جهت خرید یک کولینگ تاور جدید پرداخت کنید، این مورد مهم را در نظر بگیرید.

مزایای مربوط به تعمیر کولینگ پاور

هزینه انجام این تعمیرات چقدر است؟

هزینه‌ای که برای تعمیر کردن کولینگ تاور پرداخت می‌کنید به مواردی همچون نوع ایراد فنی، قیمت قطعات تعویض شده، مدت زمان به پایان رساندن تعمیرات، میزان مهارت تعمیرکاران و… بستگی دارد. در هر صورت نباید فراموش کنید که هزینه انجام چنین مواردی از هزینه خریداری یک کولینگ تاور جدید پایین‌تر خواهد بود. این موضوع در رابطه با هر نوع کولینگ تاوری صحیح است و تنها مربوط به یک محصول خاص نیست.

سخن پایانی

چیلرها باید به شکل حرفه‌ای سرویس و نگهداری شوند، اما در پاره‌ای از موارد،‌ حتی در صورت نگهداری به شکل صحیح، باز هم مشکلات فنی خاصی برای چیلر به وجود می‌آيد. این امر موجب می‌شود تا نتوانیم از چیلر مدنظر خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. بهره‌گیری از خدمات تعمیر برج خنک کننده چیلر به ما این اجازه را می‌دهد تا چنین مشکلاتی را مورد بررسی قرار دهیم.

فرایند تعمیر این بخش از چیلر دارای مراحل مختص به خود است که همه آن‌ها باید با دقت پیگیری شوند. به منظور موفقیت در این زمینه تنها باید به سراغ متخصصان و کارشناسانی بروید که دارای تجربه و تجهیزات لازم هستند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با ما در مجموعه برکه تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنیم.

چرا برج خنک‌کننده چیلر خراب شده است؟

خراب شدن برج خنک‌کننده به عوامل مختلفی ارتباط دارد و نمی‌توان تنها به یک مورد خاص اشاره کرد.

آیا تعمیر کردن برج خنک‌کننده چیلر هزینه‌بر است؟

هزینه این موضوع به پارامترهای مختلفی وابسته است، اما به طور کلی می‌توان آن را مناسب دانست.

برای تعمیری برج خنک‌کننده به چه کسی مراجعه کنم؟

اگر قصد دارید کولینگ تاور شما به بهترین شکل تعمیر شود می‌توانید از خدمات ما در این زمینه بهره ببرید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 58

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *