loader image

طراحی و ساخت سونا بخار

خانه | خدمات سونا | طراحی و ساخت سونا بخار

فهرست مطالب

طراحی و ساخت سونا بخار: راهنمای کامل برای شما

استفاده از سونای بخار، روشی باستانی برای کسب آرامش و تقویت سلامتی است که در بسیاری از فرهنگ­ها و مناطق جغرافیایی در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و می­گیرد. سونا بخار با تولید گرما و رطوبت در یک فضای بسته، خواص بسیاری را به ارمغان می­آورد، از جمله اینکه سبب بالا رفتن دمای بدن، تحریک عرق کردن و در نتیجه تمیز شدن عمقی منافذ پوست، کاهش استرس، بهبود گردش خون و تسکین دردهای عضلانی و مفصلی می­شود.

در این مقاله، به بررسی مقوله­ ی اساسی طراحی و ساخت سونا بخار پرداخته ­ایم. ما انواع مختلف سونا بخار را بر اساس منبع گرما، روش تولید بخار، مصالح ساختمانی و طراحی داخلی معرفی خواهیم کرد و همچنین، به بیان نکات مهمی در زمینه انتخاب تجهیزات، نحوه نصب و نگهداری سونا بخار می­پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت سونا بخار: راهنمای کامل برای شما

چیستی و تاریخچه سونا بخار

تعریف سونا بخار و تفاوت آن با سونا خشک

سونا بخار یک اتاق کوچک است که دمای هوا در آن به مقداری در حدود 40 تا 60 درجه سانتیگراد افزایش یافته و رطوبت آن نسبی به حدود 80 تا 100 درصد می ­رسد. وجود این شرایط باعث می­ شود که تعریق بدن به شدت افزایش یافته و سموم و زائدات از طریق پوست خارج شوند. خواص دیگری هم برای سونای بخار مطرح است که در بخش مقدمه به آن­ها اشاره کردیم. درباره تفاوت­های میان سونای خشک و بخار، می­توان موارد زیر را برشمرد:

  • سونا خشک دمای بالاتر (حدود 80 تا 100 درجه سانتیگراد) و رطوبت کمتر (حدود 10 تا 20 درصد) دارد.
  • روش گرمایش در سونا خشک، به صورت استفاده از هیترهای الکتریکی یا گازی است و می­توان با ریختن آب بر روی سنگ­های داغ، مقدار محدودی بخار و رطوبت هم به فضا اضافه کرد. اما سونای بخار، با استفاده از دستگاه ­های بخارساز، آب را به بخار تبدیل کرده و به صورت پیوسته به فضای سونا منتقل می­کند تا رطوبتی در حدود 80 الی 100 درصد را رقم بزند.
  • از لحاظ میزان تحمل­ پذیری، سونا خشک نسبت به سونا بخار آسان­تر تحمل می ­شود و معمولا، زمان استفاده طولانی ­تری دارد.
  • برای افرادی با مشکلات تنفسی، سونای بخار به نسبت سونا خشک، می­تواند مناسب ­تر باشد.

تماس با برکه

ریشه های تاریخی و فرهنگی طراحی و ساخت سونا بخار در جهان

بهره ­گیری از سونا بخار یک روش باستانی برای تقویت سلامتی و زیبایی است که در بسیاری از فرهنگ ­ها و مناطق جغرافیایی در سراسر کره­ی خاکی مورد استفاده قرار می­گیرد. برخی از مثال ­های سونا بخار در فرهنگ­ های مختلف عبارتند از:

  • حمام ترکی: این نوع از سونای بخار در فرهنگ عثمانی رایج شد و هنوز هم در کشورهای خاورمیانه، ترکیه، قفقاز، بالکان و آسیای مرکزی مورد استفاده قرار می­گیرد. حمام ترکی شامل چندین اتاق با دما و رطوبت متفاوت است که در آن افراد می­توانند با استفاده از آب، صابون، کف، دستکش لایه ­بردار و ماساژ، از حمام لذت ببرند.
  • سونای فنلاندی: در کشورهای اسکاندیناوی و فنلاند، طراحی و ساخت سونا بخار به صورت یک اتاق چوبی با حرارت زیاد، بخشی از فرهنگ آن­ها بوده و هست. در این نوع سونا، افراد با پاشیدن آب روی سنگ­های گرم، بخار ایجاد می­کنند. بعد از آن، افراد با استحمام در آب خنک، استراحت و آرامش خود را کامل می­کنند.
  • سونا ژاپنی یا اُفورُ: این سونا، مجموعه اتاق­ هایی با حرارت ملایم و رطوبت کم است که در آن­ها مردم با استفاده از آب، صابون، حوله و لیف، خود را تمیز، پاک و آرام می­کنند.

شاید برایتان جالب باشد که حمام­ های قدیمی ایرانی که خزینه داشته ­اند هم از نظر علمی و تاریخی، نوعی سونا بخار محسوب می­ شوند.

اثرات سونا بخار بر سلامتی و زیبایی

اثرات سونا بخار بر سلامتی و زیبایی

طراحی سونا بخار و استفاده از آن به صورت منظم و صحیح، اثرات مثبت بسیاری بر روی سلامتی و زیبایی افراد خواهد داشت. سونا بخار با تحریک سیستم ایمنی سبب افزایش تولید گلبول­ های سفید می­شود که در مقابله با عفونت ­ها و بیماری­ها نقش دارند. همچنین، استفاده از سونای بخار باعث بهبود عملکرد عروق و افزایش جریان خون می­شود که در تغذیه بافت­ها، حمل اکسیژن و مواد مغذی و حذف زائدات نقش دارد.

علاوه بر این موارد، سونای بخار باعث تحریک تولید اندورفین­ها می­شود. این هورمون در بهبود خلق و خو و کاهش استرس نقش ایفا می­کند. نهایتا، باید بدانیم که سونا بخار باعث تمیز شدن مجاری تنفسی، حل شدن ترشحات، کاهش التهابات و بهبود تنفس می شود که این امر به ویژه برای افراد مبتلا به آسم، سینوزیت، برونشیت، آلرژی و سرماخوردگی مفید است.

اگر به دنبال طراحی و ساخت سونا بخار مدرن و با کیفیت برای خود هستید، گروه مهندسی برکه می­تواند به شما کمک کند. این گروه با داشتن بیش از 15 سال تجربه و تخصص در زمینه طراحی و ساخت سونا بخار، می­تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

گروه مهندسی برکه با بهره ­گیری از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی روز، سوناهای زیبا، راحت و ایمن را برای شما فراهم می­کند. برای مشاوره با کارشناسان ما جهت طراحی و ساخت سونا (سونای خشک و بخار)، می ­توانید در روزهای کاری از ساعت 8 تا 21 و در روزهای تعطیل، از ساعت 9:30 تا 15 با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۵۹۸۶۵۰ تماس بگیرید.

مصالح و تجهیزات لازم برای طراحی و ساخت سونا بخار

روش­های طراحی و ساخت سونا بخار

برای طراحی و ساخت یک سونا بخار در خانه یا محل کار خود، باید چندین نکته و مرحله را در نظر بگیرید. در ادامه قصد داریم به بررسی این موارد بپردازیم.

مکان انتخابی و شرایط فضای مناسب برای طراحی سونا بخار

به طور کلی، ویژگی­ هایی که برای انتخاب مکان مناسب برای طراحی و ساخت سونا بخار باید در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:

  • باید فضای کافی را برای قرار دادن دستگاه ديگ بخار، لوله­های منتقل­کننده بخار، عایق بندی، آب بندی و تهويه مناسب در نظر داشته باشید. به طور کلی، حداقل ابعاد برای احداث یک مجموعه سونا بخار برابر با 5/1×5/1×2 متر است.
  • دسترسي آسان به منابع آب، برق و گاز (در صورت لزوم) در محل قرار گیري سونا باید در نظر گرفته شود. همچنین لازم است که سیستم تخلیه فاضلاب برای شستشو در نظر گرفته شده باشد.
  • از قرار دادن سونا بخار در مجاورت منابع گرمایی مثل آتش، شعله، بخار، آب گرم و موارد مشابه خودداری کنید. این کار می تواند سبب شود که دما و رطوبت در سونا بخار افزایش یابد و خطراتی همچون آتش سوزی، انفجار، سوختگی و نظایر آن را به وجود آورد. علاوه بر این، از اینکه سونا بخار نزدیک به چیزهایی که سرد هستند مثل پنجره، درب، وسایل تهویه و کولر قرار نگیرد مطمئن شوید. چون این کار ممکن است دما و رطوبت سونا بخار را پایین بیاورد و باعث شود که خوب کار نکند.

مصالح و تجهیزات لازم برای طراحی و ساخت سونا بخار

مصالح و تجهیزات لازم برای طراحی و ساخت سونا بخار

برای ساخت یک سونا بخار، به مصالح و تجهیزات زیر نیاز دارید:

  • دستگاه ديگ بخار: یک دستگاه الکترمکانیکی است که با استفاده از برق یا گاز، آب را به بخار تبدیل کرده و به فضای سونا منتقل می کند. این دستگاه باید دارای قابلیت تنظیم دما و رطوبت، تایمر، ترموستات، فیلتر، سطح آب نشانگر و قطع کننده خودکار باشد.
  • لوله­های منتقل کننده بخار: لوله­ هایی که از مواد فلزی یا پلاستیکی تشکیل شده ­اند، بخار را از دستگاه ديگ بخار به فضای سونا می­برند. قطر مناسب، عایق بندی کافی، شیر­های تنظیم کننده جریان و درپوش­های حفاظتی، از ویژگی­های لازم برای این لوله­ها هستند.
  • عایق بندی و آب بندی: با استفاده از مواد مخصوص، روال مشخصی برای عایق­ بندی انجام می­شود که باعث می­گردد تا حرارت و رطوبت از داخل سونا به بیرون نرود. این ماده می­تواند از جنس­های مختلفی مثل پشم شيشه، پلاستيك، فيبر چوبي، فيبر گياهي و غيره ساخته شده باشد. همچنین، با استفاده از مواد مخصوص آب بندی، از نفوذ آب و رطوبت به خارج از فضای سونا جلوگیری می­کنیم. مواد آب بندی شامل چسب­ ها و رنگ­های ضد آب، ممبران ­های مخصوص و … هستند.
  • سامانه تهویه: سیستمی که باعث می­شود گازهای زیان آور مثل دی اکسید کربن، اکسید نیتروژن، اکسید گوگرد و غیره در فضای سونا تجمع نکنند، سامانه ­ی تهویه نام دارد. تهویه مناسب شامل فن ­های ورودی و خروجی، دریچه ­های تنظیم ­کننده هوا و فیلترهای مخصوص است.
  • مصالح ساختمانی: از این مصالح برای ساخت دیوار، کف، سقف و دکوراسیون داخلی سونا بخار استفاده می­شود. مصالح ساختمانی باید حمل دما و رطوبت بالای سونا بخار را داشته باشند و نسوز باشند، از انتقال حرارت و صدا از فضای سونا به فضای خارج ممانعت کنند تا دمای سونا حفظ شود و آرامش در فضای سونا جاری باشد. علاوه بر این، باید از رشد قارچ­ ها و باکتری­ها در فضای سونا ممانعت کنند، چرا که بهداشت سونا اهمیت بسیار بالایی دارد. نهایتا، باید با سليقه و نياز شما همخواني داشته و فضای سونا را مطابق درخواست شما، زیبا کنند.

برخی از مصالح ساختمانی رایج برای استفاده در طراحی و ساخت سونا بخار عبارتند از:

  • چوب: چوب به عنوان یک ماده طبیعی و زیبا می­تواند در سونا بخار استفاده شود. البته باید در نظر داشت که نه هر چوبی برای این کار مناسب است، بلکه باید از چوب هایی استفاده کرد که به حرارت و رطوبت مقاوم بوده و دارای خصوصیاتی مانند زیبایی، گرما، نرمی (عدم ایجاد خراش روی پوست کاربران) و عایق بودن در برابر صدا و حرارت باشند. مثلا چوب­های درختان صنوبر، کاج، راش، گردو، سرو و بادام برای این امر قابلیت استفاده دارند.
  • سراميك: با توجه به خواص عایق سراميك، این عایق برای استفاده در سونا بخار مناسب است؛ البته لازم است که سراميك های ضد آب را انتخاب کنید. انواع مختلفی از سراميك­های ضد آب وجود دارد که می توان در بازار بررسی و تهیه کرد. توجه داشته باشید که از سرامیک­های مخصوص استفاده در سونا بخار بهره ببرید.
  • شيشه: برای طراحی و ساخت سونا بخار، بخش­های شفاف لازم داریم. شیشه چنین خصوصیاتی دارد و علاوه بر شفافیت، مقاومت بالایی هم داشته و همچنین از عبور گرما و صدا جلوگیری می‌کند. اما نکته مهم این است که باید نوع­ های مقاوم شیشه را برای این امر انتخاب کنید.
  • فلز: آخرین مصالحی که برای ساخت سونا بخار مورد نیاز است، قطعات فلزی هستند. باید دقت کنید که قطعات فلزی شما ضد زنگ بوده و حساسیت هم ایجاد نکنند. استیل، آلومینیوم، مس و برنج برای این مسئله مناسب هستند.

اگر به دنبال طراحی و ساخت سونا بخار مدرن و با کیفیت برای خود هستید، گروه مهندسی برکه می­تواند به شما کمک کند. این گروه با داشتن بیش از 15 سال تجربه و تخصص در زمینه طراحی و ساخت سونا بخار، می­تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. گروه مهندسی برکه با بهره ­گیری از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی روز، سوناهای زیبا، راحت و ایمن را برای شما فراهم می­کند.

برای مشاوره با کارشناسان ما، می­توانید در روزهای کاری از ساعت 8 تا 21 و در روزهای تعطیل، از ساعت 9:30 تا 15 با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۵۹۸۶۵۰ تماس بگیرید.

عایق بندی، آب بندی و تهویه مناسب در طراحی و ساخت سونا بخار

عایق بندی، آب بندی و تهویه مناسب در طراحی و ساخت سونا بخار

برای اطمینان از عملکرد بهینه و ایمنی استفاده کنندگان از سونا بخار، باید به امور عایق بندی، آب بندی و تهیه تهویه مناسب توجه کنید. برای این منظور، باید قبل از نصب مصالح ساختمانی، دیوارها، کف و سقف را با ماده عایق حرارت و صدا پوشش دهید. بهتر است از ماده عایق با ضخامت حداقل 5 سانتی­متر استفاده کنید و درزها و شکاف­ها را با ماده عایق پر کنید.

علاوه بر مواد عایق، باید از پوشش آب بند هم استفاده کنید. بهتر است از مواد مخصوص آب بندی با قابلیت چسبندگی و الاستیسیته بالا استفاده کنید تا مشکلی درباره­ی نفوذ رطوبت به دیوارها نداشته باشید.

نهایتا، توجه داشته باشید که سیستم تهویه مناسب را هم راه­اندازی کنید. توصیه می­شود از فن ­های ورودی و خروجی با قابلیت کنترل جریان هوا و فیلترهای مخصوص تصفیه استفاده نمایید تا هوای پاک و تازه را در محیط سونا بخار داشته باشید. همچنین، نصب دریچه­های تنظیم­کننده هوا در درب یا دیوار­ها می­تواند مفید باشد.

نکات مهم در انتخاب و نگهداری سونا بخار

نکات مهم در انتخاب و نگهداری سونا بخار

طراحی و ساخت فضای فیزیکی سونا، کافی نیست، بلکه لازم است که تجهیزات مناسب را خریداری کنید و البته، روال نگهداری مشخصی را برای حفظ عملکرد پایدار آن­ها داشته باشید. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

معیار های اصلی در انتخاب دستگاه دیگ بخار

دستگاه دیگ بخار یکی از مهم ترین قسمت های یک سونا بخار است که باید با دقت انتخاب شود. برای انتخاب یک دستگاه دیگ بخار مناسب، باید به معیار های زیر توجه کنید:

ظرفیت و قدرت: نخستین عامل مهم در انتخاب دستگاه دیگ بخار برای سونا، قدرت و ظرفیت آن است. ظرفیت دستگاه دیگ بخار به این معنی است که چقدر بخار می­تواند تولید کند و قدرت آن به این معنی است که برای تولید بخار، چقدر انرژی مصرف کند. این دو عامل باید منطبق با حجم فضای سونا بخار تهیه شوند تا دما و رطوبت مطلوب را ایجاد کنند.

برای محاسبه ظرفیت و قدرت دستگاه دیگ بخار، می‌توان از فرمول زیر استفاده کرد:

V×K=P

که در آن:

  • V = حجم فضای سونا بخار به متر مکعب
  • K = ضریب تبدیل حجم به قدرت (به طور متوسط بین 1 تا 1.5 کیلووات در هر متر مکعب فضای سونا بخار)
  • P = قدرت دستگاه دیگ بخار به کیلووات

به عنوان یک مثال، اگر فضای سونا بخار 10 متر مکعب باشد، با فرض K=1.2، قدرت دستگاه دیگ بخار باید حدود 12 کیلووات باشد.

این فرمول یک تخمین ساده است و ممکن است با توجه به شرایط محیطی، جنس و عایق‌بندی دیوارها، نوع و تعداد درب‌ها و پنجره‌ها، تعداد و وزن افراد حاضر در سونا بخار و سایر عوامل، نیاز به تغییرات جزئی داشته باشد.

کیفیت: رعایت استانداردها و کیفیت در انتخاب دستگاه ديگ بخار اهمیت زیادی دارد. برای طراحی و ساخت سونا بخار، بهتر است از دستگاه­های ديگ بخار با برند معتبر، گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب استفاده کنید.

ویژگی­های سیستم: قابلیت­های ديگ بخار باید با نياز و سليقه شما همخواني داشته باشند. دستگاهی که تهیه می­کنید، باید قابلیت تنظیم دما و رطوبت، تایمر، ترموستات، فیلتر، نشانگر سطح آب و قطع کننده خودکار داشته باشد.

رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت در استفاده از سونا بخار

رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت در استفاده از سونا بخار

استفاده از سونا بخار می­تواند برای سلامتی بدن مفید باشد، اما باید با احتیاط و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت انجام شود. در غیر این صورت، ممکن است باعث بروز خطرات و عوارض ناشی از گرمای زیاد و عرق کردن شود. برای جلوگیري از این مشکلات، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • زمان و تعداد استفاده را محدود کنید. حداکثر 15 تا 20 دقيقه در هر بار و حداکثر 2 تا 3 بار در هفته از سونا بخار استفاده کنید و قبل و بعد از هر بار، حدود 10 تا 15 دقيقه استراحت کنید.
  • آب و مایعات کافی بنوشید. قبل، در طول و پس از استفاده از سونا بخار، حدود 2 تا 3 ليتر آب یا مایعات غیر الکلی و غیر قندي مصرف کنید تا آب و مواد مغذی از دست رفته را جبران کنید. بهتر است از آب ترکیب شده با ORS استفاده کنید تا الکترولیت­های از دست رفته جبران شوند.
  • لباس مناسب بپوشید. حین استفاده از سونا بخار، لباس سبك، تنفسی ( مثلا پنبه­اي يا حوله­اي) پوشیده و جواهرات، عينك، ساعت و غیره را بردارید تا پوست خود را از سوختگی، التهاب، حساسیت و آسیب­دیدگی محافظت کنید.
  • غذاهای مناسب بخورید. غذاهای سبك، تازه، مغذی و غیر چرب مانند میوه ­ها، سبزیجات، دانه­ها، لبنیات و غیره مصرف کنید تا بدن خود را تقویت کنید و از سرگیجه، تهوع، استفراغ و غیره در حین استفاده از سونا بخار جلوگیري کنید.

روش های صحیح شستشو، تمیز کردن و تعمیرات سونا بخار

روش های صحیح شستشو، تمیز کردن و تعمیرات سونا بخار

برای اینکه بهداشت سونا بخار شما حفظ شود و بتوانید با خیال راحت و سلامتی کامل از آن بهره ببرید، بهتر است که پس از هر بار استفاده از سونا بخار، با استفاده از آب گرم و صابون ملایم یا شامپو خود را شستشو دهید. این امر به حذف عرق، چربی و آلودگی­ های پوست کمک می­کند.

بهتر است حداقل یک بار در هفته یا ماه (بستگی به ميزان استفاده) با استفاده از آب گرم محلول ضد عفوني­ كننده مخصوص، فضای سونا بخار را تميز كنيد. با این کار، قارچ­ ها، باکتری­ها و سایر آلودگی­ های احتمالی از فضای سونا بخار پاک شده و هرگونه احتمال آلودگی و بیماری از بین خواهد رفت.

نهایتا، لازم است بدانید که با توجه به میزان استفاده از سونا بخار، باید حداقل یک بار در سال، از خدمات یک نصاب یا تعمیرکار متخصص استفاده کنید تا دستگاه دیگ بخار، لوله­ های بخار، عایق کاری، آب بندی و تهویه مطبوع را بازبینی و تعمیر کنید. این کار باعث رفع مشکلات، نشت ­ها، شکستگی ­های احتمالی و بهبود عملکرد پایدار سونا بخار می­شود.

چکیده

در این مقاله، روش­های طراحی و ساخت سونا بخار را مورد بررسی قرار دادیم. سونا بخار یک فن قدیمی است که در بسیاری از فرهنگ­ها و مناطق جغرافیایی برای تقویت سلامت و زیبایی مورد استفاده قرار می­گیرد. نشان دادیم که سونا بخارهای متفاوتی وجود دارند که بسته به منبع گرما، روش تولید بخار، مصالح ساختمانی و طراحی داخلی تفاوت دارند. همچنین، نکات مهم و لازم برای داشتن یک سونا بخار در خانه یا محل کار را بیان کردیم.

این نکات شامل انتخاب مکان مناسب، تهیه مصالح و تجهیزات لازم، عایق بندی، آب بندی و تهویه مناسب، انتخاب و نگهداری ديگ بخار مناسب، رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت و شستشو، تمیز کردن و تعمیرات سونا بخار هستند. امیدواریم که این مقاله برای علاقه مندان به طراحی سونا بخار مفید و کاربردی بوده باشد.

اگر به دنبال طراحی و ساخت سونا بخار مدرن و یا طراحی و ساخت سونا خشک برای خود هستید، گروه مهندسی برکه می­تواند به شما کمک کند. این گروه با داشتن بیش از 15 سال تجربه و تخصص در زمینه طراحی و ساخت سونا بخار، می­تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

گروه مهندسی برکه با بهره ­گیری از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی روز، سوناهای زیبا، راحت و ایمن را برای شما فراهم می­کند. برای مشاوره با کارشناسان ما، می­توانید در روزهای کاری از ساعت 8 تا 21 و در روزهای تعطیل، از ساعت 9:30 تا 15 با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۵۹۸۶۵۰ تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه نوع هیتری برای تولید بخار در سونا بخار مناسب است؟

بستگی به منبع انرژی، قدرت، کیفیت و قیمت دارد. اما به طور کلی، هیتر های الکتریکی و گازی، رایج¬ترین انواع هیتر برای تولید بخار در سونا بخار هستند.

چه نوع لوله¬ای برای انتقال بخار از دستگاه ديگ بخار به فضای سونا بخار مناسب است؟

لوله¬های UPVC، بهترین انتخاب برای این امر هستند.

چه نوع عایق بندی و آب بندی برای جلوگیري از انتقال حرارت و رطوبت از فضای سونا به فضای خارج مناسب است؟

عایق¬های متداول برای جلوگیری از گرما و نم در سونا بخار شامل پشم شیشه، انواع پلاستیک¬ها، فیبر چوبی و فیبر گیاهی هستند. همچنین، برای آب بندی و مقاومت در برابر رطوبت، از چسب¬ها و رنگ¬های ضد آب، ممبران¬های مخصوص و سیلیکون¬ها استفاده می-شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 42

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *