loader image

ساخت استخر رشت

خانه | خدمات ساخت استخر | ساخت استخر رشت

ساخت استخر رشت

این روزها ساخت استخر در ویلا باغ های شمال کشور بسیار رواج یافته است. چرا که ساخت استخر نه تنها ارزش ملک شما را افزایش خواهد داد، بلکه می تواند فضایی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت شما فراهم نماید. آیا می دانید هزینه ساخت استخر در رشت چقدر است؟ آیا می دانید مراحل ساخت استخر کدامند؟ اگر شما هم به دنبال ساخت استخر در گیلان هستید، با ما همراه باشید.

مراحل ساخت استخر در رشت

ساخت استخر در ویلاهای شمال نه تنها جنبه تفریحی دارد، بلکه می تواند به زیباسازی فضای ویلا نیز کمک شایانی کند. در اینجا به توضیح مراحل ساخت استخر در رشت می پردازیم:

طراحی و نقشه اولیه استخر

برای ساخت استخر در کلیه مناطق همچون ساخت استخر شیراز و یا تهران باید یک طرح اولیه برای آن در نظر گرفته شود. ابعاد استخر و محل ساخت آن باید به طور کامل مشخص شود. با توجه به فضایی که در اختیار دارید و بودجه ای که به ساخت استخر اختصاص داده اید، نقشه اولیه استخر را ترسیم نموده و سپس با کمک متخصص برای ساخت آن اقدام کنید.

دریافت مجوز ساخت استخر در ویلا

پس از آماده سازی نقشه اولیه استخر، باید برای دریافت مجوز ساخت استخر در ویلا از شهرداری رشت اقدام نمایید. در صورتی که تصمیم به ساخت استخر در محوطه بیرونی ویلا گرفته اید، از تربیت بدنی مجوز بگیرید.

گودبرداری

مرحله گودبرداری باید بر اساس نوع استخر و عمق آن اجرا شود. در این مرحله باید ابتدا نوع خاک و مقاومت آن تست شود. اگر خاک بیش از حد نرم باشد، لازم است که قبل از ساخت استخر، از سنگ های درشت برای پر کردن کف استخر استفاده کنیم. باید بدانید که خاک تیپ 1 و 2، بهترین نوع خاک برای ساخت استخر رشت می باشند.

تماس با برکه

تسطیح گود استخر

پس از اتمام مرحله خاک برداری، باید کف استخر برای اجرای مراحل بعدی آماده شود. در این مرحله می توانید شیب های مختلف را در هر بخش پیاده سازی کنید. چرا که برای تخلیه آب استخر لازم است که هر بخش دارای شیب جداگانه باشد. برای تنظیم کف استخر معمولا از بیل مکانیکی استفاده می شود. در صورتی که استخر بتنی یا بلوکی باشد، کف سازی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آرماتوربندی

سپس نوبت به مرحله آرماتوربندی می رسد که اگر به درستی انجام نشود، می تواند از استحکام استخر بکاهد. در این مرحله، کف و دیواره های استخر با کمک میله هایی با قطرهای مختلف شبکه بندی می شود.

آرماتوربندی

لوله کشی

بعد از آرماتوربندی باید لوله کشی استخر انجام شود. سعی کنید تمامی لوله های انتقال آب به استخر، لوله تخلیه، سیستم گرمایشی و تهویه را در این مرحله راه اندازی کنید. چرا که لوله کشی بعد از بتن ریزی می تواند هزینه های سنگینی برای شما داشته باشد.علاوه بر این، سیم کشی برق به منظور روشنایی و همچنین تزئینات نیز باید قبل از بتن ریزی انجام شود.

بتن ریزی

بعد از آرماتور بندی، باید فاصله بین شبکه ها را با بتن بپوشانید. هنگام پوشاندن تمامی بخش های کف و دیواره های استخر با بتن، باید به شیب بندی آن نیز دقت شود.

بتن ریزی

آب بندی استخر

آب بندی استخر در رشت و همچنین ساخت استخر بومهن و سایر استان ها یکی از خدماتی است که توسط گروه مهندسی برکه ارائه می شود. این مرحله تاثیر اساسی در استحکام و ماندگاری استخر شما دارد. معمولا برای آب بندی و عایق کاری استخر از چسب بتن، سیمان سفید و پودر سنگ استفاده می شود.

کاشی کاری استخر

در نهایت باید با توجه به سلیقه خود برای پوشش کف و دیواره های استخر اقدام کنید. می توانید از کاشی و سرامیک مورد نظر خود برای پوشش دادن کف استخر استفاده نمایید.

انواع استخر در رشت

انواع استخر در رشت

از انواع استخر در رشت بر اساس متریال می توان به ساخت استخر بتنی، استخر بلوکی، استخر وینیلی، استخر فایبرگلاس و همچنین ساخت استخر گالوانیزه اشاره کرد. در اینجا به توضیح انواع استخر بر اساس جنس می پردازیم:

توجه: طراحی و ساخت این استخرها در سایر شهرها همچون ساخت استخر گیلاوند، ساخت استخر تهران، مشهد، شیراز و … نیز از دیگر خدمات قابل اجرا در مجموعه برکه است.

استخر بتنی

این نوع استخر یکی از رایج ترین انواع استخر در شمال کشور به شمار می رود. در استخرهای بتنی از بتن به عنوان متریال اصلی برای ساخت کف و دیواره استفاده می شود. مراحل ساخت استخر بتنی از گود برداری و آرماتوربندی گرفته تا ایزولاسیون و آب بندی بدنه استخر، از حساسیت بالایی برخوردار است و اجرای آن نیاز به افراد متخصص دارد.

استخر بلوکی

این نوع استخر از بلوک بتن ساخته شده است که از طول عمر بالایی برخوردار می باشد. معمولا در ویلاها برای ساخت استخر تفریحی از این نوع مصالح استفاده می شود.

استخر وینیل

استخرهای وینیل یکی از انواع استخر مقرون به صرفه و ارزان در رشت به شمار می روند. این نوع استخر دارای یک سری آسترهای وینیلی، یعنی ورق های مسطح و بزرگ می باشد که با توجه به خطوط استخر طراحی و ساخته می شوند. هر چند استخرهای وینیل ارزان قیمت هستند، اما طول عمر پایینی دارند و نسبت به استخرهای بتنی و فایبرگلاس از استحکام کم تری برخوردار می باشند.

استخر فایبرگلاس

یکی دیگر از انواع استخر که در استان گیلان رایج است، استخرهای فایبرگلاس هستند. این نوع استخرها معمولا به صورت پیش ساخته می باشند و به همین دلیل از قیمت مناسب تری نسبت به استخرهای بتنی نصب می شوند. استخر فایبرگلاس از چندین لایه الیاف و رزین ساخته شده و از استحکام بالایی برخوردار است.

قیمت ساخت استخر رشت

قیمت ساخت استخر رشت

هزینه ساخت و ساز استخر در رشت و همچنین سایر استان ها و شهرستان ها همچون ساخت استخر فشم، ساخت استخر پردیس و … به موارد متعددی مانند نوع استخر (بتنی، بلوکی، فایبرگلس، وینیلی)، ابعاد استخر، مصالح به کار رفته در نمای ساختمان، مراحل رنگ آمیزی، کاشی کاری و غیره، تجهیزات مورد استفاده برای استخر ( پمپ، سیستم فیلتراسیون، سیستم گرمایش آب و غیره) و فرم کلی استخر بستگی دارد. بنابراین نمی توان یک قیمت کلی برای تمامی انواع استخر را تخمین زد.

به طور کلی، هزینه ساخت استخر رشت به مواردی مانند نوع استخر و کاربرد آن، سبک طراحی استخر و ابعاد آن بستگی دارد. استخر روی زمینی بخواهید یا استخر درون زمینی، استخر فایبرگلاس یا بتنی ؟ به دنبال ساخت استخر پیچیده با تجهیزات مدرن هستید یا یک استخر ساده کار شما را راه می اندازد؟ استخر کشاورزی نیاز دارید یا استخر تفریحی؟ استخر روباز یا سرپوشیده؟ تمامی این موارد می تواند بر قیمت نهایی ساخت و ساز استخر تاثیر زیادی بگذارد.

جمع بندی

ساخت استخر در شهرهای شمالی کشور بسیار پر طرفدار است. چرا که اغلب هموطنان برای تعطیلات به شمال سفر می کنند. توجه داشته باشید که فرایند ساخت استخر نباید دچار وقفه های طولانی شود. از این رو بهتر است کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. مجموعه برکه آماده ارائه تمام خدمات مربوط به آب بندی و ساخت استخر در استان گیلان و سایر شهرها همچون ساخت استخر در کرج می باشد و به سوالات شما پاسخ می دهد. در این مقاله به توضیح نکات مهم در رابطه با ساخت و ساز طراحی استخر در شمال پرداختیم. ناگفته نماند که ساخت استخر در سایر استانها همچون ساخت استخر اصفهان، شیراز، تهزان و … نیز به همین منوال است.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ساخت استخر در هر یک از شهرهای شمالی همچون ساخت استخر مازندران با همکاران ما تماس بگیرید. ساخت استخر نیاز به مهارت و تخصص ویژه ای دارد و باید به افراد متخصص و کاربلد سپرده شود. مجموعه برکه با بهره گیری از کادری مجرب و همچنین مدرن تجهیزات در زمینه خدمات مربوط به آب بندی، طراحی و اجرای استخر، سونا، جکوزی در رشت و ساخت استخر ژئوممبران رشت، آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز در سراسر کشور می باشد.

مراحل ساخت استخر رشت کدامند؟

طراحی نقشه اولیه استخر، دریافت مجوز ساخت استخر، گودبرداری، تسطیح گود استخر، آرماتوربندی، لوله کشی، بتن ریزی، آب بندی استخر، کاشی کاری

انواع استخر رشت کدامند؟

استخر بتنی، استخر بلوکی، استخر وینیلی، استخر فایبرگلاس

قیمت ساخت استخر رشت به چه مواردی بستگی دارد؟

نوع استخر، ابعاد استخر، مصالح به کار رفته، فرم استخر، تجهیزات مورد استفاده در ساخت استخر

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 57

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *