loader image

ساخت استخر در شیراز

خانه | خدمات ساخت استخر | ساخت استخر در شیراز

ساخت استخر در شیراز

شهر شیراز جزو بزرگ‌ترین شهر‌های ایران است، شهری با جمعیت حدود 1.5 میلیون نفر، اطراف شهر شیراز را اغلب باغ‌های میوه و شخصی تشکیل داده‌اند، همچنین زمین‌های زراعی بسیاری نزدیک به شهر شیراز وجود دارد که آبیاری آن با کمک استخر کشاورزی انجام می‌شود. ساخت استخر با هر کاربری که مدنظر باشد یک مسئله مهم برای باغ‌‍ های شخصی و زمین‌های کشاورزی است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد قیمت و استخر‌های مناسب شهر شیراز صحبت کنیم و همچنین شما را با خدمات مجموعه برکه آشنا کنیم، پس با ادامه مطلب همراه ما باشید.

ساخت استخر در شیراز

استخر ویلایی

ساخت استخر ویلایی یکی از مسائل مهم برای سازندگان و مالکین باغ‌های شخصی است. این استخر‌ها نیازمند داشتن ظاهری زیبا، سازه‌ای قدرتمند و آب‌بندی مناسب هستند. معمولاً استخر‌های ویلایی با انجام کاشی‌کاری زیبایی دوچندانی پیدا می‌کنند که برای نمای ویلا بسیار حائز اهمیت است. از طرفی آب‌بندی و طراحی‌ سازه نیز امری تخصصی پراهمیت است که بهتر است توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود. هرگونه خطا در آب‌بندی و استفاده از متریال نامناسب در نهایت منجر به ضرری سنگین‌تر خواهد شد.

استخر‌های ویلایی جزو پرهزینه‌ترین نوع استخر هستند، معمولاً سازه این استخر‌ها به شکل بتنی همراه با میلگرد ساخته می‌شود. هرچه سایز و اندازه استخر بزرگ‌تر شود، سازه مقاومت بیشتری طلب می‌کند. از طرف دیگر با افزایش اندازه هزینه ساخت هم بالاتر خواهد رفت.

تماس با برکه

آب بندی استخر ویلایی در شیراز

استفاده از ایزوگام برای آب‌بندی این نوع استخر‌ها منسوخ شده است. مواد صنعتی جدیدی به بازار آماده‌ که نتایج بهتری در آب‌بندی به وجود آورد‌ه‌اند. چسب‌ دوجزئی، رنگ‌های نانو و اسپری‌های فوم محصولات در دسترس در شهر شیراز هستند. استفاده از مواد اشاره شده علاوه بر تسریع روند آب‌بندی، بستر مناسبی نیز برای کاشی‌کاری به وجود میاورند، از همین رو استفاده از آنها مخصوصاً در شرایط جغرافیایی شهر شیراز متداول شده است.

آب بندی استخر ویلایی در شیراز

ساخت استخر ژئوممبران در شیراز

استخر ژئوممبران یکی از استخر‌هایی هست که معمولاً برای مصارف صنعتی یا محیط زیستی ساخته می‌شود. این استخر‌ها به‌عنوان منبعی برای ذخیره آب در فضای سبز‌های بزرگ، پارک جنگلی‌ها، پارک‌های زیست‌بومی و همین‌طور زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ژئوممبران درواقع ورقه‌هایی است از ترکیب مواد شیمیایی ساخته می‌شود. این ورقه‌ها خاصیت ضد آب داشته و می‌‌تواند مایعات را درون خود حفظ کند. از طرفی خنثی بودن ورقه‌ها از نظر شیمیایی مانع بروز هرگونه واکنش مخرب با آب می‌شود.

مجموعه برکه با تجربه ساخت استخر ژئوممبران در شیراز و سایر استخرها همچون استخر بلوکی و سیمانی در کلیه استان ها مانند ساخت استخر مشهد، ساخت استخر اصفهان، تهر ان، شیراز و … آماده ارائه هرگونه خدمات از مشاوره تا طراحی و اجرا در شهر شیراز است.

قیمت ساخت استخر ژئوممبران شیراز

قیمت ساخت استخر ژئوممبران شیراز

این نوع استخر‌ها معمولا کم هزینه هستند، با توجه به اینکه نیاز به اجرای سازه‌های قدرتمند و نماکاری نیست، اجرای آن ساده و کم‌هزینه خواهد بود. حال بسته به مساحت، کیفیت ورقه‌های ژئوممبران و همچنین زیر ساخت‌سازه هزینه ساخت استخر ژئوممبران متفاوت خواهد شد.

ساخت استخر کشاورزی در شیراز

استخر کشاورزی از الزامات این روز‌ها برای انجام زراعت است. مخصوصا در مناطقی که بارش باران کمتر دیده می‌شود. این استخر‌ها می‌توانند در زمان بارندگی آب را درون خود جمع کنند تا در روز‌های بدون بارندگی از آب‌ آنها استفاده کرد.

همچنین برای حفظ سهمیه آب رودخانه یا چشمه‌ها وجود استخر کشاورزی الزامی است. این استخر‌ها معمولاً به شکل بلوکی با کمک ورقه‌های ژئوممبران ساخته می‌شوند. استخر‌های کشاورزی اغلب مساحت بزرگی ندارند، عمق زیاد کاربردی نیست و نیازی به‌ظاهر مناسب و کاشی‌کاری وجود ندارد. از همین رو اجرا و آب‌بندی این استخر‌ها هزینه و سختی کمتری دارد.

مجموعه برکه در سایت Berke.ir توضیحات کاملی در مورد ساخت و اجرای استخر‌ کشاورزی ارائه داده‌ است. همچنین خدمات مجموعه در شهر شیراز نیز برای سهولت هم‌وطنان ارائه می‌شود.

ساخت استخر کشاورزی در شیراز

استخر بلوکی در شیراز

استخر بلوکی، نوعی ارزان قیمت اما کاربردی از استخر آب است. استخر‌های بلوکی تقریبا در همه جا استفاده می‌شوند؛ از استخر شنای یک ویلای کوچک تا استفاده صنعتی و کشاورزی. کارخانه‌هایی به ذخیره حجم مشخصی از آب نیاز داشته باشند، یا زمین‌های کشاورزی برای حفظ آب بارندگی‌ها از استخر بلوکی استفاده می‌کنند.

استخر بلوکی با استفاده از بلوک‌های سیمانی تو خالی ساخته می‌شود. با چیدن منظم این بلوک‌ها استفاده از ملات سیمان برای ماده میانی، می‌توان سازه استخر‌ها به وجود آورد. در صورت نیاز برای افزایش مقاومت سازه می‌توان از ملات سیمان و چسب‌های دو جزئی هم برای لایه نهایی دیواره استخر استفاده کرد. این لایه همچنین با خاصیت ضد نفوذ آب به درون دیواره هم کمک می‌کند.

به دلیل قیمت ارزان بلوک‌های سیمانی و همچنین مساحت کم استخر‌های بلوکی، این دسته جزو کم‌هزینه‌ترین نوع استخر‌ آب هستند.

استخر بلوکی در شیراز

استخر فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس یک نوع استخر پیش ساخته است که از جنس فایبرگلاس یا پلیمر تقویت شده با ترکیب الیاف شیشه ساخته می‌شود. این استخرها دارای مزایایی همچون آب‌بندی بالا، مقاومت در برابر نور خورشید، ضد باکتری و جلبک، نصب سریع و آسان و قیمت مناسب هستند. استخر فایبرگلاس به صورت یکپارچه تولید می شود و نیازی به کاشی‌کاری یا روکش داخلی ندارد. این استخرها را می توان به صورت توکار یا روکار در زمین نصب کرد. استخر فایبرگلاس در اندازه ها و طرح های مختلف تولید می شوند و قابل حمل هستند.

استخر فایبرگلاس

قیمت ساخت استخر در شیراز

قیمت ساخت استخر در شیراز به عوامل بسیاری بستگی دارد. کاربری استخر، مساحت، شرایط جغرافیایی، مواد اولیه مورد استفاده و زیبا سازی آن همگی در قیمت ساخت استخر شیرار تاثیرگذار هستند.  به طبع استخر‌های ویلایی که معمولا از سازه‌های بتنی و کاشی‌کاری استفاده می‌کنند گران قیمت هستند. تمامی متریال استفاده شده در ساخت این استخر‌ها توسط مجموعه برکه با بهترین کیفیت تهیه می‌شوند.

از طرفی استخر‌های ژئوممبران و کشاوزی هزینه‌کمتری برای ساخت دارند. مجموعه برکه در تمامی زمینه‌های مربوط به اجرای بی نقص استخر‌ها تجربه‌ای چندین ساله دارد که در این سایت به هموطنان ارائه داده است.

ضرورت آب‌بندی استخر

آب بندی مهم‌ترین مرحله ساخت استخر است. تقریباً هیچ نوع استخری بدون آب‌بندی و عایق‌کاری نمی‌تواند مدت زیادی دوام آورد. آب‌بندی باعث افزایش عمر سازه و حفظ سلامت آب خواهد. چسب‌‌های آب‌بندی، رنگ‌های نانو، کاشی‌کاری و موارد دیگر از جمله مواد اولیه و شیوه‌های آب‌بندی استخر هستند.  آب‌بندی و عایق‌کاری از مهم‌ترین و ضروری‌ترین فرایند ساخت استخر است. به دلیل مجاورت دیواره استخر با آب، اگر آب‌بندی صورت نگیرد، سازه خیلی زود با فرسودگی و نشست مواجه خواهد شد.

مطالب مختلفی در مورد آب‌بندی استخر‌های متفاوت در سایت برکه ارائه شده‌اند. اگر نیازمند کسب اطلاعات در این حوزه هستید حتما بلاگ سایت Berke.ir را مطالعه فرمایید.

ضرورت آب‌بندی استخر

جمع‌بندی

شهر شیراز یکی از شهر‌های تفریحی و بزرگ کشور ایران است. متقاضیان بسیاری از شیراز برای ساخت و اجرای استخر‌ها مختلف وجود دارند که مجموعه برکه را بر آن داشته تا خدمات خود را در این شهر نیز ارائه کنند.

مراکز تفریحی، باغ‌های میوه، زمین‌های کشاورزی و شهر‌های صنعتی استان فارس همگی نیازمند استخر‌ها برای ذخیره و استفاده آب هستند. در این مقاله به توضیح مختصری در مورد انواع استخر، کاربرد آن و نیاز‌های ساخت استخر در شهر شیراز پرداختیم. اگر علاقه‌مند به ساخت استخر در شیراز هستید، با مجموعه مهندسی برکه در ارتباط باشید. این مجموعه با داشتن سال‌ها تجربه فعالیت تخصصی در این حوزه در کنار شماست تا استخر موردنظرتان را پیاده‌سازی کند.

سوالات متداول

چه نوع استخری در شهر شیراز پر استفاده است؟

استخر‌های ویلایی به دلیل وجود باغ‌های میوه و شخصی در اطرف شهر شیراز بسیار پر استفاده و مورد توجه هستند.

بهترین روش برای آب‌بندی استخر چیست؟

استخر‌ها بسته به نوع کاربری خود نیازمند آب‌بندی با روش‌های متفاوتی هستند، اما‌ به‌طورکل، چسب‌ها و رنگ‌های نانو امروزه بسیار پر استفاده هستند.

هزینه ساخت استخر در شیراز چقدر است؟

هزینه ساخت استخر به‌عوامل مختلفی از جمله نوع و مساحت آن بستگی دارد. استخر‌های بتنی با مساحت بزرگ پرهزینه اما استخر بلوکی می‌تواند با هزینه کم ساخته شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 40

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *