loader image

ساخت استخر مشهد

خانه | خدمات ساخت استخر | ساخت استخر مشهد

ساخت استخر مشهد

ساخت استخر و جکوزی یکی از بخش های اصلی ساخت و ساز ویلا در مشهد به شمار می رود. شما با ساخت استخر در ویلا نه تنها باعث افزایش ارزش ملک خود می شوید، بلکه فضایی برای سپری نمودن اوقات فراغت فراهم خواهید نمود. اما هزینه ساخت استخر در مشهد چقدر است؟ مراحل ساخت آن را می دانید؟ با ما همراه باشید تا درباره ساخت استخر مشهد، انواع آن و هزینه های ساخت و ساز استخر در مشهد بیشتر بدانید.

ساخت استخر مشهد

انواع استخر در مشهد

استخرها را می توان از نظر جنس به سه دسته بتنی، وینیلی و فایبرگلس تقسیم کرد. در ادامه به توضیح انواع استخر در مشهد می پردازیم:

استخرهای بتنی

استخر بتنی یکی از با دوام ترین و رایج ترین انواع استخر در مشهد به شمار می رود. اما متاسفانه هزینه ساخت استخرهای بتنی بالاتر است. اما یکی از مهم ترین مزایای این نوع استخرها، قابلیت تنظیم شکل و ابعاد استخر است. در واقع مشتری می تواند ابعاد و فرم استخر را بر اساس سلیقه خود انتخاب کند.

انواع استخر در مشهد

استخرهای فایبرگلس

فایبرگلاس یک نوع پوشش کامپوزیت است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. از مزایای استخرهای فایبرگلاس می توان به نصب سریع و آسان نسبت به استخرهای بتنی، داشتن سطح صاف و یکنواخت، سازگاری با مواد شیمیایی، عدم رشد جلبک و باکتری، بدنه مقاوم و با دوام اشاره کرد.

این نوع استخر بعد از مرحله تسطیح گود و زیرسازی با ماسه بادی انجام می شود. به طور کلی این مراحل حدود 7 روز طول می کشد. این نوع متریال برای ساخت استخر در باغ گزینه مناسبی می باشد.

استخرهای فایبرگلس

استخرهای وینیلی

اگر می خواهید استخر ارزان در مشهد بسازید، بهتر است استخرهای وینیلی را انتخاب کنید. آسترهای وینیل یک سری ورق های صاف و بزرگی هستند که متناسب با ابعاد استخر شکل می گیرند. در واقع یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای ساخت استخر خانگی در مشهد، استخرهای وینیلی هستند. اما متاسفانه این نوع استخر نسبت به سایر انواع استخر از دوام کم تری برخوردارند و زودتر فرسوده می شوند.

تماس با برکه

مراحل ساخت استخر مشهد

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام ساخت استخر مشهد باید در نظر بگیرید، جانمایی استخر به دور از درخت ها است. همچنین باید در نظر داشته باشید که ساخت استخر در مکانی که باد می وزد، باعث افزایش تبخیر آب می شود. همچنین وزش باد می تواند باعث احساس سرما هنگام نشستن کنار استخر شود. در ضمن نباید استخر در زیر سیم تلفن، کابل برق و روی فاضلاب بنا گردد. در ادامه به توضیح مراحل ساخت استخر در مشهد می پردازیم:

تعیین مکان استخر، جکوزی و موتور خانه

قبل از هر کاری باید محل ساخت استخر را با توجه به بودجه و فضای ویلا مشخص کنید. ابعاد نرمال برای کاسه استخر ویلا معمولا 4 متر عرض و 6 تا 8 متر طول می باشد. ابعاد موتور خانه معمولا حدود 2 در 2 در نظر گرفته می شود و باید در نزدیکی استخر و جکوزی بنا شود. در صورتی که استخر سرپوشیده باشد، باید سیستم تهویه نیز برای آن طراحی شود.

مراحل ساخت استخر مشهد

گودبرداری و تسطیح

بعد از تعیین محل ساخت استخر، نوبت به گودبرداری و سپس تسطیح گود می رسد. در صورتی که بخواهید گودبرداری را با لودر انجام دهید، نیاز به برداشتن خاک اضافی، خالی کردن پشت دیواره استخر و دیوار چینی دارید. در نتیجه هزینه ها افزایش می یابد. بنابراین گودبرداری با بیل مکانیکی و تسطیح گود با لودر انجام می شود.

لوله کشی و بتن ریزی

در این مرحله باید لوله هایی که آب را به استخر انتقال می دهند و آب را تخلیه می کنند را نصب کنید. باید قبل از بتن ریزی حتما برای تست لوله کشی اقدام نمایید. سپس نوبت به بتن ریزی می رسد. بتن استخر به طور استاندارد باید عیار 400 کیلوگرم را دارا باشد. اما اگر برای آب بندی بتن از ژل میکروسیلیس استفاده شد، باید حداقل عیار 450 کیلو برای بتن در نظر گرفته شود.

لوله کشی و بتن ریزی

اجرای سیستم تهویه و گرمایش

اجرای سیستم تهویه نه تنها برای رفاه شما بلکه برای سلامت تجهیزات استخر ضروری است. برای گرمایش استخر نیز می توان از ترکیب دو سیستم مانند گرمایش از کف و هواساز یا رادیاتور و یا فن کویل استفاده کرد.

عایق کاری استخر

در نهایت باید برای عایق کاری و آب بندی استخرهای بتنی اقدام نمایید. یکی از رایج ترین روش های عایق کاری استخرها، استفاده از ایزوگام است. البته روش های دیگری مانند نانو و یا استفاده از ژل میکروسیلیس نیز وجود دارد.

عایق کاری استخر

قیمت ساخت استخر مشهد

هزینه ساخت و ساز استخر در مشهد به موارد متعددی از جمله ابعاد استخر، متریال مورد استفاده و غیره بستگی دارد. به طور مثال قیمت ساخت استخر با ابعاد 4 در 7 حدود 80 میلیون تومان می باشد که البته هزینه های کاشی کاری و اجرای موتور خانه را در بر نمی گیرد.

به طور کلی هزینه گود برداری و تسطیح گود، خرید بتن، خرید میلگرد، هزینه بتن مگر استخر، دستمزد اجرای کف و دیواره های استخر، تهیه سیم آرماتور بندی و قالب بندی، حفر چاه، واتر استاپ و غیره را هنگام تخمین قیمت ساخت استخر در مشهد باید در نظر بگیریم. در ادامه به توضیح موارد تاثیر گذار در هزینه های ساخت و ساز استخر می پردازیم:

  • نوع استخر : استخرها با توجه به مکان و نیاز متقاضی دارای انواع مختلفی هستند که به طور کلی به دو دسته استخر داخل زمین و روی زمین تقسیم می شوند. استخرهای روی زمینی معمولا از استحکام کافی برای استفاده دائم برخوردار نیستند، در حالی که استخرهای داخل زمینی ماندگاری بیشتری دارند. استخرهای روی زمین را می توان با تغییر فصل جمع آوری کرد. این نوع استخر نیازی به گودبرداری ندارد ولی حجم و فشار بالایی را تحمل می کند. بنابراین هزینه ساخت و ساز استخرهای روی زمینی بیشتر است.
  • محدوده و متراژ پروژه: هر چقدر سایز استخر بزرگ تر باشد، نیاز به تقویت کف استخر و استفاده از میلگردهایی با قطر بیشتر داریم. همچنین با توجه به نوع مصالحی که به کار می بریم، قیمت ساخت استخر برای هر متر مربع متفاوت است.
  • استخر سرپوشیده یا روباز: استخر سرپوشیده و روباز هزینه متفاوتی را شامل می شوند. در صورتی که استخر سرپوشیده روی پشت بام ساخته شود یا در طبقه اول، هزینه ساخت متفاوت خواهد بود.

قیمت ساخت استخر مشهد

اما چگونه می توان هزینه های ساخت استخر در مشهد را کاهش داد؟ یکی از مهم ترین کارهایی که می توان برای ساخت استخر ارزان در مشهد انجام داد، استفاده از لوله های یو پی وی سی برای لوله کشی های زیر کار استخر است. چرا که این لوله ها نسبت به لوله های گالوانیزه از مقاومت بیشتری در برابر کلر برخوردار هستند و هزینه آن نیز کم تر است.

روش دیگری که برای کاهش هزینه ساخت استخر می توان بکار برد، استفاده از اسکیمر برای آب های سطحی استخر است. در نتیجه فضای کم تری در تصفیه خانه اشغال می شود و نیاز به مخزن، لوله و اتصالات بین مخزن و پمپ ها کم تری وجود دارد.

یکی دیگر از راه های ساخت استخر مقرون به صرفه در مشهد، کاشی کاری به جای رنگ کردن استخر است. در واقع رنگ هر سال نیاز به ترمیم پیدا می کند. در حالی که کاشی نه تنها باعث زیبایی استخر می شود، بلکه دوام بیشتری دارد.

جمع بندی

ساخت استخر در مشهد، ساخت استخر در گیلاوند، ساخت استخر در یزد و در کل ساخت استخر در شهرهای بزرگ این روزها مورد توجه کارفرمایان و املاک سازان متعددی قرار گرفته است. از آنجایی که فرایند ساخت استخر نباید دچار وقفه های طولانی شود، بهتر است کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. مجموعه برکه آماده ارائه تمام خدمات مربوط به آب بندی و ساخت استخر در مشهد می باشد و به سوالات شما پاسخ می دهد. در این مقاله به توضیح نکات مهم در رابطه با ساخت و ساز و طراحی استخر در مشهد پرداختیم.

گروه مهندسی برکه با تکیه بر سال ها تجربه و همچنین تکنولوژی روز دنیا اقدام به ارائه و اجرای طرح های مدرن در زمینه ساخت استخر در کلیه استان ها همچون ساخت استخر در شیراز، ساخت سونا و جکوزی و خدمات مربوط به آب بندی نموده است. ساخت استخر ژئوممبران مشهد و همچنین ساخت استخر بلوکی مشهد نیز یکی دیگر از خدماتی است که گروه مهندسی برکه ارائه می کند. در واقع برای ساخت انواع استخر کشاورزی و استخر ذخیره آب از ورق ژئوممبران و ژئوتکستایل با بهترین کیفیت استفاده می شود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ساخت استخر مشهد با همکاران ما تماس بگیرید.

هزینه ساخت و ساز استخر در مشهد به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه گود برداری و تسطیح گود، خرید بتن، خرید میلگرد، هزینه بتن مگر استخر، دستمزد اجرای کف و دیواره های استخر، تهیه سیم آرماتور بندی و قالب بندی، حفر چاه، واتر استاپ

مراحل ساخت استخر در مشهد کدامند؟

تعیین مکان استخر، جکوزی و تصفیه خانه، گودبرداری و تسطیح گود، لوله کشی، بتن ریزی، اجرای سیستم تهویه و گرمایش، عایق کاری استخر

انواع استخر در مشهد بر اساس جنس کدامند؟

استخر های بتنی، استخرهای فایبرگلاس و استخر وینیل

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 42

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *