loader image

ساخت استخر در گیلاوند

خانه | خدمات ساخت استخر | ساخت استخر در گیلاوند

فهرست مطالب

ساخت استخر در گیلاوند: راهنمای کامل برای داشتن یک استخر خانگی زیبا و اقتصادی

داشتن یک استخر شخصی یکی از آرزوهای بسیاری از افراد است که علاوه بر تفریح و سرگرمی، می‌تواند خواص درمانی و سلامتی زیادی را به همراه داشته باشد. اما باید توجه داشت که ساخت یک استخر اختصاصی نیاز به برنامه‌ریزی، برآورد دقیق هزینه­ ها، طراحی و اجرای دقیق دارد. در این مطلب قصد داریم راهنمای کاملی برای ساخت استخر در گیلاوند ارائه دهیم. گیلاوند یک منطقه زیبا و دیدنی در شمال شرق تهران است که با طبیعت سرسبز و آب و هوای خوبش جذابیت زیادی برای ساخت و ساز دارد.

ساخت استخر در گیلاوند: راهنمای کامل برای داشتن یک استخر خانگی زیبا و اقتصادی

چرا باید در گیلاوند یک استخر اختصاصی برای خود بسازید؟

آب و هوای مناسب

منطقه­ی گیلاوند به علت ارتفاع بالا و طبیعت کوهستانی که دارد، آب و هوای خنک و تمیزی دارد که برای استفاده از استخر، بسیار مناسب است. در فصول گرم سال می‌توانید از خنکای آب لذت ببرید و در فصول سرد، با استفاده از سامانه‌های گرمایش آب از آب گرم استخر خود نهایت استفاده را ببرید.

طبیعت زیبا

گیلاوند طبیعتی سرسبز و کوهستانی دارد که باعث می‌شود استخر شما در محل منحصر به فرد و جذابی قرار بگیرد. در این منطقه شما می‌توانید با نگاه به منظره‌های زیبای کوه­های سبز و درختان سربلند، احساس آرامش و شادی را برای خود و خانواده­ی خود فراهم کنید. همچنین می‌توانید با طراحی مناسب محوطه اطراف استخر، فضای باغ و گلخانه‌ای را ایجاد کنید که با استخر شما هماهنگ باشد.

قیمت مناسب

ساخت استخر در گیلاوند و یا ساخت استخر گرگان نسبت به بسیاری از مناطق دیگر استان تهران، قیمت تمام شده­ ی پایین­ تری دارد. این از آن سبب است که که قیمت زمین در گیلاوند کمتر بوده و البته، هزینه‌های اجرایی و نگهداری استخر در این منطقه کمتر است. شما می‌توانید با بودجه­ ی اقتصادی و محدود، یک استخر خانگی با کیفیت و زیبا در گیلاوند داشته باشید. چه چیزی بهتر از این؟!

چرا باید در گیلاوند یک استخر اختصاصی برای خود بسازید؟

چگونه محل مناسب برای ساخت استخر در گیلاوند را انتخاب کنیم؟

پیدا کردن یک جای خوب برای طراحی و اجرای استخر را می­توان یکی از مهم­ترین مرحله­ ها دانست. این محل باید از چندین جنبه بررسی شود که در ادامه بررسی می­کنیم:

دسترسی به فضای آزاد

برای ساخت یک استخر روباز در گیلاوند، محلی را انتخاب کنید که در ساختمان­های اطرافش محصور نشده باشد و نور به مقدار کافی به آن برسد. سعی کنید محلی را انتخاب کنید که چشم انداز آرامش­بخش و دلنشینی برای شما داشته باشد.

اگر تمایل به ساخت استخر روباز دارید پیشنهاد می کنیم مقاله ” ساخت استخر در جنگل ” را مطالعه نمایید.

چگونه محل مناسب برای ساخت استخر در گیلاوند را انتخاب کنیم؟

عدم فاصله زیاد بین فضای اصلی استخر و تصفیه­ خانه

در محل تصفیه­ خانه، تجهیزات تمیزکننده و بعضا گرم­ کننده آب مانند پمپ، فیلتر، تنظیم­ کننده­ های دمایی (گرم و سرد) و واترجت در آن قرار می­گیرند. برای اینکه تصفیه خانه ­ی شما فعالیت خوب و مناسبی داشته باشد و هزینه هایی مانند تعمیر و نگهداری تجهیزات یا قبض برق کاهش پیدا کرده و به حداقل برسند، باید یک فاصله متناسب بین استخر و تصفیه خانه در نظر گرفته شود. این مقدار معمولا حداکثر 10 متر است.

تماس با برکه

عدم مشرف بودن ساختمان­های اطراف

محل استقرار استخر نباید طوری باشد که به حریم خصوصی شما آسیب برساند. اگر استخر شما از ساختمان­ها یا ویلاهای اطراف قابل دیدن باشد، امکان استفاده آسوده و آرامش ­بخش برای شما از استخر وجود نخواهد داشت و حتی شاید مشکلات اجتماعی یا قانونی برای شما پیش بیاید. بهتر است که استخر را در محلی تعبیه کنید که پوشش مناسبی از لحاظ بصری داشته باشد.

فرایند تعیین و انتخاب ابعاد مناسب برای ساخت استخر در گیلاوند

نسبت ابعاد استخر در هزینه ­های ساخت و نگهداری آن به شدت موثر است. هر میزانی که حجم کلی استخر شما بزرگتر باشد، هزینه ­های گودبرداری، قالب بندی، بتن ریزی، تامین تجهیزات و لوله کشی افزایش پیدا می­کند. در نتیجه ضروری است که با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه خود، ابعاد متناسب را برای استخر خود انتخاب کنید.

چندین روش برای تعیین ابعاد مناسب استخر وجود دارد:

چندین روش برای تعیین ابعاد مناسب استخر وجود دارد:

روش تجربی

در این روش، می­توانید به استخرهای دیگر که به صورت خصوصی یا عمومی ساخته شده­اند، مراجعه کنید، ابعاد آن­ها را بررسی کرده و با توجه به پارامترهایی مانند تعداد و سن افراد استفاده کننده، میزان مجوز آب و بودجه خود، یکی را انتخاب کنید و از شرکت­های مهندسی بخواهید که یک استخر مشابه آن چیزی که شما دیده­اید برایتان احداث کنند.برای شنا و آب بازی، معمولا یک عمق 1.5 تا 2 متری مناسب است.

روش فنی

راهنمایی گرفتن از کارشناسان و گروه­های معتبر مهندسی فعال در زمینه ­ی ساخت استخر در گیلاوند می­تواند مناسب ترین روش برای شما باشد. در این روش، بر اساس فرمول­های ریاضی و تجربیات گروه مهندسی، کار طراحی استخر شما انجام می­شود و به شما کمک می­کند تا هزینه­ های ساخت استخر را بهینه­ کنید.

گروه مهندسی برکه با تکیه بر 15 سال تجربه آماده انجام پروژه ساخت استخر در گیلاوند می ­باشد. برای درخواست مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۵۹۸۶۵۰ تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما، در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 21 و در روزهای تعطیل، از ساعت 9:30 الی 15 پاسخگوی شما هستند.

روش استفاده از طرح ­های آماده

الگوگیری از طرح­های آماده و نمونه ­های موجود در بازار، روش دیگری برای پیدا کردن بهترین طرح استخر خصوصی شماست. این روش ساده ­تر و البته بسیار سریع­تر است و به شما کمک می­کند تا با جذابیت و زیبایی و البته هزینه ­ی کمتر، نقشه کامل استخر خود را داشته باشید.

شناخت کلیات مراحل ساخت استخر

شناخت کلیات مراحل ساخت استخر

پس از انجام طراحی و اخذ مجوز ساخت، مرحله اجرای استخر آغاز می‌شود. این مرحله شامل فعالیت‌های زیر است:

خاک ‌برداری

با استفاده از بیل مکانیکی، خاک محل ساخت استخر را برداشته، به ابعاد و عمق مورد نظر می ­رسانیم و سطح را تسطیح می‌کنیم.

بتن‌ ریزی اولیه

پس از انجام خاک برداری اولیه، با استفاده از بتن‌مگر، بستر استخر را با لایه‌ای از بتن پوشانده و آماده­ی آرماتور بندی و قالب‌گیری می‌کنیم.

آرماتور بندی

در این مرحله، به کمک میلگردهای فولادی، سازه‌ای قوی برای دیواره‌ها و کف استخر ایجاد می‌کنیم و با قالب‌های فلزی، شکل دلخواه استخر را ایجاد می­کنیم.

لوله‌کشی و سیم‌کشی

مرحله­ی آرماتور بندی که تکمیل شد، لوله‌ها و اتصالات، سامانه تصفیه آب، تخلیه آب، گرمایش آب و نورپردازی را به استخر و موتورخانه متصل می‌کنیم. همچنین با استفاده از سیم‌ها و کابل‌های مناسب، امور برق رسانی را به انجام می­رسانیم.

بتن‌ ریزی دیواره ­ها

پس از تکمیل زیرساخت­ها، در جایگاه دیواره‌ها و کف استخر (که قبلا آرماتور بندی شده) بتن ریزی­ می­کنیم. عملیات بتن ریزی حتما باید با استفاده از لوله­ی هوادهنده انجام شود تا بهترین کیفیت و خروجی را بدست دهد.

کاشی ‌کاری

بعد از اینکه بتن ­­های ریخته شده خشک شدند، با استفاده از کاشی­های استخر، داخل سطح کاسه ­ی استخر را کاشی­ کاری می­کنیم. توجه کنید که انواع مختلفی از کاشی و روش­های مختلفی برای کاشی کاری وجود دارد که در ادامه همه آن­ها را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر چسباندن کاشی ­ها، باید فرایند درزگیری هم به انجام برسد.

چگونه لوله کشی مناسب برای ساخت استخر در گیلاوند را اجرا کنیم؟

انجام پروسه ­ی لوله­ کشی، یکی از تاثیرگذارترین بخش­های فرایند ساخت استخر در گیلاوند است. انجام یک لوله­ کشی استاندارد و تمیز موجب آن می­شود که آب استخر به صورت منظم تصفیه شده و از نفوذ رسوبات و آلودگی ­های مختلف به آن جلوگیری شود. توجه داشته باشید که امر لوله ­کشی باید به صورت استاندارد اجرا شود تا در زمان استفاده، مشکلاتی مانند نشت آب، فشار پایین ، صدای زیاد پمپ و … بروز نکنند.

نکات مهم برای اجرای لوله­ کشی مناسب

نکات مهم برای اجرای لوله­ کشی مناسب

انتخاب نوع لوله و اتصالات

تمامی اجزای لوله کشی (لوله و اتصالات) باید کاملا در برابر فشار آب، گرما و سرما، خوردگی و ضربه مقاوم باشند. معمولا برای این کار از جنس UPVC استفاده می­شود که سفید رنگ هستند و با جوشکاری گرم به هم متصل می­شوند.

انتخاب قطر لوله

بر اساس فشار و جریان مورد انتظار آب، قطر لوله برای ساخت استخر در گیلاوند را تعیین کنید. این عدد باید مقداری باشد که فشار آب عبوری از لوله در حد استاندارد باشد و تاثیری بر روی جریان آب گذاشته نشود. به عنوان یک ایده­ی کلی، قطر لوله بین 50 تا 110 میلی­متر است.

انتخاب نحوه چیدمان لوله

چیدمان لوله­ها بر اساس نوع سیستم استخر شما طراحی می­شود. این سیستم می­تواند از نوع اسکیمر یا سرریز باشد. در روش اسکیمر، آب از دهانه­ های موجود در دیواره­ی داخلی کاسه­ ی استخر به تصفیه خانه ارسال می­شود. بر خلاف این، در روش سرریز، راه آب­هایی در حاشیه­ ی استخر تعبیه می­ شوند که آب سرریز شده به آن­ها به سمت تصفیه خانه فرستاده می­ شود. برای هر دو روش می­توان مزایا و معایب مختلفی را بیان کرد، اما به طور کلی انتخاب روش چیدمان لوله ­ها بر اساس سلیقه ­ی شما و مشاوره تخصصی شرکت مهندسی انجام می­شود.

رعایت قوانین و استانداردهای لوله کشی

مقررات و قوانین مشخصی برای انجام لوله کشی جهت ساخت استخر در گیلاوند وجود دارند که ضامن سلامت و پایداری لوله­ کشی انجام شده خواهند بود. برخی از این موارد به صورت اجمالی عبارتند از:

  • دور کردن از ایجاد زوایای تند در لوله ­کشی
  • عدم استفاده از شیرهای تحت فشار
  • متناسب بودن طول لوله ­ها، نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند
  • استفاده نکردن از لوله­ های متقاطع و موازی
  • خرید لوله­ های استاندارد و نو با جنس مناسب (ترجیحا UPVC)

چگونه تجهیزات مناسب برای ساخت استخر در گیلاوند را انتخاب و نصب کنیم؟

انتخاب کردن مجموعه تجهیزات خوب و با کیفیت مناسب، پایه­ی پایداری آتی فعالیت استخر شما خواهد بود. بهره بردن از تجهیزات مناسب سبب می­شود که آب استخر به درستی تصفیه شده، گرم شود و به داخل استخر پمپ شود. تجهیزاتی که استفاده می­کنید باید استاندارد بوده و با سیستم چیدمان لوله­ ها و نسبت ابعاد و حجم آن تطابق داشته باشند. ضمنا، نصب صحیح و استاندارد تجهیزات هم به اندازه­ ی جنس وسایل اهمیت دارد، یعنی اگر تجهیزات خوب با اتصالات نامطمئن یا سیستم برق ضعیف وصل شوند، قطعا کیفیت کافی را به شما ارائه نخواهند داد.

نکاتی که برای انتخاب و نصب تجهیزات در استخر باید در نظر بگیرید:

نکاتی که برای انتخاب و نصب تجهیزات در استخر باید در نظر بگیرید:

انتخاب برند تجهیزات

بهتر است که از برندهای معتبر و شناخته شده تجهیزات استخری استفاده کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر باشند. برخی از این برندها عبارتند از Pentair, Hayward, Astral و Espa.

بهتر است قبل از مراجعه برای خرید تجهیزات، از مشاوره کارشناسان حرفه ­ای گروه مهندسی برکه استفاده کنید. برای درخواست مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۵۹۸۶۵۰ تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما، در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 21 و در روزهای تعطیل، از ساعت 9:30 الی 15 پاسخگوی شما هستند.

انتخاب ظرفیت تجهیزات

بر اساس اینکه چه مقدار حجم آب داخل استخر شما گردش خواهد داشت، ظرفیت تجهیزات خود رو انتخاب کنید. این ظرفیت باید به نوعی باشد که بتواند امر تصفیه، گرم کردن و پاشیدن آب را به نحو مناسب انجام دهد. به صورت کلی، این ظرفیت حداقل معادل نصف حجم کل آب استخر در نظر گرفته می­شود.

انتخاب محل نصب تجهیزات

محلی که به عنوان موتورخانه یا تصفیه خانه برای نصب تجهیزات انتخاب می­شود، لازم است که شرایط مشخصی را داشته باشد. این شرایط را به صورت کلی می­توان به این نوع بیان کرد:

  • فضای نصب در برابر باد، باران، برف و سایر عوامل طبیعی محافظت شده باشد
  • فاصله­ی کافی از منابع ایجاد حرارت و آتش در نظر گرفته شده باشند
  • فاصله با کاسه­ی استخر حداکثر 10 متر باشد.
  • در صورت وجود منابع ایجاد گرد و غبار و آلودگی، یا فاصله کافی رعایت شود و یا عایق بندی انجام شود.

رعایت قوانین و استانداردهای نصب تجهیزات

هر قانون و استانداردی که گذاشته می­شود، قطعا ضامن سلامت و ایمنی خود شماست. در نتیجه رعایت این قوانین و مقررات برای نصب کردن تجهیزات شما کاملا ضروری است. برخی از این قوانین عبارتند از:

  • نصب کردن تجهیزات روی سطوح صاف و پایه­دار
  • فاصله­گذاری مناسب بین تجهیزات
  • استفاده کردن از کابل­ها و سیم­های مناسب و استاندارد برای انتقال برق بین تجهیزات
  • استفاده کردن از شیرهای استاندارد
  • تست کردن و تنظیم شدن تجهیزات توسط تیم حرفه­ای

چگونه کاشی کاری مناسب برای ساخت استخر در گیلاوند انجام دهیم؟

چگونه کاشی کاری مناسب برای ساخت استخر در گیلاوند انجام دهیم؟

کاشی کردن کاسه­ی استخر، یکی از مواردی است که برای زیبایی و استحکام استخرها اهمیت بسیار دارد. کاشی کاری مناسب سبب می­گردد که دیواره­های استخر شما رنگ­ها و طرح­های جذاب و زیبایی پیدا کرده و در برابر فشار آب و عوارض ناشی از خوردگی مقاوم­تر باشند. توجه داشته باشید که استاندارد و مناسب بودن کاشی ­ها اهمیت بالایی دارد و در صورت استفاده از اجناس نامناسب، ریسک بروز شکستگی، جدا شدن و ایجاد لکه وجود دارد.

نکات مهمی که برای کاشی کاری باید در نظر گرفته شوند را در ادامه بررسی می­کنیم:

انتخاب نوع کاشی

استفاده کردن از کاشی­های استخری ضروری است و امکان استفاده کردن از کاشی­های عادی برای فضای داخلی استخر وجود ندارد. ویژگی­های کاشی استخری شامل مقاومت کافی در برابر فشار آب، ضربات و خوردگی، داشتن خاصیت ضد لغزش و ضد رسوب، داشتن طرح­ها و رنگ­های جذاب و نهایتا، فاقد هرگونه زائده­ای که سبب ایجاد خراش شود؛ باشند.

انواع کاشی های استخری

کاشی سرامیکی

این نوع از کاشی­ها، از خاک پخته ساخته می­ شوند و دارای مقاومت و زیبایی بالایی هستند. کاشی­ های سرامیکی در اندازه ­ها و رنگ­های مختلف تولید می­شوند، قابل برش و شکل دادن هستند و نسبتاً ارزان می ­باشند. رایج ترین نوع کاشی مورد استفاده برای ساخت استخر در دماوند، همین نوع از کاشی هاست.

کاشی گرانیتی

سنگ گرانیتی با مقاومت بالا و زیبایی خیره­کننده­ی خود در تمامی زمینه­ها جذاب است و کاربرد دارد. کاشی­های گرانیتی از سنگ گرانیت تهیه می­شوند و با رگه­های منحصر به فرد و بافت خاص خود، واقعا جذاب هستند! اما خب این جذابیت رایگان نیست و کاشی ­های گرانیتی نسبتا گران هستند. در واقع نوعی کاشی لوکس استخری به حساب می ­آیند.

کاشی موزاییک

کاشی­های موزاییکی از قطعات کوچک و رنگارنگ سرامیک یا شیشه ساخته می­شوند و با چسب یا سیمان به یکدیگر متصل می­گردند. طرح­های قابل ایجاد با کاشی­های موزاییکی، خلاقانه و جذاب هستند و قابلیت استفاده در سطوح خمیده و پیچیده را دارند. از بابت قیمت هم، این کاشی ­ها را می­توان در وسط نمودار قیمت در نظر گرفت.

انتخاب روش کاربرد کاشی

روشی که برای اتصال دادن کاشی­ ها به دیواره­ی استخر مورد استفاده قرار می­گیرد، روش کاربرد کاشی تعیین می­­شود. این روش باید به صورتی باشد که کاشی ها به خوبی به سطح دیواره­ ی استخر بچسبند، از نشت آب جلوگیری شود و از رشد میکروب­ ها ممانعت به عمل آید. در ادامه روش­های مختلفی که وجود دارد را بررسی می­کنیم:

روش سیمان

قدیمی­ترین و ساده­ترین روشی که برای کاربرد کاشی وجود دارد را می­توان روش سیمان دانست. در این روش، مخلوطی از شن و سیمان برای اتصال دادن کاشی­ها به سطح کاسه استخر استفاده قرار می­گیرد. استفاده کردن از روش سیمان با سرعت بالا و هزینه ­ای نسبتا اندک همراه است، اما معایب مختلفی دارد. برخی از این موارد عبارتند از مقاومت نسبتا پایین در برابر خوردگی، گرما و سرما، چسبندگی ناکامل و غیر یکنواخت به سطح کاسه استخر و عدم تاثیر بر نشت آب و رشد میکروب­ها.

روش چسب

استفاده کردن از چسب برای اتصال دادن کاشی­ها، روشی مدرن­تر برای کاربرد کاشی­ها به حساب می­آید. در این راهکار، از چسب­های مخصوص استخری برای اتصال کاشی ­ها به سطح دیواره­ی استخر استفاده می­گردد. هزینه ­ای این روش نسبت به روش سیمان بالاتر است و سرعت پایین­ تری دارد، اما می­توان مزایای مختلفی را برای آن برشمرد، از جمله مقاومت بالا، چسبندگی یکنواخت و جلوگیری از نشت آب.

چگونه نورپردازی مناسب برای ساخت استخر در گیلاوند را اجرا کنیم؟

چگونه نورپردازی مناسب برای ساخت استخر در گیلاوند را اجرا کنیم؟

برای زیبایی بیشتر استخر و ایجاد جذابیت بصری، نورپردازی تاثیر بالایی دارد و زیبایی چشم ­نوازی به استخر می­دهد. اجرا کردن حرفه ­ای نورپردازی برای ساخت استخر در گیلاوند سبب می­شود که استخر در زمان­های تاریکی، جلوه­های جذابی داشته باشد. برای نورپردازی مناسب، لازم است به چند مورد توجه کنید:

انتخاب نوع لامپ

شما باید از لامپ­هایی استفاده کنید که مخصوص استخر بوده و دارای خصوصیات ذیل باشد:

  • عمر مفید بالایی داشته باشد و به سادگی آسیب نبینند.
  • مصرف برق کم و بهینه­ای داشته باشد.
  • مقاومت کافی در برابر فشار آب داشته باشند.
  • نور و رنگ آن امکان تنظیم داشته باشد.
  • سطح آن کاملا صیقلی بوده و ریسک ایجاد هرگونه خراشی وجود نداشته باشد.

برخی از این لامپ­های قابل استفاده برای ساخت استخر در گیلاوند عبارتند از:

لامپ فلورسانت

ترکیبی از پودر فسفر و گاز فلورسانس برای ساخت لامپ­های فلورسانت استفاده می­شود. این نوع از لامپ­ها جذابیت خیلی زیادی ندارند، عمر نسبتا پایین و مصرف برق بالایی دارند. لامپ­ های فلورسانت در رنگ­های سفید سرد و گرم، صورتی، سبز و آبی در دسترس هستند.

لامپ LED

لامپ­های LED از دیودهای نورانی ساخته شده و قابلیت­های خوبی از جمله ماندگاری بالا، مصرف برق پایین و قابلیت کنترل با ریموت یا تلفن همراه را ارائه می­دهند. نوری که از این لامپ­ها ساطع می­شود، زیبا و جذاب است و جلوه­ی جذابی به استخر شما می­ بخشند.

لامپ هالوژن

فیلامان­ تنگستن و گازهای هالوژنی، این لامپ­ها را می­سازند. رنگ­های لامپ هالوژنی، سفید گرم و سرد هستند و قابلیت تنظیم با دستگاه تغییر فاز را دارند. عمر مفید این لامپ­ها از لامپ­های LED کمتر است و مصرف برق بیشتری دارند اما نور قوی و زیبایی تولید می­کنند.

انتخاب تعداد و محل نصب لامپ­ها برای ساخت استخر در گیلاوند

بر اساس حجم آب استخر، عمق و طراحی کلی استخر، تعداد لامپ­ها را تعیین کرده و محل نصبشان را مشخص کنید. این طراحی باید به صورتی انجام شود که نور، استخر را به خوبی تحت پوشش قرار داده و جلوه­های زیبای مورد انتظار ما را ایجاد کند. برای تعیین این مسئله به صورت دقیق و علمی، ضروری است که از مشاوره کارشناسان حرفه ­ای این حوزه بهره بگیرید.

برای درخواست مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۵۹۸۶۵۰ تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما، در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 21 و در روزهای تعطیل، از ساعت 9:30 الی 15 پاسخگوی شما هستند.

مراقبت و نگهداری از استخر در گیلاوند

مراقبت و نگهداری از استخر در گیلاوند

تعمیرات منظم و نگهداری مناسب، یکی از موارد ضروری برای حفظ سلامت و زیبایی استخر است. ساخت استخر در گیلاوند تنها کافی نیست، بلکه مراقبت و نگهداری مناسب باعث می­شود آب استخر تمیز، شفاف، سالم و خوش بو باشد و همچنین کاسه، کاشی، تجهیزات و نورپردازی استخر دچار خرابی و آسیب نشوند.

موارد مهمی که درباره نگهداری و مراقبت از آب استخر باید در نظر گرفته شوند، در ادامه بررسی می­شوند:

تصفیه آب استخر

با توجه به اینکه آلودگی­ های مختلفی مانند خاک، شن، گرده­ی گل، برگ، حشرات، روغن و مو در آب می­ریزند، لازم است که آب استخر روزانه تصفیه شود. این کار سبب می­شود که سلامت آب استخر و استفاده­ کنندگان از آن تضمین شود. امر تصفیه آب با استفاده از پمپ ­ها و فیلترها در محل تصفیه خانه انجام می­گیرد.

تنظیم زمان تصفیه

شما باید زمان تصفیه شدن آب را بر اساس فصل، دما، میزان استفاده و ظرفیت تجهیزات خود تعیین کنید. به طور کلی، زمان تصفیه آب باید بین 4 تا 8 ساعت در روز باشد.

تنظیم فشار آب

فشار آب باید بر اساس قطر لوله، قطر فیلتر، جریان پمپ و مقدار آلودگی تعیین گردد. فشار آب در سیستم به صورت میانگین بین 1 تا 2 بار در نظر گرفته می­شود.

تنظیم دمای آب

تنظیم کردن میزان گرما یا سرمای آب استخر بیشتر یک مسئله سلیقه­ای است و باید بر اساس نظر شخصی خود شما و با توجه به فصل تعیین شود. به عنوان یک نظر کلی، می­توان این عدد را بین 25 تا 30 درجه سانتی­گراد در نظر گرفت، اما این عدد قطعی نیست و بر اساس سلیقه استفاده کننده قابلیت تغییر وجود دارد.

تعویض آب استخر

تعویض آب استخر

آب استخرها باید به صورت دوره­ای عوض شوند. این تعویض سبب خروج آلودگی­های نادیدنی مانند ویروس­ها، باکتری­ها و قارچ­ها از آب شده و سبب تضمین سلامت استفاده­ کنندگان استخر می­گردد. این کار با استفاده از شیرهای ورودی و خروجی انجام می­شود. نکته­های مهمی که برای تعویض آب استخر در گیلاوند باید در نظر بگیرید، به شرح ذیل هستند:

تعیین زمان تعویض آب

زمانی که برای تعویض آب در نظر می­گیرید باید بر اساس فصل، میزان آلودگی و مقدار استفاده تعیین ­شود. به عنوان یک عدد کلی، بهتر است که تعویض آب هر فصل یکبار انجام شود.

تعیین مقدار تعویض آب

میزان آبی که در پروسه تعویض جابجا می­شود، باید بر اساس حجم استخر، حجم خروج و ورود و درصد خالص­سازی تعیین شود. این مقدار معمولا در حدود 10% حجم کلی استخر در نظر گرفته می­شود.

تعیین منبع تعویض آب

منابع مختلفی برای تعویض کردن آب داخل استخر وجود دارد. شما باید منبع تعویض را بر اساس کیفیت، هزینه، موجودی و مجوزهای محلی مربوطه تعیین کنید. منابع معمول تعویض آب، آب شهری، چاه شخصی و تانکرها هستند.

تعادل بخشیدن به آب استخر

آب استخرهای ساخته شده در گیلاوند باید به صورت هفتگی متعادل شود. تعادل بخشیدن به آب استخر باعث می­شود پارامترهای مهمی مانند pH، کلر و سختی آب در حد ایمن و مناسب باقی بمانند. این امر با استفاده از مواد شیمیایی مختلفی انجام می­شود. در ادامه به نکات مهمی که در این باره باید مدنظر داشته باشید، اشاره می­کنیم.

اندازه گیری

پارامترهای آب با استفاده از دستگاه ­های اندازه ­گیری مانند استریپس، کیت تست، فوتومتر و … اندازه ­گیری می­شوند. این دستگاه­ ها را می ­توانید از فروشگاه­ های تخصصی خریداری کنید یا از گروه ­های مهندسی معتبر کمک بگیرید. برای درخواست مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۵۹۸۶۵۰ تماس حاصل نمایید. برای بهره مندی از خدمات مجموعه برکه از جمله ساخت استخر در یزد، مشهد، تهران و یا آب بندی آنها کارشناسان ما، در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 21 و در روزهای تعطیل، از ساعت 9:30 الی 15 پاسخگوی شما هستند.

تنظیم پارامترهای آب

پارامترهای مختلف آب با استفاده از مواد شیمیایی مانند اسید، قلیا، کلر و سولفات کلسیم تنظیم می­شوند. امر تنظیم پارامترها یک مسئله کاملا تخصصی است و انجام صحیح آن نقش قابل توجهی در سلامت آب و حفظ ایمنی استفاده­کنندگان از استخر ایفا می­کند.

تنظیم پارامترهای آب

جمع بندی

ساخت استخر در گیلاوند یک فرایند چهار مرحله ­ای است که شامل انتخاب ابعاد، لوله کشی، تهیه و نصب تجهیزات و کاشی­ کاری است. هر مرحله دارای نکات و دستورالعمل های خاص خود است که بر اساس توضیحات ارائه شده باید رعایت شوند. همچنین، مراقبت و نگهداری از استخر یک فرایند سه مرحله­ ای است که شامل تصفیه آب، تعادل بخشیدن به آب و تمیز کردن استخر است. نکات و دستورالعمل ­های مرتبط با این مسئله هم در بخش­های مربوطه توضیح داده شد. با رعایت این موارد، می­توانید یک استخر سالم و زیبا در گیلاوند داشته باشید.

سوالات متداول

بهترین نوع چراغ برای استفاده در استخر کدام نوع است؟

با توجه به مصرف برق پایین، نور قوی و ماندگاری بالا، بهترین نوع لامپ برای ساخت استخر در گیلاوند، چراغ LED است.

برای انتخاب ابعاد استخر، چه روش¬هایی وجود دارد؟

روش¬های تجربی، فنی و استفاده از طرح¬های آماده در دسترس هستند. به طور کلی، روش فنی بهترین روش است.

لوکس¬ترین کاشی موجود برای ساخت استخر در گیلاوند کدام کاشی است؟!

برای این منظور، کاشی¬های گرانیتی به عنوان یک محصول لوکس و گران قیمت در دسترس هستند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 54

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *