loader image

ساخت استخر اصفهان

خانه | خدمات ساخت استخر | ساخت استخر اصفهان

فهرست مطالب

ساخت استخر اصفهان

پروژه ساخت استخر اصفهان یکی از پروژه‌های زمانبر محسوب می‌شود که در نهایت یک استخر در باغ خانگی و یا کشاورزی ساخته خواهد شد. هزینه ساخت این سازه با توجه به نوع آن ممکن است متفاوت باشد. برای ساخت استخر به صورت اصولی نیاز است تا یک گروه متخصص و با تجربه کلیه مراحل آن را به صورت مهندسی شده و استاندارد طراحی و اجرا کنند.

در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی مراحل ساخت یک استخر، قوانین مربوط به ساخت اصولی آن را با توضیحات مختصر بیان کنیم.

ساخت استخر اصفهان به چه مراحلی نیاز دارد؟

ساخت استخر خانگی و یا عمومی نیز مانند ساخت دیگر سازه‌های بتنی دارای مراحل مختلفی است که هر کدام از آن‌ها باید طبق اصول و روش‌های مناسب ساخته شود. مراحل اصولی ساخت استخر به ترتیب شامل بازدید از مکان مورد نظر جهت ساخت استخر، طراحی نقشه مربوط به ساخت، دریافت مجوز‌های لازم آغاز به کار همراه با گود‌برداری، ساخت زیرسازی و تسطیح خاک، آرماتوربند به همراه لوله کشی، آب‌بندی استخر و تأسیسات دیگر است.

ساخت استخر اصفهان به چه مراحلی نیاز دارد؟

ویژگی‌های مکان مناسب ساخت استخر اصفهان

مکانی که استخر در آن ساخته می‌شود نیز باید دارای ویژگی‌هایی باشد. یکی از اقدامات اولیه پیش از ساخت استخر مشاهده و بازدید از محل ساخت و همچنین سنجش ابعاد آن است. زیرا مکان مورد نظر از نظر محیطی باید با استاندارد‌های مورد نیاز تطابق داشته تا بتوان به راحتی پروژه ساخت استخر را در آن پیاده کرد. برخی از نکات مربوط به محل ساخت استخر شامل عدم وجود سیم‌های برق یا تلفن، خطوط فاضلاب و یا وجود تنه درخت‌های تنومند است.

طراحی نقشه مناسب برای ساخت استخر اصفهان

مرحله بعدی در ساخت استخر اصفهان داشتن یک طراحی مناسب و اجرای درست آن است. طراحی نامناسب می‌تواند علاوه بر هدر دادن سرمایه در آینده هزینه‌های بیشتری را برای صاحبان استخر ایجاد کند. بنابراین بهتر است در ساخت استخر و دریافت طراحی مناسب، از پیمانکاران متخصص مشورت گرفته شود. طرح استخر می‌تواند شامل انواع طرح‌های هندسی از قبیل بیضی، گرد، مستطیل و حتی نامتقارن باشد. مهم‌ترین موارد در نقشه استخر رعایت اصول و استاندارد‌های مربوط به ابعاد، عمق، ورودی و خروجی‌های استخر است.

باید این نکته را در نظر داشت که طراحی ساده هزینه کمتری در طول ساخت خواهد داشت. طراحی‌های پیچیده می‌تواند هزینه‌های هنگفتی در بر داشته باشد.

تماس با برکه

دریافت مجوز‌های لازم برای ساخت استخر اصفهان

ساخت و طراحی یک استخر همانند دیگر ساختمان‌ها به مجوز‌های قانونی نیاز دارد. این مجوز‌ها با توجه به نوع و کاربری استخر ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. بهتر است پیش از آغاز ساخت استخر، مجوز‌های مربوطه دریافت شود. در اثر ناآگاهی ممکن است حین کار مشکلاتی ایجاد شده و اجرای پروژه ساخت استخر متوقف شود. در صورتی که ساخت استخر خود را به پیمانکاران مجرب و با تجربه بسپارید دیگر دغدغه دریافت مجوز و یا مشکلاتی از قبیل آن را نخواهید داشت.

طبق قوانین مکان ساخت استخر باید صاف و بدون شکاف بوده و در ساخت آن نیز باید از مصالح و مواد مقاوم و طبق استاندارد‌های روز استفاده شود.

گودبرداری و آغاز ساخت استخر

پس از طی کردن مراحل اولیه، آغاز به کار استخر همراه با گودبرداری خواهد بود. معمولاً گودبرداری برای ساخت استخر اصفهان، ساخت استخر رشت و در کل ساخت استخر با ابزار‌هایی مانند بیل مکانیکی و یا ماشین‌های سنگین انجام می‌شود. پس از گودبرداری و ایجاد عمق مورد نیاز طبق طراحی، عملیات تصحیح خاک و زیرسازی آغاز می‌شود.

در این مرحله یک لایه ضخیم از ماسه بادی سطح زیرین استخر را می‌پوشاند. با فشردن ماسه یک سطح یک دست ایجاد خواهد شد. البته زیرسازی در تمام استخر‌ها به صورت یکسان انجام نمی‌گیرد و ممکن است در برخی از آن‌ها از جمله استخر‌های بتنی روش متفاوتی به کار گرفته شود.

چرا آب بندی استخر بسیار مهم است؟

افزایش استحکام استخر با آرماتوربندی

ایجاد شکل و همچنین افزایش استحکام استخر از طریق آرماتوربندی انجام می‌شود. شبکه مش دیواره و کف استخر را پوشانده و سپس سیم کشی و لوله کشی انجام خواهد شد. برای لوله کشی معمولاً از صفحات مخصوص با جنس فلز استفاده می‌شود که در اطراف آرماتور‌ها قرار می‌گیرند.

بخش مهم لوله کشی استخر

نصب سیستم‌های گردش آب و تصفیه در یک استخر از مراحل مهم ساخت آن محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است برای این کار از یک متخصص حرفه‌ای و با تجربه استفاده کرد. این مرحله شامل نصب تمام شبکه مورد نیاز لوله کشی در یک استخر است که می‌توان برای اجرای آن از لوله‌هایی با جنس‌های مختلف بهره برد. انواع لوله‌های قابل استفاده در این مرحله شامل لوله پی‌وی‌سی، لوله پی‌وی‌سی فلکس، لوله پلی‌اتیلن با چگالی بالا، لوله فلزی یا لوله ABS  خواهد بود.

مرحله سیم کشی روشنایی در ساخت استخر اصفهان

پیمانکاران متخصص در زمینه ساخت استخر پیش از قالب‌بندی و روکش کردن آن مرحله سیم‌کشی استخر را اجرا می‌کنند. این مرحله شامل اجرای سیم کشی لازم برای ورود آب، تخلیه و روشنایی استخر و تصفیه خواهد بود.

آب‌بندی استخر مهم‌ترین مرحله در ساخت

آب‌بندی استخر و بتن‌ریزی یکی از مراحل مهم در ساخت استخر اصفهان، ساخت استخر مازندران و در کل ساخت استخر محسوب می‌شود. پس از بتن‌ریزی باید عایق‌بندی استخر انجام گیرد که معمولاً روش‌های متفاوتی را برای انجام آن انتخاب می‌کنند.

چرا آب‌بندی استخر بسیار مهم است؟

آب‌بندی یا عایق‌بندی استخر با استفاده از مواد مناسب می‌تواند نمای بیرونی آن را برای مدت طولانی حفظ کند. همچنین آب‌بندی مناسب از سازه استخر در برابر عوامل محیطی مانند یخ‌زدگی و سرما محافظت خواهد کرد. در صورتی که آب‌بندی کف استخر به خوبی انجام گیرد، برای مدت طولانی کف استخر از هرگونه تخریب در ‌امان مانده و هیچگونه آسیبی آن را تهدید نخواهد کرد.

ساخت استخر کشاورزی پرورش ماهی

بهترین روش‌های آب‌بندی ساخت استخر اصفهان کدامند؟

برای آب‌بندی استخر به صورت اصولی روش‌های متفاوت و مواد گوناگونی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها نیز می‌توانند برای انواع مختلف استخر به کار رود. در ادامه به مهم‌ترین و بهترین روش‌های آب‌بندی استخر اشاره خواهد شد.

استفاده از پودر‌های پلیمری برای آب‌بندی استخر

مقاومت بالای پودر‌های پلیمری باعث شده است تا از آن‌ها برای آب‌بندی استخر استفاده کنند. برای جلوگیری از نشتی آب در این روش بهتر است عملیات عایق‌بندی توسط یک فرد متخصص و با دقت بالا انجام شود. استفاده از پودر پلیمری در این مرحله یک روش مطمئن و مقاوم برای عایق‌بندی است که می‌تواند در شرایط محیطی مختلف بازخورد مناسبی ارائه کند.

پودر نفوذگر و کریستال برای عایق‌بندی استخر

استفاده از پودر کریستال در بتن می‌تواند یک روش عالی برای عایق‌بندی استخر محسوب شود. در این روش کریستال‌های فعال داخل بافت بتن نفوذ کرده و عایق‌بندی مناسبی را ایجاد می‌کنند. این کریستال‌ها در عمیق‌ترین نقاط بتن نیز قرار می‌گیرند و به همین دلیل عایق‌بندی ایجاد شده توسط آن‌ها در ساخت استخر اصفهان بسیار مناسب خواهد بود.

استفاده از خمیر‌های مخصوص عایق‌بندی

این نوع خمیر‌ها می‌توانند انواع ترک و درز‌ها را در آب‌بندی استخر برطرف کنند. این ترک‌ها باعث ایجاد اختلال در سیستم عایق کاری و سفت کاری استخر خواهد شد.

استفاده از رزین برای آب‌بندی

رزین آب‌بندی ماده دیگری است که می‌تواند برای محافظت از استخر‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر استفاده از این ماده یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای آب‌بندی استخر محسوب می‌شود. رزین پلیمری و اکریلیک دو نوع پرکاربرد از رزین‌ها هستند که در حفاظت از استخر‌ها نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.

عایق نانو و آب‌بندی در ساخت استخر اصفهان

روش نانو برای آب‌بندی بسیار اقتصادی و آسان بوده و امکان ترکیب آن با سیمان وجود دارد. بنابراین در زمان سیمانکاری و کف‌سازی استخر می‌توان از این ماده برای افزایش مقاومت در برابر آب استفاده کرد. این فناوری یکی از فناوری‌های جدید و به روز در بازار است که نسبت به دیگر راه حل‌ها سالم‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

ساخت استخر با استفاده از بلوک

آب‌بندی استخر با کمک پلیمر‌های مایعی

علاوه بر پلیمر‌های جامد، پلیمر‌های مایع نیز وجود دارند که می‌توانند در آب‌بندی استخر‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. چسب کاشی نیز یکی دیگر از مواد مناسب مورد استفاده برای عایق‌بندی استخر است که در صورت اعمال صحیح می‌تواند در کاهش نفوذ آب به سازه استخر بسیار کاربردی باشد.

ساخت استخر کشاورزی و تفاوت‌های آن با استخر معمولی

استخر کشاورزی می‌تواند با هدف استفاده در موارد گوناگون از قبیل ذخیره آب تحت فشار، ذخیره آب قنات و یا برای پرورش ماهی و شیلات احداث شود. ساخت استخر اصفهان نوع ژئوممبران یکی از رایج‌ترین و جدیدترین روش‌های احداث استخر کشاورزی است که طرفداران زیادی داشته و در صنعت کشاورزی مزایای فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

استخر کشاورزی ژئوممبران به چه نوع استخری گفته می‌شود؟

ژئوممبران یک ورقه با جنس پلیمر است که با توجه به مقاومت بیشتر نسبت به سیمان و بتن در ساخت استخر کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش به کارگیری آن در ساخت سازه استخر استفاده از جوش حرارتی است که مستقیم آن را روی خاک قرار داده و از نشت آب نیز جلوگیری خواهد کرد.

عایق‌های ژئوممبران مزایای بسیاری از قبیل انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا را ارائه می‌کنند و به زیرسازی خاصی نیز در هنگام نصب نیاز ندارند. نفوذ ناپذیری آب در استخر‌های ژئوممبران بسیار بالا بوده و در حالت کلی می‌توان گفت چیزی امکان عبور از آن را نخواهد داشت.

مراحل ساخت استخر کشاورزی با ژئو ممبران

مرحله اولیه در ساخت این نوع استخر همانند استخر معمولی با نقشه‌برداری و طراحی سازه آن آغاز می‌شود. در ساخت استخر با کمک ژئوممبران ابعاد استخر و عمق آن باید مشخص شود. سپس مراحل خاکبرداری و گودبرداری انجام شده و پس از آماده‌سازی بستر محیط استخر، عملیات لوله‌گذاری نیز انجام می‌شود.

مرحله بعد محاسبه میزان و تعداد ورق‌های ژئوممبران مورد نیاز است که در نهایت توسط جوش حرارتی درون استخر نصب خواهند شد. این مرحله همان مرحله عایق‌بندی استخر است که از مهم‌ترین آن به شمار می‌رود. در نهایت نیز پس از کنترل نهایی آبگیری استخر انجام خواهد شد.

عایق کاری استخر با روش کاشی کاری

روش‌های ساخت استخر اصفهان از نوع کشاورزی کدامند؟

استخر کشاورزی مانند دیگر انواع استخر‌ها برای ساخت دارای روش‌های مختلف است. معمولاً نحوه ساخت استخر با توجه به شرایط، بودجه و کاربرد آن متفاوت خواهد بود. قیمت ساخت استخر اصفهان با توجه به نوع روش انتخابی متفاوت خواهد بود. در ادامه انواع استخر کشاورزی و روش ساخت آن آمده است.

ساخت استخر با آهک

یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها در ساخت استخر استفاده از آهک است. قرار دادن یک لایه آهک در زیر خاک رس باعث غیر قابل نفوذ و ضد آب کردن کف استخر خواهد شد. البته این روش نسبت به ساخت استخر با استفاده از ورق ژئوممبران بسیار هزینه بر و قدیمی محسوب می‌شود.

ساخت استخر کشاورزی با بتن

رایج‌ترین روش علاوه بر ساخت استخر ژئوممبران اصفهان، بکارگیری بتن است. مقاومت بالای بتن و دوام آن باعث شده است بیشتر از سایر مواد سازنده مورد استفاده قرار بگیرد. این روش نیز نسبت به روش‌های دیگر بسیار زمان بر است.

استفاده از آجر در ساخت استخر کشاورزی

آجر یکی از مصالح در دسترس است که می‌تواند برای ساخت استخر مورد استفاده قرار بگیرد. ساخت این نوع استخر بسیار راحت و کم هزینه است، اما ایمنی و مقاومت آن پایین بوده و پس از زمان اندکی از ساخت شاهد نشت آب خواهید بود.

بکارگیری بلوک سیمانی برای ساخت استخر کشاورزی

یکی دیگر از روش‌های مرسوم در ساخت استخر کشاورزی اصفهان استفاده از بلوک‌های سیمانی است. هزینه ساخت در این استخر بسیار پایین بوده و بهره‌برداری از آن نیز بسیار سریع انجام می‌گیرد. برای ساخت استخر‌های کوچک و کم هزینه می‌توان از بلوک‌های سیمانی استفاده کرد. ساخت استخر بلوکی اصفهان می‌تواند توسط خود فرد نیز طراحی و اجرا شود. البته توصیه می‌شود ساخت استخر از هر نوع به کارشناسان و متخصصان این حوزه سپرده شود.

ساخت استخر با استفاده از آجر

استخر ژئوممبران؛ به صرفه و بادوام در ساخت استخر اصفهان

توسعه استخر و ساخت استخر اصفهان به صورت اصولی می‌تواند بسیار وقت گیر و هزینه‌مند باشد. از طرفی ساخت این سازه بسیار حساس بوده و کمترین بی‌توجهی در ساخت مراحل آن می‌تواند هزینه‌های بسیاری را در پی داشته باشد. همچنین ساخت استخر طبق اصول و قوانین نیاز به یک مجموعه قوی و باتجربه دارد.

‌گروه مهندسی برکه با همکاری جمعی از مهندسان متخصص انواع خدمات در زمینه ساخت استخر در گرگان و سایر شهرها، ساخت موتورخانه، آب‌بندی استخر، جکوزی، پشت بام و سقف و همچنین آب‌بندی مخازن را با به روز‌ترین روش‌ها و در کمترین زمان ارائه می‌کند. تجربه ۱۵ ساله این مجموعه در زمینه تأسیسات و خدمات مرتبط با آن، خیال مشتریان را از بابت خدمات مرتبط با آب و عایق‌بندی راحت کرده است.

مراحل ساخت استخر کشاورزی با ژئوممبران

ساخت استخر طی چه مراحلی انجام می‌شود؟

مراحل ساخت استخر شامل بازدید از محل، طراحی و نقشه کشی، دریافت مجوز، گودبرداری و حفاری از محل مورد نظر، زیرسازی و تسطیح سطوح، آرماتوربندی و لوله کشی خواهد بود.

بهترین روش در ساخت استخر کشاورزی کدام است؟

در حال حاضر استفاده از ورق‌های ژئوممبران یکی از روش‌های رایج و به صرفه در ساخت استحر کشاورزی محسوب می‌شود.

استخر کشاورزی ژئوممبران به چه نوع استخری گفته می‌شود؟

در این نوع استخر صفحات عایق با همین نام برای ضد آب کردن کف و دیواره‌های استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 43

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *