loader image

ساخت استخر مازندران

خانه | خدمات ساخت استخر | ساخت استخر مازندران

ساخت استخر مازندران

یکی از ویژگی های اغلب ویلاهای لاکچری در مازندران، استخر و جکوزی است. اما متاسفانه خرید ویلا با امکانات مدرن و لوکس می تواند برای شما بسیار پر هزینه باشد. به همین دلیل، اغلب افراد اقدام به خرید ویلای ارازن قیمت در شمال می نمایند و سپس آپشن استخر، روف گاردن، باربیکیو، میز بیلیارد و غیره را به آن اضافه می کنند. آیا می دانید هزینه ساخت استخر مازندران چقدر است؟ با مراحل آن آشنایی دارید؟ با ما همراه باشید تا درباره ساخت استخر مازندران بیشتر بدانید.

ساخت استخر مازندران

انواع استخر در مازندران

استخرها در مازندران از نظر جنس به استخرهای بتنی، بلوکی، استخر وینیل، و استخر فایبرگلاس تقسیم می شوند. اما از نظر کاربرد، انواع استخر در مازندران شامل استخر خانگی، استخر کشاورزی، تفریحی و غیره می باشد. در اینجا به توضیح انواع استخر در مازندران از حیث کاربرد می پردازیم:

انواع استخر در مازندران

استخر کشاورزی

ساخت کشاورزی استخر مازندران نسبت به سایر استخرها مقرون به صرفه تر می باشد. این نوع استخر که به استخر سیمانی هم معروف است، معمولا در باغ ها و زمین های زراعی ساخته می شود. استخر سیمانی از مقاومت بالایی برخوردار است و به اندازه استخرهای بتنی گران قیمت نمی باشد.

 استخر خانگی

ساخت استخر خانگی در مازندران به تازگی بسیار رواج یافته است. چرا که وجود استخر در خانه نه تنها یک گزینه لوکس به شمار می رود، بلکه باعث افزایش ارزش ملک نیز خواهد شد. برای کاهش هزینه ها، بهتر است استخر خانگی از جنس وینیل ساخته شود.

استخر درمانی

استخرهای درمانی یکی از انواع استخر به شمار می روند که در سال های اخیر رواج یافته اند. در این نوع استخرها می توان با انجام یک سری حرکات فیزیکی، دردهای مفصلی و ناراحتی های جسمی را کاهش داد. استخرهای آب گرم و جکوزی یکی از انواع استخرهای درمانی در مازندران به شمار می روند.

تماس با برکه

مراحل ساخت استخر در مازندران

استان مازندران از شرایط آب و هوایی خوبی برخوردار است و هر ساله مهاجران زیادی را به خود جذب می کند. ساخت استخر در ویلاهای مازندران نه تنها جلوه لوکس و زیبایی به آن می بخشد، بلکه ارزش ملک شما را نیز افزایش خواهد داد. در صورتی که بودجه کافی برای ساخت استخر را ندارید، می توانید از استخرهای آماده استفاده کنید و هزینه کم تری بپردازید.

مراحل ساخت استخر در مازندران بستگی به نوع استخر و مکان آن دارد. در واقع ساخت استخر بر روی پشت بام با ساخت استخر در باغ و ویلا متفاوت است. در اینجا به طور کلی به توضیح مراحل ساخت استخر در مازندران می پردازیم.

انتخاب محل نصب استخر

قبل از ساخت استخر باید ویژگی هایی مانند محل نصب آن، ابعاد، فرم اصلی، نرده ها، رنگ کاشی ها و غیره را در ذهن خود ترسیم کنید. برای تعیین کردن محل ساخت استخر در ویلاهای مازندران باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • ویوی استخر: سعی کنید استخر را در محلی بسازید که بتوان از داخل استخر منظره زیبای کوه های سر سبز را تماشا نمود. چه چیزی بهتر از این که بتوانید هنگام شنا کردن، زمانی که سر خود را از آب بیرون می آورید، مناظر نفس گیر و زیبایی را ببینید؟
  • دوری از درختان: در صورتی که در حیاط ویلای شما، درختان زیادی وجود دارد، باید دقت داشته باشید که استخر نباید در نزدیکی درختان بلند ساخته شود. چرا که این درخت ها مانع تابش نور خورشید به سمت استخر و وزش باد شدید می شوند. در نتیجه هنگامی که در کنار استخر نشسته اید، احساس سرما خواهید کرد. تابش نور خورشید می تواند آب استخر را گرم نگه دارد.
  • ارتفاع استخر: همانطور که می دانید اغلب فصول سال در شهرهای شمالی کشور باران می بارد. به همین دلیل نباید استخر هم سطح با زمین باشد. در صورتی که ارتفاع استخر کم باشد، امکان جاری شدن سیلاب هنگام بارش باران وجود دارد.

انتخاب ابعاد و طرح استخر

یکی از مراحل ساخت و ساز استخر مازندران، انتخاب ابعاد و فرم کلی استخر است. مجموعه مهندسی برکه در پیاده سازی انواع استخر به شما عزیزان مشاوره رایگان ارائه می دهد و سپس می توانید برای اجرای آن تصمیم بگیرید. هر چند می توانید هر گونه ابعادی را برای استخر خود انتخاب کنید، اما باید محدودیت مکانی خود را نیز در نظر بگیرید. از طرف دیگر، باید بدانید که هر چه ابعاد استخر شما بزرگ تر باشد، هزینه بیشتری نیز باید بپردازید.

بعد از آن باید یکی از انواع طرح استخر مستطیلی، استخر آزاد، استخر کلاسیک، بیضی شکل و غیره را انتخاب کنید. بهتر است از مشاوره افراد متخصص در این زمینه بهره مند شوید. چرا که انتخاب یک طرح و فرم نامناسب برای ویلای شما، می تواند از جذابیت استخر بکاهد.

گودبرداری و ساخت بدنه استخر

در صورتی که استخر پیش ساخته سفارش بدهید، بعد از تعیین مکان و ابعاد استخر، نوبت به ساخت بدنه آن می رسد. همزمان با آماده شدن بدنه استخر، کار گودبرداری و تسطیح گود استخر نیز آغاز می شود. گودبرداری یکی از مهم ترین مراحل ساخت استخر مازندران و همچنین ساخت استخر فشم به شمار می رود و با توجه به جنس خاک و موانع متفاوت می باشد.

انتقال استخر به محل نصب

در صورتی که استخر پیش ساخته سفارش بدهید، در مدت زمان کم تری می توانید روند ساخت و ساز را پایان دهید. از طرف دیگر، ساخت استخر به این روش هزینه کم تری برای شما خواهد داشت.  در این مرحله، تجهیزات و بدنه استخر با توجه به نوع آن به محل ساخت انتقال داده می شود.

سپس توسط تیم حرفه ای برکه در محل گود برداری قرار می گیرد. این کار نیاز به تجهیزات خاص دارد و باید توسط افراد متخصص اجرا شود.

لوله کشی و سیم کشی برق

 در این مرحله نوبت به لوله کشی و نصب سیستم برق می رسد. اگر این مرحله به تعویق بیفتد و بعد از کاشی کاری انجام شود، خسارت مالی زیادی به کارفرما وارد خواهد آمد. برای ساخت استخر مازندران، مرحله سیم کشی برق از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در صورت اجرای نادرست، می تواند هنگام شنا باعث برق گرفتگی شود.

افزودن تجهیزات استخر

شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، در این مرحله به استخر تجهیزات مدرن و لوکس اضافه کنید. در صورتی که تصمیم به ساخت ساخت استخر در باغ و ویلای مازندران برای تفریح دارید، افزودن تجهیزات نورپردازی ضروری است. سایر تجهیزات مانند آبشار، فواره، سیستم گرمایش، کاور استخر، فنس و غیره را نیز می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود اضافه کنید.

مراحل ساخت استخر در مازندران

قیمت ساخت استخر مازندران

قیمت ساخت استخر مازندران و ساخت استخر رودهن و در کل ساخت استخر در مناطق مختلف به عوامل مختلفی مانند ابعاد، سونا، جکوزی، آپشن ها و غیره بستگی دارد. از طرف دیگر، یک سری هزینه متفرقه برای ساخت استخر وجود دارد که شامل خنک نگه داشته آب استخر در تابستان، تمیز کردن استخر، سیستم تخلیه آب، لوله کشی، عایق کاری کف و دیواره های استخر و غیره می شود.

جنس کاسه، تجهیزات و نازک کاری استخر نیز بر هزینه نهایی تاثیر زیادی دارند. معمولا برای استخرهایی با ابعاد بزرگ از کاسه با جنس بتن مسلح استفاده می شود. اما کاسه های فایبرگلاس برای استخرهای کوچک، گزینه مقرون به صرفه تری می باشند. در ادامه به توضیح نکات تاثیر گذار در قیمت ساخت استخر در مازندران می پردازیم:

هدف از ساخت استخر

اولین نکته ای که هنگام ساخت استخر مازندران باید به آن توجه داشته باشید، هدف از ساخت استخر است. باید مشخص کنید که به دنبال ساخت استخر برای ورزش هستید یا تفریح؟ استخر کودکان یا استخر کشاورزی؟ به طور مثال، ساخت استخر کشاورزی در مازندران  و یا ساخت استخر بلوکی مازندران نیاز به لوازم جانبی تزئینی ندارد و یا عمق استخر بزگسالان نسبت به کودکان باید بیشتر باشد. هر یک از این اهداف می تواند در تعیین قیمت ساخت استخر تاثیر گذار باشند.

سبک طراحی استخر

سبک طراحی و نوع استخر نیز در قیمت نهایی آن تاثیر بسزایی دارند. در صورتی که می خواهید یک استخر مناسب بسازید و بودجه کافی در اختیار دارید، بهتر است از پایه بسازید. اما اگر به دنبال استخرهای ارزان قیمت هستید، از استخرهای پیش ساخته استفاده کنید.

برخی از افراد ترجیح می دهند به جای استخر مستطیل شکل، استخر نیم دایره یا دایره ای داشته باشند. طراحی اختصاصی استخر می تواند هزینه های ساخت را افزایش دهد. چرا که نیازمند تجهیزات و دقت بیشتری برای ساخت می باشند.

لوازم جانبی استخر

یکی دیگر از نکات تاثیر گذار بر قیمت نهایی استخر در مازندران، نوع لوازم جانبی و تجهیزات می باشد. برای محوطه سازی مناسب در اطراف استخرهای ویلاهای شمال بهتر است از سنگ مرغوب استفاده شود تا هنگام بارش باران لغزنده نباشد. نصب چراغ های ال ای دی رنگارنگ یا چمن کاری در اطراف استخر نیز می تواند به زیبایی استخر بیافزاید. و در نهایت می توان با کاشی کاری کف و دیواره های استخر، آن را محکم تر و زیبا تر ساخت.

قیمت ساخت استخر مازندران

چرا ساخت استخر با گروه مهندسی برکه؟

ساخت و ساز استخر در شهرهای شمالی بسیار رایج و پر طرفدار است. در واقع اغلب مردم برای تعطیلات به شمال سفر می کنند و به دنبال سپری کردن اوقات فراغت در ویلاهای لوکس و استخر دار هستند. برای این که ساخت استخر در مازندران دچار وقفه نشود، باید کار را به افراد متخصص و حرفه ای بسپارید.

انتخاب گروه مهندسی برکه برای ساخت استخر در مازندران برای شما عزیزان، مزایای زیادی به همراه دارد. چرا که طراحی و ساخت استخر با گروه مهندسی برکه، با توجه به کیفیت بالا از هزینه کم تری برخوردار است. از دیگر مزایای انتخاب این مجموعه برای دریافت خدمات ساخت استخر و آب بندی می توان به مشاوره رایگان، تضمین کیفیت، نصب سریع و اجرای ساخت و ساز در تمامی شهرهای مازندران از چالوس، نوشهر، رامسر گرفته تا ساری، اشاره کرد. گروه مهندسی برکه با استفاده از انواع ورق های  ژئوممبران و ژئوتکستایل در زمینه ساخت استخر ژئوممبران مازندران نیز به شما عزیزان خدمات ارائه می کند.

چرا ساخت استخر با گروه مهندسی برکه؟

در این مقاله به توضیح نکات مهم در رابطه با ساخت و ساز طراحی استخر مازندران پرداختیم. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ساخت استخر در هر یک از شهرهای دیگر همچون ساخت استخر در گرگان با همکاران ما تماس بگیرید. گروه مهندسی برکه آماده ارائه تمام خدمات مربوط به آب بندی و ساخت استخر در مازندران می باشد. این مجموعه با سال ها تجربه در زمینه خدمات آب بندی و ساخت استخر، همواره رضایت مشتریان خود را جلب نموده است. برای دریافت خدمات مرتبط به ساخت و ساز استخر در مازندران از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

مراحل ساخت استخر در مازندران کدامند؟

انتخاب محل نصب استخر، انتخاب ابعاد و طرح استخر، گودبرداری و ساخت بدنه استخر، انتقال استخر به محل نصب، لوله کشی و سیم کشی برق، افزودن تجهیزات استخر

هزینه ساخت استخر در مازندران به چه مواردی بستگی دارد؟

هدف از ساخت استخر، جنس کاسه، تجهیزات و نازک کاری استخر، مانند ابعاد، سونا، جکوزی، آپشن ها و غیره.

مزایای ساخت استخر با گروه مهندسی برکه چیست؟

از مزایای انتخاب این مجموعه برای دریافت خدمات ساخت استخر و آب بندی می توان به مشاوره رایگان، تضمین کیفیت، نصب سریع و اجرای ساخت و ساز در تمامی شهرهای مازندران از چالوس، نوشهر، رامسر گرفته تا ساری، اشاره کرد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *