loader image

ساخت استخر در کرج

خانه | خدمات ساخت استخر | ساخت استخر در کرج

ساخت استخر در کرج

کرج یکی از شهر‌های پرجمعیت در ایران است که به دلیل موقعیت جغرافیایی آن پر است از ویلاهای تفریحی استخردار. دامنه‌های خوش آب‌و‌هوا رشته‌کوه البرز باعث شده تا پرتعداد‌ترین ویلا‌ها در شهر کرج ساخته شوند.

از طرفی استخر‌های تفریحی، صنعتی و استخر‌های کشاورزی نیز در این شهر پر استفاده هستند. در قسمت جنوبی شهر کرج و استان البرز پر است از زمین‌های زراعی که آبیاری آنها با کمک استخر کشاورزی انجام می‌شود. سایت برکه، متخصص در حوزه طراحی و اجرای استخر‌های مختلف در شهر کرج، آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز است، در این مقاله توضیحی در مورد انواع استخر‌های پر استفاده در شهر کرج و نحوه آب بندی آن صحبت خواهیم کرد.

ساخت استخر در کرج

قیمت ساخت استخر کرج

ساخت استخر در کرج همانند ساخت استخر تهران تا حدودی متداول است. از آپارتمان‌های مناطق مطرح تا ویلا‌هایی که روزبه‌روز به تعدادشان در حال افزوده‌شدن است. استخر‌ها می‌توانند رنج قیمتی متفاوتی داشته باشند. بسته به نوع کاربری و مواد اولیه استفاده شده در آن قیمت ساخت استخر متفاوت خواهد شد. ساخت یک استخر می‌تواند از 20 میلیون تومان تا حتی بالایی 200 میلیون تومان اختلاف قیمت داشته باشد. گفتنی است اینکه استخر در چه منطقه ای ساخته می شود نیز بر قیمت آن موثر است مثلا هزینه ساخت استخر تبریز با هزینه ساخت استخر کرج می تواند تا حدودی متفاوت باشد.

گران‌ترین نوع استخر، استخر‌های شخصی در ویلا‌های گران‌قیمت است. از گودبرداری، آب‌بندی و کاشی‌کاری به شکلی متفاوت و بادقت انجام می‌شود. از آنجایی که آب بندی استخر‌ها یک امر تخصصی و پراهمیت است پیشنهاد می‌کنیم از متخصصین این حوزه جهت آماده‌سازی استخر خود استفاده کنید.

قیمت ساخت استخر کرج

ساخت استخر ژئوممبران در کرج

استخر ژئوممبران یک روش مدرن و اقتصادی برای ساخت استخرهای ذخیره آب و پرورش ماهی است که از ورق‌های پلیمری نفوذناپذیر، مقاوم و انعطاف‌پذیر به نام ژئوممبران استفاده می‌کند. این ورق‌ها روی کف و دیواره‌های استخر خاکی یا بتنی قرار می‌گیرند و باعث جلوگیری از تبخیر، نشت، آلودگی و رشد جلبک می‌شوند.

شهر کرج به دلیل منطقه جغرافیایی خوش آب‌وهوایی که دارد استخر‌های پرورش آبزیان نیز در آن وجود دارند. مخصوصاً در مناطق کوهستانی مانند جاده چالوس که رودخانه پر آب معروفی هم دارد پرورش ماهی تبدیل به کسب و کاری پر سود شده است. ساخت استخر‌های ژئوممبران که مناسب برای آب بندی برای پرورش ماهی است یکی از دیگر از خدمات مجموعه برکه است از صفر تا صد طراحی و اجرا را برعهده می‌گیرد.

ساخت استخر ژئوممبران در کرج

استفاده از ورق‌های ژئوممبران در استخر کشاورزی

این ورق‌ها علاوه بر استخر پرورش ماهی، برای آب بندی استخر‌های کشاورزی نیز استفاده می‌شود. همان‌طور که گفتیم شهر کرج نیز پر است از زمین‌های زراعی کوچک و بزرگ که بخشی از آب زراعت را با استفاده از استخر‌های کشاورزی تأمین می‌کنند. کم‌هزینه‌بودن ورق‌های ژئوممبران و نصب نسبتاً آسان آنها، بسیار مورد قبول و استقبال در زمینه ساخت و اجرای استخر کشاورزی قرار گرفته است.

استفاده از ورق‌های ژئوممبران در استخر کشاورزی

ساخت استخر کشاورزی در کرج

استخر کشاورزی یک روش مؤثر برای ذخیره و استفاده از آب در مناطق خشک و کم آب است. این استخرها می‌توانند برای آبیاری زمین‌های کشاورزی، پرورش ماهی و دام، تولید برق و حفاظت از محیط‌زیست مورد استفاده قرار گیرند. برای ساخت استخر کشاورزی، می‌توان از روش‌های مختلفی مانند استخر خاکی، استخر بتنی، استخر بلوکی و استخر ژئوممبران استفاده کرد.

مجموعه برکه با تجربه ساخت‌ استخر‌های کشاورزی بسیار در شهر کرج، آشنا با اجرای بی‌اشکال و کم‌هزینه این سازه است. وجود استخر کشاورزی به دلیل اهمیت حفظ آب برای زراعت بسیار پر اهمیت و ضروری است.

تماس با برکه

ضرورت استفاده از استخر کشاورزی

استفاده از استخر کشاورزی یکی از راه‌های مؤثر برای حفظ و بهره‌برداری از منابع آبی در مناطق کشاورزی است. با ساخت استخر کشاورزی، می‌توان آب را در دوره‌های بارندگی جمع‌آوری و در دوره‌های خشک برای آبیاری، پرورش ماهی و دام استفاده کرد. این کار باعث می‌شود که وابستگی به بارش‌های نامنظم و نامطمئن کاهش یابد و عملکرد محصولات افزایش یابد. همچنین، استخر کشاورزی می‌تواند به بهبود کیفیت آب، کاهش فرسایش خاک، تغذیه آب‌های زیرزمینی و حفاظت از تنوع زیستی کمک کند. بنابراین، استفاده از استخر کشاورزی یک روش پایدار و سودآور برای توسعه کشاورزی و محیط‌زیست است.

ضرورت استفاده از استخر کشاورزی

ساخت استخر بلوکی در کرج

استخر‌ بلوکی نوعی از استخر است که با استفاده از بلوک‌های سیمانی تو خالی ساخته می‌شود. البته این بلوک‌ها تنها سازه اصلی را شکل‌داده و پس از آن نیاز به اجرای مراحل مختلف آب‌بندی است. از این نوع، بسیار برای ساخت‌ استخر‌های شخصی و باغات و ویلا‌‎های شهر کرج مورد استفاده قرار می‌گیرد. استخر‌های شخصی معمولاً وسعت بالایی ندارند. از همین‌رو نیازی به اجرای سازه بسیار قدرتمند برای مقاومت در برابر فشار آب نیست. از همین‌رو استخر بلوکی با توجه به هزینه‌ ساخت کمتری که دارند برای ساخت استخر‌های شخصی بسیار پر استفاده هستند.

استخر بلوکی مقاومت بالایی در برابر فشار آب ندارد. همچنین انجام بادقت مراحل آب‌بندی باید برای این نوع استخر انجام شود. در صورت عدم آب‌بندی استخر بلوکی، استحکام سازه بسیار آّسیب‌پذیر خواهد شد و طول عمر کوتاهی خواهد داشت.

ساخت استخر بلوکی در کرج

ساخت استخر بتنی در کرج

استخر‌های بتنی مقاوم‌ترین و متداول‌ترین نوع استخر در شهر کرج است. ویلاهای گران‌قیمت که استخر‌های بزرگی برای آنها ساخته می‌شود معمولاً از نوع استخر بتنی هستند. استخر بتنی با استفاده از میلگرد، آرماتوربندی و بتن‌ریزی ساخته می‌شود، از همین‌رو بسیار نسبت به فشار آب مقاوم است. همچنین استخر‌های تفریحی عمومی و قهرمانی شنا نیز از جنس استخر بتنی هستند.

استخر بتنی پرهزینه‌ترین نوع ساخت استخر است. علاوه بر خود سازه بتنی، هزینه آب‌بندی و کاشی‌کاری آن را نیز باید در نظر گرفت. اما از طرف دیگر بهترین انتخاب برای ایجاد استخر‌های شخصی و ویلایی است. این استخر‌ها از نظر مقاومت، خاصیت ضد نفوذ آب و زیبایی بی‌رقیب هستند.

طراحی و اجرای استخر بتنی، کاری تخصصی است که تنها توسط عوامل متخصص این حوزه انجام می‌شود. اجرای خودسرانه استخر بتنی ممکن در آینده موجب ضرر‌های سنگین مالی و جانی شود. از همین رو مجموعه برکه باسابقه چندین ساله در زمینه طراحی و ساخت‌ استخر‌های مختلف، آماده پذیرش هرگونه سفارش ساخت استخر در شهر کرج خواهد بود.

ساخت استخر بتنی در کرج

استخر شیشه‌ای

در چند ساله گذشته، استخر شیشه‌ای بسیار مورد استقبال واقع شده‌ است. سازندگان ویلا‌های گران قیمت یا به اصطلاح لاکچری به سمت استفاده از استخر‌های شیشه‌ای در داخل و یا حتاط ویلا کرده‌اند. این استخر‌ها هزینه بالایی داشته و به طبع مقاومت کمتری نسبت به استخر بتنی دارند. از نظر زیبایی و نما اما کم‌نظیر بوده و جلوه خاصی به ویلا می‌بخشند.

برای ساخت استخر‌های شیشه‌ای از شیشه 50 میل به بالا استفاده می‌شود. این شیشه‌ها به صورت چند لایه تولید شده تا در صورت از دست رفتن یک لایه، استخر مقاومت خود را حفظ کند.

استخر شیشه‌ای

آب‌بندی استخر در کرج

تقریباً هیچ نوع استخری بدون آب‌بندی و عایق‌کاری نمی‌تواند مدت زیادی دوام آورد. آب‌بندی باعث افزایش عمر سازه و حفظ سلامت آب خواهد. هرچند که برای استخر‌های متفاوت از شکل آب‌بندی متفاوتی باید شود. چسب‌‌های آب‌بندی، رنگ‌های نانو، کاشی‌کاری و موارد دیگر از جمله مواد اولیه و شیوه‌های آب‌بندی استخر هستند.  آب‌بندی و عایق‌کاری از مهم‌ترین و ضروری‌ترین فرایند ساخت استخر است. به دلیل مجاورت دیواره استخر با آب، اگر آب‌بندی صورت نگیرد، سازه خیلی زود با فرسودگی و نشست مواجه خواهد شد.

مجموعه برکه علاوه‌ بر طراحی و اجرای استخر‌ با کاربرد‌های متفاوت؛ تمامی مراحل آب‌‍‌بندی و عایق‌کاری را برعهده می‌گیرد. برکه، با تجربه چندین ساله در زمینه اجرای استخر و همچنین اجرای صد‌ها پروژه موفق، ضامن کیفیت و دوام استخر‌ها خواهد بود. ناگفته نماند که مجموعه ما قادر به اجرای پروژه های ساخت انواع استخر در مناطق مختلف از قبیل ساخت استخر دماوند، تهران، شیراز، اصفهان و … می باشد.

آب‌بندی استخر در کرج

جمع‌بندی

شهر کرج یکی از شهر‌هایی است که از هر نظر به وجود استخر‌های ذخیره آب نیازمند است. کرج دارای زمین‌های کشاورزی، شهر‌های صنعتی، پرورش آبزیان و همچنین ویلا‌های شیک تفریحی است. تمامی موارد اشاره شده از جمله متقاضیان استخر‌ آب با کاربرد‌های مختلف هستند. مجموعه برکه علاوه بر آگاهی‌رسانی در حوزه ساخت استخر در کرج، ساخت استخر در گیلاوند و سایر استان ها و نیز و آب‌بندی استخر، تمامی امور طراحی اجرا و آب‌بندی را برای مشتریان عزیز عهده می‌گیرد. با مشاهده سایت Berke.ir می‌توانید تجربه و نمونه کارهای تیم متخصص برکه را بررسی کنید.

سوالات متداول

هزینه ساخت استخر در شهر کرج چقدر است؟

هزینه طراحی و اجرای استخر بسته به عوامل مختلفی متفاوت است. عواملی مانند مساحت، متریال و نوع استخر تعیین‌کننده هزینه آن هستند.

چه نوع استخری برای کاربری ویلایی مناسب‌تر است؟

این پرسش بسته به میزان بودجه، مساحت و عوامل جغرافیایی ویلا دارد. اما به‌طورکلی استخر بتنی انتخاب مناسبی برای ویلا است.

آیا آب‌بندی برای استخر الزامی است؟

بله تقریباً تمامی استخر‌ها با کاربری متفاوت نیازمند آب‌بندی هستند. آب‌بندی بسته به نوع استخر، با شکل‌ها و مواد اولیه متفاوتی انجام می‌شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *