loader image

چه رنگی برای استخر مناسب است؟

خانه | خدمات برای استخر | چه رنگی برای استخر مناسب است؟

چه رنگی برای استخر مناسب است؟

شما می توانید با انتخاب بهترین رنگ برای استخر نه تنها به زیبایی آن بیافزایید، بلکه باعث افزایش ماندگاری آن شوید. در نتیجه در هزینه های رنگ آمیزی و ترمیم صرفه جویی خواهید کرد. برای انتخاب نوع رنگ برای استخر باید به فاکتورهای مختلفی از جمله ابعاد استخر، عمق استخر، آب و هوای منطقه و غیره توجه کنید. رنگ‌های استخری متنوع هستند و هر یک در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین باید با انواع رنگ استخر آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. با برکه همراه باشید تا بدانید چه رنگی برای استخر مناسب است؟

چه رنگی برای استخر مناسب است؟

رنگ استخر باعث می شود تا استخر شما در مقابل آب، کلر و نور خورشید مقاوم باشد و همچنین مانع تغییر شکل ناشی از استفاده زیاد خواهد شد. در کل سه نوع رنگ برای استخرها وجود دارد: رنگ اپوکسی، رنگ لعاب و رنگ اکریلیک ! در اینجا به معرفی انواع رنگ استخری می پردازیم:

رنگ لعابی

یکی از رنگ هایی که برای رنگ کردن استخر می توان به کار برد، رنگ لعابی است. این رنگ پوششی براق و با دوام ایجاد می کند و طرفداران زیادی دارد. رنگ های لعابی در گذشته تنها بر پایه روغن تولید می شدند اما امروزه می توان انواع آن بر پایه آب را نیز تهیه نمود. این نوع رنگ دارای نوعی پلی استر به نام آلکید است و پس از اجرا، سطح بسیار با دوامی ایجاد می کند. دلیل شهرت رنگ های لعابی و برتری آن در بین انواع رنگ استخری، دوام و ظاهر جذاب آن می باشد.

رنگ اپوکسی

رنگ های اپوکسی یکی دیگر از رنگ هایی است که برای استخر استفاده می شود. این نوع رنگ در ترکیب خود، رزین های شیمیایی دارد و از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، حلال ها و ساییدگی برخوردار است. از طرف دیگر به خوبی به سطوح مختلف می چسبند. رنگ اپوکسی بر پایه حلال است و قابلیت استفاده برای استخر های بتنی و فایبرگلاس را دارد.

چنانچه استخر شما قبلا با رنگ استخری اپوکسی رنگ آمیزی شده، این بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اما از معایب رنگ های اپوکسی می توان به دیر خشک شدن آن اشاره کرد. در واقع  برای استخر های روباز حداقل یک هفته و استخرهای سرپوشیده به دو هفته زمان برای خشک شدن نیاز است. یکی از مزایای رنگ اپوکسی در مقایسه با رنگ های اکریلیک، مقاومت بالای آن در برابر نور خورشید و همچنین مواد شیمیایی می باشد.

تماس با برکه

رنگ استخری اپوکسی در مقایسه با انواع رنگ استخری گران قیمت است. اما از ماندگاری و دوام طولانی به مدت 6 تا 8 سال برخوردار می باشد. شما می توانید به کمک این نوع رنگ ها، تمامی ترک ها و شکاف های روی سطح استخر را بپوشانید. پوشش ضخیمی ایجاد کرده و تمامی سطوح زبر را صاف می کند. این نوع رنگ معمولا برای رنگ آمیزی استخر های فایبر گلاس توصیه می شود.

رنگ آکریلیک

و اما رنگ های استخری اکریلیک در مقایسه با رنگ اپوکسی از مزایای متعددی برخوردار است. در واقع رنگ های اکریلیک که امروزه جایگزین رنگ های لاستیکی شده اند، بسیار مقرون به صرفه هستند. نصب و اجرای این رنگ ها آسان است و به خوبی به سطوح مختلف می‌ چسبند. رنگ اکرلیکیک بر خلاف رنگ های اپوکسی به سرعت خشک می شوند. تنها سه روز برای خشک شدن این رنگ کافی است.

شما می توانید این نوع رنگ را روی سطوح مرطوب و یا حتی روی رنگ های دیگر اجرا کنید. اما متاسفانه لکه ها را به خوبی پوشش نمی دهد و از این نظر رنگ های اپوکسی گزینه بهتری به شمار می روند. اما دوام آن نسبت به رنگ اپوکسی کم تر است و تنها 1 تا 4 سال ماندگاری دارد. معمولا رنگ های اکرلیکیک برای رنگ کردن استخر های بتنی یا گچی توصیه می شود.

رنگ برموکول

رنگ استخری برموکول یکی از رنگ های استخری است که نیازی به استفاده از پرایمر و افزودنی‌های خاصی ندارد. کافیست یک لایه رنگ برموکول را روی استخرهای سیمانی یا بتنی اعمال کنید. از مزایای این رنگ ها می توان به خاصیت الاستیکی، مقاومت در برابر آب داغ، خاصیت ضد آب بودن، ضد جلبک و غیره اشاره کرد.

 بنابراین اگر به دنبال جایگزین برای کاشی و سرامیک استخری هستید، می توانید از این نوع رنگ بهره مند شوید. همچنین برای استخرهای بتنی و فایبرگلاس، خاصیت ضد آب بودن، ضد جلبک گزینه مناسبی می باشد.

رنگ پلیمری

رنگ استخر پلیمری نیز یکی دیگر از رنگ های مناسب برای استخر است. این رنگ ترکیبی از سیمان پلیمری و پودر سیلیس می‌باشد. اگر قصد پوشش و عایق‌کاری سطح استخر را دارید، رنگ پلیمری بهترین گزینه به شمار می رود. همچنین می توان از این رنگ برای استخر‌های بتنی، سیمانی و فلزی استفاده کرد و از بهترین رنگها برای استخر سیمانی بشمار میرود. بنابراین رنگ استخری معمولا برای آب ‌بندی و رنگ کردن به طور همزمان توصیه می شود.

 از مزایای رنگ استخر پلیمری می‌توان به خاصیت آنتی باکتریال، ضد جلبک بودن، مقاومت در برابر دمای بالا، مقاومت در برابر رطوبت، عایق بندی استخر و قابلیت ترمیم سریع اشاره کرد. اگر بخواهیم بهترین رنگ برای استخر را معرفی کنیم، می توانیم رنگ های پلیمری را نام ببریم.

رنگ نانو

رنگ نانو بر پایه مواد نانو و سازگار با محیط ‌زیست است. این رنگ به دلیل خاصیت کشسانی بالا، امکان پوسته‌ پوسته شدن ندارد. از آنجایی که طیف رنگی گسترده‌ای دارد، برای سلیقه های مختلف مناسب است. مواد نانو در شرای آب و هوایی مختلف امکان اجرا دارند و این یکی از مهم ترین مزایای رنگ نانو به شمار می رود. اجرای آسان و سریع رنگ استخری نانو آن را به یکی از پرطرفدارترین رنگ های استخر تبدیل نموده است.

از دیگر مزایای رنگ استخری نانو می توات به مقاومت در برابر ساییدگی، ضخامت بالا، مقاومت در برابر دمای بالا، قدرت چسبندگی عالی به سطح زیرین، ترمیم سریع و آسان، خاصیت عایق کاری و مقاومت در برابر رطوبت اشاره کرد. بنابراین رنگ نانو یکی از بهترین رنگ های استخری به شمار می رود.

اگر می خواهید بدانید چه رنگی برای هر نوع استخر خوب است که بزنید و یا چه ماهی برای استخر خوب است همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بهترین رنگ برای استخر کدام است؟

بهترین رنگ برای استخر کدام است؟

برای داشتن استخر زیبا و البته با کیفیت باید سعی کنید بهترین رنگ استخری را انتخاب نمایید. در این صورت می توانید ترک خوردگی دیوارهای استخر و پوسته پوسته شدن آن در زمان کوتاه جلوگیری کنید. رنگ‌های استخری دارای انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوت هستند. برای انتخاب بهترین رنگ برای استخر باید به فاکتورهایی نظیر رنگ قبلی استخر، اندازه و ابعاد آن و همچنین جنس کف استخر توجه کنید.

اگر می خواهید سرعت رنگ آمیزی و خشک شدن رنگ کم باشد، باید رنگ اپوکسی را انتخاب کنید. اما چنانچه به دنبال رنگی مقاوم در برابر شرایط مختلف هستید، استفاده از رنگ نانو را به شما توصیه می کنیم. بهترین رنگ برای استخرهای روباز نیز، رنگ استخری برموکول می باشد.

به طور کلی برای استخرهای بتنی، رنگ های لعابی اکریلیک یا اپوکسی گزینه مناسبی می باشد. رنگ های لعابی اکریلیک معمولا 3 سال و رنگ های اپوکسی حدود 8 سال ماندگاری دارند. رنگ های اپوکسی برای استخرهای گچی بهترین انتخاب می باشد. برای استخر های فایبر گلاس و استخرهای فولادی یا آلومینیومی نیز، رنگ اپوکسی بهترین رنگ استخری به شمار می رود. برای رنگ آمیزی استخرهای سندبلاست بتنی یا گچی، هر دو رنگ اپوکسی و اکریلیک مناسب است. البته رنگ های اپوکسی از دوام بیشتری برخوردارند.

بهترین پوشش برای سقف استخر چیست؟ برای دریافت پاسخ سوال خود پیشنهاد میکنیم به مطالعه مقاله مربوطه بپردازید تا هر آنچه لازم است در این خصوص بدانید.

تفاوت بین رنگ های اکریلیک، اپوکسی و پلیمری

همانطور که گفتیم، اکریلیک و اپوکسی دو رنگ رایج برای رنگ کردن استخرها به شمار می روند. رنگ های اکریلیک معمولا سریع تر از سایر رنگ های موجود در بازار خشک می شود. اما مشکل بزرگ رنگ اکریلیک برای استخر این است که دوام چندان زیادی ندارد. اما رنگ اپوکسی هفت تا هشت سال ماندگاری دارد و از کیفیت بالاتری برخوردار است.

رنگ استخر پلیمری که بعد از اجرا به لاستیک تبدیل می شود، نسبت به دو رنگ دیگر ضخیم تر است. از آنجایی که این نوع رنگ ضخامت بالایی دارد، لازم نیست بیش از یک لایه نازک روی استخر خود بزنید. رنگ لاستیکی یک گزینه کاربردی برای استخرهای نوساز است، اما می تواند روی سطوح رنگ شده نیز استفاده شود. مگر اینکه این قبلا سطح استخر با رنگ اپوکسی یا اکریلیک رنگ شده باشد. این رنگ استخر از نظر دوام بی‌نظیر است. بنابراین نیازی نیست نگران پوسته پوسته شدن آن باشید.

تفاوت بین رنگ های اکریلیک، اپوکسی و پلیمری

انتخاب انواع رنگ استخر

آب رنگ های مختلف نور را به اندازه های مختلف جذب می کند. در نتیجه می تواند ظاهر رنگ ها را در زیر آب تغییر دهد. به عنوان مثال، رنگ های قرمز و نارنجی سریع تر در آب جذب می شوند، در حالی که رنگ های آبی و سبز می توانند به عمق بیشتری نفوذ کنند. به همین دلیل است که اجسامی که در خشکی قرمز یا نارنجی هستند، ممکن است در زیر آب کدر یا خاکستری به نظر برسند.

علاوه بر این، میزان و کیفیت نور در محوطه استخر نیز می تواند بر روی رنگ ها در آب تأثیر بگذارد. زاویه خورشید، زمان روز و نور مصنوعی همگی عواملی هستند که می توانند میزان شفافیت رنگ های استخر را تغییر دهند.

برخی افراد ترجیح می دهند رنگ آبی برای استخر انتخاب کنند که باعث انعکاس رنگ آبی آسمان شود. معمولا برای خانه های مدرن از رنگ تیره و برای خانه های کلاسیک از رنگ روشن استفاده می شود. برخی نیز بر این باورند که رنگ های تیره باعث حفظ دمای بالا نسبت به رنگ های روشن خواهند شد. در اینجا به معرفی انواع رنگ برای استخر می پردازیم:

آبی روشن

اگر می‌خواهید استخرتان آبرنگ آبی روشن داشته باشد، سعی کنید رنگی با تناژ سفید انتخاب کنید. سطوح سفید ظاهری تمیز و با طراوت ایجاد می کند. آبی ملایم نه تنها زیبا به نظر می رسد، بلکه فضایی آرام و آرامش بخش بوجود می آورد. اگر می‌خواهید فضایی آرام و بی‌نقص ایجاد کنید، رنگ سفید گزینه عالی برای رنگ‌های استخری است.

گرانیت خاکستری

این رنگ می تواند آرامش را به فضا القا نموده و اضطراب را کاهش دهد. بنابراین بهترین انتخاب برای فضای اسپا به شمار می رود.

سبز آبی

رنگ سبز آبی نشان دهنده اعتماد به نفس و ثبات است. این رنگ یک انتخاب عالی برای رنگ استخر می باشد. بنابراین اگر استخری می‌خواهید که این خصوصیات را القا کند، رنگ سبز آبی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

سبز زمردی

سبز نشان دهنده رشد، طراوت و شکوفایی است.انتخاب رنگ سبز می تواند به ایجاد فضای طبیعی کمک کند. پس اگر می‌خواهید به دنبال مکانی سبز و آرام برای شنا کردن هستید، سبز زمردی را انتخاب کنید.

فیروزه ای

آیا به رنگ فیروزه ای برای استخر علاقه دارید؟ این رنگ شادی آور و پرانرژی و نشانه برقراری تعادل عاطفی می باشد. اگر می خواهید رنگی تزئینی، ماندگار و آسان برای تمیز کردن داشته باشید، فیروزه ای را انتخاب کنید. سعی کنید رنگ هایی را برای استخر برگزینید که با نیازهای شما مطابقت دارند.

آکوامارین

آکوامارین یک رنگ زیبای استخری است که شما را به یاد اقیانوس می اندازد. این رنگ ترکیبی از آبی و سبز با رنگ فیروزه ای است و می تواند فضایی آرام ایجاد می کند. بنابراین گزینه ای عالی برای خلق ظاهری استوایی یا ساحلی برای استخر شما به شمار می رود. این رنگ با توجه به نور تغییر می کند، اما همیشه خیره کننده به نظر می رسد.

انتخاب انواع رنگ استخر

مزایای رنگ استخری

همانطور که گفتیم، رنگ استخری می تواند مانع نفوذ آب یا سایر مواد به زمین شود. در واقع نه تنها باعث زیبایی استخر می شود، بلکه از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند. در اینجا به بررسی مزایای رنگ استخری اشاره می کنیم:

  • زیبایی : رنگ آمیزی استخر مانند سایر سازه ها می تواند باعث آماده سازی سطح استخر شود. در واقع شما با سنباده زدن کف استخر ، سطح آن را برای شنا صاف و آماده می کنید. توجه داشته باشید که اگر روی رنگ قبلی، رنگ بزنید و لکه گیری انجام ندهید، شرایط استخر بدتر خواهد شد.
  • جلوگیری از تشکیل حباب: چنانچه سطح استخر را با رنگ مناسب، رنگ آمیزی نکنید، روی کف و دیواره های استخر حباب شکل می گیرد. باید حتما رنگ را روی سطحی صاف و یکدست اجرا کنید.
  • ایمنی استخر: اگر برای رنگ کردن کف استخر اقدام نکنید، ممکن است ایمنی شناگران را به خطر بیاندازید. چرا که رنگ های قدیمی استخر معمولا کف استخر را لغزنده خواهند کرد و محیط نا امنی برای شناگران بوجود می آورد.

مزایای رنگ استخری

مراحل رنگ کردن کردن استخر

رنگ کردن استخر شاید کار ساده ای به نظر برسد، اما برخی از مراحل آن نیاز به مهارت بالایی دارد. بنابراین در صورتی که مهارت کافی در این زمینه ندارید، سعی کنید از افراد متخصص کمک بگیرید. ابتدا باید با توجه به نظر کارشناس و همچنین سلیقه خود رنگ را انتخاب و تهیه نمایید. سپس استخر را آماده سازید و عملیات رنگ آمیزی را شروع کنید. در اینجا به بررسی چگونگی رنگ کردن استخر می پردازیم:

مرحله 1: آماده سازی استخر

  • ابتدا آب استخر را تخلیه کنید. برای تخلیه استخر سرپوشیده، در هر زمانی می توانید اقدام کنید. اما برای تخلیه استخر در فضای باز است باید یک هفته آفتابی را انتخاب کنید. به کمک پمپ مرکزی استخر، آب را تخلیه کنید و مطمئن شوید تخلیه آب به جایی غیر از اطراف استخر انجام شود.
  • درپوش کف استخر را باز کنید. درپوش پلاستیکی کف استخر را زمانی که ارتفاع آب کم شد ، باز کنید. در غیر این صورت ممکن است آب به اطراف استخر فشار وارد کند و خاک کیفیت خود را از دست بدهد. در چنین شرایطی احتمال ترک خوردن دیواره های آن وجود دارد.
  • کف استخر را جارو کنید. آب را کاملا تخلیه کرده و کف استخر را جارو کنید. از یک حوله برای پاک کردن لکه ها و پوسیدگی های کف استخر استفاده نمایید.
  • به کمک کاردک، رنگ های کنده شده را بتراشید. قبل از رنگ کردن استخر باید رنگ های پوسته شده را به طور کامل بتراشید.
  • تمامی شکاف ها را پر کنید. در صورتی که استخر دارای شکاف باشد، باید ابتدا آن ها را با سیمان ترمیم و پر کنید. سپس سطوح را صاف کنید.

مرحله 2: تمیز کردن استخر

  • استخر را بشویید. برای این کار از یک شیلنگ فشار قوی استفاده کنید و کف استخر را شستشو دهید. سپس منتظر بمانید تا  خشک شود.
  • با فسفات تری سدیم استخر را شستشو دهید. توجه داشته باشید که برای این کار از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید. مقدار معینی فسفات تری سدیم را داخل یک سطل آب گرم بریزید. سپس یک طی یا جاروی بزرگ را داخل سطل فرو برده و کف استخر را با آن بشویید.
  • اگر مهارت کافی و تجهیزات ایمنی دارید، از هیدروکلریک اسید استفاده کنید. اسید باعث می شود استخر بهتر رنگ بگیرد و کیفیت رنگ نیز بیشتر شود. هنگام استفاده از اسید حتما باید از دستکش های مناسب، عینک ایمنی و دستگاه تنفس کامل استفاده کنید. در صورتی که مهارت کار با اسید را ندارید، این مرحله را انجام ندهید.
  • دوباره استخر را بشویید. بعد از انجام مراحل قبل دوباره تمام سطوح استخر را بشویید تا برای رنگ کردن آماده شود.

مرحله 3: اجرای رنگ استخر

  • با توجه به نوع استخر، ابعاد آن و مشاوره افراد متخصص، رنگ مناسب برای استخر را انتخاب کنید. سپس یک لایه رنگ روی کل استخر بزنید. سعی کنید بر اساس رنگ فعلی استخر، آن را رنگ آمیزی کنید. برای استخری که قبلا با رنگ اکریلیک رنگ شده است، باید رنگ اکریلیک استفاده کنید.
  • بعد از خشک شدن لایه اول باید مدتی صبر کنید تا آن لایه خشک شود. سپس برای لایه بعدی را روی سطح استخر اعمال کنید.
  • پس از گذشت چند ساعت باید لایه دوم رنگ استخر را اجرا کنید. اگر از رنگ استخر اکریلیک استفاده کنید، تنها 3 ساعت برای خشک شدن آن کافیست. اما رنگ های دیگر برای خشک شدن کمی زمان نیاز دارند. در اغلب موارد دو لایه رنگ برای استخر کافی است. اما گاهی به لایه سوم هم نیاز است. که باید پس از خشک شدن لایه دوم اعمال شود.
  • بعد از اجرای رنگ استخر، یک هفته منتظر بمانید تا استخر برای شنا آماده شود. در صورتی که احتمال بارش باران وجود دارد، روی استخر را بپوشانید. در نهایت بعد از گذشت هفت روز می توانید استخر را پر از آب کنید و حالا استخر برای شنا کردن آماده می باشد.

مراحل رنگ کردن کردن استخر

جمع بندی

برای استخر ایزوگام بهتر است یا چسب؟ چه رنگی برای استخر مناسب است؟ شما می توانید با شناختن انواع رنگ های استخری و کاربرد آن ها، بهترین رنگ برای استخر خود را انتخاب کنید تا استخری زیبا و البته با کیفیت داشته باشید. تصمیم گیری در مورد بهترین رنگ استخر یک انتخاب شخصی است که باید با توجه به سلیقه خود، طراحی خانه و نظر افراد کارشناس در این زمینه انجام شود.

شما می توانید برای رنگ کردن انواع استخر از متخصصین ما در مجموعه برکه کمک بخواهید. بهتر است برای انتخاب بهترین محصول برای عایق کاری و رنگ آمیزی استخر با متخصصین در این زمینه مشورت کنید. مجموعه برکه علاوه بر خدمات آب بندی استخر به شما عزیزان برای انتخاب بهترین رنگ استخری مشاوره رایگان می دهد. اگر نمی دانید چه رنگی برای استخر مناسب است؟ پس همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای استخر های فایبر گلاس و استخرهای فولادی یا آلومینیومی چه رنگی استفاده کنیم؟

رنگ اپوکسی بهترین رنگ استخری برای استخرهای فایبر گلاس و استخرهای فولادی یا آلومینیومی

مراحل رنگ کردن استخر کدام است؟

آماده سازی استخر، تراشیدن و تمیز کردن سطح استخر، اجرای رنگ

مزایای رنگ استخری پلیمری کدام است؟

از مزایای رنگ استخر پلیمری می‌توان به خاصیت آنتی باکتریال، ضد جلبک بودن، مقاومت در برابر دمای بالا، مقاومت در برابر رطوبت، عایق بندی استخر و قابلیت ترمیم سریع اشاره کرد.

بهترین و مناسب ترین رنگ استخری کدام است؟

رنگ نانو

مهم ترین تفاوت رنگ استخری اکریلیک و رنگ اپوکسی چیست؟

رنگ اکریلیک برای استخر این است که دوام چندان زیادی ندارد. اما رنگ اپوکسی هفت تا هشت سال ماندگاری دارد و از کیفیت بالاتری برخوردار است.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 47

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *