loader image

بهترین پوشش برای سقف استخر

خانه | خدمات برای استخر | بهترین پوشش برای سقف استخر

بهترین پوشش برای سقف استخر چیست؟

همانطور که می دانید، سقف استخر همواره در معرض نم و رطوبت قرار دارد. به همین دلیل برای ساخت سقف استخر معمولا از متریال با دوام تر و متفاوت تری استفاده می شود. معمولا از سقف کاذب برای پوشش سقف استخرهای سرپوشیده استفاده می شود. چرا که سازه های گچی می تواند منجر به نم زدگی و خرابی و ریزش مصالح شود. با برکه همراه باشید تا درباره بهترین پوشش برای سقف استخر بیشتر بدانید.

بهترین پوشش برای سقف استخر چیست؟

سقف استخر چیست؟

استخر فضای مفرح و شادی است که می توان اوقات فراغت را در آن سپری کرد. معمولا با ساخت استخر در حیاط ویلا یا آپارتمان ها، می توان به زیباسازی محیط کمک کرد و فضایی برای ریلکس کردن و وقت گذرانی فراهم نمود.

سقف استخر به پوششی گفته می شود که باعث ایجاد امنیت و آرامش در استخر های خانگی و ویلاها می شود. این سقف همزمان با جلوگیری از ورود اشعه های مضر خورشید، می تواند نور مورد نیاز را هم فراهم کند. معمولا پوشش استخر بصورت پیش ساخته و یا تایل های جدا از هم بوده و نصب آن آسان است.

تماس با برکه

انواع پوشش سقف استخر بر اساس عملکرد

پوشش سقف استخر را می توان بر حسب متریال سازنده و همچنین نحوه اجرای آن به دو بخش تقسیم بندی کرد. در این بخش به توضیح انواع پوشش سقف استخر بر اساس عملکرد و چگونگی اجرای آن می پردازیم:

سقف ثابت

سقف ثابت را معمولا برای استخرهای سرپوشیده بکار می برند. چرا که امکان باز و بسته شدن آن وجود ندارد. این نوع سقف ها روی سقف اصلی نصب می شوند و آسمان مجازی، سقف کشسان و سقف کناف در گروه سقف های ثابت استخر قرار می گیرند.

سقف متحرک

سقف متحرک را می توان از راه دور به کمک ریموت باز و بسته نمود. گاهی در روزهای بارانی ترجیح می دهید سقف استخر کاملا بسته باشد و یا در تابستان نیاز به نور خورشید دارید و می خواهید آن را باز کنید. به همین دلیل اغلب افراد به دنبال سقف های متحرک برای استخرهای روباز هستند. سقف های پلی کربنات و شیشه ای را می تواند هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک اجرا نمود.

پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله “جایگزین ایزوگام برای استخر” بپردازید تا با بهترین جایگزین ها جهت آب بندی استخر آشنا شوید.

انواع سقف کاذب استخر

گزینه های متنوعی برای مقاوم سازی و زیباتر شدن سقف استخرهای سرپوشیده وجود دارد. شما باید با مشورت افراد متخصص و همچنین با توجه به شرایط محیط برای انتخاب نوع سقف مناسب برای استخر سرپوشیده اقدام کنید. به طور کلی دو نوع سقف کاذب برای استخرهای سرپوشیده و همچنین سرباز وجود دارد.

  • استخر سرپوشیده: به منظور انتخاب سقف کاذب برای استخر سرپوشیده باید زیبایی و مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر تاثیرات گازهای ناشی از کلر را در نظر گرفت. این نوع سقف مانند عایق صوتی برای استخرهای سرپوشیده عمل می کند. سقف کاذب با کاهش ارتفاع سقف در استخرهای سرپوشیده باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
  • استخر روباز: از آنجایی که سقف کاذب از وزن کم تری برخوردار است، می توان آن را در استخرهای روباز نیز نصب کرد. این سقف ها معمولا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و یا ضربه مقاوم هستند. می توان از سایبان یا سقف پلی کربنات، شیشه ای و غیره به عنوان کاربردی‌ترین انواع سقف برای نصب در استخرهای روباز نام برد.

در ادامه به معرفی انواع سقف کاذب برای استخرهای سرپوشیده می پردازیم:

سقف کاذب ساده

سقف های پی وی سی یکی از ساده ترین انواع سقف کاذب برای استخر به شمار می روند. این نوع سقف از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و همچنین ضربه برخوردار می ‌باشد. اگر به دنبال گزینه ای ارزان قیمت برای استخرهای بزرگ و عمومی هستید، سقف کاذب ساده را انتخاب کنید.

سقف کشسان استخر

سقف کشسان یکی از مدرن ترین انواع پوشش برای سقف استخرهای سرپوشیده به شمار می رود. جنس این نوع سقف از پارچه پی وی سی می باشد. از مزایای آن می توان به مقاومت در برابر نم و رطوبت و تغییرات دمایی و همچنین انعطاف پذیری بالا اشاره کرد.

این سقف کاذب که در مدل ها، رنگ ها و طرح های متنوعی عرضه و اجرا می شود یکی از انواع سقف دکوراتیو می باشد. برای نصب سقف کشسان که از داخل روی سقف اصلی نصب می شود، نیاز به یک زیرساخت فلزی دارد. سپس روکش طرح دار یا ساده با توجه به انتخاب مشتری روی آن قرار می گیرد.

سقف کناف استخر

سقف کناف یکی دیگر از گزینه های رایج برای استخرهای سرپوشیده می باشد. برای نصب آن باید یک شبه فلزی روی سقف اصلی ساخته شود و سپس تایل ها به صورت جداگانه در کنار هم ردیف شوند. از مزایای این نوع سقف می توان به امان پنهان ساختن تاسیسات در زیر سقف و دسترسی به آن در صورت لزوم اشاره کرد.

آسمان مجازی استخر

آسمان مجازی یکی از زیباترین انواع پوشش برای سقف استخر خانگی و ویلا می باشد. به منظور نصب این نوع سقف ابتدا با توجه به بودجه و سلیقه خود یک طرح با رنگ دلخواه انتخاب نموده و روی سقف اصلی همراه با نور پردازی قرار می گیرد. در مرحله بعد باید از ورق های پلکسی استفاده شود.

چرا که هم نور را به خوبی از خود عبور می دهند و هم از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه برخوردار هستند. تنها ایراد سقف مجازی استخر، عدم امکان دسترسی به سیم کشی و تاسیسات آن می باشد.

سقف استخر شیشه ای

اگر می خواهید یک نوع پوشش سقف استخر لاکچری نصب کنید، سقف های شیشه ای و آینه ای بهترین گزینه برای شما می باشند. در واقع با استفاده از شیشه های سکوریت با قطر زیاد نه تنها استخر خانگی یا ویلا را زیباتر می سازید، بلکه باعث ورود روشنایی به فضای داخلی خواهید شد. از آنجایی که این شیشه ها معمولا به شکل تایل های جداگانه در کنار هم قرار می گیرند، تعویض یا باز و بسته کردن آن آسان است.

سقف استخری پلی کربنات

سقف های پلی کربنات را می توان به صورت متحرک یا ثابت برای استخر باغ و ویلا نصب نمود و در صورت لزوم آن را باز یا بسته کرد. سقف استخری پلی کربنات را اغلب به عنوان پوشش سقف استخر باغ و ویلا بکار می برند.

این نوع استخرها معمولا روباز هستند و سقف پلی کربنات بهترین گزینه برای آن به شمار می رود. از مزایای ورق های پلی کربنات می توان به انعطاف پذیری بالا، قالیت فرم دهی، شفافیت بالا و در نتیجه عبور نور اشاره کرد.

انواع سقف کاذب استخر

دلیل استفاده از سقف کاذب در استخر

همانطور که می دانید در استخر با رطوبت و دمای بالا سر و کار داریم. بنابراین برای نصب استخر باید مصالحی استفاده شود که در برابر این دما و رطوبت بالا مقاوم باشد. بکار بردن گچ در سقف استخر انتخاب مناسبی نیست. چرا که باعث ایجاد قارچ و باکتری می‌شود و سلامت افراد را تهدید می کند. یکی از بهترین گزینه ها برای کاور کردن استخر، سقف کاذب به ویژه کناف ضد آب است. این نوع سقف مانند یک عایق حرارتی و صوتی در استخر و محیط‌ های مرطوب عمل می کند و از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردار است.

از طرف دیگر با بکار بردن سقف کاذب در استخر، نیازی به تمیز کردن دائمی آن نخواهد بود. از نظر زیبایی شناسی هم سقف های کاذب بهترین گزینه هستند. زیرا با نور پردازی حرفه ای می توان به جذابیت محیط افزود. چرا استفاده از کاور سقف کاذب افزایش یافته است؟ در واقع این انوع سقف ها مزایای متعددی دارند که عبارتند از:

  • جلوگیری از تخریب سقف اصلی بر اثر بارش باران و برف
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی و بهبود عایق بندی سقف
  • زیباسازی فضای استخر
  • امکان دسترسی به تاسیسات و سیم کشی داخل سقف
  • عدم استفاده از مصالح ساختمانی و کاهش وزن سقف
  • پنهان ساختن تجهیزات به کار رفته در سقف
  • اجرای سریع و آسان

کاربرد سقف کاذب استخر سرپوشیده

سقف استخر کاذب کاربردهای مختلفی دارد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

سقف استخر ویلا

به عنوان یکی از کاربردهای سقف کاذب می توان به ساخت سقف استخر ویلا اشاره کرد. این استخرهای سرپوشیده باید در برابر نم و رطوبت مقاوم باشند و زیبا نیز به نظر برسند. از این رو در انتخاب متریال آن باید به این موارد توجه کنید. به منظور انتخاب کاور سقف استخر ویلا بهتر است به دکوراسیون داخلی و همچنین میزان نور محیط توجه کنید. هر چقدر محیط کوچک تر باشد، باید از رنگ های روشن تر و نور پردازی حرفه ای تر استفاده شود.

سقف استخر خانگی

در صورتی که می خواهید محیط لاکچری برای استخر خانه خود ایجاد کنید، بهتر است از سقف شیشه ای استفاده نمایید. هر چند خرید و اجرای پوشش سقف پلی کربنات و شیشه ای می تواند پر هزینه باشد، اما فضای زیبایی ایجاد می کند. اگر به دنبال پوشش سقف مقرون به صرفه تری هستید، باید گزینه های دیگر را انتخاب کنید.

سقف استخر باغ

از آنجایی که استخرهای موجود در باغ  معمولا روباز هستند، در فصل زمستان نمی توان از آن استفاده کرد. اما در صورتی که کاور سقف استخر نصب شود، در فصول سرد سال نیز کارایی خواهند داشت. بنابراین شما می توانید یکی از انواع سقف های ثابت یا متحرک را برای سقف استخر باغ خود انتخاب نمایید.

کاربرد سقف کاذب استخر سرپوشیده

بهترین پوشش سقف استخر

سقف استخر باید یک سری ویژگی های کلی داشته باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • متریال سقف استخر باید در مقابل نم و رطوبت مقاوم باشند. در غیر این صورت ممکن است بر اثر رطوبت سقف تغییر شکل سقف یابد و تخریب شود.
  • پوشش سقف استخر ثابت باید به گونه ای طراحی شود که امکان دسترسی به تاسیسات و سیم کشی برق در شرایط ضروری وجود داشته باشد.
  • پوشش سقف استخر باید به گونه ای انتخاب شود که افزایش و کاهش دما فشاری به سازه وارد نکند. در غیر این صورت سقف به مرور زمان آسیب خواهد دید.
  • سعی کنید مصالحی را برای سقف استخر به کار ببرید که باعث زیباتر به نظر رسیدن فضای استخر شود.
  • به منظور افزایش استحکام سازه باید از متریالی با وزن کم و کیفیت بالا استفاده شود. در غیر این صورت می تواند به بنا بار اضافی وارد کند و به مرور زمان آسیب ببیند.

شما می­توانید از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۸۵۹۸۶۵۰ با ما تماس بگیرید و از راهنمایی و مشاوره کارشناسان متخصص گروه برکه در کلیه خدمات مربوط به استخر همچون رنگ زدن انواع استخرها بهره ببرید و پاسخ سوال خود را بگیرید که چه رنگی برای استخر مناسب است؟

قیمت پوشش سقف استخر

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی پوشش سقف استخر، هزینه متریال و البته اجرای آن است. شما می توانید با تحقیق در این زمینه و دریافت مشاوره رایگان از مجموعه برکه، سقف استخر ارزان با کیفیت مناسب را تهیه نمایید. قیمت سقف متحرک و ثابت استخر تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که منجر به کاهش و افزایش قیمت آن می ‌شود، ابعاد سقف است.

پوشش سقف می‌تواند در انواع مختلف با طرح و رنگ های متنوع تولید می‌شود. طبیعتا قیمت مدل های مختلف به دلیل داشتن کیفیت و استاندارد متفاوت با یکدیگر یکسان نخواهد بود. همچنین نوع متریال به کار رفته در ساخت پوشش و کیفیت مواد در تعیین قیمت اهمیت دارند.

کاربرد سقف کاذب استخر سرپوشیده

جمع بندی

همانطور که گفتیم نمی توان از گچ برای پوشش سقف استخر استفاده کرد. چرا که در برابر نم و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار نیست. از این رو باید متریال مدرن تر، زیبا تر و مقاوم تری به این منظور بکار برد. در این مقاله به توضیح انواع پوشش سقف استخر پرداختیم.

اگر به دنبال دریافت خدمات مربوط به سقف استخر هستید، از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. مجموعه برکه علاوه بر خدمات آب بندی استخر به شما عزیزان در زمینه اجرای پوشش سقف استخر در طرح ها و رنگ های مختلف نیز خدمت رسانی می کند. برای اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید.

انواع پوشش سقف استخر بر اساس عملکرد به چند دسته تقسیم می شوند؟

انواع پوشش سقف استخر بر اساس عملکرد به سقف متحرک و ثابت تقسیم می شوند.

سقف استخر کاذب چه کاربردهایی دارد ؟

می توان از این نوع سقف برای سقف استخر خانگی، سقف استخر ویلا و یا باغ استفاده نمود.

مزایای سقف کاذب استخر چیست؟

جلوگیری از تخریب سقف اصلی بر اثر بارش باران و برف، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و بهبود عایق بندی سقف، زیباسازی فضای استخر، امکان دسترسی به تاسیسات و سیم کشی داخل سقف، عدم استفاده از مصالح ساختمانی و کاهش وزن سقف، پنهان ساختن تجهیزات به کار رفته در سقف، اجرای سریع و آسان.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 45

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *