loader image

عایق حرارتی بندرعباس

خانه | خدمات عایق حرارتی | عایق حرارتی بندرعباس

عایق حرارتی بندرعباس

عایق حرارتی بندرعباس یکی از مهمترین مصالح و مواد در ساخت و ساز است. وجود این مواد از انتقال حرارت از یک محیط به محیط دیگر جلوگیری می‌کند. عایق‌های حرارتی مد نظر خود را می‌توانید از طریق مراجعه به سایت برکه فراهم کنید. مجموعه مهندسی و تخصصی که در حوزه خدمات و محصولات مربوط به آب و ساختمان و تاسیسات فعالیت داشته و خدمات متنوعی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

شما می‌توانید خدمات مربوط به طراحی و ساخت، نگهداری و تعمیرات، آب‌بندی استخر، پشت بام، نما، سونا، جکوزی، عایق کاری ساختمان، خرید کناف عایق حرارتی و اسپری و چسب عایق حرارتی و…. را از این مجموعه و گروه مهندسی دریافت کرده و از کیفیت خدمات دریافت شده و قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن‌ها اطمینان خاطر کافی داشته باشید.

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره یکی از محصولات این شرکت، یعنی عایق حرارتی بندرعباس، خواهیم پرداخت و برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات و انواع و موارد کاربرد آن‌ها را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عایق حرارتی اصفهان، بندرعباس و سایر استان ها هستید با ما همراه باشید.

تماس با برکه

نقش و اهمیت عایق‌ های حرارتی

همان‌طور که می‌دانید موارد زیادی وجود دارند که آسایش ساکنین یک خانه را فراهم می‌سازند. یکی از مهمترین این موارد، تنظیم درجه حرارت محیط و گرمای مناسب خانه است. در حال حاضر برای دستیابی به این هدف از مواد و مصالح زیادی استفاده می‌شود و عایق حرارتی یکی از بهترین این گزینه‌ها است.

این محصولات می‌توانند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کرده و جلوی هدر رفت گرما و حرارت را بگیرند. عایق حرارتی بندرعباس نقش بسیار موثری هم در حفظ محیط زیست داشته و به پایداری آن کمک می‌کند. بسیاری از افراد بر این باورند که عایق کاری یک سازه از لحاظ حرارتی، هزینه‌های بسیار زیادی را به آن‌ها تحمیل خواهد کرد و لذا استفاده از آن مقرون به صرفه نیست.

نقش و اهمیت عایق‌ های حرارتی

در حالی که این گمان صحیح نبوده و هزینه‌های پرداخت شده بابت عایق کاری حرارتی یک ساختمان، به دلیل صرفه جویی فراوان در مصرف انرژی، جبران خواهد شد. با عایق حرارتی بندر عباس نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا برای قبض‌های خود را نخواهید داشت. از سوی دیگر با کمک این مصالح در فصل گرم تابستان داخل ساختمان خنک بوده و در فصول سرد سال نیز ساختمانی گرم خواهید داشت.

نکات و ویژگی‌ های عایق حرارتی بندرعباس

عایق حرارتی بندر عباس علاوه بر داشتن خاصیت عایق بودن در برابر گرما، در برابر آتش و آتش سوزی هم از خود مقاومت نشان می‌دهد. چراکه در ساختار آن از مواد اولیه و ترکیبات کند سوز استفاده شده است. با این حال پیش از خرید این محصولات باید به نکاتی توجه کرده و ویژگی‌های  مهم آن‌ها را نیز در نظر بگیرید.

برای نمونه حواستان به دمای محیط خود باشد و شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت را نیز به دقت بررسی کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های عایق حرارتی بندرعباس، ضخامت است. ضخامت این مصالح باید به اندازه‌ای باشد تا بتوانند از هدر رفت گرما و انرژی جلوگیری به عمل آورند.

عایق حرارتی بندرعباس که شامل عایق حرارتی پلی استایرن، پلی یورتان و …است از مقاومت فشاری بالایی نیز برخوردار شده و مقاومت آن در برابر آب و رطوبت قابل توجه است. این محصولات در برابر رشد قارچ و کپک و تکثیر آن‌ها نیز از خود حفاظت به عمل می‌آورند. از این محصولات می‌توانید در دیوارها و سقف‌ها به ویژه دیوارهای بیرونی خانه که محل آمد و رفت گرما است استفاده کنید.

نکات و ویژگی‌ های عایق حرارتی بندرعباس

انواع عایق حرارتی بندر عباس

در حال حاضر تولید کنندگان انواع مختلفی از عایق‌های حرارتی را طراحی و تولید کرده و با ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فرد همچون عایق حرارتی مخازن، عایق حرارتی نما و … به بازار مصرف ارائه می‌دهند. پس شما می‌توانید با توجه به این ویژگی‌ها و بر اساس نوع مصارف خود و کاربرد در دیواره، سقف، کف و…. محصول مناسب را برای خرید در نظر بگیرید. در ادامه انواع عایق حرارتی بندر عباس معرفی شده‌اند.

عایق پشم سنگ

پشم سنگ را می‌توان یک نوع عایق معدنی به شمار آورد که ویژگی اصلی آن مقاومت حرارتی بسیار بالا است. این محصولات با استفاده از سنگ بازالت به وجود می‌آیند که خود در اثر فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد شده است. از آنجایی که این محصول از مقاومت حرارتی بسیار بالایی برخوردار شده می‌توانید از آن به عنوان عایق گرما در پالایشگاه‌ها و یا نیروگاه‌ها استفاده کنید و از طریق آن به عایق کاری لوله‌ها و مخازن وسیع دست بزنید.

در فرایند ساخت و ساختار عایق حرارتی پشم سنگ از مواد و ترکیباتی استفاده شده که می‌توانند گرمای تا حدود ۷۵۰ درجه سانتیگراد را تحمل کنند. به همین دلیل به این محصول عایق کند سوز نیز گفته می‌شود.

  • شما می‌توانید علاوه بر استفاده از این محصول به عنوان یک عایق حرارتی، به عنوان عایق صوتی نیز استفاده کرده و آن را برای عایق کاری مکان‌های شلوغ به کار گیرید. این محصول نقش قابل توجهی در جذب آب و رطوبت دارد. پس امکان رشد و رویش قارچ و کپک را به حداقل ممکن می‌رساند.

عایق پشم شیشه

شاید تاکنون نام عایق حرارتی پشم شیشه را شنیده و یا از این محصولات در مصارف مختلف استفاده کرده باشید. این عایق را با ذوب شیشه به وجود می‌آورند و طی فرایندهایی به الیاف شیشه تبدیل می‌کنند.

الیاف به کار رفته در ساختار این عایق حرارتی بندر عباس، می‌تواند هوا را محبوس کرده و از انتقال آن به بیرون پیشگیری به عمل آورد. از این عایق می‌توانید علاوه بر حفظ حرارت و گرما به عنوان یک عایق صوتی نیز استفاده کنید.

عایق حرارتی پشم شیشه از وزن بسیار کمی برخوردار شده و می‌توانید از آن در سازه‌هایی استفاده کنید که سبک سازی در آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. این عایق معایبی نیز دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ایجاد حساسیت پوستی است. از سوی دیگر این عایق حرارتی نمی‌تواند در برابر رطوبت و آب از خود حفاظت کند.

انواع عایق حرارتی بندر عباس

عایق الاستومری

به عایق‌های حرارتی الاستومری، عایق پتویی نیز گفته می‌شود. این عایق موارد کاربرد فراوانی داشته و محبوبیت آن هم بسیار بالا است. تولید کنندگان در فرایند ساخت و ساختار عایق حرارتی الاستومری از مواد غیر سمی استفاده کرده و محصولی دوستدار محیط زیست به وجود می‌آورند.

به همین ترتیب عایق حرارتی بندر عباس از نوع الاستومری، هیچگونه آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد ساخت و برای سلامت انسان‌ها خطری ایجاد نخواهد کرد. در حالت معمول از این محصول در لوله‌ها و یا کانال‌های انتقال هوا استفاده می‌کنند.

برخی از مهمترین ویژگی‌های این عایق عبارتند از: فرایند نصب ساده و مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت. عایق‌های حرارتی الاستومری در برابر آلودگی‌هایی از قبیل گرد و غبار نیز از خود مقاومت نشان داده و می‌توانند در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید نیز از خود حفاظت کنند.

با این حال نباید از معایب این نوع از عایق‌های حرارتی بندرعباس نیز غافل شوید که مهمترین آن‌ها قیمت و هزینه بالا است. این محصول نمی‌تواند به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار بگیرد و از این لحاظ عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

عایق ایزوهم

ایزوهم را می‌توان از دسته عایق‌های حرارتی چند منظوره به شمار آورد. این محصول قابلیت‌های بسیار زیاد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. شما می‌توانید برای مقاوم سازی سازه و یا مصرف بهینه سوخت از این عایق کمک بگیرید. عایق ایزوهم با استفاده از پلی استر توخالی طراحی شده و فناوری به کار رفته در ساختار آن هم نانو است.

این عایق حرارتی بندر عباس می‌تواند از نقل و انتقال حرارت جلوگیری به عمل آورده و به صورت همزمان از انتقال سر و صدا و رطوبت هم پیشگیری کند. این محصول از وزن سبکی برخوردار شده و لذا در ساخت و ساز موارد استفاده فراوانی دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم عایق حرارتی ایزوهم کند سوز بودن آن است. در واقع این محصول غیر قابل اشتعال بوده و علاوه بر آن حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند. مقاومت در برابر حشرات دیگر ویژگی این عایق است. برای نصب عایق ایزوهم و بهره‌برداری از آن هم نیازی به زیرسازی نخواهید داشت. این مصالح در برابر نور خورشید و اشعه‌های آن هم مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

عایق پلی استایرن

اگر به دنبال انتخاب و خرید عایق حرارتی بندرعباس هستید می‌توانید عایق‌های پلی استایرن را برای خرید در نظر بگیرید. چراکه از نوع عایق‌های بسیار سبک محسوب شده و رواج و استفاده فراوانی هم دارند. عایق‌های حرارتی پلی استایرن به شکل منبسط شده و یا اکسترود شده تولید می‌شوند و شما می‌توانید از آن‌ها برای کاربرد در دیوارها، کف و سقف یک ساختمان استفاده کنید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این عایق حرارتی بندرعباس، یکنواختی و یک دستی بالا است. پس می‌توانید به راحتی آن را برش دهید و امکان نصب آن در فضاهای مختلف را فراهم سازید. حتی این امکان را دارید که عایق‌های پلی استایرن را در خارج از ساختمان نصب نموده و مورد بهره‌برداری قرار دهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این عایق حرارتی پایداری بالا است و لذا امکان استفاده از آن در قالب‌گیری‌های متنوع وجود دارد. عایق حرارتی پلی استایرن از مقاومت بالایی در برابر رشد باکتری‌ها برخوردار شده و مقاومت آن در برابر جذب رطوبت و آب قابل توجه است.

این محصول را می‌توانند به راحتی حمل و نقل نموده و مورد استفاده قرار دهند. قیمت عایق حرارتی پلی استایرن نیز مناسب و مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و محصولی غیر سمی و قابل بازیافت است.

عایق پرلیت

عایق حرارتی بندرعباس را می‌توانید از نوع پرلیت انتخاب و خریداری کنید. این محصول از ویژگی‌های خاصی برخوردار شده است. برای نمونه رسانایی ضعیفی داشته و میزان سختی آن هم کم است. غیر قابل اشتعال و احتراق بودن آن نیز سبب می‌شود تا در صنایع مختلف از این عایق استفاده شود.

در حقیقت پرلیت یک ماده غیر قابل اشتعال محسوب شده و می‌تواند در دماها و حرارت‌های بالا ویژگی عایق بودن خود را حفظ کند. مقاومت در برابر حملات حشرات به ویژه موریانه از دیگر ویژگی‌های این محصول است. عایق‌های پرلیت پوسیده نشده اما مقاومت فشاری آن‌ها کم است.

از سوی دیگر بر سطح عایق پرلیت سوراخ‌هایی مشاهده می‌شود. به همین دلیل می‌تواند آب و رطوبت را به خود جذب سازد. پس این محصول برای مقاومت در برابر آب و رطوبت مناسب نخواهد بود. عایق‌های حرارتی پرلیت ممکن است به بروز مشکلات تنفسی کمک کنند.

عایق فوم پلی اورتان

اگر به دنبال یک گزینه عالی برای عایق کاری ساختمان خود هستید، می‌توانید عایق‌های فوم پلی اورتان را برای خرید در نظر بگیرید. این نوع عایق حرارتی بندرعباس با استفاده از گازهای غیر کلرو فلوئور و کربنی به وجود می‌آیند تا به کاهش اثرات مضر و خطرناک لایه اوزون مدد برساند.

عایق‌های حرارتی فوم پلی اورتان از وزنی نسبتاً سبک برخوردار شده‌اند و ضخامت آن‌ها نیز مناسب است. این نوع عایق‌ها می‌توانند در برابر آتش سوزی از خود حفاظت کنند.

عایق سلولزی

افرادی که قصد خرید عایق حرارتی بندرعباس دارند می‌توانند عایق‌های سلولزی را برای خرید در نظر بگیرند که از سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست برخوردار شده و خطر و آسیبی را متوجه آن نمی‌کنند. همان‌طور که می‌دانید سلولز با استفاده از کاغذهای بازیافت شده و یا مقوا به دست می‌آید و می‌تواند آسیب‌های ناشی از احتراق را به حداقل ممکن کاهش دهد.

مواد به کار رفته در ساختار عایق‌های حرارتی سلولزی بسیار فشرده هستند. به همین دلیل هوا و یا اکسیژن نمی‌تواند به درون آن‌ها نفوذ کند. وجود این ویژگی نیز کمک می‌کند تا آسیب‌های این عایق به حداقل برسد. به طور کلی سلولز را می‌توان مقاوم‌ترین عایق در برابر آتش سوزی به شمار آورد. با وجود این مزایا ممکن است استفاده از آن برای برخی از افراد حساسیت زا باشد.

موارد کاربرد عایق حرارتی بندرعباس

بهترین عایق حرارتی در بندرعباس

بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی ایران است که دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. این آب و هوا باعث می‌شود که ساختمان‌ها در تابستان گرم و در زمستان سرد شوند. استفاده از عایق حرارتی می‌تواند به کاهش اتلاف انرژی و بهبود شرایط آسایش در ساختمان‌ها کمک کند.

ضرورت استفاده از عایق حرارتی در بندرعباس

آب و هوای گرم و مرطوب بندرعباس باعث می‌شود که ساختمان‌ها در تابستان گرم و در زمستان سرد شوند. این امر باعث می‌شود که هزینه‌های انرژی افزایش یابد و شرایط آسایش در ساختمان‌ها کاهش یابد. استفاده از عایق حرارتی می‌تواند به کاهش اتلاف انرژی و بهبود شرایط آسایش در ساختمان‌ها کمک کند.

انتخاب بهترین عایق حرارتی در بندرعباس

برای انتخاب بهترین عایق حرارتی در بندرعباس، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. این عوامل عبارتند از:

  • نوع ساختمان: در ساختمان‌های مسکونی، عایق‌هایی با ضریب انتقال حرارتی پایین‌تر و قیمت مناسب‌تر مناسب‌تر هستند. در ساختمان‌های تجاری و صنعتی، عایق‌هایی با ضریب انتقال حرارتی پایین‌تر و مقاومت بالاتر در برابر آتش مناسب‌تر هستند.
  • شرایط آب و هوایی منطقه: در مناطق گرم و مرطوب، عایق‌هایی با ضریب انتقال حرارتی پایین‌تر مناسب‌تر هستند.
  • بودجه: قیمت عایق‌های حرارتی متفاوت است. بنابراین، باید عایقی را انتخاب کنید که با بودجه شما سازگار باشد.

با توجه به عوامل ذکر شده، بهترین عایق حرارتی برای بندرعباس عایقی است که دارای ضریب انتقال حرارتی پایینی باشد و در برابر آتش و رطوبت مقاوم باشد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، عایق پشم سنگ بهترین عایق حرارتی برای بندرعباس است. عایق پشم سنگ دارای ضریب انتقال حرارتی پایینی است و در برابر آتش و رطوبت مقاوم است.

عایق پشم سنگ در انواع مختلفی تولید می‌شود. عایق پشم سنگ رولی، عایق پشم سنگ پانلی، و عایق پشم سنگ لوله‌ای از انواع عایق پشم سنگ هستند که در بندرعباس موجود هستند.

استفاده از عایق حرارتی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند به کاهش اتلاف انرژی و بهبود شرایط آسایش در ساختمان‌ها کمک کند. اگر قصد دارید ساختمان خود را در بندرعباس عایق حرارتی کنید، بهتر است از عایق پشم سنگ استفاده کنید.

موارد کاربرد عایق حرارتی بندرعباس

موارد کاربرد عایق حرارتی بندرعباس بسیار متنوع است. شما می‌توانید از این محصولات در ساختمان‌ها به منظور حفظ دمای مطلوب استفاده کنید و انرژی را کاهش دهید. اجرای عایق حرارتی در مناطق گرمسیر و سردسیر از خدمات دیگر مجموعه برکه می باشد.

سیستم‌های مکانیکی سرمایشی و گرمایشی دیگر موارد کاربرد عایق حرارتی بندرعباس هستند. این سیستم‌ها می‌توانند گرما را در تاسیسات و لوله‌ها و کانال‌ها توزیع کنند. در سیستم تبرید یخچال‌ها، فضاپیماها و… نیز از عایق حرارتی بندرعباس استفاده می‌شود.

شما می‌توانید برای خرید عایق حرارتی و همچنین بهره مندی از خدماتی همچون عایق کاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان به تیم متخصص برکه مراجعه کرده و محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه خریداری کنید. همچنین مجموعه برکه آماده ارائه خدمت در کلیه استان ها همچون اجرای عایق حرارتی اهواز، تهران، مشهد و … می باشد.

قیمت عایق حرارتی بندرعباس چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت عایق حرارتی بندرعباس یک نرخ ثابت نبوده و با توجه به چند عامل از قبیل نوع این محصولات متفاوت است. از آنجایی که عایق کاری نقش مهمی در صرفه جویی در مصرف انرژی دارد هزینه آن مناسب و مقرون به صرفه است.

انواع عایق حرارتی کدام است؟

انواع مختلفی از عایق حرارتی بندرعباس وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عایق پشم سنگ، پشم شیشه، الاستومری، ایزوهم، پرلیت و.... اشاره کرد. این محصولات در انواع الیاف طبیعی، کنف، پنبه، پشم گوسفند، پوشال و... نیز طراحی و تولید می شوند.

موارد کاربرد عایق حرارتی بندرعباس چیست؟

ساختمان‌ها، سیستم‌های مکانیکی، تبرید، فضاپیما و.... از مهمترین موارد کاربرد این محصولات هستند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 53

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *