loader image

استخر برای چه کسانی ضرر دارد؟

خانه | خدمات برای استخر | استخر برای چه کسانی ضرر دارد؟

استخر برای چه کسانی ضرر دارد؟

ورزش هایی مانند شنا کردن فواید زیادی برای سیستم قلبی و عروقی، مشکلات‌ استخوانی، شادابی پوست و رفع اسپاسم دارد. اما مانند هر ورزش دیگری برای برخی افراد مناسب نیست. از طرف دیگر در استخر احتمال انتقال آلودگی و بیماری ها به دیگر افراد وجود دارد. بنابراین برخی از افراد باید از رفتن به استخر خودداری کنند. با برکه همراه باشید تا بدانید استخر برای چه کسانی ضرر دارد؟ و آیا استخر برای جنین ضرر دارد؟

استخر رفتن برای چه کسانی مضر است؟

مضرات شنا در استخر

هرچند شنا کردن مزایای متعددی دارد اما نباید از مضرات آن چشم پوشی کرد. در واقع شنا کردن گاهی می تواند باعث عفونت گوش، ریه و یا انتقال بیماری‌های پوستی ‌شود. مواد ضدعفونی کننده آب استخرها نیز در برخی موارد باعث ایجاد حساسیت های پوستی، خارش و التهاب می شوند.

یکی دیگر از مهم ترین مضرات استخر ایجاد عفونت واژینال در بانوان به دلیل وجود کلر در آب می باشد. بنابراین برای جلوگیری از عفونت واژن باید از سالم بودن آب استخر اطمینان حاصل کنید.

پس از شنا باید بدن را به طور کامل خشک نموده و لباس های خود را به کمک آفتاب و اتو ضد عفونی کنید. استخر و جکوزی گاهی برای پسر بچه‌ها و مردان جوان نیز ضرر هایی دارد. چرا که دمای بیضه‌ها بالا رفته و احتمال عقیم شدن آن ها وجود دارد.

عفونت‌های قارچی و باکتریایی و خشک شدن پوست نیز یکی از عوارض شنای زیاد در استخر می باشد. ماندن طولانی در استخر همچنین می تواند بیماری‌های تنفسی مثل سرفه خشک، تنگی نفس و آلرژی‌های تنفسی را تشدید کند.

خشکی چشم، ایجاد ترشحات در ناحیه بینی و گوش هم از دیگر عوارض زیاد ماندن در استخر هستند. بنابراین سعی کنید مدت زمان کم تری را در استخر سپری کنید.

اگر تمایل دارید تا درخصوص تخلیه آب استخر بر اثر لجن بستن و استفاده از آن برای آبیاری درختان اطلاعاتی کسب کنید پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله ” لجن استخر برای درخت” بپردازید.

تماس با برکه

استخر برای چه کسانی ضرر دارد؟

همانطور که گفتیم، شنا کردن یکی از ورزش‌های آبی پرطرفدار است که برای رفع اسپاسم‌ عضلانی، تقویت سیستم قلبی و عروقی، شادابی پوست و غیره توصیه می‌شود. اما شنا کردن در استخر برای بعضی از افراد ممنوع است. در ادامه به بررسی افرادی که باید از رفتن به استخر خودداری کنند، می پردازیم:

ترس از آب یا آکوافوبیا

برخی افراد به خصوص کودکان نسبت به شنا کردن فوبیای شدیدی دارند. این افراد معمولا کنترل عصبی خود را در استخر از دست داده و با استرس زیادی که دارند، نظم استخر را بر هم می زنند. ترس شدید گاهی منجر به حملات عصبی می شود که می تواند عواقب بدی برای سلامت روان آن ها داشته باشد.

بنابراین اگر به آکوافوبیا یا ترس از آب مبتلا هستید، باید ابتدا زیر نظر پزشک و مشاور برای غلبه بر فوبیای خود درمان شوید. اما در صورتی که ترس شدیدی ندارید، می توانید به کمک یک مربی حرفه ای به مرور زمان بر ترس خود غلبه کنید.

ناراحتی های پوستی

گاهی رفتن به استخر تنها برای خود شخص مبتلا به بیماری پوستی ضرر دارد. اما در برخی موارد، نه تنها سلامتی خودش بلکه سلامتی دیگران را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

گروه اول معمولا افرادی هستند که بیماری ‌های پوستی غیر واگیر دارند. مانند کسانی که بدن آن ها جوش‌ و آکنه دارد و یا به تاول ‌های خودایمنی مبتلا هستند. این افراد نباید قبل از بهبودی کامل به استخر بروند و پوست خود در معرض انواع آلودگی قرار دهند. در غیر این صورت، امکان خشکی پوست و یا عفونت تاول ‌ها وجود دارد.

اما برخی بیماری‌های پوستی مانند انواع قارچ‌ پوستی، زگیل، تبخال، مولوسکوم و غیره واگیردار هستند. بنابراین در صورت ابتلا به چنین بیماری هایی، رفتن به استخر توصیه نمی شود. این کار نه ‌تنها وضعیت سلامت شما را به خطر می ندازد بلکه بیماری را به دیگران نیز انتقال خواهید داد.

بیماری های قلبی و عروقی

شنا کردن در استخر و یا استفاده از سونا و جکوزی، می تواند منجر به افزایش فشار خون در بدن می‌شود. اگر مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستید، رفتن به استخر می‌تواند به قلب شما فشار وارد کند. همچنین بیماری‌هایی مثل آسم و تنگی ‌نفس به دلیل رطوبت بالا در استخر یا سونا می تواند تشدید شود. بنابراین در صورت داشتن علائم بیماری های قلبی و عروقی، قبل از استخر رفتن با دکتر خود مشورت کنید.

بیماری های گوش

اگر به بیماری های مربوط به گوش مبتلا هستید، نباید تا بهبودی کامل به استخر بروید. در شرایطی که پرده گوش آسیب ‌دیده باشد، احتمال عفونت آن در استخر وجود دارد. این مسئله تنها به خود شخص آسیب نمی زند بلکه می تواند باعث انتقال عفونت به دیگران شود. توجه داشته باشید که حتی گوش‌گیرهای مخصوص نمی‌تواند مانع ورود آب به گوش شود.

در صورت انجام جراحی های زیبایی

معمولا افرادی که عمل‌ زیبایی انجام می دهند، تا مدتی بعد از عمل امکان رفتن به استخر را ندارند. به عنوان مثال، بعد از انجام عمل زیبایی بینی بهتر است تا پایان دوران نقاهت از رفتن به استخر پرهیز کنید.

بنابراین حدود 4 تا 6 هفته بعد از عمل ریموپلاستی می توان فعالیت های ورزشی از جمله شنا ردن را از سر گرفت. مراجعه به استخر بعد از کاشت مو هم می‌تواند بر نتیجه نهایی تاثیر بگذارد. بنابراین باید به پوست و مو برای ترمیم، زمان کافی بدهید و حداقل به یک ماه بعد از کاشت مو شنا نکنید.

بیماری های دیگر

در صورتی که علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره را دارید، نباید برای بهبودی وضعیت سرماخوردگی خود به سونای عمومی یا استخر بروید. برخی افراد، عدم اختیار دفع دارند و در چنین شرایطی نباید به استخر بروند. در غیر این صورت، ممکن است سلامتی دیگران را به خطر بیاندازند.

اگر می خواهید بدانید که آیا استخر برای روماتیسم خوب است یا خیر پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله “استخر برای روماتیسم خوبه” بپردازید تا پاسخ سوال خود را پیدا کنید.

چه کسانی به استخر نروند؟

در هفته چند بار استخر برویم؟

باید بدانید هر روز شنا کردن در استخر، احتمال ابتلا به بیماری های قارچی و عفونی را افزایش می‌دهد. همچنین در برخی موارد ممکن است عملکرد دستگاه گوارش را دچار اختلال کند. از این رو، نباید هر رو به استخر بروید. البته این مسئله به هدف شما از رفتن به استخر دارد. در صورتی که ورزشکار حرفه‌ای باشد، طبیعتا  نیاز به تمرینات روزانه در استخر دارید. اما اگر برای تفریح یا سلامتی به استخر می روید، لزومی ندارد هر روز به استخر بروید.

به طور کلی، بهتر است برای حفظ سلامتی و تناسب اندام 2 تا 3 بار در هفته به آبتنی در استخر بپردازید. اما اگر می خواهید سطح خود را در این زمینه افزایش دهید، می‌توانید تعداد دفعات مراجعه به استخر را بیشتر در نظر بگیرید.

اگر علاقه مند به آشنایی با روش ضدعفونی استخر با کلر هستید پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله ” خواص کلر برای استخر” بپردازید تا هر آنچه لازم است در خصوص کلر و خواص آن بدانید.

جمع بندی

برخی فعالیت های بدنی مانند شنا کردن به دلایلی برای یک سری افراد ممنوع می باشد. کسانی که نباید به استخر بروند عبارتند از افراد با ناراحتی‌های پوستی، قلبی و عروقی و افراد با علائم سرماخوردگی و غیره. در صورتی که در چنین شرایطی به استخر بروید، نه تنها سلامتی خود بلکه دیگران را به خطر خواهید انداخت.

برای استفاده از سونا و جکوزی نیز یک سری محدودیت برای افراد مبتلا به بیماری واریکوسل وجود دارد. در این مقاله به بررسی افرادی می پردازیم که شنا کردن در استخر برای آن ها مضر است. مجموعه برکه علاوه بر خدمات آب بندی استخر به شما عزیزان در زمینه های مربوطه نیز مشاوره رایگان می دهد. برای دریافت خدمات همین حالا با ما تماس بگیرید.

برای دریافت پاسخ این سوال که “آیا استخر برای سرماخوردگی خوب است” به مطالعه مقاله مربوطه بپردازید.

برای جلوگیری از عفونت واژن چه باید کرد؟

برای جلوگیری از عفونت واژن باید از سالم بودن آب استخر اطمینان حاصل کنید. پس از شنا باید بدن را به طور کامل خشک نموده و لباس های خود را به کمک آفتاب و اتو ضد عفونی کنید.

رفتن به استخر برای افرادی که به تاول های خودایمنی مبتلا هستند، چه ضرری دارد؟

عفونت تاول ‌ها

در شرایطی که پرده گوش آسیب ‌دیده باشد، شنا کردن چه آسیبی به شخص وارد می کند؟

احتمال عفونت پرده گوش وجود دارد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 43

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *