loader image

آیا استخر برای سرما خوردگی خوب است؟

خانه | خدمات برای استخر | آیا استخر برای سرما خوردگی خوب است؟

آیا استخر برای سرما خوردگی خوب است؟

سرماخوردگی اغلب با علائمی مانند گرفتگی و آبریزش بینی، تب خفیف، گلودرد، بدن درد خفیف، سرفه، عطسه، آبریزش چشم و دشواری در تنفس، به ویژه در حین ورزش همراه است. این عوارض عملكرد شما در شنا را تحت تاثیر قرار می دهد. با برکه همراه باشید تا بدانید آیا استخر برای سرماخوردگی خوب است؟

استخر و تاثیر آن بر سرما خوردگی

استخر و تاثیر آن بر سرما خوردگی

سرماخوردگی ها برای همه افراد علائم یکسانی ندارد و به سطح آمادگی بدنی شما بستگی دارد. این بیماری ویروسی معمولا با علائمی مانند سردرد، گلودرد، انسداد بینی و سرفه خود را نشان می دهد. همچنین می تواند باعث شود که به طور کلی احساس خستگی و ضعف کنید.

اگر درد در قفسه سینه یا بدن خود احساس می‌کنید و علائم سرما خوردگی دارید، بهتر است تا قبل بهبودی کامل از شنا کردن خودداری کنید. زیرا این علائم نشان می ‌دهد که بدن شما تحت فشار است با ویروس مبارزه می کند.

برخی بر این باورند شنا کردن می ‌تواند باعث احساس بهتری هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا شود و مانند یک دوش آب گرم به رفع گرفتگی سر و بینی کمک می‌کند. اما بهتر است در صورت بروز بیماری‌های واگیردار مانند آنفولانزا و سرماخوردگی از رفتن به استخر خودداری کند.

در چنین شرایطی باید در خانه استراحت کنید تا از سرایت عفونت به دیگران جلوگیری شود. رفتن به استخر نه تنها بیماری را تشدید می کند، بلکه باعث انتقال بیماری به سایر افراد خواهد شد. از طرف دیگر، کلر می تواند باعث تحریک مجاری بینی شود.

تماس با برکه

آیا استخر برای سرما خوردگی خوب است؟

همانطور که می دانید، هنگام سرماخوردگی دچار کمبود انرژی می شویم. چرا که بدن انرژی زیادی برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی بکار می برد. در صورتی که در این شرایط به ورزش هایی مثل شنا بپردازیم، بدن انرژی لازم برای مبارزه با بیماری را نخواهد داشت. بنابراین باید هنگام شنا کردن از بدن خود انتظارات واقع‌ بینانه داشته باشید.

چنانچه علائم سرماخوردگی شدید را ندارید، می توانید از ورزش هایی مثل شنا لذت ببرید. اما باید مطمئن شوید که بدن خود را بیش از اندازه خسته نکنید و آن را هیدراته نگه دارید.

اما باید بدانید که آنفولانزا واگیردار است و باید یک هفته استراحت کنید. بنابراین اگر به سرماخوردگی شدید یا آنفولانزا مبتلا شده ‌اید، به استخر نروید. چون نه تنها سلامت شما بلکه سلامت دیگران را نیز به خطر می اندازید. در ادامه به بررسی برخی علائم سرماخوردگی و ارتباط آن با شنا کردن می پردازیم.

انسداد مجاری بینی

در صورتی که هنگام شنا کردن بینی شما دچار گرفتگی باشد، نمی توان از ورزش کردن لذت برد. در واقع گرفتگی بینی یکی از مهم ‌ترین علائم سرماخوردگی است. در چنین شرایطی نباید خود را خسته کنید و اگر نمی توانید به راحتی نفس بکشید، فعالیت بدنی را متوقف کنید.

گوش درد

باید بدانید که تجمع مایعات در پشت گوش می ‌تواند تعادل شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین در صورتی که با علائم سرماخوردگی مانند گوش درد روبرو شدید، نباید به استخر بروید. در واقع انجام فعالیت‌ هایی مانند شنا یا حمام که باعث ورود مایعات به داخل گوش می‌ شوند، می تواند برای سلامت شما خطرناک باشد. اگر گوش درد شدید ندارید، استفاده از گوش ‌گیر هنگام شنا کفایت می کند.

گلو درد

گلودرد یکی دیگر از علائم سرماخوردگی است که در صورت شدید بودن می تواند مانع رفتن شما به استخر شود. این مشکل اگر همراه با آبریزش بینی و ترشحات گلو باشد، می تواند سلامت دیگران را نیز تهدید کند. اما در صورت شدید نبود معمولا مانع ورزش کردن نمی ‌شود. کافیست بدن خود را هیدراته نگه دارید تا گلودرد کاهش پیدا کند.

تب

دمای بدن هنگام سرماخوردگی به دلیل مبارزه با ویروس افزایش می یابد. در چنین شرایطی که دمای بدن در هنگام تب بالا می باشد،  ورزش نیز باعث افزایش آن می شود. در نتیجه استرس زیادی به بدن وارد شده و سرعت بهبودی کاهش پیدا می کند.

سرفه‌

سرفه‌ ای که همراه با ترشحات گلو باشد، با شنا کردن بدتر خواهد شد. در واقع شما با شنا کردن هنگام سرماخوردگی به ریه و قلب خود فشار وارد می کنید و این مسئله منجر به مشکلات قلبی می شود. همچنین ترشحات گلو شما می تواند در آب به شناگران بیماری ار منتقل کند. پس در این شرایط از ورزش کردن خودداری کنید.

اگر می خواهید بدانید که آیا استخر برای روماتیسم خوب است یا خیر پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله “استخر برای روماتیسم خوبه” بپردازید تا پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

تاثیر سونا بخار بر سرماخوردگی

تاثیر سونا بخار بر سرماخوردگی

آیا سونا بخار برای سرماخوردگی خوب است؟ در واقع رفتن به سونا بخار در طول دوره سرماخوردگی، توصیه نمی شود. چرا که نه تنها به خودتان بلکه به دیگران هم آسیب خواهید زد. بدن به دلیل گرما و در نتیجه تعریق، مایعات زیادی را از دست می‌دهد.

بنابراین هنگامی که با نشانه های سرماخورگی یا آنفولانزا روبرو شدید، باید بدن خود را هیدراته نگه دارید. سعی کنید به اندازه کافی مایعات بنوشید. نوشیدنی‌ هایی مثل آب، نوشیدنی‌های الکترولیتی و نوشیدنی‌های گرم مثل شیره عسل می توانند به بهبود گلودرد، کاهش خستگی و حفظ انرژی کمک کنند.

افرادی که علاوه بر سرماخوردگی، مشکلات قلبی یا دیابت دارند، هنگام استفاده از سونا باید یک سری نکات را در نظر بگیرند. در واقع باید به تدریج بدن خود را تغییرات دمایی تطبیق دهند و در استفاده از سونا تعادل را رعایت کنند.

چنانچه مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا باشید، رفتن شما به سونا بخار می تواند منجر به انتقال عفونت به دیگران شود. از آنجایی که امکان گسترش ویروس‌ سرماخوردگی در مکان گرم و مرطوب مثل سونا و حمام بخار وجود دارد، باید در چنین شرایطی از رفتن به آنجا خودداری کنید.

جمع بندی

شنا کردن می تواند در پیشگیری از بیماری‌ ها نقش اساسی داشته باشد. در شرایط نرمال رفتن به استخر باعث تقویت سیستم ایمنی و در نتیجه مبارزه با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی می شود. اما آیا استخر برای سرماخوردگی خوب است؟ در این مقاله به بررسی تاثیر شنا کردن و سونای بخار بر سرماخوردگی پرداختیم. مجموعه برکه علاوه بر خدمات آب بندی استخر به شما عزیزان در زمینه های مربوطه نیز مشاوره رایگان می دهد. برای دریافت خدمات و پاسخ این سوال که استخر برای چه کسانی ضرر دارد همین حالا با ما تماس بگیرید.

آیا سونا بخار برای سرماخوردگی خوب است؟

در واقع رفتن به سونا بخار در طول دوره سرماخوردگی، توصیه نمی شود. چرا که نه تنها به خودتان بلکه به دیگران هم آسیب خواهید زد. بدن به دلیل گرما و در نتیجه تعریق، مایعات زیادی را از دست می‌دهد.

چرا هنگام تب ناشی از سرماخوردگی نباید به استخر برویم؟

دمای بدن هنگام سرماخوردگی به دلیل مبارزه با ویروس افزایش می یابد. در چنین شرایطی که دمای بدن در هنگام تب بالا می باشد، ورزش نیز باعث افزایش آن می شود. در نتیجه استرس زیادی به بدن وارد شده و سرعت بهبودی کاهش پیدا می کند.

در صورت ابتلا به مشکلات قلبی و دیابت باید چگونه از استخر استفاده کنیم؟

افرادی که علاوه بر سرماخوردگی، مشکلات قلبی یا دیابت دارند، باید به تدریج بدن خود را تغییرات دمایی تطبیق دهند و در استفاده از سونا تعادل را رعایت کنند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد امتیاز : 61

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *