loader image

استخر برای روماتیسم خوبه؟

خانه | خدمات برای استخر | استخر برای روماتیسم خوبه؟

استخر برای روماتیسم خوبه؟

زمانی که مفاصل شما درد می کند و سطح انرژی شما پایین است، احتمالا تمایلی به ورزش کردن نداشته باشید. اما باید بدانید ورزش برای سلامتی شما اهمیت زیادی دارد. و اگر به آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی مبتلا هستید، ورزش اهمیت بیشتری پیدا می کند. با برکه همراه شوید تا با فواید و مضرات شنا کردن برای روماتیسم آشنا شوید و بدانید چرا استخر برای روماتیسم خوبه؟

استخر برای روماتیسم خوبه؟

آب درمانی روماتیسم چیست؟

هیدروتراپی یا آب درمانی روماتیسم یک نوع ورزش است که می تواند منجر به کاهش علائم بیماری روماتیسم شود. در این روش شما باید یک سری تمرینات را در استخر انجام ‌دهید. برای آب درمانی نیازی نیست شنا بلد باشید. در واقع یک سری تمرین‌ مخصوص توسط فیزیوتراپ به شما آموزش داده خواهد شد.

آب درمانی برای روماتیسم با شنا یا ایروبیک در استخر کاملا متفاوت است. نوع تمرین‌ها در هیدروتراپی معمولا با توجه به نوع روماتیسم و علائم شما طراحی می شوند. دمای آب استخر باید بین 33 تا 36 درجه سانتی‌گراد باشد.

شما می توانید با انجام تمرینات آب درمانی برای روماتیسم، به کاهش مشکلات و علائم این بیماری در بدن خود کمک کنید. در واقع کاهش جاذبه و افزایش فشار آب از میزان فشار وارد به مفاصل می کاهد. در نتیجه فرد مبتلا به روماتیسم امکان اجرای حرکات ورزشی را خواهد داشت و درد کم تری در مفاصل خود احساس خواهد کرد. آب درمانی روماتیسم باید با آب گرم انجام شود. چرا که گرمی آب، درد در مفاصل را کاهش می دهد و باعث بهبود جریان خون می‌شود.

اگر می خواهید بدانید که آیا استخر برای جنین ضرر دارد یا خیر پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی لینک مربوطه به مطالعه مقاله پرداخته تا پاسخ سوال خود را بدست آورید.

تماس با برکه

فواید شنا برای روماتیسم

بر کسی پوشیده نیست که ورزش منظم می تواند به بهبود علائم روماتیسم کمک کند. اگر درد شدید مفاصل دارید، ورزش کردن می‌تواند برای شما یک چالش باشد. اما یک نوع ورزش وجود دارد که باعث درد مفاصل نخواهد شد: شنا. آیا استخر برای روماتیسم خوبه؟ در واقع رفتن به استخر برای افراد مبتلا به آرتریت یا سایر مشکلاتی که باعث درد مفاصل می شود، مزایای متعددی دارد:

شنا یک ورزش عالی برای کل بدن شماست.

ورزش هایی مانند شنا، ضربان قلب شما را بالا نگه می دارند. علاوه بر این، حرکت در آب باعث تقویت و استقامت عضلانی می شود. شنا برخلاف بسیاری از فعالیت‌های دیگر، تمام بدن شما را درگیر می‌کند. به این معنی که تقریبا تمام عضلات شما در حال تمرین هستند. عضلات قوی تر در بازوها، پشت و پاها می توانند درد مفاصل را کاهش دهند.

شنا گردش خون شما را بهبود می بخشد.

بهبود شرایط قلبی عروقی به معنای کاهش فشار خون و بهبود گردش خون است. گردش خون بهتر تضمین می کند که اکسیژن بیشتری به مفاصل شما برسد. در نتیجه باعث می شود احساس شل شدن مفاصل و کاهش التهاب داشته باشید.

شنا می تواند دامنه حرکتی شما را افزایش دهد.

رفتن به استخر و ورزش در آب گرم مانع سفت شدن مفاصل می شود. با گذشت زمان، شنا ممکن است به بهبود دامنه حرکتی شما کمک کند. افزایش دامنه حرکتی حتی به میزان کم، می تواند تفاوت زیادی در فعالیت های روزانه شما ایجاد کند.

شنا می تواند کیفیت زندگی شما را افزایش دهد.

درد مفاصل می تواند بر سلامت روان و کیفیت کلی زندگی شما تاثیر بگذارد. رفتن به استخر، استرس را کاهش می دهد و خواب را بهبود می بخشد. همه این عوامل می توانند به بهبود کیفیت زندگی کمک کنند. در واقع شنا با کاهش درد مفاصل باعث بهبود کیفیت زندگی شما خواهد شد.

درد و سفتی عضلات و مفاصل را کاهش می دهد

شنا به بهبود جریان خون و گردش خون کمک می کند. وقتی خون آزادانه در بدن شما جریان دارد، منجر به رساندن اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به عضلات و مفاصل شما خواهد شد. آب درمانی همچنین می تواند به شما امکان کشش و حرکت ماهیچه های بدن خود را دهد.

در نتیجه درد مفاصل را برای افراد مبتلا به روماتیسم کاهش می دهد. با این حال، مزایای شنا به افراد مبتلا به رماتیسم و آرتروز محدود نمی شود. استخر برای افرادی که از انواع دیگر دردهای فیزیکی مانند فیبرومیالژیا رنج می برند، نیز خوب است. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که شنا می تواند به جلوگیری از ایجاد آرتروز در زانو کمک کند.

فواید شنا برای روماتیسم

خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد

شنا به شما کمک می کند تا سلامت کلی قلب و عروق خود را بهبود بخشید. مطالعات نشان می دهد که آرتریت روماتوئید یک عامل خطرساز قلبی عروقی است. اقدامات لازم برای بهبود سطح کلی تناسب اندام، مانند شنا، می تواند به کاهش خطر کمک کند.

به مفاصل فشار وارد نمی کند

شنا برخلاف دویدن یا حتی پیاده روی، فشار کمی به مفاصل و ماهیچه های شما وارد می کند. به عبارت دیگر، اگر آرتریت متوسط تا شدید دارید و با سایر برنامه های ورزشی مشکل دارید، شنا می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

قدرت عضلانی را بهبود می بخشد

در حالی که بسیاری شنا را یک تمرین کاردیو می دانند، اما می تواند به افزایش قدرت عضلانی نیز کمک کند. آب مقاومت بیشتری نسبت به هوا دارد، به این معنی که ماهیچه های شما باید سخت تر کار کنند تا شما را در آب حرکت دهند.

قوی نگه داشتن عضلات می تواند برای روماتیسم مفصلی مفید باشد. هنگامی که عضلات حمایت کننده خود را از طریق ورزش منظم قوی نگه می دارید، می توانند به حفظ ساختار مفصل شما کمک کند و از بدتر شدن بیماری شما جلوگیری کند.

سایر فعالیت های آبی مفید برای روماتیسم

شنا یکی از روش های آب درمانی برای بهبود بیماری های مفصلی به شمار می رود. در اینجا چند تمرین دیگر برای آب درمانی روماتیسم معرفی می کنیم:

  • پیاده روی در آب: به پیاده روی در آب هایی که عمق آن تا کمر یا سینه شما باشد، بپردازید. برای این که خود را به چالش بکشید، سعی کنید یک دور به جلو و سپس به عقب راه بروید یا سرعت خود را افزایش دهید.
  • دویدن در آب: دویدن در آب یک تمرین ساده است که می توانید آن را در آب‌های عمیق‌ تر انجام دهید. همچنین می توانید از یک جلیقه نجات استفاده کنید. برخی از سالن های ورزشی دارای تجهیزاتی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.
  • ایروبیک در آب: می توانید باشگاه هایی پیدا کنید که امکان انجام ایروبیک در آب را فراهم می کنند. این ورزش آبی نیز می تواند تا حد زیادی به بهبود وضعیت مفاصل شما کمک کند.

رفتن به استخر برای درمان رماتیسم

قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. آن ها می توانند بر اساس سلامت فردی شما راهنمایی کنند تا بتوانید با خیال راحت برنامه ورزشی جدیدی را شروع کنید. هنگامی که مجوز دکتر خود را دریافت کردید، این نکات را در نظر بگیرید:

  • به دنبال یک استخر آب گرم باشید. بهتر است برای کاهش درد در آب گرم بین 83 تا 90 درجه فارنهایت (28 تا 32 درجه سانتی گراد) شنا کنید. امکانات استخرها را بررسی کنید تا ببینید آیا برنامه هایی برای افراد مبتلا به آرتریت ارائه می دهند یا خیر!
  • به طور منظم بدن خود را هیدراته کنید. اطمینان حاصل کنید که در صورت نیاز برای نوشیدن آب یا مایعات دیگر استراحت می کنید. بدن شما حین شنا ممکن است آب زیادی از دست بدهد و باید در صورت تشنگی آب بنوشید.
  • مفاصل دردناک را تحت فشار قرار ندهید. حتی اگر تمرینات آب باعث تسکین مفاصل شود، ممکن است همچنان درد را تجربه کنید. بهتر است با پزشک خود در مورد دردهای معمولی در حین ورزش صحبت کنید.

آیا استخر برای روماتیسم ضرر دارد؟

آیا استخر برای روماتیسم ضرر دارد؟ طب سنتی، روماتیسم مفصلی را ناشی از غلبه سردی در استخوان ها می داند. بنابراین افرادی که در شرایط آب و هوایی مرطوب و سرد زندگی می کنند، بیشتر دچار درد مفاصل می شوند. بنابراین می توان گفت آب سرد برای روماتیسم ضرر دارد ولی استخر رفتن و پیاده روی در آب گرم نه تنها ضرری ندارد، بلکه به کاهش درد مفاصل کمک می کند.

اگر درد روماتيسم به دلیل رطوبت ایجاد شود، باید از مفاصل را از آب و هوای سرد حفظ نمود. در چنین شرایطی می توانید همواره از دمنوش عسل و زنجبیل بههر ببرید و روزانه آن را بنوشید. روغن زيتون، سوپ هويج، جعفری و خورشت كرفس هم باید به مقدار زیاد مصرف شود.

آیا استخر برای روماتیسم ضرر دارد؟

جمع بندی

شنا و ورزش های آبی، فواید زیادی برای رماتیسم و سلامت کلی شما دارد. یکی از مزیت های اصلی استخر برای روماتیسم این است که شنا به رفع استرس و فشار از روی مفاصل کمک می کند. شنا همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، افزایش قدرت عضلانی و تقویت مفاصل و جلوگیری از پیشرفت بیماری کمک کند.

در این مقاله به بررسی تاثیر و مزایا و معایب استخر برای روماتیسم پرداختیم. مجموعه برکه علاوه بر خدمات آب بندی استخر به شما عزیزان در زمینه های مربوطه نیز مشاوره رایگان می دهد. برای دریافت خدمات همین حالا با ما تماس بگیرید.

برخی از فعالیت های آبی مفید برای روماتیسم کدامند؟

پیاده روی در آب، دویدن در آب، ایروبیک در آب، هیدروتراپی

آیا از نظر طب سنتی، آب سرد برای روماتیسم ضرر دارد؟

بله، طب سنتی، روماتیسم مفصلی را ناشی از غلبه سردی در استخوان ها می داند.

افزایش گردش خون چگونه به بهبود درد مفاصل کمک می کند؟

بهبود شرایط قلبی عروقی به معنای کاهش فشار خون و بهبود گردش خون است. گردش خون بهتر تضمین می کند که اکسیژن بیشتری به مفاصل شما برسد. در نتیجه باعث می شود احساس شل شدن مفاصل و کاهش التهاب داشته باشید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *