loader image

لجن استخر برای درخت

خانه | خدمات برای استخر | لجن استخر برای درخت

لجن استخر برای درخت

امروزه استفاده از لجن استخر به عنوان کود در کشاورزی بسیار رایج شده است . چرا که مطالعات نشان داده، لجن فاضلاب سرشـار از مـواد مغذی مورد نیاز گیاهان می باشد. اما اگر حجـم لجـن فاضـلاب از مقـدار معینـی بیشتر شود، تاثیر منفی بر رشد گیاه خواهد داشت. با برکه همراه باشید تا درباره تاثیر و مزایا و معایب لجن استخر برای درخت بیشتر بدانید.

لجن استخر برای درخت

آیا آب و لجن استخر می تواند گیاهان را از بین ببرد؟

کلر یکی از اجزای اصلی آب استخر برای ضد عفونی کردن آن از عوامل بیماری زا است. کلر و سایر مواد شیمیایی می توانند برای گیاهان سمی باشند. پاسخ به اینکه آیا لجن استخر برای درخت مفید است یا نه، بستگی به غلظت این مواد شیمیایی و نوع درخت دارد. سطوح پایین کلر برای گیاهان سمی نیست. در واقع در مقادیر کم می تواند مفید هم باشد. زیرا می تواند انواع خاصی از آفات را که برای گیاهان مفید نیستند از بین ببرد.

اگر باغداران برای آبیاری گیاهان آپارتمانی بخواهند از آب استخر استفاده کنند، باید مطمئن شوند که غلظت کلر آن زیر 100 ppm باشد. این تضمین می کند که برگ و ریشه درخت بیش از اندازه آن را جذب نمی کند. در نتیجه مانع رشد گیاه یا سوختگی برگ نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص میزان کلر مصرفی به مطالعه مقاله “برای استخر چقدر کلر بزنیم” بپردازید.

برای کسانی که مطمئن نیستند که آیا آب استخر برای باغ مناسب است یا خیر، انجام آزمایش به آن ها کمک می کند. تکه کوچکی از باغ را انتخاب کنید، آن را با آب و لجن استخر آبیاری کنید. دو روز صبر کنید و ببینید آیا گیاهان هنوز سالم به نظر می رسند یا خیر. اگر همه چیز خوب پیش برود، می توانید این روند را برای آبیاری بقیه درختان نیز بکار ببرید. مطمئن شوید که شامل گیاهان باغ شما به نمک حساس نباشد.

تماس با برکه

نشانه های تاثیر منفی  لجن استخر برای درخت

کلر یک ماده مغذی ضروری برای رشد گیاهان است، اما تنها در صورتی که به مقدار کم تامین شود. در صورتی که لجن استخر بیش از حد استفاده شود، می تواند به درختان آسیب وارد کند. چگونه یک باغبان می تواند تشخیص دهد میزان کافی آب کلردار استخر  برای گیاهان چقدر است؟ در ادامه به بررسی نشانه های تاثیرات منفی لجن استخر برای درختان می پردازیم.

برگ های سوخته یکی از شایع ترین علائم مسمومیت گیاهان با کلر است. قهوه ای شدن نوک یا حاشیه برگ ها یا اندازه های کوچکتر برگ ها همه نشان دهنده استفاده بیش از حد از آب کلر دار می باشند.

در برخی از گونه های گیاهی، کلروز ممکن است در اثر جذب بیش از حد کلر ایجاد شود. کلروز شرایطی است که در آن گیاهان کلروفیل کافی برای سبز شدن ندارند. در چنین شرایطی، آنها زرد یا سفید به نظر می رسند.

نشانه های تاثیر منفی  لجن استخر برای درخت

آیا می توان برای آبیاری درختان، کلر را از آب استخر حذف کرد؟

بله، شما می توانید قبل از تخلیه آب استخر، آب را کاملا دکلره کنید. در اینجا به بررسی نحوه دکلره کردن آب و استفاده ایمن از آن برای آبیاری باغ می پردازیم:

  • از افزودن هرگونه مواد شیمیایی به آب استخر خودداری کنید.
  • یک هفته صبر کنید تا کلر و سایر مواد شیمیایی مضر از استخر خارج شود.
  • پس از گذشت یک هفته، pH آب را بررسی کنید. باید بین 7 تا 8 باشد.
  • در صورت امکان محتوای کلر را بررسی کنید. باید 1 ppm یا کمتر باشد.
  • رنگ آب باید شفاف و بدون جلبک باشد.

اکنون می توان آب را برای درختان باغ  استفاده کرد. از یک سطل برای استخراج آب از استخر استفاده کنید و گیاهان را با آن آبیاری کنید. اگر نمی توانید یک هفته صبر کنید تا کلر از استخر دفع شود، راه سریع تری وجود دارد. سطل های آب را از استخر بیرون بیاورید و یک یا دو روز آن را در معرض آفتاب قرار دهید. سطح کلر باید در این مدت به سطح ایمن برسد. PH و غلظت کلر آب را قبل از آبیاری هر گیاه بررسی کنید.

مزایا و معایب لجن فاضلاب و استخر برای درخت

آیا یک استخر بزرگ دارید که نمی خواهید آب آن را هدر دهید؟ آیا آبیاری گیاهان با آب استخر بی خطر است؟ مزایا و معایب لجن استخر برای درخت کدامند؟ چگونه آب استخر روی گیاهان تأثیر می گذارد؟ در واقع آب کلردار مانند آب استخر برای آبیاری گیاهان مناسب نیست. چرا که سطوح بالای کلر برای گیاهان سمی است. اما آب با کلر کم می تواند برای گیاهان مفید باشد. نباید تمام تلاشی که برای رشد و نگهداری یک باغ صرف می شود، به دلیل یک تصمیم اشتباه از بین برود.

مزایا

لجن و فاضلاب استخر می تواند باعث افزایش افزایش مواد آلی در خاک شود. در واقع شما با آبیاری گیاهان و درختان باغ یا ویلای خود با آب استخر می توانید تاثیر مثبتی بر روند رشد آن بگذارید. در اینجا به بررسی مزایای لجن استخر می پردازیم

استفاده به عنوان کود کشاورزی

لجن استخر می تواند مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را فراهم کند. به طور کلی، لجن فاضلاب و کود شیمیایی راه حل مناسبی برای رشد گیاهان و بازیافت آب استخر به شمار می رود. چرا که بر اساس آزمایشات انجام شده، افزودن لجن به خاک می تواند موجب افزایش عملکرد گیاه شود. اما افزایش حجم لجن می تواند به مرور تاثیر منفی بر درختان بگذارد. بنابراین شما می توانید از لجن استخر به عنوان کود کشاورزی استفاده کنید تا شاهد رشد درختان باغ یا ویلای خود باشید.

تولید ورمی کمپوست

استفاده از کود های آلی از قبیل کود حیوانی و کود سبز و کودهای بیولوژیک مانند ورمی کمپوست مزایا متعددی دارد. تولید ورمی کمپوست باعث می شود حجم زیادی از مواد زاید آلی بازیافت شود که از نظر اقتصادی و زیست محیطی اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر، ورمی کمپوست باعث بهبود کیفیت خاک و رشد گیاهان می شود. استفاده از کودهای آلی مثل لجن فاضلاب به دلیل محدودیت کودهای دامی، بسیار مهم است.

معایب

به طور کلی، لجن فاضلاب شامل ترکیبات آلی سمی است که می تواند برای گیاهان و عناصر غذایی مضر باشد. در اینجا به توضیح معایب آن می پردازیم.

افزایش عناصر سنگین خاک

لجن فاضلاب دارای غلظت بالای عناصر سنگین است که گاهی باعث آلودگی خاک می شود. این آلودگی به گیاهان و چرخه غذایی انسان و حیوان نیز منتقل خواهد شد. آزمایشات نشان داده که لجن فاضلاب غلظت عناصر سنگین را در خاک افزایش می دهد.

افزایش سرب

همانطور که می دانید، سرب برای انسان بسیار سمی است. افزودن لجن فاضلاب به خاک می تواند باعث افزایش غلظت سرب و مس شود. بنابراین می توان به عنوان یکی از مهم ترین معایب استفاده از لجن فاضلاب به افزایش سرب اشاره کرد.

مزایا و معایب لجن فاضلاب و استخر برای درخت

جمع بندی

لجن و آب استخر کلر با غلظت بالاتر از 0.1 ppm می تواند باعث آسیب رسیدن به درختان شود. هنگامی که غلظت کلر از 0.5 ppm بیشتر شود، گیاهان و درختان اطراف ممکن است پژمرده شوند و بمیرند.

البته مقدار کم کلر ممکن است آسیب چندانی به گیاهان و درختان وارد نکند. پس باید بدانید اگر نیاز به تخلیه استخر دارید ، آب سمی ممکن است خطر قابل توجهی برای پوشش گیاهی ایجاد کند. آیا آبیاری گیاهان با آب استخر بی خطر است؟ مزایا و معایب لجن استخر برای درخت کدامند؟ چگونه آب استخر روی گیاهان تأثیر می گذارد؟

در این مقاله به بررسی تاثیر و مزایا و معایب لجن استخر برای درخت پرداختیم. مجموعه برکه علاوه بر خدمات آب بندی استخر به شما عزیزان در زمینه های مربوطه نیز مشاوره رایگان می دهد. برای دریافت خدمات همین حالا با ما تماس بگیرید.

غلظت کلر برای آبیاری گیاهان آپارتمانی باید چقدر باشد؟

غلظت کلر آن زیر 100 ppm باشد.

نشانه های تاثیر منفی لجن استخر برای درخت کدامند؟

برگ های سوخته و زرد یا سفید رنگ شدن برگ ها

مزایای لجن فاضلاب برای درخت چیست؟

استفاده به عنوان کود کشاورزی ، تولید ورمی کمپوست

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 57

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *