loader image

استخر ذخیره آب پلاستیکی

خانه | خدمات استخر ذخیره | استخر ذخیره آب پلاستیکی

استخر ذخیره آب پلاستیکی

استخر ذخیره آب پلاستیکی یک ابزار بی‌نظیر برای افرادی که است با مشکل کم‌آبی روبرو هستند. به عنوان مثال، اگر قصد ادامه روند کشاورزی خود را دارید، اما احتمال می‌دهید که کم آبی برای شما چالش‌های مختلفی را ایجاد کند، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و اقدامات لازم جهت ایجاد چنین استخری را انجام دهید.

امروزه استخر‌های ذخیره آب پلاستیکی در مدل‌های گوناگون و با اندازه‌های مختلفی قابل اجرا هستند. به همین دلیل می‌توان بیان کرد که بسیاری از افراد به راحتی می‌توانند نیاز خود را در این زمینه برطرف کنند. این استخر‌ها از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند و برای سال‌های متمادی استحکام خود را حفظ خواهند کرد. در این متن قصد داریم شما عزیزان را به طور کامل با این نوع استخرها آشنا کنیم.

استخر ذخیره آب پلاستیکی

استخر ذخیره آب از نوع پلاستیکی

همان‌طور که بیان کردیم، مشکل کم آبی امری است که به راحتی نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در این شرایط، لازم است به فکر راهکارهایی باشیم که هم دوام بالایی داشته باشند و هم بتوانند به تمامی نیازهایمان پاسخ دهند. استخر ذخیره آب از نوع پلاستیکی را می‌توان بهترین گزینه‌ای دانست که در این رابطه می‌توانیم به سراغ آن برویم. این استخرها این استخرها عملاً می‌توانند آب را برای مدت‌های بسیار زیادی به بهترین شکل ممکن نگهداری کنند.

استخرهای‌ ذخیره آب از نوع پلاستیکی در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها مختص به کشور ما نیستند. در واقع از سال‌ها پیش مشخص شد که چنین استخرهایی می‌توانند یک جایگزین عالی برای استخر ذخیره آب بتنی و موارد مشابه آن باشند.

هزینه کم ساخت و همچنین وجود استانداردهای اساسی برای ساخت استخرهای‌ ذخیره آب از نوع پلاستیکی موجب شده است تا روز به روز شاهد افزایش میزان محبوبیت آن‌ها باشیم.

call us banner - 1

یک استخر ذخیره آب از نوع پلاستیکی می‌‌توان به هر اندازه‌ای ساخته شود. در واقع هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای این موضوع وجود ندارد. مهم نیست که قصد دارید چه میزان آب را به بهترین شکل ممکن ذخیره‌سازی کنید، زیرا این نوع استخرها به بهترین شکل ممکن پاسخ تمامی نیازهای شما را خواهند داد.

استخر ذخیره آب از نوع پلاستیکی

استخرهای ذخیره آب پلاستیکی باید با توجه به چندین پارامتر مهم تهیه شوند. در غیر این صورت امکان بهره‌برداری صحیح از آن‌ها وجود ندارد. احتمالاً می‌پرسید که این پارامترهای مهم شامل چه مواردی هستند. در پاسخ به این پرسش باید بیان کنیم که معمولاً توصیه می‌شود پیش از ساخت هرگونه استخر پلاستیکی برای ذخیره آب به نوع خاک، میزان ارتفاع و همچنین توپوگرافی زمین مدنظر دقت شود. این امر موجب خواهد شد تا درصد خطا به منظور ساخت استخرهای مختلف به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند که خود یک موضوع فوق‌العاده مهم است.

کاربردهای آن

اگرچه از استخر ذخیره آب پلاستیکی بیشتر به منظور حفظ منابع آبی در زمان ضرورت بهره گرفته مي‌‌شود، اما این استخرها می‌توانند کاربردهای دیگری نیز داشته باشند. به عنوان مثال امکان به کارگیری آن‌ها جهت پرورش ماهی نیز وجود دارد که خود امری کاملاً مثبت به شمار می‌رود.

باید به این نکته اشاره کنیم که وجود استخرهای پلاستیکی جهت ذخیره آب می‌توانند بر اکوسیستم منطقه مدنظر شما تأثیر بگذارد و آن را بهتر کند. این همان موردی است که در اغلب موارد به آن توجه نمی‌شود. با نصب چنین استخرهایی می‌توانید اطمینان داشته باشید که نه تنها به اکوسیستم منطقه آسیبی وارد نخواهد شد، بلکه روز به روز پیشرفت آن را مشاهده خواهید کرد.

شما می‌توانید از آب ذخیره شده در این استخرها به منظور انجام فعالیت‌های معدنی و صنعتی نیز کمک بگیرید. این موضوع وقتی اهمیت پیدا می‌کند که در یک محیط با شرایط آبی نامناسب قصد انجام انواع فعالیت‌های تجاری را داشته باشیم. این استخرها موجب شده‌اند تا کارفرمایان دیگر از این بابت نگران نشوند و به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آب موردنیاز خود دسترسی یابند.

آبی که در این استخرها  ذخیره می‌شود همواره کیفیت ابتدایی خود را حفظ خواهد کرد. همین امر موضوع بسیار مهمی برای مواردی همچون کشاورزی و یا پرورش ماهی است. با توجه به این موارد می‌توان به سادگی متوجه شد که چرا بسیاری از افراد، به کارگیری چنین استخرهایی را گزینه‌ای مناسب و قابل قبول می‌دانند. استخرهای پلاستیکی برای ذخیره آب می‌توانند یک جایگزین عالی برای استخر کنونی شما باشند.

اگر هم اکنون از مدل‌های دیگر استخر جهت ذخیره آب استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ استخرهای ذخیره آب پلاستیکی بروید. این استخرها دارای مزایای متعددی هستند که قطعاً نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. در بخش بعدی به چند مورد از این مزایا می‌پردازیم.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از نحوه ساخت استخر ذخیره آب باغ و نیز برآورد هزینه آن روی نام مقاله مربوطه کلیک نمایید.

قیمت پایین‌ تر

اولین و مهم‌ترین مزیت استخر ذخیره آب پلاستیکی نسبت به مدل‌های مشابه را می‌توان قیمت پایین‌تر آن دانست. بحث هزینه همواره از جمله نخستین مواردی بوده است که اکثر کاربران به آن توجه دارند. این موضوع در زمانی که قصد داشته باشیم استخرهایی با ظرفیت بسیار بالا را به کار بگیریم بیش از پیش اهمیت خود را نشان می‌دهد. قیمت پایین‌تر برای این محصولات منجر به آن می‌شود که بتوان به راحتی از آ‌ن‌‌ها در هر محیطی استفاده کرد، آن هم بدون اینکه به شکل مداوم نگران هزینه‌های نصب چنین استخرهایی باشیم.

دلیل قیمت پایین‌تر استخرهای پلاستیکی برای ذخیره آب را می‌‌توان به هزینه‌های کم تولید ارتباط داد. این موضوع را مقایسه کنید با استخرهایی که از جنس بتن و یا موارد مشابه ساخته می‌شوند. به سادگی می‌‌توان دریافت که هزینه نهایی به کارگیری و نصب استخرهای پلاستیکی یکی از عوامل اساسی جهت افزایش محبوبت آن‌ها به شمار می‌رود.

شما می‌توانید با انتخاب این نوع استخرها به شکل مناسبی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. سپس امکان استفاده از هزینه‌های صرفه‌جویی شده جهت بهبود سایر تجهیزات وجود خواهد داشت. در واقع با انتخاب یک استخر پلاستیکی جهت ذخیره آب می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. از یک سو استخری خواهید داشت که کیفیت منحصر به فردی دارد و از سوی دیگر به خوبی هزینه‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب را کاهش خواهید داد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده قیمت پایین‌تر این نوع استخرها به معنای پایین بودن استانداردها و مرغوبیت آن‌ها نیست. بنابراین، می‌‌توانید با خیال کاملاً راحت از استخرهای پلاستیکی در محیط مدنظر خود استفاده کنید. به کارگیری استخرهای پر هزینه را کنار بگذارید و با برگزیدن این نوع استخرها، شاهد کاهش هزینه‌های کلی‌ خود باشید.

طول عمر فوق‌ العاده بالا

بر هیچ کسی پوشیده نیست که استخرهای ساخته شده از پلاستیک دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. دلیل این امر نیز به بهره‌گیری از ساختارهای خاص در روند تولید آن‌ها بر می‌گردد. ساختار این استخرها به نحوی تولید می‌شود که بتوانند در برابر انواع عوامل محیطی به خوبی مقاومت کنند و در نتیجه عمر آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

طول عمر فوق‌ العاده بالا

برخلاف تصور بسیاری از افراد، استخرهای پلاستیکی نیز دارای استحکام خوبی در برابر ضربات فیزیکی هستند. شاید با شنیدن نام پلاستیک تصور کنید که میزان استحکام کلی این نوع استخرها کم است، اما باید بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید. بدنه این استخرها به شکلی مهندسی شده ساخته می‌شود تا بتوانند در برابر ضربات فیزیکی از هر نوع و هر جهتی مقاومت کنند.

طول عمر بالای استخرهای ذخیره‌سازی آب به شکل پلاستیکی منجر به آن می‌شود که نیازی به تعویض آن‌ها نداشته باشید. این موضوع خود یکی دیگر از دلایلی به شمار می‌رود که می‌‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های کلی شما عزیزان شود. این در حالی است که برای رفع مشکلات سایر انواع استخر باید هزینه بسیار زیادی را در نظر بگیرید. امری که ممکن است حتی از ساخت استخر مدنظر نیز هزینه بیشتری را به دنبال داشته باشد! با انتخاب کردن استخرهای پلاستیکی مقاوم می‌توانید برای همیشه از شر چنین مشکلاتی راحت شوید.

میزان طول عمر مفید یک استخر پلاستیکی جهت ذخیره آب به فاکتورهای مختلفی وابسته است. به عنوان مثال، عوامل محیطی که در کنار استخر قرار دارند می‌توانند منجر به افزایش یا کاهش کلی عمر مفید آن شوند. طبیعتاً استخری که همواره در مقابل عوام محیطی خطرناک قرار می‌گیرد نمی‌تواند بیشترین میزان عمر خود را به نمایش بگذارد. بنابراین،‌ اگرچه استخر ذخیره آب پلاستیکی دارای عمر مفید بالایی است، اما باید به نگهداری از آن نیز توجه داشته باشید.

نگهداری ساده و بی‌ دردسر

گفتیم که به منظور افزایش عمر کلی استخرهای ذخیره آب پلاستیکی باید حتماً‌ به نگهداری صحیح از آن‌ها دقت کنید، در غیر این صورت امکان دارد که استخر مربوطه عمر محدودتری داشته باشد. خوشبختانه نگهداری از این استخرها واقعاً بی دردسر است و نیازی به انجام امور پیچیده در این زمینه حس نمی‌شود.

تنها کافی است با انجام بازدیدهای دوره‌ای، نسبت به شناخت وضعیت کلی استخر اقدام کنید. در طی این بازدیدها بدنه استخر به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که چه بخشی از آن دچار مشکلات فیزیکی شده است. اگرچه این موضوع به ندرت رخ می‌دهد، اما در هر صورت اگر مشکل خاصی در ساختار استخر وجود داشته باشد باید سریعاً به آن رسیدگی کنیم.

حتی پاکسازی چنین استخرهایی نیز کاملاً راحت است. شما می‌‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آب موجود در استخر را به طور کامل خالی کنید و سپس روند تمیز کردن فضای داخلی آن را در پیش بگیرید. نکته مهم در این رابطه آن است که از مواد پاک‌کننده مناسب استفاده شود. در غیر این صورت احتمال دارد که مواد به کار رفته به ساختار داخلی استخر آسیب بزنند و در نتیجه از مقاومت آن بکاهند.

استخرهای پلاستیکی جهت ذخیره آب در محیط‌های مختلفی نصب می‌شوند. لازم است هر چند مدت یکبار نحوه نصب و همچنین اتصالات مربوط به آن‌ها را به طور کامل بازدید کنیم. این امر منجر به آن می‌شود که احتمال خرابی فیزیکی اتصالات کاهش پیدا کند. بنابراین،‌ اگر به تازگی به سراغ چنین استخرهایی رفته‌اید، حتماً این موضوع مهم را در نظر داشته باشید.

بهداشتی بودن

استخر ذخیره آب پلاستیکی نسبت به سایر استخرها کاملاً بهداشتی است.این استخر در برابر عواملی همچون خزه و یا جلبک مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. حتی اگر هرگونه خزه و یا جلبکی در استخر تشکیل شود، می‌توانید به راحتی هرچه تمام‌تر آن‌ها را جدا کنید. قاعدتاً چنین امری در رابطه با سایر استخرهای ذخیره‌سازی صحت ندارد. بهداشتی بودن آب موجود در این استخرها منجر به آن شده است شاهد افزایش میزان محبوبیت آن‌ها در سال‌های اخیر باشیم.

مقاومت خوب در برابر موجودات موذی

موجودات موذی دشمن شماره یک هر نوع استخری محسوب می‌شوند. به همین جهت لازم است که با انتخاب گزینه‌های صحیح، به جنگ آن‌ها برویم. استخرهای پلاستیکی با کمک موادی ساخته مي‌شوند که عملاً برای موجودات موذی هیچ‌گونه جذابیتی نخواهند داشت.

مقاومت خوب در برابر موجودات موذی

همین امر موجب می‌شود تا موجودات مذکور هیچ علاقه‌ای به تخریب کردن آن‌ها نداشته باشند. بنابراین، اگر در محیطی زندگی می‌‌کنید که استخرهای ذخیره‌سازی آب شما توسط موجودات موذی خراب شده‌اند و به دنبال حل این مشکل هستید، توصیه می‌کنیم که حتماً این استخرهای پلاستیکی را در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

مشکلاتی همچون کم آبی موجب شده است تا انسان‌ها همواره به دنبال یافتن یک راه جدید برای ادامه دادن روند کشاورزی باشند. در این بین، از ابزارها و تجهیزات مختلفی استفاده شود تا بتوان آب را به بهترین شکل ممکن ذخیره کرد. از جدیدترین روش‌های به کارگرفته شده در همین رابطه، استفاده از استخر ذخیره آب پلاستیکی و استخر ذخیره آب پلیمری محسوب می‌شود.

این استخرها توانایی ذخیره‌ هزاران لیتر آب را دارند و به همین جهت یک پاسخ مناسب برای کم آبی هستند. شما نیز می‌توانید پس از بررسی موارد مهمی همچون نوع خاک و توپوگرافی محل مدنظرتان، نسبت به ایجاد چنین استخرهایی و یا استخر ذخیره آب کشاورزی ژئوممبران روی بیاورید. کارشناسان برکه آماده‌اند تا کلیه خدمات خود را در این رابطه به شما عزیزان ارائه دهند. حتماً با ما در تماس باشید تا شما کاربران گرامی را در این موضوع راهنمایی کنیم.

این نوع استخرها برای چه مصارفی مناسب هستند؟

شما می‌توانید از این استخرها به منظور ذخیره‌سازی دائمی آب برای اموری همچون کشاورزی بهره ببرید.

هزینه ساخت چنین استخرهایی چقدر خواهد بود؟

نمی‌‌توان به این پرسش مهم یک پاسخ سر راست دارد. هزینه هر استخر به شکل جداگانه محاسبه می‌شود.

بهترین متریال به منظور ساخت این استخرها چیست؟

معمولاً از ورق ژئوممبران جهت ساخت این نوع استخرها استفاده می‌شود که یک انتخاب بسیار مناسب است.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *