loader image

آب بندی چاله آسانسور رودهن

خانه | خدمات آب بندی چاله آسانسور | آب بندی چاله آسانسور رودهن

آب بندی چاله آسانسور رودهن

برای بعضی از افراد، آب بندی چاله‌های آسانسور ممکن است هزینه‌ای غیر ضروری به نظر برسد. با این حال، این کار به شما کمک می‌کند از هزینه‌های بیشتر در آینده جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آشنایی با خدمات آب بندی چاله آسانسور رودهن مطلب زیر را بخوانید.

چاله آسانسور

چاله آسانسور

آسانسوری که در یک ساختمان قرار گرفته است، در محوطه‌ای بالا و پایین می‌رود که به آن، چاه آسانسور گفته می‌شود. پایین‌ترین قسمت این محوطه یا همان چاه آسانسور، چاله آسانسور نامیده می‌شود. این قسمت به منظورهای مختلفی ساخته می‌شود. به عنوان مثال تعمیر آسانسور از این قسمت امکان‌پذیر است. همچنین در این قسمت تجهیزات مختلفی از آسانسور قرار داده می‌شود.

مشکلات ناشی از نفوذ آب به چاله آسانسور

از آنجایی که چاله آسانسور در پایین‌ترین قسمت ساختمان قرار گرفته، از راه‌های مختلف ممکن است آب به داخل آن نفوذ کند. مثلا ممکن است در اثر بارندگی یا سیل، کهنه شدن عایق‌های قدیمی، تغییر سطح آب‌های زیر زمینی، وجود ترک در دیواره‌های چاله آسانسور، ترکیدگی لوله‌ها، رطوبت آب و هوا و… آب در داخل چاله آسانسور جمع شود.

این موضوع، مشکلات گوناگونی را برای صاحبان ساختمان‌ها پدید می‌آورد و در صورتی که نادیده گرفته شوند، خسارات جدی به بار خواهند آورد. در ادامه برخی از مشکلاتی که در اثر نفوذ آب به چاله آسانسور به وجود خواهند آمد، فهرست شده‌اند:

قسمت‌های فلزی آسانسور و تجهیزاتی که در چاله قرار دارند، در اثر تماس با این رطوبت دچار زنگ زدگی و پوسیدگی خواهند شد. تماس آب با تجهیزات برقی بسیار خطرناک خواهد بود و ممکن است باعث ایجاد برق گرفتگی یا آتش سوزی شود.

آبی که از منابع مختلف، به داخل چاله آسانسور نفوذ کرده است، می‌تواند به پایه‌های آسانسور آسیب وارد کند. این آب می‌تواند باعث آسیب جدی به مصالح ساختمان و شل شدن بنا شود.

آب بندی چاله آسانسور رودهن و سایر اقلیم ها همچون آب بندی چاله آسانسور بومهن می‌تواند به شما کمک کند از این مشکلات اجتناب کنید. نفوذ آب می‌تواند عملکرد آسانسور را نیز دچار اختلال کند. ظرفیت آسانسور نیز کاهش پیدا خواهد کرد. مهمترین مشکلی که اتفاق می‌افتد این است که ایمنی آسانسور کاهش می‌یابد. کاهش ایمنی یک تهدید جدی برای کسانی است که از آسانسور استفاده می‌کنند.

خسارات وارد شده در اثر نفوذ آب به چاله آسانسور، هزینه‌های بسیاری را برای تعمیر یا تعویض تجهیزات، برای مالک به همراه خواهد داشت. با توجه به موارد گفته شده، نفوذ آب در چاله آسانسور بسیار خطرناک است و باید با استفاده از روش‌های مناسب جلوی آن گرفته شود.

تماس با برکه

آب بندی چاله آسانسور

یک راه حل ساده برای اجتناب از نفوذ آب به داخل چاله آسانسور، آب بندی آن است. در آب بندی چاله آسانسور، روی دیوارها و کف چاله، یک عایق مناسب در برابر رطوبت یا آب ایجاد می‌شود. این کار باید هم از داخل و هم از خارج انجام شود. البته از آنجایی که چاله آسانسور در معرض یک فشار منفی قرار دارد. آب بندی فشار منفی اهمیت بیشتری دارد.

باید توجه کرد که بتن، به تنهایی نمی‌تواند مانع نفوذ آب باشد. از طرفی نشت آب معمولا از قسمت‌هایی اتفاق می‌افتد که دیوار به کف متصل می‌شود یا دیوارها به هم می‌چسبند.

به هرحال، آب بندی چاله از اهمیت بسیاری برخوردار است و علاوه بر جلوگیری از بروز مشکلاتی که در قسمت قبلی به آن‌ها اشاره شد، عمر مفید آسانسور و ایمنی آن را نیز افزایش می‌دهد.

توجه کنید چاله آسانسوری که آب بندی نشده باشد، استاندارد شناخته نمی‌شود. برای آب بندی چاله آسانسور خود می‌توانید از خدمات آب بندی چاله آسانسور رودهن استفاده کنید. کافی است تماس بگیرید.

چه زمانی باید برای آب بندی چاله آسانسور اقدام کرد؟

چه زمانی باید برای آب بندی چاله آسانسور اقدام کرد؟

آب بندی چاله آسانسور را در هر زمانی می‌توان انجام داد. اگرچه، بهترین زمان برای انجام آن، هنگامی است که آسانسور در دست احداث بوده و بتن تازه و البته خشک است.

با این حال ممکن است برخی از افراد، این کار را در این زمان انجام ندهند زیرا فکر می‌کنند نیازی به انجام آن نیست. البته ممکن است در آن زمان خاص، مشکلی وجود نداشته باشد، اما به مرور زمان، مشکلات پدیدار شده و قطعا با پدیده نفوذ آب به داخل چاله آسانسور مواجه خواهند شد.

 اگر این کار در زمان بتن ریزی و احداث آسانسور انجام نشود یا به هر دلیلی بعدا نیاز به آب بندی چاله آسانسور ایجاد شود، هزینه این کار بسیار بیشتر خواهد بود، زیرا دراین مواقع، شرایط بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند.

بنابراین توصیه می‌شود در زمانی که یک آسانسور در ابتدای ساخت خود قرار دارد (یا حتی قبل از آن)، از یک متخصص بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کند.

روش های آب بندی چاله آسانسور رودهن

آب بندی چاله آسانسور اعم از رودهن و یا آب بندی چاله آسانسور گیلاوند، تهران و … یک کار کاملا تخصصی است و لازم است تا توسط افراد حرفه‌ای انجام شود. متخصصان این کار را به روش‌های مختلفی انجام می‌دهند. انتخاب روش مناسب معمولا با توجه به موقعیت چاله، جنس مصالح، شرایط جغرافیایی، نوع مشکل، میزان بودجه و… صورت می‌گیرد. هریک از این روش‌ها نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند.

امروزه روش‌های آب بندی چاله آسانسور بسیار زیاد و متنوع هستند. می‌توانید با مشاوران آب بندی چاله آسانسور رودهن مشورت کرده و بهترین و مناسب‌ترین روش را با توجه به شرایط چاله و بودجه‌ای که در اختیار دارید، انتخاب نمایید. متخصصان پس از بررسی موقعیت، می‌توانند بهترین تصمیمات را در این زمینه بگیرند. در ادامه تنها به برخی از روش‌ها اشاره شده است.

آب بندی چاله آسانسور به روش‌های مختلفی از جمله استفاده از مواد نفوذگر و نانو انجام می‌شود.

انجام ایزوگام و قیرگونی

انجام ایزوگام و قیرگونی

استفاده از ایزوگام و قیرگونی، یک روش قدیمی است. با این روش، عایق بندی در برابر آب به خوبی و در زمان کوتاهی انجام می‌شود. اما ایزوگام‌ها دارای عمر محدودی هستند و به مرور زمان ممکن است خاصیت عایق بودن خود را از دست بدهند. بنابراین لازم است پس از مدتی، دوباره عایق کاری انجام شود.

استفاده از چسب بتن

چسب آب بندی بتن، خواص ضد آب دارد. این ماده می‌تواند یک مقاومت بسیار خوب در برابر رطوبت ایجاد کند، عمر مفید بتن را افزایش دهد، می‌تواند در برابر شرایط محیطی مقاومت کند. با این حال عمر آن محدود است، به سختی اجرا می‌شود و هزینه آن نسبتا بالاست.

استفاده از مواد نفوذگر کریستال شونده یکی از تخصص های آب بندی چاله آسانسور رودهن

اگر دیواره‌های چاله آسانسور از جنس بتن باشد، این نوع عایق رطوبتی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. زیرا استفاده از آن بسیار آسان است. تنها نکاتی که باید به آن‌ها توجه شود، خشک بودن کامل دیوارهای بتنی و دمای هوا در چاله آسانسور هستند.

عایق رطوبتی کریستالی پس از اینکه اجرا شود، یک سطح بسیار مقاوم در برابر نفوذ آب، ایجاد می‌کند. این نوع عایق به خوبی می‌تواند از ترک خوردن بتن، جلوگیری کند. متخصصان آب بندی چاله آسانسور رودهن می‌توانند این کار را به صورت کاملا تخصصی برایتان انجام دهند.

آب بندی با مواد نانو توسط آب بندی چاله آسانسور رودهن

مواد ضد آبی در بازار وجود دارند که با فناوری نانو ساخته شده‌اند. این مواد مقاومت بسیار خوبی در برابر آب ایجاد می‌کنند. آن‌ها در ترک‌ها نفوذ می‌کنند. ماندگاری آن‌ها بسیار بالاست (معمولا بیشتر از بیست سال عمر می‌کنند) و با محیط زیست سازگار هستند. اجرا آسان و قیمت نیز نسبتا مناسب است..

مراحل آب بندی چاله آسانسور

آب بندی چاله آسانسور، طی چند مرحله صورت می‌پذیرد. بسته به روشی که برای آب بندی انتخاب می‌شود، این مراحل ممکن است کم و زیاد شوند. اما به طور کلی عبارتند از:

تخلیه آب از چاله: اگر چاله آسانسور پر از آب شده است، باید به درستی تخلیه شود. بهتر است این کار با تجهیزات مناسب و توسط افراد حرفه‌ای انجام شود. در نهایت چاله باید کاملا خشک باشد.

آماده سازی: در این مرحله، لازم است تا چاله آسانسور کاملا تمیز شود و هر نوع تجهیزاتی که در آن قرار داده شده، از آن خارج شود. منابع نفوذ آب، پیدا شده و اقدامات لازم انجام شوند.

تعمیر درزها و ترک‌‌های احتمالی: اگر در کف یا دیواره‌های چاله آسانسور، ترک‌هایی دیده می‌شود، باید با روش مناسب و به خوبی، این ترک‌ها رفع شوند. زیرا از این قسمت‌ها آب می‌تواند به داخل چاله نفوذ کند.

انجام عایق کاری: این کار به روش‌های مختلفی توسط متخصصان انجام می‌شود و معمولا شامل سه مرحله است: استفاده از مواد عایق، ماهیچه کشی، اجرای بتن. معمولا پس از استفاده از مواد عایق، لازم است مدتی صبر کرد تا مواد به خوبی خشک شوند. آب بندی چاله آسانسور رودهن این سه مرحله را به صورت کامل و حرفه‌ای اجرا می‌کند.

آزمایش: در مرحله آخر آب بندی، لازم است تست‌هایی انجام شوند تا نشان دهند که آب بندی به درستی انجام شده است و دیگر آب نمی‌تواند به این محوطه نفوذ کند.

نکاتی در رابطه با آب بندی چاله آسانسور

نکاتی در رابطه با آب بندی چاله آسانسور

برای آب بندی چاله باید از مواد بسیار باکیفیت استفاده نمود. آب بندی باید تا ارتفاع مناسبی انجام شود. این کار را باید به افرادی که در این زمینه متخصص هستند سپرد تا به صورت حرفه‌ای انجام شود. .

اگر این کار به درستی انجام نشود، در آینده ممکن است نشتی اتفاق بیفتد و دوباره لازم باشد که آب بندی انجام شود.

همچنین هنگامی که چاله آسانسور خود را آب بندی کردید، لازم است مرتبا آن را بررسی کنید. یعنی این کار را هرچند وقت یکبار انجام دهید، به خصوص زمانی که بارندگی اتفاق می‌افتد یا در اطراف ساختمان شما، ساختمان دیگری در حال ساخت و ساز باشد. با این کار مطمئن می‌شوید که مشکلی وجود ندارد و اگر هم مشکلی وجود داشت می‌توانید در سریعترین زمان ممکن، از طریق تماس با کسانی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهند، آن را رفع نمایید.

آب بندی چاله های آسانسور تازه ساخته شده توسط آب بندی چاله آسانسور رودهن

همانطور که گفته شد، آب بندی چاله آسانسور باید همان ابتدا که آسانسور تاسیس می‌شود، انجام شود. زیرا راحت‌تر است و هزینه کمتری دارد. بهتر است قبل از ساخت، با متخصصان آب بندی چاله آسانسور رودهن تماس بگیرید و با این کار در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

آب بندی چاله های آسانسور قدیمی

اگر چاله آسانسور شما قدیمی است و می‌خواهید آن را آب بندی کنید، یا اینکه قبلا آن را آب بندی کرده‌اید و حالا دچار مشکل شده و می‌خواهید مجددا آن را عایق کاری کنید، کافی است از متخصصان ما کمک بخواهید. آب بندی چاله‌های آسانسور بدون در نظر گرفتن سن، جنس و… صورت می‌پذیرد. متخصصان پس از بررسی چاله، می‌توانند بفهمند که چه کاری باید انجام دهند.

نتیجه گیری

بزرگترین چالش در رابطه با چاله‌های آسانسور، جلوگیری از نفوذ آب در هنگام بارندگی، سیل و… به داخل آن‌ها است. گودال شما باید ضد آب باشد تا از آسیب‌های ناشی از وجود آب جلوگیری شود و آب به اتصالات الکتریکی که آسانسور را راه اندازی می‌کنند، نرسد. شناسایی مناطق نفوذ آب و پاسخ‌های مناسب نیز، به رفع نشتی و توقف آن برای همیشه کمک می‌کند.

اگر یک چاله آسانسور تازه ساخت دارید، برای ضد آب کردن آن، حتما با یک متخصص تماس بگیرید. این کار باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه‌های شما خواهد شد. مهم نیست چاله آسانسور شما از چه موادی ساخته شده باشد، حرفه‌ای‌ها می‌توانند آن را به خوبی ضد آب کرده، خشک، تمیز و ایمن نمایند.

لازم به ذکر است که گروه مهندسان برکه، آب بندی چاله‌های آسانسور در کلیه استان ها و شهرستان ها همچون آب بندی چاله آسانسور فشم، تهران و … را به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌دهند. جهت ارتباط با آن‌ها می‌توانید به سایت berke.ir مراجعه نمایید.

بهترین روش آب بندی چاله آسانسور چیست؟

در حال حاضر، آب بندی به کمک مواد نفوذگر، محبوب‌ترین روش است. البته بهتر است از مشاوران آب بندی چاله آسانسور رودهن کمک بگیرید.

قیمت آب بندی چاله آسانسور چقدر است؟

این مورد به روش آب بندی و موادی که استفاده می‌شود و همچنین ابعاد چاله آسانسور بستگی دارد.

منظور از آب بندی منفی چاله آسانسور چیست؟

ایجاد مانع در برابر آب‌هایی که از بیرون (مانند سفره‌های آب زیر زمینی) به داخل چاله نفوذ پیدا می‌کنند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 53

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *