loader image

آب بندی چاله آسانسور فشم

خانه | خدمات آب بندی چاله آسانسور | آب بندی چاله آسانسور فشم

آب بندی چاله آسانسور فشم

آب بندی چاله آسانسور فشم یکی از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آید که باید با دقت بالایی صورت بگیرد. در غیر این صورت احتمال ایجاد صدمات جانبی به شدت افزایش پیدا می‌کند. این امر خود دارای استانداردها و مقررات خاصی است که باید به شکل کاملاً اساسی پیروی شوند تا در نهایت بتوان بر آب بندی شدن چاله آسانسور مهر تأیید زد. با ما همراه باشید تا ببینیم که منظور از این نوع آب بندی چیست و باید چه مواردی را در آن در نظر گرفت.

چاله آسانسور

چاله آسانسور

امروزه آسانسورها به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده‌اند. تقریباً در کلیه ساختمان‌های بلند مرتبه مدرن شاهد به کارگیری این محصولات کاربردی هستیم. آسانسورها نحوه حمل و نقل ما به طبقات مختلف ساختمان را تسهیل کرده‌اند و به همین دلیل می‌توان از آن‌ها به عنوان یک اختراع برتر یاد کرد.

برخلاف تصور بسیار از افراد، یک‌ آسانسور تنها از مواردی همچون اتاق، موتور و مواردی از این دست تشکیل نشده است. در واقع قطعات مختلفی باید به نحو احسن در کنار هم فعالیت کنند تا بتوان اطمینان داشت که آسانسور مربوطه به شکل صحیح فعالیت مورد انتظار ما را انجام می‌دهد. یکی از این بخش‌ها نیز همان چاله آسانسور است. احتمالاً می‌پرسید که چاله آسانسور چیست؟

به طور کلی باید بگوییم که چاله آسانسور در واقع همان بخشی به شمار می‌آيد که قسمت‌های مهمی از این دستگاه در آن جای گرفته‌آند. چاله آسانسور به دلیل عمق خاصی که دارد بدین نام معروف شده است. در چاله‌های امروزی می‌توان قطعاتی همچون ضربه‌گیرهای کابین و یا وزنه تعادل آسانسور را مشاهده کرد که هر یک از آن‌ها دارای عملکرد مختص به خود هستند و آب بندی چاله آسانسور فشم برای محافظت از آن‌ها صورت می‌گیرد.

چاله آسانسور شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما نقش بسیار مهمی را در بهبود کارکرد دستگاه مدنظر ما بر عهده دارد. اگر چاله آسانسور وجود نداشته باشد، عملاً نمی‌‌توان بخش مهمی از دستگاه‌های ضروری جهت حرکت آسانسور را به کار گرفت. هر آسانسور بر حسب موارد مختلفی همچون نوع و یا ابعاد دارای چاله مختص به خود است.

از چاله آسانسور با نام‌های دیگری همچون شفت آسانسور (elevator shaft) نیز یاد می‌کنند که امری صحیح است. چاله آسانسور در قسمت زیرین چاه آسانسور چاه می‌گیرد و می‌توان آن را پایین‌ترین بخش از یک آسانسور دانست.

اهمیت آب بندی چاله آسانسور فشم

اهمیت آب بندی چاله آسانسور فشم

تا این جای کار متوجه شدیم که چاله آسانسور یک بخش بسیار مهم در این دستگاه‌ها محسوب می‌شود که وظیفه دارد قطعات گوناگون و بسیار حساسی را در خود جای دهد. چاله‌ها انواع و ابعاد مختلفی دارند، اما در هر صورت باید به نحو احسن آب‌بندی شوند. اما به راستی این آب بندی به چه دلیل اینقدر اهمیت دارد؟

برای پاسخ به این پرسش باید به دو مورد اساسی اشاره داشته باشیم. مورد اول مربوطه به الکتریکی بودن قطعات موجود در چاله آسانسور است. همان‌طور که می‌دانید بخش مهمی از قطعات موجود در چاله آسانسور با استفاده از انرژی الکتریسیته فعالیت می‌کنند. این بدان معناست که در صورت رسیدن هر نوع مایع (به خصوص آب) به این دستگاه‌ها احتمال برق‌گرفتگی و یا اتصال نامناسب جریان برق و خراب شدن کلیه قطعات موجود به شدت بالا می‌رود. با آب بندی کردن چاله می‌توان تا حد بسیار زیادی از این امر جلوگیری کرد. در واقع آ‌ب‌ بندی دقیقاً به همین دلیل صورت می‌گیرد.

مورد دوم که در زمینه آب بندی چاله آسانسور فشم و سایر شهرها همچون آب بندی چاله آسانسور کرج باید حتماً به آن اشاره داشته باشیم، بحث جلوگیری از زنگ زدگی قطعات است. دستگاه‌های مختلفی که در چاله آسانسور قرار می‌گیرند عموماً فلزی هستند و رسیدن آب به آن‌ها می‌تواند مشکلات متعددی همچون زنگ زدگی و یا خوردگی را به همراه داشته باشد. اگرچه برای ساخت این قطعات از متریال‌های ویژه استفاده می‌شود، اما در هر صورت این امر چیزی از اهمیت آب بندی چاله آسانسور کم نمی‌کند.

آب بندی کردن چاله آسانسور حتی برای تکنسین‌هایی که در این بخش مشغول به فعالیت هستند نیز اهمیت دارد. در صورتی که یک چاله آسانسور آب بندی نشده باشد احتمال اینکه دیوارهای آن به دلیل رطوبت بیش از حد ریزش کنند وجود خواهد داشت. با یک آب بندی مناسب می‌توان از همه این مشکلات جلوگیری کرد.

تماس با برکه

پوشش‌ های مختلفی که در این زمینه به کار می‌روند

به منظور آب بندی کردن چاله آسانسور از پوشش‌های متفاوتی استفاده می‌شود. این امر به ما اجازه می‌دهد تا بر اساس نیاز و همچنین نوع چاله نسبت به انتخاب هر یک از این پوشش‌ها اقدام کنیم. اولین پوشش، پوشش کریستال شونده بتن است. پوشش دیگری که می‌توانیم در این زمینه از آن یاد کنیم، پوشش رزین دو جزئی پلی یورتان الاستیک محسوب می‌شود که محبوبیت بالایی در سال‌‌های اخیر پیدا کرده است.

در کنار این موارد باید از پوشش سیمانی به شکل دوجزئی بتن نیز یاد کنیم که خود دارای عملکردهای ویژه است. اگر پوشش‌های فوق در دسترس نباشند، می‌توان به سراغ پوشش رزین فوم شوند پلی یورتان رفت. این پوشش نیز از کارکرد بسیار خوبی در رابطه با آب بندی چاله آسانسور فشم برخوردار است و نمی‌توان آن را دست کم گرفت.

پوشش پلی یورتان و اپوکسی بتن نیز در برخی از موارد به کار گرفته می‌شوند. اجرای این پوشش به دقت بالایی نیاز دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود که تنها به وسیله یک تیم متخصص به کار گرفته شود. پوشش پکر فلزی تزریق در زمره پوشش‌هایی قرار می‌گیرد که در ایران بیش از هر کشور دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو مورد نهایی که باید به آن‌ها اشاره داشته باشیم عبارت‌اند از بتن اکرولیک و سیلوکسان.

عدم استفاده از پوشش ایزوگام برای آب بندی چاله آسانسور فشم

عدم استفاده از پوشش ایزوگام برای آب بندی چاله آسانسور فشم

در سال‌های قبل که امکان دسترسی به پوشش‌های فوق وجود نداشت، از پوشش ایزوگام جهت آب بندی چاله آسانسور استفاده می‌شد. اگرچه ایزوگام در پاره‌ای از موارد مناسب به نظر می‌رسید، اما مشکلات متعددی به همراه داشت. نخست آنکه اجرای آن در چاله آسانسورهایی با ابعاد کوچک بسیار دشوار بود.

علاوه بر این، مدت عمر ایزوگام محدود است و پس از مدت زمان مشخصی باید نسبت به استفاده مجدد از آن اقدام کرد. همین دلایل موجب شدند تا بهره‌گیری از پوشش ایزوگام در سال‌های اخیر به طور کامل کنار گذاشته شود.

نکاتی که باید به یاد داشته باشید

در بحث آب بندی چاله آسانسور یک سری نکات ویژه وجود دارد که حتماً باید آن را در نظر بگیریم تا بتوانیم به نتیجه مناسبی در این زمینه دست یابیم. اولین نکته آن است که بتن مورد استفاده به منظور آب بندی چاله آسانسور باید کیفیت بالایی داشته باشد و یک بتن کهنه محسوب نشود.

نکته دوم در مورد آب بندی چاله آسانسور فشم و سایر اقلیم ها همچون آب بندی چاله آسانسور لواسان آن است که استفاده از مواد نفوذگر یا پوشش‌های متفاوتی که به آن‌ها اشاره کردیم باید با دقت بالا و تنها با کمک ابزارهای امن صورت بگیرد. این مواد شیمیایی هستند و در صورت اشتباه در روند به کارگیری می‌توانند مشکلات متعددی را برای تیم اجرا کننده به همراه داشته باشند.

هزینه مربوط به آب بندی چاله آسانسور فشم

هزینه آب بندی چاله آسانسور مورد مهمی است که حتماً باید در مورد آن صحبت کنیم. این هزینه خود از چندین بخش مختلف تشکیل شده است. در واقع عوامل متعددی در این زمینه وجود دارند که باید برای محاسبه هزینه نهایی آن‌ها را در نظر بگیریم.

اولین مورد مربوط به متریال‌های خاصی است که برای آب بندی چاله به کار گرفته می‌شوند. قاعدتاً چنانچه از متریال‌های با کیفیت بالا استفاده کنیم که گران‌تر هم هستند، هزینه نهایی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. عامل تأثیر گذار دیگر در این زمینه، مهارت و اعتبار تیم اجراکننده آب بندی است.

تیم‌هایی که از چندین متخصص ویژه تشکیل شده‌اند دستمزد بیشتری را از شما دریافت می‌‌کنند، زیرا تحت نظر این افراد،‌ آب بندی به بهترین شکل ممکن صورت می‌پذیرد. با توجه به این موارد خیلی راحت می‌توان متوجه شد که چرا امکان ارائه یک هزینه کلی در این زمینه وجود ندارد.

شایان ذکر است که در کنار عوامل گفته شده باید مواردی دیگری همچون ابعاد چاله آسانسور را نیز در نظر گرفت. متأسفانه برخی از کاربران به منظور کاهش هزینه‌های خود به سراغ تیم‌های غیرحرفه‌ای و نامعتبر می‌روند، به خیال آنکه این تیم‌ها به دلیل دستمزد کمتر به آن‌ها در صرفه‌جویی هزینه‌ها کمک خواهند کرد.

اما واقعیت ماجرا آن است که آب بندی چاله آسانسور فشم توسط این تیم‌ها به دلیل کیفیت پایین خیلی زود کارایی اصلی خود را از دست می‌دهد و با وارد شدن آب به چاله، کاربران باید هزینه‌های بسیار زیادی را به منظور آب بندی مجدد و تعمیر قطعات مختلف آسانسور پرداخت کنند. به همین دلیل همواره توصیه می‌کنیم که به جای تمرکز بر روی هزینه، به کیفیت کلی آب بندی توجه داشته باشید و از تیم مدنظرتان بخواهید تا بهترین عملکرد خود را در این زمینه برایتان به نمایش بگذارند.

آب بندی کردن چاله آسانسور چقدر طول می‌کشد؟

یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که کاربران در مورد روند آب بندی کردن چاله آسانسور مطرح می‌کنند مربوط به مدت زمان مورد نیاز برای انجام این امر است. در این حالت باید دو نکته مهم را در نظر بگیریم. در حالت اول چاله آسانسور از همان ابتدای ساخت آب بندی نشده است و اکنون قصد داریم آن را آب بندی کنیم. در حالت دوم هدف اصلی آن است که همزمان با پایان ساخت چاله، آب بندی نیز صورت بگیرد.

هر یک از این موارد نیازمند زمان‌بندی منحصر به فرد خود هستند و نمی‌توان یک بازه زمانی مشخص را برای آن‌ها بیان کرد. این کار می‌تواند بسته به مواردی همچون ابعاد کلی چاله آسانسور و یا محل قرارگیری آن در ساختمان از چند هفته تا چند ماه به طول بینجامد.

اگر به دنبال تسریع روند ‌آب بندی چاله آسانسور هستید، بهتر است به سراغ تیم‌های برتر موجود در این زمینه بروید. چنین افرادی با دانش و ابزارهای ویژه‌ای که در اختیار دارند می‌توانند چاله آسانسور مدنظر شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آب بندی کنند.

در هر صورت توصیه می‌کنیم که کیفیت آب بندی چاله آسانسور فشم را فدای تسریع این روند نکنید. بهتر است کمی صبر داشته باشید و به تیم اجرا کننده آب بندی فرصت بدهید تا این امر را با رعایت استانداردهای لازم و به شکل حرفه‌ای به پایان برسانند. در این صورت دیگر لازم نیست هر ساله یک بازه زمانی خاص را به بازدید مجدد از چاله آسانسور اختصاص دهید.

آب بندی کردن چاله آسانسور، یک امر کاملاً تخصصی

آب بندی کردن چاله آسانسور، یک امر کاملاً تخصصی

آب بندی چاله آسانسور یک امر ساده نیست که بتوان آن را با نیروی انسانی ساده و بدون تخصص لازم انجام داد. اگر آب بندی به شکل حرفه‌ای صورت نگیرد، کلیه مزایای مربوط به این امر غیرقابل دسترس خواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌‌کنیم که از همان ابتدا به فکر استخدام یک تیم ماهر جهت آب بندی چاله آسانسور مدنظر خود باشید.

منظور اصلی از یک تیم ماهر تیمی است که چند خصوصیت ویژه را به همراه داشته باشد. اولین مورد مربوط به تجربه آن تیم است. حتماً به سراغ افرادی بروید که برای سال‌های متمادی در حوزه آب بندی چاله آسانسور فعالیت کرده‌اند و در این زمینه از مهارت کافی برخوردار هستند.

نکته دومی که به شما در زمینه انتخاب یک تیم عالی برای آب بندی چاله آسانسور کمک می‌کند، توجه به نظرات کاربران پیشین است. در صورتی که سایر کاربران نیز نظرات مثبتی نسبت به خدمات تیم مربوطه اعلام داشته‌اند، شما نیز می‌توانید خیال راحتی بابت دریافت بهترین آب بندی چاله آسانسور داشته باشید.

به هیچ وجه به شکل شخصی اقدام به آب بندی چاله آسانسور نکنید. انجام این امر می‌تواند منجر به کاهش کیفیت آب بندی چاله آسانسور فشم و در نتیجه درون ریزی کامل چاله آسانسور شود. با سپردن این کار به دست یک تیم متخصص خیال خود را برای همیشه از بابت داشتن یک چاله آسانسور مستحکم و قوی راحت کنید.

سخن پایانی

در این متن به آب بندی چاله آسانسور و همچنین اهمیت انجام آن به شکل صحیح اشاره کردیم. به طور کلی می‌توان سه دلیل اصلی را برای آب بندی کردن چاله آسانسور بیان کرد. نخست آنکه این امر منجر به جلوگیری از برق‌گرفتگی به خاطر اتصالات الکتریکی موجود در این بخش می‌شود، دوم آنکه این امر از ریزش بخش‌های گوناگون چاله جلوگیری خواهد کرد و سومین مزیت نیز به عدم زنگ‌ زدگی دستگاه‌های مختلف آسانسور برمی‌گردد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه دریافت خدمات آب بندی چاله آسانسور اصفهان، تهران، مشهد و … با کارشناسان برکه در تماس باشید.

آب بندی چاله آسانسور چقدر زمان می‌برد؟

زمان مورد نیاز برای انجام این امر متغیر است.

هزینه آب بندی چاله آسانسور چقدر است؟

این هزینه نیز به مواد مختلفی بستگی دارد.

آیا ایزوگام برای آب بندی چاله آسانسور مناسب است؟

خیر نمی‌توان از ایزوگام برای این کار استفاده کرد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 43

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *