loader image

خدمات استخر یزد

خانه | خدمات استخر | خدمات استخر یزد

خدمات استخر یزد

یزد یکی از شهرهای گرمسیر ایران است. به همین خاطر افراد زیادی مایل به داشتن استخر در این شهر هستند. امروز قصد داریم در مورد خدماتی که برای ساخت و بازسازی استخر در شهر یزد ارائه می‌شود با شما صحبت کنیم. خدمات استخر یزد موارد بسیار زیادی را در بر می‌گیرد. ما در اینجا تنها به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

خدمات استخر یزد

خدمات استخر یزد: بازسازی

هر استخری هر چند وقت یک بار به بازسازی نیاز دارد. اگر عملیاتی مانند آب بندی که در حین بازسازی انجام می‌شود مورد توجه قرار نگیرد کارایی استخر به شدت کاهش می‌یابد. از طرفی با انجام بازسازی می‌توان یک استخر قدیمی ‌را به یک استخر کاملا تازه و مدرن تبدیل کرد. این در حالی است که معمولا در ساخت استخراهای قدیمی، ‌نکات ایمنی و استانداردهای لازم رعایت نشده است.

هزینه بازسازی استخر در یزد

یکی از مسائل مهم در هر موردی هزینه است. هزینه بازسازی استخر در شهر یزد با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. اندازه استخر و اینکه قرار است بازسازی برای تاسیسات انجام شود یا سازه مورد بازسازی قرار بگیرد به طور مستقیم بر قیمت تاثیر دارد. پارامتر مهم بعدی در تعیین هزینه بازسازی، میزان خرابی و قدیمی ‌بودن استخر است. اینکه تاسیسات یا کاشی‌ها و… نیاز به تعویض دارند یا خیر می‌تواند قیمت را تعیین کند. تیم بازسازی با مشاهده ظاهر استخر می‌توانند یک برآورد کلی از هزینه داشته باشند.

علاوه بر آنچه در مورد هزینه گفته شد دستمزد استادکار و کارگران نیز مهم است. دقت کنید سپردن کار به یک تیم خبره که خدمات استخر یزد را به درستی انجام می‌دهند اهمیت زیادی دارد. هر چه تیم بازسازی مهارت بیشتری در کار خود داشته باشد در دراز مدت به نفع شماست. زیرا استخر زمان بیشتری سالم می‌ماند و نیاز به بازسازی مجدد پیدا نمی‌کند.

در کل می‌توان گفت هزینه بازسازی تابعی از نوع استخر، میزان خرابی، روش بازسازی و دستمزد تیم بازسازی است.

انواع بازسازی استخر در یزد

انواع بازسازی استخر در یزد

بازسازی استخر در یزد روش‌های مختلفی دارد. با اینکه بازسازی با توجه به نوع آسیب وارد شده به بخش‌های مختلف استخر انجام می‌شود، اما در کل محدود به دو روش بازسازی تاسیسات و بازسازی سازه خواهد شد.

منظور از بازسازی تاسیسات استخر بازسازی لوله کشی و تجهیزات موتورخانه است. در برخی موارد تیم بازسازی یا صاحب استخر متوجه می‌شود که لوله‌ها دچار پوسیدگی شده‌اند و هر لحظه ممکن است مشکلات بزر‌گ‌تری به بار آورند. به همین خاطر بررسی مرتب موتورخانه و سرویس تجهیزات آن جزو ضرورت‌های داشتن استخر است. در این میان اگر متوجه کوچکترین مشکل شدید باید به آن رسیدگی کنید تا خسارات بیشتری به بار نیاید.

تماس با برکه

بازسازی سازه استخر

بازسازی سازه استخر مواردی مانند رفع ترک‌های روی دیواره و کف استخر، انجام مجدد کاشی کاری، اصلاح شیب استخر و… را شامل می‌شود. در اینجا لازم به ذکر است نوع کاشی‌هایی که صاحب استخر انتخاب می‌کند بر هزینه نهایی بازسازی تاثیر دارد. دقت کنید با اینکه در بیشتر مواقع از روی ظاهر استخر می‌توان فهمید که به بازسازی نیاز دارد یا خیر، در برخی موارد ظاهر استخر چیزی را نشان نمی‌دهد.

در واقع مواردی وجود دارد که فقط متخصصین می‌توانند آنها را تشخیص دهند. بنابراین اگر مایلید استخری کاملا سالم داشته باشید و در آینده متحمل هزینه‌های اضافی نشوید هر چند وقت یک بار از یک متخصص خدمات استخر یزد بخواهید استخر شما را بررسی کند.

تست مقاومت استخر در مقابل فشار و حجم زیاد آب

مراحل بازسازی استخر در یزد

بازسازی استخر در یزد مراحل مختلفی دارد:

  • مرحله اول شامل بازسازی لوله‌ها و تاسیسات است. اگر لوله کشی یا دیگر تاسیسات استخر مشکل داشته باشند، باید سرامیک‌ها، کاشی‌ها و متاسفانه سیمان کاری زیر آنها تخریب شود تا بتوان به لوله‌های قدیمی ‌و خراب دسترسی داشت. در این مرحله لوله‌های قدیمی ‌با لوله‌های upvc جدید جایگزین می‌شود.
  • در مرحله دوم، سیستم تصفیه و گرمایشی استخر مورد بررسی قرار می‌گیرد. این بررسی شامل تست تمام لوله‌ها و تاسیسات با روش‌های جدید است. سپس سطح دیواره‌ها و کف بررسی می‌شود و اگر ترک یا ناهمواری وجود داشته باشد برطرف خواهد شد.
  • مرحله سوم بازسازی شامل آب بندی کاسه بتنی استخر با مواد رزینی و پلیمری است. بعد از مرحله آب بندی نیز مجددا تست‌هایی انجام می‌شود تا هر گونه ایرادات احتمالی برطرف شود.
  • در مرحله چهارم که آخرین مرحله از بازسازی است، پوشش نهایی استخر مورد بررسی قرار می‌گیرد. این پوشش می‌تواند شامل رنگ‌های اپوکسی مخصوص استخر و یا سرامیک باشد. این پوشش به طور کامل طبق نظر و سلیقه صاحب استخر انتخاب می‌شود و روش‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. تنوع در این بخش بسیار بالاست و سلیقه کارفرما می‌تواند ظاهر نهایی استخر را شکل دهد.

خدمات استخر یزد: طراحی

با اینکه بین طراحی و بازسازی آن تفاوت‌های زیادی وجود دارد اما در این میان نکات مشترکی نیز دیده می‌شود. در هر دو صورت، پیکره استخر باید به گونه‌ای ساخته شود که توانایی تحمل حجم بالای آب را داشته باشد؛ حجم آبی که به دیواره‌ها و کف استخر فشار زیادی وارد می‌کند. یکی از نکات اصلی که در ارائه خدمات استخر یزد و سایر شهرها همچون خدمات استخر تهران (هم در طراحی و هم در بازسازی) باید رعایت شود توجه به نقاط اتصال دیواره‌ها و کف استخر است که نباید تیز و کنج‌دار باشد. در کل طراحی استخر شامل طراحی داخلی و طراحی سقف می‌شود.

بازسازی سازه استخر در یزد

طراحی داخلی استخر

در طراحی داخلی بیش از هر چیزی به زیبایی فضای داخلی استخر و جذاب جلوه دادن آن توجه می‌شود. در این میان کاشی کاری استخر نقش مهمی ‌دارد. زیرا پوشش ظاهری استخر را تشکیل می‌دهد. زیباترین کاشی‌های مخصوص استخر، کاشی‌های ریز مربعی و شش گوشه هستند که تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی دارند. این کاشی‌ها یا سرامیک‌ها طوری ساخته شده‌اند که از لیز خوردن افراد هم جلوگیری می‌کنند.

اما برای دیواره‌ها استفاده از سرامیک‌های بزرگ جلوه‌ زیباتری دارد.  این نوع سرامیک‌ها نیز بسیار متنوع و زیبا هستند و طراح می‌تواند برای استفاده از آنها خلاقیت به خرج دهد و فضای داخلی استخر را به شکلی هر چه بهتر بیاراید.

طراحی سقف استخر

بخش مهم بعدی در هر استخری سقف است. شکل سقف و نورپردازی که در ناحیه آن انجام می‌شود به طور مستقیم بر زیبایی و جذابیت استخر تاثیر دارد.  برای آراستن سقف می‌توان از مواردی مانند کناف‌های ضد رطوبت، سقف‌های کشسانی، سقف‌های کاذب پلیمری، طلق‌های رنگی، شیشه و چوب استفاده کرد. در این میان نورهای مخفی و استفاده از چراغ‌های استخری ضد آب فوق‌العاده جذاب است.

عایق کاری و آب بندی استخر در یزد

مهم نیست در حال انجام طراحی و ساخت یک استخر جدید هستید یا برای بازسازی یک استخر قدیمی اقدام کرده‌اید. در هر دو صورت عایق کاری و آب بندی استخر اهمیت زیادی دارد. این دو خدمت از سری خدمات استخر یزد با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که استخر در آن قرار دارد انجام می‌شود.

یزد شهری کویری با آب و هوای گرم و خشک است و متاسفانه با بحران آب دست و پنجه گرم می‌کند. پس در انتخاب روش آب بندی استخر در یزد باید دقت زیادی شود. یکی از توصیه‌های تکنسین‌ها استفاده از چسب آب بندی است که به کمک آن می‌توان عایق کاری را به بهترین شکل و با اطمینان کافی انجام داد.

عایق کاری و آب بندی استخر در یزد

چسب آب بندی انواع مختلفی دارد و جایگزین مناسبی برای روش‌های قدیمی ‌مانند قیرگونی و ایزوگام است. این در حالی است که مواد استفاده شده در روش‌های قدیمی مشتقات نفتی است. به همین دلیل برای استخرهای خانگی و استخرهای پرورش موجودات زنده بهداشتی نیست. علاوه بر این، هزینه بالایی دارد و از دوام کافی برخوردار نیست و خیلی زود فرسوده می‌شود.

عایق کاری استخر با چسب آب بندی

چسب آب بندی ماده‌ای تقریبا مایع، به شکل خامه‌ و به رنگ سفید است که بر پایه پلیمر ساخته می‌شود. این نوع چسب بعد از استفاده کاملا بی‌ رنگ شده و ظاهر استخر را تغییر نمی‌دهد. علاوه بر این، بسیار با دوام بوده و آب به داخل آن نفوذ نمی‌کند. از طرفی در هر سطحی قابلیت استفاده دارد. در کنار تمام اینها آنتی باکتریال، غیر قابل اشتعال و به صرفه و اقتصادی است. از رشد جلبک و خزه جلوگیری می‌کند، به سرعت اجرا می‌شود، پوسته پوسته نمی‌شود و در مقابل تغییرات دما و حتی اشعه UV خورشید مقاوم است.

انواع چسب آب بندی استخر

امروزه با توجه به کارایی چسب آب بندی و مزایایی که نسبت به ایزوگام دارد شرکت‌های مختلفی برای تولید آن اقدام می‌کنند. در واقع آب بندی به عنوان یکی از خدمات استخر یزد معمولا با چسب انجام می‌شود. به همین خاطر به راحتی می‌توان انواع مختلفی از چسب‌های آب بندی را در بازار یافت. آنچه در این میان اهمیت دارد استفاده از چسب مرغوب و با کیفیت است که در ساخت آن استاندارهای لازم رعایت شده باشد. زیرا در غیر اینصورت بعد از مدتی خاصیت خود را از دست می‌دهد. چسب آب بندی به دو نوع زیر تقسیم می‌شود:

  • چسب‌ آب بندی که به ملات یا رنگ اضافه می‌شود
  • چسب آب بندی که به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد

طراحی یک استخر مدرن در یزد

چسب‌ آب بندی که به ملات یا رنگ اضافه می‌شود

ساختار نوع اول به گونه‌ای است که حتما باید به ماده دیگری مانند ملات یا رنگ اضافه شود تا بتوان از آن استفاده کرد. این نوع را با نام چسب افزودنی نیز می‌شناسند. این نوع چسب علاوه بر اینکه در برابر آب و رطوبت نفوذناپذیر است، استحکام سازه را نیز بالا می‌برد.

چسب آب بندی که به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد

نوع دوم روی دیوار‌ه‌ها و کف استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نفوذ آب و رطوبت به داخل بتن جلوگیری می‌کند. این نوع چسب نوعی لایه محافظ ایجاد کرده و مقاومت سطح در مقابل آب را افزایش می‌دهد. نوع دوم نسبت به نوع اول قیمت بالاتری دارد اما بهتر است حتما در انتهای کار استفاده شود.

چسب بتن

در این بخش از توضیح خدمات استخر یزد به معرفی چسب بتن می‌پردازیم. چسب بتن نوعی چسب آب بندی است که انواع مختلفی دارد. استفاده از این ماده در ساخت و بازسازی استخر، آن را ضدآب می‌کند و مقاومت کششی و خمشی بتن را بالا می‌برد. بدین ترتیب زمان فرسودگی کاهش می‌یابد و استخر مدت زمان بیشتری سالم می‌ماند و نیاز به تعمیر و بازسازی مجدد پیدا نمی‌کند. نوع چسب بتن با توجه به نوع موادی که در آن به کار می‌رود و کاربرد و مورد استفاده‌ای که دارد تعیین می‌شود. در کل دو نوع چسب بتن که از سایر انواع کاربرد بیشتری دارند شامل موارد زیر است:

  • چسب بتن اپوکسی
  • چسب بتن لاتکس

نمای داخلی یک استخر مدرن

چسب بتن اپوکسی

چسب بتن اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده یا‌ هاردنر ساخته می‌شود. این نوع چسب برای آب بندی استخر بسیار  قدرتمند است. چسب بتن اپوکسی علاوه بر اینکه به عنوان یک افزودنی به ملات یا رنگ اضافه می‌شود، به عنوان لایه محافظ درزها نیز به کار می‌رود.

دقت داشته باشد نحوه استفاده از چسب اپوکسی با چسب لاتکس متفاوت است. مقدار مشخصی از این نوع چسب را می‌توان به ملات بتن یا دوغاب اضافه کرد. از طرفی می‌توان آن را برای ریختن بتن جدید بر بتن قدیمی مورد ‌استفاده قرار داد.

چسب بتن لاتکس

چسب لاتکس یا اکریلیکی بیش از هر چسب دیگری به عنوان چسب آب بندی شناخته می‌شود. این چسب بر پایه مواد طبیعی، مصنوعی یا مخلوطی از هر دو تولید می‌شود. چسب لاتکس، مقاومت خمشی و کششی بتن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. پس می‌توان آن را با ماسه و سیمان ترکیب کرد تا یک ملات خوب برای عایق کاری استخر به وجود آورد.

برای اطلاع از خدمات استخر یزد می‌توانید با کارشناسان برکه تماس بگیرید. البته می‌توانید وارد سایت برکه شوید و از خدمات شرکت خدمات استخر ما مطلع شوید. برکه بیشترین و بهترین خدمات را در زمینه استخر به شما ارائه می‌دهد.

چه خدماتی برای طراحی و بازسازی استخر ارائه می‌شود؟

خدماتی مانند آب بندی و عایق کاری که برای داشتن یک استخر سالم اهمیت زیادی دارد.

هزینه ارائه خدمات استخر یزد چه قدر است؟

هزینه با توجه به نوع خدمت مورد نظر تعیین می‌شود. هر خدمت قیمت متفاوتی دارد.

امروزه برای عایق کاری و آب بندی استخر از چه موادی استفاده می‌شود؟

از چسب‌های مخصوص که در انواع مختلفی مانند چسب بتن وجود دارد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 48

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *