loader image

خدمات استخر ارومیه

خانه | خدمات استخر | خدمات استخر ارومیه

خدمات استخر ارومیه

نگهداری از استخر شاید کار سخت و پیچیده‌ای به نظر برسد، اما کاملا ضروری است. در صورتی که خدمات استخر جدی گرفته نشوند، آسیب‌های زیادی متوجه استخر خواهد شد. همچنین هزینه‌های رفع این آسیب‌ها هم بسیار بیشتر از نگهداری آن خواهد بود. خدمات استخر ارومیه طیف گسترده‌ای از سرویس‌ها را شامل‌ می‌شود که در این مطلب قصد داریم برخی از آنها را معرفی کنیم.

تماس با برکه

درباره خدمات استخر ارومیه بیشتر بدانید

اگر شما هم استخر دارید، باید حتما به فکر نگهداری از آن هم باشید. نگهداری از استخر یکی از مهم‌ترین نیازهای آن به شمار می‌رود. استخر هم مثل هر چیز دیگری به رسیدگی و نگهداری مداوم نیاز دارد. مهم‌ترین بخش‌هایی که در خدمات استخر مورد توجه قرار می‌گیرند، شامل آب استخر، کفگیر استخر، سازه استخر و سیستم فیلتراسیون می‌شوند. اگر این خدمات با بهترین کیفیت و در بهترین زمان انجام شوند در بسیاری از هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی خواهد شد.

درباره خدمات استخر ارومیه بیشتر بدانید

از طرف دیگر وقتی نگهداری از استخر نادیده گرفته می‌شود، علاوه‌بر کاهش کیفیت آب و طول عمر استخر، هزینه‌های زیادی هم به شما تحمیل خواهد شد. تمام این عوامل نشان می‌دهند که نگهداری از استخر باید کاملا جدی گرفته شود. خدمات استخر ارومیه شامل فعالیت‌های گسترده‌ای می‌شوند.

برای این که استخر شما عاری از انواع آلودگی، باکتری، جلبک و … شود، انجام سرویس‌های نگهداری از استخر به صورت منظم ضروری است. البته ممکن است هر کدام از شرکت های خدمات استخر سرویس‌های متفاوتی ارائه دهند، اما کلیات سرویس‌ها مشابه است.

چرا آب استخر دچار مشکل می‌شود؟

آب استخر را می‌توان مهم‌ترین بخش یک استخر در نظر گرفت. دلایل مختلفی وجود دارند که باعث آلودگی آب استخر می‌شوند. این دلایل ممکن است شیمیایی یا فیزیکی باشند. برخی از مهم‌ترین دلایل آلودگی آب استخر، عبارتند از:

  • بافت بدنی افراد: جالب است بدانید که بافت بدن افراد، مثل مو، پوست و … یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی آب استخر محسوب می‌شود.
  • انواع باکتری و ویروس: باکتری‌ها و ویروس‌ها ممکن است در اثر عوامل مختلفی، مثل لباس شناگران، حیوانات خانگی و … وارد آب استخر شوند.
  • سطح PH نامناسب: سطح PH آب استخر باید بین 7.2 تا 7.8 باشد. وقتی سطح PH نامناسب باشد، کیفیت آب برای شنا مناسب نخواهد بود.
  • عوامل شیمیایی: وجود برخی مواد شیمیایی، مثل کلر در آب اهمیت زیادی دارد. در صورتی که کلر و سایر عوامل شیمیایی آب استخر بیش از حد باشند، باعث ایجاد آلودگی خواهند شد.
  • کربنات کلسیم: این عامل به شکل رسوبات در آب استخر باقی می‌ماند و آب استخر را آلوده کرده و باعث کاهش کیفیت آن می‌شود.

چرا آب استخر دچار مشکل می‌شود؟

بررسی مهم‌ترین سرفصل‌های سرویس‌های خدمات استخر ارومیه

تا اینجا با اهمیت و ضرورت انجام خدمات استخر آشنا شدید. حالا نوبت به آشنایی کلی با خدمات استخر می‌رسد. همانطور که اشاره کردیم، سرویس‌های شرکت‌های مختلف، ممکن است متفاوت با یکدیگر باشند. با این حال چند سرفصل مشترک برای همه آنها وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • تأمین آب تمیز و باکیفیت: شرکت های خدمات استخر باید تضمین کنند که آب استخر در پایان ارائه خدمات، تمیز و عاری از هر نوع آلودگی تحویل داده شود.
  • تمیزکاری: نه تنها آب استخر، بلکه دیواره‌ها و تجهیزات استخر هم باید از هر نوع آلودگی و کثیفی پاکسازی شوند.
  • تأمین و تعمیر تجهیزات: هر کدام از تجهیزات استخرها که دچار مشکل می‌شوند، باید خیلی زود تعمیر با در صورت لزوم تعویض شوند.
  • نگهداری از سازه: سازه استخر باید از نظر آب‌بندی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. در غیر این صورت عمر مفید استخر کاهش پیدا می‌کند. تمام درزها و مشکلاتی که برای سازه استخر بوجود می‌آید، باید توسط تیم خدمات استخر ارومیه برطرف شوند.

معرفی 4 مورد از مهم‌ترین سرویس‌های شرکت های خدمات استخر در ارومیه

معرفی 4 مورد از مهم‌ترین سرویس‌های شرکت های خدمات استخر در ارومیه

آشنایی با خدمات استخر ارومیه و سایر شهرها همچون خدمات استخر تهران و حومه اهمیت زیادی دارد. چرا که باعث افزایش آگاهی شما نسبت به این خدمات خواهد شد. به طور کلی 4 دسته خدمات برای استخرها وجود دارد که در ادامه به بررسی و تشریح آنها می‌پردازیم.

1. بررسی گردش آب

آب استخر باید دائما در گردش باشد تا به کیفیت لازم برسد. سیستم پمپاژ و فیلتراسیون در بهبود گردش آب دخیل هستند. در صورتی که این دو سیستم دچار نقص شوند، گردش آب با مشکل مواجه خواهد شد. با توجه به این که آب استخر اهمیت ویژه‌ای دارد، می‌توان گفت که گردش آب مهم‌ترین خدمات استخر محسوب می‌شود. در صورتی که آب استخر به خوبی گردش نکند، راکد خواهد شد. آب راکد هم بستر مناسبی برای رشد انواع جلبک‌ها به حساب می‌آید.

از مهم‌ترین تجهیزات مرتبط با گردش آب، می‌توان به کفگیر، پمپ، فیلتر و جت اشاره کرد. وجود هرگونه نقص در این تجهیزات، باعث می‌شود تا آب به خوبی گردش نکند. پمپ آب استخر را از طریق کفگیر مکیده و وارد فیلتر می‌کند. فیلتر وظیفه جداسازی ذرات و کثیفی‌ها را برعهده دارد. در نهایت جت‌ها آب را به داخل استخر هدایت می‌کنند. این چرخه در استخر نباید دچار مشکل شود.

بهتر است پمپ و فیلتر استخر در طول شبانه‌روز به طور متوسط 10 ساعت روشن باشند. این میزان در فصول گرم سال باید بیشتر هم باشد. هرچقدر سیستم فیلتراسیون بهتر عمل کند، آب استخر هم تمیزتر و باکیفیت‌تر خواهد بود.

بررسی مواد شیمیایی آب استخر

2. بررسی مواد شیمیایی آب استخر

وجود برخی مواد شیمیایی، مثل کلر در آب ضروری است. البته میزان کلر باید در دوز تعیین‌ شده به آب اضافه شود. در غیر این صورت مشکل‌ساز خواهد شد. یکی از خدمات استخر ارومیه، بررسی مواد شیمیایی موجود در آب استخر است. برخی مواد شیمیایی برای انسان بسیار مضر هستند. اندازه‌گیری و شناسایی این مواد اهمیت زیادی دارد. وجود برخی مواد شیمیایی در آب، باعث ایجاد مسمومیت و حتی مرگ می‌شود. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های مدرنی برای اندازه‌گیری سطح مواد شیمیایی موجود در آب وجود دارد.

موضوع مهم دیگر در بررسی مواد شیمیایی آب استخر، اندازه‌گیری و کنترل سطح PH آب است. سطح PH آب استخر، باید بین 7.2 تا 7.8 باشد؛ در غیر این صورت کیفیت آب کاهش پیدا خواهد کرد. با این اوصاف یکی از مهم‌ترین خدمات استخر ارومیه، حفظ تعادل PH یا قلیایی آب استخر است. همچنین مواد ضدعفونی‌کننده که برای پاکسازی استخر استفاده می‌شوند، باید کیفیت بالایی داشته باشند تا آسیبی متوجه استخر نشود.

3. پاکسازی سبد کفگیر استخر

سبد کفگیر استخر، محلی است که تمام ذرات و آلودگی‌های استخر در آن جمع می‌شوند. به هر حال این سبد هم حجمی را ذخیره می‌کند و بعد از مدتی پر خواهد شد. وقتی سبد کفگیر پر شود، فشار زیادی بر پمپ آب وارد می‌شود. به این ترتیب عمر مفید پمپ آب استخر کاهش پیدا می‌کند.

عوامل زیادی در کثیف شدن کفگیر دخیل هستند که از مهم‌ترین آنها برگ درختان، رسوبات، حشرات و … هستند. به هر حال سبد کفگیر استخر باید هر هفته حداقل یک بار پاکسازی شود؛ در غیر این صورت هزینه بیشتری روی دست شما خواهد گذاشت.

4. شوک دادن به استخر

منظور از شوک دادن به استخر چیست؟ شوک دادن اصطلاحی است که برای استفاده از کلر بیش از حد در استخر به کار می‌رود. دلیل استفاده از کلر بیش از حد، پاکسازی استخرهایی است که آلودگی زیادی دارند. گاهی آلودگی، باکتری‌ها و … در آب استخر به قدری است که نمی‌توان به راحتی آن را پاکسازی کرد. استفاده از کلر تا 10 برابر بیشتر از حالت عادی، باعث می‌شود تا آلودگی‌ها و باکتری‌ها از بین بروند. اگر استخر شما مدت‌هاست که پاکسازی نشده است، بهترین کار شوک دادن به آن خواهد بود.

شوک دادن، یکی از مهم‌ترین خدمات استخر ارومیه است که هر از چند گاهی باید انجام شود. معمولا 24 ساعت بعد از شوک دادن، استخر قابلیت استفاده دارد.

بررسی مفاد مهم قرارداد سرویس و نگهداری از استخر

بررسی مفاد مهم قرارداد سرویس و نگهداری از استخر

شرکت های خدمات استخر، قبل از شروع کار اقدام به بستن قراردادهای سرویس و نگهداری می‌کنند که آشنایی با مفاد این قرارداد اهمیت زیادی دارد. در این قرارداد جزئیاتی مطرح می‌شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • محل و شرایط کار: در این قسمت از قرارداد، باید محل و شرایطی که قرار است خدمات ارائه شود به صورت دقیق ذکر بشوند.
  • خدمات قابل ارائه: یکی دیگر از مفاد مهم قرارداد، خدماتی است که شرکت ارائه می‌دهد. شما باید به دقت نوع خدماتی که ارائه می‌شود را مورد بررسی قرار دهید.
  • تاریخ شروع و پایان کار: در این قسمت، تاریخ دقیق شروع و پایان خدمات استخر ارومیه قید می‌شوند.
  • شرایط انجام کار: در این بخش قرارداد، باید شرایط ایمنی مناسب برای فردی که خدمات ارائه می‌دهد، قید شوند. به هر حال شرایط مناسب برای فعالیت کارگران شرکت خدمات استخر باید مهیا شود.
  • زمان و میزان خدمات: در بخش پایانی قرارداد، مدت زمان موردنیاز برای انجام خدمات ذکر می‌شود. همچنین میزان پرداختی به شرکت هم باید مشخص شود.

آشنایی با مواد شیمیایی افزودنی به آب استخر

همانطور که اشاره کردیم، وجود برخی مواد شیمیایی به آب استخر ضروری است. این مواد باعث حفظ و ارتقاء کیفیت آب استخر می‌شوند و از رشد جلبک‌ها و باکتری‌ها هم جلوگیری می‌کنند. برخی از مهم‌ترین مواد شیمیایی مفید برای آب استخر به شرح زیر هستند:

  • کلر: کلر را می‌توان مهم‌ترین ماده شیمیایی دانست که در خدمات استخر ارومیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود دوز معین از کلر در آب استخر، برای جلوگیری از رشد انواع باکتری و جلبک ضروری است. کلر در اشکال مختلفی، ازجمله پودر، مایع و قرص وجود دارد.
  • بی کربنات سدیم: از این ماده شیمیایی به عنوان تعدیل‌کننده سطح PH آب استخر استفاده می‌شود.
  • بروم: بروم یکی از جایگزینان کلر به حساب می‌آید که در نبود کلر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سولفات مس: از سولفات مس برای پیشگیری از رشد انواع باکتری و مواد آلرژی‌زا استفاده می‌شود.
  • آلرژینات: این ماده انواع عوامل آلودگی در استخر را به خود جذب می‌کند و از رشد باکتری و جلبک جلوگیری خواهد کرد.
  • آهن: یکی دیگر از موادی است که برای جلوگیری از رشد انواع باکتری و جلبک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • فلوکولنت: از این ماده برای جلوگیری از ورود ریزگردها و ذرات خاک به آب استخر استفاده می‌کنند.

بررسی هزینه خدمات استخر ارومیه

هزینه نگهداری و سرویس استخر به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر ابعاد و مساحت استخر بزرگ باشد، طبیعتا هزینه نگهداری آن بیشتر خواهد شد. همچنین برخی استخرها بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند که این مورد هم باعث افزایش هزینه‌های نگهداری از استخر می‌شود.

با توجه به سیستمی که برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد، هزینه خدمات متفاوت خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که در هزینه استخر مورد بررسی قرار می‌گیرد، گرمایش استخر است. استخرها در فصول سرد باید دمای مطلوبی داشته باشند. هزینه گرمایش استخر هم به اندازه آن بستگی دارد. همچنین مواد شیمیایی که در آب استخر، برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و جلبک‌ها استفاده می‌شود، روی هزینه نهایی تأثیرگذار است. برخی مواد شیمیایی کیفیت بالایی دارند که قطعا قیمت بالاتری هم خواهند داشت.

بررسی هزینه خدمات استخر ارومیه

کلام پایانی

همه استخرها نیاز به رسیدگی و مراقبت دارند. اگر نگهداری از استخرها به خوبی انجام نشود، خیلی زود دردسرساز خواهند شد. در این مطلب خدمات استخر ارومیه را مورد بررسی قرار دادیم. خدمات استخر شامل موارد گسترده‌ای می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها بررسی گردش آب است. با توجه به این که آب استخر مهم‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهد، گردش آب باید هر هفته بررسی شود. در صورتی که گردش آب به خوبی صورت نگیرد، آب استخر کیفیت لازم را نخواهد داشت. فیلتر و پمپ را می‌توان مهم‌ترین تجهیزات مرتبط با گردش آب استخر در نظر گرفت.

گروه مهندسی برکه با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت استخر، آماده ارائه خدمات خود در منطقه کردان است. برای مشورت و اطلاع از هزینه های خدمات استخر شیراز، تهران، مشهد و … با کارشناسان ما در برکه در تماس باشید.

چرا باید نگهداری از استخر جدی گرفته شود؟

وقتی خدمات استخر به موقع و باکیفیت مناسب صورت نگیرند، آب استخر کیفیت لازم را برای آب‌تنی و شنا نخواهد داشت.

چرا از مواد شیمیایی در آب استخر استفاده می‌شود؟

این مواد علاوه‌بر ضدعفونی کردن آب استخر، باعث جلوگیری از رشد باکتری‌ها و جلبک‌ها هم می‌شوند.

هزینه نگهداری از استخر چقدر است؟

هزینه خدمات استخر ارومیه به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها اندازه و نوع استخر است.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 41

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *