loader image

خدمات استخر شیراز

خانه | خدمات استخر | خدمات استخر شیراز

فهرست مطالب

خدمات استخر شیراز

سرویس، تعمیر و نگهداری از استخر مهم‌ترین مرحله بعد از ساخت و راه‌اندازی این سازه آبی است. نظافت استخر منزل، باغ، ویلا و استخر‌های عمومی نقش مهمی در حفظ سلامتی افراد و افزایش طول عمر تجهیزات آن دارد. استفاده از خدمات استخر شیراز بدون شک بهترین روش برای سرویس و نگهداری خواهد بود. برای اینکه سازه‌های آبی به مرور زمان دچار نقص و مشکل نشوند، رعایت برخی اصول هنگام نگهداری از آن‌ها ضروری است. تعویض آب و بررسی کیفیت آن، استفاده از مواد شیمیایی گندزدا، بررسی عملکرد تجهیزات و نظافت استخر مراحل اصلی سرویس آن به حساب می‌آیند.

خدمات استخر شیراز

خدمات استخر باغ

استخر‌های باغ به دلیل اینکه در محیط‌های روباز قرار دارند با مشکلات بیشتری در فصل‌های مختلف روبرو می‌شوند. استخر باغ معمولاً توسط درخت‌های زیبا محاصره شده است که ضرورت تعویض آب و نظافت آن به‌صورت هفتگی را بیشتر می‌کند. در فصل پاییز که شدت ریزش برگ‌ها و وزش باد افزایش می‌یابد میزان خاک و آلودگی ورودی به آب استخر بیشتر می‌شود.

نفوذ سرمای زمستان به بدنه استخر نیز احتمال آسیب به دیواره‌ها و تخریب آن‌ها را افزایش می‌دهد. در چنین شرایطی، تعمیر سالانه این سازه، هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد کرد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات استفاده از خدمات سرویس و نگهداری استخر بهترین گزینه خواهد بود.

تماس با برکه

نگهداری از استخر باغ در فصل زمستان

مراقبت از سازه‌های آب در سرمای زمستان بسیار مهم و البته چالش‌برانگیز است. در خدمات استخر شیراز برای افزایش استحکام سازه و محافظت از آن در فصل زمستان اقدامات زیر در اولویت قرار می‌گیرد.

·       بررسی سبد استخر

باقی‌مانده برگ‌ها و گل و لای روی زمین در اثر وزش باد یا ریزش باران وارد استخر خواهد شد. ورود این موارد به درون سازه علاوه بر آلودگی آب باعث انسداد مسیر ورودی، خروجی و خرابی پمپ‌ها می‌شود. در برخی از استخر‌ها به دلیل استفاده از تمیزکننده‌های اتومات، نظافت سبد را فراموش می‌کنند. اما این بی‌توجهی می‌تواند پیامد‌های ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. ما در خدمات خود به این مسئله اهمیت می‌دهیم. نظافت به موقع سبد استخر و کیسه‌ها فشار واردشده به پمپ را کاهش خواهد داد.

·       خدمات استخر شیراز؛ عایق‌بندی پمپ‌ها

در بسیاری از مناطق استان فارس دمای هوا به زیر صفر می‌رسد. این دما به تجهیزات آسیب جدی می‌زند. استفاده از عایق محافظ برای پمپ‌ها بهترین راهکار برای نگهداری از آن‌ها در چنین شرایطی به حساب می‌آید. زیرا رطوبت زیاد و خشک نبودن پمپ به تمام تجهیزات استخر آسیب می‌زند. بعد از عایق کاری باید بررسی سطح مواد شیمیایی آب در اولویت قرار بگیرد. ما سعی می‌کنیم از پوشش‌های عایق نسبتا ضخیم برای سازه‌های آبی استفاده کنیم. عایق‌های نازک احتمال یخ زدن آب و آسیب‌دیدگی تجهیزات را افزایش می‌دهند.

·       ایجاد شرایط مناسب برای تهویه آب

اغلب مالکان باغ‌ها تصور می‌کنند پوشاندن سطح استخر در فصل زمستان برای نظافت آب و محافظت از تجهیزات آن بهترین راه است. اما تجربه ما در ارائه خدمات استخر شیراز نشان می‌دهد این اقدام چندان جالب نیست. به دلیل استفاده از مواد شیمیایی مانند کلر باید آب استخر در تماس مستقیم با هوا قرار بگیرد. اگر برای محافظت از آب روی استخر را می‌پوشانید حداقل دوبار در هفته شرایط برای تماس آب و هوای تازه را فراهم کنید. عدم تماس آب با هوای تازه باعث کاهش سطح اکسیژن موجود در آن می‌شود. در چنین حالتی آب بدبو شده و شرایط برای رشد جلبک‌ها فراهم خواهد شد.

خدمات نگهداری از استخر روباز

خدمات نگهداری از استخر روباز

نکات اولیه برای نگهداری از سازه‌های آبی روباز و سرپوشیده تقریبا مشابه است. مهم‌ترین مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

1.    بررسی عملکرد پمپ در خدمات استخر شیراز

مسئولیت چرخش آب استخر به عهده پمپ است. آب به کمک پمپ از فیلتر عبور می‌کند و خاک و ذرات معلق موجود در آن تصفیه می‌شود. بعد از اتمام فرایند پاکسازی، آب دوباره به کاسه استخر برمی‌گردد. برای تضمین عملکرد پمپ باید ابعاد و قدرت آن متناسب اندازه استخر باشد.

2.    بررسی سیستم تصفیه یا فیلتراسیون

سیستم فیلتر استخر برای حذف تمام آلاینده‌ها، گرد و خاک از آب ضروری است. این سیستم از تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل می‌شود. نقص در عملکرد هر یک از این قطعات بر عملکرد کلی سیستم فیلتراسیون تأثیر منفی می‌گذارد. در استخر‌های روباز به دلیل افزایش احتمال نفوذ آلاینده‌ها به درون سازه بررسی مداوم سیستم فیلتراسیون اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

3.    بررسی PH آب

یکی دیگر از مواردی که در ارائه خدمات استخر شیراز و همچنین خدمات استخر قزوین و سایر استان ها در اولویت قرار می‌گیرد، بررسی تعادل pH آب است. این عامل نقش مهمی در تعیین میزان اسیدی یا قلیایی بودن آب استخر دارد. آب اسیدی علاوه بر آسیب به سلامت پوست باعث خوردگی تجهیزات می‌شود.

قلیایی شدن آب نیز احتمال تشکیل رسوب را افزایش می‌دهد. pH  آب در بازه ۰ تا ۱۴ تعریف می‌شود. بهترین حالت برای آب استخر محدوده بین 7.2 تا ۷.۴ است.

4.    گندزدایی

کلر یکی از موادی است که از گذشته برای نگهداری از آب استخر به کار می‌رود. کلر بعد از ورود به آب در آن ماندگار شده و نقش مهمی در حذف آلودگی‌های ثانویه بازی می‌کند. البته کلر ب به میزان pH آب حساس است. استفاده همزمان چندین نفر از آب استخر به دلیل عرق بدن یا استفاده از مواد آرایش pH آب را تغییر می‌دهد. به همین دلیل بررسی دائمی وضعیت آب استخر نقش مهمی در افزایش تاثیر کلر در گندزدایی دارد.

خدمات نگهداری از استخر روباز

5.    خدمات استخر شیراز؛ بررسی سختی آب

سختی کلسیم موجود در آب یکی دیگر از مراحل مهم در نگهداری از استخر است. افزایش میزان رسوبات کلسیم بیش از حد نرمال بر عملکرد تجهیزات تاثیر منفی می‌گذارد. در خدمات استخر شیراز به کمک دستگاه‌های مخصوص میزان رسوب کلسیم بررسی می‌شود.

6.    بررسی فلزات محلول

حتماً مشاهده کرده‌اید که آب استخر به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهد. این حالت به دلیل وجود یون فلزات محلول در آب است. فلزات محلول در آب را بیشتر یون‌های آهن، مس و منگنز تشکیل می‌دهند. برای محافظت از سلامتی شما هنگام شنا نباید هیچ فلز محلولی در استخر وجود داشته باشد. بررسی دائمی آب استخر و تعیین عامل رسوب یون‌های فلزی مهم‌ترین مرحله برای سرویس و نگهداری از این سازه است.

خدمات نگهداری از استخر ویلا

ویلا‌های مجلل و شیک بدون جود یک استخر زیبا، جالب به نظر نمی‌رسند. کمک گرفتن از شرکت های خدمات استخر برای نگهداری از این سازه بهترین گزینه در افزایش طول عمر آن است. اهمیت این موضوع در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر می‌شود. زیرا تعطیلات ۶ ماهه اول سال فرصت بیشتری برای شنا در استخر فراهم می‌کند. البته، مراقبت از این سازه در سرمای پاییز و زمستان نباید فراموش شود. توصیه ما این است که برای محافظت از کل سازه و تجهیزات آن، آب استخر در فصل‌های سرد سال کاملاً تخلیه شود.

مراحل اصلی محافظت از استخر ویلا

ابتدا تمام تجهیزات و تاسیسات باید به دقت بررسی شود. مطمئن شوید موتور، سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم تهویه، پمپ و صافی‌ها به‌درستی کار می‌کنند. تعادل آب و میزان سختی رسوبات موجود در آن باید دائماً ارزیابی شود. بررسی سطوح داخلی استخر را فراموش نکنید. مجرا‌های ورودی و خروجی آب را چک کنید. برای نظافت و نگهداری از استخر استفاده از وسایل مرغوب و باکیفیت را در اولویت قرار دهید.

در مواردی که استخر مدت زیادی بدون استفاده رها شده، قبل از شنا اید آب آن کاملا عوض شده و عملکرد پمپ دوباره بررسی شود.

در مواردی که استخر مدت طولانی بدون استفاده ر‌ها شده، باید تمام آب سازه تخلیه شود. با استفاده از برس، تی و توری‌های مناسب مرحله نظافت و پاکسازی بستر آن را انجام دهید. پمپ و سیستم فیلتراسیون را بررسی کنید. بعد از آبگیری مجدد و اطمینان از عملکرد طبیعی کل سازه می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. تجربه ما در ارائه خدمات استخر شیراز نشان می‌دهد بعد از آبگیری مجدد باید ۲۴ ساعت صبور باشید. در این بازه زمانی باید عملکرد تمام سیستم‌ها مجددا بررسی شود. بعد از اطمینان از سلامت آب محدودیتی برای شنا وجود ندارد.

خدمات استخر شیراز؛ نگهداری از استخر منازل

خدمات استخر شیراز؛ نگهداری از استخر منازل

اغلب افراد تصور می‌کنند هزینه ساخت، نگهداری و سرویس استخر‌های خانگی زیاد است. این تفکر ممکن است بر نظر آن‌ها در احداث این سازه تأثیر منفی بگذارد. اما شنا در فضایی که از سلامت آب و عملکرد مطلوب تجهیزات آن اطمینان دارید، لذت‌بخش‌تر است. تنها با رعایت چند نکته ساده می‌توانید از استخر خانگی خود مواظبت کنید.

·       بررسی پمپ تصفیه

راکد ماندن آب در استخر احتمال فساد و رشد جلبک را افزایش می‌دهد. برای اطمینان از سلامت آب استخر حتماً پمپ تصفیه را بررسی کنید. تصور نکنید که بررسی دائم سیستم فیلتراسیون تنها به استخر‌های عمومی یا بزرگ مربوط می‌شود. سلامت آب به عملکرد سیستم تصفیه وابسته است. کاهش کیفیت آب نیز باعث خرابی تجهیزات استخر می‌شود.

·       استفاده از جارو اسکیمر

این نمونه جارو وظیفه نظافت استخر را به عهده دارد. اگر استخر درون حیاط باشد در اثر وزش باد احتمال نفوذ آلودگی به سازه بیشتر می‌شود. تعویض دائمی آب بسیار دشوار و هزینه‌بر است. شکل خاص این جارو‌ها از طریق افزایش قدرت مکش، حذف کامل آلودگی‌ها و آشغال‌ها را ساده‌تر می‌کند.

نگهداری و سرویس موتورخانه

·       استفاده از کلر

بخش دیگر از از خدمات استخر شیراز مربوط به گندزدایی استخر‌های خانگی است. در این مرحله معمولا از قرص‌های کلر استفاده می‌شود.

خدمات استخر شیراز؛ نگهداری استخر و جکوزی

مهم‌ترین مواردی که برای افزایش دوام و طول عمر جکوزی و استخر باید رعایت کنید شامل موارد زیر است:

  • انجام مرحله آبگیری
  • بررسی پمپ و سیستم تصفیه
  • روشن کردن سیستم سرمایش و گرمایش
  • بررسی کیفیت و سلامت آب
  • روشن نگه داشتن پمپ به مدت ۲۴ ساعت بعد از آبگیری
  • هواگیری مجدد فیلتر‌های تصفیه

نگهداری و سرویس موتورخانه

بدون شک موتورخانه مهم‌ترین بخش در هر سازه آبی است. بی‌توجهی به طراحی و فضای موتورخانه احتمال آسیب به تجهیزات را افزایش می‌دهد. برای سرویس این بخش باید از تکنسین مجرب کمک بگیرید. زیرا ‌این فرایند حساس تنها از طریق تسلط کامل و به‌کارگیری همزمان حواس پنجگانه امکان‌پذیر است. بخش‌های زیر مهم‌ترین مراحل سرویس موتورخانه هستند:

·       نظافت و نگهداری از کاسه استخر

به دلایل مختلف ممکن است در کاسه استخر ترک ایجاد شود. بی‌توجهی به این حالت ممکن است پیام بدی به دنبال داشته باشد. ما در مرحله ارائه خدمات استخر شیراز به این موضوع اهمیت می‌دهیم. بررسی کاسه استخر، شناسایی نواقص و رفع آن‌ها مهم‌ترین موارد در سرویس کاسه استخر هستند.

·       بررسی تجهیزات استخر

در گام بعدی باید قسمت‌های مختلف مانند اتصالات، تابلو‌های برق و تجهیزات بررسی شود. شناسایی مشکلات احتمالی و رفع آن‌ها در اولویت قرار می‌گیرد. تمیزکاری استرینر پمپ‌ها باید به صورت هفتگی انجام شود. این فرایند به شناسایی به موقع لرزش‌ها یا مشکلات پمپ و جلوگیری از بروز مشکلات جدی‌تر کمک می‌کند. بک واش فیلتر، تعویض سیلیس‌ها و بررسی پمپ‌ها سایر موارد برای رسیدگی به تجهیزات استخر هستند.

·       سرویس تجهیزات موتورخانه

بویلر و چیلر جزء تجهیزات اصلی هر موتورخانه هستند. وظیفه اصلی آن‌ها تامین گرمایش و سرمایش استخر است. در ساختمان‌های دارای استخر معمولاً از یک موتورخانه گرمایشی مشترک برای ساختمان و استخر استفاده می‌شود. این عامل نقش مهمی در کاهش هزینه‌های اجرایی سازه دارد. اما بررسی موتورخانه مشترک اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در بررسی این سازه باید از تکنسین‌های شرکت های خدمات استخر کمک بگیرید.

برای نگهداری یا سرویس استخر نیازمند استفاده از تجهیزات و مواد مختلف هستید. دسترسی به موقع به این مواد کمی دشوار است. مجموعه برکه به دلیل آگاهی از اهمیت و ضرورت نگهداری از این سازه شرایط مناسبی برای خرید انواع تجهیزات و مواد گندزدا را فراهم کرده است.

رسیدگی به موقع به استخر

جمع‌بندی

برای مراقبت از استخر باید به سرویس و نگهداری از تجهیزات آن اهمیت بدهید. استفاده از خدمات استخر شیراز گروه مهندسی برکه به دلیل سرویس دهی انواع استخر‌های روباز، سرپوشیده، باغ، ویلا، خانگی و عمومی فرصت مناسبی برای شما فراهم می‌کند. تکنسین‌های این مجموعه علاوه بر بررسی همه جانبه تجهیزات و قطعات، اصول نگهداری از این سازه را به شما آموزش می‌دهند.

همچنین این مجموعه با ارائه بهترین راه‌حل‌های خدماتی و ارائه خدمات استخر در کلیه استان ها از جمله خدمات استخر یزد، خدمات استخر در تبریز، تهران، اصفهان، شیراز و … و نیز استفاده از بهترین متریال در کنار شماست.

برای نگهداری از استخر‌های روباز به چه نکاتی توجه کنیم؟

نباید سطح استخر کاملاً پوشیده باشد. عدم تماس مستقیم آب باعث کاهش سطح اکسیژن موجود در آب و گندیدگی آن می‌شود. هر هفته دو بار باید روکش استخر را بردارید.

بخش‌های مختلف در سرویس استخر چیست؟

بررسی کیفیت و سختی آب، ارزیابی تعادل آن، بررسی عملکرد پمپ، سیستم تصفیه و موتورخانه بخش‌های مختلف این خدمات هستند.

چرا استفاده از خدمات استخر ضروری است؟

این خدمات نقش مهمی در افزایش طول عمر تجهیزات و مقاومت سازه دارد. علاوه بر این، رسیدگی به موقع از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 54

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *