loader image

ساخت استخر تبریز

خانه | خدمات ساخت استخر | ساخت استخر تبریز

ساخت استخر تبریز

در سال‌های اخیر استقبال زیادی از ساخت استخر در ویلا یا منازل مسکونی شده است. برای ساخت استخر نیازمند انجام برخی پیش نیاز‌های کلیدی هستیم. تفاوت شرایط اقلیمی در مناطق مختلف ایران باعث شده که مصالح مناسب برای ساخت استخر تبریز با سایر مناطق متفاوت باشد. انتخاب مصالح، نوع طراحی و ابعا استخر مهم‌ترین موارد در محاسبه هزینه ساخت این سازه هستند. علاوه بر این، کاربرد‌های متنوع این سازه در صنایع مختلف دلیل اصلی ایجاد نیاز برای ساخت استخر‌های کشاورزی و غیره محسوب می‌شود.

ساخت استخر تبریز

انواع استخر در تبریز

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان این سازه را به دو زیرمجموعه اصلی یعنی زمینی و سرپوشیده تقسیم کرد. شرایط برای اجرای استخر‌های زمینی در حیاط خانه، باغ، ویلا حتی زمین‌های کشاورزی فراهم است. طراحی و ساخت سازه‌های زمینی بسیار ساده و ارزان خواهد بود. در ساخت آن‌ها معمولاً از کیت‌های آماده استفاده می‌شود اما برای نصب کیت‌ها در کنار هم به یک متخصص مجرب نیاز داریم.

استخر‌های سرپوشیده معمولاً در سالن‌های ورزشی، باغ، ویلا و برخی خانه‌ها اجرا می‌شود. هزینه ساخت آن نسبتاً بالا است. استفاده از مصالح مناسب برای افزایش مقاومت استخر در چنین پروژه‌هایی اهمیت بیشتری دارد. همین امر باعث شده استفاده از موادی مانند بتن، فایبرگلاس و وینیل در اولویت قرار بگیرد.

انواع استخر در تبریز

مراحل اصلی برای ساخت استخر

در ساخت استخر مانند هر سازه عمرانی دیگر نیازمند اجرای برخی پیش نیاز‌ها هستیم. مراحل اصلی ساخت انواع استخر‌ها عبارت است از:

· دریافت پروانه ساختمانی

برای ساخت استخر در هر استانی مانند ساخت استخر در شمال و یا بندرعباس مانند هر سازه مسکونی نیازمند دریافت مجوز از سازمان‌های مسئول هستیم. بایذ مشخصات دقیق سازه را به مسئول مربوطه ارائه کنید. برای احداث استخر در خانه حتما موقعیت و شرایط محله خود را بررسی کنید. ساکنان برخی محل‌ها اجازه ساخت استخر در خانه‌های مسکونی را نمی‌دهند. در برخی مناطق شهرداری نیازمند دریافت مجوز مجزا برای برق استخر خواهید بود.

· انتخاب مکان مناسب

اگر در خانه، باغ یا ویلای خود فضای باز کافی دارید عملکرد بهتری در مرحله ساخت استخر خواهید داشت. در برخی موارد، ایجاد تغییرات، افزودن یا کم کردن برخی جزئیات سازه در حین ساخت ضروری است. پس، باید فضای کافی در داخل یا خارج از ساختمان اصلی داشته باشید. ابعاد استخر باید متناسب با مساحت حیاط یا فضای خانه باشد.

تماس با برکه

· طراحی استخر

قبل از هر استفاده از خدمات ساخت استخر تبریز، ساخت استخر بومهن وباید در باره مدل استخر فکر کنید. امکان احداث این سازه به شکل‌های مختلف هندسی وجود دارد. عمق، ارتفاع، تعداد ورودی و خروجی‌ها سایر مواردی است که باید به آن‌ها توجه کنید. قبل از طراحی استخر باید درباره همه این موارد با پیمانکار صحبت کنید. استاندارد خاصی برای تعیین ابعاد و عمق استخر‌های خانگی وجود دارد. با این حال، رابطه خاصی بین هزینه نوع طراحی استخر برقرار است. هزینه اجرای استخر‌های پیچیده و بزرگ بیشتر خواهد بود.

· پایه‌ریزی استخر

این مرحله بعد از انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد آغاز می‌شود. بدون شک حفاری زمین مهم‌ترین مرحله در ساخت استخر به حساب می‌آید. بعد از حفاری باید درجه‌بندی یا حذف ناهمواری‌های زمین آغاز شود. استفاده از شن و ماسه بهترین گزینه برای درجه‌بندی خواهد بود. برای ساخت دیواره‌های استخر باید قاب‌بندی با تکیه گاه فولادی ایجاد شود. میلگرد‌های فلزی و چوبی مصالح اصلی این مرحله هستند. با نصب فیلتر آب و راه‌اندازی سیستم گردش مرحله پایه‌ریزی به پایان می‌رسد.

سه سطح اصلی برای پایه رزی وجود دارد. در این مرحله معمولاً از مصالح مختلفی مانند بتن، وینیل و فایبرگلاس استفاده می‌شود. هزینه اجرای پایه‌ریزی بتنی در مقایسه با سایر مواد گران‌تر است اما، نقش مؤثری در افزایش استحکام کل سازه دارد.

مراحل اصلی برای ساخت استخر

· برق‌کشی استخر

قبل از انجام روکش نهایی استخر یک متخصص برق کشی با سیستم تأمین انرژی برق فیلتراسیون و روشنایی استخر را انجام دهد. در این مرحله باید از متخصصین ماهر استفاده کنید. هر گونه اشتباه در مرحله برق کاری می‌تواند جان شما را تهدید کند.

· پر کردن استخر

در ساخت استخر تبریز و یا ساخت استخر پردیس برای پر کردن کف و دیواره‌ها از بتن استفاده می‌شود. باید بخش‌های مختلف مانند لوله کشی، برق‌کشی و سایر موارد انجام شده باشد. در استخر‌های دارای عمق متفاوت باید شیب به‌درستی تعیین شود. هنگام ریختن بتن مرتب سطح آن را صاف کنید.

بعد از اتمام تمام مراحل فوق باید استخر را از آب پر کنید. با استفاده از یک لوله شهری ممکن است آبگیری استخر حدود یک شبانه روز طول بکشد. پس کامیون‌های حمل آب جایگزین بهتری هستند. در این مرحله لوله‌ها و تمام بخش‌ها را بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه نقص، پیمانکار مسئولیت رفع آن را برعهده دارد.

عوامل موثر در قیمت ساخت استخر تبریز

عوامل موثر در قیمت ساخت استخر تبریز

در اولین مرحله برای محاسبه هزینه ساخت استخر باید به عواملی مانند ابعاد و نوع طراحی دقت کنید. اما موارد دیگری هستند که بر قیمت نهایی پروژه تاثیر می‌گذارند که عبارتند از:

  • استفاده از تجهیزات باکیفیت برای پاکسازی و تصفیه استخر
  • سیستم گرمایش
  • نوع مصالح
  • سرامیک کاری کف استخر
  • مرحله حفاری زمین
  • محوطه‌سازی اطراف استخر

نکته مهم این است که استخر‌های بتنی در مقایسه با استخر‌های فایبرگلاس یا وینیل به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند. به علاوه، هزینه ساخت آن‌ها نیز بیشتر است. هزینه ساخت استخر‌های سرپوشیده در مقایسه با نمونه‌های زمینی بالاتر خواهد بود.

ساخت استخر ژئوممبران تبریز

ورقه‌های ژئوممبران یکی از بهترین برای افزایش دوام و ماندگاری استخر‌ها هستند. این ورقه می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر مواد عایق کاری استخر باشد. این محصول در برابر آب بسیار نفودناپذیر است. در تولید آن‌ها از مواد پلاستیکی پلی‌اتیلن استفاده می‌شود. انعطاف‌پذیری بسیار مطلوب این ورقه‌ها باعث شده که در سطح اغلب استخر‌ها از آن استفاده شود. جلوگیری از اتلاف یا هدررفت آب دلیل اصلی افزایش تقاضا برای استفاده از ورقه‌های مببران در ساخت انواع استخر‌ها است.

این ورقه در مدل‌های مختلف سنگن و نیمه سنگین تولید شده و دارای عرض‌های مختلف است. مقاومت بسیار بالای ورقه‌های زئوممبران در برابر اشعه فرابنفش خورشید، استفاده از این محصول در استخر‌های روباز را ایده‌آل می‌کند. در ساخت استخر‌های ژئوممبران نقشه‌برداری و جمع‌آوری اطلاعات محل احداث سازه اهمیت زیادی دارد. در محاسبه ابعاد استخر باید به مرحله گچ‌ریزی نیز توجه کرد.

مرحله خاک‌برداری و بسترسازی در خدمات ساخت استخر تبریز برای لوله‌گذاری دو مرحله دیگری هستند که در ساخت این سازه انجام می‌شوند. برای اطمینان از عایق کاری مطلوب استر با ورقه‌های ژئوممبران از کیفیت جوش آن‌ها مطمئن شوید. پس از آن آبگیری را در چندین مرحله انجام دهید.

ساخت استخر کشاورزی تبریز

ساخت استخر کشاورزی تبریز

در ساخت استخر‌های کشاورزی باید به عواملی مانند نوع خاک، میزان بارندگی، نوع پوشش گیاهی، ابعاد استخر و موقعیت جغرافیایی محل احداث توجه کرد. ابعاد استخر‌های کشاورزی به نوع گیاهان و میزان آب موجود در استخر وابسته است. عمق استخر‌های کشاورزی به اندازه‌ای تعیین می‌شود که در فصل گرما آب آن کاملاً سرد باقی بماند و پوشش گیاهی فضای کافی برای رشد داشته باشند. در حالت کلی، عمق این سازه بین ۱ تا ۳ متر متغیر است.

طول و عرض استخر باید به انداز‌های باشد که آب مورد نیاز برای گیاهان تأمین شود. در حالت کلی نسبت طول به عرض استخر ۳ به ۱ محاسبه می‌شود. میزان آب موجود در استخر‌های کشاورزی نیز به نوع کشت و میزان بارندگی منطقه وابسته است. در برخی موارد به دلیل کاهش بارندگی سالانه برای مدیریت منابع آبی ناچار به استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای یا تحت فشار خواهید بود.

ابعاد کانال ورودی و خروجی استخر بر اساس پوشش گیاهی زیر کشت در مزرعه یا باغ تعیین می‌شود. کانال باید آب کافی برای آبیاری گیاهان را تأمین کند. در ساخت کانال باید از مصالح مقاومت به فرسایش و خوردگی استفاده شود. در انتخاب سیستم اتصالات برای آبیاری باید به پوشش گیاهی منطقه توجه کنید.

عوامل موثر در هزینه ساخت استخر‌های کشاورزی

در محاسبه هزینه نهایی این نوع سازه باید به عوامل زیر توجه کنید:

  • اندازه و ابعاد: هزینه ساخت استخر‌های بزرگ و عمیق بیشتر است.
  • نوع مصالح: در ساخت این نمونه سازه از مصالح مختلفی مانند بتن، پلیمر و استیل استفاده می‌شود. هزینه ساخت استخر‌های بتنی بیشتر است.
  • سیستم آبیاری: استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای در مقایسه با سیستم آبیاری سطحی هزینه بالاتری دارد.
  • هزینه تجهیزات و نصب آن‌ها: در این مرحله از خدمات ساخت استخر تبریز تجهیزات مختلفی مانند پمپ، لوله، فیلتر و بسیاری موارد دیگر در استخر‌های کشاورزی نصب می‌شود و در افزایش هزینه اجرای پروژه نقش مهمی دارد.
  • هزینه پیمانکار و نیروی کاری: این مرحله باید در تعیین هزینه نهایی در نظر گرفته شود. استفاده از نیروی کاری زیاد و قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری معتبر هزینه ساخت سازه را افزایش می‌دهد. اما، اطمینان از کیفیت و استحکام سازه پرداخت هزینه را توجیه می‌کند.

مراحل ساخت استخر‌های کشاورزی

مراحل ساخت استخر‌های کشاورزی

در ساخت این سازه باید مراحل زیر به تربتیب انجام شود:

  • برنامه‌ریزی و طراحی: تعیین ابعاد و شکل استخ بر اساس نوع خاک، پوشش گیاهی منطق و میزان بارندگی بخش‌های اصلی این مرحله هستند.
  • حفاری: برای پیشگیری از اسیب به زمین‌های مجاور باید ابعاد استخر به دقت تعیین و حفاری شود.
  • بتن‌ریزی: این بخش برای پیشگیری از نشتی آب استخر الزامی است و به حفظ شکل کلی سازه کمک می‌کند.
  • نصب سیستم تهویه: ایجاد اکسیژن در آب برای افزایش کیفیت رشد گیاهان حفظ سلامتی آن‌ها همه است. سیستم تهویه شامل پمپ هوا، فیلتر و سیستم بخش‌های اصلی سیستم تهیه استخر‌های کشاورزی هستند.
  • نصب سیستم آبیاری: این مرحله شامل نصب انواع لوله‌های آبیاری، مخازن و ماشین آلات انتقال آب است.
  • آبگیری استخر: پس از انجام تمام مراحل فوق باید استخر از آب پر شود.

ساخت استخر بلوکی تبریز

روش‌های مختلفی برای ساخت استخر وجود دارد. استفاده از بلوک سیمانی نقش مهمی در کاهش هزینه ساخت استخر دارد. مقاومت بالای دیواره استخر‌های بلوکی مزیت اصلی اجرا این نوع سازه‌ها محسوب می‌شود. اگر تصمیم شما برای استفاده از خدمات ساخت استخر تبریز جدی است باید تمام ریشه گیاهان یا علف‌های هرز را از محل احداث سازه جمع کنید. طراحی و ساخت استخر بلوکی روی زمین‌های صاف و مقاوم تأثیر فراوانی در افزایش دوام آن دارد. مراحل اصلی ساخت این سازه عبارت است از:

· خاکبرداری کاسه استخر

ابتدا اندازه کاسه استخر با دقت محاسبه می‌شود. سپس، به کمک چهار میخ اندازه آن روی زمین مشخص خواهد شد. ریسمان کشی برای اتصال نقاط تعیین شده ضروری است. در موادی که احتمال نشت آب از استخر یا نفوذ گل و لای به درون آن وجود دارد، برا آب‌بندی یا عایق کاری دیواره‌ها هنگام ریسمان کشی اندازه‌ها بیشتر در نظر می‌گیریم.

ساخت استخر بلوکی تبریز

· رگلاژ کف استخر

خاکبرداری معمولا با استفاده از بیل مکانیکی و لودر انجام می‌شود. پس، احتمال خرد شدن سنگ‌ها وجود دارد. در چنین مواردی، برای دستیابی به خاک سست به ۱۵ سانتیمتر افزایش عمق نیاز داریم. ‌این مرحله توسط نیروی انسانی و به صورت دستی انجام می‌شود. زیرا تعیین شیب کاسه استخر و ایجاد حالت تراز برای بتن‌ریزی و قرارگیری بلوک‌ها ضروری است.

· بتن‌ریزی در کاسه استخر

قبل از بتن‌ریزی در فرایند ساخت استخر تبریز باید با استفاده از لایه‌های پلاستیکی، ضخامت مناسبی در کف استخر ایجاد شود. لایه‌ها باید تمام کف استخر را پوشانند. بعد از آن، بتن با ضخامت ۱۵ سانتیمتر روی لایه‌های پلاستیکی ریخته می‌شود. این مرحله برای پیشگیری از نشت آب یا نفوذ گل و لای به داخل استخر اهمیت دارد. علاوه بر این، به افزایش مقاومت ساده و ماندگاری لایه‌های پلاستیکی نیز کمک می‌کند.

· آرماتور‌بندی کف استخر

در استخر‌های بلوکی باید از دو لایه شبکه آرماتور با میلگرد استفاده کرد. این لایه‌ها در کف استخر به صورت عمودی و با فاصله ۲۰ سانتیمتر از دیواره احداث می‌شوند. پس از اتمام آرماتور‌بندی، لوله‌های مربوط به آب کف استخر به موتورخانه وصل می‌شوند. لوله‌های آب باید از جنس پی‌وی‌سی یا پروپن باشند.

برای انتخاب تجهیزات مناسب استخر مانند انواع پمپ‌ها و غیره یا ساخت یک سازه مقاوم به دنبال یک مکان معتبر هستید به جای خرید محصولات بی‌کیفیت به سراغ مجموعه‌های کاربلد بروید. تیم برکه مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین تجهیزات را با کیفیت بالا به شما عرضه می‌کند.

سخن پایانی

اگر به خدمات ساخت استخر تبریز و یا ساخت استخر لواسان و دیگر شهرستان ها و استان ها نیاز دارید باید به برخی موارد توجه کنید. قبل از هر چیز، انتخاب طرح و مصالح مناسب برای ساخت سازه است. ابعاد و طراحی سازه باید با کاربرد آن سازگار باشد. از یک تیم پیمانکاری مجرب برای اجرای انواع استخر کمک بگیرید. در استخر‌های کشاورزی به سیستم تصفیه و آبیاری اهمیت بیشتری بدهید. برای ساخت استخر در خانه یا ویلای شخصی به مساحت کل بنا توجه کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که اجرای استخر‌های سرپوشیده یا دارای طراحی پیچیده باید هزینه بیشتری بپردازید. گروه مهندسی برکه با داشتن تجربه موفق در زمینه طراحی و ساخت استخر قدم به قدم تا مرحله اجرای استخر در کنار شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در برکه در تماس باشید.

سوالات متداول

ساخت استخر چقدر هزینه دارد؟

برای محاسبه هزینه ساخت استخر باید به عوامل مختلفی مانند طراحی، ابعاد استخر، مصالح بکار رفته، سرپوشیده یا زمینی بوده توجه کنید.

در ساخت استخر‌های خانگی یا ویلا از چه موادی استفاده می‌شود؟

بتن، وینیل و فایبرگلاس پرکاربردترین مواد در ساخت استخر‌های خانگی هستند.

چرا در استخر‌های بلوکی از بتن‌ریزی یا آرماتور‌بندی انجام می‌شود؟

این دو مرحله برای افزایش استحکام و مقاومت سازه، پیشگیری از نشت آب یا نفوذ گل و لای مهم است.

ه دارد؟

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 41

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *