loader image

رفع نم سرویس بهداشتی

خانه | خدمات رفع نم | رفع نم سرویس بهداشتی

ترفندهای رفع نم سرویس بهداشتی!

فرقی نمی کند لوله کشی توالت و حمام از نوع توکار باشد یا روکار، سنتی باشد یا مدرن! همیشه امکان نم زدگی در این مکان های مرطوب وجود دارد. شما حتی در توالت های نوساز هم با نشانه های نم زدگی مثل قارچ و کپک، تغییر رنگ دیوار، پوسته شدن دیوار، لکه های مرطوب و غیره روبرو خواهید شد. هر گاه که شما با نشانه هایی نظیر لکه های رطوبت در گوشه و کنار توالت مواجه شدید، می تواند نشانه نشتی لوله آب و فاضلاب باشد. با برکه همراه باشید تا درباره چگونگی رفع نم سرویس بهداشتی بیشتر بدانید.

رفع نم سرویس بهداشتی

دلایل نم زدگی توالت و حمام

دستشویی و سرویس بهداشتی همواره در معرض رطوبت است و این مسئله ممکن است باعث ایجاد نم سرویس بهداشتی شود. دلایل ایجاد نم و رطوبت در توالت و حمام می تواند به دلیل ترکیدگی لوله، عایق بندی نامناسب سقف و کف و غیره رخ دهد. در اینجا به توضیح دلایل نم زدگی توالت و حمام می پردازیم:

عدم وجود سیستم تهویه مطبوع

از آنجایی که رطوبت در توالت و سرویس بهداشتی بالا می باشد، باید از سیستم تهویه مطبوع در این مکان ها استفاده شود. در غیر این صورت، نم و رطوبت می تواند باعث تبله کردن، کپک زدن، لا دادن کاشی ها و پوسته شدن دیوار شود. نصب یک فن یا سیستم تهویه مطبوع می تواند به طور کامل، رطوبت را از محیط توالت و سرویس خارج کند. باید هنگام لوله کشی فاضلاب با توجه به محیط توالت و حمام، مکانی را برای تعبیه فن یا هواکش در نظر بگیرید.

تماس با برکه

ترکیدن لوله های آب

لوله های آب گاهی می تواند به دلیل فرسودگی و یا کیفیت پایین دچار ترکیدگی شود. بنابراین باید در اولین فرصت لوله ها را تعمیر کنید و لوله کشی قدیمی را تعویض نمایید. سعی کنید به کمک تجهیزات لوکس و امروزی مانع ترکیدن لوله های آب شوید.

نشتی لوله های فاضلاب

اگر لوله های فاضلاب دچار نشتی شوند، می تواند باعث ایجاد نم در توالت و حمام شود. نشتی لوله های فاضلاب به دلایل مختلفی مثل گرفتگی سیفون، شیب بندی نادرست لوله کشی و غیره رخ می دهد. در چنین شرایطی باید با کارشناس مربوطه در این زمینه مشورت کنید و مانع نم زدگی توالت و حمام شوید.

دلایل نم زدگی توالت و حمام

چگونگی رفع نم سرویس بهداشتی

توالت و سرویس بهداشتی مکان های مرطوبی هستند. زمانی که بخار آب با هوا ترکیب َشود و سپس با سطح سرد تماس پیدا می کند و قطرات آب روی مکان هایی مثل آینه و شیشه شکل می گیرد. شما می توانید با رعایت یک سری نکات ساده و استفاده از روش هایی از جمله قیرگونی و یا روش های دیگر که جایگزین قیرگونی در سرویس بهداشتی هستند برای رفع نم سرویس بهداشتی اقدام کنید. در ادامه به معرفی چند نکته ساده می پردازیم:

باز کردن پنجره

شما می توانید با باز کردن پنجره های توالت و سرویس بهداشتی از تجمع نم و رطوبت جلوگیری کنید. در صورتی که پنجره های تک جداره دارید، برای تعویض آن با پنجره دوجداره اقدام کنید. چرا که احتمال جذب تراکم در آن ها کم تر خواهد بود.

خشک کردن سطوح

هنگامی که متوجه تجمع آب در برخی قسمت ها مانند روشویی یا شیشه ها و پنجره ها شدید، بهتر است برای خشک کردن آن با حوله یا پارچه نخی اقدام کنید. اگرچه شاید به نظر کار خسته کننده ای باشد ولی در عوض با نم زدگی و تجمع قارچ و رطوبت در توالت مواجه نخواهید شد. لزومی ندارد تمامی بخش های حمام و توالت را کاملا خشک کنید. فقط مطمئن شوید که بعد از استفاده خیس به نظر نرسد.

عایق بندی مناسب

یکی دیگر از اقداماتی که می توان برای برطرف نمودن نم و رطوبت توالت و نیز رفع نم حمام انجام داد، عایق بندی دیوارهای خارجی و سقف است. در صورتی که عایق بندی مناسب انجام نگیرد، می تواند منجر به تجمع نم و رطوبت در توالت و در نتیجه رشد کپک و قارچ شود.

آب بندی سرویس با مواد نانو

در صورتی که برای آب بندی سرویس بهداشتی با مواد نانو اقدام کنید، می توانید بدون هیچ گونه تخریب برای رفع نم و رطوبت آن اقدام نمایید.

این مواد قادر به جذب بسیار بالای آب و رطوبت می باشد. مواد نانو آب گریز هستند و چسبندگی بالایی دارند و یکی از بهترین تکنیک ها برای جلوگیری از نم زدگی حمام و سرویس بهداشتی به شمار می رود.

چگونگی رفع نم سرویس بهداشتی

رفع نم کف توالت

به منظور رفع نم توالت ایرانی و فرنگی کافیست یک سری مسائل کلیدی را رعایت کنید. اگر به موقع برای عایق بندی، تعویض لوله ها و نصب فن و سیستم تهویه در دستشویی و حمام اقدام کنید، هرگز با مشکل رشد کپک و قارچ مواجه نخواهید شد. اما دلایل نم زدگی کف توالت چیست؟

گاهی خرابی سیفون باعث نشتی سقف دستشویی و نشت آب به طبقه پایین می شود. بنابراین همواره باید برای رفع چکه کردن سیفون اقدام کنید. برای تعمیر سیفون باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید. به منظور رفع نم کف توالت و همچنین دیوارهای سرویس بهداشتی باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • شما می توانید با لوله کشی و انشعابات مناسب و نگهداری درست از آن ها مانع نم زدگی کف توالت شوید. گاهی نشتی لوله ها می تواند باعث تجمع آب بر روی کف زمین شود و در نهایت به رشد قارچ و کپک کمک می کند.
  • با استفاده از سیستم تهویه در توالت و سرویس بهداشتی می توان به رفع نم کف توالت کمک شایانی نمود.
  • یکی دیگر از روش ها برای برطرف نمودن نم کف توالت و حمام، پر کردن درزهای کاشی ها می باشد.
  • اگر عایق بندی سقف توالت به درستی انجام شود، از چکه کردن آب در توالت جلوگیری می شود و در نتیجه کف توالت دچار نم زدگی خواهد شد. بنابراین در اولین فرصت برای بهبود عایق بندی دیوارها و سقف دستشویی و حمام اقدام کنید.

جمع بندی

در صورتی که با وجود رعایت نکات ذکر شده، هنوز درگیر نم و رطوبت در توالت و سرویس بهداشتی هستید، با ما تماس بگیرید. علایم نم زدگی کف توالت و دیوارها شامل رشد کپک، پوسته شدن دیوار، لا دادن کاشی ها، ایجاد لکه های مرطوب و غیره می شود.

چنانچه از کفپوش و دیوارپوش یکدست و بدون درز استفاده کنید، می توانید از تجمع رطوبت در این مکان جلوگیری نمایید. همچنین گاهی لازم است پنجره های دوجداره نصب کنید و یا هواکش در توالت تعبیه نمایید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. برای رفع نم و رطوبت ساختمان، حمام و توالت و غیره خود از متخصصین ما در مجموعه برکه کمک بخواهید.

چرا که به شما کمک خواهیم کرد تا در کم ترین زمان ممکن، مشکل خود را برطرف نمایید. گروه مهندسی برکه همواره در تلاش است تا خدمات نوآورانه همراه با کیفیت را به مشتریان خود ارائه کند. این مجموعه با ارائه خدمات درجه یک و کیفیت عالی، رضایت شما را جلب خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر همین حالا با همکاران ما تماس بگیرید.

دلایل نم زدگی توالت و حمام چیست؟

ترکیدن لوله های فاضلاب، ترکیدگی لوله های آب سرد و گرم، نداشتن سیستم تهویه مطبوع و هواکش

لوله کشی و انشعابات مناسب چه تاثیری در رفع نم کف توالت دارد؟

نشتی لوله ها می تواند باعث تجمع آب بر روی کف زمین شود و در نهایت به رشد قارچ و کپک کمک می کند. بنابراین با داشتن لوله کشی مناسب می توان به رفع نم توالت کمک کرد.

یکی از بهترین تکنیک ها برای رفع نم توالت و حمام کدام است؟

استفاده از مواد نانو

نشتی لوله فاضلاب به چه دلایلی رخ می دهد؟

نشتی لوله های فاضلاب به دلایل مختلفی مثل گرفتگی سیفون، شیب بندی نادرست لوله کشی و غیره رخ می دهد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 39

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *