loader image

تعمیر چیلر تهران

خانه | خدمات تخصصی چیلر | تعمیر چیلر تهران

تعمیر چیلر تهران

تعمیر چیلر تهران یک اقدام کاملا تخصصی محسوب می‌شود. این کار نباید به دست افراد و یا مجموعه‌هایی سپرده شود که در این حوزه صاحب تخصص نبوده و تجارب کافی را به دست نیاورده‌اند. این نوع خدمات را می‌توانید از گروه فنی و مهندسی برکه دریافت نمایید. مجموعه‌ای که بیش از ۱۵ سال در حوزه تاسیسات ساختمان و ارائه خدمات طراحی و ساخت، نگهداری و آب بندی استخر و جکوزی، پشت بام، آبنما و…. سابقه و تجربه دارد و خدمات و محصولات متنوعی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین خدمات این مجموعه تعمیر چیلر تهران است.

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره این نوع از خدمات گروه فنی و مهندسی برکه خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

تماس با برکه

اهمیت و ضرورت تعمیر چیلر تهران

همان‌طور که می‌دانید چیلرها یکی از دستگاه‌های بسیار مهم و ضروری در سیستم‌های تبرید و یا تهویه مطبوع هستند. از این دستگاه‌ها به منظور حفظ دما و رطوبت در فضاهای مختلف صنعتی، مسکونی و تجاری استفاده‌های فراوانی به عمل می‌آید.

اهمیت و ضرورت تعمیر چیلر تهران

در واقع این دستگاه‌ها می‌توانند با کمک سیستم تبرید، حرارت و دمای موجود در یک محیط را جمع آوری کرده و به خارج از آن انتقال دهند تا دمای مناسبی در محیط مورد نظر به وجود آمده و رطوبت آن کافی و مطلوب باشد.

با وجود اینکه شرکت‌های سازنده سعی خود را به کار می‌گیرند تا این محصولات را با کیفیت‌های بالایی طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه دهند، اما ممکن است در اثر عواملی از قبیل گذشت زمان و یا استفاده مداوم نیاز به تعمیر و یا سرویس شدن دوره‌ای پیدا کنند.

تعمیر چیلر تهران کمک می‌کند تا عملکرد این سیستم‌ها صحیح‌تر شده و عمر مفید و دوام آن‌ها افزایش پیدا کند. ممکن است تعمیرکار چیلر تهران در هنگام بررسی این دستگاه‌ها متوجه شود که برخی از قطعات آن‌ها دچار فرسودگی شده‌اند و یا عملکرد صحیحی از خود نشان نمی‌دهند.

در این شرایط تعمیر چیلر غرب تهران و شرق تهران، تعویض و جایگزین کردن قطعات خراب و آسیب دیده ضرورت پیدا می‌کند. اگر تعمیرکار چیلر تهران به موقع دست به کار نشده و قطعات آسیب دیده را با قطعات نو جایگزین نسازد و یا سرویس‌های دوره‌ای و منظم این تجهیزات در موقع مناسب خود انجام نشوند عملکرد این سیستم‌ها کاهش خواهد داشت و یا مصرف سوخت و انرژی افزایش پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل تعمیر چیلر تهران و یا سرویس‌های دوره‌ای این سیستم‌ها یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید انجام دهید.

تعمیر چیلر تهران چه مواردی را در بر می‌گیرد؟

در مواقعی که متوجه یک عیب در سیستم چیلر خود می‌شوید و یا مشاهده می‌کنید که برخی از قطعات آن دچار آسیب شده و یا عملکرد صحیحی از خود نشان نمی‌دهند، باید بلافاصله دست به کار شده و با یک مجموعه متخصص که تجارب و اعتبار بالایی هم در این زمینه به دست آورده‌اند تماس حاصل کنید.

این مجموعه باید از کادری مجرب و پرسنلی آموزش دیده برخوردار شده باشد و در سریع‌ترین زمان ممکن کار تعمیرات چیلر شما را به سرانجام برساند. علاوه بر داشتن سرعت عمل بالا در تعمیر چیلر تهران، تعمیر چیلر قزوین و … و یا سرویس دوره‌ای آن، مجموعه مورد نظر و کادر و پرسنل آن باید کار تعمیرات را با دقت و کیفیت بالایی هم به سرانجام برسانند تا رضایت خاطر شما را جلب کنند.

تعمیر چیلر تهران چه مواردی را در بر می‌گیرد؟

مجموعه تعمیرکار چیلر در تهران باید در ازای خدمات ارائه شده قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای را هم دریافت نمایند. یکی از مهمترین اقدامات در جهت تعمیر چیلر تهران تشخیص خرابی و عیب یابی این سیستم‌ها است. این کار نیاز به دقت و تخصص بالایی داشته و از عهده هر فرد و یا مجموعه‌ای بر نمی‌آید.

از سوی دیگر باید عیوب اساسی این سیستم‌ها به درستی تشخیص داده شوند تا فرصت و هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل نکنند. در واقع این کار پایه و اساس تعمیر چیلر تهران محسوب می‌شود. اگر این گام به درستی و محکم برداشته نشود، سایر اقدامات نتیجه بخش نخواهند بود.

تعمیرکار چیلر تهران در ابتدا و با تکیه بر تخصص و تجربه چندین ساله خود عیب و خرابی سیستم را تشخیص داده و فرایند عیب یابی را به شیوه‌های الکتریکی و مکانیکی به سرانجام می‌رساند. پس از اجرای این فرایند اگر تشخیص دهد که وجود قطعات آسیب دیده و خراب عامل اصلی مشکل هستند، به تعویض آن‌ها دست زده و قطعات خراب را با قطعات نو و با کیفیت بالا جایگزین می‌سازد.

ممکن است ایراد از عدم تمیزی لوله‌ها و فیلترها باشد. تعمیرکار چیلر تهران در این شرایط به تمیز کردن و پاکسازی لوله‌ها نیز دست می‌زند تا جریان هوا بهینه شود. یکی دیگر از اقداماتی که در هنگام تعمیر و نگهداری چیلر انجام می‌شود، تنظیم نمودن و کالیبراسیون سیستم کنترل است.

این بخش نیز باید به صورت دوره‌ای و در بازه‌های زمانی معین تنظیم شده و کالیبره گردد. در غیر این صورت دستگاه از عملکرد صحیحی برخوردار نخواهد بود. تعمیرکار چیلر تهران پیش از آغاز به کار تعمیر بخش‌های مختلف این سیستم را وارسی می‌کند که یکی از مهمترین آن‌ها کمپرسور است.

اگر این بخش خراب شده باشد باید تعمیر و یا تعویض گردد. دیگر اقدام و خدمات ارائه شده توسط تیم تعمیر چیلر تهران برطرف ساختن نشتی‌ها و تعمیرات لوله‌های این سیستم‌ها، نشت یابی خط لوله فریون و نشت‌یابی اواپراتور کندانسور است. سرویس کردن شیر انبساط، تعویض روغن کمپرسور و…. از دیگر اقدامات تعمیرکار چیلر تهران به شمار می‌رود.

یکی دیگر از خدماتی که می‌توانید از واحد تعمیر چیلر تهران درخواست کنید رسوب زدایی شیمیایی از سیستم و یا اسید شویی آن است. این دسته از تعمیرکاران می‌توانند خدمات رسوب زدایی مکانیکی کندانسور را نیز در اختیار متقاضیان قرار دهند و یا به شارژ گاز فریون و راه‌اندازی چیلر اقدام نمایند.

نکات مهم در تعمیر چیلر

اگر می‌خواهید با تعمیر چیلر در شرق تهران و یا غرب و شمال تهران عملکرد صحیح این سیستم‌ها را تامین و تضمین نمایید و به کاهش مصرف سوخت و انرژی دست بزنید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. برای نمونه از مجموعه‌هایی خدمات مد نظر خود را دریافت کنید که علاوه بر برخورداری از تکنیسین‌های ماهر و مجرب، از قطعات اصل و معتبر در فرایند تعمیرات استفاده می‌کنند.

اگر قطعات مورد استفاده تعمیرکار چیلر تهران اصل نبوده و یا از کیفیت بالایی برخوردار نشده باشد، ممکن است پس از فرایند تعمیرات متوجه شوید که هنوز سیستم شما عملکرد صحیحی ندارد. یا پس از گذشت مدت زمانی بسیار کوتاه به صورت مجدد به تعمیرات نیاز پیدا کنید.

این کار علاوه بر گرفتن فرصت و زمان شما، هزینه‌های بسیار بالایی را نیز تحمیل خواهد کرد. تعمیرکار چیلر تهران باید چه در فرایند تعمیرات و چه در فرایند سرویس‌های دوره‌ای و بازبینی‌های مداوم، اصول ایمنی کار را رعایت کند تا به خود و به دستگاه شما آسیب وارد نسازد.

نکات مهم در تعمیر چیلر تهران

ثبت دقیق گزارش‌ها و عملکردها نیز برای ارزیابی سیستم و پیگیری‌های بعدی آن لازم است. تعمیرکار چیلر تهران پس از اقدامات مربوط به تعمیرات و یا سرویس دستگاه مورد نظر، باید به شما یک کارت ضمانت و گارانتی خدمات نیز ارائه دهد تا مطمئن شوید که فرایندهای مورد نظر به درستی و با کیفیت بالایی انجام شده است.

علائم و نشانه‌های خرابی و دلایل نیاز به تعمیر چیلر تهران

وجود برخی از علائم و نشانه‌ها شما را مجاب می‌سازد که دستگاهتان نیاز به تعمیرات دارد. یکی از مهمترین این علائم قطع شدن و یا وصل شدن کمپرسور سیستم آن هم در حال کار کردن است. ممکن است به این نکته پی ببرید که ایرادی در خنک کردن محیط به چشم می‌خورد و یا چیلر شما محیط مورد نظر را به خوبی خنک نمی‌کند.

احتمال خرابی برج خنک کننده نیز وجود دارد و یا ممکن است هشدارهایی را از جانب تابلو برق چیلر دریافت کنید. در بسیاری از مواقع شنیده شدن صدای غیر طبیعی و ناهنجار از سمت چیلر شما را وادار به تعمیر این سیستم می‌کند. حتی ممکن است فن کندانسور این دستگاه‌ها شکسته و نیاز به تعمیر و تعویض پیدا کنند.

یکی دیگر از نشانه‌ها و علائم خرابی و دلایل نیاز به تعمیر چیلر تهران لرزش دستگاه و یا شکستگی فن برج خنک کننده است. بعضی از مواقع نیز اصلاً چیلر روشن نمی‌شود و یا احتمال دارد گردش آب آن قطع شده باشد. این احتمال هم وجود دارد که دستگاه به صورت ناگهانی خاموش شده و یا بخش‌هایی از آن دچار یخ زدگی شده باشند.

علائم و نشانه‌های خرابی و دلایل نیاز به تعمیر چیلر تهران

تعمیرات کمپرسور چیلر

یکی از مهمترین خدمات واحد تعمیر چیلر تهران تعمیرات کمپرسور است. اگر از این ناحیه سر و صداهای غیرمعمول و ناهنجاری می‌شنوید یعنی یکی از اجزای مکانیکی کمپرسور با اشکالی روبرو شده است. اگر کمپرسور شما از نوع اسکرو باشد سر و صدای آن به دلیل بالانس نبودن اسکروها به وجود آمده و یا ممکن است بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌های آن خراب شده باشند.

در حالی که شنیده شدن سر و صدای غیر معمول از ناحیه کمپرسورهای سیلندر پیستونی به دلیل خوردگی یاتاقان ثابت و یا متحرک به وجود می‌آید. به طور کلی کمپرسور تحت تاثیر چند عامل دچار آسیب می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

یکی از مهمترین این عوامل، برگشت مایع است. آلودگی‌هایی از قبیل رطوبت و یا گازهای غیر قابل تقطیر نیز به این سیستم‌ها آسیب وارد می‌کنند. در واقع وجود این آلودگی‌ها کمک می‌کند تا لایه‌ای مسی بر روی قطعات فولادین کمپرسور جای بگیرد و لقی مجاز میان قطعات را کاهش دهند.

به این ترتیب به خوردگی و سوختگی سیم پیچ کمک رسانند. کمبود روغن کاری، سوختگی حرارتی و…. نیز می‌توانند به آسیب این بخش منجر گردند.

رفع نشتی مبرد

یکی دیگر از خدمات تعمیرکار چیلر تهران رفع نشتی مبرد است. این عیب باید در ابتدا به درستی تشخیص داده شود. واحد تعمیر چیلر تهران برای تشخیص این نشتی از چند روش ویژه کمک می‌گیرد. یکی از این روش‌ها آزمون گاز ازت و کف صابون است. ممکن است برای تشخیص این عیب از نشت یاب‌های الکترونیکی نیز استفاده شود.

تعمیرات کندانسور و اواپراتور

در فرایند تعمیر چیلر تهران توجه به نشتی حاصل از شرایط گردش آب در بخش‌های کندانسور و اواپراتور از اهمیت خاصی برخوردار شده است. در بیشتر موارد نشتی‌های این بخش‌ها به دلیل اسید شویی با اسیدهایی که بدون مواد ضد خورنده هستند به وجود می‌آید و خوردگی لوله مسی اتفاق می‌افتد. در این شرایط لوله با کاهش ضخامت روبرو شده و به دنبال آن نشتی صورت می‌گیرد.

بررسی شیر انبساط

یکی دیگر از بخش‌هایی که نیاز به تعمیر چیلر تهران پیدا می‌کند شیر انبساط است که از آن به منظور کاهش فشار در این سیستم‌ها استفاده شده است. شیر انبساط خود شامل چند جزء اصلی بوده و احتمال دارد علت خرابی هر کدام از این اجزا باشند.

این اجزا عبارتند از پایه، سوزن و بخش پاور. پس تعمیرکار چیلر تهران باید به بررسی دقیق تمامی این بخش‌ها اقدام کرده و عیب و ایراد اصلی را تشخیص دهد. سپس آن را برطرف سازد.

تعمیر تابلو برق چیلر

یک چیلر از بخش‌های مختلفی به وجود آمده است. یکی از مهمترین این بخش‌ها تابلو برق این سیستم‌ها بوده که خود شامل اجزای متنوعی است. این بخش وظایف و نقش‌های زیادی را نیز بر عهده دارد.

اگر برای تعمیر چیلر تهران و یا تعمیر چیلر کرج و سایر شهرها از یک مرکز تخصصی و تیم با تجربه کمک بگیرید می‌توانند اقدامات بسیار زیادی را برای بررسی این بخش انجام داده و سلامت آن را تضمین نمایند تا تابلو مورد نظر با سرعت بالا به سیستم بازگردد.

علائم و نشانه‌های خرابی و دلایل نیاز به تعمیر چیلر تهران

از جمله اجزای تشکیل دهنده تابلو برق می‌توان به کنتاکتور، فیوز مدار قدرت، فیوز مدار فرمان، انواع مختلف رله‌های حفاظتی، کلیدهای استارت و استپ، انواع کابلشو، انواع مختلف ترمینال، سیم‌های رابط، کابل در اندازه و ابعاد مختلف، چراغ‌های سیگنال و…. اشاره کرد.

تعمیرکار چیلر تهران باید ضمن آشنایی کافی با این قطعات با دانستن نحوه عملکرد صحیح و کارایی آن‌ها در سیستم بتواند عیوب پیش آمده را نیز به خوبی بررسی و ارزیابی کند و سپس در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با دقت و کیفیت بالا به تعمیرات آن‌ها دست بزند.

مدت زمان تعمیر چیلر تهران چقدر است؟

اینکه در چه زمانی تعمیر چیلر تهران انجام می‌شود به میزان خرابی و آسیب دیدگی این سیستم وابسته است. به طور کلی این مدت زمان می‌تواند از یک روز تا یک ماه به طول بیانجامد.

قیمت تعمیر چیلر تهران چگونه محاسبه می‌شود؟

در ابتدا باید به صورت حضوری به بازدید از چیلر اقدام گردد. سپس بر اساس میزان خرابی‌ها قیمت و هزینه تعمیر آن برآورد شود.

خدمات تعمیر چیلر تهران شامل چه مواردی است؟

عیب یابی الکتریکی و مکانیکی از سیستم، تعمیر کمپرسور، نشت یابی لوله فریون و اواپراتور کندانسور، تعویض روغن کمپرسور، نوسازی و یا بهسازی تابلو برق چیلر، رسوب زدایی شیمیایی و مکانیکی کندانسور، شارژ گاز فریون، راه اندازی چیلر و.....

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 56

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *