loader image

تعمیر چیلر قزوین

خانه | خدمات تخصصی چیلر | تعمیر چیلر قزوین

تعمیر چیلر قزوین

چیلرها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند، برای این که بتوانید به خوبی از پس چالش‌های تعمیر چیلر قزوین برآیید، نیاز است که با انواع چیلر و نکات مرتبط با تعمیر و نگهداری هریک از آن‌ها آشنا شوید. در واقع تعمیرکار چیلر قزوین در مراجعه برای سرویس یا تعمیر چیلر اولین سوالی که از شما می‌پرسد در مورد نوع چیلر است. چیلرها به دو دسته چیلر تراکمی و چیلر جذبی تقسیم می‌شوند که ما در این مقاله از سایت برکه به نکات مهم تعمیر و نگهداری انواع چیلر خواهیم پرداخت.

تعمیر چیلر قزوین

نگهداری و تعمیر چیلرها جذبی

همواره توصیه کرده‌ایم برای نصب انواع چیلر از جمله چیلر جذبی حتما از نیروی متخصص کمک بگیرید تا چیلر در شرایط ایمن و استاندارد نصب شود، نگهداری، سرویس و تعمیر چیلر جذبی نیز باید توسط نیروی متخصص و با مهارت کافی انجام گیرد.

شرایط نگهداری ایده آل و سرویس‌های منظم چیلر جذبی باعث می‌شود که هزینه‌های مرتبط با تعمیر و تعویض قطعات آن کمتر شده، عملکرد دستگاه بهبود یافته و عمر آن افزایش یابد. فرآیند نگهداری چیلرهای جذبی به فعالیت‌های روزانه، هفتگی، ماهیانه و فصلی یا سالانه تقسیم می‌شود که رعایت همه نکات مرتبط با آن‌ها اهمیت بسیاری دارد.

تماس با برکه

نکات نگهداری چیلر جذبی روزانه

یکی از مهمترین اقدامات برای‌عدم نیاز به تعمیر چیلر قزوین، رعایت نکات مرتبط با نگهداری چیلر جذبی است. نگهداری روزانه چیلر جذبی توسط اوپراتور انجام می‌گیرد و شامل موارد زیر خواهد بود:

– ثبت داده‌های مرتبط با مقادیر دما، دبی، غلظت و … که با توجه به دستورالعمل استفاده از هر دستگاه تعیین می‌گردد. با ثبت داده‌ها در صورت تغییر ناگهانی در اعداد باید به دنبال علت مشکل و عیب‌یابی دستگاه چیلر بود.

– بررسی کلی دستگاه از نظر نشتی و کارکرد مناسب هنگام خاموشی و راه اندازی مجدد

– توجه به صداهای غیر طبیعی از جمله صدای مرتبط با پمپ‌های مبرد و جاذب و…

– بررسی برج خنک کننده و دمای آب در ورودی و خروجی

– توجه به فاکتورهای مهم مرتبط با آب از جمله سختی که می‌تواند روی عملکرد چیلر (خوردگی و رسوب) تأثیر بگذارد.

نکات نگهداری چیلر جذبی فصلی

نکات نگهداری چیلر جذبی فصلی

در ابتدای هر فصل کاری و در زمان شروع به کار چیلر جذبی باید این موارد را در نظر داشته باشید:

سیستم آب سرد

– بررسی شیرها در مدار به صورت باز و بسته

– تمیز کردن صافی‌ها در مسیر

سیستم آب خنک کن

– بررسی شیرها در حالت باز و بسته

– تمیز کردن صافی‌ها

– پر کردن آب در مخزن خنک کن

– بررسی ونت هوا در مدار آب سرد

– بررسی نشتی در مدار

– بررسی مشخصات مقاومت، آمپر و فشار در پمپ‌های مدار آب خنک کن

– تست مدار به صورت مستقل

– تست مدار آب سرد و آب خنک کن به شکل همزمان

سیستم بخار و تخلیه چگالیدها

– بررسی عملکرد شیرها در مدار سیستم بخار و تخلیه

– تمیز کردن صافی‌ها

– بررسی شیرهای کنترلی

– بررسی نشتی

بررسی سلامت تابلوی کنترل و اجزای آن

بررسی پمپ تخلیه و سیستم تخلیه گاز

– بررسی کیفیت روغن

– اندازه گیری مقدار روغن

-عدم وجود صدای غیر طبیعی

انجام تست حباب با صابون

راه اندازی چیلر

تخلیه زیرآب مبرد

نمونه برداری از مبرد

– آنالیز مبرد

نگهداری چیلر جذبی و اهمیت آن

در تعمیر چیلر قزوین یکی از نکات مورد توجه اهمیت به شرایط ایده آل نگهداری چیلر جذبی است. برای این که شرایط استاندارد نگهداری چیلر جذبی مهیا باشد نیاز است که فعالیت‌های مختلفی انجام گیرد. این برنامه‌ها شامل فعالیت‌های منظمی به صورت روزانه، هفتگی و فصلی است که توسط اپراتور باید انجام شود.

نگهداری چیلر جذبی و اهمیت آن

البته گفتنی است که بسیاری از این فعالیت‌ها ساده و در حد مشاهده و آنالیز فیزیکی دستگاه است اما برخی دیگر از آن‌ها نیاز به تجربه و تخصص ویژه دارند که برای انجام آن‌ها می‌توانید از تعمیرکار چیلر قزوین کمک بگیرید.

نکات مرتبط با سیستم تخلیه

نگهداری سیستم تخلیه چیلر جذبی از اهمیت زیادی برخوردار است، مهمترین نکاتی که باید به آن‌ها دقت کنید عبارتند از:

– نگهداری پمپ خلأ

اگر از پمپ خلأ به خوبی استفاده شود در عملکرد آن اختلالی ایجاد نخواهد شد. در هر صورت گازهای قابل تقطیر مختلف، ذرات ریز، غبار (که توسط پمپ خلأجذب می‌گردد) و فاسد شدن روغن (که بر اثر درجه حرارت بالا و کارکرد مستمر و طولانی پمپ خلأ رخ می‌دهد) باعث آسیب دیدگی اجزا پمپ خلأ خواهد شد. به همین دلیل نیاز است که به صورت هفتگی فعالیت‌های زیر انجام را انجام دهید:

1. روغن پمپ

به دلایل مختلفی از روغن استفاده می‌شود که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

– اجزا شیر خروجی با کمک روغن کاملا درزبندی شده و احتمال نشتی را کاهش می‌دهد.

– روغن باعث روان شدن اجزای گردنده شده و در نهایت عملکرد پمپ را روان‌تر می‌سازد.

– لایه‌ای از روغن بین دریچه و محور ایجاد می‌شود و باعث می‌شود نشتی بین ورودی و خروجی رخ ندهد.

– میزان خلأ با پر شدن فضای قسمت خروجی با روغن، افزایش می‌یابد.

وجود روغن تأثیر بسیاری بر میزان خلأ به وجود آمده در پمپ دارد. بسیار مهم است که دقت داشته باشید خواص روغن و سطح آن در حدود استاندارد و تعریف شده حف شود. در صورت فاسد شدن روغن باید آن را تعویض کرد. وقتی که سطح روغن پایین باشد نیاز است که روغن اضافه کنید. فاصله زمانی برای تعویض روغن نیز بستگی به چگونگی عملکرد پمپ خواهد داشت. اگر پمپ خلاء عملکرد ضعیفی داشته باشد، بهتر است روغن آن را تعویض کنید.

اگر احسا سمی کنید که آب در پوسته افزایش یافته است نیز باید روغن را چک کنید. معمولا روان بی‌کیفیت باعث می‌شود که این اتفاق رخ دهد. در چنین شرایطی نیاز است که روغن را تعویض کنید. برای تعویض روغن کافی است شیر واقع در روی لوله خروجی که در پایین پمپ نصب شده است را باز کنید تا روغن به طور کامل تخلیه شود. سپس مخزن روغن را با روغن با کیفیت و استاندارد پر کنید.

ب: بازرسی و نگهداری چیلر جذبی

مهمترین وظیفه روغن در پمپ خلأ روان کاری پمپ است و همچنین از نشت هوا به داخل چیلر برای جلوگیری از افت ظرفیت چیلر، جلوگیری می‌کند. با توجه به این مسئله که غلظت روغن روی درجه خلأ و عملیات راه اندازی در درجه حرارت‌های پایین تأثیر دارد، توصیه می‌شود که همواره از روغن استاندارد و با کیفیت استفاده کنید.

ج: تخلیه آب خنک کننده

از آنجایی که مقداری از آب به صورت بخار یا به صورت نشتی از سیستم خارج و باعث افزایش درصد نمک‌های موجود در آب می‌شود، نیاز است که به منظور جلوگیری از افزایش غلظت آب در فواصل معینی مقداری از آب را تخلیه و به جای آن آب تازه اضافه کنید تا غلظت آب جاری در مدار در محدوده حفظ شود.

برای انجام امور مربوط به سرویس، نگهداری و تعمیر چیلر قزوین، می‌توانید از خدمات تعمیرکار چیلر قزوین در سایت برکه استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری چیلر تراکمی

یکی دیگر از انواع چیلرها، چیلر تراکمی است و ایجاد شرایط استاندارد نگهداری چیلر تراکمی مهمترین بخش استفاده صحیح از این محصول به شمار می‌رود. چیلر دستگاهی برای کنترل خنک‌کنندگی دستگاه‌های صنعتی است. این دستگاه دارای ظرفیت بسیار بالایی بوده و برای استفاده در محیط‌های صنعتی بزرگ و مجتمع‌های مسکونی طراحی شده است.

با توجه به اهمیت چیلرها در سیستم تهویه مطبوع، تعمیر و نگهداری از آن باید به صورت منظم و دوره‌ای توسط نیروی متخصص انجام گیرد. شرایط نگهداری چیلرهای تراکمی باعث می‌شود که در میزان مصرف انرژی صرفه جویی شده و دستگاه برای طولانی مدت از عملکرد خوبی برخوردار باشد. عدم نگهداری مناسب چیلر تراکمی می‌تواند مشکلات جدی برای سیستم تهویه مطبوع به وجود آورد.

 البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که نحوه تعمیر و نگهداری هر یک از انواع چیلرها به دلیل اجزا و قطعات مختلفی که دارند، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم برای عیب‌یابی و تعمیر چیلر قزوین از افراد حرفه‌ای و با مهارت کافی در این زمینه کمک بگیرید.

نکات مهم نگهداری چیلر تراکمی

نکات مهم نگهداری چیلرهای تراکمی به شرایط نگهداری روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی تقسیم می‌شود که در ادامه به مهمترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

نگهداری روزانه چیلر تراکمی

منظور از نگهداری چیلر تراکمی توجه به عملکرد دستگاه، بررسی کارکرد قطعات مختلف، عیب‌یابی و اطمینان از سلامت دستگاه است. به همین دلیل است که بررسی این دستگاه به صورت دوره‌ای اهمیت بسیاری دارد. برخی از موارد نگهداری چیلر تراکمی باید به صورت روزانه چک شود. باید توجه داشت که سرویس کاری روزانه با اقداماتی که طی سرویس‌های سالانه انجام می‌شود تفاوت بسیاری دارند. از جمله مواردی که در سرویس و نگهداری چیلر تراکمی به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از:

– اطمینان ازعدم وجود نشتی

– بررسی فشار و دمای بخش‌های مختلف

– اطمینان از نحوه عملکرد صحیح قطعات

– ارزیابی کارکرد کلی دستگاه

– آنالیز غلظت، دبی و …

معمولا بهترین اقدام برای نگهداری روزانه تهیه یک چک لیست از داده‌های مرتبط با قطعات است. با کم یا زیاد شدن ارقام مرتبط با هریک از قطعات می‌توان برای عیب‌یابی چیلر تراکمی از تعمیرکار چیلر قزوین کمک خواست.

اصول نگهداری چیلر تراکمی

ما همواره تأکید داریم که موارد مرتبط با نگهداری چیلر تراکمی باید به صورت منظم و دوره‌ای انجام شود و بهتر است که کار نگهداری این دستگاه باید توسط افرادی با دانش و علم کافی در این زمینه انجام گیرد. با توجه به انواع و مدل‌های مختلف این دستگاه تعمیرکار چیلر قزوین باید شناخت کافی از قطعات و اجزای این دستگاه داشته باشد.

اصول نگهداری چیلر تراکمی

در صورت‌عدم انجام به موقع و صحیح سرویس دوره‌ای علاوه برعدم عیب‌یابی و تعمیر دستگاه، مشکلات بزرگتری برای چیلر رخ می‌دهد که هزینه‌های مرتبط با تعمیر و تعویض قطعات را افزایش می‌دهد. معمولا در سرویس‌های دوره‌ای چیلرهای تراکمی به این موارد دقت می‌شود:

– تمیز بودن لوله‌های سیستم به منظور کیفیت انتقال حرارت

– میزان سختی آب موجود در تغذیه برج خنک کن

– بررسی و اندازه گیری میزان گاز موجود در مبرد

– بررسی و آنالیز روغن موجود در کمپرسور

– اطمینان از عملکرد صحیح موتور چیلر

– بررسی و اندازه گیری سختی آب در زمان گردش در مدار

– نگه داشتن دما در درجه پایین در زمان حضور آب در کندانسور

– حفظ میزان سرعت جریان آب در بخش‌های مختلف

– نصب کردن درایورهای اینورتر یا متغیر

نگاهی به رایج‌ترین خرابی‌های سیستم چیلر

عموما دستگاه‌های چیلر کاربرد وسیعی در صنایع و کارخانجات مختلف دارند و ساعات زیادی از روز باید روشن باشند و همین مسئله باعث استهلاک زیاد دستگاه می‌شود. نگهداری چیلر در شرایط استاندارد و اهمیت به سرویس‌های دوره‌ای و عیب‌یابی دستگاه می‌تواند در حفظ و عملکرد بهینه آن تأثیرگذار باشد. رایج‌ترین عیوبی که دستگاه‌های چیلر تراکمی با آن روبه رو می‌شوند عبارتند از:

– روشن نشدن کمپرسور دستگاه: یاتاقان‌های متحرک یا ثابت خراب بوده و یا شارژ گاز بیش از حد استاندارد است.

– صدای آزاردهنده کمپرسور: در این شرایط احتمالا کمپرسور دچار آسیب شده و یا از مدار خارج شده است.

– کار کردن بی‌وقفه کمپرسور: در چنین شرایطی به احتمال زیاد فیلتر درایر نیاز به پاکسازی داشته یا دمای هوا در محل نصب دستگاه بالا است.

– قطع شدن سیستم بر اثر کاهش فشار: کم بودن مقدار مبرد، کثیف بودن فیلتر درایر و خرابی کلید کنترل فشار پایین از دلایل اصلی این مشکل به شمار می‌ رود.

– یخ زدن اپراتور: به دلیل خرابی فلوسوئیچ یا آنتی فریز رخ می‌دهد.

هزینه‌های مرتبط با تعمیر نگهداری چیلر تراکمی

هزینه‌های مرتبط با نگهداری و سرویس چیلر تراکمی و عیب‌یابی آن معمولا با توجه به نوع خرابی، شرایط و محیط موتورخانه تعیین می‌شود و نمی‌توان مبلغ ثابتی را برای تعمیر آن عنوان کرد.

توصیه ما این است که در صورت مشاهده خرابی و یا اختلال در عملکرد قطعات بهتر است با تعمیرکار چیلر قزوین تماس گرفته و و پس از بازدید و بررسی دستگاه از هزینه‌های تعمیرات اطلاعات دقیق به دست آورید. استفاده از خدمات بی‌نظیر سایت برکه در زمینه تعمیر چیلر قزوین، راه اندازی چیلر خانگی و صنعتی در سریع‌ترین زمان ممکن و توسط نیروی متخصص و با تجربه شرایط ایده آل نگهداری انواع چیلر را برای شما مهیا می‌سازد.

نکات اصلی نگهداری چیلر تراکمی و جذبی چیست؟

برای بهره مندی از عملکرد صحیح دستگاه باید به شرایط نگهداری روزانه آن توجه ویژه‌ای شود. همچنین نکات مرتبط با نگهداری هفتگی، ماهانه و فصلی نیز حائز اهمیت است.

بهترین تعمیرکار چیلر قزوین را چگونه پیدا کنم؟

یکی از مهمترین اقدامات برای تضمین عملکرد چیلرهای جذبی و تراکمی، استفاده از خدمات مرتبط با عیب یابی، سرویس دوره‌ای و تعمیر چیلر است. از آنجایی که یافتن نیروی ماهر و متخصص کمی سخت به نظر می‌رسد توصیه ما این است که از خدمات مرتبط در سایت برکه برای این کار استفاده کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 39

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *