loader image

تعمیر چیلر کرج

خانه | خدمات تخصصی چیلر | تعمیر چیلر کرج

تعمیر چیلر کرج

تعمیر چیلر و شرایط نگهداری و سرویس آن نقش مهمی در بهبود عملکرد و طول عمر این دستگاه دارد. تعمیر چیلر کرج باید با اصول، شرایط و ضوابط خاصی انجام گیرد، این مسئله در مورد سرویس انواع چیلرها نیز صدق می‌کند. هرگاه ایراد و اختلال عملکرد در چیلر را مشاهده کردید کمک گرفتن از یک تعمیر کار چیلر کرج و عیب‌یابی سریع می‌تواند باعث افزایش طول عمر و راندمان عملکرد دستگاه و همچنین کاهش مصرف برق شود.

با توجه به اهمیت موضوع تعمیر و نگهداری انواع چیلر برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی در سیستم عملکرد این دستگاه ها، توصیه می‌شود که تمام امور مربوط به عیب یابی، تعمیر و سرویس چیلر از جمله تعمیر چیلر تراکمی و یا جذبی را به نیروی ماهر بسپارید.

بهترین زمان تعمیر و نگهداری چیلر

بهترین زمان تعمیر و نگهداری چیلر

نگهداری از انواع چیلر مانند سایر دستگاه‌ها و سیستم‌های تهویه هوا و جریان هوای خنک و مطبوع در ساختمان باعث بهبود عملکرد و بالا رفتن عمر دستگاه می‌شود. به همین دلیل بعد از نصب استاندارد چیلر، شرایط مرتبط با تعمیر و نگهداری این دستگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تعمیر چیلر کرج، بهتر است در سه زمان مختلف انجام گیرد، عموما تعمیر و نگهداری چیلر در زمان راه اندازی چیلر، راه اندازی در اول فصل و از سرویس خارج کردن در آخر فصل انجام می‌گیرد.

تماس با برکه

شرایط تعمیر و نگهداری چیلر در زمان راه اندازی اولیه

نصب چیلر باید توسط یک نیروی متخصص کاربلد و در شرایط استاندارد و اصولی صورت گیرد. مرحله بعد از نصب شامل موارد مرتبط با تعمیر و نگهداری چیلر و تنظیم چیلر برای زمستان و تابستان خواهد بود. بعد از نصب اولیه دستگاه باید مراحل زیر به ترتیب انجام گیرد:

– آبگیری اواپراتور و مسیر لوله‌های رفت و برگشت چیلر

– روشن کردن پمپ چیلر و گردش آب بین اواپراتور و بخش‌های دیگر

– تخلیه هوای موجود در مسیر گردش آب به کمک شیر هواگیری

– اطمینان از درست بودن برق چیلر

نگهداری و تعمیر چیلر در اول فصل

نگهداری و تعمیر چیلر در اول فصل

معمولا زمان راه اندازی چیلرها در ابتدای فصل است. بنابراین همانند سایر سیستم‌های سرمایشی بهتر است فرآیند مرتبط با سرویس، تعمیر و نگهداری چیلر در این زمان به طور کامل انجام گیرد، در این صورت است که چیلر در زمان کار دچار مشکل نشده و بالاترین راندمان و عملکرد را خواهد داشت. مهمترین نکات مرتبط با تعمیر چیلر کرج و تعمیر چیلر شرق تهران و سایر شهرها در ابتدای فصل عبارتند از:

– شستشو و تمیز کردن پمپ چیلر و فیلترهای آب

– تمیز کردن و شستشوی کندانسور چیلر هواخنک

– شستشو و تمیز کردن برج خنک کننده در چیلرهای آب خنک

– رسوب‌زدایی و اسید شویی چیلر

– روشن کردن پمپ چیلر و هواگیری مسیرهای گردش آب

– کنترل کردن روغن کمپرسور چیلر قبل از روشن کردن آن

– کنترل میزان دما، دمش، دهش و رفع موارد و مشکلات احتمالی

خارج کردن چیلر از سرویس در آخر فصل

بهتر است بعد از خارج شدن چیلر از مدار استفاده در آخر فصل، نکات مرتبط با تعمیر و نگهداری چیلرهای تراکمی و جذبی در آخر فصل را رعایت کنید. معمولا در این شرایط آب موجود در چیلر به طور کامل تخلیه می‌شود، چرا که ممکن است در هوای سرد زمستان، سرمای هوا باعث یخ زدن آب داخل چیلر و در نهایت ترکیدگی اواچراتور و نشتی شود. بعد از تخلیه شدن کامل آب از چیلر، تمامی کلیدهای چیلر خاموش شده و درب مربوط به تابلو برق هم باید قفل شود.

نکات برتر تعمیر و نگهداری چیلر

چگونگی تعمیر چیلر کرج بستگی زیادی به نوع چیلر دارد. چیلر تراکمی بر اساس ساختار به دسته هوا خنک، آب خنک و تبخیری تقسیم می‌شود که برای بهره مندی از بالاترین کیفیت عملکرد باید به صورت منظم سرویس و در شرایط ایده آل و استاندارد نگهداری شود. از نظر کمپرسور کاربردی نیز چیلرهای تراکمی به ۴ نوع رفت و برگشتی، سانتریفیوژ، اسکرو و اسکرال دسته‌بندی می‌شود. ما در این بخش به نکاتی اشاره می‌کنیم که تا حدود زیادی در تعمیر و نگهداری انواع چیلرهای تراکمی و جذبی حائز اهمیت است.

ثبت گزارش از عملکرد چیلر

یکی از مهمترین اقدامات در تعمیر و نگهداری و انواع چیلرهای جذبی و تراکمی، یادداشت برداری از نحوه عملکرد قسمت‌های مختلف دستگاه است. از آنجایی که قسمت‌های حائز اهمیت در چیلرها متفاوت بوده و عملکرد هریک از آن‌ها مورد توجه است، برای جلوگیری از فراموشی نکات مرتبط با عملکرد آن‌ها بهتر است همه چیز را ثبت کنید. مواردی چون فشار نواحی مختلف، سطح سیال و نرخ جریان آب عبوری در کندانسور و اواپراتور را ثبت کنید.

در حال حاضر با دو روش کاربرد فناوری مانیتورینگ از راه دور و همچنین ثبت گزارشات عملکرد چیلرها توسط مجریان و اپراتورها، امکان بررسی عملکرد این دستگاه در شرایط مختلف را فراهم کرده است. بنابراین در اختیار داشتن این گزارشات به تعمیرکار چیلر کرج کمک می‌کند تا در عیب‌یابی و تعمیر نظرات قطعی‌تر و عملکرد بهتری داشته باشد.

تمیز نگهداشتن مداوم لوله‌های چیلر تراکمی

نکته دیگری که در مورد چیلرهای تراکمی و جذبی باید در نظر داشته باشید، تمیز بودن همیشگی لوله‌های چیلر است. در واقع روند انتقال حرارت در چیلرهای تراکمی و جذبی بیشترین تأثیر را بر عملکرد آن‌ها دارد.

از آنجایی که انتقال حرارت از طریق لوله‌های جریان آب عبوری نشأت می‌گیرد، توجه به تمیز بودن مسیر لوله‌ها و جلوگیری از ته‌نشین شدن رسوبات در لوله از جمله اقداماتی است که به بهبود عملکرد چیلر کمک می‌کند. یکی از نکات مهم تعمیر چیلر کرج آن است که پاک کردن مسیر لوله‌های انتقال آب از جلبک، رسوب، آلاینده‌ها و مواد معدنی حل شده در آب را مورد توجه قرار داده و به صورت دوره‌ای و منظم لوله‌ها تمیز شود.

کنترل سختی آب جریان یافته در کندانسور چیلر تراکمی

کنترل سختی آب جریان یافته در کندانسور چیلر تراکمی

آب عبوری از کندانسور در مدار دستگاه جریان پیدا می‌کند و پس از فرآیند خنک‌سازی بخشی از این آب بخار می‌شود، به همین دلیل نیاز است که سطح سختی آب به صورت منظم کنترل شود. بالا رفتن سطح بیولوژیکی آب داخل لوله‌ها در اثر سختی باعث خوردگی لوله‌ها و ایجاد آسیب جدی به بدنه لوله کندانسور در انواع چیلرهای تراکمی و جذبی می‌شود.

در صورت‌عدم توجه به این نکته با کاهش راندمان انتقال حرارت و افزایش درصد افت فشار در لوله‌های منتهی به کندانسور چیلر تراکمی مواجه خواهیم شد. رسوب‌زدایی سالانه و اسید شویی چیلرها باعث کاهش مصرف انرژی دستگاه و همچنین افزایش و بهبود عملکرد آن خواهد شد.

کنترل دمای آب ورودی به کندانسور

برای بهبود کارایی و افزایش راندمان انواع چیلرهای جذبی و تراکمی باید دمای آب ورودی کندانسور همواره پایین نگه داشته شود. عدم توجه به این نکته و بیش از حد پایین نگهداشتن دمای آب خروجی اواپراتورها در هنگام هواگیری فن کویل و هواسازها به منظور جلوگیری از مشکلاتی مثل گرفتگی مسیر فیلترها باعث افزایش فشار روی دستگاه چیلر و مصرف بالای انرژی شده و در نهایت می‌تواند منجر به خرابی آن شود. بنابراین بسیار مهم است که دمای مناسب آب ورودی به کندانسور را همواره کنترل کنید.

نگهداری سرعت جریان آب در قسمت‌های مختلف

تغییرات مرتبط با سرعت و جریان آب در قسمت‌های مختلف چیلر، تأثیر مستقیم روی عملکرد چیلرهای جذبی و تراکمی دارد. کاهش سرعت جریان آب عبوری از چیلر باعث اختلال در کارایی این دستگاه می‌شود. به همین دلیل توصیه شده است که با نگهداری سرعت جریان آب چیلر در حالت استاندارد به بهبود کیفیت عملکرد و کارایی دستگاه کمک کرد. در اکثر مدل‌های چیلر تراکمی و جذبی حداقل و حداکثر سرعت جریان آب عبوری چیلر، بر اساس استاندارهای تعیین شده بین ۳ تا ۱۲ فوت بر ثانیه است.

شارژ کافی برای مبرد دستگاه چیلر تراکمی

میزان مبرد موجود در جریان در چیلر، تأمین کننده قدرت سرمایشی چیلر است. توجه به اندازه استاندار شارژ مبرد و حفظ سطح مناسب مبرد می‌تواند بیشترین نقش را در نحوه عملکرد دستگاه بر عهده داشته باشد. عموما کمبود شارژ مبرد و نشت آن با نفوذ رطوبت در چیلر تراکمی همراه است و علاوه بر افزایش فشار بر کمپرسور، کاهش ظرفیت سرمایشی، کارایی و قابلیت اطمینان دستگاه را نیز سبب می‌شود.

جلوگیری از ورود گازهای غیر قابل تقطیر

ورود هوا و رطوبت و سایر گازهای غیر قابل تقطیر به داخل اواپراتور یا کمپرسور می‌تواند باعث کاهش کارایی و اختلال در عملکرد چیلر شود. در واقع سیکل تبرید تراکمی تحت تاثیر ورود این گازها با کاهش بهره وری چیلر نسبت به عملکرد بهینه همراه خواهد بود.

میزان روغن کمپرسور در تست وضعیت چیلر تراکمی

یکی دیگر از نکات مهم تعمیر چیلر کرج که تعمیرکار چیلر کرج به آن توجه ویژه‌ای خواهد داشت، بررسی میزان روغن چیلر تراکمی است. این کار بر عملکرد سردسازی جریان آب، انتقال حرارت برای خنک‌سازی چیلر و انتقال هوای مطبوع و خنک در محیط تأثیرگذار خواهد بود.

بررسی عملکرد قطعات و موتور چیلر تراکمی

از دیگر کارهایی که در زمان تعمیر و سرویس چیلرهای تراکمی و جذبی به آن توجه می‌شود، کنترل عملکرد قطعات، بازبینی و کالیبراسیون حسگرهای آن بر اساس دستورالعمل‌های و بررسی وضعیت موتور دستگاه اس. همچنین بهتر است در این شرایط همه اتصالات الکتریکی، سیم کشی‌ها و وضعیت تابلوهای چیلر با هدف پیشگیری از وجود اتصالات ضعیف بررسی شود.

نصب درایور و اینورترهای دور متغیر در چیلر تراکمی

از جمله دیگر اقدامات مهم در زمان تعمیر و نگهداری چیلرهای جذبی و تراکمی، تغییر دور موتور کمپرسور بر اساس بار برودتی است که در نهایت باعث کاهش مصرف انرژی در این دستگاه می‌شود. نصب درایور و اینورتورهای دو متغیر روی چیلر تراکمی به همینن منظور انجام می‌گیرد اما بهتر است این کار حتما توسط افراد متخصص و تعمیرکاران تخصصی انجام گیرد.

نگهداری و تعمیرات چیلر تراکمی به صورت دوره‌ای

نگهداری و تعمیرات چیلر تراکمی به صورت دوره‌ای

از جمله دیگر نکات مرتبط با تعمیر چیلر کرج و نیز تعمیر چیلر خوزستان و سایر استان ها باید به شرایط نصب، نگهداری، سرویس و عیب‌یابی آن اشاره کرد. انجام به موقع سرویس و توجه به عملکرد دستگاه و عیب‌یابی در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد می‌تواند طول عمر دستگاه و کیفیت عملکرد آن را تضمین کند.

سرویس‌های دوره‌ای بهترین اقدامی است که در راستای تعمیر چیلر کرج باید انجام گیرد. برای انجام این سرویس‌های دوره‌ای و منظم که به دو دسته سرویس‌های هفتگی و سرویس‌های ماهانه تقسیم می‌شود می‌توانید از تخصص و مهارت بالای تعمیرکار چیلر کرج استفاده کنید.

سرویس‌های دوره‌ای چیلرهای جذبی و تراکمی به این شرح است:

– سرویس هفتگی چیلر: بررسی میزان و فشار روغن، چک کردن میزان فشار دمش و دهش در دستگاه و بررسی میزان گاز مبرد در این سرویس‌های هفتگی صورت می‌گیرد که عموما با یادداشت برداری همراه است و تمام اطلاعات مربوط به این بخش‌ها یادداشت، ثبت و کنترل می‌شود.

– سرویس ماهیانه چیلر: در این نوع سرویس دوره‌ای بررسی صافی پمپ برج خنک کننده، چک کردن و بررسی فن و الکتروموتور چیلر، بررسی میزان و نرمال بودن فشار آمپر مصرف کننده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

چیلرهای جذبی و تراکمی از جمله دستگاه‌های بسیار کاربردی با مصارف خانگی و صنعتی محسوب می‌شوند. برای این که دستگاه چیلر کارایی و عملکرد مناسبی داشته باشد نیاز است که در شرایط استاندارد نصب شده و نکات مرتبط با تعمیر و نگهداری آن مورد توجه قرار گیرد.

تعمیر چیلر کرج در شرایطی که با اختلال در عملکرد دستگاه مواجه هستید بهترین راه برای ایجاد شرایط استاندارد عملکرد این دستگاه محسوب می‌شود. برای انجام امور مرتبط با تعمیر، نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای چیلر در کرج می‌توانید از تخصص تعمیر کار چیلر کرج در نمایندگی‌های معتبر استفاده کنید و یا با کارشناسان و تعمیرکاران مجرب ما در مجموعه برکه در ارتباط باشید.

تعویض روغن چیلر چگوه انجام می‌شود؟

تعویض روغن و بررسی سالیانه آن از جمله عوامل تاثیرگذار بر عملکرد چیلر محسوب می‌شود. نوع روغن در ایجاد مشکلات احتمالی موثر است. بهتر است برای ایجاد شرایط بهینه در دستگاه چیلر تعویض روغن و فیلتر به صورت سالانه انجام گیرد. در صورتی که روغن دستگاه کثیف نبوده و عملکرد خوبی داشته باشد می‌توان تعویض روغن را هر پنج سال یکبار انجام داد. اما بهتر است که فیلتر روغن به صورت سالیانه تعویض شود.

چیلر تراکمی چیست؟

اصلی‌ترین تجهیزات مورد نیاز در چیلر تراکمی کمپرسور و منبع تغذیه برق است. این چیلرها به دلیل ساختار تشکیل شده و نوع انرژی مصرفی برای کاهش دمای آب جریان یافته و انتقال هوای سرد به محیط به چیلرهای برقی نیز شهرت دارند. ساختمان داخلی چیلر تراکمی متشکل از کمپرسور، اواپراتور، کندانسور و شیر انبساط یا شیر سرویس چیلر است.

نحوه سرویس چیلر تراکمی چگونه است؟

بعد از اجرای دقیق و استاندارد نصب چیلرها، سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات انواع چیلر از جمله چیلرهای تراکمی مد نظر قرار می‌گیرد. بررسی وضعیت کمپرسورها با روغن کاری صحیح این قطعات، اجرای تست ازت در چیلر تراکمی، استفاده از نشت‌یاب الکتریکی برای کنترل حرارت، میزان گاز مبرد و همین طور وضعیت جریان آب در لوله‌ها، تمیز کاری فیلترها و… در سرویس‌های دوره‌ای چیلر تراکمی مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 53

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *